Tja... wellicht kun je die schier eindeloze reeks bronnen geven waaruit blijkt dat:quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het onderschrift is toch "stevige bron, stevige onderbouwing"?
Maar blijkbaar moet iemand anders maar aantonen dat die 'kapotgeschoten Russische' tank nummer 457 van deze week was. Als het pro-ukrain is dan is de bewijslast ineens omgedraaid.
Preken voor eigen parochie heet dat.
Door dit topic derhalve maar om naar "Pro oekraiëne" ofzo. Want met nieuws heeft het geen fluit te maken.
Het is weer ondoenlijk iddquote:
Doorgaans gaat sympathie uit naar de eigen partij. Daarom verfoeide we onszelf op geen vergelijkbare manier toen wij de slachtpartijen uitvoerde, niet lang geleden. En dat is ook waarom er aan de lopende band gepretendeerd moet worden dat het 'onze' oorlog is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doorgaans - en dat is een menselijke eigenschap - gaat de sympathie uit naar het slachtoffer van een agressor. En de waarheid is ook heel simpel: land A heeft zonder enige legitieme, laat staan juridisch geldige reden land B aangevallen, eist terrein van land B op en is ook lustig bezig inwoners van land B te terroriseren.
Dat er hier lieden rondlopen die pro-Poetin zijn, dat heeft dan weer juist niets met waarheid en interesse te maken en alles met die wedstrijd van X tegen Y: Sinds grote man Trump is verdwenen deugt de VS niet meer; de EU en NATO en VN deugden sowieso al niet - allemaal knechten van WEF, WHO, elite yadayada - en dus is alles en iedereen die tegen VS, EU, NATO en VN strijdt per definitie de goede partij.
Lolquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Neuh, het vervuilt het tpoic.
Er is niet voor niets een apart subforum.
Valt wel mee, ik scroll met gemak door jouw dubbele posts heenquote:
Fantastisch, een soort visaplicht voor Russen in een Georgische bar, ze moeten eerst wat puntjes afvinken:quote:
Of je blijft in je eigen speciaal voor mensen zoals jij gecreëerde kringroepje: BNWquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:02 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Lolhet "vervuilt" het topic
het is gewoon een openbaar forum hoor waar iedereen hun mening kan plaatsen, anders moeten jullie maar een besloten kringruk groepje maken op Facebook of waar dan ook
Ga jou toch geen plezier doenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of je blijft in je eigen speciaal voor mensen zoals jij gecreëerde kringroepje: BNW
Zegt de heldin die toch wel neigt naar de Russische uitkeg van zakenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:03 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik scroll met gemak door jouw dubbele posts heen
Tijd om te gaan pitten voor me dan, ik lach morgenochtend dan wel weer om Russische prutserij.quote:
Vodka en butterbrodquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Fantastisch, een soort visaplicht voor Russen in een Georgische bar, ze moeten eerst wat puntjes afvinken:
https://dedaenabar.ge/for-russians
Precies; en de meeste mensen voelen eerder affiliatie met de partij der onderdrukten dan de onderdrukkers. Menselijk trekje, zeker in het meer verlichte Westen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Doorgaans gaat sympathie uit naar de eigen partij. Daarom verfoeide we onszelf op geen vergelijkbare manier toen wij de slachtpartijen uitvoerde, niet lang geleden. En dat is ook waarom er aan de lopende band gepretendeerd moet worden dat het 'onze' oorlog is.
Gelukkig zijn er nog mensen die boven dat wij-denken kunnen uitstijgen, zonder in de armen van de 'zij' te duiken (ala Baudet), en gewoon kunnen opmerken wat de motieven van zowel team U als van team R, als van hunner aanhangers, zijn.
Jij doet de bewering over Biden, jij bewijst.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Omdat hij niet op zijn cognitie getest wordt is hij voor jou waarschijnlijker wel wilsonbekwaam dan niet? Is dat werkelijk hoe jij de realiteit organiseert in je hoofd?
Acu, het reguleert zichzelf wel binnenkortquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:04 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ga jou toch geen plezier doen![]()
Daar gaan we hoor, dan moet je me toch beter volgen, meid. Ik neig naar niks.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt de heldin die toch wel neigt naar de Russische uitkeg van zaken
Agreed, me too. Truste!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tijd om te gaan pitten voor me dan, ik lach morgenochtend dan wel weer om Russische prutserij.
Ja laat de censuur maar komen hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Acu, het reguleert zichzelf wel binnenkort
Uhuh..quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:06 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Daar gaan we hoor, dan moet je me toch beter volgen, meid. Ik neig naar niks.
Heb er helemaal geen belang bij om een bepaalde waarheid hard te maken. Rusland heeft vooralsnog gebieden geannexeerd, kan nog miljoenen reservisten oproepen indien nodig, heeft nog kernkoppen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja... wellicht kun je die schier eindeloze reeks bronnen geven waaruit blijkt dat:
- De Russische opmars goed gaat;
- De mobilisatie aldaar gesmeerd verloopt en breed gedragen wordt;
- Russen helemaal niet en masse proberen naar Georgië en elders uit te wijken of op andere wijzen proberen de dienstplicht te ontlopen;
- Er geen oorlogsmisdaden hebben plaatsgevonden.
Barst los.
Oh en als het even kan zonder schijtlollige memes of plaatjes over Schwab en Biden.
Liever niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:07 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ja laat de censuur maar komen hoor![]()
![]()
Het gaat objectief goed voor Oekraïne vooralsnog ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb er helemaal geen belang bij om een bepaalde waarheid hard te maken. Rusland heeft vooralsnog gebieden geannexeerd, kan nog miljoenen reservisten oproepen indien nodig, heeft nog kernkoppen.
Boerenverstand heet dat.
Misschien nu tijd voor een tweet van een kapotgeschoten Russische tank, uiteraard met blauw_GeLe vlag naast de naam.
Jongons wat gaat het goed!!11
Ja, dat is de ironie. Onze hele inmenging - het doordrukken van onze wil, het najagen van onze belangen - was één grote uiting van onderdrukking.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; en de meeste mensen voelen eerder affiliatie met de partij der onderdrukten dan de onderdrukkers. Menselijk trekje, zeker in het meer verlichte Westen.
En dat men Rusland terechtwijst en Oekraïne ondersteunt maakt het niet 'onze oorlog', het is een perceptie op de oorlog.
Moet je tegen Whiskers2009 zeggen lijkt mijquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liever niet.
Ook hier zou ik graag lezen, bijvoorbeeld, dat Polen in 1939 terwijl het al door Duitsland was aangevallen en even later ook door de USSR, alsnog in staat was Oekraïne aan te vallen, ook al bestond Oekraïne als natiestaat toen helemaal niet.
Dat soort parels van 'eigen onderzoek' doen mogen wat mij betreft ook hier verschijnen. Ter lering en vermaak.
Boerenverstand zou je moeten vertellen dat ondanks al die mankracht het uitermate dubieus is dat Rusland nu al meer dan een half jaar bezig is met ploeteren in de marge;quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb er helemaal geen belang bij om een bepaalde waarheid hard te maken. Rusland heeft vooralsnog gebieden geannexeerd, kan nog miljoenen reservisten oproepen indien nodig, heeft nog kernkoppen.
Boerenverstand heet dat.
Misschien nu tijd voor een tweet van een kapotgeschoten Russische tank, uiteraard met blauw_GeLe vlag naast de naam.
Lees dit even. Lang artikel, eerder gepost vandaag. Maar ondergesneeuwd door allemaal nonsens.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Boerenverstand heet dat.
Oorlog is altijd risico en het bordspel is geïnspireerd op oorlog. Niet andersom.quote:
Doel je nu op onze Gasputin die "all out attack" ging en als afleidingsmanoeuvre van het eigen slechte binnenlandse management een buurland volpompt met grondtroepen en burgers mobiliseert? .quote:en men wil winnen over de ruggen van heel veel mensen. Het is diep triest, want het gaat nergens over. Diep triest, schaam je.
Volgens mij reageer je op iemand die van de week nog riep dat mensen met een weekje schiettraining wel de oorlog in kunnen als soldaat. Want je hoeft toch alleen maar te schieten.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boerenverstand zou je moeten vertellen dat ondanks al die mankracht het uitermate dubieus is dat Rusland nu al meer dan een half jaar bezig is met ploeteren in de marge;
Dat het nogal veelzeggend is dat ondanks al die mankracht er een algemene en algehele mobilisatie moet afgeroepen worden;
Dat het aantal emigraties uit Rusland misschien wijst op het feit dat die oorlog niet zo breed ondersteund wordt door het volk;
Dat Putin moet dreigen met bommen - vreemd, zou niet nodig moeten zijn met al die mankracht en dat superieure leger.
Dat soort dingen.
En hier bega je weer dezelfde fout als zoveel relativeerders: mensen denken niet zelf na, nee, ze worden gestuurd, gemanipuleerd, hebben geen eigen wil maar zijn voor wat kraaltjes te koop... En niet alleen voorstanders van Oekraïne, ook Oekraïners zelf: die wilden helemaal niets, die zijn lekker gemaakt met snoepjes uit het Westen, halve apen als het zijn... Het idee dat die mensen na eeuwenlange Russische dominantie zelf en met volle wil naar het Westen willen, dat bestaat niet, dat kan niet...quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, dat is de ironie. Onze hele inmenging - het doordrukken van onze wil, het najagen van onze belangen - was één grote uiting van onderdrukking.
Het is uiteraard niet onze oorlog, maar het wordt zo veelvuldig omschrijven óm mensen er emotioneel aan te verbinden.
We weten allemaal dat jij mijn bewijs (dwz: talloze video's die er op wijzen dat hij de helft van de tijd op Pluto leeft) zal afwijzen omdat het niet 'officieel' is en een officiële diagnose er nooit zal komen zo lang hij aan de macht moet blijven.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij doet de bewering over Biden, jij bewijst.
Mbt dit voorbeeld is het toch evident dat het niet onze oorlog is en dat er herhaaldelijk op wordt aangedrongen dat het wél onze oorlog is? Daar zit sturing in, hoe je het ook benadert.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
En hier bega je weer dezelfde fout als zoveel relativeerders: mensen denken niet zelf na, nee, ze worden gestuurd, gemanipuleerd,
Grotendeels gelezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Lees dit even. Lang artikel, eerder gepost vandaag. Maar ondergesneeuwd door allemaal nonsens.
Gezaghebbende historicus en kenner van Rusland, Oekraïne etc....dus meer dan boerenverstand
[ twitter ]
Dat ie is weggepromoveerd.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:41 schreef polderturk het volgende:
Kadyrov roept op tot het gebruik van tactical nukes. Vervolgens wordt hij gepromoveerd tot 3-sterren generaal.
Wat kunnen we hieruit concluderen?
Risk is wat gelijker, maar ik bedoel dat men kijkt naar mensenlevens zoals in spelletjes en dat haat ik. Mensen zijn geen speeltjes die je kan gebruiken in je oorlogsspelletje. Ik mis het menselijke, we hebben het over mensen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oorlog is altijd risico en het bordspel is geïnspireerd op oorlog. Niet andersom.
[..]
Doel je nu op onze Gasputin die "all out attack" ging en als afleidingsmanoeuvre van het eigen slechte binnenlandse management een buurland volpompt met grondtroepen en burgers mobiliseert? .
A: Sympathie koesteren voor een slachtoffer en aversie jegens een agressor maakt iets niet 'onze oorlog';quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mbt dit voorbeeld is het toch evident dat het niet onze oorlog is en dat er herhaaldelijk op wordt aangedrongen dat het wél onze oorlog is? Daar zit sturing in, hoe je het ook benadert.
Was je er ook bij met de Arabische Lente? Cool was dat, hè?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Dit topic is niets meer dan een link- and cheerdump van een stel nietszeggende twitteraars (serieus, wie de hell zijn die lui?).
Het is allemaal speculatie, ongeverifieerde bronnen, quotes en 'berichten van de frontlinie' van Russen enzo. Via Reddit of Twitter. Van pro-ukrain fanboys.
Er is nu 1/10e deel afgelnibbeld van het geannexeerde Oekraïene en men komt hier spuitend klaar.
En dan wordt BNW een gebrek aan kwalitatieve bronnen verweten. Sjezus.
Zeg dat tegen Putin.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:20 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Risk is wat gelijker, maar ik bedoel dat men kijkt naar mensenlevens zoals in spelletjes en dat haat ik. Mensen zijn geen speeltjes die je kan gebruiken in je oorlogsspelletje. Ik mis het menselijke, we hebben het over mensen.
A: Klopt. Ik heb het over de letterlijke bewoordingen van politici en media.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
A: Sympathie koesteren voor een slachtoffer en aversie jegens een agressor maakt iets niet 'onze oorlog';
B: Zodra Putin ondanks zijn glorieuze leger, miljoenen manschappen en Russische daadkracht met kernbommen moet gaan dreigen, maakt het dit conflict automatisch ieders oorlog.
Als het nergens over gaat, waar maak je je dan druk om?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 00:56 schreef Pokkehandtas het volgende:
Deze oorlog is gewoon risk en men wil winnen over de ruggen van heel veel mensen. Het is diep triest, want het gaat nergens over. Diep triest, schaam je.
En de opmars van IS niet te vergeten. Met westerse wapens ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was je er ook bij met de Arabische Lente? Cool was dat, hè?
A: Kwestie van perceptie.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
A: Klopt. Ik heb het over de letterlijke bewoordingen van politici en media.
B: Al is het maar om dat deze dreiging ten dele een consequentie is van onze inmenging.
Ik heb kinderenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 01:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het nergens over gaat, waar maak je je dan druk om?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |