abonnement Unibet Coolblue
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:35:05 #51
442397 UitStraling
pi_206160410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar je ziet wat er uiteindelijk van komt. Niet dat een democratie perfect is, maar alle alternatieven zijn in het verleden keihard gefaald. Er is simpelweg geen beter alternatief. Het in stand houden, uitvoeren en naleven van mensenrechten is het minste wat je van elkaar mag verwachten en vragen. Neem Oekraïne, die willen niet voor niets bij de NATO, wegens een verschrikkelijke historie met het Kremlin. Landen die stappen nemen de situatie te verbeteren zouden altijd moeten worden toegejuicht.

Ik ben blij dat er mensen waren die ons in de Tweede Wereldoorlog wilden bevrijden van de Nazi's en die hadden ons ook in de strond kunnen laten zakken.
Poetin en Hitler zijn ook democratisch gekozen.
pi_206160418
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik mag die Zelensky wel. Niet in een driedelig pak, maar gewoon zoals de rest daar in een 'army' shirt. Zegt de juiste dingen, rent niet weg van de problemen. Chapeau _O_ _O_ _O_
Nou neem ik aan dat hij weinig keus heeft maar hij doet het inderdaad goed.
Terzijde: ik begrijp dat elk overlijdensbericht aan de nabestaanden van een VS-militair door de president zelf ondertekend moet worden. Ook tamelijk humbling.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 01-10-2022 01:47:54 ]
anonieme razernist
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:37:04 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160419
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:29 schreef UitStraling het volgende:
De uiteindelijke kiem en brandstof van dit conflict zit hem verborgen in het antwoord op de vraag waarom en wie de pijpleiding voor Russisch gas heeft opgeblazen.
Nee, dat is het binnenvallen van een soeverein land.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:37:49 #54
442397 UitStraling
pi_206160424
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, dat is het binnenvallen van een soeverein land.
Ja want hij had zomaar even niets te doen op een verloren donderdag.
pi_206160431
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:36 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Nou neem ik aan dat hij weinig keus heeft maar hij doet het inderdaad goed. T
Terzijde: ik begrijp dat elk overlijdensbericht aan de nabestaanden van een VS-militair door de president zelf ondertekend moet worden. Ook tamelijk humbling.
Wat wil je daarmee zeggen? Zelensky bezoekt zelfs de frontlinie. hij is het land niet ontvlucht. Wat bedoel je nu eigenlijk? Is Zelensky verantwoordelijk voor de doden in Oekraïne door toedoen van die gore Putin??
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:39:19 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin en Hitler zijn ook democratisch gekozen.
Ik stel dus ook dat het niet perfect is, maar noem maar eens een succesvol alternatief.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206160433
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar je ziet wat er uiteindelijk van komt. Niet dat een democratie perfect is, maar alle alternatieven zijn in het verleden keihard gefaald. Er is simpelweg geen beter alternatief. Het in stand houden, uitvoeren en naleven van mensenrechten is het minste wat je van elkaar mag verwachten en vragen. Neem Oekraïne, die willen niet voor niets bij de NATO, wegens een verschrikkelijke historie met het Kremlin. Landen die stappen nemen de situatie te verbeteren zouden altijd moeten worden toegejuicht.

Ik ben blij dat er mensen waren die ons in de Tweede Wereldoorlog wilden bevrijden van de Nazi's en die hadden ons ook in de strond kunnen laten zakken.
Dat is ook helemaal waar. Sommigen onder hun bevolking zullen gezucht hebben dat het niet hun oorlog was en dat zij al zoveel moesten lijden en waarom moesten ze ook lijden vanwege een oorlog in een vreemd land? Maar de meerderheid in die landen heeft uiteindelijk gezorgd voor militair ingrijpen en ruimhartige economische steun nadien. Misschien is dit onze taak nu.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:40:29 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160436
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja want hij had zomaar even niets te doen op een verloren donderdag.
Dan had ie toch net als ons gewoon naar de zolder kunnen gaan en tot diep in de nacht allerlei comments met hot takes te plaatsen?

Misschien mocht het niet van zijn moeder.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206160441
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russische vlaggen die ik hier in mijn woonomgeving in de voorbije maanden gezien heb spreken wat mij betreft boekdelen...
Geen enkel Russische vlag gezien eigenlijk, behalve op sociale media hier, en daar en wat bij demonstraties van de de mondkapjessceptici.
anonieme razernist
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:41:41 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206160443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:24 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Misschien moeten wij als Westen eens accepteren dat onze kijk op zaken niet overal gedragen wordt. Wij vinden democratie fantastisch, staken, demonstreren met trekkers op de snelweg, etc. Maar er zijn ook mensen die een groot voorstander zijn van een law&order samenleving, waarin een kleine groep bepaald en de rest doet wat ze wordt gezegd en verder geen gezeik.
Daar heb ik ook geen bezwaar tegen maar laat het dan wel een keuze zijn.
En iets kan pas een keuze zijn als de kennis en mogelijheid aanwezig is om daartoe te komen.

Waar de gedachte vandaan komt dat het westen; mensen dwingt vrij te zijn, ontgaat mij.
Hooguit is het westen te verwijten dat ze die inzichten tot zelfverwezenlijking en eigen (zelf)verantwoording verschaffen. Daar tegen zijn is dan is dus mensen onderwerpen door ze simpel te ontdoen van hun denken.

Wanneer iemand zich wil onderwerpen, zijn er nog genoeg staten waar je je kunt vestigen.
Wil je niet, weg kun en mag je je altijd nog zo gedragen door uit je eigen vrije wilt te doen wat een ander je zegt te doen. Genoeg leiders met oog voor mensen, die zich beschikbaar willen stellen om zo die groep van dienst te gaan zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206160444
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan had ie toch net als ons gewoon naar de zolder kunnen gaan en tot diep in de nacht allerlei comments met hot takes te plaatsen?
Poetin, ouwe edgelord, je lijkt wel vijftien!
anonieme razernist
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:42:46 #62
442397 UitStraling
pi_206160446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan had ie toch net als ons gewoon naar de zolder kunnen gaan en tot diep in de nacht allerlei comments met hot takes te plaatsen?
Moest lachen, nou ja er zit meer dan een eeuw aan verstokte culturele voorgeschiedenis en geopolitiek aan vast.
pi_206160459
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Zelensky bezoekt zelfs de frontlinie. hij is het land niet ontvlucht. Wat bedoel je nu eigenlijk? Is Zelensky verantwoordelijk voor de doden in Oekraïne door toedoen van die gore Putin??
Ik wilde daarmee zeggen dat hij het goed doet en opmerken dat VS-presidenten elke overlijdensmelding persoonlijk moeten ondertekenen.
anonieme razernist
pi_206160462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russische vlaggen die ik hier in mijn woonomgeving in de voorbije maanden gezien heb spreken wat mij betreft boekdelen...
In welke enclave woon jij? Mijn Nederlandse omgeving heeft alleen Oekraïense vlaggen en Nederlandse vlaggen, zowel gewoon als omgekeerd. Werkelijk niemand hangt hier een Russische vlag op, Ik heb niet de indruk dat er in Nederland veel sympathie is voor de Russen. Van geen enkele zijde.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:45:31 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206160463
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 00:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, de eerste de beste raket van een (whatever fake) Oekraïner in/op die nu russische regio's , zal en kan niet anders dan door Rusland worden aangegrepen om terug te (moeten) slaan.

We zitten in een trechter die nog maar één kant op kan.
Mwah, sinds zijn annexatie vanmiddag is er alweer flink voortgang geboekt inclusief nu bijna 3000 russische soldaten die gevangen genomen gaan worden.

Er veranderd in de praktijk niets.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:47:15 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206160468
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In welke enclave woon jij? Mijn Nederlandse omgeving heeft alleen Oekraïense vlaggen en Nederlandse vlaggen, zowel gewoon als omgekeerd. Werkelijk niemand hangt hier een Russische vlag op, Ik heb niet de indruk dat er in Nederland veel sympathie is voor de Russen. Van geen enkele zijde.
Misschien is het weer een andere variant van de boerenvlag? :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206160473
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:49:19 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206160477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja want hij had zomaar even niets te doen op een verloren donderdag.
Nee, het is gewoon een arrogante klote-lul.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:49:32 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206160478
Ah ik lees nu dat de annexatie officieel pas op 4 oktober in gaat?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:51:10 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206160482
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ah ik lees nu dat de annexatie officieel pas op 4 oktober in gaat?
Hebben ze dat net bedacht of zo? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:53:13 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206160490
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin en Hitler zijn ook democratisch gekozen.
In een despotisch systeem dat ze niet kan wegstemmen en dan door een imposant toneelspelletje democratisch zou zijn.

Hetzelfde met die annexatie show die één en alleen bedoeld is om het een formeel rechtmatig karakter te geven.
Menig Rus en Co zal met de beelden (be)denken, klaar met die zaak omdat het wetsproces is gevolgd die Putin het democratische recht geeft een ander land te binnen te vallen, het te onderwerpen en te russificeren.

Democratie is niet alleen stemmen, kiezen, ter verantwoording roepen maar ook fundamenteel in dat proces, simpele mensenrechten eerbiedigen. Kortom, Putin wil alleen zijn kers met slagroom en niet de hard afgebakken onderkant van de taart.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:55:30 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206160496
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hebben ze dat net bedacht of zo? :')
't maakt verder ook geen drol uit idd
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:58:06 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206160501
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206160508
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Russische vlaggen die ik hier in mijn woonomgeving in de voorbije maanden gezien heb spreken wat mij betreft boekdelen...
Je ervaring, mijn ervaring is anders.

Kijk, Poetin kan gemakkelijk schieten op onze gas-shit en gender discussies. Weinig gezinnen daar hebben überhaupt een cv. Ons beeld van Rusland komt niet overeen met hun eigen beeld. Maar andersom niet anders.

De beste oplossing zou zijn dan niemand meer een wapen oppakt aan beide partijen. Het is allemaal opgedrongen. Mijn maag draait om bij het zien van al die doden.

Jetten wil nu door zijn energiefobie de straatverlichting uitzetten, waarom hebben we die? Voor de veiligheid. Gewoon een dikke nee. Gewoon nee.

Maar mensen durven tegenwoordig geen nee meer te zeggen.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:05:03 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206160516
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Die onuitputtelijke bron werd gefinancierd door de rijke landen die ook toegang kregen tot een grotere markt. De EU was tot dusver behoorlijk win-win. Veel landen zijn opgekrabbeld binnen de EU. Ik denk ook dat steeds meer mensen beseffen dat je eigen kleine landje weinig te vertellen heeft als ze geen onderdeel zijn van een groter geheel. De EU moet zorgen dat de onderlinge verhoudingen in balans zijn en de bevolking vertegenwoordigen. Dat elk land ook zo nu en dan met een winstpuntje naar huis gaat, in plaats dat 1 partij altijd alle winst opstrijkt. De nieuwe Italiaanse premier zie ik als een aanwinst, want zij vertegenwoordigt niet alleen Italië maar ook veel mensen in andere Europese landen. Als je niet naar de bevolkingen in de landen luistert, dan gaat dat natuurlijk niet goed. De EU heeft een gemeenschappelijk belang om een eiland te zijn tussen de VS, China en Rusland. Ze kunnen elkaar vasthouden door te luisteren naar de bevolkingen en elkaar soms wat te gunnen.
Ik zie in Tjechie enorme anti EU/NAVO en pro Rusland demonstraties. Ik denk dat deze oorlog uiteindelijk het einde van de EU in z'n huidige vorm gaat betekenen
pi_206160523
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In welke enclave woon jij? Mijn Nederlandse omgeving heeft alleen Oekraïense vlaggen en Nederlandse vlaggen, zowel gewoon als omgekeerd. Werkelijk niemand hangt hier een Russische vlag op, Ik heb niet de indruk dat er in Nederland veel sympathie is voor de Russen. Van geen enkele zijde.
Een paar kilometer over de grens in Duitsland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:13:53 #77
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206160536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een paar kilometer over de grens in Duitsland.
In Duitsland heb ik ook meerdere Russische vlaggen zien hangen op balkons, dat was in een buitenwijk van Berlijn enkele dagen terug toen ik daar op een korte stedentrip was.

Nu is het natuurlijk wel zo dat er een behoorlijk grote Russische gemeenschap in Duitsland woont, dus of het Duitsers of Russen waren weet ik niet. :P
pi_206160558
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:05 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik zie in Tjechie enorme anti EU/NAVO en pro Rusland demonstraties. Ik denk dat deze oorlog uiteindelijk het einde van de EU in z'n huidige vorm gaat betekenen
Exact wat Putin wil.
pi_206160559
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet als dat soort halve garen onze veiligheid bedreigen, en om een of andere reden kunnen die autocraten zich nooit tot het hun een beperken…
En dat doen de kapitalisten beter? Wat had de VS dan precies te zoeken in Irak behalve aardolie?

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Van mij mogen de Russen echt wel in hun geliefde dictatuur leven, dat zal me verder een rotzorg zijn.

Maar ik hoef zelf niet zo nodig in de Russische invloedssfeer "van Lissabon tot Vladivostok" te wonen en ik kan het ook niet zo waarderen continu met kernaanvallen bedreigd te worden vanwege het feit dat ik niet zo nodig in een door Rusland gedomineerd Europa wens te wonen.
Ik weet niet precies over welke invloedsfeer je het hebt, maar NAVO landen zijn door Poetin altijd met rust gelaten. Je moet je afvragen hoe de VS, Frankrijk of VK gaan reageren als een NAVO land ineens pro-Russisch zou gaan worden, afstappen van de democratie en een dictatuur als Rusland gaan nastreven. Die zouden dat ook niet pikken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar je ziet wat er uiteindelijk van komt. Niet dat een democratie perfect is, maar alle alternatieven zijn in het verleden keihard gefaald. Er is simpelweg geen beter alternatief.
China is zeer succesvol, grote economie, grote invloed wereldwijd, goede technologie en wetenschap.

We hebben er een handje van om alles maar door de VS/EU bril te bekijken, maar ik denk dat als je verder kijkt je wel ergens kan begrijpen waarom bepaalde landen een einde willen aan deze hegemonie. Wij slagen er niet in om voldoende goodwill te creëren wereldwijd. Dit komt omdat wij onszelf en onze normen en waarden superieur vinden aan de van andere grote landen als China, India en Rusland. Ja, dat vind ik zelf ook, maar onze leiders moeten dit op een tactvolle en diplomatieke manier uitdragen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_206160564
Russen hebben NAVO nooit met rust gelaten. Waarom denk je dat er meerdere keren Russische spionnen onderschept zijn?
pi_206160578

Kijk we kunnen de toekomst al voorspellen.
Alles heeft Rusland al een keer “ geoefend”
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:34:48 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160587
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]
En dat doen de kapitalisten beter? Wat had de VS dan precies te zoeken in Irak behalve aardolie?
[..]
Ik weet niet precies over welke invloedsfeer je het hebt, maar NAVO landen zijn door Poetin altijd met rust gelaten. Je moet je afvragen hoe de VS, Frankrijk of VK gaan reageren als een NAVO land ineens pro-Russisch zou gaan worden, afstappen van de democratie en een dictatuur als Rusland gaan nastreven. Die zouden dat ook niet pikken.
[..]
China is zeer succesvol, grote economie, grote invloed wereldwijd, goede technologie en wetenschap.

We hebben er een handje van om alles maar door de VS/EU bril te bekijken, maar ik denk dat als je verder kijkt je wel ergens kan begrijpen waarom bepaalde landen een einde willen aan deze hegemonie. Wij slagen er niet in om voldoende goodwill te creëren wereldwijd. Dit komt omdat wij onszelf en onze normen en waarden superieur vinden aan de van andere grote landen als China, India en Rusland. Ja, dat vind ik zelf ook, maar onze leiders moeten dit op een tactvolle en diplomatieke manier uitdragen.
Alsof Irak als een goede beslissing wordt gezien. Ook weer zo'n uitspatting van een bepaalde stroming. Trump kwam nog het dichtste bij de VS om te zetten naar een Rusland-achtige dictatuur. Gewoon doen alsof de verkiezingen nep waren en je eigen democratie omver willen helpen, maast onschendbaar willen zijn.

En zelfs on NL zijn er genoeg mensen die dat nog steeds toejuichen. Zo zie je maar hoe belangrijk het is je in te blijven zetten door de vrijheid. Die gasten die zo staan te juichen om de poging met geweld een rechtsgeldige verkiezingsuitslag doen dit totdat ze zelf aan de beurt zijn.

Geen enkel systeem is waterdicht, maar nogmaals, zolang niet een iemand of ern partij onvoorwaardelijk de de complete en absolute macht krijgt, heb je altijd nog genoeg achter de hand om de democratie te herstellen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:44:42 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:30 schreef quirina het volgende:

Kijk we kunnen de toekomst al voorspellen.
Alles heeft Rusland al een keer “ geoefend”
'Het Westen heeft Rusland gedwongen Rotterdam te bombarderen, geef die Putin gewoon wat hij wil'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:47:16 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:48:29 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 02:50:48 #86
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206160612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi gebouw, is dit het Kremlin?
[ afbeelding ]
Daar gaat vast vanaf nu een tafel staan die zo lang is als die zaal, waar Putin plaats gaat nemen aan de ene zijde, terwijl zijn gasten helemaal aan de andere zijde zitten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206160616
twitter


Goede cartoon.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 03:12:29 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206160630
https://www.reddit.com/r/(...)_the_war_in_ukraine/

The war will not last long and may end by the end of spring.
As reported by Ukrinform, this was announced by the Head of the Main Intelligence Directorate of the Ministry of Defense of Ukraine Kyrylo Budanov on the air of the national telethon "Yedini Novyni".

"This whole war will not continue for such a long time. It will end soon... Somewhere at the end of May, I told the algorithm how the actions will take place. I said then: June is the month, unfortunately, we will lose a little, in July there will be a conditional stagnation, in August we will start movements to restore our territory little by little.

In the winter, the war will subside to a large extent, and after the winter, the end of this conflict will begin with the first stage of entering the administrative borders as of 1991," Budanov emphasized, adding that he is not afraid to make such predictions, as he is based on certain facts.

As Ukrinform reported, on February 24, Russian President Vladimir Putin announced the beginning of the invasion of Ukraine. Russian troops are shelling and destroying key infrastructure facilities, carrying out massive shelling of residential areas of Ukrainian cities and towns using artillery, rocket launchers and ballistic missiles. Martial law has been introduced in Ukraine, general mobilization has been announced, and the country is repulsing the invaders.

Also, Ukraine officially sent a lawsuit against the Russian Federation to the UN International Court of Justice in The Hague.

On September 21, Russian President Vladimir Putin announced mobilization, after which activists and oppositionists began calling for protest actions. Russian Defense Minister Serhiy Shoigu announced that 300,000 reservists would be called up as part of the partial mobilization.

On September 30, Russian President Vladimir Putin signed documents on the "joining" of the puppet entities "DNR", "LNR", as well as the territories of the Kherson and Zaporizhia regions of Ukraine captured by the Russian army into the Russian Federation.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 05:27:41 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206160677
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:21 schreef quirina het volgende:

[..]
Exact wat Putin wil.
Precies en een andere president kan weleens een heel andere weg van de VS betekenen. Dan zitten we met een verzwakt en verdeeld Europa en een Rusland wat z'n oorlogsmachine aan het opkalefateren gaat

[ Bericht 9% gewijzigd door the-eye op 01-10-2022 05:51:57 ]
pi_206160702
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 05:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Precies en een andere president kan weleens een heel andere weg van de VS betekenen. Dan zitten we met een verzwakt en verdeeld Europa en een Rusland wat z'n oorlogsmachine aan het opkalefateren gaat
Het wordt 'feest' als deze twee grootmachten geregeerd (gaan) worden door QAnon-achtige 'denkers'.

Niet best.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206160756
De VS stuurt alleen wapens verder niets. Het is aan Europa het op te lossen.
pi_206160814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar gaat vast vanaf nu een tafel staan die zo lang is als die zaal, waar Putin plaats gaat nemen aan de ene zijde, terwijl zijn gasten helemaal aan de andere zijde zitten.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206160816
twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206160853
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 01:36 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Nou neem ik aan dat hij weinig keus heeft maar hij doet het inderdaad goed.
Terzijde: ik begrijp dat elk overlijdensbericht aan de nabestaanden van een VS-militair door de president zelf ondertekend moet worden. Ook tamelijk humbling.
Dat doet/deed een machine. Is nog een rel geweest tijdens de Irak oorlog van 2003.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206160860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:14 schreef quirina het volgende:
De VS stuurt alleen wapens verder niets. Het is aan Europa het op te lossen.
De VS is aardig afwachtend ja, wordt ook niet gelijk bedreigt (als je goed luistert)
De exacte woorden van Poetin waren, als het nodig is verdedigen wij ons met de zwaarste nuclaire wapens.

Maar uit eindelijk denk ik dat het een grond oorlog met Europa zal worden.
Vakman pur sang
pi_206160863
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 02:05 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik zie in Tjechie enorme anti EU/NAVO en pro Rusland demonstraties. Ik denk dat deze oorlog uiteindelijk het einde van de EU in z'n huidige vorm gaat betekenen
Ik niet. Het zijn vooral een handvol relnichten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206160923
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206160986
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 07:14 schreef quirina het volgende:
De VS stuurt alleen wapens verder niets. Het is aan Europa het op te lossen.
VS zit er echt wel dieper in hoor. Begreep dat de VS alle inlichtingen die zij hebben, delen met Oekraïne en ook helpen met tactische beslissingen.

Geloof er ook geen hol van dat er geen Amerikaanse voetjes op de grond staan in Oekraïne om te helpen vechten.
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:47:35 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206160999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
VS zit er echt wel dieper in hoor. Begreep dat de VS alle inlichtingen die zij hebben, delen met Oekraïne en ook helpen met tactische beslissingen.

Geloof er ook geen hol van dat er geen Amerikaanse voetjes op de grond staan in Oekraïne om te helpen vechten.
Dan zou dat toch opvallen. Dan zouden we nu echt wel verhalen hebben van Amerikaanse weduwes die hun man zijn verloren in de Oekraïne. Maar die verhalen zijn er niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')