Starflyer in F1 / Silly season 2023quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:47 schreef SiGNe het volgende:
Volgens geruchten Gasly naar Alpine en De Vries naar Alpha Tauri..
Goede deal voor Nyck, AT is toch het beste team van de opties die er waren
Dat voorspelde paar maanden terwijl g al.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef Adames het volgende:
Zullen we alvast conclusies gaan trekken op basis van FP1?
Mercedes wint geen race meer dit seizoen
snelste tijd is op roodquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef Tijn het volgende:
Oh kut, had ik nou de lapo? Ik had het niet door
Je deed een Latifiquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef Tijn het volgende:
Oh kut, had ik nou de lapo? Ik had het niet door
Beter nu, dan zondagquote:
Russell denkt dat ze vooral op COTA nog een kans hebbenquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef Adames het volgende:
Maar we zijn natuurlijk heel erg oppurtunistisch, dus dat wisselde nog wel eens.quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat voorspelde paar maanden terwijl g al.
Ach, niet voor langquote:
Je rijdt nu ook met training spul, nog niet met 'the race package'.quote:
En vervolgens rijdt Hamilton een P1quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef Adames het volgende:
Zeer lege tank rijdenquote:
goed rondjequote:Op vrijdag 30 september 2022 12:55 schreef Adames het volgende:
Hamilton P1, hij maakt denk ik een serieuze kans op winst deze race
quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:53 schreef Adames het volgende:
Ja prima.quote:
Lec is ook geen concurrent meerquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja prima.
Ham is geen concurrent meer dit jaar. Kwalitatief en kwantitatief.
Zolang hij maar voor Lec zit, is het prima.
quote:
quote:Op vrijdag 30 september 2022 12:39 schreef SiGNe het volgende:
Oh ja, Verstappen is jarig vandaag.. 4 weken na mij
quote:
Max en ik zijn jarig vandaagquote:
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Max en ik zijn jarig vandaag
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je meedoet kan je winnen, elke wedstrijd weer.quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:49 schreef Evenstar het volgende:
Bij F1TV zijn ze overtuigd dat Lewis toch echt kan gaan winnen en dat dit de kans is. Net als alle vorige races ....
Geen speld tussen te krijgenquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je meedoet kan je winnen, elke wedstrijd weer.
Verstappen wint dus. Weten we dat ook weer.quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:49 schreef Evenstar het volgende:
Bij F1TV zijn ze overtuigd dat Lewis toch echt kan gaan winnen en dat dit de kans is. Net als alle vorige races ....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je meedoet kan je winnen, elke wedstrijd weer.
Ik sluit niet uit dat hij naar P1 kan cruisen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen kan toch gewoon naar een P2 of P3 cruisen zondag als hij wil. Niet dat hij dat gaat doen als die auto goed genoeg is voor de winst.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat wil hij niet, hij wil winnen iddquote:Op vrijdag 30 september 2022 14:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen kan toch gewoon naar een P2 of P3 cruisen zondag als hij wil. Niet dat hij dat gaat doen als die auto goed genoeg is voor de winst.
Allemaal met kaarsjes rijdenquote:Op vrijdag 30 september 2022 14:55 schreef StephanL het volgende:
Zo beginnen
Denk aan het klimaat! Beetje minder lampjes zou leuk zijn![]()
Prototype, plan P.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:00 schreef Tijn het volgende:
De auto van Leclerc ziet er weer niet bepaald uit alsof-ie zo naar buiten gaat rijden.
Die Haas had schade, wordt-ie sneller van.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:00 schreef StephanL het volgende:
Hoe kan Magnussen nou de snelste ronde hebben hier?
Hij was het Haasje.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die Haas had schade, wordt-ie sneller van.
0quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:02 schreef Perox het volgende:
Het gaat al meteen weer over de kansen van Lewis Hamilton op F1TV...
Laat 'm eerst maar eens Q3 halenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:02 schreef Perox het volgende:
Het gaat al meteen weer over de kansen van Lewis Hamilton op F1TV...
quote:
boehoe ik zit niet lekker...quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:07 schreef Perox het volgende:
[..]
Bij hem moeten ze wel goed zitten hoor!
Deja vuquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:12 schreef Perox het volgende:
[..]
Is dat niet bijna een kopie van FP1?
Kunnen ze de sleutels niet vinden?quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:16 schreef Tijn het volgende:
Ze gaan een flink pak sneller dan net. Max straks onder de 1:40?
quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:16 schreef Tijn het volgende:
Ze gaan een flink pak sneller dan net. Max straks onder de 1:40?
Eerst aan de taart gezeten natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:22 schreef Maanvis het volgende:
Verstappen heeft de autosleutel gevonden, eindelijk
Vorig jaar reden ze geen tijden maar in 2019 wel ja en ze moeten er dit weekend ook wel dichterbij kunnen komen, ik vind het vooralsnog ook wel best ver er vandaan.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze hier nog 1:38s, dus 1:40 moet toch kunnen.
onder 1:40 is wat andersquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze hier nog 1:38s, dus 1:40 moet toch kunnen.
Ja, ik bedoel 2019 iddquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze geen tijden maar in 2019 wel ja en ze moeten er dit weekend ook wel dichterbij kunnen komen, ik vind het vooralsnog ook wel best ver er vandaan.
hij is gisteren op de kermis geweest en dacht dat hij nog in de botsautootjes zatquote:
stratencircuit, wil zichzelf weer bewijzenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:32 schreef Tijn het volgende:
Haha, Pérez vol op de limiet op softs komt niet aan de tijd van Verstappen die op hards reed.
Niemand. Gebeurt alleen in kwaliquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:32 schreef HiDiHo het volgende:
Toch wel leuk die muren
Ik ben benieuwd wie het tijdens de race doet
Maar dit is FPquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niemand. Gebeurt alleen in kwali
Was een Kwali sim ook.quote:
Leclerc mag het van mij wel doenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hah, in de race gaan er ook een paar de muur in.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Iets te veel. Zijn tijd was beter geweest als ie niet de muur gekust had, maar dat is makkelijk kletsenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Perez doet zijn best. Dat is ook wat waard.
Nee, een deel is de spiegeling tussen de lens en het vizier. Een beetje zoals fotograferen door een bol raam, dat ziet er ook altijd ruk uit terwijl je dat met je ogen niet ziet.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:34 schreef Nizno het volgende:
wat heeft sainz leclerc veel spiegeling op zn helmcam. Is dit hetzelfde wat hij ziet?
Van mij nietquote:
ah oke klinkt ook logisch iddquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, een deel is de spiegeling tussen de lens en het vizier. Een beetje zoals fotograferen door een bol raam, dat ziet er ook altijd ruk uit terwijl je dat met je ogen niet ziet.
Zou zeker kunnen, maar ze pushen een stuk minder natuurlijk tijdens de race dan in kwaliquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hah, in de race gaan er ook een paar de muur in.
Zijn er wel meerquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:36 schreef Perox het volgende:
Russell heb er wel moeite mee vandaag.
Bedankt voor het financieren van de Singapore Grand Prixquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:40 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag nog een pakketje gekregen via DHL, komt wel heel dichtbij nu.
AM had de blussertquote:
ja vanuit zn camera was het wel een bijzonder beeld met die vlammetjes er voor langsquote:
leek een beetje paars vuur.. maar zal wel de cam zijn die kapot gingquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja vanuit zn camera was het wel een bijzonder beeld met die vlammetjes er voor langs
Geen idee, mijn nordstream hapert.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:44 schreef raptorix het volgende:
Lopen er Russische recruits rond daar?
Ja, niks eigenlijk. Is gewoon de luchtinlaat toch?quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:45 schreef raptorix het volgende:
Wat zit daar voor component wat kan fikken dan?
Dat vraagt iedereen zich afquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
Poederblusser, mooie droplul.. waar is dat poeder dan?
"Oh, nee, tis een schuimblusser, want ik zie geen poeder!"![]()
WELK SCHUIM? STOMME MONGOOL?!??
Echt, serieus, wat doet die idioot daar?
Wat voor blusser was het danquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
Dat heb ik al langer met die beidenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
Volgens mij zit daar wel een cameraatje, misschien de batterij daarvan?quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, niks eigenlijk. Is gewoon de luchtinlaat toch?
Brandblusserquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat voor blusser was het dan
Nou nou nouquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
Kwam geen brand uit hoorquote:
CO2 blusser denk ik.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee anders zou het wel aansteker hetenquote:
Elke keer zoeken naar redenen waarom ze het goed gaan doenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Volgens Sky laten de Mercedessen niet hun volle potentie zien in deze fp2. Maar morgen gaan ze schroeien hoor.
Wishfull thinking blijft mooi.
@Sounddragon zag ook geen CO2 voorbij komenquote:
Net onderweg in de auto wilde ik VT1 kijken..quote:
Verklaart wel waarom die monteurs ff op afstand blevenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:49 schreef ZaZoe het volgende:
Zou Gasly een fikse wind gelaten hebben?
wie is ze?quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:49 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Goh, op Sky UK hopen ze wel echt heeeeeel erg dat Verstappen z'n titel van vorig jaar alsnog moet inleveren vanwege het nieuws van vandaag.
Weet je. De rest van de wereld kan het geen bal schelenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:49 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Goh, op Sky UK hopen ze wel echt heeeeeel erg dat Verstappen z'n titel van vorig jaar alsnog moet inleveren vanwege het nieuws van vandaag.
quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:49 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Max doet straks net voor tijd een rondje op 3 fietswielen met lege banden, dan kan de rest morgen proberen of ze het sneller kunnen op zachtequote:
quote:Tom Pryce overleed na een bizarre botsing met een baancommissaris op het circuit van Kyalami in Zuid-Afrika op 5 maart 1977.
Aan het einde van de 21ste ronde kreeg Renzo Zorzi te kampen met een gebroken uitlaat die een klein brandje veroorzaakte. Zorzi's bolide kwam tot stilstand naast het circuit in een blind recht stuk.
Twee baancommissarissen stonden aan de overkant van de baan en besloten het circuit over te steken om het vuurtje te blussen. Op dat moment passeerden de bolides van Pryce en Hans-Joachim Stuck zij aan zij. Stucks bolide passeerde net voorbij beide baancommissarissen. Pryce kon een van de commissarissen, de ongeveer negentienjarige Frederik Jansen van Vuuren, niet meer ontwijken en raakte hem met hoge snelheid.
Van Vuuren was op slag dood. De impact op de bolide van Pryce was niet zo groot, alleen de voorvleugel was wat beschadigd. Maar de brandblusser die Van Vuuren bij zich had, raakte Tom Pryce vol op het hoofd.
De klap was zo zwaar dat Pryce' helm honderden meters ver werd weggeslingerd. De bolide van Pryce reed nog een eindje verder op het rechte stuk en week lichtjes af naar rechts. Jacques Laffite, die niet wist wat er zich zojuist afgespeeld had, haalde Pryce' wagen in en toen ze Crowthorne bereikten, haakten ze in elkaar. Een woedende Laffite ging naar Pryce toe en zag toen met afschuw het levenloze lichaam van de coureur.
Beelden ervan staan op Youtube.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:52 schreef Nizno het volgende:
zat even te zoeken op brandblusser F 1n kwam dit stukje tegen
[..]
zou kunnen dat ze het iets lager proberenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:54 schreef tripel7 het volgende:
Mercedes begint alvast van de baan de stuiteren, 2x Russell, 1x HAM
nee, dit zijn lekken uit het aankomende rapportquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nouja, eerlijk is eerlijk, als de costcap is overschreden door Redbull en als de regels daaromtrent echt duidelijk zijn, dan moet dat ook wel consequenties hebben. Regels zijn regels.
Maar vooralsnog lijkt het vooral weer op een rookgordijn waarbij er geruchten worden verspreid door concurrerende teams.
Wie een regel overtreedt, verdient straf.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nouja, eerlijk is eerlijk, als de costcap is overschreden door Redbull en als de regels daaromtrent echt duidelijk zijn, dan moet dat ook wel consequenties hebben. Regels zijn regels.
Maar vooralsnog lijkt het vooral weer op een rookgordijn waarbij er geruchten worden verspreid door concurrerende teams.
Horner heeft al gereageerdquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
True, maar zelfs de straf is onduidelijk omdat er verschillende opties benoemd worden van een waarschuwing tot puntenaftrek tot uitsluiting uit het kampioenschap.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wie een regel overtreedt, verdient straf.
Yup, de wanhoop om iets te winnen begint groot te worden, en dan hopen dat het niet George is, anders is de stemming daar te vergelijken met de begrafenis van de queenquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou kunnen dat ze het iets lager proberen
Wat benzine sparen vanwege cost capquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Max doet straks net voor tijd een rondje op 3 fietswielen met lege banden, dan kan de rest morgen proberen of ze het sneller kunnen op zachte
Er zijn binnen dat team maar 3 personen belangrijk en Sjors hoort daar niet bijquote:Op vrijdag 30 september 2022 15:59 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Yup, de wanhoop om iets te winnen begint groot te worden, en dan hopen dat het niet George is, anders is de stemming daar te vergelijken met de begrafenis van de queen
CO2, verdrijft de zuurstof en koelt. Laat dus geen schade achter.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Dit soort regels zijn per definitie onduidelijk en voor interpretatie vatbaar. Daarom duurt het Fia onderzoek ook zo lang.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Horner heeft al gereageerd
[ twitter ]
das wel gevaarlijk met mensenquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
CO2, verdrijft de zuurstof en koelt. Laat dus geen schade achter.
wie zie jij als 3e dan, Angela?quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn binnen dat team maar 3 personen belangrijk en Sjors hoort daar niet bij
Toto, Lewis, en ik neem aan Rosco, aangezien Hamilton die regelmatig in een privéjet rondvliegt?quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn binnen dat team maar 3 personen belangrijk en Sjors hoort daar niet bij
Wat het zegt is dat geruchten niets zeggen, gewoon even afwachten hoe het zit.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Dit soort regels zijn per definitie onduidelijk en voor interpretatie vatbaar. Daarom duurt het Fia onderzoek ook zo lang.
Natuurlijk zegt Horner dat er niets aan de hand is, maar hij zei bij Sky ook dat de regels ingewikkeld zijn en nog goed vorm moeten krijgen de komende jaren en daarmee leek hij ook wel voor te sorteren op een naderende discussie.
quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
True, maar zelfs de straf is onduidelijk omdat er verschillende opties benoemd worden van een waarschuwing tot puntenaftrek tot uitsluiting uit het kampioenschap.
Handen af van ONZE @3rr0r!quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:02 schreef Zipportal het volgende:
Veel errors gezien.
Praat gewoon Nederlands.
Dit jaar 5 miljoen inleveren, dan zitten ze de laatste races zonder cash, racen ze lekker niet. Verandert niks aan de uitslag van het WK, behalve punten.quote:Op vrijdag 30 september 2022 15:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Welke record streak?quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik gun Max op zich die record streak wel. Maar k zie liever een spannende race tussen hem en Lewislet's go zou ik zeggen.
Overwinningen. Achter elkaar.quote:
En 5% = ?? 7,5 miljoen ofzo?quote:
Als hij dat vindt dan moet hij ook toegeven dat hij vorig jaar fout zat met het zo openlijk willen bepalen van racesquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Toto wil dat de FIA keihard gaat ingrijpen. (en Toto kijkt er met een neutraal oog naar, zoals we weten)
[ twitter ]
zoiets, van 140Mquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En 5% = ?? 7,5 miljoen ofzo?
Daar weet Vettel dan weer alles vanquote:
quote:Vettel moest al kort in de eerste training het team opzoeken nadat hij over de boordradio had geroepen dat hij vloeistoffen in de auto voelde. Toen de Duitser met een witte markeringen op de achterkant van zijn Ferrari-overall uitstapte, werd al snel duidelijk dat het om de brandblusser ging.
“Ik weet nog niet precies hoe het heeft kunnen gebeuren, maar waarschijnlijk kwamen enkele schroeven los en dan op de een of andere manier ontsnapte de druk. Dat was niet zo plezierig. Ik was gelijk afgekoeld”, vertelde Vettel in een eerste reactie bij Sky Sports. Bij een collega-journalist zei hij: "Het gaf in eerste instantie een branderig gevoel en naderhand werd het heel koud.
Die is lastig. Totaal aantal overwinningen in een seizoen gaat hij wel waarschijnlijk halen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Overwinningen. Achter elkaar.
Toto is gewoon zuur dat ze dat zelf niet hadden verzonnenquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Toto wil dat de FIA keihard gaat ingrijpen. (en Toto kijkt er met een neutraal oog naar, zoals we weten)
[ twitter ]
Dat is toch wel de minder kant van F1, dat politiek bedrijven en niet dat Toto de enige is die het doet maar die heeft de afgelopen jaren wat teveel z'n zin gekregen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als hij dat vindt dan moet hij ook toegeven dat hij vorig jaar fout zat met het zo openlijk willen bepalen van races
Echt elke 3 zinnen gooien ze er weer een Engels woord in. Ergerlijk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:02 schreef Zipportal het volgende:
Veel errors gezien.
Praat gewoon Nederlands.
op hoeveel stond dat ook alweer?quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
9.quote:
Echt enorm annoying.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt elke 3 zinnen gooien ze er weer een Engels woord in. Ergerlijk.
Oh ik ging even uit van 125, dan is het dus nog meer binnen die marge.. gunstig.quote:
Dat duurt sowieso nog tot en met Brazilië.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze laten nu ook zijn fout zien in bocht 1 hoor!!quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Russell gewoon weer dik twee tienden sneller dan Hamilton en bij Sky hebben ze zich er dan maar op toe gelegd Hamilton zo vaak mogelijk te noemen in combinatie met "fastest". Zijn fastest lap van 2019, zijn fastest sector van vanochtend. Ik lach me dood.
Lewis kan op die manier nog 8x WDC pakken??quote:
Als je ziet met hoe weinig updates de teams op dit moment komen dan zijn ze er echt mee bezigquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oh ik ging even uit van 125, dan is het dus nog meer binnen die marge.. gunstig.
Tis niet zo netjes, maar een schurkenstreekje hoort er zo nu en dan gewoon bij.
Die titel wordt echt niet afgepakt.. boete en dawast. Ik hoop alleen dat ze nu niet hetzelfde aan het flikken zijn, want dan gaan er wel dingen mis eind vh seizoen natuurlijk.
Neequote:Op vrijdag 30 september 2022 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis kan op die manier nog 8x WDC pakken??
Wow.
Eclusion of the championshipquote:
Er zullen vast nog idioten zijn die er zo aan spinnen. Cost cap van vorig jaar is natuurlijk vooral al bedoeld voor de ontwikkeling van de auto van dit jaar.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis kan op die manier nog 8x WDC pakken??
Wow.
Dat hoef je me niet te vertellen.quote:
George moet gaan oppassen dat hij niet een liefdes tikje tegen z'n achterwiel krijgtquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Russell gewoon weer dik twee tienden sneller dan Hamilton en bij Sky hebben ze zich er dan maar op toe gelegd Hamilton zo vaak mogelijk te noemen in combinatie met "fastest". Zijn fastest lap van 2019, zijn fastest sector van vanochtend. Ik lach me dood.
Hij heeft alle documenten alvast in gekeken en waar nodig correcties in zijn voordeel gemaakt?quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Toto zegt dat het in de paddock bekend is dat er één team procedureel in overtreding zou zijn en één team een enorme overschrijding heeft.
Sja, er waren na de zomerstop al hardop vragen gesteld door wat teams geloof ik, onder andere over die nieuwe monocoque.. dus het lijkt er wel verdacht veel op..quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je ziet met hoe weinig updates de teams op dit moment komen dan zijn ze er echt mee bezig
147,6, meen ik. 145 voor 21 races + 1,2 miljoen voor een race extra en nog wat voor de sprintraces.quote:
Mailtjes naar de FIA zijn onderweg!quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft alle documenten alvast in gekeken en waar nodig correcties in zijn voordeel gemaakt?
quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
In Engeland gaan ze helemaal los.![]()
[ afbeelding ]
Copygate ook niet, meen ik.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:14 schreef Adames het volgende:
[..]
Zelfs bij Spygate werd er niks gedaan aan coureurspunten.
mwah, RB heeft die nieuwe onderdelen wel in ontwikkeling, maar niet naar de baan gebracht. Dat zegt genoeg hoe dicht ze er op zitten, maar dat geldt voor bijna alle teams.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, er waren na de zomerstop al hardop vragen gesteld door wat teams geloof ik, onder andere over die nieuwe monocoque.. dus het lijkt er wel verdacht veel op..
nouja je stikt gewoon als je in een co2 wolk terecht komt.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Daar weet Vettel dan weer alles van
[..]
Here comes the sun... and it's allright.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
In Engeland gaan ze helemaal los.![]()
[ afbeelding ]
Kun je nagaan hoe ingewikkeld ze het gemaakt hebbenquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoezo komt dit nu pas naar boven. We zitten bijna al in 2023, dit gaat over 2021
Omdat de FIA er een half jaar over gedaan heeft om de boeken door te nemen. Het was al uitgesteld van juli naar september en nu oktober.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoezo komt dit nu pas naar boven. We zitten bijna al in 2023, dit gaat over 2021
die is voor volgend jaar alweer verbodenquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
Of naar het concept van de achtervleugel van Aston Martin dat nog helemaal niet gekopieerd is.
ja valt nog mee dat de gridposities van Monza op tijd waren.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe ingewikkeld ze het gemaakt hebben
Het is ook wel ingewikkeld, stel Red Bull plakt op kosten voorvleugel 90% van wat de anderen daarvoor rekenen dan heb je al een probleem.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe ingewikkeld ze het gemaakt hebben
Dat is niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga zeker uit van dat soort overtredingen, net als de ontwikkelkosten. Aan welk jaar moeten die toegerekend worden?quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook wel ingewikkeld, stel Red Bull plakt op kosten voorvleugel 90% van wat de anderen daarvoor rekenen dan heb je al een probleem.
En dan krijg je nog al die wisselkoersen omdat de teams over de hele wereld inkopen doen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook wel ingewikkeld, stel Red Bull plakt op kosten voorvleugel 90% van wat de anderen daarvoor rekenen dan heb je al een probleem.
volgens mij is dat hele gevecht tussen accountants nu ook een aparte sport naast de f1quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga zeker uit van dat soort overtredingen, net als de ontwikkelkosten. Aan welk jaar moeten die toegerekend worden?
ze maken het zichzelf wel weer moeilijk op deze manierquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij is dat hele gevecht tussen accountants nu ook een aparte sport naast de f1
klopt. Er zouden makkelijkere manieren moeten zijn. Je gaat in ieder geval niet ontkomen aan nog meer standaardonderdelen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze maken het zichzelf wel weer moeilijk op deze manier
Kosten reken je toe aan de periode waarover je baten gaat hebben van de gemaakte kostenquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga zeker uit van dat soort overtredingen, net als de ontwikkelkosten. Aan welk jaar moeten die toegerekend worden?
Daar zijn natuurlijk weer afspraken over gemaakt, omdat niet alle ontwikkeling ook op de baan terug te zien zal zijn. Het is mede daardoor niet zwart/witquote:Op vrijdag 30 september 2022 16:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kosten reken je toe aan de periode waarover je baten gaat hebben van de gemaakte kosten
Die boete zou dan wel een dikke veelvoud moeten zijn van de overschrijding zodat je ze goed pakt.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:52 schreef ZaZoe het volgende:
Dikke vette boete zou ik zeggen, en dooorrrrrr
quote:Toto Wolff:
"Funny that Christian (Horner) has said that because it has been weeks and months that they are being investigated," said Wolff.
"He mustn't speak to his CFO.
"All of us have been investigated thoroughly and, as we understand, a team is being investigated for a minor breach which is procedural and another team that is fundamentally massively over.
"That is an open secret in the paddock.
"I think there is a governance in place that is very solid that the FIA have set up and you are going to be issued a certificate of compliance and if you are not compliant it goes to the cost cap adjudication panel.
"Then the panel judges and they can choose from these penalties the appropriate one.
"The crucial part is that if you have been over in 2021 then you have been over in 2022 and that means you have an advantage into 2023.
"This is heavyweight stuff.
"We are using used parts, we are not running what we want to run, we are not developing what we could be developing.
"We have made more than 40 people redundant in our organisation and it was a huge, mammoth operation to make the cap.
"I don't know how many tens of millions we had to restructure and reprocess to be below the cap and if someone has been not doing that or pushing the boundaries then every million is a massive disadvantage.
"It is not for me to judge what the penalties could be, the judges have all that scope to analyse but I wouldn't want to be in their position given the impact over three years."
Ze hadden gewoon ook alles erin moeten gooien inclusief coureurs dan wel met een hoger budget uiteraard.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zijn natuurlijk weer afspraken over gemaakt, omdat niet alle ontwikkeling ook op de baan terug te zien zal zijn. Het is mede daardoor niet zwart/wit
ook Totoquote:
quote:"I have no information at that stage if they are in breach, by how much they are in breach. And obviously being in breach in one year, means you're probably in breach of a second year, and potentially a third year.
"And once that is clarified, I'm sure lots of discussions are going to take off. about what effect it would have. But it's too early at this stage to comment."
Maakt ze bij Mercedes en in Engeland niet uit, het zaadje is geplant. Weer een titel van Verstappen waar een asterisk achter moet. De frustratie zal daar niet snel weg gaan na AD21 en dit mislukt seizoen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:00 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een gespeculeer over een gerucht, het seizoen is zeker niet meer spannend?
dit gaat nog over vorig jaarquote:Op vrijdag 30 september 2022 17:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Maakt ze bij Mercedes en in Engeland niet uit, het zaadje is geplant. Weer een titel van Verstappen waar een asterisk achter moet. De frustratie zal daar niet snel weg gaan na AD21 en dit mislukt seizoen.
Dan zal het wel weer druk worden op internet met het herkauwen van de meest oppervlakkige statistieken en claims dat hij drie wereldkampioenen heeft verslagen, ja echt, ze tellen Rosberg mee als WK om de grootsheid van Hamilton te illustreren.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Maakt ze bij Mercedes en in Engeland niet uit, het zaadje is geplant. Weer een titel van Verstappen waar een asterisk achter moet. De frustratie zal daar niet snel weg gaan na AD21 en dit mislukt seizoen.
Alsof je Red Bull kan pakken met een geldboete. Bij die gasten groeit het geld aan de bomen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die boete zou dan wel een dikke veelvoud moeten zijn van de overschrijding zodat je ze goed pakt.
Volgens Toto heb je daar dit jaar en volgend jaar nog voordeel van. (zoals jezelf ook al quootte)quote:
Nou ja dan maar een power performance penalty danquote:Op vrijdag 30 september 2022 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof je Red Bull kan pakken met een geldboete. Bij die gasten groeit het geld aan de bomen.
Toto kan van alles beweren maar je moet het wel per jaar bekijken.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Volgens Toto heb je daar dit jaar en volgend jaar nog voordeel van. (zoals jezelf ook al quootte)
Toto voelt de bui al hangen, en probeert zoveel mogelijk WDC's van Verstappen te besmetten als reden waarom het geitje uiteindelijk nooit z'n 8ste WDC cadeau krijgt.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:30 schreef Tarado het volgende:
Toto kan van alles beweren maar je moet het wel per jaar bekijken.
Vreemd, met een heel nieuw concept van auto's.....quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:27 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Volgens Toto heb je daar dit jaar en volgend jaar nog voordeel van. (zoals jezelf ook al quootte)
Rosberg is toch ook wereldkampioen?quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan zal het wel weer druk worden op internet met het herkauwen van de meest oppervlakkige statistieken en claims dat hij drie wereldkampioenen heeft verslagen, ja echt, ze tellen Rosberg mee als WK om de grootsheid van Hamilton te illustreren.
Ja maar die stopte ermee voor dat de geit de kans kreeg om hem te verslaan toen hij WDC was, altijd tegen ons.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg is toch ook wereldkampioen?
Tenzij Mercedes volgend jaar wel een racewinnende auto bouwt zie ik het er ook niet meer van komen voor Hamilton. Jaren gaan ook bij hem tellen en de groep jonge honden is fors.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:44 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Toto voelt de bui al hangen, en probeert zoveel mogelijk WDC's van Verstappen te besmetten als reden waarom het geitje uiteindelijk nooit z'n 8ste WDC cadeau krijgt.
Ja, omdat hij Hamilton versloeg ja.quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg is toch ook wereldkampioen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |