Ah ok. Nou volgens mij kan je het bed ook nog koppelen aan Atom Homey en zou je hem dus ook nog eens gekke dingen laten doen als het brandalarm of de deurbel afgaat. Dat zijn dingen die ik dan allemaal niet gebruik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snurk niet voor zover ik weet, en ik ben doof genoeg om mijn man (meestal) niet te horen snurken, maar ik zie wel gebeuren dat ik ook niet meer wakker word van mijn telefoon (zet ook mijn Fitbit alarm aan als ik de wekker van mijn telefoon aanzet).
Die heb ik (nog) niet, maar dat zou ook mooi zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:03 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ah ok. Nou volgens mij kan je het bed ook nog koppelen aan Atom Homey en zou je hem dus ook nog eens gekke dingen laten doen als het brandalarm of de deurbel afgaat. Dat zijn dingen die ik dan allemaal niet gebruik.
Nee, de afstandsbediening is daar prima voor. Ik zit ook niet steeds op mijn telefoon om het bed te verzetten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo'n bed lijkt me wel de oplossing bij een snurkende partner zeg. Die paar keer per jaar dat mijn man snurkt, geef ik hem gewoon een por. Maar als dat elke nacht is, is dat gewoon gekmakend in extreme gevallen.
Mijn telefoon is mijn wekker, daar staat gewoon een rustig deuntje op. Zodra ik wakker word, zet ik mijn hoofdeinde omhoog. Ik ben enorm blij met die functie maar ik heb er geen probleem mee om dat met de afstandsbediening te doen. Voor mij voorlopig nog geen Auping dus.
Als ik had geweten dat het iets is waar ik op moest letten bij het uitkiezen van mijn bedbodem, had ik het zeker gedaan. Ik stond er toen totaal niet bij stil. Het is echt puur toeval dat die van ons maar 5 kwh verbruikt. Desalniettemin heb ik die van mijn man uitgeschakeld, hij gebruikt hem toch niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nee, de afstandsbediening is daar prima voor. Maar ook dan verbruikt de besturingsunit gewoon 15Watt in standby.
En die afstandsbediening is gelijk een klok/wekker als ie in de lader/nachtlamp staat.
Die app (snurkfunctie) is maar bijzaak.
Met een stroomprijs van een euro kost slapen mij gewoon 30cent per nacht.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik had geweten dat het iets is waar ik op moest letten bij het uitkiezen van mijn bedbodem, had ik het zeker gedaan. Ik stond er toen totaal niet bij stil. Het is echt puur toeval dat die van ons maar 5 kwh verbruikt. Desalniettemin heb ik die van mijn man uitgeschakeld, hij gebruikt hem toch niet.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Met een stroomprijs van een euro kost slapen mij gewoon 30cent per nacht.
Zonnepanelen, het plafond moet bij mij echt op de plinten liggen voordat ik er lol van heb.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dan voor je dat je onder het plafond zit vanaf januari.
Ik had laatst een meter gekocht die je in het stopcontact kon doen om het verbruik van apparaten op te meten. Ik snapte er niks van dus die is nu ergens in een la verdwenen 😂quote:
Haha, dat is wel zonde.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had laatst een meter gekocht die je in het stopcontact kon doen om het verbruik van apparaten op te meten. Ik snapte er niks van dus die is nu ergens in een la verdwenen 😂
Waarom verwarm je niet alleen de woonkamer met de cv-installatie?quote:Op zondag 9 oktober 2022 08:19 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik verwarm nu de huiskamer een uurtje electrisch op ipv het hele huis. De zon komt ook vandaag dus het zal wel weer opwarmen tot 24C.
Niet met zonnepanelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 09:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom verwarm je niet alleen de woonkamer met de cv-installatie?
Elektrisch verwarmen is ongeveer twee keer zo duur als met gas-cv verwarmen.
Interessant!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:24 schreef skrn het volgende:
Ik heb er vorig jaar mee geexperimenteerd, en er is inderdaad een omslagpunt.
Zie ook dit artikel.
https://techdagblad.nl/ee(...)s-mijn-slimme-meter/
Daar zit nog wel de nodige nuance aan.quote:
het zal vast schelen dat mijn remotes draadloos zijn (auping royal). De ontvdnger zal altijd stroom verbruiken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 07:34 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Hahaha nee electrisch van Swiss Sense
Je bent niet bekend met salderen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Daar zit nog wel de nodige nuance aan.
Wat jij stelt gaat alléén op wanneer je met je zonnepanelen op jaarbasis (flink) meer elektriciteit produceert dan gebruikt én je energieleverancier een hele beroerde teruglevering vergoeding betaalt.
Als je op jaarbasis geen overproductie hebt, dan kost een kWh met een elektrische kachel 'opstoken' net zoveel als wanneer je geen zonnepanelen hebt.
Onze zijn ook draadloos. Geeft echt 0 watt aan.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:03 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
het zal vast schelen dat mijn remotes draadloos zijn (auping royal). De ontvdnger zal altijd stroom verbruiken.
Als je remote bedraad is verbruik je alleen stroom als je een knopje indrukt.
Verder heeft de mijne Wifi (2x, links en rechts)..Dat helpt allemaal niet mee.
Verder lijkt het erop dat de (in totaal 10) motoren ook communiceren want de remote toont op het display ook hoe het bed staat, ook na stroomuitval. ze zitten ook ,5draads aangesloten.
Ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:27 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met salderen?
Juist, maar als je dus over hebt kun je ze dus beter verstoken dan dat je ze voor een belachelijke prijs aan die zakkenvullers verkoopt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja.
Ook met salderen kost een kWh extra verstoken je gewoon de prijs van een kWh die je aan je energieleverancier moet betalen, wanneer je op jaarbasis minder opwekking hebt dan verbruik. Dat geldt al vanaf de eerste kWh die je op jaarbasis meer verbruikt dan produceert.
Ik krijg bij mn nieuwe contract 70 cent das dus geen belachelijke prijs..quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Juist, maar als je dus over hebt kun je ze dus beter verstoken dan dat je ze voor een belachelijke prijs aan die zakkenvullers verkoopt.
Nog beter is om gewoon over te stappen naar een leverancier die je een fatsoenlijke prijs betaalt voor je overtollige stroom en daarnaast efficiënt te gaan verwarmen, in plaats van zeer inefficiënt en milieuvriendelijk op basis van salderen je 'overproductie' met COP1 af te fakkelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Juist, maar als je dus over hebt kun je ze dus beter verstoken dan dat je ze voor een belachelijke prijs aan die zakkenvullers verkoopt.
Ok, Tjsa, ik doe mijn bed er ook niet voor weg, het ligt verder goed en de meeste functies gebruik ik met veel plezier.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:32 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Onze zijn ook draadloos. Geeft echt 0 watt aan.
Al klinkt die van jou wel wat geadvanceerder :p
Waarom niet gewoon uitzetten?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:50 schreef karinpostma het volgende:
Deze energiebesparende tips, heb ik afgelopen weken doorgevoerd:
• Voeg radiatorfolie toe om onnodige warmteverlies te voorkomen.
• Zet een tijdschakelaar op een stekkerdoos voor je internetrouter/ TV om sluipstroom 's nachts uit te schakelen.
• Gebruik overcapaciteit van zonnepanelen voor minen crypto (genereert warmte en ook geld).
• Geef je vrouw een elektrische deken, en zet de thermostaat lager
Omdat je er dan 's ochtends elke keer heen moet lopen om 'm weer aan te zetten.quote:
Word je lekker warm van; win-winquote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je er dan 's ochtends elke keer heen moet lopen om 'm weer aan te zetten.
True, maar toch zou ik dat ook niet uitzetten.quote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar toch zou ik dat ook niet uitzetten.
Meerdere redenen. Dat modem van Ziggo ben ik niet zo kapot van, en ik weet niet of dat ding het trekt om elke avond van de stroom af te gaan. Daarnaast wil ik mijn internetverbinding niet verliezen, want het halve huis draait daar op. Ik heb geen zin in tig meldingen op m'n telefoon dat mijn internetverbinding is weg gevallen.quote:
Hoe kun je nou je wifi vergeten?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:37 schreef Hanschje het volgende:
Tijdschakelaar automatiseert het natuurlijk, dan kan je het ook niet meer vergeten
Dit inderdaad, daarbij raken dan mijn stofzuiger, wasmachine, droger en vaatwasser van slag.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:39 schreef CoolGuy het volgende:
Maar vooral praktisch, want de stekker voor dat modem zit in een verdeeldoos, en die verdeeldoos zit ingestoken in het (enige) stopcontact in de meterkast. Dus als ik die stekker er uit trek trek ik ook de stekker er uit van mijn router, mijn Hue bridge, mijn P1 meter, mijn watermeter, etc.
https://nl.hardware.info/(...)o-connect-box.371250quote:Op woensdag 12 oktober 2022 15:39 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe kun je nou je wifi vergeten?
Ik heb geen smartspul in mijn huis, dus zou de wifi 's nachts ook uit kunnen zetten.
Hoeveel verbruikt dat modem? Weet iemand dat?
Ja, dat is hier ook ongeveer. Tenminste, een gedeelte van de nacht. Maar hij begint op zo'n 355 en zakt dan af naar 190 gedurende de nacht. En in die 190 zit dan dus het hele huis.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:20 schreef Speekselklier het volgende:
Mijn totale standby verbruik,
AP's, domotica, koelkast, bed, warmtepomp, HUE en wat pi's is zo'n 200Watt.
Ik had het al gelezen. Enorm triest natuurlijk maar jeetje, waar zit je verstand Een BBQ in huis zetten om jezelf warm te houden???quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:03 schreef maily het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die hun huis verwarmen met een BBQ
Belgische vrouwen overlijden aan co-vergiftiging door BBQ in huis die diende als verwarming
Verwarrend dat ze zo’n bloempotgeval een ‘potkachel’ noemen. Dit is een potkachel:quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:03 schreef maily het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die hun huis verwarmen met een BBQ
Belgische vrouwen overlijden aan co-vergiftiging door BBQ in huis die diende als verwarming
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |