abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:05:48 #1
414785 sirdanilot
pi_206224782
TS gaat niet zo vaak naar kantoor maar er wordt tegenwoordig wat meer op aangedrongen dat je toch naar kantoor moet komen. Dus af en toe laat ik mijn neus zien.

Op kantoor is er gratis ontbijt, denk aan ontbijtgranen, melk, bekertjes yoghurt e.d. Ook de koffieautomaat is gratis.

Verder ligt er 's ochtends ook broodbeleg zoals kaas en vleeswaren en zo en er staat een tostiapparaat, ook brood is gratis.

Eerst was er ook gratis warm eten voor de lunch op bepaalde dagen. Helaas was het niet te eten volgens mijn collega's :r en tegenwoordig rekenen ze daar 8 euro voor dus ik denk dat het warme eten uiteindelijk zal verdwijnen. Was een lokkertje om mensen naar kantoor te laten komen.

Verder zijn er ook gratis blikjes drinken, voornamelijk suikervrij want gezonder. Ook ligt er gratis fruit en meestal als ik kom is er wel iemand jarig dus staat er gratis taart.

Bij mijn vorige werk moest je voor alles betalen dus wat dat betreft is dit wel beter. Hoe zit dit bij jullie op kantoor?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206224796
Waar werk je??!!??
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:10:47 #3
414785 sirdanilot
pi_206224809
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:09 schreef Poopkite het volgende:
Waar werk je??!!??
Bij een groot internationaal IT bedrijf
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206224828
Verwarming.
Electra.
Kantoorbenodigdheden (pennen, papier).
Koffie, thee.
Fruit (eenmaal per week komt zo'n fruitbox).

Verder is er wel altijd wel iets van snaai (snoep, koekjes) omdat er iemand jarig is, een externe wat meekrijgt van zijn bedrijf of zomaar.

Tenslotte regelmatig (1-2 per week) wel overleg of bijeenkomst met lunch, Meestal broodjes.
pi_206224873
Alleen het spul uit de koffieautomaat is gratis. En dan nog niet eens alles, alleen de slechtere van de 2 soorten koffie is gratis.
pi_206224881
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:12 schreef Aurelius het volgende:
Verwarming.
Electra.
Kantoorbenodigdheden (pennen, papier).
Koffie, thee.
Fruit (eenmaal per week komt zo'n fruitbox).

Verder is er wel altijd wel iets van snaai (snoep, koekjes) omdat er iemand jarig is, een externe wat meekrijgt van zijn bedrijf of zomaar.

Tenslotte regelmatig (1-2 per week) wel overleg of bijeenkomst met lunch, Meestal broodjes.
Hier komt het bij mij ook op neer ja.

Daarbij print ik als ik privé iets nodig heb ook op kantoor, maar weet niet of dat meetelt :+
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:27:26 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206224929
Koffie (en thee enzo) en fruit, en soms lunch of avondeten (maar dat is alleen als je bijvoorbeeld een training moet volgen oid).
Oh, en er is een gratis pendelbusje van het station naar kantoor :P

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:12 schreef Aurelius het volgende:
Verwarming.
Electra.
Kantoorbenodigdheden (pennen, papier).
Koffie, thee.
Fruit (eenmaal per week komt zo'n fruitbox).

Verder is er wel altijd wel iets van snaai (snoep, koekjes) omdat er iemand jarig is, een externe wat meekrijgt van zijn bedrijf of zomaar.

Tenslotte regelmatig (1-2 per week) wel overleg of bijeenkomst met lunch, Meestal broodjes.
Dit dus eigenlijk ja.
pi_206224956
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Daarbij print ik als ik privé iets nodig heb ook op kantoor, maar weet niet of dat meetelt :+
Je zeg, wat een exclusief voorecht. Hoe kom je er bij/tussen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206224965
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:30 schreef blomke het volgende:

[..]
Je zeg, wat een exclusief voorecht. Hoe kom je er bij/tussen?
Nee, gratis koffie en thee is lekker bijzonder :')
pi_206224987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:05 schreef sirdanilot het volgende:
Bij mijn vorige werk moest je voor alles betalen dus wat dat betreft is dit wel beter. Hoe zit dit bij jullie op kantoor?
Ze betalen m'n hypotheek gedeeltelijk!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:34:23 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206224999
niemand die wc-papier noemt?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:36:18 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206225018
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:34 schreef Gunner het volgende:
niemand die wc-papier noemt?
Dat is idd gratis maar het wc-papier bij mij op mijn werk is wel echt kut. Zou dat zelf nooit kopen.
pi_206225023
Kantoorbenodigdheden (pennen, papier, kladblokken ect)
Printer.
Gas/water/elektra
koffie/thee/water/poedersoep
wc en wc-papier
Douche
verwarming
Licentie MS Office365
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:36:51 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206225027
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:36 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dat is idd gratis maar het wc-papier bij mij op mijn werk is wel echt kut. Zou dat zelf nooit kopen.
Ja, waarom is dat toch altijd en overal zo.

Scheuren we gewoon een meter meer af.
pi_206225113
Een slecht humeur.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206225115
Koffie/thee/fris/vrijmibo en fruit. Verder is het parkeren ook gratis. En ik wil ook nog wel eens m'n telefoon opladen zonder te betalen.
-nee-
pi_206225157
Parkeergelegenheid (inclusief 2 laadpalen voor electrische auto's)
Fietsenstalling
Werkplek met randapparatuur
Koffie/Chocolademelk uit apparaat
Cup a soup
Koekjes
Taart (bij jarigen of ander iets om te vieren)
Melk
Yoghurt
Fruit
AA-drank (af en toe)
pi_206225170
Onze secretaresse is ook gratis, maar al kreeg ik geld toe.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:57:04 #19
414785 sirdanilot
pi_206225217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:50 schreef blomke het volgende:
Onze secretaresse is ook gratis, maar al kreeg ik geld toe.
_O-
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Nee, gratis koffie en thee is lekker bijzonder :')
Bij mijn vorige werkgever moest ik er gewoon voor betalen.

Nou ja koffie dan. Thee kan je natuurlijk zelf meenemen en heet water is wel gratis (wat een luxe :') ). Maar ik vind thee niet te zuipen behalve als ik ziek ben :r
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206225238
jankende collega's die janken over hun jankende kinderen (of die van een ander) :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 15:01:45 #21
414785 sirdanilot
pi_206225259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:59 schreef Het_Bokje het volgende:
jankende collega's die janken over hun jankende kinderen (of die van een ander) :')
Godallemachtig dat eeuwige gezeik over de kinderen vind ik echt bloedirritant.

Ze zaten een keer een halfuur te lullen over de kinderen. Toen gooide ik er plompverloren in dat ik absoluut nooit kinderen zou willen.

Het was even stil en toen waren ze helemaal verbaasd. Zoiets hadden ze nog nooit gehoord :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206225286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Godallemachtig dat eeuwige gezeik over de kinderen vind ik echt bloedirritant.

Ze zaten een keer een halfuur te lullen over de kinderen. Toen gooide ik er plompverloren in dat ik absoluut nooit kinderen zou willen.

Het was even stil en toen waren ze helemaal verbaasd. Zoiets hadden ze nog nooit gehoord :')
Die een-na-laatste laatste zin geloof ik dus compleet niet he..... :D
Werkte je er toen net of zo?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 15:27:22 #23
414785 sirdanilot
pi_206225426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:05 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Die een-na-laatste laatste zin geloof ik dus compleet niet he..... :D
Werkte je er toen net of zo?
Mijn collega ging helemaal in de verdediging van 'OH BUT YOU HAVE TO EXPERIENCE IT'S AMAZING !' (hij kan niet zo goed engels).

Nee ik ga niet even 18 jaar lang 'uitproberen' om een kind te krijgen, Manuel. :')

(naam gefingeerd)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206225662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Godallemachtig dat eeuwige gezeik over de kinderen vind ik echt bloedirritant.

Ze zaten een keer een halfuur te lullen over de kinderen. Toen gooide ik er plompverloren in dat ik absoluut nooit kinderen zou willen.

Het was even stil en toen waren ze helemaal verbaasd. Zoiets hadden ze nog nooit gehoord :')
Ja hoor rebel :')
Gelukkig kom jij altijd aankakken met afwisselende interessante onderwerpen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:07:14 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206225774
Werk.

:'(

Gelukkig werk ik vanuit huis vandaag en kan ik mijn tijd nuttig besteden aan het verrijken van FOK met mijn bijdragen _O_ .
Huilen dan.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 16:24:18 #26
414785 sirdanilot
pi_206225897
quote:
8s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef Isdatzo het volgende:
Werk.

:'(

Gelukkig werk ik vanuit huis vandaag en kan ik mijn tijd nuttig besteden aan het verrijken van FOK met mijn bijdragen _O_ .
Zolang het kan blijf ik zoveel mogelijk thuiswerken.

- Ik hoef niet naar kantoor te fietsen, dat scheelt tijd.
- Ik heb hier al mijn spullen staan en hoef het niet in te pakken en uit te pakken.
- Er is hier minder lawaai dan op kantoor
- Ik kan ondertussen andere dingen doen. Denk aan even afwassen, even koken, even koffie zetten (kan wel naar de automaat op kantoor lopen maar kost moeite).
- Ik hoef geen overhemd aan. Niet dat ik word ontslagen als ik in mijn ouwe kloffie op kantoor verschijn maar ik vind het geen zicht zonder overhemd. Ik vind overhemden minder lekker zitten.
- Als het echt heel rustig is doe ik soms een dutje. Nou ja deed ik gisteren op kantoor ook de manager was toch weg.
- Er is gewoonweg een bepaalde hoeveelheid werk op een dag en dat is niet 8 uur keihard fulltime werken. Als ik thuis ben ben ik ook gewoon bereikbaar mocht er iets onverwachts tussendoor komen.
- Als er pakjes bezorgd worden is het wel zo handig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206225942
Over de gehele dat eten en drinken naar keuze, ook alcohol wanneer het binnen het schema past.

(kunnen iedere week verzoekjes doorgeven)

Verder als het laat kan worden standaard thuisbezorgd naar keuze.

Al wordt dit uiteraard gewoon in het salaris meegenomen op de een of andere manier, maar dit is meer dan prima.

Heb bij bedrijven gewerkt waar er alleen gore automaat koffie en thee stond en je je eigen bammetjes mocht meenemen
pi_206225968
KM vergoeding voor de gehele rit van 175km op en neer x 0,19e, koffie/thee/chocomelk, cup-a-soup, koekjes en lunch tijdens meetings met gasten
pi_206225981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:50 schreef blomke het volgende:
Onze secretaresse is ook gratis, maar al kreeg ik geld toe.
Hier moet je gewoon het heft in handen nemen, en voortaan zelf de selectie van de secretaresse doen.
OT: gratis dienstwoning.
pi_206226024
Gratis lichaamsbeweging

(oh, wacht, dit gaat over kantoorbanen) :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206226402
Koffie, thee, warme choco, frisdrank en bier (voor de vrijmibo).
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206226647
Koffie en Coca Cola.
pi_206226704
Krijgen lunch maar daar betalen we een paar cent voor omdat dat moet of zo, verder vaak smoothies en fruit en snoep en ijsjes en weet ik wat. Er is ook frisdrank en zo en eoa fancy koffiemachine maar ik drink zelden koffie, soms als ze ijskoffie maken wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206226831
Het enige wat ik gratis op kantoor heb, is zo’n water dispenser. Lijkt me best fijn wanneer er lunch enz. beschikbaar zou zijn. Soms krijgen wij van cliënten snoep/koek/bonbons, dat staat dan bij de water koeler, en iedereen pakt waar hij/zij zin in heeft.
pi_206226917
Werk vanuit huis dus niks gratis.
-O-
Arrr!
pi_206226930
water, heet water, theezakje, cup a soup, koffie.

Ik vind het al een hele luxe dat er hier cup a soup is, want dit is het eerste bedrijf dat dit doet waar ik werk. Verder heb ik nooit meer dan bovenstaand lijstje gekregen bij al mijn werkgevers. 1x moest ik ook betalen voor koffie.

Ik mag hijer ook mijn prive telefoon opladen, bij 1 bedrijf waar ik heb gewerkt was dat verboden met strafe een waarschuwing, bij 2 waarschuwingen moest je weg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206226934
Soms ook bloemkoolshakes trouwens. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206226954
En als je niet op kantoor werkt?
pi_206226964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:41 schreef Dunnevandale het volgende:
En als je niet op kantoor werkt?
Dan zal je er weinig krijgen ook. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206226985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:41 schreef Dunnevandale het volgende:
En als je niet op kantoor werkt?
2 euro per werkdag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206227017
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:34 schreef Gunner het volgende:
niemand die wc-papier noemt?
ik mag dat niet meenemen, ook al zou ik dat niet willen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206227032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Bij een groot internationaal IT bedrijf
Klantenservice bij Facebook in Dublin dus. :')
pi_206227119
De lucht die wij inademen is (nog) gratis. Verder kan ik zo niks bedenken. Water uit de kraan. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206227343
Gratis print papier (mits je het niet te gek maakt als je prive zaken print. Dus geen hele boek werken zoals ik ooit hoorde wat op een ander bedrijf gebeurde, heel rapport van een voetbal club werd uit gedraaid :') )
Gratis koffie, thee of cup-a-soup/tuinkruiden bouillon
Gratis gesprekken met (meestal) gezellige en vrolijke collega's
Gratis office licentie
Gratis SIM kaart (wil geen complete telefoon van mijn baas, de vorige baas zette zelfs soort spionage software er op :N )
Gratis stroom voor mijn laptop
Gratis parkeer plaats voor mijn bedrijfsauto
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 19:23:07 #45
414785 sirdanilot
pi_206227579
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:47 schreef Document1 het volgende:

[..]
Klantenservice bij Facebook in Dublin dus. :')
Ik ben ooit begonnen als laagwaardige klantenservicemedewerker maar inmiddels heb ik een baan binnen de sales afdeling bij een groot bedrijf, niet meer klantenservice voor zo'n subcontractor :r

Overigens werkte ik als 'laagwaardige' klantenservicemedewerker 2-3x zo hard als nu tijdens een werkdag. Meer verdienen betekent meestal minder doen, maar grotere verantwoordelijkheid.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 19:24:32 #46
414785 sirdanilot
pi_206227605
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
water, heet water, theezakje, cup a soup, koffie.

Ik vind het al een hele luxe dat er hier cup a soup is, want dit is het eerste bedrijf dat dit doet waar ik werk. Verder heb ik nooit meer dan bovenstaand lijstje gekregen bij al mijn werkgevers. 1x moest ik ook betalen voor koffie.

Ik mag hijer ook mijn prive telefoon opladen, bij 1 bedrijf waar ik heb gewerkt was dat verboden met strafe een waarschuwing, bij 2 waarschuwingen moest je weg.
Alsof het opladen van je telefoon ze zoveel geld kost :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206228912
Gratis ontbijt, lunch en avondeten vind ik overkill, al heb ik het zelf nooit meegemaakt - op mij komt het over alsof de omgeving zo is ingericht dat je daar de hele dag van 7u 's ochtends tot 22u 's avonds kan doorbrengen.

Hier op kantoor is er gratis koffie/thee/chocomelk, cup-a-soup, frisdrank, alcoholische versnaperingen op vrijdag, iets van fruit en lunch (op basis van wat je in de supermarkt kan kopen, er komt geen cateraar ofzo). Behalve de koffie moeten wij het allemaal zelf weten en regelen - als iemand geen thee bestelt, dan is die op een gegeven moment op. Ik bestelde een tijd lang naast coca cola ook pepsi max, omdat ik die lekkerder vind.

Het staat iedereen vrij om wel of niet naar kantoor te komen, maar af en toe worden wij geacht om bij klanten onze gezichten te laten zien. Tussen de verschillende bedrijven zit er veel verschil, maar lunch wordt relatief vaak aangeboden en ik hoefde als externe nog nooit voor water of koffie te betalen.

Parkeergelegenheid is ook gratis, maar ik kom met de fiets of een huurauto, dus daar profiteer ik nauwelijks van.

Ohja, zakelijke dualsim telefoon mag momenteel ook nog privé gebruikt worden.

Iets anders, de verwarming staat vaak op standje Sahara.

[ Bericht 4% gewijzigd door exelletor op 06-10-2022 20:42:37 ]
pi_206230263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
water, heet water, theezakje, cup a soup, koffie.

Ik vind het al een hele luxe dat er hier cup a soup is, want dit is het eerste bedrijf dat dit doet waar ik werk. Verder heb ik nooit meer dan bovenstaand lijstje gekregen bij al mijn werkgevers. 1x moest ik ook betalen voor koffie.

Ik mag hijer ook mijn prive telefoon opladen, bij 1 bedrijf waar ik heb gewerkt was dat verboden met strafe een waarschuwing, bij 2 waarschuwingen moest je weg.
Das wel akelig karig. Zo'n werkgever lijkt me niet tof om voor te werken.
pi_206230541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
water, heet water, theezakje, cup a soup, koffie.

Ik vind het al een hele luxe dat er hier cup a soup is, want dit is het eerste bedrijf dat dit doet waar ik werk. Verder heb ik nooit meer dan bovenstaand lijstje gekregen bij al mijn werkgevers. 1x moest ik ook betalen voor koffie.

Ik mag hijer ook mijn prive telefoon opladen, bij 1 bedrijf waar ik heb gewerkt was dat verboden met strafe een waarschuwing, bij 2 waarschuwingen moest je weg.
Serieus? Kost een 3 euro per jaar (per toestel) :X
In zo'n geval zou ik overuren van 10 minuten óf eigen gekocht spullen om het werk uit te oefenen ook declareren...

Gelukkig bij mij niet het geval, relaxed bedrijf dus ga ook geen postzegel oid declareren
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:14:22 #50
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206230550
Dat is echt wel behoorlijk skeer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')