abonnement Unibet Coolblue
pi_206236568
Ik heb een paar weken geleden een gesprek gehad met mijn leidinggevende waarin werd afgesproken dat ik per 1 november zou doorgroeien. Momenteel heb ik een mediorfunctie, per 1 november zou ik senior worden. Mijn leidinggevende gaf aan dat ze met het hoger management en HR wat dingen in gang ging zetten zodat alles voor 1 november geregeld zou zijn.

Nou kreeg ik deze week de vraag of ik naast het team waar ik zelf in zit ook in een ander team wil meehelpen met het coachen van nieuwe collega's en het ondersteunen van de teamleider aldaar. Ik heb dit toegezegd. Gisteren werd ik door mijn teamleider gebeld dat ze met het hoger management en HR had gesproken inzake mijn doorgroei en dat is besloten om het doorgroeien uit te stellen tot 1 januari zodat ik me eerst in het andere team kan bewijzen voordat ik de stap zal maken. Dat ik mij heb opengesteld om een ander team te helpen wordt nu dus gebruikt om mijn doorgroei uit te stellen.
Dit heeft me echt heel kwaad gemaakt. De taken die ik in het andere team ga uitvoeren zijn niet nieuw voor mij omdat ik hetzelfde ook al langere tijd doe in het team waar ik nu zit. De reden die wordt gegeven is dus grote onzin. Daarnaast heb ik bij mijn huidige werkgever al eens meegemaakt dat ik aan het lijntje werd gehouden en dit doet me daar weer aan terugdenken. Terugdenkend aan toen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat ik per 1 januari wel zal doorgroeien. Waarschijnlijk komen dan weer andere argumenten waarom doorgroei nog uitgesteld wordt.

Ik heb in het telefoongesprek van gisteren al aangegeven zeer teleurgesteld te zijn in wat nu gebeurt. Mijn leidinggevende gaat nog een keer met het hoger management in gesprek en komt volgende week hierop terug. Ik zal de uitkomst daarvan even afwachten.

Hoe kijken jullie hier naar? Kan een werkgever dit maken? En heb ik als werknemer iets om mij hiertegen te verzetten?
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:16:31 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206236788
quote:
Hoe kijken jullie hier naar? Kan een werkgever dit maken? En heb ik als werknemer iets om mij hiertegen te verzetten?
Wat staat er op papier mbt de afspraken?

Je wordt overigens aan het lijntje gehouden dus ja.

Les 1: zaken op papier zetten.
Les 2: doe niks voor niks, al helemaal niet als afspraken niet worden nagekomen.

Ik zou aangeven te stoppen met coachen. Zij hun beloftes niet nakomen, jij de jouwe niet.
Dum de dum
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:40:16 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206237012
Zeggen dat je dat coachen dan niet doet aangezien het de beloofde promotie in de weg staat.
pi_206237235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:51 schreef ficus het volgende:
Daarnaast heb ik bij mijn huidige werkgever al eens meegemaakt dat ik aan het lijntje werd gehouden en dit doet me daar weer aan terugdenken. Terugdenkend aan toen, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat ik per 1 januari wel zal doorgroeien. Waarschijnlijk komen dan weer andere argumenten waarom doorgroei nog uitgesteld wordt.
Afspraken opnieuw niet nakomen. Klinkt onbetrouwbaar. Die doorgroei kan je ook bij een andere werkgever realiseren, he?

[ Bericht 44% gewijzigd door baskick op 07-10-2022 17:14:02 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:22:38 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206237352
Je hebt duidelijk kwaliteiten, anders zou de senior-positie niet overwogen zijn, en zou je ook niet voor coaching zijn geselecteerd. Je werkgever is onbetrouwbaar; tijd voor een overstap, waar je waarschijnlijk ook een beter salaris gaat verdienen dan je zelf in je senior-positie zou gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 07-10-2022 18:28:29 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206237403
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:40 schreef herverwijderd het volgende:
Zeggen dat je dat coachen dan niet doet aangezien het de beloofde promotie in de weg staat.
Dat, meer woorden hoef je er ook niet aan vuil te maken.
pi_206237410
Tja, twee maanden vind ik persoonlijk te overzien, maar als je denkt benadeeld te worden, zou ik een overstap overwegen.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:42:04 #8
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206237533
Staat het op papier?

Ik zou gewoon niet meer komen opdagen. Wat gaan ze doen, je ontslaam zodat je lekker van de ww kan genieten?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206237540
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:40 schreef herverwijderd het volgende:
Zeggen dat je dat coachen dan niet doet aangezien het de beloofde promotie in de weg staat.
Dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_206237719
De argumentatie zoals jij die schetst deugt niet. Ik zou dit niet accepteren en op je strepen staan. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak, dus zelfs als je niets op papier hebt staan kun je het management aan gemaakte beloften houden.

Helaas is het moeilijk om aan te tonen wat er precies is afgesproken als je niets op papier hebt laten zetten. Je kunt in dit geval als er een andere interpretatie van gemaakte afspraken bestaat nieuwe afspraken maken over een promotie per 1 januari die je wél vast laat leggen.

Zelf zou ik zo boos zijn als een belofte niet wordt nagekomen en daar geen goede reden voor is dat ik een andere werkgever zou zoeken. Maar ga ook bij jezelf te rade: heeft het management misschien een goede reden om te wachten met de promotie? Is het mogelijk dat er een misverstand is ontstaan over de afspraak?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206237820
Ze weten dat jij goed presteert in je eigen team, Nu willen ze zien of je dat ook doet in andere teams. Door je promotie zal je meer verantwoordelijkheid krijgen en mogelijk dus ook meer mensen aansturen/meerdere teams.

Natuurlijk hadden ze dit al moeten doen voordat ze je een promotie toezegden. Dus ik hoop voor je dat ze dit alsnog gaan waarmaken. Of dat je in elk geval op papier krijgt dat het daadwerkelijk per 1 januari gaat gebeuren.
pi_206238006
Waarom zou jij je aan de gemaakte afspraken houden als zij dat niet doen?

En wat er eerder is gezegd in dit topic: zo te zien moet je die andere team helemaal niet helpen, aangezien het in de weg van je promotie zit.

Mocht je die promotie niet krijgen als beloofd, is dat wat mij betreft een vertrouwensbreuk. Ik zou in dat geval het minimum doen (en anderen dus absoluut niet helpen), en ondertussen kijken naar iets nieuws.

Maar goed, de vraag is waar jij je fijn bij voelt. Ik zou zelf niet meer willen werken voor iemand die ik niet meer kan vertrouwen.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:08:49 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206238239
Tja hoe goed is de markt voor jouw professie? Indien uitstekend dan zou ik eens rond gaan kijken en tot die tijd vooral niet teveel inspanning meer plegen.

Valt die markt tegen, tja dan moet je even nadenken wat het zwaarste weegt.

Het is namelijk niet alleen uitstel hè, er is opeens een test bijgekomen. Klinkt als uiterst professioneel HR beleid
pi_206238504
Fijn om te lezen dat iedereen het erover eens is dat mijn werkgever dit niet kan maken. Ik wacht nog even af waar mijn leidinggevende volgende week mee komt na het gesprek met hoger management. Komen ze de afspraak niet na, dan geef ik aan dat ik stop met de taken in het andere team.

Wat betreft de markt voor mijn professie: het personeelstekort in mijn vakgebied is heel groot, dus op relatief korte termijn ergens anders aan de slag gaan zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn. Kijkend naar de huidige financiele situatie in de wereld, ben ik hier wel wat terughoudend in. Economie gaat afkoelen en werkloosheid zal op termijn toenemen. Nu heb ik een vast contract en ben ik één van de meest ervaren mensen binnen onze afdeling. Bij een reorganisatie ben ik een van de laatste die eruit zal vliegen. Begin ik bij een nieuwe baas, dan ben ik één van de eerste die eruit ligt bij bezuinigingen.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:58:02 #15
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206238706
Werkloosheid is altijd risico bij recessie, echter bij erg veel organisaties is de uitstroom van ouderen behoorlijk op gang gekomen. Dus wanneer je een degelijk bedrijf zoekt met een hoop wat oudere werknemers dan valt dat risico nog wat te mitigeren.
pi_206238736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:34 schreef ficus het volgende:
Nu heb ik een vast contract en ben ik één van de meest ervaren mensen binnen onze afdeling. Bij een reorganisatie ben ik een van de laatste die eruit zal vliegen. Begin ik bij een nieuwe baas, dan ben ik één van de eerste die eruit ligt bij bezuinigingen.
Ervaring is geen onderdeel van het afspiegelingsbeginsel :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206238746
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:01 schreef baskick het volgende:

[..]
Ervaring is geen onderdeel van het afspiegelingsbeginsel :N
Weet ik. Ook leeftijd speelt een rol. Maar in mijn leeftijdsgroep ben ik één van degenen met de meeste dienstjaren.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:44:55 #18
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_206239198
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:40 schreef herverwijderd het volgende:
Zeggen dat je dat coachen dan niet doet aangezien het de beloofde promotie in de weg staat.
Dit dus en meteen op zoek naar leuke vacatures al is het maar om aan te geven dat je op zoek bent. Ze lateen je voor de zoveelste keer spartelen dus nu mogen zij spartelen
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:52:15 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206239314
Zelfde aan de hand gehad, wel de tijd gegeven richting werkgever. Die stelde het vervolgens nog een keer uit met een bullshitargument.
Uiteindelijk ontslag genomen en nu verwijten dat ik te weinig geduld heb gehad met de organisatie :D
De groeten, onbetrouwbare werkgever ben je liever kwijt dan rijk ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206240547
Been there done that, 1 januari verzinnen ze wel iets nieuws (als in dat je niet goed genoeg hebt laten zien aan de hand van resultaten van dat andere team dat je op het niveau van een senior functioneert of iets dergelijks).

Ik ben, na mijn leidinggevende even de kans te geven overgestapt en zit nu op een plek waar ik wel wordt betaald (en eigenlijk net zo belangrijk, wordt gewaardeerd).
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:22:46 #21
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206241439
Ik zal never nooit begrijpen hoe mensen het wangedrag van werkgevers anno 2022 tolereren. Ik ga liever de uitkering in en werk zwart bij dan dat ik netto voor een paar tientjes meer per maand mijn eer weggeef.

Ter vergelijking: we hebben lul kleine die vrouwen helemaal in elkaar slaat, alsmede de mongool en rat die zich gewoon Boef noemt, Voor 1 enkel optreden krijgen ze gemiddeld 3 maandsalarissen van Jan Modaal terwijl ze werkelijk NIKS aan de maatschappij toevoegen (sterker nog degenereren)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206241618
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:34 schreef ficus het volgende:
Fijn om te lezen dat iedereen het erover eens is dat mijn werkgever dit niet kan maken. Ik wacht nog even af waar mijn leidinggevende volgende week mee komt na het gesprek met hoger management. Komen ze de afspraak niet na, dan geef ik aan dat ik stop met de taken in het andere team.
Wat is afspraak niet nakomen? Geen promotie in per 1 november?

Ga je 1 januari dan wel accepteren? Hoe ga je garanderen dat ze dat wel nakomen?

Je gaat ze niet blij maken door te zeggen dat je niet meer de andere team gaat helpen...

En wat ga je doen als hun antwoord op je 'starre' houding betekent dat ze je promotie compleet intrekken?
pi_206242393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:22 schreef corehype het volgende:
Ik zal never nooit begrijpen hoe mensen het wangedrag van werkgevers anno 2022 tolereren. Ik ga liever de uitkering in en werk zwart bij dan dat ik netto voor een paar tientjes meer per maand mijn eer weggeef.

Ter vergelijking: we hebben lul kleine die vrouwen helemaal in elkaar slaat, alsmede de mongool en rat die zich gewoon Boef noemt, Voor 1 enkel optreden krijgen ze gemiddeld 3 maandsalarissen van Jan Modaal terwijl ze werkelijk NIKS aan de maatschappij toevoegen (sterker nog degenereren)
Tja als je alleen zwart/wit denkt ziet de wereld er vrij simpel uit. Gelukkig is de werkelijkheid niet zo zwart/wit.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 01:10:21 #24
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206242690
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 00:04 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Tja als je alleen zwart/wit denkt ziet de wereld er vrij simpel uit. Gelukkig is de werkelijkheid niet zo zwart/wit.
En toch blijf ik erbij dat werknemers eens een keer zelfrespect moeten hebben.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206243373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:22 schreef corehype het volgende:
Ik zal never nooit begrijpen hoe mensen het wangedrag van werkgevers anno 2022 tolereren. Ik ga liever de uitkering in en werk zwart bij dan dat ik netto voor een paar tientjes meer per maand mijn eer weggeef.
Als je zelf ontslag neemt, krijg je geen uitkering. Bovendien verlies je in de periode dat je geen werk hebt allerlei zekerheden, zoals doorbetaling bij ziekte en pensioenopbouw. Het is veel verstandiger om je oude schoenen niet weg te gooien voor je nieuwe hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:56:13 #26
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206244025
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 07:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je zelf ontslag neemt, krijg je geen uitkering. Bovendien verlies je in de periode dat je geen werk hebt allerlei zekerheden, zoals doorbetaling bij ziekte en pensioenopbouw. Het is veel verstandiger om je oude schoenen niet weg te gooien voor je nieuwe hebt.
Niet komen opdagen. Eens kijken hoe snel je dan er uit getrapt wordt
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206244150
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 08:56 schreef corehype het volgende:

[..]
Niet komen opdagen. Eens kijken hoe snel je dan er uit getrapt wordt
Als dit je reactie is, ben je geen haar beter.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:22 schreef corehype het volgende:
Ik zal never nooit begrijpen hoe mensen werkgevers het wangedrag van werkgevers werknemers anno 2022 tolereren.
Ik mag hopen dat bij ontslag wegens werkweigering geen recht op WW bestaat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:09:39 #28
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206244184
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Als dit je reactie is, ben je geen haar beter.
[..]
Ik mag hopen dat bij ontslag wegens werkweigering geen recht op WW bestaat.
:')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206244194
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef corehype het volgende:

[..]
:')
Goed onderbouwd wel. Een respectvolle houding werkt 2 kanten op he. En met "maar hij deed het ook" ben je na groep 3 echt wel af.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:14:44 #30
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206244242
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:10 schreef baskick het volgende:

[..]
Goed onderbouwd wel. Een respectvolle houding werkt 2 kanten op he. En met "maar hij deed het ook" ben je na groep 3 echt wel af.
Zal allemaal wel, echter TS geeft de meest energieke tijden van de beste jaren van het leven op voor een schammel hongerloon.

Vroeger, toen je je manager nog een baas kon noemen, kreeg je nog als (loon)slaaf tenminste onderdak en nu niet eens een belofte.

Er is geen tweezijdig wederrespect in dit geval.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:15:19 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206244248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:14 schreef corehype het volgende:

[..]
Zal allemaal wel, echter TS geeft de meest energieke tijden van de beste jaren van heg leven op voor een schammel hongerloon.

Vroeger, toen je je manager nog een baas kon noemen, kreeg je nog als (loon)slaaf tenminste onderdak en nu niet eens een belofte.

Er is geen tweezijdig wederrespect in dit geval.
Waar staat dat? Je verzint er weer een hoop bij.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206244335
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:14 schreef corehype het volgende:

[..]
Zal allemaal wel, echter TS geeft de meest energieke tijden van de beste jaren van het leven op voor een schammel hongerloon.

Vroeger, toen je je manager nog een baas kon noemen, kreeg je nog als (loon)slaaf tenminste onderdak en nu niet eens een belofte.

Er is geen tweezijdig wederrespect in dit geval.
Het uitstellen van een toegezegde promotie is zeker niet netjes. Maar om dat gewoon weg te blijven is geen volwassen reactie. TS kan ook gewoon het gesprek aangaan (en eventueel conclusies aan verbinden). Dát vind ik normaal gedrag van een professional. Respect moet je ook verdienen. Als je over je heen laat lopen, zal met dat ook blijven doen.

Dit, zeg maar:
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:40 schreef herverwijderd het volgende:
Zeggen dat je dat coachen dan niet doet aangezien het de beloofde promotie in de weg staat.
En dan wellicht iets tactischer verwoord (maar nog steeds resoluut).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206244544
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 08:56 schreef corehype het volgende:

[..]
Niet komen opdagen. Eens kijken hoe snel je dan er uit getrapt wordt
Noot voor TS: niet dit advies volgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_206250467
Momenteel voer ik ook al veel taken uit op seniorniveau. Vrijwel alles wat ik doe, doe ik al op seniorniveau. Als ik nu die stap niet mag maken, dan zal ik ook aangeven dat ik met alles wat ik doe terugga naar medior niveau en dat ik per direct stop met alle taken op seniorniveau. Senior worden hoeft dan voor mij ook helemaal niet meer. Ook niet per 1 januari.
pi_206250506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 19:07 schreef ficus het volgende:
Momenteel voer ik ook al veel taken uit op seniorniveau. Vrijwel alles wat ik doe, doe ik al op seniorniveau. Als ik nu die stap niet mag maken, dan zal ik ook aangeven dat ik met alles wat ik doe terugga naar medior niveau en dat ik per direct stop met alle taken op seniorniveau. Senior worden hoeft dan voor mij ook helemaal niet meer. Ook niet per 1 januari.
Oké, en nu even bedenken hoe dat overkomt op degene die straks tegenover je zit. Daarin bevestig je alleen maar wat ze al denken hè...
pi_206251005
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 19:07 schreef ficus het volgende:
Momenteel voer ik ook al veel taken uit op seniorniveau. Vrijwel alles wat ik doe, doe ik al op seniorniveau. Als ik nu die stap niet mag maken, dan zal ik ook aangeven dat ik met alles wat ik doe terugga naar medior niveau en dat ik per direct stop met alle taken op seniorniveau. Senior worden hoeft dan voor mij ook helemaal niet meer. Ook niet per 1 januari.
Dat is wat mij betreft een prima houding, maar je zet de relatie daarmee wel op scherp.

Ik zou dan van harte aanraden - mocht het zover komen - om meteen te zoeken naar een andere werkgever.

Ik zou het trouwens veel subtieler aanpakken. Je hebt er niets aan om de aandacht op je te vestigen, je gaat het daarmee alleen maar moeilijker voor jezelf maken. Je kunt de woorden beter wat zachter houden en alsnog minder gemotiveerd te werk gaan (om het maar zo te noemen). Daarmee zorg je ervoor dat je hetzelf nier zo moeilijk maakt (je houdt ze te vriend), en kun je alsnog rustig doorzoeken naar een nieuwe werkgever.

Dat zou mijn advies zijn in ieder geval. Je hoeft geen vijanden te maken, maar je hoeft ook niet meer harder te lopen voor ze.
pi_206251406
Zeg dat je het prima vind om 1 januari de promotie te maken, vraag even wanneer je volgende week mag komen om alvast het nieuwe contract te tekenen ( zwart op wit ) en dat je daarna bereid bent om het andere team te begeleiden.
Succes 👍
pi_206255578
Gewoon doorwerken, als je 1 januari nog steeds niet die stap kan maken alvast ergens anders gaan solliciteren zonder kennisgeving uiteraard. Kijken hoe zij omgaan met teleurstellingen.
  zondag 9 oktober 2022 @ 09:00:04 #39
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206258145
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 20:38 schreef Aloria het volgende:
Zeg dat je het prima vind om 1 januari de promotie te maken, vraag even wanneer je volgende week mag komen om alvast het nieuwe contract te tekenen ( zwart op wit ) en dat je daarna bereid bent om het andere team te begeleiden.
Succes 👍
Dit is eigenlijk het beste advies van allemaal. Is het antwoord nee, dan is jouw antwoord ook “helaas dan”, waarna je weet dat solliciteren de volgende stap is om verder te komen.

Misschien dat je iets teveel uitstraalt dat je ergens anders gaan werken best wel eng vindt.
pi_206261471
Nog even doorwerken totdat je het gesprek met het hoger management hebt. Als dat teleurstellend is, dan ga je verder kijken, solliciteren en kijken waar je een nieuwe baan kunt vinden. Ik kan mij voorstellen dat als zij niet doorkomen, je teleurgesteld bent. Ga dan niet uit emotie dingen zeggen. Accepteer hun beslissing, geef aan dat je teleurgesteld bent en had gehoopt die stap wel te willen maken. Blijf professioneel. Wat je daarna gaat doen? Je gaat meteen op zoek naar een nieuwe baan. Doe dit zo discreet mogelijk. Blijf in je baan 100% inzetten en ga naar sociale activiteiten. Als je je handtekening onder een nieuw contract hebt gezet, zeg je gedag.

En ik snap jouw gevoel wel dat je nu een vast contract hebt en wellicht na een overstap niet (jaarcontract of minder). Heb ik in het begin ook gehad. Maar je moet goed nagaan dat een overstap soms de enige manier is om te groeien in arbeidsvoorwaarden en functie. Daarnaast zou ik sowieso minder dan een jaarcontract bij een nieuwe werkgever niet accepteren.

Dus blijf onder de radar, blijf professioneel en schuif, als je een nieuwe baan hebt, je ontslagbrief onder de neus van je leidinggevende. Die schrikken zich de pleuris weet ik uit ervaring. Vaak willen ze dan opeens wel iets voor je doen. Maar dan is het al te laat voor hun. En vergeet ook niet om altijd voor jezelf te kiezen (of dat nou gezondheid is, locatie en carrierekansen).
  zondag 9 oktober 2022 @ 11:53:17 #41
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206261591
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:40 schreef herverwijderd het volgende:
Zeggen dat je dat coachen dan niet doet aangezien het de beloofde promotie in de weg staat.
Dit, en ondertussen maken dat je wegkomt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 19:07 schreef ficus het volgende:
Momenteel voer ik ook al veel taken uit op seniorniveau. Vrijwel alles wat ik doe, doe ik al op seniorniveau. Als ik nu die stap niet mag maken, dan zal ik ook aangeven dat ik met alles wat ik doe terugga naar medior niveau en dat ik per direct stop met alle taken op seniorniveau. Senior worden hoeft dan voor mij ook helemaal niet meer. Ook niet per 1 januari.
Nooit aangeven dat je minder gaat doen natuurlijk, ook niet als je dat doet. Wat hoop je daar mee te bereiken?

[ Bericht 44% gewijzigd door Nobu op 09-10-2022 11:58:32 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')