abonnement Unibet Coolblue
pi_206232682
quote:
De bestrijding van antisemitisme heeft haast, want de Jodenhaat neemt toe door de kostencrisis en groeiende armoede. Dat stellen experts in gesprek met NU.nl.

"Ik houd mijn hart vast", zegt Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB) Eddo Verdoner. "Uit het verleden is gebleken dat antisemitisme toeneemt wanneer er onrust ontstaat in de samenleving. Zo ging het ook tijdens de coronacrisis."

De belangrijkste kabinetsadviseur op dit thema is er zeker van dat mensen ook tijdens de huidige kostencrisis Joden als zondebok zullen aanwijzen. "Daar kun je de klok op gelijkzetten."

Hoogleraar Joodse studies Bart Wallet is het eens met de kabinetsadviseur. "Helaas heeft de Nationaal Coördinator gelijk. Op het moment dat er crises zijn, hebben veel mensen het gevoel dat ze de grip op hun leven verliezen."

Een complottheorie biedt mensen dan een eenvoudige oplossing voor een complex probleem. "Dat raakt snel vermengd met antisemitisme", vertelt de hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam.

Anne Frank Stichting vermoedt meer ruimte voor antisemitisme
Ook het Verwey-Jonker Instituut onderschrijft de zorgen van de kabinetsadviseur. "Als er problemen ontstaan, ontstaan er ook meer complottheorieën", zegt sociaal psycholoog Ron van Wonderen namens het onafhankelijke kennisinstituut.

De Anne Frank Stichting stelt net als Verdoner dat Jodenhaat tijdens de coronacrisis onderdeel was van complottheorieën. "Er lijkt meer ruimte te zijn ontstaan voor antisemitische ideeën", zegt criminoloog en onderzoeker Willem Wagenaar namens de stichting. "Dat zie je ook bij politieke partijen."

'Antisemitisme is gevaar voor de rechtsstaat'
Mensen denken volgens Verdoner ten onrechte dat er geen antisemitisme is wanneer je geen Joden ziet. Als voorbeeld geeft de kabinetsadviseur de antisemitische leuzen die toeschouwers roepen in voetbalstadions.

"Er is zelfs antisemitisme als er niet eens Joden aanwezig zijn. Wat je in de voetbalstadions ziet, heeft zijn effect in de klas en op het werk. Het wakkert ook andere haat aan, bijvoorbeeld tegen vreemdelingen. Daarmee is antisemitisme een gevaar voor de rechtsstaat."

Aantal antisemitische incidenten nam in 2021 toe
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) registreerde in 2021 een stijging van 36 procent: 135 in 2020, tegenover 183 in 2021.
Ook het OM registreerde een toename: van 38 in 2020 naar 58 het jaar daarop.
Antidiscriminatiebureaus constateerden eveneens een stijging. Het aantal antisemitische incidenten steeg in 2021 met 21 procent naar 627.
Vanwege de grotere zichtbaarheid van antisemitisme door internet en sociale media besloot de Tweede Kamer in 2021 een Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding aan te stellen. Dat werd Eddo Verdoner.
'Aantal daders groter dan aantal Joden'
In Nederland leven 40.000 à 50.000 Joden. Verdoner vermoedt dat het aantal Nederlandse daders van antisemitisme groter is.

Uit onderzoek van de Universiteit Utrecht naar online incidenten in 2020 bleken 200.000 van de 2 miljoen Nederlandse berichten over Joden antisemitisch. Daarom is de bestrijding van online antisemitisme een van Verdoners prioriteiten. De overheid is wat de kabinetsadviseur betreft nog te veel ingericht op het bestraffen van fysiek antisemitisme, zoals op straat.

"Onze online en offline wereld zijn steeds meer met elkaar vervlochten", zegt de kabinetsadviseur daarover. "Mensen vinden wat ze op hun telefoon zien vaak belangrijker dan wat er gebeurt in de echte wereld."

Kabinet biedt geen structureel budget voor projecten
Van 2019 tot 2021 maakte het kabinet elk jaar 1 miljoen euro vrij voor projecten rond de bestrijding van antisemitisme. Daarna verdween het jaarlijkse budget.

Verdoner betreurt dat: "Het zou enorm helpen als die gelden weer beschikbaar worden gesteld. Daarmee kunnen we concrete projecten uitvoeren."

De eerste antisemitismecoördinator is in april 2021 begonnen aan zijn taak. Verdoner werkt onder verantwoordelijkheid van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Hij heeft donderdag zijn eerste werkplan voor antisemitismebestrijding gepresenteerd aan de Tweede Kamer.

Het werkplan loopt tot 2025. Volgens Verdoner is dat omdat naast snelle actie ook een lange adem nodig is. "Antisemitisme verandert steeds. We moeten dus voortdurend scherp blijven en ons blijven aanpassen in de bestrijding ervan."

De drie prioriteiten uit het werkplan
Online antisemitisme bestrijden. Bijvoorbeeld met meer overheidsmaatregelen tegen socialemediaplatforms.
Educatie in onderwijs en samenleving. Niet alleen meer kennis over het verleden, zoals de Holocaust, maar ook over de lessen die we kunnen leren voor de toekomst.
Meer bekendheid voor het jodendom. Bijvoorbeeld doordat politici meer aandacht besteden aan joodse feestdagen. Maar ook door uitleg over joodse gebruiken.
Bron.

Wordt Nederland het nieuwe jaren-30-Duitsland?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:26:29 #2
367000 roos94
pi_206232734
Serieus joh. 1940 belde
pi_206232746
In grauwe crisis jaren in aanloop naar WW2 was het in Duitsland zo dat Joden minder last leken te hebben van de crisis door meer van hun waarde in goud etc te hebben ipv de Duitse Mark. Daarmee was het predikaat "daders" door de Duitsers erg makkelijk op deze groep te plakken.

Is er in de huidige crisis iets vergelijkbaars gaande? Ik verwacht dat de energierekening van Joodse mensen niet goedkoper zal wezen..

Ook is het erg vermoeiend dat er niet concreet wordt genoemd uit welke hoek de Jodenhaat exact komt. Er staat een mega olifant in de kamer.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:32:36 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206232761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:29 schreef TegendraadseTelg het volgende:
In grauwe crisis jaren in aanloop naar WW2 was het in Duitsland zo dat Joden minder last leken te hebben van de crisis door meer van hun waarde in goud etc te hebben ipv de Duitse Mark. Daarmee was het predikaat "daders" door de Duitsers erg makkelijk op deze groep te plakken.

Is er in de huidige crisis iets vergelijkbaars gaande? Ik verwacht dat de energierekening van Joodse mensen niet goedkoper zal wezen..

Ook is het erg vermoeiend dat er niet concreet wordt genoemd uit welke hoek de Jodenhaat exact komt. Er staat een mega olifant in de kamer.
De rekeningen waren toen ook niet goedkoper voor joden. Dus dat mechanisme (joden -> meer geld -> daders) is nog altijd vergelijkbaar.

Zelf begrijp ik die gedachtengang overigens niet.

Die olifant opmerking kan ik onderschrijven.
pi_206232778
De immigranten hebben die rol overgenomen, als je kijkt naar het aantal topics dat hierover per week wordt geopend. :lijstje:
pi_206232795
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:
De immigranten hebben die rol overgenomen, als je kijkt naar het aantal topics dat hierover per week wordt geopend. :lijstje:
Vergeet fvd niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206232861
quote:
Antisemitisme is gevaar voor de rechtsstaat'
Mensen denken volgens Verdoner ten onrechte dat er geen antisemitisme is wanneer je geen Joden ziet. Als voorbeeld geeft de kabinetsadviseur de antisemitische leuzen die toeschouwers roepen in voetbalstadions.

"Er is zelfs antisemitisme als er niet eens Joden aanwezig zijn. Wat je in de voetbalstadions ziet, heeft zijn effect in de klas en op het werk. Het wakkert ook andere haat aan, bijvoorbeeld tegen vreemdelingen. Daarmee is antisemitisme een gevaar voor de rechtsstaat."
Uuhhh AjaxFans geuzennaam is Joden. Voetbalfans zullen het eerder hebben over Ajax dan over echte Joden. Maargoed de wereld is zwart/wit.

Vind het al een raar bericht... Waarom zouden mensen nu iets tegen Joden hebben (buiten Pro Palestijn mensen om)
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:56:35 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206232870
Ik heb niet het idee dat Joden ergens de schuld van krijgen. Stikstof en asielzoekers kunnen ze ook niets aan doen.

Joden komen zelfs weg met slecht voetbal en het uitmoorden van. Palestijnen. Ze zouden dus zelfs wat kritischer naar zichzelf mogen kijken.

Raar verhaal dus in mijn ogen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:58:27 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206232881
quote:
Bijvoorbeeld met meer overheidsmaatregelen tegen socialemediaplatforms.
Ja, dat zal de complottheorieën dat joden achter de schermen aan de touwtjes trekken vast doen verminderen. :')
pi_206232884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:29 schreef TegendraadseTelg het volgende:
In grauwe crisis jaren in aanloop naar WW2 was het in Duitsland zo dat Joden minder last leken te hebben van de crisis door meer van hun waarde in goud etc te hebben ipv de Duitse Mark. Daarmee was het predikaat "daders" door de Duitsers erg makkelijk op deze groep te plakken.

Is er in de huidige crisis iets vergelijkbaars gaande? Ik verwacht dat de energierekening van Joodse mensen niet goedkoper zal wezen..
Het gaat erom dat mensen een zondebok zoeken voor de huidige crisis.
quote:
Ook is het erg vermoeiend dat er niet concreet wordt genoemd uit welke hoek de Jodenhaat exact komt. Er staat een mega olifant in de kamer.
Het zal wel uit een bekende hoek komen waarbij b.v. Halsema het liefst haar kop daarvoor in het zand steekt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206232939
Volgens mij zijn er meer Joden die zich ergeren aan de eeuwige slachtofferrol waar zij door clubs constant in gehouden worden, dan er daadwerkelijk Joden zijn die persoonlijk lastig gevallen worden.
pi_206232979
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb niet het idee dat Joden ergens de schuld van krijgen. Stikstof en asielzoekers kunnen ze ook niets aan doen.
Waar komt dan de haat vandaan?
quote:
Joden komen zelfs weg met slecht voetbal en het uitmoorden van. Palestijnen. Ze zouden dus zelfs wat kritischer naar zichzelf mogen kijken.

Raar verhaal dus in mijn ogen.
Ik wist wel dat de Palestijnen erbij gehaald gingen worden. Dit is hetzelfde niveau als alle moslims de schuld geven van IS/jihadisme/terreuraanslagen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:22:40 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206233067
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Het gaat erom dat mensen een zondebok zoeken voor de huidige crisis.
[..]
Het zal wel uit een bekende hoek komen waarbij b.v. Halsema het liefst haar kop daarvoor in het zand steekt.
Die zondebok is momenteel toch overduidelijk de politiek en ook de EU. (Al dan niet terecht)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206233134
Eddo zijn identiteit is de slachtofferrol. Is het verstandig zo'n iemand serieus te nemen?
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:44:04 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206233207
Je moet toch wel het IQ van een frikandel hebben als je een dure gasrekening een reden vind om Joden te gaan haten.
pi_206233222
Anti Joodse sentiment leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen.

Daarnaast hebben de (extreem rechtse) complotwappies het met name maar over 1 iemand (Soros) waarvan zij menen dat die flink wat touwtjes in handen heeft. Maar dan valt ook nog te bezien of dat aan zijn afkomst ligt of gewoon omdat zij hem zien als 'die man' zonder dat zijn afkomst er wat mee te maken heeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206233226
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:44 schreef Hexagon het volgende:
Je moet toch wel het IQ van een frikandel hebben als je een dure gasrekening een reden vind om Joden te gaan haten.
Of een beetje paranoïde als je denkt dat dat staat te gebeuren.
pi_206233245
Was er laatst op zo'n wappiecongres ook al niet een spreker die zijn mond vol had over de "Protocollen van de wijzen van Zion"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:59:21 #19
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206233286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Wordt Nederland het nieuwe jaren-30-Duitsland?
De situatie is onvergelijkbaar met die van voor de 2e wereldoorlog.
Qua vergelijking bevolking Nederland 1939 8.729.000 - 141.000 joden (1,6%)
Nederland 2022 17.749.000 - 30.000-40.000 joden (0,2%)
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206233324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:05 schreef myShizzle het volgende:
Volgens mij zijn er meer Joden die zich ergeren aan de eeuwige slachtofferrol waar zij door clubs constant in gehouden worden, dan er daadwerkelijk Joden zijn die persoonlijk lastig gevallen worden.
Je kan in veel grote steden niet meer over straat met een keppeltje, een Israelisch restaurant in Amsterdam moest sluiten vanwege continue vernielingen, ik vind dit niet vallen onder slachtoffer spelen.

Er zijn groepen die dat veel meer doen, en vaak met minder redenen.
pi_206233339
Antisemitisme? Ze bedoelen gewoon racisme toch of gaan we voor elk volk/ras een eigen woord gebruiken.
pi_206233355
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:48 schreef Montagui het volgende:
Anti Joodse sentiment leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen.

Daarnaast hebben de (extreem rechtse) complotwappies het met name maar over 1 iemand (Soros) waarvan zij menen dat die flink wat touwtjes in handen heeft. Maar dan valt ook nog te bezien of dat aan zijn afkomst ligt of gewoon omdat zij hem zien als 'die man' zonder dat zijn afkomst er wat mee te maken heeft.
Dit. De Islam is heel duidelijk erover. Marxisten zijn ook geen fan van joden. Ooit een keer “on the jewish question” van hem gelezen. Daar gingen mijn oren wel even van flapperen.

Laat niet verlet dat er ook vast extreem rechtste fringe groepen zijn die die visie hebben. Ben niet echt ermee bekend of dit een soort van doctrine is of niet.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:12:21 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206233363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:29 schreef TegendraadseTelg het volgende:
In grauwe crisis jaren in aanloop naar WW2 was het in Duitsland zo dat Joden minder last leken te hebben van de crisis door meer van hun waarde in goud etc te hebben ipv de Duitse Mark. Daarmee was het predikaat "daders" door de Duitsers erg makkelijk op deze groep te plakken.

Is er in de huidige crisis iets vergelijkbaars gaande? Ik verwacht dat de energierekening van Joodse mensen niet goedkoper zal wezen..

Ook is het erg vermoeiend dat er niet concreet wordt genoemd uit welke hoek de Jodenhaat exact komt. Er staat een mega olifant in de kamer.
Er speelde nog veel meer :

• Het einde van de Eerste Wereldoorlog kwam voor de meeste soldaten in de loopgraven volkomen onverwacht. Er leek een redelijk evenwicht tussen Duitsland en de geallieerden : beide wonnen gelijkelijk veldslagen, en wonnen en verloren ongeveer dezelfde hoeveelheid terrein. Het probleem was dat Duitsland niet de resources had om door te vechten, de oorlog werd in de economie verloren. Dat voedde het idee dat de soldaten verraden waren door het thuisfront, en dan waren de Joden, die nooit volledig in de samenleving geintegreerd waren, een makkelijke groep om de schuld te geven. Overigens was anti-semitisme in de eerste helft van de vorige eeuw niets bijzonders, in Frankrijk was het zelfs wel erger, zoals in de Dreyfuss-affaire, die in bepaalde media helemaal uitdraaide op "Dreyfuss is een Jood, en dus schuldig aan landverrraad".

• Joden hadden, doordat eeuwenlang de Kerk rente verboden had (op dezelfde gronden als bepaalde Islamitsche groeperingen dat nu nog steeds doen), en door hun internationale contacten, een groot deel van de financiele industrie in handen. Dat gold voor banken, maar ook voor de pandjeshuizen, en toen de werelwijde economsiche crisis uitbrak (en door Frankrijk verergerd werd) moesten steeds meer Duitsers een beroep doen op die dienstverlening. Daarbij ontstond de beleving dat in geval van het niet aflossen van de lening Joden veel minder hard behandeld werden dan niet-Joden. Hetzelde gold voor Joodse huurbazen, die "ongelovigen" veel eerder op straat zouden schoppen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206233364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:44 schreef Hexagon het volgende:
Je moet toch wel het IQ van een frikandel hebben als je een dure gasrekening een reden vind om Joden te gaan haten.
Een of ander leip hier, vond het leuk om te melden: 'ik ben allang van het gas af, want ik ben geen jood'
Een foute grap, die die mongool zelf waarschijnlijk niet eens snapt.
En dan mag ik me gaan inhouden.
pi_206233388
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:48 schreef Montagui het volgende:
Anti Joodse sentiment leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen.

Daarnaast hebben de (extreem rechtse) complotwappies het met name maar over 1 iemand (Soros) waarvan zij menen dat die flink wat touwtjes in handen heeft. Maar dan valt ook nog te bezien of dat aan zijn afkomst ligt of gewoon omdat zij hem zien als 'die man' zonder dat zijn afkomst er wat mee te maken heeft.
Soros inderdaad, Gates en Schwab.
Het openlijke antisemitisme komt inderdaad uit die hoek.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206233461
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:18 schreef GwanGwaa het volgende:
Anti Joodse sentiment leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen.
Dat heel veel antisemitisme leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen is waar. Zelfs de Joden zelf geven dat aan alleen op politieke vlak blijft het vaak erg stil.

In Duitsland precies hetzelfde en Merkel probeerde het allemaal in de schoenen van extreemrechts te schuiven. Het komt ongetwijfeld ook daar vandaan maar het meeste komt, volgens de Joden in Duitsland zelf, vanuit de islamitische en extreemlinkse hoek alleen het wordt door de Duitse regering een beetje in de doofpot gestopt en onder het tapijt geschoven.

Hetzelfde gedrag toen er een rapport uittkwam over het geweld tegen homo's in Nederland. Grotendeel van de daders zijn jongeren van niet-westerse afkomst en je zag hoe o.a. politiek Amsterdam de media probeerden te ontwijken of de boel zaten te bagatelliseren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206233503
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:18 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Soros inderdaad, Gates en Schwab.
Het openlijke antisemitisme komt inderdaad uit die hoek.
Bill Gates is niet joods.
Van Schwab zou ik het niet weten, hopelijk niet want dat zal het antisemitisme onder complotdenkers wel weer extra aanwakkeren, alhoewel die waarschijnlijk ook roepen dat Gates joods is.

En antisemitisme komt eigenlijk uit vrijwel alle hoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tanatos op 07-10-2022 09:54:30 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206233512
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:18 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Soros inderdaad, Gates en Schwab.
Het openlijke antisemitisme komt inderdaad uit die hoek.
'Uit die hoek' gaat het dan vooral over personen (die toevallig Joods zijn?), maar speelt antisemitisme (tegen het Joods volk an sich) veel minder dan de openlijke anti Joodse demonstraties vanuit de extreem linkse en islamitische 'hoek'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206233523
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:27 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat heel veel antisemitisme leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen is waar. Zelfs de Joden zelf geven dat aan alleen op politieke vlak blijft het vaak erg stil.

In Duitsland precies hetzelfde en Merkel probeerde het allemaal in de schoenen van extreemrechts te schuiven. Het komt ongetwijfeld ook daar vandaan maar het meeste komt, volgens de Joden in Duitsland zelf, vanuit de islamitische en extreemlinkse hoek alleen het wordt door de Duitse regering een beetje in de doofpot gestopt en onder het tapijt geschoven.

Hetzelfde gedrag toen er een rapport uittkwam over het geweld tegen homo's in Nederland. Grotendeel van de daders zijn jongeren van niet-westerse afkomst en je zag hoe o.a. politiek Amsterdam de media probeerden te ontwijken of de boel zaten te bagatelliseren.
Ze roepen antizionistisch, maar in de praktijk is het vaak gewoon antisemitisme.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206233529
Huichelachtig onzinverhaal. De globalisten hebben weer crises veroorzaakt en nu willen ze schuilen achter antisemitismebeschuldigingen wanneer ze krtiek krijgen omdat een enkele prominente globalist joods blijkt te zijn. Het antisemitisme komt met 1200 per week binnen maar ze vertellen weer niets over de incidenten en uit welke hoek die komen want dan zijn ook de globalisten weer de schuldigen. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206233695
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:18 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Soros inderdaad, Gates en Schwab.
Het openlijke antisemitisme komt inderdaad uit die hoek.
en soros. en het concept van kinderbloed-drinkende joden. en de hollywood elite.
allemaal anti-semitisch.
pi_206234120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
en soros. en het concept van kinderbloed-drinkende joden. en de hollywood elite.
allemaal anti-semitisch.
Het ging dan (het complotrechtse QAnon) meer om de 'linkse elite' dan om anti Joods sentiment.

(Alhoewel het concept van kinderbloed drinken mogelijk teruggrijpt naar die Engelse monnink uit de 12e eeuw, in die zin zit er wel een kern van anti Joods sentiment in).

Later is QAnon wel duidelijker antisemitisch geworden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206234280
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:48 schreef Montagui het volgende:
Anti Joodse sentiment leeft met name binnen extreem links (pro Palestina wappies) en onder veel allochtonen.

Daarnaast hebben de (extreem rechtse) complotwappies het met name maar over 1 iemand (Soros) waarvan zij menen dat die flink wat touwtjes in handen heeft. Maar dan valt ook nog te bezien of dat aan zijn afkomst ligt of gewoon omdat zij hem zien als 'die man' zonder dat zijn afkomst er wat mee te maken heeft.
quote:
https://www.rijnmond.nl/n(...)eblieft-geen-wappies

Icke is er vanavond niet, wel een man die minstens zoveel enthousiasme oproept in de zaal: Marcel Messing. A la David Icke beweert hij dat Hitler zijn technologische kennis destijds via een medium kreeg doorgebriefd van superieure aliens die op de planeet Aldebaran leven. Waarvan akte.
De 77-jarige antropoloog en filosoof kondigt zijn laatste openbare optreden aan en elke oneliner wordt begroet met een daverend applaus. Complotten bestaan, de paus is de grote misleider van het Vaticaan, de CIA een leugenfabriek. Hij is zeer welbespraakt, orakel en goeroe tegelijk.

[..]

Antisemitisme
Messing gelooft ook in de Protocollen van de Wijzen van Zion, een geschrift waarin joodse leiders zouden hebben besproken hoe zij de wereld gaan overnemen. Het gefabriceerde document is al lange tijd voedingsbodem voor antisemieten, de nazi’s incluis. In zijn ogen spelen de ‘Zionistische lobby’ en de joodse bankiersfamilie Rothschild bepalende rollen in de wereldgeschiedenis.

In Ahoy is het ook veelvuldig te horen: de macht van de centrale banken, Klaus Schwab en zijn WEF, The Great Reset. Maar antisemitisme? Als ik het aan de bezoekers voorleg, kijken ze oprecht verbaasd. Natuurgenezer Margritta, die Messing dus al heel lang volgt en bewondert, vindt bij die theorieën niet haar inspiratie. “Wat hij over de joden zegt, is voor mij bijzaak. Als het joodse mensen zijn op belangrijke posten, dat is dan zo. Maar je moet mensen afrekenen op hun daden, niet op hun joods-zijn.”
"Pools are perfect for holding water"
pi_206234458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:02 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Klopt. In de extreem rechtse nazi verheerlijkers hoek is het antisemitisme nog steeds springlevend. QAnon is daarmee ook overspoelt geworden, terwijl veel QAnon aanhangers zich daarin eigenlijk helemaal niet kunnen vinden. Getuige ook die reactie in jouw link:

quote:
Maar antisemitisme? Als ik het aan de bezoekers voorleg, kijken ze oprecht verbaasd. Natuurgenezer Margritta, die Messing dus al heel lang volgt en bewondert, vindt bij die theorieën niet haar inspiratie. “Wat hij over de joden zegt, is voor mij bijzaak. Als het joodse mensen zijn op belangrijke posten, dat is dan zo. Maar je moet mensen afrekenen op hun daden, niet op hun joods-zijn.”
Dezelfde extreem rechtse invloed zie je ook bij de FvD.

Zijn aanhangers van QAnon en Fvd dan per definitie antisemitisch? Nee, maar in beide groepen heeft zich dat antisemitische sentiment wel genesteld. Over 1 kam scheren is dan te makkelijk. Dat is wel een stuk makkelijker bij extreem links. Die zijn zowat per definitie anti Joods.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:35:54 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206234508
Of gewoon in z'n algemeenheid meer vreemdelingenhaat.

In betere tijden, wanneer er relatief veel ruimte is voor mensen, mag dat deel dat 'anders' is er misschien nog wel bij. Nu wordt dat lastiger.
pi_206234616
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:11 schreef HSG het volgende:
Van 2019 tot 2021 maakte het kabinet elk jaar 1 miljoen euro vrij voor projecten rond de bestrijding van antisemitisme. Daarna verdween het jaarlijkse budget.

Verdoner betreurt dat: "Het zou enorm helpen als die gelden weer beschikbaar worden gesteld. Daarmee kunnen we concrete projecten uitvoeren."
Vroeg me al af waarom ze hier focus op willen, maar hier komt de aap uit de mouw.. ze willen gewoon hun miljoen euro per jaar weer vangen.
Kan er iemand een overzicht vinden van wat voor concrete projecten ze dan in 2019 tot 2021 hebben uitgevoerd, behalve hun eigen zakken vullen ?
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_206234674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:32 schreef Montagui het volgende:

[..]
'Uit die hoek' gaat het dan vooral over personen (die toevallig Joods zijn?), maar speelt antisemitisme (tegen het Joods volk an sich) veel minder dan de openlijke anti Joodse demonstraties vanuit de extreem linkse en islamitische 'hoek'.
Met die hoek bedoel ik de extreem-rechtse complotdenkers, dus de wappies.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206234677
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:47 schreef Phoenix78 het volgende:

[..]
Vroeg me al af waarom ze hier focus op willen, maar hier komt de aap uit de mouw.. ze willen gewoon hun miljoen euro per jaar weer vangen.
Kan er iemand een overzicht vinden van wat voor concrete projecten ze dan in 2019 tot 2021 hebben uitgevoerd, behalve hun eigen zakken vullen ?
Maar dat hebben ze toch van jullie geleerd?

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:53 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Met die hoek bedoel ik de extreem-rechtse complotdenkers, dus de wappies.
En waarom niet extreem-links?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206234713
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:53 schreef HSG het volgende:

[..]
En waarom niet extreem-links?
Ik hoor hier dat extreem-links inderdaad (ook) anti-Semitisch is.
Ach, ik weet het ook niet meer, mijn eigen vooroordelen blijken ook niet te kloppen. Maar zo'n idioot als Marcel Messing is er wel eentje en dat is toevallig een wappie.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:59:43 #40
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_206234727
dit artikel klinkt vooral als antisemitismeclubjes die hun bestaansrecht proberen te verdedigen, zonder dat er echt wat aan de hand isl.
pi_206234766
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:57 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik hoor hier dat extreem-links inderdaad (ook) anti-Semitisch is.
Ach, ik weet het ook niet meer, mijn eigen vooroordelen blijken ook niet te kloppen. Maar zo'n idioot als Marcel Messing is er wel eentje en dat is toevallig een wappie.
Enkele jaren geleden werd er in Amsterdam een manifest getekend om antisemitisme hard aan te pakken. Bijna alle partijen hebben deze getekend op twee islamitische partijen en....BIJ1.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:59 schreef Jan_Lul het volgende:
dit artikel klinkt vooral als antisemitismeclubjes die hun bestaansrecht proberen te verdedigen, zonder dat er echt wat aan de hand isl.
Hoe weet jij dat er niks aan de hand is?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206234848
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:29 schreef Montagui het volgende:

[..]
Klopt. In de extreem rechtse nazi verheerlijkers hoek is het antisemitisme nog steeds springlevend. QAnon is daarmee ook overspoelt geworden, terwijl veel QAnon aanhangers zich daarin eigenlijk helemaal niet kunnen vinden. Getuige ook die reactie in jouw link:
[..]
Dezelfde extreem rechtse invloed zie je ook bij de FvD.

Zijn aanhangers van QAnon en Fvd dan per definitie antisemitisch? Nee, maar in beide groepen heeft zich dat antisemitische sentiment wel genesteld. Over 1 kam scheren is dan te makkelijk. Dat is wel een stuk makkelijker bij extreem links. Die zijn zowat per definitie anti Joods.
Klopt. Daarom quote ik ook beide kanten.

Met de protocollen van zion gaan ze wel wat verder dan 'Soros is een lul en toevallig joods'. Gelukkig landt dat dus vaak niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206234889
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:53 schreef HSG het volgende:
Maar dat hebben ze toch van jullie geleerd?
Wie zijn jullie ?
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_206235165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het ging dan (het complotrechtse QAnon) meer om de 'linkse elite' dan om anti Joods sentiment.

(Alhoewel het concept van kinderbloed drinken mogelijk teruggrijpt naar die Engelse monnink uit de 12e eeuw, in die zin zit er wel een kern van anti Joods sentiment in).

Later is QAnon wel duidelijker antisemitisch geworden.
bloeddrinkende joden was inderdaad al zo oud, maar was toen ook al een gerucht over joden.
maar ja okee, joden en socialisme.
pi_206235464
Dat is vreemd, als de kosten stijgen wil iedereen een Jood zijn toch ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206235531
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 07:54 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Uuhhh AjaxFans geuzennaam is Joden. Voetbalfans zullen het eerder hebben over Ajax dan over echte Joden. Maargoed de wereld is zwart/wit.

Vind het al een raar bericht... Waarom zouden mensen nu iets tegen Joden hebben (buiten Pro Palestijn mensen om)
Nog nooit hebben we het Joodse volk bedoeld, nog nooit.
Het is koud, het is guur....
pi_206235564
Joden haat, zie ik ook echt iets, wat we importeren uit andere landen via het internet.
De joodse geschiedenis hier is anders dan in bijvoorbeeld engeland. Maar ik zie best vaak engelse jodenhaat, even 1 op 1 hier naar toe gecopieerd worden.
pi_206237309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:07 schreef christmastsunami het volgende:
Joden haat, zie ik ook echt iets, wat we importeren uit andere landen via het internet.
De joodse geschiedenis hier is anders dan in bijvoorbeeld engeland. Maar ik zie best vaak engelse jodenhaat, even 1 op 1 hier naar toe gecopieerd worden.
In Frankrijk is toch behoorlijk veel haat naar Joden?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206237369
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:18 schreef HSG het volgende:

[..]
In Frankrijk is toch behoorlijk veel haat naar Joden?
Weet ik niet, maar.
Zowel in engeland als frankrijk, gaat het meestal over de 'rothschilds', omdat die daar veel invloed hebben gehad.
En het natuurlijk de gierigste familie ooit is.
pi_206237498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:24 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Weet ik niet, maar.
Zowel in engeland als frankrijk, gaat het meestal over de 'rothschilds', omdat die daar veel invloed hebben gehad.
En het natuurlijk de gierigste familie ooit is.
De joden zijn al 5000 jaar de klos. Ik geloof niet dat b.v. 1500 jaar geleden de rothschilds al bestonden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:40:46 #51
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206237522
Hoezo joden het gaat nu alleen maar over buitenlanders :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206237699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:40 schreef corehype het volgende:
Hoezo joden het gaat nu alleen maar over buitenlanders :')
...en over asielzoekers. (ja, dat zijn ook buitenlanders, maar die wonen hier nog niet officieel)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206237702
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:37 schreef HSG het volgende:

[..]
De joden zijn al 5000 jaar de klos. Ik geloof niet dat b.v. 1500 jaar geleden de rothschilds al bestonden.
Zouden al die generaties in al die landen het bij het verkeerde eind gehad hebben?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:09:07 #54
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206237717
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:37 schreef HSG het volgende:

[..]
De joden zijn al 5000 jaar de klos. Ik geloof niet dat b.v. 1500 jaar geleden de rothschilds al bestonden.
Moet je nagaan als je mensen vermoordt puur omdat je in je eigen fabeltjes gelooft sls Verkozen Volkje
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:02:58 #55
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206238745
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
Was er laatst op zo'n wappiecongres ook al niet een spreker die zijn mond vol had over de "Protocollen van de wijzen van Zion"?
Moeten wij nu raden welke halve zool jullie in het buurthuis hadden uitgenodigd ofzo? :')
pi_206238847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:02 schreef the-eye het volgende:

[..]
Moeten wij nu raden welke halve zool jullie in het buurthuis hadden uitgenodigd ofzo? :')
Wat
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:26:59 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206238941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:07 schreef christmastsunami het volgende:
Joden haat, zie ik ook echt iets, wat we importeren uit andere landen via het internet.
De joodse geschiedenis hier is anders dan in bijvoorbeeld engeland. Maar ik zie best vaak engelse jodenhaat, even 1 op 1 hier naar toe gecopieerd worden.
Niet via het internet hoor, gewoon letterlijk importeren uit andere landen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:27:22 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206238948
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat
:6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206239031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet via het internet hoor, gewoon letterlijk importeren uit andere landen.
Mensen kijken ook naar arabische of half arabische TV. Het favoriete onderwerp, is meestal Israel en de Amerikanen. Die zien ook vaak andere dingen dan wat je op de Nederlandse TV zou zien over Israel en de Amerikanen.
pi_206239470
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:07 schreef christmastsunami het volgende:
Joden haat, zie ik ook echt iets, wat we importeren uit andere landen via het internet.
De joodse geschiedenis hier is anders dan in bijvoorbeeld engeland. Maar ik zie best vaak engelse jodenhaat, even 1 op 1 hier naar toe gecopieerd worden.
jodenhaat is een wijdversprijde uropese traditie. ook in ons land.
hier in Utrecht heb je in de bakkerstraat een steegje zitten, het jodenrijtje. dat steegje ging naar een binnen terrein, de enige plek waar joden mochten wonen vroeger.
een aantal keer werden ze volledig gedeporteerd, de stad uit.
ja en de nazis natuurlijk, later.
pi_206240322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Huichelachtig onzinverhaal. De globalisten hebben weer crises veroorzaakt en nu willen ze schuilen achter antisemitismebeschuldigingen wanneer ze krtiek krijgen omdat een enkele prominente globalist joods blijkt te zijn. Het antisemitisme komt met 1200 per week binnen maar ze vertellen weer niets over de incidenten en uit welke hoek die komen want dan zijn ook de globalisten weer de schuldigen. .
Kritiek hebben op globalisten is antisemitisch

Zie het artikel van de Jewish Forward: https://forward.com/community/412627/globalism-anti-semitism/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_206240579
Zelf ben ik ook wel een beetje antisemitistisch.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:14:01 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206241312
Stiekem weet iedereen wel uit welke hoek antisemitisme in Nederland tegenwoordig doorgaans komt.
pi_206242399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stiekem weet iedereen wel uit welke hoek antisemitisme in Nederland tegenwoordig doorgaans komt.
tja, uit de wappie hoek dus... en dan vaak nog zonder het zelf echt door te hebben.
  Beste debater 2022 zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:09:06 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206242416
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zouden al die generaties in al die landen het bij het verkeerde eind gehad hebben?
Ja.

Door fakenews opgehitst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206277887
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 20:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Kritiek hebben op globalisten is antisemitisch

Zie het artikel van de Jewish Forward: https://forward.com/community/412627/globalism-anti-semitism/
Teveel onzin in de eerste alinea om verder te lezen. Maar sowieso, kritiek op een ideologie taboe verklaren kan uberhaupt niet, ook niet zonder dergeljike laffe en doorzichtige trucjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206278037
Liever Joden dan Moslims.
pi_206278093
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:01 schreef Cockwhale het volgende:
Liever Joden dan Moslims.
Religieuzen frustreren allemaal, het maakt niet uit tot welke religieuze groepering zij behoren.
pi_206278197
Klopt wel. Mijn energierekening gaat omhoog en het is allemaal de schuld van jezus.
Conscience do cost.
pi_206291597
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:16 schreef ems. het volgende:
Klopt wel. Mijn energierekening gaat omhoog en het is allemaal de schuld van jezus.
Jezus ging aan het eind ook omhoog.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206293035
Ik mag joden wel

Behalve bepaalde supporters
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:29:10 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206293049
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:01 schreef Cockwhale het volgende:
Liever Joden dan Moslims.
:')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206293153
quote:
Gewoon een voorkeur toch. Of is dat ook discriminatie?
pi_206293154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:37 schreef Sportex het volgende:

[..]
Gewoon een voorkeur toch. Of is dat ook discriminatie?
Of is dat niet woke? Of juist wel? Snapt iemand het nog?
pi_206293155
Ik duidelijk niet. trek daar maar niks van aan
pi_206293176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:38 schreef Sportex het volgende:

[..]

Is idd gewoon een voorkeur, maar "mag" men waarschijnlijk niet zeggen ofzo. Heb zelf ook liever joden dan moslims, om wat mij betreft redelijk voor de handliggende redenen. Dat joden niet aan zieltjes winnen/hun geloof aan anderen willen opdringen doen is al een behoorlijk groot pluspunt imo. Maar goed, ieder zn mening verder :)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206293181
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:51 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Is idd gewoon een voorkeur, maar "mag" men waarschijnlijk niet zeggen ofzo. Heb zelf ook liever joden dan moslims, om wat mij betreft redelijk voor de handliggende redenen. Dat joden niet aan zieltjes winnen/hun geloof aan anderen willen opdringen doen is al een behoorlijk groot pluspunt imo. Maar goed, ieder zn mening verder :)
Eens. Dat is ook mijn ervaring
pi_206293184
quote:
Liever diamantenslijpers dan messenslijpers.
pi_206293196
Een psychose wordt binnenkort dagelijkse kost denk ik

Of je noemt het gewoon 'wakker worden'

Kan ook
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:27:11 #80
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206293981
Nou het gekd gaat toch ergens naartoe?

En wie zorgt voor hyperinflatie en bankiersschandalen?

Oh en hoe heet die gast ook alweer met de grootste ponzi ooit?

En wie had die pedo eiland?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:28:49 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206294430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:37 schreef Sportex het volgende:

[..]
Gewoon een voorkeur toch. Of is dat ook discriminatie?
Je mag idd een voorkeur hebben, het is alleen een voorkeur die in feite nergens op slaat want ik kan een moslim voor je neerzetten die van lekker feesten houdt, drinken, etc en pas na een paar jaar eens laat weten dat ie moslim is,

ik kan ook een jood voor je zetten die de hele dag uit de heilige geschriften zit te lezen en zijn vrouw zich kaal laat scheren, etc.

Liever mensen met groene ogen dan met blauwe ogen zegt verder ook niks over de personen zelf. Daarom heb je er in feite niks aan.

Maarja naar een individu kijken zal wel woke zijn :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206294464
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je mag idd een voorkeur hebben, het is alleen een voorkeur die in feite nergens op slaat want ik kan een moslim voor je neerzetten die van lekker feesten houdt, drinken, etc en pas na een paar jaar eens laat weten dat ie moslim is,

ik kan ook een jood voor je zetten die de hele dag uit de heilige geschriften zit te lezen en zijn vrouw zich kaal laat scheren, etc.

Liever mensen met groene ogen dan met blauwe ogen zegt verder ook niks over de personen zelf. Daarom heb je er in feite niks aan.

Maarja naar een individu kijken zal wel woke zijn :')
Tja

Je kan ook zeggen dat je liever Britten hebt dan Fransen.

Een voorkeur ja

Als je tot het individu gaat analyseren heb je geen voorkeur meer totdat je iemand ontmoet hebt misschien.

Maak je het niet veel te lastig kerel?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:37:44 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206294551
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:31 schreef Sportex het volgende:

[..]
Tja

Je kan ook zeggen dat je liever Britten hebt dan Fransen.

Een voorkeur ja

Als je tot het individu gaat analyseren heb je geen voorkeur meer totdat je iemand ontmoet hebt misschien.

Maak je het niet veel te lastig kerel?
Volgens mij is het juist een stuk makkelijker om het per individu te bekijken toch, als in mensen die je ontmoet.

Anders zit je maar een beetje achter je PC stereotypen te spuien, daar zit je toch vaak erg naast mee. Heeft weinig zin.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206294720
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Volgens mij is het juist een stuk makkelijker om het per individu te bekijken toch, als in mensen die je ontmoet.

Anders zit je maar een beetje achter je PC stereotypen te spuien, daar zit je toch vaak erg naast mee. Heeft weinig zin.
Geen voorkeuren meer!\

Kom op, je kan toch 10 Fransen hebben ontmoet en 4 Britten
En dan zeggen dat je liever Britten hebt dan Fransen

Of niet dan

Of heten ze allemaal individuen

Geen landen meer! Geen grenzen!
Geen nationaliteiten! One love
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')