Denk dat niet alleen ouderen dat willenquote:
quote:
Alle oudjes moeten rondkomen van een simpel aowtje of een klein pensioentje.quote:
Ja allemaal, en ze hebben ook al geen afbetaald huisquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alle oudjes moeten rondkomen van een simpel aowtje of een klein pensioentje.
Why does nobody think about DE OUDEREN?!quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja allemaal, en ze hebben ook al geen afbetaald huis
zo vreemd is dat toch niet? Als je nu in een afbetaald huis zit, waarom zou je dat dan wegdoen en weer elke maand veel geld moeten weggooien?quote:
Als je een huis (van 100m²) met een tuin verwacht voor ¤ 500 per maand is dat simpelweg niet realistisch.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
zo vreemd is dat toch niet? Als je nu in een afbetaald huis zit, waarom zou je dat dan wegdoen en weer elke maand veel geld moeten weggooien?
verwachten dat ouderen een afbetaald (of goedkoop huurhuis) wegdoen voor een klein appartementje ergens 3 hoog achter is ook niet realistisch.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je een huis met een tuin verwacht voor ¤ 500 per maand is dat simpelweg niet realistisch.
Ongeacht je achtergrond en vermogen.
Als je maar ¤ 500 per maand wilt betalen dan kom je idd 3 hoog achter uit.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:19 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
verwachten dat ouderen een afbetaald (of goedkoop huurhuis) wegdoen voor een klein appartementje ergens 3 hoog achter is ook niet realistisch.
dus blijven ze lekker zitten.
Als je nu in een afbetaalde gezinswoning zit, dan kun je (op het overbruggingskrediet na) toch gewoon verhuizen naar een afbetaalde geschikte woning om je oude dag te slijten? Of dat dan een semi-bungalow in een hofje is, of een appartement in aardige wijk maakt dan niet uit. Met de poet van je afbetaalde huis heb je volop keuze.quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
zo vreemd is dat toch niet? Als je nu in een afbetaald huis zit, waarom zou je dat dan wegdoen en weer elke maand veel geld moeten weggooien?
Yep, degenen die nu nog in hun jaren 60 (of ouder) woning zitten hebben de boot gemist.quote:Op maandag 17 oktober 2022 22:12 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je nu in een afbetaalde gezinswoning zit, dan kun je (op het overbruggingskrediet na) toch gewoon verhuizen naar een afbetaalde geschikte woning om je oude dag te slijten? Of dat dan een semi-bungalow in een hofje is, of een appartement in aardige wijk maakt dan niet uit. Met de poet van je afbetaalde huis heb je volop keuze.
En zeker in de periode 2018-2021 waarin je je over een goede en vlotte verkoop geen zorgen hoefde te maken.
Nu wordt dat voor veel van die afbetaalde huizen weer anders. Want die veelal verouderde en vaak ook nog matig geïsoleerde meuk van die oudjes zal als eerste last krijgen van de huidige kanteling in de woningmarkt. Voor de kopers zijn dat kluswoningen en verbouwen/renoveren is momenteel erg prijzig.
Als ze bereid zijn over te gaan naar huur en de verkoopopbrengst als aanvulling op het pensioen te zien heb je gelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:01 schreef Ericr het volgende:
Voor degenen met afbetaalde huizen blijven het fantastische prijzen. Niet iedereen kan op de top verkopen maar iedereen die
30-40 jaar gelede een woning kocht maakt nu grove winst.
Tonnen op je rekening is gewoon een extra pensioen.
Dat twitterbericht is gewoon stemmingmakerij van De Telegraaf. Zelf brengt de Ouderenbond de uitkomsten van het onderzoek op een heel andere manier: Senioren willen geen eengezinswoning met tuin.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook een gasloze villa met warmtepomp, zwembad (met een eigen warmtepomp), tennisbaan en dubbele garage, en daar wil ik ¤ 1.200 per maand voor betalen.
Oh, en op maximaal een half uur rijden van de Randstad.
En voor dat geld verwacht ik ook wel een Tesla in die garage.
Och, en dan willen die ouderen voor dat geld ook nog eens niet met familie onder 1 dak, terwijl dat juist met een kangaroewoning wel haalbaar is, die ¤ 500 per maand.
Ik heb geen telegraaf abonnement, maar dit gaat neem ik aan over ouderen geboren tussen 1941-1955?quote:
Ikzou daar nooit 1200 euro voor willen betalen. Max 400.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook een gasloze villa met warmtepomp, zwembad (met een eigen warmtepomp), tennisbaan en dubbele garage, en daar wil ik ¤ 1.200 per maand voor betalen.
Oh, en op maximaal een half uur rijden van de Randstad.
En voor dat geld verwacht ik ook wel een Tesla in die garage.
Och, en dan willen die ouderen voor dat geld ook nog eens niet met familie onder 1 dak, terwijl dat juist met een kangaroewoning wel haalbaar is, die ¤ 500 per maand.
Ik heb de link naar het onderzoek geplaatst. "Adressen met hoofdbewoners ouder dan 55 jaar" zijn aangeschreven via e-mail. De groep 80+ was ondervertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 08:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb geen telegraaf abonnement, maar dit gaat neem ik aan over ouderen geboren tussen 1941-1955?
Waarom afbetaalde huizen alleen? Dat geld was en blijft van je dus netto heb je er niks aan verdiend. Alleen de groei in prijs is de winst en dat heeft niks te maken met afbetaald of niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 07:01 schreef Ericr het volgende:
Voor degenen met afbetaalde huizen blijven het fantastische prijzen. Niet iedereen kan op de top verkopen maar iedereen die
30-40 jaar gelede een woning kocht maakt nu grove winst.
Tonnen op je rekening is gewoon een extra pensioen.
Wat een draak van een presentatie inderdaad. Het onderzoeksbureau voert vaker dit soort onderzoeken uit, dus ik vermoed dat de onderzoeksmethode overeenkomt met: https://woonwensen-senioren.nl/methode/ maar dan met ANBO-leden als respondenten en andere kenmerken voor de woningen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
De verantwoording van het onderzoek is trouwens een ontzettend slechte Powerpointpresentatie. Ik kan er niet uit opmaken wat voor vragen respondenten precies voorgelegd hebben gekregen, maar ik heb de indruk dat "archtetypen" huizen zijn voorgelegd en is gevraagd om een rankschikking te maken. Bijvoorbeeld:
- Eengezinswoning van 40-60 m2 met 450-600 euro woonlasten.
- Hofje van 60-80 m2 met 750-900 euro woonlasten.
En zo zijn er nog meer kenmerken opgesomd.
Ik kan uit de Powerpoint niet opmaken of ook expliciet is gevraagd welke kenmerken het zwaarst wegen of dat dat door middel van analyses is geabstraheerd. Misschien kan iemand anders die Powerpointpresentatie beter ontcijferen dan ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |