Er zou een aparte user policy moeten komen, want dat is eigenlijk wel wat hier gebeurd. Het is meer alsof fok forum dit forum host, maar dat het een apart soort forum is. Beetje zoals een Gal en Gal in de Albert Heijn.quote:Op zondag 17 september 2023 00:44 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik vind het wel een gedoe hoor.
Ook het enige forum waar je aan allemaal randvoorwaarden in de ogen van een mod moet voldoen om niet voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden
Dit is veel te veel tekst voor dit tijdstip.quote:Op zondag 17 september 2023 00:39 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik vind het niet fijn om onderdeel uit te maken van een forum waar wordt gehoopt dat een coureur in een crash terecht komt wat een dodelijke afloop kan hebben. Ik vind dat niet kies, en ben het er niet mee eens.
Stel dat ik in een gemeente woon, en ik nooit in het speeltuintje kom, maar op een gegeven moment drugs worden verhandeld in dat speeltuintje en ik de politie en gemeente bel, en zij vervolgens zeggen: "meneer u komt nooit in dat speeltuintje." Dan is dat toch een zeer gekke houding?
Ik geef jou netjes antwoord ben je nu ook bereid mij netjes antwoord te geven op mijn vorige post, of heb je er geen zin in, en doe je dat liever niet. Dat mag en dat kan. Dan zeg je dat gewoon stop ik met hier te posten.
Ik heb mijn zegje gedaan en ik vind het niet kies en ook niet passen binnen de fok policy om te wensen dat coureurs in een crash terecht komen. Ik snap ook niet waarom een liefhebber zoiets moet roepen want die weet ook hoe gevaarlijk en dodelijk zon crash kan aflopen. Senna is daar een voorbeeld van niet? Dus ik snap niet hoe liefhebbers zulke dingen getypt krijgen en dan hier worden verdedigd met het relaas dat dat de echte liefhebbers zijn. Want je bent ook echt een grote liefhebber als je zulke shit roept, waar of niet?
Ik denk dat wij een heel erg verschillende definitie hebben van het woord liefhebber. Maar goed ik vind zulke uitspraken zeer onfatsoenlijk en het valt mij op dat als je een slecht woord over Max zegt, dat dan wordt ingegrepen. Maar dat je gerust mag roepen dat Hamilton hopelijk crashed. Of dat Russel een stuiterbal is.
Doe ermee wat je wil kerel, jij bepaald immers wie liefhebber is, en wie niet.
Als je hier veel zou posten, zou je kunnen zien dat je je best negatief kan uiten over Max. Maar je hebt users die hier alleen maar komen om te zuigen, trollen en reacties uit te lokken.quote:Op zondag 17 september 2023 00:44 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Dat is ook een valide argument. Wat als je hier niet veel post, omdat je je bijvoorbeeld niet negatief kan uiten over Max. Dan is het hele maar jij post hier nooit argument ook absurd. Is een beetje alsof ik roep dat een bedrijf mij discrimineert en het bedrijf vervolgens zegt: ja maar jij komt hier nooit. De reden dat je noot komt ligt echter bij het bedrijf dat jou stelsmatig buitensluit.
Afijn I rest my case. Ik denk dat men hier gewoon geen zin heeft en non-chauvinisten.
Een negatieve post over Max door iemand die hier niet veel post is niet per definitie een troll hè.quote:Op zondag 17 september 2023 00:48 schreef Zwoerd het volgende:
Als je hier veel zou posten, zou je kunnen zien dat je je best negatief kan uiten over Max. Maar je hebt users die hier alleen maar komen om te zuigen, trollen en reacties uit te lokken.
@Nattekatquote:Op zaterdag 16 september 2023 16:40 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
Waarom wordt hier niet op gemodereerd?
Maar als ik vervolgens iets zeg in de trant van crashtappen dan wordt de post verwijderd.
De tering wat een dubbele standaarden maar dat was al duidelijk dacht ik.
Als je denkt dat dit uniek is voor F1 ben ik bang dat ik je teleur moet stellen. Denk wel dat de ballotagecommissie het hier het drukst heeft, maar dat heeft externe oorzaken.quote:Op zondag 17 september 2023 00:44 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik vind het wel een gedoe hoor.
Ook het enige forum waar je aan allemaal randvoorwaarden in de ogen van een mod moet voldoen om niet voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden
Dat heb je mis, er wordt gerefereerd aan het feit dat Russell nog wel eens voor incidenten zorgt in openingslaps. Er zit geen enkele hoop bij.quote:Op zondag 17 september 2023 00:50 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
@:nattekat
Bowlingbal Russel impliceert wel het hopen op een crash of tegen de border aanknallen/gut etc.
In elk ander sportgerelateerd forum mag je gewoon negatief zijn over het Nederlands elftal of sporters.quote:Op zondag 17 september 2023 00:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit uniek is voor F1 ben ik bang dat ik je teleur moet stellen. Denk wel dat de ballotagecommissie het hier het drukst heeft, maar dat heeft externe oorzaken.
Precies. Ik mag max niet ik vind het een belastingontduiker die lekker in Monaco woont en niks terugdoet voor de maatschappij. Ik snap dat ik dat beter kan posten in KLB. Dat snap ik ook. Mij gaat het erom dat men echter niet met twee maten moet meten. F1 doet dit nu, wat als KLB dit straks ook gaat doen. Zo wordt heel fok om zeep geholpen. Dit gaat dan ook elke user aan, omdat hier iets lijkt te beginnen dat er straks voor kan zorgen dat je nergens welkom bent of een tweederangs user.quote:Op zondag 17 september 2023 00:49 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Een negatieve post over Max door iemand die hier niet veel post is niet per definitie een troll hè.
Zover ik weet is dat geen privilege voor regular users, ondanks @:nattekat dat wel lijkt te impliceren.
Hoe garandeer je dat dit uniek is en dit niet straks op heel FOK gebeurd, dat zou de doodsteek van fok zijn. Just saying.quote:Op zondag 17 september 2023 00:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit uniek is voor F1 ben ik bang dat ik je teleur moet stellen. Denk wel dat de ballotagecommissie het hier het drukst heeft, maar dat heeft externe oorzaken.
Dan nog 'het gaat leuk worden' incidenten in die sport zijn nooit leuk toch? Het zijn hoge snelheden en kan gevaarlijk zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 00:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat heb je mis, er wordt gerefereerd aan het feit dat Russell nog wel eens voor incidenten zorgt in openingslaps. Er zit geen enkele hoop bij.
Kijk, dit soort frames kunnen we dus helemaal niets mee. Ik pak nog even m'n eeerste post erbij, want in cirkels praten is ook weer wat.quote:Op zondag 17 september 2023 00:51 schreef Bezsen het volgende:
[..]
In elk ander sportgerelateerd forum mag je gewoon negatief zijn over het Nederlands elftal of sporters.
Ook al post je er nooit.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:48 schreef Nattekat het volgende:
als je nooit in F1 te vinden bent, zelfs niet als dagjesvolk, en heel toevallig precies als het met Verstappen eens wat minder loopt duik je op en maak je van dat soort uitlokkende opmerkingen, dan is het voor ons allemaal direct duidelijk wat je komt doen en wordt er heel snel een lijn getrokken.
Stelselmatig Verstappen-negativiteit wegmodden zorgt er ook niet voor dat mensen graag in F1 zouden gaan posten hequote:Op zondag 17 september 2023 00:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk, dit soort frames kunnen we dus helemaal niets mee. Ik pak nog even m'n eeerste post erbij, want in cirkels praten is ook weer wat.
[..]
Ik vind het ook een walgelijke man die niets toevoegt aan de maatschappij en eigenlijk geen Nederlands staatsburgerschap verdient.quote:Op zondag 17 september 2023 00:52 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Precies. Ik mag max niet ik vind het een belastingontduiker die lekker in Monaco woont en niks terugdoet voor de maatschappij. Ik snap dat ik dat beter kan posten in KLB. Dat snap ik ook. Mij gaat het erom dat men echter niet met twee maten moet meten. F1 doet dit nu, wat als KLB dit straks ook gaat doen. Zo wordt heel fok om zeep geholpen. Dit gaat dan ook elke user aan, omdat hier iets lijkt te beginnen dat er straks voor kan zorgen dat je nergens welkom bent of een tweederangs user.
Maar wat een gezellige cirkel het ook isquote:Op zondag 17 september 2023 00:57 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Stelselmatig Verstappen-negativiteit wegmodden zorgt er ook niet voor dat mensen graag in F1 zouden gaan posten he
Het is een cirkel die jullie als mod zelf veroorzaken en in stand houden.
En wederom op de man.quote:Op zondag 17 september 2023 00:59 schreef Nattekat het volgende:
Je gewoon niet gedragen als een relschoppende voetbalhooligan en het gaat vast goed komen, zo lang is die gebruiksaanwijzing nou ook weer niet.
Het is gewoon de gebruiksaanwijzing. Ik zie je morgen weer, of niet, kies zelf maar.quote:
Nja dat dus, het heeft sowieso een heel hoog ''Hamilton is stom, Max is liev'' gehalte, wat mij ook mijn neus wel eens uit komt. Ik als neutrale kijker kan me daar behoorlijk aan storen. Nou is Hamilton ook wel een beetje stom, maar er lijkt soms wel een obsessie van sommige users te zijn. Alles wordt 10x groter gemaakt dan het is.quote:Op zondag 17 september 2023 08:40 schreef THEFXR het volgende:
ik vind wel dat het modden goed gaat in dit forum, ik merk nooit iets van trolls enzo.
soms hoop ik wel dat het ook eens over andere coureurs kan gaan.
Je bedoelt Chevy die een ban kreeg voor F1 omdat de rest het niet kan hebben dat er een Mercedes-fan ronddwaalt?quote:Op zondag 17 september 2023 07:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
Chevy onze grootste Mercedes fan hier, die kan hier wel normaal meeposten en die kan wel waarderen als een andere coureur goed presteert.
Hetzelfde geldt voor Whiskers2009. Ze is de grootste Lawson fan en die kan goede prestaties van een andere coureur waarderen.
Als je hier alleen komt om de boel te verstieren heb je hier niks te zoeken.
Als je niet eens bent met het mod beleid dan blijf je hier weg en geniet je van de race zonder hier te posten.quote:Op zondag 17 september 2023 09:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je bedoelt Chevy die een ban kreeg voor F1 omdat de rest het niet kan hebben dat er een Mercedes-fan ronddwaalt?
Dit subforum kent een ongekend hoog Max is top-gehalte en alles wat Lewis/Merc doet is kut en lachen we om. Zo snel je eens een reactie van tegengestelde orde plaatst kun je ofwel beter je hol inkruipen of uitgemaakt worden voor troll.
En mods doen er hier lekker aan mee en houden dit in stand.
Ah de #IkDoeNietMeerMee-generatie.quote:Op zondag 17 september 2023 10:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je niet eens bent met het mod beleid dan blijf je hier weg en geniet je van de race zonder hier te posten.
Dus in plaats van feedback tot je opnemen, kritisch naar je eigen modbeleid te kijken ga je gewoon tegen users zeggen: "Blijf weg"quote:Op zondag 17 september 2023 10:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je niet eens bent met het mod beleid dan blijf je hier weg en geniet je van de race zonder hier te posten.
Hij zal deze e-learning nog wel moet volgen, hoop ik.quote:Op zondag 17 september 2023 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus in plaats van feedback tot je opnemen, kritisch naar je eigen modbeleid te kijken ga je gewoon tegen users zeggen: "Blijf weg"
Klasse!
'Feedback' van users die hier normaal nooit komen en alleen maar nu hier komen om lekker te lopen rellen omtrent de moderatie belandt inderdaad direct in het prullenbakje naast mijn bureau. Ga nou maar weer gewoon de Vuelta kijken, je verspilt je tijd hier.quote:Op zondag 17 september 2023 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus in plaats van feedback tot je opnemen, kritisch naar je eigen modbeleid te kijken ga je gewoon tegen users zeggen: "Blijf weg"
Klasse!
Als Max zit te janken wordt dat ook echt wel benoemd hoor.quote:Op zondag 17 september 2023 09:46 schreef Zwoerd het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. Op vrijwel elk radioverkeer van Lewis wordt negatief gereageerd. Ook gewoon normale feedback die elke coureur met z'n team deelt.
Ook heel hypocriet, aangezien Max ook enorm kan zeuren op de radio als niet alles helemaal perfect is.
Er wordt hierboven gewoon op geheel normale manier feedback gegeven maar je gaat direct op de man spelen.quote:Op zondag 17 september 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Feedback' van users die hier normaal nooit komen en alleen maar nu hier komen om lekker te lopen rellen omtrent de moderatie belandt inderdaad direct in het prullenbakje naast mijn bureau. Ga nou maar weer gewoon de Vuelta kijken, je verspilt je tijd hier.
'Feedback' van users die hier normaal nooit komen en nu lekker mee komen rellen doen we niets mee. Daar heb je het maar mee te doen.quote:Op zondag 17 september 2023 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt hierboven gewoon op geheel normale manier feedback gegeven maar je gaat direct op de man spelen.
Waar slaat dit op.quote:Op zondag 17 september 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Feedback' van users die hier normaal nooit komen en alleen maar nu hier komen om lekker te lopen rellen omtrent de moderatie belandt inderdaad direct in het prullenbakje naast mijn bureau. Ga nou maar weer gewoon de Vuelta kijken, je verspilt je tijd hier.
Dat je mag lopen janken wat je wil, maar dat je niets meer gaat bereiken dan mijn en je eigen tijd verspillen. Om die reden laat ik het ook hierbij.quote:
Oh. Sorryquote:Op zondag 17 september 2023 10:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dombo heeft 2.442 posts in het F1 forum...quote:Op zondag 17 september 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan hou ik dat rellen zonder een ban op te lopen wel verdacht goed vol zeg.quote:Op zondag 17 september 2023 11:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dombo heeft 2.442 posts in het F1 forum...
Op naar VBL!quote:Op zondag 17 september 2023 12:21 schreef Droopie het volgende:
Ik kom niet zo heel veel in F1, alleen soms tijdens de start of rode vlaggen.
Maar de feedback lees vaak wel uit interesse.
Tip voor de FA's, als je dit nou eens vergelijkt met een voetbalwedstrijd.
Of de regels zijn te gecompliceerd, of de scheidsrechter heeft moeite om ze op goede manier te interpreteren, of de users snappen er geen reet meer van.
Sommige zullen ook schijtirritant zijn, dat zal je altijd hebben.
Maar in theorie zal Bas Nijhuis altijd respect naar de spelers moeten hebben en daardoor altijd het respect terug moeten krijgen wat hij verdient, maar ook afdwingt.
Je zegt het eigenlijk wel goed.quote:
Maar de livetopics zijn daar toch ook hetzelfde? Zit je toch ook allemaal in 1 topic.quote:Op zondag 17 september 2023 12:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je zegt het eigenlijk wel goed.
Want het eerste wat er gebeurt als Feyenoord van Ajax wint, dan zeggen ze allemaal op naar Ajax topic.
Dat is een stukje rivaliteit wat erbij hoort, maar qua moderatie is dat toch best lastig.
En nu zitten de F1 users bij Fok! allemaal in het zelfde supporters vak, terwijl ze ook verschillende meningen hebben.
Laat het mooie nou zijn dat jouw feedback wel serieus werd genomen eerder. Je doet alsof iedereen die tegen de meerderheid in gaat automatisch wordt weggezet als trol, maar dat is niet zo. In ieder geval niet vanuit de kant van de moderatie. Er is een heel duidelijk onderscheid tussen een potjecreme die fangirl is van Hamilton en een Henk uit VBL die in z'n eerste F1 posts ooit aan het vieren is dat Verstappen een kutweekend heeft.quote:Op zondag 17 september 2023 12:39 schreef PS. het volgende:
[..]
Maar de livetopics zijn daar toch ook hetzelfde? Zit je toch ook allemaal in 1 topic.
Alleen het verschil is dat je bij een Ajax-Feyenoord redelijk 50/50 zit in zo'n topic. Hier is het 90% wat voor Max is, en de rest wordt niet serieus genomen, of als troll weggezet, puur omdat ze voor een andere rijder zijn, of een neutrale blik hebben, dat is imo niet fair. (en dan heb ik het niet over de mensen die eenmalig langskomen om te zieken als Max een keer niet lekker gaat.)
Ik heb het F1 Algemeen topic zelfs ontvolgd omdat het alleen maar kwijlen op Max is, en Haten op Mercedes/Hamilton. Daar is gewoon geen bal meer aan. Maar de livetopics wil ik graag blijven posten, maar ik snap wel dat mensen die niet met een oranje bril naar Max kijken, zich daar weggejaagd voelen.
Ik ben (vind ik zelf) neutraal, ik kan best genieten als Max op een mooie manier wint, maar als Hamilton nu weer eens zou winnen, zou ik dat ook mooi voor die man vinden. Zoiets valt alleen echt niet te bepreken in het livetopic, want dan ben je aan het zuigen of een vieze troll.
Ik heb ook niets aan te merken op de moderatie, wel op de ''sfeer'' in het topic. En snap dondersgoed dat er wel degelijk een onderscheid is tussen bepaalde posts.quote:Op zondag 17 september 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat het mooie nou zijn dat jouw feedback wel serieus werd genomen eerder. Je doet alsof iedereen die tegen de meerderheid in gaat automatisch wordt weggezet als trol, maar dat is niet zo. In ieder geval niet vanuit de kant van de moderatie. Er is een heel duidelijk onderscheid tussen een potjecreme die fangirl is van Hamilton en een Henk uit VBL die in z'n eerste F1 posts ooit aan het vieren is dat Verstappen een kutweekend heeft.
Ik bedoelde meer in de manier waarop men op ze reageert. De overgrote meerderheid ziet dat onderscheid ook gewoon. Trobeschuldigingen worden altijd weggemodereerd, dus wat dat betreft mag je altijd wel een TR zetten als het eens voor komt.quote:Op zondag 17 september 2023 12:53 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb ook niets aan te merken op de moderatie, wel op de ''sfeer'' in het topic. En snap dondersgoed dat er wel degelijk een onderscheid is tussen bepaalde posts.
Ik zou zeggen laat dat dan eens zien, ik zie legio negatieve taal en uitspraken naar en over Mercedes en hun coureurs.quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Geen enkele drek over elke coureur is gewenst,
Er is een groot verschil tussen terechte kritiek en drek chevy!quote:Op zondag 17 september 2023 13:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zou zeggen laat dat dan eens zien, ik zie legio negatieve taal en uitspraken naar en over Mercedes en hun coureurs.
Weet je ook waaromquote:Op zondag 17 september 2023 00:50 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
@:nattekat
Bowlingbal Russel impliceert wel het hopen op een crash of tegen de border aanknallen/gut etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |