quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:47 schreef golfer het volgende:
Van het overgebleven draadjesvlees met groenten maak ik croquetten.
Heb zojuist volgens de Holtkampmethode een salpicon gemaakt en die mag nu tot morgenmiddag opstijven in de koelkast voordat ik daarna de croquetten ga draaien.
Maar het is wel het hele jaar Nigellaquote:
Ze zijn klaar. Dubbel gepaneerd. 9 croquetten en 1 bitterbal:quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:47 schreef golfer het volgende:
Van het overgebleven draadjesvlees met groenten maak ik croquetten.
Heb zojuist volgens de Holtkampmethode een salpicon gemaakt en die mag nu tot morgenmiddag opstijven in de koelkast voordat ik daarna de croquetten ga draaien.
Ben benieuwd hoe ze smaken, helaas kan ik ze niet proeven.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze zijn klaar. Dubbel gepaneerd. 9 croquetten en 1 bitterbal:
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond: in geklaarde boter gebakken scholfilets met daarbij een Italiaanse broodsalade met tomaat, komkommer, croutons van maïsbrood, basilicum en peterselie.
Een heerlijk plankje, proost!quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:08 schreef Karzai het volgende:
Geen puf meer om te koken, borrelplankje gemaakt, alvast een fijn weekend mensen![]()
[ afbeelding ]
Wij moesten even proevenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze zijn klaar. Dubbel gepaneerd. 9 croquetten en 1 bitterbal:
[ link | afbeelding ]
Lekker van Yvette van Boven. Ik maak het ook wel eens en eet de barbacoa met stukjes zoete aardappel, fijngesneden rode kool, maiskorrels en guacamole. Dat alles op een maistortillaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:12 schreef NoCigar het volgende:
Ik kwam dit recept ooit op Fok tegen, barbacoa, en heb het gisteren eens gemaakt, om vandaag op te eten. Best een lomp recept eigenlijk 🙂, maar het zal smakelijk zijn. Met in eendenvet gebakken Opperdoezer Ronde. Groenten weet ik nog niet, maar iets lichts, een salade b.v., lijkt me wel ok.
zit je al aan de jajem?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Laat die bessen maar even zitten schat.
Haha, nee ik drink niet. On topic: Mijn lunch was een broodje hete kip, plakjes komkommer en een banaan.quote:
Ah, misschien heb jij het recept hier wel eens ooit gepost. Dat klinkt overigens ook heerlijk maar dat heb ik allemaal niet in huis, en de aardappels moesten nog op etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:15 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker van Yvette van Boven. Ik maak het ook wel eens en eet de barbacoa met stukjes zoete aardappel, fijngesneden rode kool, maiskorrels en guacamole. Dat alles op een maistortilla![]()
Met aardappelen zal het ook best smaken, enjoy!
Zou kunnen inderdaad!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:04 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ah, misschien heb jij het recept hier wel eens ooit gepost. Dat klinkt overigens ook heerlijk maar dat heb ik allemaal niet in huis, en de aardappels moesten nog op etc.
Mijn bordjequote:Op vrijdag 7 oktober 2022 16:35 schreef golfer het volgende:
Indiaas eten besteld voor 2 dagen: chicken dhansk met naan voor B. en butter chicken met pilavrijst voor mij.
Het was lekker, maar een beetje te zuur misschien. Is het normaal gesproken een beetje zuur ?quote:
Als je het recept exact volgt wordt het mij ook iets te zuur. Al die limoenen, èn azijn! Ik meen dat ik er van de zure ingrediënten iets minder in heb gedaan de laatste keer. Daarom eet ik er o.a. ook zoete aardappel bijquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het was lekker, maar een beetje te zuur misschien. Is het normaal gesproken een beetje zuur ?
Met een kuiltje jusquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:20 schreef golfer het volgende:
Straks: aardappelpuree, ceasarsalade en gebakken steak du boeuf.
Meh, mijn laatste fles Brunello, en hij had Kurkquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klassieke A l' orange saus gemaakt, Barbarie eendenborst filets, Serviettenknödel van Bretzeln en Spruitjes erbij. Smullen. Daarbij drink ik een Brunello di Montalchino 2007 Molino del Piano.
Dát is balen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meh, mijn laatste fles Brunello, en hij had Kurk
Dat heb ik nog nooit zo gegeten/gehad vroeger en durf ik ook niet echt. Vooral de tomatenpuree (of sommigen doen ketchup) lijkt me mwoah.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:25 schreef Moass het volgende:
Lekker makkelijk, macaroni met ham, véél paprikapoeder en tomatenpuree
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:
zou rode kool, aardappelen en schouderkarbonade maken.
Toen keken wij Masterchef proffesionals tegen fans.
Airfrayer challenge.
Toen moest man frikandellen, patat enzo. Dat was dus de snackbar
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meh, mijn laatste fles Brunello, en hij had Kurk
Herkenbaar @ iets zien op tv en dat dan willen eten, al is het snachtsquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:
zou rode kool, aardappelen en schouderkarbonade maken.
Toen keken wij Masterchef proffesionals tegen fans.
Airfrayer challenge.
Toen moest man frikandellen, patat enzo. Dat was dus de snackbar
Ja dat is wat minder van kookprogramma's op TV, komen ze zomaar met iets extreem lekkers aanzetten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 21:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Herkenbaar @ iets zien op tv en dat dan willen eten, al is het snachts
Toch maar eens proberen hoorquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Dat heb ik nog nooit zo gegeten/gehad vroeger en durf ik ook niet echt. Vooral de tomatenpuree (of sommigen doen ketchup) lijkt me mwoah.
Ik had vanavond foe yong hai, saté en nasi.
Toe warme appels/rozijnen/kaneel/honing met bol vanilleijs.
Even ontbijtenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:25 schreef Moass het volgende:
Lekker makkelijk, macaroni met ham, véél paprikapoeder en tomatenpuree
Voor mij is dat ook mwoah. Ik doe nooit iets van tomaten bij pasta of macaroni. Pasta en macaroni eet ik trouwens vaak als er vleesbeleg over is en dat op moet, zoals salami of ham. Dan snij ik er wel een ui en een paar knoflookteentjes, een peper bij (alles bij elkaar gooien en dan kort in wat olijfolie bakken) en gooi er Italiaanse kruiden door.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 20:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit zo gegeten/gehad vroeger en durf ik ook niet echt. Vooral de tomatenpuree (of sommigen doen ketchup) lijkt me mwoah.
[..]![]()
Verse boerenkool (gesneden) is vergeleken bij dit geen extra werk. Alleen heb je wel een flinke pan nodig bij 2 kilo aardappelen om al die boerenkool er op (of eronder, dat is aan te raden) allemaal kwijt te kunnen. Het gaat wel slinken, daar niet van, maar voor het koken neemt het veel ruimte in. Naar mijn ervaring is trouwens de Veluwse rookworst (versafdeling) de beste. Die is echt lekker.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 21:01 schreef christmastsunami het volgende:
Boerenkool stampot
2 slagersrookworsten v aldi, in 90 graden uurtje geweld.
rookworsten apart
in dat water 2 kilo geschilde aardappelen, waar ik stukken schone schil aan laat zitten, in stukken, gaar gekookt
aardappellen apart
900 GR diepvries boerenkool, in dat water gekookt, paar minuutjes,
Alles afgieten
En stampen maar
Ook nog een eetlepel mosterd en een plak kaas erbij doorheen en veel gemalen zwarte peper
Pak gerookte spekjes, knapperig bakken
Wanneer knapperig en het vet is eraf, dun gesneden plakken van die rookworsten even meebakken
Gesnipperde rode ui erbij, glazig laten worden
Alles door elkaar, en extra zout was niet nodig.
Truffelmayo?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:02 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag de beste friet van Antwerpen
Werd uiteindelijk kipfilet in pikante saus, tjap tjoy speciaal, loempia en kroepoek. Met zelfgemaakte sambalquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 21:25 schreef Moass het volgende:
[..]
Toch maar eens proberen hoor![]()
Met ketchup lijkt mij trouwens geen succes![]()
Hier morgen Chinees, foe yong hai is wel weer eens een goed idee
En wat is de beste van antwerpen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 23:02 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag de beste friet van Antwerpen
Sambal van de Chinees is mjam, zo'n zwarte sambal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:54 schreef Moass het volgende:
[..]
Werd uiteindelijk kipfilet in pikante saus, tjap tjoy speciaal, loempia en kroepoek. Met zelfgemaakte sambal![]()
Eigengemaakt nog beterquote:Op maandag 10 oktober 2022 01:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Sambal van de Chinees is mjam, zo'n zwarte sambal.
Wat houdt de speciaal in bij je tjap tjoy?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |