Zou dat niet iets streek- of regiogebonden kunnen zijn? Want ik ken de term Ringel-S wel vanuit het Duitse deel van mijn familie (regio Aken/Keulen). En dan in de betekenis van ß.quote:Op woensdag 26 juli 2023 14:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grappig dat hele generaties dat zo geleerd is.
Mais werkt ook goed. Wij wonen zeker 100 meter van een sloot vandaan maar soms komen eenden langs. Als je ze wat mais geeft vanuit het raam, komen ze een dag later weer langs, kloppend op het raam met hun snavel. Geen domme beesten.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat je eendjes geen brood moet voeren wist ik, maar dat ze gek zijn op (ontdooide) diepvrieserwten en dat dit goed voor ze is, is nieuw voor mij.
In Azie eten ze rijst of krijgen ze de oude gekookte rijst, net als de rest.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat je eendjes geen brood moet voeren wist ik, maar dat ze gek zijn op (ontdooide) diepvrieserwten en dat dit goed voor ze is, is nieuw voor mij.
Tamme eenden die op de boerderij gevoerd wordenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:34 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
In Azie eten ze rijst of krijgen ze de oude gekookte rijst, net als de rest.
Eenden onthouden echt goed wie ze waar en wanneer voert. Er woonde een oude man bij mij in de buurt en als hij het parkje in liep kwamen alle eenden gelijk op hem afgerend, voordat hij het voer uit zijn tas gehaald had. Dat veranderde mijn beeld van die beesten best wel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:18 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Mais werkt ook goed. Wij wonen zeker 100 meter van een sloot vandaan maar soms komen eenden langs. Als je ze wat mais geeft vanuit het raam, komen ze een dag later weer langs, kloppend op het raam met hun snavel. Geen domme beesten.
Ash (Pokemon), en Bart (Simpsons) ook. Kleine jongetjes klinken blijkbaar als vrouwen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:35 schreef GwanGwaa het volgende:
Dat Nils Holgersson door een vrouw is ingesproken.
Good omens seizoen 2 gekeken?quote:Op zondag 30 juli 2023 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Marketingquote:Op zondag 6 augustus 2023 17:35 schreef Geerd het volgende:
Wat is verschil tussen gebleekte en ongebleekte koffiefilers
1quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:33 schreef littlemindy het volgende:
Hier daalt het nu pas in dat de term 'uniform' uit het Engels komt
Frans eigenlijk "uniforme" en die hebben het uit het Latijn "uniformis."quote:Op zondag 6 augustus 2023 18:33 schreef littlemindy het volgende:
Hier daalt het nu pas in dat de term 'uniform' uit het Engels komt
Verschil tussen een serie 2 jaar te kunnen draaien of 30 jaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ash (Pokemon), en Bart (Simpsons) ook. Kleine jongetjes klinken blijkbaar als vrouwen.
Ay Carambaquote:Op zondag 6 augustus 2023 19:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Verschil tussen een serie 2 jaar te kunnen draaien of 30 jaar.
Je lijm verbinding is ook veel sterker door eerst te laten drogen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 00:39 schreef crystal_meth het volgende:
De droge lijmlagen zijn niet kleverig en zullen niet aan andere voorwerpen hechten, wat mogelijkheden biedt, zo zag ik een filmpje waarin een groot blad fineer op een plank gekleefd werd door er eerst bakpapier tussen te leggen. Dat kleefde niet aan de lijmlagen, men kon het fineer verschuiven tot het goed lag en volledig glad strijken, waarna het bakpapier voorzichtig weggetrokken werd.
Blijkbaar kan je de lijmlagen ook enkele dagen laten liggen, en ze dan weer "reactiveren" door te verhitten. Enkel het verhitte deel zou kleven, dus je kan stukje per stukje werken, zonder dat de rest per ongeluk vastkleeft. Geen idee of dat met elke contactlijm werkt, en het materiaal moet de temperatuur ook aankunnen, maar lijkt me het proberen waard. Zag het in deze video:quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je lijm verbinding is ook veel sterker door eerst te laten drogen.
Maar die tip van het bakpapier kende ik niet en ik ben er erg blij mee. Het plakken van nek en pols seals aan droogpakken is altijd lastig, Je moet dan gebogen lagen op elkaar plakken en je hebt inderdaad maar een kans. Misschien kan dat bakpapier de zaak wat eenvoudiger maken. Dank dus.
Honderdtwaalf, daar red je levens mee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:16 schreef qajariaq het volgende:
Als een Belg honderdtwaalf rijd dat ie het dan niet over snelheid heeft maar dat ie een blauw zwaailicht op zn dak heeft.
In Nl zeggen we steevast één één twee, in België is dat honderdtwaalf. In Nl noem je iemand ambulance- of brandweerchauffeur, een Belg rijdt dan honderdtwaalf.
Dit zal vrijwel niemand verder uitgelegd hoeven te worden maar het is wel even knipperen als je er mee geconfronteerd wordt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
De vlaamse taal is zoveel mooier dan het hollands
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |