abonnement Unibet Coolblue
pi_206220293
Er begint een patroon zichtbaar te worden aangaande domrechtse populisten. Namelijk dat schreeuwen hun primaire manier van communiceren is.

Waarom?

Is het inherent aan hun domheid? Spiegelen aan hun electoraat? En vooral, waarom lijkt FvD hier de uitzondering te zijn met de objectief bovengemiddeld eloquente Baudet?

Voor alle anderen lijkt dit uitstekend te kloppen. Geert Wilders, Ebru Umar, Afshin Ellian en nu ook zijn zoon en VVD-parlementariėr Elias Ellian met zijn meest recente controversiėle tweet.
pi_206221443
Baudet is precies hetzelfde hoor, alleen hij komt idd anders over omdat hij gezegend is met een flinke portie narcisme.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 08:59:20 ]
pi_206221824
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:53 schreef Selenophilia het volgende:
Baudet is precies hetzelfde hoor, alleen hij komt idd anders over omdat hij gezegend is met een flinke portie narcisme.
...en omdat hij dure woorden gebruikt die hij zelf duidelijk niet begrijpt, hij denkt dat hij dan slim over komt, terwijl het daardoor juist duidelijk wordt dat hij een stuk dommer is dan Wilders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 6 oktober 2022 @ 09:34:55 #4
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206221924
Rechtse mensen die dom en luid schreeuwen?

Goh...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206221937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en omdat hij dure woorden gebruikt die hij zelf duidelijk niet begrijpt, hij denkt dat hij dan slim over komt, terwijl het daardoor juist duidelijk wordt dat hij een stuk dommer is dan Wilders.
Ja, maar dat wisten we al toen hij met een uil aankwam zetten :') Dan heb je een deel die denkt waar tf heeft hij het over en een deel die het wel interessant vindt klinken dus hij moet wel slim zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2022 10:07:14 ]
  donderdag 6 oktober 2022 @ 09:45:48 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206222064
Alcohol.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206223390
Gelukkig, er is een intelligent topic geopend als tegenwicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206223459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:36 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ja, maar dat wisten we al toen hij met een uil aankwam zetten :') Dan heb je een deel die denkt waar tf heeft hij het over en een deel die het wel interessant vindt klinken dus hij moet wel slim zijn.
En dan heb je nog het deel van de bevolking die zich erover druk lopen te maken. Dat deel van de bevolking, vaak (s)links, is minstens net zo dom en schreeuwerig. Ze menen zich voor te moeten doen als slimmer zijnde en ze lijken het allemaal precies te weten.

Ik denk dat ik aan de laatste categorie mensen nog de allergrootste hekel heb.
Old Tyme Hardcore!
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:50:43 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206223529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:45 schreef Slapshot het volgende:

[..]
En dan heb je nog het deel van de bevolking die zich erover druk lopen te maken. Dat deel van de bevolking, vaak (s)links, is minstens net zo dom en schreeuwerig. Ze menen zich voor te moeten doen als slimmer zijnde en ze lijken het allemaal precies te weten.

Ik denk dat ik aan de laatste categorie mensen nog de allergrootste hekel heb.
Tja, beter weten....iemand met een klein beetje intelligentie snapt dat een virus niet verdwijnt als het waait op de Noordzee. Mag je uiteraard gewoon zelf over nadenken, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206224247
Het gaat om het verleggen van grenzen naar rechts.

Ik weet nog dat Wilders zo onderhand gelynched werd toen ie 'kopvoddentax' zei.
Ik wed dat ie dat nu kan zeggen en dat het 'normaal' is geworden.
Er komt hier in NL ook heus wel weer eent ijd dat politici openlijk zeggen nationalisten te zijn etc etc.

Het gaat om het kunnen ophitsen van de achterban.
Ik hoorde dat die fascist daar in Italie maar iets van 30% van de stemmen heeft maar door hun rare systeem wel een absolute meerderheid heeft. Zelfde met Berlusconi destijds die had nooit meer dan 35% maar zat wel 20 jaar aan het roer.
Zelfde met Hitler.. die had rond de 30% en nam het land over?

Het geschreeuw heeft als doel op de emoties te spelen, de angsten.
Maar al die emotionele mensne hebben wel een leider nodig.
Wie is er dan beter geschrikt dan een leider die precies zegt wat ze denken maar wel op een manier waarop zij het zelf niet kunnen verwoorden omdat ze niet eloquent genoeg zijn?

Enter mensen zoals Mussolini, Hitler, Trump, Baudet en ga zo maar door.
Keer op keer een bommetje zodat de overton een klap naar rechts gaat om vervolgens zalvende woorden te spreken. En intussen schuiven we stiekem verder en verder naar rechts.... Wordt het allemaal steeds normaler...
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:18:59 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206224389
Doorgaans is dat een gebrek aan argumenten. Inhoudelijk gezien veeg je namelijk het verhaal van populisten zo van tafel.

Maar door schaamteloos te schreeuwen en weg te duiken voor discussie kunnen ze de wat dommige burger wel voor zich winnen zo.
pi_206226204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:01 schreef Jouska het volgende:
Het gaat om het verleggen van grenzen naar rechts.

Ik weet nog dat Wilders zo onderhand gelynched werd toen ie 'kopvoddentax' zei.
Ik wed dat ie dat nu kan zeggen en dat het 'normaal' is geworden.
Er komt hier in NL ook heus wel weer eent ijd dat politici openlijk zeggen nationalisten te zijn etc etc.

Het gaat om het kunnen ophitsen van de achterban.
Ik hoorde dat die fascist daar in Italie maar iets van 30% van de stemmen heeft maar door hun rare systeem wel een absolute meerderheid heeft. Zelfde met Berlusconi destijds die had nooit meer dan 35% maar zat wel 20 jaar aan het roer.
Zelfde met Hitler.. die had rond de 30% en nam het land over?

Het geschreeuw heeft als doel op de emoties te spelen, de angsten.
Maar al die emotionele mensne hebben wel een leider nodig.
Wie is er dan beter geschrikt dan een leider die precies zegt wat ze denken maar wel op een manier waarop zij het zelf niet kunnen verwoorden omdat ze niet eloquent genoeg zijn?

Enter mensen zoals Mussolini, Hitler, Trump, Baudet en ga zo maar door.
Keer op keer een bommetje zodat de overton een klap naar rechts gaat om vervolgens zalvende woorden te spreken. En intussen schuiven we stiekem verder en verder naar rechts.... Wordt het allemaal steeds normaler...
Wat doe jij nu precies anders dan de politici op wie je afgeeft?
Old Tyme Hardcore!
pi_206226225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en omdat hij dure woorden gebruikt die hij zelf duidelijk niet begrijpt, hij denkt dat hij dan slim over komt, terwijl het daardoor juist duidelijk wordt dat hij een stuk dommer is dan Wilders.
Mwah, je kan veel van Baudet zeggen, maar niet dat hij dom is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 17:16:28 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206226232
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:13 schreef Slapshot het volgende:

[..]
Wat doe jij nu precies anders dan de politici op wie je afgeeft?
Jouska schetst hoe het, laten we het een naam geven, outrage systeem werkt en geeft op geen enkele politicus af.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206226268
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Mwah, je kan veel van Baudet zeggen, maar niet dat hij dom is.
Juist wel, dat blijkt bij elke rant. Allereerst praat hij zonder na te denken allerlei dubieuze bronnen na, waardoor hij zichzelf ook regelmatig binnen een maand tegenspreekt. Verder citeert hij boeken op een manier waarop blijkt dat hij de boeken niet begrepen heeft. En het genoemde gebruik van woorden die hij niet begrijpt wijst er ook op. Baudet is wat mij betreft echt het schoolvoorbeeld van dom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206226290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist wel, dat blijkt bij elke rant. Allereerst praat hij zonder na te denken allerlei dubieuze bronnen na, waardoor hij zichzelf ook regelmatig binnen een maand tegenspreekt. Verder citeert hij boeken op een manier waarop blijkt dat hij de boeken niet begrepen heeft. En het genoemde gebruik van woorden die hij niet begrijpt wijst er ook op. Baudet is wat mij betreft echt het schoolvoorbeeld van dom.
Dit ja.

En als Baudet dat van (goed onderbouwde) kritiek/repliek wordt gediend, dat schreeuwt hij: "kijk het zelf maar na hoor! is echt zo! Dat 'rapport/bron' bestaat echt!", en zo legt hij de uitleg van zijn geblaat bij een andere neer. Nicely done.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 18:06:49 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206226558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist wel, dat blijkt bij elke rant. Allereerst praat hij zonder na te denken allerlei dubieuze bronnen na, waardoor hij zichzelf ook regelmatig binnen een maand tegenspreekt. Verder citeert hij boeken op een manier waarop blijkt dat hij de boeken niet begrepen heeft. En het genoemde gebruik van woorden die hij niet begrijpt wijst er ook op. Baudet is wat mij betreft echt het schoolvoorbeeld van dom.
Dom is hij niet. Hij is afgestudeerd aan een universiteit volgens mij.
Ik geloof dat hij een groot deel zelf echt niet gelooft maar van alles probeert om zetels te winnen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206226617
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:
Baudet is wat mij betreft echt het schoolvoorbeeld van dom.
Je komt het Stedelijk niet echt door als je het schoolvoorbeeld van dom bent. Kwaliteit van zijn doctoraal kan je over discussiėren, maar ook daar geldt hetzelfde voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 18:19:58 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206226696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dom is hij niet. Hij is afgestudeerd aan een universiteit volgens mij.
Ik geloof dat hij een groot deel zelf echt niet gelooft maar van alles probeert om zetels te winnen.
Ik dacht voorheen ook dat het hem puur om een verdienmodel ging maar ik begin toch wel te twijfelen, hij lijkt toch wel heel erg in een bepaalde hoek te gaan zitten maar dat kan alsnog simpelweg een verdienmodel zijn. In de VS werkt dat vrij aardig voor bepaalde figuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206226750
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Je komt het Stedelijk niet echt door als je het schoolvoorbeeld van dom bent. Kwaliteit van zijn doctoraal kan je over discussiėren, maar ook daar geldt hetzelfde voor.
Natuurlijk wel, domheid heeft echt niet alleen met vermogen tot leren te maken. Begrijpend lezen/luisteren is veel belangrijker. Maar je kunt prima zonder goed begrijpend te kunnen lezen het VWO halen, zat voorbeelden gezien om me heen. En ja, dan kun je vrij dom zijn op het VWO en veel slimmer zijn en toch 'maar' het VMBO afronden. Het onderwijs test vooral ook heel veel vrij dom leervermogen.

Je kunt onmogelijk ontkennen dat Baudet zichzelf constant tegenspreekt, dat doe je niet als je begrijpt wat je zegt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206226971
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:25 schreef Hanca het volgende:
Het onderwijs test vooral ook heel veel vrij dom leervermogen.
Als je werkelijk denkt dat je op het gym en op de uni vooral getoetst wordt op 'vrij dom leervermogen' dan worden we het simpelweg niet eens.

quote:
Je kunt onmogelijk ontkennen dat Baudet zichzelf constant tegenspreekt, dat doe je niet als je begrijpt wat je zegt.
Dat eerste heeft niet zoveel met domheid te maken en de conclusie dat dat dan komt omdat hij niet begrijpt wat hijzelf zegt wel heel erg simpel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 6 oktober 2022 @ 18:47:21 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206227036
Ik denk dat Baudet echt zo dom niet is en ook wel begrijpt dat hij onzin uitkraamt. Hij heeft er alleen zijn verdienmodel van gemaakt om zijn BN'er lifestyle te kunnen bekostigen.

Een beetje de Snollebollekes van de politiek.
pi_206227061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Inhoudelijk gezien veeg je namelijk het verhaal van populisten zo van tafel.
Waarom is het jou dan nog nooit gelukt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 6 oktober 2022 @ 18:53:30 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206227109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom is het jou dan nog nooit gelukt?
Als een populist je van iets loopt te beschuldigen weet je dat hij het zelf doet.
pi_206227123
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je werkelijk denkt dat je op het gym en op de uni vooral getoetst wordt op 'vrij dom leervermogen' dan worden we het simpelweg niet eens.
Aan de alfa kant? Ja, dan kom je een heel eind met vrij dom leervermogen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')