SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en na die bom van 15MT lagen er niet allerlei steden wereldwijd in puin. In WOII wel. Locatie waar ze neerkomen/afgaan is dus vrij essentieel om de gevolgen in te schatten, niet het aantal dat getest is op afgelegen plekken.quote:Op zondag 2 oktober 2022 02:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat staat letterlijk geschreven dat 15MT net zoveel is als alle bommen samen uit de 2e WW. Kan kloppen, kan niet kloppen, ik heb het niet geteld
Dat was trouwens een onverwacht resultaat, veel meer dan de berekende 5 Mt. Men gebruikte verrijkt Lithium (40% 6Li en 60% 7Li) omdat men dacht dat enkel 6Li zou bijdragen aan de kettingreactie. Maar 7Li bleek even effectief te zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2022 01:58 schreef Stoorzendert het volgende:
De zwaarte bij Bikini atol was 15MT lees ik zojuist. Een waterstofbom. Dan heb je het wel over serieus zware bommen
"Now I am become death, the destroyer of worlds", was het. En dat had ie dan weer van de Bhagavad-Gita.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zover ik weet is dr. Oppenheimer ook niet erg blij geweest met zijn 'uitvinding'... 'I am death, the destoyer of worlds'
"Duitsland gaat in de komende dagen de eerste van vier luchtverdedigingssystemen tegen drones aan Oekrane leveren. Dat heeft de Duitse minister Lambrecht van Defensie gezegd tijdens een onaangekondigd bezoek aan Odessa. Dit IRIS-T-systeem is bedoeld om droneaanvallen af te wenden.quote:Op zondag 2 oktober 2022 02:41 schreef Aether het volgende:
Duitsland wil luchtafweergeschut leveren aan Oekrane
https://nos.nl/l/2446644
Duitsland gaat in de komende dagen de eerste van vier luchtverdedigingssystemen tegen drones aan Oekrane leveren. Dat heeft de Duitse minister Lambrecht van Defensie gezegd tijdens een onaangekondigd bezoek aan Odessa. Dit IRIS-T-systeem is bedoeld om droneaanvallen af te wenden.
Tja nu die gaspijp naar de kloten is hoeven ze niet meer bang te zijn voor Russische sancties.quote:Op zondag 2 oktober 2022 03:03 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
"Duitsland gaat in de komende dagen de eerste van vier luchtverdedigingssystemen tegen drones aan Oekrane leveren. Dat heeft de Duitse minister Lambrecht van Defensie gezegd tijdens een onaangekondigd bezoek aan Odessa. Dit IRIS-T-systeem is bedoeld om droneaanvallen af te wenden.
Per stuk kosten de hypermoderne IRIS-T-verdedigingssystemen 150 miljoen euro"
Hoppa! Ff 600 miljoen euro uitgegeven, het kan niet op blijkbaar
Denk je dat ze daar eerder wel bang voor waren dan? 🤔quote:Op zondag 2 oktober 2022 03:18 schreef kibo het volgende:
[..]
Tja nu die gaspijp naar de kloten is hoeven ze niet meer bang te zijn voor Russische sancties.
Gewoon reclame materiaal voor die fabrikant. Je geeft er 4 weg in een oorlogssituatie. En vervolgens verkoop je er 100 met een kek filmpje kijk eens hoe goed ze in de praktijk werken.quote:Op zondag 2 oktober 2022 03:03 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
"Duitsland gaat in de komende dagen de eerste van vier luchtverdedigingssystemen tegen drones aan Oekrane leveren. Dat heeft de Duitse minister Lambrecht van Defensie gezegd tijdens een onaangekondigd bezoek aan Odessa. Dit IRIS-T-systeem is bedoeld om droneaanvallen af te wenden.
Per stuk kosten de hypermoderne IRIS-T-verdedigingssystemen 150 miljoen euro"
Hoppa! Ff 600 miljoen euro uitgegeven, het kan niet op blijkbaar
Is dat dan ook de redenering achter het continu publiek bekend maken van wat voor wapens e.d. er gestuurd worden en door welk land etc.? Om reclame te maken voor de fabrikant ervan?quote:Op zondag 2 oktober 2022 04:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gewoon reclame materiaal voor die fabrikant. Je geeft er 4 weg in een oorlogssituatie. En vervolgens verkoop je er 100 met een kek filmpje kijk eens hoe goed ze in de praktijk werken.
Geen idee maar als ik wapenfabrikant was zou ik deze situatie zoveel mogelijk uitbuiten.quote:Op zondag 2 oktober 2022 04:56 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Is dat dan ook de redenering achter het continu publiek bekend maken van wat voor wapens e.d. er gestuurd worden en door welk land etc.? Om reclame te maken voor de fabrikant ervan?
Ik vind dit een heel vreemd verloop. Hierbij gaat de maker er van uit dat er na een paar uur wederzijds bommen afschieten nog steeds mensen zijn die de volgende raketten kunnen afvuren. Het lijkt mij realistischer als het na 1 uur bommen sturen helemaal stilvalt omdat er zoveel chaos is dat de communicatie wegvalt en ook lanceer installaties geraakt zijnquote:Op zondag 2 oktober 2022 06:01 schreef quirina het volgende:
We zijn wel lekker snel dood als Rusland en Usa gaan nuken.
Het lijkt mij realistisch dat de rest ook mee gaat doen china india en pakistan wachten heus niet af.quote:Op zondag 2 oktober 2022 07:17 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik vind dit een heel vreemd verloop. Hierbij gaat de maker er van uit dat er na een paar uur wederzijds bommen afschieten nog steeds mensen zijn die de volgende raketten kunnen afvuren. Het lijkt mij realistischer als het na 1 uur bommen sturen helemaal stilvalt omdat er zoveel chaos is dat de communicatie wegvalt en ook lanceer installaties geraakt zijn
Ik geloof dan weer niet dat het bij n bom gelijk binnen een uur uitslaat naar tientallen bommen over en weerquote:Op zondag 2 oktober 2022 07:17 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik vind dit een heel vreemd verloop. Hierbij gaat de maker er van uit dat er na een paar uur wederzijds bommen afschieten nog steeds mensen zijn die de volgende raketten kunnen afvuren. Het lijkt mij realistischer als het na 1 uur bommen sturen helemaal stilvalt omdat er zoveel chaos is dat de communicatie wegvalt en ook lanceer installaties geraakt zijn
Met als reden meedoen is meemaken?quote:Op zondag 2 oktober 2022 07:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het lijkt mij realistisch dat de rest ook mee gaat doen china india en pakistan wachten heus niet af.
Rutte moet er snel ook een paar kopen voor we het buitenbeentje zijn !quote:Op zondag 2 oktober 2022 07:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het lijkt mij realistisch dat de rest ook mee gaat doen china india en pakistan wachten heus niet af.
Gebruiken we die Amerikaanse gevallen op Volkel toch gewoon?quote:Op zondag 2 oktober 2022 07:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Rutte moet er snel ook een paar kopen voor we het buitenbeentje zijn !
Gooien !quote:Op zondag 2 oktober 2022 07:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gebruiken we die Amerikaanse gevallen op Volkel toch gewoon?
Achterop een Nederlandse koe, hoppaaaaa.quote:
Natuurlijk niet. Denk dat het meteen maar terug gooien van die dingen de laatste optie is.quote:Op zondag 2 oktober 2022 07:46 schreef Seeburg54 het volgende:
Jezus, dit zou toch niet een zondagmorgen conversatie moeten zijn. Ik heb al nooit veel vertrouwen gehad in de wereldleiders, maar Poetin is wel het laagste van het laagste.
Ik vind het ook niet echt een heel reel kaartje. Ik geloof maar zo niet dat er nadat Poetin zo fucking stom is om te nuken de rest ook zo achterlijk is. En ook wat Multatilu zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |