SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RIP Sean Lock
Ja, zitten teveel haken en ogen aan bedacht ik me ook.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
China zou zo'n precedent meteen aangrijpen om op te treden tegen die vervelende "Freedom of Navigation Operations" van oa de US Navy voor hun kust.
Wel raar dat iemand met zulke sterke principes (hulde!) niet in de periode 24 feb tot mobilisatie m al gesmeerd was naar buiten Rusland. En jammer dat hij optie 2 gevangenis of optie 4 overgeven niet gekozen heeft. Beide zijn minder definitief en met tzt nieuwe informatie kan hij tot nieuwe inzichten komenquote:
Ja maar zijn dood gaat niks veranderen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel raar dat iemand met zulke sterke principes (hulde!) niet in de periode 24 feb tot mobilisatie m al gesmeerd was naar buiten Rusland. En jammer dat hij de optie 4 gevangenis of optie 5 overgeven niet gekozen heeft.
[ twitter ]
Dat is net het punt van de operaties: "innocent passage" door territoriale wateren, bvb van de Paracel eilanden (die door Vietnam, China en Taiwan geclaimd worden).quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met het verschil dat die niet zitten in de territoriale wateren van China.
https://www.navy.mil/Pres(...)-in-south-china-sea/quote:Under international law as reflected in the Law of the Sea Convention, the ships of all States - including their warships - enjoy the right of innocent passage through the territorial sea. The unilateral imposition of any authorization or advance-notification requirement for innocent passage is unlawful. By engaging in innocent passage without giving prior notification to or asking permission from any of the claimants, the United States challenged the unlawful restrictions imposed by the PRC, Taiwan, and Vietnam. The United States demonstrated that innocent passage is not subject to such restrictions.
En het is ook niet zo alsof er erg veel winst te behalen valt met de Russen dwingen om met een grote boog om Schotland te varen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, zitten teveel haken en ogen aan bedacht ik me ook.
Ik vermoed dat er tussen nu en een week iets gaat gebeuren wat niemand leuk gaat vinden, en dat alleen maar door een ventje van 3 turven hoog.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:19 schreef quirina het volgende:
https://www.msn.com/en-us(...)ocalypse/ar-AA12vwWP
Van MSN nieuws.
Rusland gaat een nuke testen om Poetins kleine piemeltje te laten zienquote:Op zondag 2 oktober 2022 15:19 schreef quirina het volgende:
Van MSN nieuws.
Dank voor het posten.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:19 schreef quirina het volgende:
Van MSN nieuws.
Zullen we de komende weken wel meer zien. Wat sabre rattling in de hoop dat Oekrane en/of het Westen gas terug zullen nemen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor het posten.
Hier ook meer materiaal wat een kernrakket kan afvuren:
[ twitter ]
Omdat hij dacht tot de sterke groep te behoren, met fascisme is het allemaal leuk als je bij de groep hoort, totdat het je zelf raakt.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel raar dat iemand met zulke sterke principes (hulde!) niet in de periode 24 feb tot mobilisatie m al gesmeerd was naar buiten Rusland. En jammer dat hij de optie 4 gevangenis of optie 5 overgeven niet gekozen heeft. Beide zijn minder definitief en met tzt nieuwe informatie kan hij tot nieuwe inzichten komen
[ twitter ]
50 kt lijkt me te weinig. De Iskander kan een warhead van 480 tot 700 kg dragen. Warheads hebben typisch een yield-to-weight ratio van 3 kt per kg of meer (de W56 van de Amerikanen bvb weegt slechts 270 kg en heeft een kracht van 1.2 Mt, een ratio van 4.96). En de diameter van de Iskander (0.92 m) is ook ruim voldoende.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor het posten.
[ twitter ]
Ik hoop juist dat het Westen wat meer gas bij gaat geven.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zullen we de komende weken wel meer zien. Wat sabre rattling in de hoop dat Oekrane en/of het Westen gas terug zullen nemen.
quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
50 kt lijkt me te weinig. De Iskander kan een warhead van 480 tot 700 kg dragen. Warheads hebben typisch een yield-to-weight ratio van 3 of meer (de W56 van de Amerikanen bvb weegt slechts 270 kg en heeft een kracht van 1.2 Mt, een ratio van 4.96).
Misschien heeft ie per ongeluk de maximum altitude (50 km) overgenomen.
Even Russians are Anonymous.quote:
Vorige week konden ze dat ook al.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor het posten.
[ twitter ]
Waarschijnlijk speelden er ook ander geestelijke problematiek en gaf de draft het laatste zetje.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel raar dat iemand met zulke sterke principes (hulde!) niet in de periode 24 feb tot mobilisatie m al gesmeerd was naar buiten Rusland. En jammer dat hij optie 2 gevangenis of optie 4 overgeven niet gekozen heeft. Beide zijn minder definitief en met tzt nieuwe informatie kan hij tot nieuwe inzichten komen
[ twitter ]
Ja, daarlijk gaan ze echt door tot Lissabon.quote:Op zondag 2 oktober 2022 15:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik hoop juist dat het Westen wat meer gas bij gaat geven.
Rusland is de agressor!
Kijk in oorlog zijn is niet leuk maar Rusland kan niet zomaar een volk zijn land afpakken.
Nu is het Oekrane maar daar stopt het niet!
Want alleen dan is het erg? Als ze zich alleen maar de Baltische staten en Moldavi toe-eigenen valt het allemaal reuze mee?quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, daarlijk gaan ze echt door tot Lissabon.
Dan heeft hij er geen last van. Snap dat dan.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want alleen dan is het erg? Als ze zich alleen maar de Baltische staten en Moldavi toe-eigenen valt het allemaal reuze mee?
Ik zeg niet dat dat niet erg is. Net zoals het erg is dat ze Oekrane zijn binnen gevallen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want alleen dan is het erg? Als ze zich alleen maar de Baltische staten en Moldavi toe-eigenen valt het allemaal reuze mee?
Nu ben ik geen paus-fan. Maar dit is een beetje selectief. Het is een heel verhaal wat ie post.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
KRijg lekker de tyfus paus
In principe zegt ie niks geks.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:16 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
KRijg lekker de tyfus paus
quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu ben ik geen paus-fan. Maar dit is een beetje selectief. Het is een heel verhaal wat ie post.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Etc.
Hij heeft iedere post in het Oekraens, Russisch en Engels gedaan. Dat hele verhaal.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ twitter ]
Oei dit is wel een betere tweet, deze had ik nog niet gezien.
Vond het eerder heel gek dat hij in het Russisch, Zelenksy adresseerde en net na hun overwinningen vraagt om vrede te gaan maken.
Duidelijk toch een stuk genuanceerderquote:Op zondag 2 oktober 2022 16:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij heeft iedere post in het Oekraens, Russisch en Engels gedaan. Dat hele verhaal.
Wat vind jij hier eigenlijk van?quote:
Uiteindelijk toch maar liever nietquote:Op zondag 2 oktober 2022 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind jij hier eigenlijk van?
En de andere mensen hier?
Ben er zelf nog niet over uit. Of Oekrane maar even snel bij de navo moet komen. Bedoel, welk deel dan, en hoe zit dat met het feit dat er een oorlog op haar land plaats vindt etc.
Nou, het is heel simpel.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind jij hier eigenlijk van?
En de andere mensen hier?
Ben er zelf nog niet over uit. Of Oekrane maar even snel bij de navo moet komen. Bedoel, welk deel dan, en hoe zit dat met het feit dat er een oorlog op haar land plaats vindt etc.
Maar dan zijn we dus opeens officieel in oorlog met Rusland?quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, het is heel simpel.
Volgens de regels van de NATO kan een land niet toetreden als ze betrokken zijn bij een conflict. Putin creert een conflict om er voor te zorgen dat Ukraine niet bij NATO kan. Slecht gedrag moet je niet belonen dus reageer je door Ukraine juist wel toe te laten tot NATO.
Zelfde trucje deed ie ook in 2008 toen Georgia bij NATO wilde. Bij Zweden en Finland eerder dit jaar had iedereen het wel door en kregen ze alvast veiligheidsgaranties van de UK en Noorwegen en daarna nog een paar landen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, het is heel simpel.
Volgens de regels van de NATO kan een land niet toetreden als ze betrokken zijn bij een conflict. Putin creert een conflict om er voor te zorgen dat Ukraine niet bij NATO kan. Slecht gedrag moet je niet belonen dus reageer je door Ukraine juist wel toe te laten tot NATO.
Van de talen versta ik maar af en toe een woord, en ik zou geen Russisch van Oekraens kunnen onderscheiden, maar zodra ze de mond opendoen en hun gebit laten zien, weet ik naadloos wie de Rus is en wie dequote:
Als Rusland daar voor kiest: Ja.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan zijn we dus opeens officieel in oorlog met Rusland?
Ukraine had ook veiligheidsgaranties, maar dat was blijkbaar niet voldoende.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zelfde trucje deed ie ook in 2008 toen Georgia bij NATO wilde. Bij Zweden en Finland eerder dit jaar had iedereen dat trucje wel door en kregen ze veiligheidsgaranties van de UK en Noorwegen en daarna nog een paar landen.
Ben benieuwd of China zich aan hun woord gaan houden dat zij zich ermee gaan bemoeien als er nukes tegen Ukraine wordt gebruikt.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine had ook veiligheidsgaranties, maar dat was blijkbaar niet voldoende.
Als ze morgen al toetreden ja, maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Dit is waarschijnlijk vooral gericht op de veiligheidssituatie na de oorlog en het lijkt er toch wel sterk op dat het enige duurzame middel voor vrede (of nou ja, in ieder geval de afwezigheid van gevechtshandelingen) NAVO lidmaatschap voor Oekrane is.quote:Op zondag 2 oktober 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dan zijn we dus opeens officieel in oorlog met Rusland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |