abonnement Unibet Coolblue
pi_206219581
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ben je er gewoon mee in aanraking geweest maar was je eerstelijns-defensie niet onder de indruk.
Dat denk ik wel iig. Jaar geleden een avond met twee positieve vrienden bier gedronken. Zij hoesten en doen. Paar dagen later niets. Nou ja, misschien heb in de toekomst wel geluk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 23:21:06 #152
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206219749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:18 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wacht nog steeds tot ik een keertje COVID krijg, lekker even thuis ook. Het wordt nu toch echt wel eens tijd. Ik ontspring steeds de dans. Vind het enigzins ook wel irritant.
Same. Op mijn pa na (het zal wel iets genetisch zijn) ken ik niemand in mijn directe omgeving die nog nooit covid heeft gehad. Echt heel vaak het berichtje gehad dat ik misschien beter een zelftestje kon doen want ik was in contact geweest met iemand met corona. Mijn neus is er nog kapot van :')

Moet wel zeggen dat ik sinds deze zomer niet meer test, dus wie weet.
Makkelijk tweede.
pi_206220001
In elk geval iemand enthousiast over de booster, hoewel het nog wel een tandje strengen kan.
https://twitter.com/Bleek(...)HHwWkICysYy39OQrAAAA
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 06:57:16 #154
338319 ZarB
Piña colada
pi_206220851
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206220900
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval iemand enthousiast over de booster, hoewel het nog wel een tandje strengen kan.
https://twitter.com/Bleek(...)HHwWkICysYy39OQrAAAA
Toch benieuwd hoe werkelijk ziek ze van haar eigen infectie is geweest, want zeggen dat het allemaal eigenlijk niet zoveel voorstelde is ook wat lastig natuurlijk.

Verder moet ze dat lekker doen als ze dat wil. Maar kap eens met die kinderlijke plaatjes, dio mio.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206221007
Potverdorie, gisteren had mijn vrouw een positieve thuistest. Ik negatief, maar wel beetje verkouden.
Vanmorgen flink verkouden en lichte keelklachten. Dacht laat ik nog eens testen en weer negatief.

Blijf toch maar gewoon thuis werken vandaag, ik geloof die thuis testen niet helemaal en wil geen anderen besmetten.
pi_206222875
Is het eigenlijk mogelijk om na te gaan of een gevaccineerd persoon in het verleden ooit besmet geweest is? Bvb door detectie van antilichamen tegen eiwitten die niet (waarvan de sequenties om ze aan te maken niet) opgenomen waren in het mRNA vaccin? En hoe lang zou dat detecteerbaar zijn?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206223135
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 07:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Toch benieuwd hoe werkelijk ziek ze van haar eigen infectie is geweest, want zeggen dat het allemaal eigenlijk niet zoveel voorstelde is ook wat lastig natuurlijk.

Verder moet ze dat lekker doen als ze dat wil. Maar kap eens met die kinderlijke plaatjes, dio mio.
M'n eerste reactie was: "niet zoveel voorstelde", ze schrijft dat ze er flink ziek van was?
Maar na even nadenken neem ik aan dat je bedoelt: misschien had ze weinig last maar schrijft ze dat ze erg ziek was om mensen te motiveren de booster te halen.

Denk je dat dat vaak zou voorkomen? Herinner me eerlijk gezegd geen "bekende" virologen, epidemiologen, beleidsmensen etc. die besmet geweest zijn en verteld hebben hoe licht of zwaar het was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 11:30:36 #159
5428 crew  miss_sly
pi_206223255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:51 schreef crystal_meth het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om na te gaan of een gevaccineerd persoon in het verleden ooit besmet geweest is? Bvb door detectie van antilichamen tegen eiwitten die niet (waarvan de sequenties om ze aan te maken niet) opgenomen waren in het mRNA vaccin? En hoe lang zou dat detecteerbaar zijn?
Toen mijn moeder vorig jaar in het ziekenhuis kwam in verband met longproblemen zei de longarts ons dat dat niet meer te achterhalen is na vaccinatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206223579
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toen mijn moeder vorig jaar in het ziekenhuis kwam in verband met longproblemen zei de longarts ons dat dat niet meer te achterhalen is na vaccinatie.
Dat het met de beschikbare serologische tests niet kan is logisch, aangezien die de antilichamen die het talrijkst zijn detecteren, dat zijn antilichamen tegen de meest "toegankelijke" eiwitten van het virus (de spikes bvb). De vaccins gebruiken diezelfde eiwitten, en wekken dus dezelfde antilichamen op.

Maar in theorie zou het mogelijk moeten zijn om ook (veel minder talrijke) antistoffen tegen andere eiwitten van het virus te detecteren, en die worden bij vaccinatie niet aangemaakt. Weet alleen niet of er theoretische of praktische (kosten) beperkingen zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206223703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:20 schreef crystal_meth het volgende:
M'n eerste reactie was: "niet zoveel voorstelde", ze schrijft dat ze er flink ziek van was?
Maar na even nadenken neem ik aan dat je bedoelt: misschien had ze weinig last maar schrijft ze dat ze erg ziek was om mensen te motiveren de booster te halen.

Denk je dat dat vaak zou voorkomen?
Dat weet ik niet en ik kan natuurlijk niets bewijzen. Ik stel mezelf alleen die vraag omdat ze zo ontzettend belerend overkomt, het in juni zelf allemaal wel meeviel:

twitter


En ze ook daarna vrolijk aan het tweeten was over vlaai en haar zoon die geslaagd was, iets wat in ieder geval bij mijzelf niet hoog op mijn prioriteitenlijst zou staan als ik flink ziek ben.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator donderdag 6 oktober 2022 @ 13:38:58 #162
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206224571
Ik heb vandaag toevallig op werk ook vlaai gegeten.

Ik bedoel, ik zal natuurlijk de láátste zijn die een stuk taart weigert.
pi_206224640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat het met de beschikbare serologische tests niet kan is logisch, aangezien die de antilichamen die het talrijkst zijn detecteren, dat zijn antilichamen tegen de meest "toegankelijke" eiwitten van het virus (de spikes bvb). De vaccins gebruiken diezelfde eiwitten, en wekken dus dezelfde antilichamen op.

Maar in theorie zou het mogelijk moeten zijn om ook (veel minder talrijke) antistoffen tegen andere eiwitten van het virus te detecteren, en die worden bij vaccinatie niet aangemaakt. Weet alleen niet of er theoretische of praktische (kosten) beperkingen zijn.
Zie https://www.sanquin.org/n(...)de-winter-in?index=0
quote:
Sanquin kan infecties meten door gericht te testen op antistoffen tegen de kern van het COVID-19 virus. Die antistoffen ontstaan alleen na een feitelijke besmetting, en worden dus niet opgewekt door vaccinatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:04:38 #164
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206224774
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:52:01 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206226075
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:38 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb vandaag toevallig op werk ook vlaai gegeten.

Ik bedoel, ik zal natuurlijk de láátste zijn die een stuk taart weigert.
Kan zomaar je laatste stuk vlaai zijn, zo gevaarlijk is die pandemie :'(

(Wel kersenvlaai toch? :9 )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206226876
twitter


Mondneusmaskers zijn veilig en vooral effectief tegen de verspreiding van corona. Zonder mondneusmaskers was het nog veel erger in Taiwan geweest. Wanneer voeren wij weer een #mnm-plicht in? Long covid ligt nog steeds op de loer om ons massaal arbeidsongeschikt te maken na meerdere besmettingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 18:41:51 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206226955
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Mondneusmaskers zijn veilig en vooral effectief tegen de verspreiding van corona. Zonder mondneusmaskers was het nog veel erger in Taiwan geweest. Wanneer voeren wij weer een #mnm-plicht in? Long covid ligt nog steeds op de loer om ons massaal arbeidsongeschikt te maken na meerdere besmettingen.
Dat laatste is met beschikbaar data wel onderuit gehaald als gegronde angst begreep ik van François Balloux
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206227020
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Mondneusmaskers zijn veilig en vooral effectief tegen de verspreiding van corona. Zonder mondneusmaskers was het nog veel erger in Taiwan geweest. Wanneer voeren wij weer een #mnm-plicht in? Long covid ligt nog steeds op de loer om ons massaal arbeidsongeschikt te maken na meerdere besmettingen.
Mondkapjes doen in lichte mate wel wat tegen de verspreiding. Maar het paradoxale is dat we die juist niet teveel moeten willen remmen. Landen waar het virus welig heeft kunnen tieren zijn over het algemeen een stuk beter af nu.
I'll give you something to do
  donderdag 6 oktober 2022 @ 19:47:47 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206228029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:46 schreef galantis het volgende:

[..]
Mondkapjes doen in lichte mate wel wat tegen de verspreiding. Maar het paradoxale is dat we die juist niet teveel moeten willen remmen. Landen waar het virus welig heeft kunnen tieren zijn over het algemeen een stuk beter af nu.
Je voorkomt er her en der vast wel een besmetting mee maar voor de grote lijn maakt het allemaal geen donder uit, je zag afgelopen winter ook weer dat die golven vrijwel overal hetzelfde verlopen ongeacht de maatregelen.
pi_206228100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:51 schreef crystal_meth het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om na te gaan of een gevaccineerd persoon in het verleden ooit besmet geweest is? Bvb door detectie van antilichamen tegen eiwitten die niet (waarvan de sequenties om ze aan te maken niet) opgenomen waren in het mRNA vaccin? En hoe lang zou dat detecteerbaar zijn?
Vast wel, maar dat is alleen experimenteel, denk aan research labs bij UMC's. Denk niet dat een gestandardiseerde test in het ziekenhuis zoiets kan achterhalen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206228165
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat weet ik niet en ik kan natuurlijk niets bewijzen. Ik stel mezelf alleen die vraag omdat ze zo ontzettend belerend overkomt, het in juni zelf allemaal wel meeviel:

[ twitter ]

En ze ook daarna vrolijk aan het tweeten was over vlaai en haar zoon die geslaagd was, iets wat in ieder geval bij mijzelf niet hoog op mijn prioriteitenlijst zou staan als ik flink ziek ben.
Volgens mij maakt het idd echt helemaal geen donder uit of je dat prikkie wel of niet hebt. Niet bij 'jonge' mensen iig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206230067
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Mondneusmaskers zijn veilig en vooral effectief tegen de verspreiding van corona. Zonder mondneusmaskers was het nog veel erger in Taiwan geweest. Wanneer voeren wij weer een #mnm-plicht in? Long covid ligt nog steeds op de loer om ons massaal arbeidsongeschikt te maken na meerdere besmettingen.
Heb jij in jouw omgeving dan geen jongeren die massaal door long-covid zijn omgevallen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_206230638
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij in jouw omgeving dan geen jongeren die massaal door long-covid zijn omgevallen?
Hier één iemand. Maandje ofzo soms wat eerder naar huis van werk, soms gewoon ziek, maar nu helemaal weer de oude.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206232482
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij in jouw omgeving dan geen jongeren die massaal door long-covid zijn omgevallen?
Ik ken 1 persoon die lang last van gehad heeft, maar de grote vraag blijft of dat ook niet zo was geweest bij een goede langdurige griep / longontsteking. Daar is inmiddels ook niets meer mee aan de hand trouwens.

Ik wil het niet bagataliseren, maar het is vaak ook kwestie van zelf wel willen, je moet er soms wel wat voor doen om weer te herstellen : fietsen, lopen, sporten. Op de bank blijven liggen knap je in elk geval niet veel sneller door op.

Natuurlijk zullen er nog steeds mensen link of rechts uitvallen, maar dat is niets nieuws.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_206232508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je voorkomt er her en der vast wel een besmetting mee maar voor de grote lijn maakt het allemaal geen donder uit, je zag afgelopen winter ook weer dat die golven vrijwel overal hetzelfde verlopen ongeacht de maatregelen.
Klopt, daarom was het ook zo bizar dat wij als enige land in lockdown gingen. Terwijl er allang en breed bekend was dat het een milde variant betrof.

Ik heb ook geen hoop meer dat we ooit nog een onderzoek gaan krijgen naar de effectiviteit van de maatregelen, de coalitie heeft de motie voor het onderzoek weggestemd. En daarnaast is Arib "geloosd", juist de pittige voorzitter die we nodig hadden bij de parlementaire enquete.

Verder eens, als je nu nog vergaande maatregelen wilt nemen, kom je er ook nooit meer vanaf, als jezelf wilt beschermen, doe dat vooral, maar val niet de hele bevolking er mee lastig waar in de meeste gevallen tegenwoordig een besmetting zeer mild verloopt. En vraag de 60+ gewoon lief of ze de booster willen halen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_206233025
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 18:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Mondneusmaskers zijn veilig en vooral effectief tegen de verspreiding van corona. Zonder mondneusmaskers was het nog veel erger in Taiwan geweest. Wanneer voeren wij weer een #mnm-plicht in? Long covid ligt nog steeds op de loer om ons massaal arbeidsongeschikt te maken na meerdere besmettingen.
Oehh Corona, oeh wat eng, snel geef me een masker...!
Stop dan direct ook maar met autorijden, ook zo levensgevaarlijk iets!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:37:24 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206233142
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb jij in jouw omgeving dan geen jongeren die massaal door long-covid zijn omgevallen?
Ik zou zeggen, waag je gok. Hoe veel van onze 1000 leerlingen hebben op dit moment een aangepast rooster vanwege de gevolgen van een coronabesmetting die langer dan 2 maanden geleden is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206233306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, waag je gok. Hoe veel van onze 1000 leerlingen hebben op dit moment een aangepast rooster vanwege de gevolgen van een coronabesmetting die langer dan 2 maanden geleden is?
Ik wil wel een gokje wagen.
Van de 1000 heb circa 500 corona gehad. Daarvan 1/8 deel.

Ik zeg 62 leerlingen met een aangepast rooster vanwege de gevolgen van een coronabesmetting.
En? Zit ik in de buurt?
pi_206233687
Die paniek slaat nog niet echt aan rondom deze 'najaarsgolf'. :)

Het wrange aan de huidige situatie is dat je bijna gaat hopen dat de economische crisis en andere crises nog even de boventoon voeren tot en met januari. Want zolang corona niet paniekerig in het nieuws gepompt kan worden volgen er ook geen maatregelen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:56:50 #180
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206233737
Alleen NRC had vandaag corona op de voorpagina: is Nederland klaar voor de corona najaars-golf?

Met interview met Jolande Sap, voorzitter Maatschappelijk Impact Team.

Een nieuw team moet coronamaatregelen beoordelen op hun maatschappelijke gevolgen. Voorzitter Jolande Sap schuwt daarbij gevoeligheden niet, zoals de mogelijke herinvoering van de coronapas.

bron
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:00:39 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206233772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:02 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik wil wel een gokje wagen.
Van de 1000 heb circa 500 corona gehad. Daarvan 1/8 deel.

Ik zeg 62 leerlingen met een aangepast rooster vanwege de gevolgen van een coronabesmetting.
En? Zit ik in de buurt?
Nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:05:28 #182
5428 crew  miss_sly
pi_206233810
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee.
Ik denk dat hij er 62 naast zit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206233835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Alleen NRC had vandaag corona op de voorpagina: is Nederland klaar voor de corona najaars-golf?

Met interview met Jolande Sap, voorzitter Maatschappelijk Impact Team.

Een nieuw team moet coronamaatregelen beoordelen op hun maatschappelijke gevolgen. Voorzitter Jolande Sap schuwt daarbij gevoeligheden niet, zoals de mogelijke herinvoering van de coronapas.

bron
:') Zoals zo vaak zeilen ze er weer compleet naast.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206233841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, waag je gok. Hoe veel van onze 1000 leerlingen hebben op dit moment een aangepast rooster vanwege de gevolgen van een coronabesmetting die langer dan 2 maanden geleden is?
Minder dan <5 ? :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:12:51 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206233885
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Minder dan <5 ? :D
Ja. Het is er 1. Voor de zomervakantie waren het er 2.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206233890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja. Het is er 1. Voor de zomervakantie waren het er 2.
Tjah.

Heb het allang opgegeven, pragmatische analyse van dit probleem speelt al lang geen rol meer bij sommige virologen, het is meer een ideologie geworden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_206233892
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Alleen NRC had vandaag corona op de voorpagina: is Nederland klaar voor de corona najaars-golf?

Met interview met Jolande Sap, voorzitter Maatschappelijk Impact Team.

Een nieuw team moet coronamaatregelen beoordelen op hun maatschappelijke gevolgen. Voorzitter Jolande Sap schuwt daarbij gevoeligheden niet, zoals de mogelijke herinvoering van de coronapas.

bron
Met zo'n (extreem)links georiënteerd team zal er van gedegen evaluatie en terughoudendheid met betrekking tot de invoering van maatregelen geen sprake zijn. Ze zijn niet vies van repressie "for the greater good".
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206233999
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Met zo'n (extreem)links georiënteerd team zal er van gedegen evaluatie en terughoudendheid met betrekking tot de invoering van maatregelen geen sprake zijn. Ze zijn niet vies van repressie "for the greater good".
Heeft volgens mij niet heel veel te maken met links of rechts. Maar veel meer met de ongelukkige cirkel waarin we terecht zijn gekomen.

Experts gaan roepen -> pers heeft schreeuwende krantenkoppen -> talkshows vol met experts -> peilingen worden gehouden -> volk stemt door invloed van de pers en experts voor meer maatregelen -> politiek 'kan niet anders' dan maatregelen nemen.

Enige manier om dat te doorbreken is slechter nieuws dan corona, en dat is er momenteel 'gelukkig' nog volop voorhanden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:29:54 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206234032
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heeft volgens mij niet heel veel te maken met links of rechts. Maar veel meer met de ongelukkige cirkel waarin we terecht zijn gekomen.

Experts gaan roepen -> pers heeft schreeuwende krantenkoppen -> talkshows vol met experts -> peilingen worden gehouden -> volk stemt door invloed van de pers en experts voor meer maatregelen -> politiek 'kan niet anders' dan maatregelen nemen.

Enige manier om dat te doorbreken is slechter nieuws dan corona, en dat is er momenteel 'gelukkig' nog volop voorhanden.
Die hele emotie zie je op elk dossier, of het nu corona is, of stikstof/boeren, of asielzoekers. Genuanceerde tegengeluiden worden direct weggedrukt in de hysterische groep waarmee de discussie doodslaat.
pi_206234129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die hele emotie zie je op elk dossier, of het nu corona is, of stikstof/boeren, of asielzoekers. Genuanceerde tegengeluiden worden direct weggedrukt in de hysterische groep waarmee de discussie doodslaat.
Klopt. Ik moet zeggen dat bij mij dit idee van politiek correcte eenheidsworst ook wel echt ontstaan is tijdens Corona. Was (en ben nog steeds wel hoor) altijd een vrij doorsnee NPO-kijker maar het idee dat ze objectief zijn ben ik ook echt wel een beetje kwijt. En die illusie had ik tot 2019 echt nog wel.

Bij Corona schuiven in 90 procent van de gevallen de lui aan (Gompie, Koopmans, Appie Osterhaus) die het paniek-narratief volledig procent onderschrijven. En de overige 10 procent zijn wappies. Misschien vormde ongeveer 1 procent mensen zoals Van der Hilst, Kroes en eventueel een Baarsma ofzo. Terwijl die groep misschien wel 50 procent of meer van de Nederlandse publieke opinie vormde. Die opinie is ongeveer zo:

Er is een virus, dat moeten we serieus nemen en vaccins werken waarschijnlijk ook gewoon. Maar tegelijkertijd is het virus ook niet heel veel erger dan de griep en stelt het historisch gezien (zeker als je het met rampscenario's als de Spaanse griep vergelijkt) ook weer niet heel veel voor. Dus laten we niet doorslaan, ook niet wat maatregelen betreft.

Die mening heeft denk ik wel meer dan de helft van Nederland. En toch zie je hem eigenlijk niet of nauwelijks vertegenwoordigd.

Inderdaad geldt datzelfde ook voor de andere dossiers. Ook wat betreft stikstof denkt een deel van de mensen echt een stuk genuanceerder dan de paniekpieten die constant het woord krijgen in talkshows. Ja, vervelend dat er stikstof is maar we gaan er ook niet allemaal meteen dood aan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:51:29 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206234184
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt. Ik moet zeggen dat bij mij dit idee van politiek correcte eenheidsworst ook wel echt ontstaan is tijdens Corona. Was (en ben nog steeds wel hoor) altijd een vrij doorsnee NPO-kijker maar het idee dat ze objectief zijn ben ik ook echt wel een beetje kwijt. En die illusie had ik tot 2019 echt nog wel.

Bij Corona schuiven in 90 procent van de gevallen de lui aan (Gompie, Koopmans, Appie Osterhaus) die het paniek-narratief volledig procent onderschrijven. En de overige 10 procent zijn wappies. Misschien vormde ongeveer 1 procent mensen zoals Van der Hilst, Kroes en eventueel een Baarsma ofzo. Terwijl die groep misschien wel 50 procent of meer van de Nederlandse publieke opinie vormde. Die opinie is ongeveer zo:

Er is een virus, dat moeten we serieus nemen en vaccins werken waarschijnlijk ook gewoon. Maar tegelijkertijd is het virus ook niet heel veel erger dan de griep en stelt het historisch gezien (zeker als je het met rampscenario's als de Spaanse griep vergelijkt) ook weer niet heel veel voor. Dus laten we niet doorslaan, ook niet wat maatregelen betreft.

Die mening heeft denk ik wel meer dan de helft van Nederland. En toch zie je hem eigenlijk niet of nauwelijks vertegenwoordigd.

Inderdaad geldt datzelfde ook voor de andere dossiers. Ook wat betreft stikstof denkt een deel van de mensen echt een stuk genuanceerder dan de paniekpieten die constant het woord krijgen in talkshows. Ja, vervelend dat er stikstof is maar we gaan er ook niet allemaal meteen dood aan.
Imo hebben we qua corona maar 2x een echt 'crisis' moment gehad en dat was in maart/april 2020 toen alles nieuw was, en nog even op de piek in december 2020/januari 2021 met die Britse variant. Dat we daarna maandenlang met een avondklok hebben aangemodderd, de festivalzomer van 2021 werd gecanceld en we in najaar/winter 2021 weer in de stuip schoten zijn allemaal paniekreacties geweest van politici die geen idee meer hadden wat ze aan het doen waren.
pi_206234234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Imo hebben we qua corona maar 2x een echt 'crisis' moment gehad en dat was in maart/april 2020 toen alles nieuw was, en nog even op de piek in december 2020/januari 2021 met die Britse variant. Dat we daarna maandenlang met een avondklok hebben aangemodderd, de festivalzomer van 2021 werd gecanceld en we in najaar/winter 2021 weer in de stuip schoten zijn allemaal paniekreacties geweest van politici die geen idee meer hadden wat ze aan het doen waren.
Klopt. En historisch gezien is vrijwel elk virus na 2 jaar ook wel weer uitgemuteerd (zo ging het bijvoorbeeld ook met de Spaanse griep) dus de kans dat we nu nog naar de klote gaan is echt miniem. Corona is gewoon klaar.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206234415
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Met zo'n (extreem)links georiënteerd team zal er van gedegen evaluatie en terughoudendheid met betrekking tot de invoering van maatregelen geen sprake zijn. Ze zijn niet vies van repressie "for the greater good".
Maar je zou verwachten dat iemand een neutrale houding inneemt en kijkt naar de impact van maatregelen op de samenleving.

Maar hoe neutraal kun je zijn met stellingen als
"Ik vind dat het kabinet ook te weinig voorbereid is op zwaardere scenario’s, en dat een maatregel als het coronatoegangsbewijs in de gereedschapskist ontbreekt.”"
pi_206234473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Die paniek slaat nog niet echt aan rondom deze 'najaarsgolf'. :)

Het wrange aan de huidige situatie is dat je bijna gaat hopen dat de economische crisis en andere crises nog even de boventoon voeren tot en met januari. Want zolang corona niet paniekerig in het nieuws gepompt kan worden volgen er ook geen maatregelen.
38 mensen op de IC vooralsnog, hopelijk blijft het binnen de perken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:33:38 #195
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206234497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Alleen NRC had vandaag corona op de voorpagina: is Nederland klaar voor de corona najaars-golf?

Met interview met Jolande Sap, voorzitter Maatschappelijk Impact Team.

Een nieuw team moet coronamaatregelen beoordelen op hun maatschappelijke gevolgen. Voorzitter Jolande Sap schuwt daarbij gevoeligheden niet, zoals de mogelijke herinvoering van de coronapas.

bron
Hebben we eindelijk een team die op zou moeten komen voor de belangen van het volk; een team die met meer rekening houdt dan Corona en het invoeren van maatregelen. Zijn ze nog strenger dan OMT leden momenteel :+ waarom die drang om het QR bewijs of 1G in te voeren als het de foute kant op gaat, die tweedeling richt meer schade aan dan dat het oplevert en juist zo’n team zou daar een punt van moeten maken. Maar nee hoor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206234546
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Alleen NRC had vandaag corona op de voorpagina: is Nederland klaar voor de corona najaars-golf?

Met interview met Jolande Sap, voorzitter Maatschappelijk Impact Team.

Een nieuw team moet coronamaatregelen beoordelen op hun maatschappelijke gevolgen. Voorzitter Jolande Sap schuwt daarbij gevoeligheden niet, zoals de mogelijke herinvoering van de coronapas.

bron
Die zelfde coronapas die nauwelijks een remmend effect had? Waar komt die mythe toch steeds vandaan? Was er niet uit onderzoek uitgekomen dat die pas nauwelijks effect had. Leuk dat er nu een team is dat kijkt naar de maatschappelijke gevolgen maar kijk ook even naar het nut.

Onder tussen ben ik al vanaf maandag ziek :{
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:48:35 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206234625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:40 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die zelfde coronapas die nauwelijks een remmend effect had? Waar komt die mythe toch steeds vandaan? Was er niet uit onderzoek uitgekomen dat die pas nauwelijks effect had. Leuk dat er nu een team is dat kijkt naar de maatschappelijke gevolgen maar kijk ook even naar het nut.

Onder tussen ben ik al vanaf maandag ziek :{
Het maakt ook geen reet uit hoe vaak je gevaccineerd bent, besmettelijk blijf je toch wel. En links- of rechtsom komt het virus uiteindelijk ook wel weer bij de 'kwetsbaren' terecht. Die hele coronapas is een illusie creëren dat je controle kunt uitoefenen over iets wat gewoon niet te voorkomen valt.
pi_206234644
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het maakt ook geen reet uit hoe vaak je gevaccineerd bent, besmettelijk blijf je toch wel. En links- of rechtsom komt het virus uiteindelijk ook wel weer bij de 'kwetsbaren' terecht. Die hele coronapas is een illusie creëren dat je controle kunt uitoefenen over iets wat gewoon niet te voorkomen valt.
Het was vooral een stuk bewustwording maar dat gaat er na een voorjaar en zomer zonder maatregelen nu toch ook niet meer in. Als ze nu die pas weer zouden introduceren gaan er heel veel niet meer meewerken.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:56:44 #199
14505 OProg
A Life in Music
pi_206234703
Als ik dat stuk van Sap lees is het idee van die coronapas zelfs 1G. Altijd testen dus. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_206234756
Die spoort toch ook niet. Met d'r stekker..

Maar ze had behoefte aan een maatschappelijke rol zegt ze. Als je dan zegt, nee het is allemaal prima zoals het nu gaat, dan kom je natuurlijk ook niet in het nieuws.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')