Maar dat gaat op den duur ook vervelen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:53 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee opflikkeren met dat BNW.
Laat ze hier maar komen met hun eenvoudig te weerleggen bullshit
Nee, het ging er om dat Oekraïne vol zou zitten met nazi's, weet je nog?quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
We hebben Oekraïne tegen Rusland opgejut door soevereiniteit gelijk te stellen aan NAVO/EU-lidmaatschap, wetende waar Rusland toe in staat is en wetende hoe serieus Rusland de dreiging zou opvatten.
Zelenski wil al heel lang bij NAVO, wat ik in zijn positie ook wel snap. Dat er van NAVO geen intentie was om Oekraine toe te laten klopt inderdaad.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat gaat op den duur ook vervelen.
Je blijft niet uitleggen dat er totdat dit conflict speelde, er totaal geen intentie was om lid te worden van de NAVO, bv.
Uhm... zo fijn waren en zijn die relaties met Duitsland helemaal niet. De PiS maakt nog steeds graag gebruik van verwijzingen naar het Nazisme. Laatst nog een fikse claim ingediend bij Berlijn.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:53 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Het is veelzeggend dat Poolse mensen een godsgruwelijke hekel hebben aan Rusland en Duitsland relatief ok vinden, terwijl de Duitsers toch aardig huisgehouden hebben in de Tweede Wereldoorlog.
Ja, het is precies die angst waarop we hebben kunnen inspelen om de eigen (en Amerikaanse) invloedssfeer te vergroten. Het is heel leuk (en goed van je) dat jij deze waarden omarmt. Dat doe ik ook! Het maakte me echter niet blind voor de consequenties van het projecteren van dergelijk idealisme op Oekraïne. Het zou imo zelfs prima zijn als jij van mening bent dat ze voor een kans op de realisatie van dergelijk idealisme een oorlog zouden moeten voeren, maar dat je er een oorlog mee uitlokt heeft altijd buiten kijf gestaan. Neem gewoon je verantwoordelijkheid, wetende dat Rusland andere belangen en idealen hanteert.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, 'onze leiders' hebben ook begrepen dat de lieden in de Oostbloklanden na decennialange (communisme) dan wel eeuwenlange (tsaristische) overheersing net als het gros der mensheid snakken naar stabiliteit, vrijheid en welvaart. En dat is nu eenmaal voornamelijk te vinden in het Westen, dat zich sinds de Verlichting heeft losgerukt van allerhande zware ideologieën en anachronismen en de nadruk heeft gelegd op wetenschap, individu en verantwoordelijkheid.
Hé wat vreemd? Jouw definitie van soevereiniteit is anders? In jouw definitie is het Rusland wat beslist over de allianties die Oekraïne (of andere buurlanden) aangaat?quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
We hebben Oekraïne tegen Rusland opgejut door soevereiniteit gelijk te stellen aan NAVO/EU-lidmaatschap, wetende waar Rusland toe in staat is en wetende hoe serieus Rusland de dreiging zou opvatten.
Je lokt een oorlog uit als je voor je eigen land plannen maakt die indruisen tegen die van een buurstaat? Vreemde 'wetmatigheid', die in wezen gewoon betekent dat men retro-actief Hitler gewoon z'n zin had moeten geven, want anders lok je uit of zo.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, precies het is de angst waarop we hebben kunnen inspelen om de eigen (en Amerikaanse) invloedssfeer te vergroten. Het is heel leuk (en goed van je) dat jij deze waarden omarmt. Dat doe ik ook! Het maakte me echter niet blind voor de consequenties van het projecteren van dergelijk idealisme op Oekraïne. Het zou imo zelfs prima zijn als jij van mening bent dat ze voor een kans op de realisatie van dergelijk idealisme een oorlog zouden moeten voeren, maar dat je er een oorlog mee uitlokt heeft altijd buiten kijf gestaan. Neem gewoon je verantwoordelijkheid, wetende dat Rusland andere belangen en idealen hanteert.
Solovyev en zijn Russische vrienden vinden het een goed plan.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:58 schreef kevinrsd het volgende:
Om maar even iets serieus te posten na al dat gebagger, Elon heeft een plan:
[ twitter ]
De Krim hoort Bij Oekraïne!quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Solovyev en zijn Russische vrienden vinden het een goed plan.
https://t.me/SolovievLive/131577?single
Dat moet genoeg zeggen, toch?
jaja dat zeggen de MSM zeker!!!!!!!quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat gaat op den duur ook vervelen.
Je blijft niet uitleggen dat er totdat dit conflict speelde, er totaal geen intentie was om lid te worden van de NAVO, bv.
Zou niet best zijn in dit stadium al maar wel de volgende stap op de esclatieladderquote:Op maandag 3 oktober 2022 19:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)front-line-tswzv2v50
Niks 'moet', wat mij betreft. Daarom zei ik al: het is prima als jij het een oorlog waard vindt, maar neem er dan op zijn minst wel verantwoordelijkheid voor. Als toeschouwer, die het Oekraïne gunt om via deze weg méér soevereiniteit te vinden dan ze had.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je lokt een oorlog uit als je voor je eigen land plannen maakt die indruisen tegen die van een buurstaat? Vreemde 'wetmatigheid', die in wezen gewoon betekent dat men retro-actief Hitler gewoon z'n zin had moeten geven, want anders lok je uit of zo.
Je kan zo'n trein natuurlijk gewoon kapot bombarderen.quote:
Ja natuurlijk hoort de Krim bij Oekraïene.quote:
Mea Culpa.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, het is precies die angst waarop we hebben kunnen inspelen om de eigen (en Amerikaanse) invloedssfeer te vergroten. Het is heel leuk (en goed van je) dat jij deze waarden omarmt. Dat doe ik ook! Het maakte me echter niet blind voor de consequenties van het projecteren van dergelijk idealisme op Oekraïne. Het zou imo zelfs prima zijn als jij van mening bent dat ze voor een kans op de realisatie van dergelijk idealisme een oorlog zouden moeten voeren, maar dat je er een oorlog mee uitlokt heeft altijd buiten kijf gestaan. Neem gewoon je verantwoordelijkheid, wetende dat Rusland andere belangen en idealen hanteert.
Wat houdt dat verantwoordelijkheid nemen volgens jou in dan? En wie zouden dat dan ontduiken volgens jou en waar blijkt dat uit?quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niks 'moet', wat mij betreft. Daarom zei ik al: het is prima als jij het een oorlog waard vindt, maar neem er dan op zijn minst wel verantwoordelijkheid voor. Als toeschouwer, die het Oekraïne gunt om via deze weg méér soevereiniteit te vinden dan ze had.
Hoe legitiem is het na de zuiveringen?quote:Op maandag 3 oktober 2022 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja natuurlijk hoort de Krim bij Oekraïene.
Het grappige is, al die Russen die dit plan van Musk wel zien zitten, dan hun eigen 'super legitieme' () referendum over willen doen.
Dat lijkt me niet, door de US onder andere gezegd dat een reactie conventioneel gaat zijn. Daarnaast heeft Rusland een automatisch systeem wat genoeg nukes afvuurt op wereldsteden zodra bv Moskou geraakt wordt/of het leiderschap uitgeschakeld is.quote:
Wat ik aangaf is dat soevereiniteit, wat op vele manieren 'bestaat'/getoetst kan worden, volledig gelijkgeschakeld werd aan het wel of niet lid kunnen worden van EU of NATO.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Hé wat vreemd? Jouw definitie van soevereiniteit is anders? In jouw definitie is het Rusland wat beslist over de allianties die Oekraïne (of andere buurlanden) aangaat?
Welke uitgave van dikke van Dale gebruik jij voor het zoeken van de betekenis van woorden? 1933?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |