Zo werkt dat dus bij de desinformanten. Spreek je niet de staatspropaganda dan moet je aangepakt worden.quote:De Tweede Kamer wil dat publieke omroepen die over de schreef gaan zwaarder gestraft kunnen worden. Directe aanleiding hiervoor zijn de incidenten rond de omstreden omroep Ongehoord Nederland.
Ongehoord Nederland heeft in korte tijd voor veel opschudding gezorgd. Recent nog kwam het programma Ongehoord nieuws in opspraak nadat er zonder context beelden werden getoond van willekeurige zwarte mensen die witte mensen in elkaar sloegen. Er werd gesproken over ‘negers die blanken in elkaar slaan’. Resultaat: honderden klachten over racisme bij de ombudsman van de NPO.
Sindsdien groeit het sentiment om de omroep aan te pakken alleen maar, ook onder andere omroepen in het publieke bestel. Staatssecretaris van Cultuur en Media Gunay Uslu deelde eerder dat ze de onrust ziet, maar zelf niet kan ingrijpen: ,,Ik volg de Mediawet”, aldus Uslu. ,,Die zegt: na twee sancties van de NPO of twee sancties van het Commissariaat voor de Media, komt het op mijn bureau.” Wel stuurde ze een ‘bescheiden brief’ om het Commissariaat aan te sporen het onderzoek naar de omstreden omroep te versnellen.
Vrij vaag
Dat moet anders kunnen, vindt een meerderheid in de Tweede Kamer. ,,Als omroepen over de schreef gaan, dan moeten we kunnen ingrijpen”, zo verdedigt PvdA-Kamerlid Mohammed Mohandis zijn motie, die is ondertekend door leden van CDA, VVD, D66, ChristenUnie, Denk en GroenLinks. De partijen, die samen een meerderheid hebben, verzoeken het kabinet ‘te verkennen of het sanctiebeleid kan worden aangescherpt’ om verdere onrust te voorkomen. ,,Als een omroep twee keer een gele kaart krijgt, dan kan de rode kaart worden getrokken”, aldus Mohandis.
Ook Lucille Werner (CDA) ziet heil in een scherper sanctiebeleid want, zo deelt ze, dat is nu ‘vrij vaag’. Volgens haar zou vooral duidelijk opgeschreven moeten worden wie op welke momenten moet handelen. Het moet dan ook zorgvuldig, vindt Werner: ,,Het gaat om de toekomst van ons publieke bestel.”
PVV’er Martin Bosma is niet geheel tegen de plannen, maar vindt de kritiek op Ongehoord Nederland geen reden voor verandering. ,,De NPO is extreem eenzijdig. Het ademt de geest van D66. Ongehoord Nederland staat buiten die consensus, en daarom willen ze het kapotmaken.” D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma noemde tijdens het debat de aspirant-omroep nog ‘gevaarlijk’.
https://www.bd.nl/politie(...)el-is-rood~a7c4b7b6/
Wil je dat ik dit naar BNW verhuis? Want met deze OP gaat dat wel gebeurenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 18:24 schreef Nober het volgende:
Kamer wil harder kunnen ingrijpen bij publieke omroepen: 'Twee keer geel is rood’
[..]
Zo werkt dat dus bij de desinformanten. Spreek je niet de staatspropaganda dan moet je aangepakt worden.
De vrije pers op z'n achterste poten in 3, 2, 1...
Want?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wil je dat ik dit naar BNW verhuis? Want met deze OP gaat dat wel gebeuren
Een contextloos filmpje tonen van zwarten die witten u elkaar meppen, en zeggen dat dat dagelijkse kost is zonder verdere onderbouwing is:quote:Op donderdag 6 oktober 2022 18:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Want?
Anderen niet welkom.
[ twitter ]
Het item over racisme ging natuurlijk gewoon alle perken te buiten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
Ze hadden beter nog even kunnen wachten tot de omroep echt uit hun dak gaat.
Verbieden vanwege wat tot nu toe te zien en te horen is geweest lijkt me wat overdreven. Het lijkt er nu meer op dat de omroep vanaf het begin al ongewenst was door de NPO en bij de eerste de beste uitglijder hun tanden er in wil zetten.
Dit inderdaad. Het heeft helemaal niets te maken met staatspropaganda of wat dan ook, maar vooral met de belachelijke journalistieke kwaliteit. Dit slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een contextloos filmpje tonen van zwarten die witten u elkaar meppen, en zeggen dat dat dagelijkse kost is zonder verdere onderbouwing is:
- racistisch
- nepnieuws
- opruiend
- aanzetten tot haat
- smaad en laster
De enige manier om dat te verdedigen is beargumenteren dat heel dat verhaal echt zo is (wat BNW is) of beargumenteren dat al die puntjes gewoon moeten kunnen op de NPO (strafbare zaken vrijstellen ja)
Dus je vindt het een goed idee dat de overheid mag bepalen wie de overheid moet controleren?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het item over racisme ging natuurlijk gewoon alle perken te buiten.
Maar inderdaad: de minister gaf ook al steeds aan dat hij Ongehoord Nederland bij oprichting al had verboden als dat kon, maar die mogelijkheid was er niet. Daar moeten ze vooral wat aan doen: er moet de mogelijkheid zijn een ongewenste partij uit het omroep te houden. Stel: volgend jaar gaat de Russische Staatszender voor een slot en dan kunnen we dat niet tegenhouden bij voldoende handtekeningen, dat is toch te gek voor woorden.
Nu gelijk ON willen schrappen is dus eigenlijk gewoon de fout die er in de mediawet zit op een rare manier willen herstellen.
Is het wel een goed idee dat Nederlands belastinggeld gebruikt wordt voor desinformatie van vijandige regimes en het bevorderen van polarisatie?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus je vindt het een goed idee dat de overheid mag bepalen wie de overheid moet controleren?
Ik vind het een goed idee dat de gekozen volksvertegenwoordigers kunnen voorkomen dat er propaganda van andere landen of nepnieuws wordt gelegitimeerd door het op onze eigen staatstelevisie uit te zenden, ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus je vindt het een goed idee dat de overheid mag bepalen wie de overheid moet controleren?
Lekker een vraag beantwoorden met een vraag. Chapeau.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is het wel een goed idee dat Nederlands belastinggeld gebruikt wordt voor desinformatie van vijandige regimes en het bevorderen van polarisatie?
Lekker reframen. Tuurlijk, beetje doelpalen verplaatsen. Niks mis mee.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het een goed idee dat de gekozen volksvertegenwoordigers kunnen voorkomen dat er propaganda van andere landen of nepnieuws wordt gelegitimeerd door het op onze eigen staatstelevisie uit te zenden, ja.
Ik ben niet tegen vrijheid van media. Ik ben tegen belastinggeld spenderen aan organisaties die de belangen van Nederland schade toebrengen en staatspropaganda van vijandige landen verspreiden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Lekker een vraag beantwoorden met een vraag. Chapeau.
Als je tegen vrijheid van media ben, zeg dat dan gewoon.
Als je goed hebt gelezen (want je gezien je antwoord niet hebt gedaan) gaat het hier specifiek over de overheid die mag bepalen wie haarzelf controleert. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Daar is een woord voor. Wat was het ook al weer?
Nee, dat is geen doelpalen verplaatsen, dat is wat ON daadwerkelijk doet. De vraag is dan of dat op kosten van de Nederlandse staat cq belastingbetaler moet gebeuren.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Lekker reframen. Tuurlijk, beetje doelpalen verplaatsen. Niks mis mee.
Aan het solliciteren voor een baantje bij D66?
Anderen niet welkom is de huisspreuk van de PVV, een partij geleid en met als enige lid een veroordeelde haatzaaier en oh ja, een man die trots is op zijn onderscheiding door Poetin. Welke verdienste voor Rusland stond daar tegenover, eigenlijk?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 18:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Want?
Anderen niet welkom.
[ twitter ]
Nee, ik geef aan wanneer je een omroep moet kunnen uitsluiten. Bij propaganda van een ander land en bij het continue verspreiden van nepnieuws.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Lekker reframen. Tuurlijk, beetje doelpalen verplaatsen. Niks mis mee.
Aan het solliciteren voor een baantje bij D66?
Wat is jouw idee dan geen enkele controle over de staatsomroep?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gevaarlijke woorden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen kan zien dat ON gewoon schadelijke zooi is.
Precies verkeerd om.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 00:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als dat al gevaarlijk zou zijn is die omroep zeker dodelijk
Volledig eens met deze norm, laten we deze toepassen op alle "publieke" omroepen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
Als er vraag is naar ON dan kunnen ze vast als commercieel netwerk aan de slag, toch? Die vrijheid is er gewoon.
Wat is er volgens jou gevaarlijk aan de zooi die ON is schadelijk noemen. Reageer je ook zo als ik zeg dat roken slecht voor je is. Of is je doel met je posts te laten zien waarom dit soort TV schadelijk is. Schaapjes volgen hun leugens en opruierij.quote:
Daar zou ik ook geen enkele moeite mee hebben, ik zie eigenlijk anno 2022 niet zo goed meer de meerwaarde van een verzuild publiek systeem, ooit was daar een casus voor te maken maar tegenwoordig zie ik het niet echt als een toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 01:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volledig eens met deze norm, laten we deze toepassen op alle "publieke" omroepen.
Ik geloof nergens in, ik kijk normaal gesproken niet naar die onzin. Iets wat jij ook beter kan doen, denk ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 02:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar okay ik snap dat zon post als dit zinloos is jij gelooft blind in dit soort propaganda
Nee, ze willen de regels aanscherpen, omdat ze er achter zijn gekomen dat er feitelijk geen regels zijn. Als ze hadden willen voorkomen ON en Omroep Zwart in het bestel kwamen, dan konden ze dat niet. Er bestaat namelijk geen enkele regel die zoiets mogelijk maakt. En dat is toch erg zorgwekkend, dan kan ieder propagandakanaal dat genoeg handtekeningen verzamelt op onze nationale tv zijn onzin gaan spuien. Dat wil jij toch ook niet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik geloof nergens in, ik kijk normaal gesproken niet naar die onzin. Iets wat jij ook beter kan doen, denk ik.
Er zijn regels en voorwaarden voor iedere publieke omroep. Als ON zich daar niet aan houdt (zoals al een keer is voorgekomen) dan volgen er vanzelf sancties. Als je die wil aanscherpen alleen om een specifieke omroep de mond te snoeren moet je even heel diep gaan nadenken of je wel in het juiste land woont.
Nee, dat was en is geen goed idee.Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft om de PO uit belastinggeld te betalen werd ons dan ook verzekerd dat dit geen enkele invloed zou hebben op de onafhankelijkheid van de omroepverenigingen en de politiek zich nooit met de inhoud zou kunnen bemoeien. Het werd namelijk als belangrijk gezien dat journalisten onbevreesd de regering zouden kunnen controleren en komedianten die konden bespotten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is het wel een goed idee dat Nederlands belastinggeld gebruikt wordt voor desinformatie van vijandige regimes en het bevorderen van polarisatie?
Verstrengeld netwerk van D66-corrupten. Je bent niet wijs joh. Volgens mij hebben we het meeste last van rechtsextrimisten in dit land. Een kleine groep die het meeste kabaal maakt en zich dan ook nog 'ongehoord' noemt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Toen het kijk en luistergeld werd afgeschaft om de PO uit belastinggeld te betalen werd ons dan ook verzekerd dat dit geen enkele invloed zou hebben op de onafhankelijkheid van de omroepverenigingen en de politiek zich nooit met de inhoud zou kunnen bemoeien. Het werd namelijk als belangrijk gezien dat journalisten onbevreesd de regering zouden kunnen controleren en komedianten die konden bespotten.
Maar al snel vond de bekrompen Balkenende grapjes je ver gaan en moest Clarie Polak het veld ruimen bij Buitenhof omdat ze te links was en moesten Paul Cliteur en platdenker Joshua Livestro daar columnist worden. Inmiddels is het hek helemaal van de dam, wordt de omroepwet stelselmatig aan de laars gelapt in een verstrengeld netwerk van D66 corrupten zodat de NPO onweersproken desinformatie mag verspreiden om te polariseren, te oorlogshitsen en de bevolking tot gehoorzaamheid en conformisme te manen.
Ik vraag me inderdaad ook al wel een tijdje af waarom programma's als Heel Holland Bakt en Ik Vertrek nou van belastinggeld moeten worden gemaakt, hoe leuk die programma's misschien ook zijn. Beperken tot nieuws, actualiteiten en praatprogramma's daar over (zoals Op1) zou wat mij betreft prima zijn. En dan kun je wellicht ook gewoon met 1 zender af, misschien dan nog een tweede zender voor kindereducatieve programma's.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zou ik ook geen enkele moeite mee hebben, ik zie eigenlijk anno 2022 niet zo goed meer de meerwaarde van een verzuild publiek systeem, ooit was daar een casus voor te maken maar tegenwoordig zie ik het niet echt als een toegevoegde waarde.
De NPO in een soort van BBC rol met publiek geld is prima, de rest kan gewoon commercieel worden, lijkt mij.
PS: Ik kijk al jaren geen Nederlandse tv uitzendingen meer dus mischien ben ik niet de doelgroep.
Zolang er rol is afgesproken in de Mediawet dat de NPO aan "verstrooijing" moet doen, worden er programma's als Heel Holland Bakt etc gemaakt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad ook al wel een tijdje af waarom programma's als Heel Holland Bakt en Ik Vertrek nou van belastinggeld moeten worden gemaakt, hoe leuk die programma's misschien ook zijn. Beperken tot nieuws, actualiteiten en praatprogramma's daar over (zoals Op1) zou wat mij betreft prima zijn. En dan kun je wellicht ook gewoon met 1 zender af, misschien dan nog een tweede zender voor kindereducatieve programma's.
Dat moet iedereen willen. Probeer even goed na te denken wat je hier nou eigenlijk zegt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze willen de regels aanscherpen, omdat ze er achter zijn gekomen dat er feitelijk geen regels zijn. Als ze hadden willen voorkomen ON en Omroep Zwart in het bestel kwamen, dan konden ze dat niet. Er bestaat namelijk geen enkele regel die zoiets mogelijk maakt. En dat is toch erg zorgwekkend, dan kan ieder propagandakanaal dat genoeg handtekeningen verzamelt op onze nationale tv zijn onzin gaan spuien. Dat wil jij toch ook niet?
Dat de meeste mensen weerloos zijn tegen eindeloos herhaalde propaganda wist ik al, dat hoef je niet nader te illustreren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Verstrengeld netwerk van D66-corrupten. Je bent niet wijs joh. Volgens mij hebben we het meeste last van rechtsextrimisten in dit land. Een kleine groep die het meeste kabaal maakt en zich dan ook nog 'ongehoord' noemt.
Klopt. Amusementprogramma´s kunnen makkelijk naar de commerciele.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad ook al wel een tijdje af waarom programma's als Heel Holland Bakt en Ik Vertrek nou van belastinggeld moeten worden gemaakt, hoe leuk die programma's misschien ook zijn. Beperken tot nieuws, actualiteiten en praatprogramma's daar over (zoals Op1) zou wat mij betreft prima zijn. En dan kun je wellicht ook gewoon met 1 zender af, misschien dan nog een tweede zender voor kindereducatieve programma's.
Tja, de NPO hoeft geen BBC budget te krijgen en geen natuurprogramma's als die van de BBC te kunnen maken, maar gewoon volledig op subsidie, zonder reclame, een nieuws en actualiteiten zender en een soort schooltv zender (met 's avonds volwassen documentaires) zou ik inderdaad een prima model vinden. Dan haal je buiten het 8 uur journaal geen 2 miljoen kijkers, maar is dat nou echt nodig?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang er rol is afgesproken in de Mediawet dat de NPO aan "verstrooijing" moet doen, worden er programma's als Heel Holland Bakt etc gemaakt.
Enkel nieuws, actualiteiten, en praatprogramma's leveren niet genoeg kijkers op, die ook weer voor reclame inkomsten genereren. Het oude hinken op 2 gedachten zoals dat al jaren gaat.
Vervolgens roept men "de BBC" als het almachtige model, maar als je ziet wat die aan budget krijgen, en wat die allemaal niet doen aan amusement......
Ik weet heel goed wat ik zeg. Bestrijden van nepnieuws zou prioriteit moeten zijn, niet het verspreiden van nepnieuws.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat moet iedereen willen. Probeer even goed na te denken wat je hier nou eigenlijk zegt.
Wat je zegt is dat mensen met een mening die je niet aanstaat geen ruimte zouden mogen hebben in het publieke bestel. Heb je echt nagedacht over de consequenties van zo'n stelling?quote:
Wie bepaalt wat nepnieuws is en wat niet? Jij?quote:Bestrijden van nepnieuws zou prioriteit moeten zijn, niet het verspreiden van nepnieuws.
Hoezo zou het bestrijden van nepnieuws prioriteit moeten zijn? Waarom zou dat uberhaupt moeten gebeuren? Desinformatie is er altijd geweest, journalistiek moet mensen willen informeren, niet mensen informatie willen onthouden. Om mensen goed te informeren te midden van het eeuwige nepnieuws werkt pluriformiteit het beste.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat ik zeg. Bestrijden van nepnieuws zou prioriteit moeten zijn, niet het verspreiden van nepnieuws.
Nee, dat is niet wat ik zeg, dat is wat jij er van maakt. Er zitten allerlei omroepen in het bestel waar ik totaal niks mee heb die zolang het bestel zo blijft prima mogen blijven. Van BNN en VPRO tot WNL en PowNed. Allemaal prima, al kijk ik het niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat je zegt is dat mensen met een mening die je niet aanstaat geen ruimte zouden mogen hebben in het publieke bestel. Heb je echt nagedacht over de consequenties van zo'n stelling?
[..]
Wie bepaalt wat nepnieuws is en wat niet? Jij?
Als je nepnieuws goed vindt zijn we inderdaad uitgepraat, maar dan pas je ook beter in BNW. Ik kan me niet voorstellen dat er een serieus persoon is die nepnieuws geen probleem vindt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo zou het bestrijden van nepnieuws prioriteit moeten zijn? Waarom zou dat uberhaupt moeten gebeuren?
Nee, dat is precies wat je zegt. Want je vindt dat de overheid de toegang tot zo'n omroep zou moeten kunnen ontzeggen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik zeg, dat is wat jij er van maakt.
Nou, leg uit dan.quote:En of iets nepnieuws is of niet is glashelder, ga nou niet een dom rookgordijn ophangen.
Niet tot een omroep die dingen zegt die ik niet leuk vind, dat is gewoon niet wat ik zeg. Omroepen die nepnieuws verspreiden of over gaan tot propaganda voor een ander land, die moet je kunnen weren. Heeft niks te maken met wat ik wel en niet leuk vind. Jij zit weer enorm leugenachtig te framen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is precies wat je zegt. Want je vindt dat de overheid de toegang tot zo'n omroep zou moeten kunnen ontzeggen.
Het heeft er alles mee te maken, want 'nepnieuws' betekent precies dat. Het is gewoon hetzelfde trucje dat Trump probeerde, alles wat het niet aan stond als nepnieuws aanduiden zonder verdere uitleg.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet tot een omroep die dingen zegt die ik niet leuk vind, dat is gewoon niet wat ik zeg. Omroepen die nepnieuws verspreiden of over gaan tot propaganda voor een ander land, die moet je kunnen weren. Heeft niks te maken met wat ik wel en niet leuk vind. Jij zit weer enorm leugenachtig te framen.
Je weet zelf heel goed dat dat niet zo is. Zoals ik zeg, WNL, PowNed, VPRO en BNN hoeven van mij echt niet weg, hoewel ik hun standpunten echt niet deel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken, want 'nepnieuws' betekent precies dat. Het is gewoon hetzelfde trucje dat Trump probeerde, alles wat het niet aan stond als nepnieuws aanduiden zonder verdere uitleg.
Ik weet heel goed wat het is, want het patroon is zo duidelijk. Je kunt niet uitleggen wat nepnieuws is en wie of wat de arbiter daar over is. Je suggestie dat politici toegang tot het openbaar bestel kunnen tegenhouden is pure censuur.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet zelf heel goed dat dat niet zo is.
Wat mij betreft mag een staatscommissariaat aangevuld met onderzoeksjournalisten en sociale wetenschappers dat met behulp van steekhoudende argumenten bepalen en staven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken, want 'nepnieuws' betekent precies dat. Het is gewoon hetzelfde trucje dat Trump probeerde, alles wat het niet aan stond als nepnieuws aanduiden zonder verdere uitleg.
Nogmaals, wie bepaalt wat nepnieuws is en wat niet? Jij? Een willekeurige politicus?
Ik weet dat het conform de wetgeving is, ik denk alleen dat de wetgeving niet meer aansluit op het tijdsvak en de ontwikkelingen in media land.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang er rol is afgesproken in de Mediawet dat de NPO aan "verstrooijing" moet doen, worden er programma's als Heel Holland Bakt etc gemaakt.
Enkel nieuws, actualiteiten, en praatprogramma's leveren niet genoeg kijkers op, die ook weer voor reclame inkomsten genereren. Het oude hinken op 2 gedachten zoals dat al jaren gaat.
Vervolgens roept men "de BBC" als het almachtige model, maar als je ziet wat die aan budget krijgen, en wat die allemaal niet doen aan amusement......
Nu nog een kekke naam verzinnen voor zoiets.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een staatscommissariaat aangevuld met onderzoeksjournalisten en sociale wetenschappers dat met behulp van steekhoudende argumenten bepalen en staven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |