Ik durf daar niet over te speculeren, daarom schreef ik 'we zullen zien'.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie dan? Rusland verandert zichzelf in een internationale paria.
Ik bedoel onze kar. Toen de USSR viel wisten al die landen niet hoe snel ze bij de EU en de NAVO moesten aansluiten. De landen die die boot hebben gemist, hebben zonder uitzondering trammelant met Rusland. Georgië, Oekraïne, Moldavië, allemaal.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vooralsnog springt er niemand op die kar hoor, logisch ook want het is niet zo alsof elk mogelijk alternatief beter is dan wat we nu hebben (en al helemaal niet het alternatief dat Poetin voor ogen heeft).
Ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die nieuwe raketten zullen het daar wel goed doen denk ik
Het zal je leider maar zijn, zo'n geesteszieke oude man.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik bedoel onze kar. Toen de USSR viel wisten al die landen niet hoe snel ze bij de EU en de NAVO moesten aansluiten. De landen die die boot hebben gemist, hebben zonder uitzondering trammelant met Rusland. Georgië, Oekraïne, Moldavië, allemaal.
Rusland is volledig de weg kwijt. Putin stond vanmiddag 3 kwartier wartaal uit te slaan, ik vermoed dat dat in de rest van de wereld ook wel opgevallen is.
Rusland geeft ze genoeg. Veel materiaal dat nooit is gebruikt en slechts één keer is achtergelaten.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:44 schreef Bredemug het volgende:
The U.S. and Europe are running out of weapons to send to Ukraine
![]()
![]()
Had echt niemand zien aankomen
Dan wordt het tijd de spullen te sturen die niet mogen van Ruslandquote:Op vrijdag 30 september 2022 20:44 schreef Bredemug het volgende:
![]()
![]()
Goed lezen, want zo dramatisch is het allemaal niet. In het artikel zeggen ze dat de de nieuwe productie nog niet op niveau is (rampup) om de uitgifte naar Oekraïne te kunnen dekken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:44 schreef Bredemug het volgende:
![]()
![]()
Heb zo'n vermoeden dat er nu een hele rits kleine signalen worden gegeven door Rusland dat ze zaken aan het voorbereiden zijn voor een nucleaire aanval. Als een soort druk middel.quote:
ja Putin moet doodquote:
quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zal je leider maar zijn, zo'n geesteszieke oude man.
Is de man gewoon gek geworden of heeft het westen hem tot gekte gedreven, dat is wel een geval om te onderzoeken na de laatste rookpluimen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo te zien is Poetin flink van gedachten veranderd over samenwerking met het Westen. Hij spreekt nu over samenwerking tegen het Westen.
We zullen zien of zijn oproep tot samenwerking tegen het Westen iets zal opleveren. Zo ja, dan komt er toch een WOIII.
quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Goed lezen, want zo dramatisch is het allemaal niet. In het artikel zeggen ze dat de de nieuwe productie nog niet op niveau is (rampup) om de uitgifte naar Oekraïne te kunnen dekken.
Dit zegt niets over de reserves die de VS heeft liggen. Idem voor Europese landen, die voornamelijk "end of life" munitie en overstock richting Oekraïne hebben gestuurd.
Nu de "oude" rommel op begint te raken rest straks niets anders dan Oekraïne te voorzien van nieuwer spul en wellicht dus meer HIMARS en zelfs Abrams. Maar daarvoor is het nu te vroeg.
En niet te vergeten dat met alle logistieke problemen, personeelstekorten, inflatie en recessie en dan ook nog eens de winter wat aan het naderen is, kan ik vrijwel 1000 euro gokken dat de situatie dramatischer is dan dat ze het laten lijken.quote:The U.S. has essentially run out of the 155 mm howitzers to give to Ukraine; to send any more, it would have to dip into its own stocks reserved for U.S. military units that use them for training and readiness. But that’s a no-go for the Pentagon, military analysts say, meaning the supplies reserved for U.S. operations are highly unlikely to be affected.
Hij was al gek.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is de man gewoon gek geworden of heeft het westen hem tot gekte gedreven, dat is wel een geval om te onderzoeken na de laatste rookpluimen.
It's a trap!quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is de man gewoon gek geworden of heeft het westen hem tot gekte gedreven, dat is wel een geval om te onderzoeken na de laatste rookpluimen.
Gelukkig maar. Anders houd het nooit op.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:00 schreef Bredemug het volgende:
[..]
[..]
En niet te vergeten dat met alle logistieke problemen, personeelstekorten, inflatie en recessie en dan ook nog eens de winter wat aan het naderen is, kan ik vrijwel 1000 euro gokken dat de situatie dramatischer is dan dat ze het laten lijken.
Benieuwd hoeveel van die nukes ook echt werken. Onlangs heb ik mij laten bijlichten dat het spul nogal lastig operationeel is te houden om doelgericht tot ontploffing te kunnen brengen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Leuk, alleen behalve een beetje dreigen met nukes heeft hij geen enkele stok om mee te slaan om dit te bewerkstelligen.
Ik heb 'm vorige week nog geijkt, en de mijne geeft dit aan;quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan moet je hem eens laten ijken.
Laten we dat liever niet uitlokkenquote:Op vrijdag 30 september 2022 21:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel van die nukes ook echt werken.
Nee, dat zeg je verkeerd. Dat hoop jequote:Op vrijdag 30 september 2022 21:00 schreef Bredemug het volgende:
[..]
[..]
En niet te vergeten dat met alle logistieke problemen, personeelstekorten, inflatie en recessie en dan ook nog eens de winter wat aan het naderen is, kan ik vrijwel 1000 euro gokken dat de situatie dramatischer is dan dat ze het laten lijken.
Ja, maar niemand weet waar. Zo geheim istiequote:Op vrijdag 30 september 2022 21:06 schreef quirina het volgende:
Poetin had toch zijn satan nuke getest?
Ik hoop liever op 1 groot komeet dan is alles in 1x klaar.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je verkeerd. Dat hoop je.
Nou dat lijkt me ook geen bar goede info.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel van die nukes ook echt werken. Onlangs heb ik mij laten bijlichten dat het spul nogal lastig operationeel is te houden om doelgericht tot ontploffing te kunnen brengen.
Iets met hoogwaardige technologie, achterliggende (logistieke) support en dat veel kernwapens na een jaar gewoon niets meer kunnen uitrichten. Naar ik begreep is het makkelijker om iemand levend een retourtje Mars te geven; dan het maken van een kern(fusie)bom. Daarvan zijn basaal er twee soorten kernsplitsing aangestoken door een uiterst precies geregelde middelpuntontploffing en fusie die eerste versie daarvoor nodig heeft.
Kernwapens zijn alleen nuttig als afschrikking, teken van een technologisch gevorderde; daarmee industrieel (logistiek) vermogen en op geen enkele wijze zinnig om een oorlog mee te winnen.
Sterker nog, het gebruik in de vorm van een aanslag; zal alleen maar zorgen voor een onverzadigbare (en belangrijk: uitvoerbare) vergelding.
O ja, vergeet die die plofdingetje die de houten huisjes in Hiro en Nagi deden afbrandden want dat gaat in onze verstedelijkte omgeving sws niet gebeuren. Ja dat er ellende van komt, is één ding dat zeker is maar bij lange na niet de schade die mensen toen daar onbeschermd (en vooral onwetend hun Keizer aanbiddend) boven zich zagen ontploffen.
Bij mijn weten hebben ze geen atoomwapens getest sinds de jaren negentig.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:06 schreef quirina het volgende:
Poetin had toch zijn satan nuke getest?
Why? Als je dood wil zijn er makkelijkere methodes dan hopen op een meteoriet.quote:Op vrijdag 30 september 2022 21:08 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ik hoop liever op 1 groot komeet dan is alles in 1x klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |