Tja Nazi-Duitsland was in principe ook al verslagen in 1943 maar dat heeft ook tot 1945 geduurd...quote:Op woensdag 28 september 2022 23:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik de berichten moet geloven zijn ze al vanaf het begin aan het verliezen. Duurt toch nog wel vrij lang voor dat deze verliezende tegenstander verslagen is vind ik ondertussen
Bla bla.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
De EU kan zich geen jaren durende oorlog veroorloven
Mijn antwoord is precies het gedeelte dat je niet quot. Het draagvlak onder de bevolkingen is tanendequote:Op donderdag 29 september 2022 00:58 schreef YStec het volgende:
[..]
Bla bla.
Deze hele oorlog loopt anders dan gedacht voor iedereen. De EU heeft al acties ondernomen die niemand zag aankomen. Zelfde geldt voor de eensgezindheid dat al maanden duurt.
De EU kan zich wél een oorlog permitteren als er nog meer te verliezen valt door niet in te grijpen.
Waar komt dat toch vandaan om de EU zo zwak te zien? We zijn met meer, we zijn rijker en machtiger en sterker wanneer we samenwerken - iets dat we al maanden doen.
Boeiend. Ze zijn nog steeds in de minderheid.quote:Op donderdag 29 september 2022 01:02 schreef the-eye het volgende:
Het draagvlak onder de bevolkingen is tanende
Maar dat maakt niet uit want de EU is een dictatuur onder commando van het Amerikaanse militair-industrieel complex.quote:Op donderdag 29 september 2022 01:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn antwoord is precies het gedeelte dat je niet quot. Het draagvlak onder de bevolkingen is tanende
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 29 september 2022 01:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn antwoord is precies het gedeelte dat je niet quot. Het draagvlak onder de bevolkingen is tanende
Nouja, we gaan van "als Kiev niet binnen 3 dagen valt is dat een overwinning voor Oekraïene" naar "die Russen houden het nog vrij lang vol".quote:Op woensdag 28 september 2022 23:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik de berichten moet geloven zijn ze al vanaf het begin aan het verliezen. Duurt toch nog wel vrij lang voor dat deze verliezende tegenstander verslagen is vind ik ondertussen
Het was de VS al een tijd een doorn in het oog, dat vooral Duitsland een contract voor afname van olie en gas had lopen met Rusland en dat notabene als NATO-lid. Wel bescherming van de VS verwachten in tijden van oorlog ,maar wel olie en gas afnemen van een potentiele vijand? Trump heeft daar ook al een keer over gesproken met Stoltenberg:.https://www.youtube.com/watch?v=nu57D9YcIk0 De VS wilde al langer vloeibaar gas verkopen aan Europa en dat is nu realiteit geworden..quote:Op donderdag 29 september 2022 01:54 schreef Jemoederniet het volgende:
Hoe bestaat het dat Biden nog voor de oorlog dreigde NorthStream 2 kapot te maken indien Rusland de invasie zou beginnen.![]()
Waarom zou hij dit zo openlijk zeggen, terwijl bondskanselier Scholz naast hem staat?
Als de VS willen dat de pijpleiding niet wordt gebruikt, volstaat diplomatieke druk dan kennelijk niet?
We wisten wel dat de VS tegen die leiding waren, maar het feit dát Biden dreigt de leiding op te blazen is ronduit bizar.
Heeft iemand hiervoor al een goede verklaring gehoord?
Zouden de Amerikanen toch achter de aanslagen zitten, eventueel met medeweten van Scholz, die definitieve sluiting van NS 1 en 2 thuis politiek niet kan verkopen?
Zouden de Russen in staat zijn om bommen door die leidingen te manoevreren, terwijl er wel gas in zat maar niet stroomde, en dan precies buiten de territoriale wateren laten ontploffen? Lijkt me heel sterk verhaal, doet meer denken aan James Bond.
Van buitenaf drie explosieven plaatsen ... zou kunnen maar kunnen de Russen dat nu nog wel, zulke complexe operaties uitvoeren zonder gesnapt te worden? De zeeën worden constant gemonitord met afluisterapparatuur, zou echt knap zijn als de Russen dit nu kunnen.
Persoonlijk denk ik nog steeds dat het de Russen waren, wat des te zorgelijker is dan een scenario waarin de VS erachter zitten.
[ twitter ]
quote eens zo'n bericht?quote:Op woensdag 28 september 2022 23:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Heel Europa nam energie af van Rusland. Nederland ook. Moeten wij nu bang zijn als NAVO bondgenoot dat de VS ons aanvalt omdat we Groningen niet leegpompen?quote:Op donderdag 29 september 2022 03:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Het was de VS al een tijd een doorn in het oog, dat vooral Duitsland een contract voor afname van olie en gas had lopen met Rusland en dat notabene als NATO-lid. Wel bescherming van de VS verwachten in tijden van oorlog ,maar wel olie en gas afnemen van een potentiele vijand? Trump heeft daar ook al een keer over gesproken met Stoltenberg:.https://www.youtube.com/watch?v=nu57D9YcIk0 De VS wilde al langer vloeibaar gas verkopen aan Europa en dat is nu realiteit geworden..
Jammer voor degenen die protesteren, maar wen er maar gewoon aan.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Door heel Europa zijn er protesten van burgers tegen de inflatie en hoge energieprijzen. Het draagvlak is duidelijk aan het afnemen. De EU kan zich geen jaren durende oorlog veroorloven
Nou en? Er worden hier doorlopend dingen doorgevoerd waar geen tot amper draagvlak voor is. Onze premier heeft bijvoorbeeld amper draagvlak en wordt door 80% van de bevolking uitgekotst, toch zit hij er nog.quote:Op donderdag 29 september 2022 01:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik herken dat niet. Het grootste gedeelte van de bevolking heeft steeds meer hoop dat Rusland inderdaad dit gaat verliezen. Het is meer dat ik een select groepje steeds harder zie roepen dat draagvlak af begint te nemen. Maar dat is werkwijze die we vanuit dat groepje eerder hebben gezien en die niet heel succesvol bleek.quote:Op donderdag 29 september 2022 01:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Trumpetisten in 2016: Trump heeft gelijk toen hij zei dat Duitsland niet afhankelijk moet zijn van Russisch gas, want TrumpGOD heeft altijd gelijk!quote:Op donderdag 29 september 2022 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Door heel Europa zijn er protesten van burgers tegen de inflatie en hoge energieprijzen. Het draagvlak is duidelijk aan het afnemen. De EU kan zich geen jaren durende oorlog veroorloven
Da's wel een heel vreemde redenatie.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee vriend, die beelden van het kanonnenvoer gaan hier door merg en been.
Zijn wel families, en ik zie dat tuig ook. Wij betalen die oorlog. Heb daar moeite mee.
Zo’n mannelijk trutje, die bang is om geen reizen te kunnen maken…Hoop dat die morgen een klap op zijn bek krijgt. Gewoon voor zijn landgenoten die niet de middelen hebben en als voer sterven om het punt te maken.
Maar dan worden alle Russische trollen hier werkloos. Lijkt me niet.quote:Op woensdag 28 september 2022 23:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Volgende actie zal tegen de servers van Fok! gericht zijn, in een klap alle stoere toetsenbordsoldaatjes uitgeschakeld.
De EU voert geen oorlog.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat nu wordt ingevuld dat Biden zegt dat hij NS2 dan zal opblazen. Dat zegt hij niet.quote:Op donderdag 29 september 2022 01:54 schreef Jemoederniet het volgende:
Hoe bestaat het dat Biden nog voor de oorlog dreigde NorthStream 2 kapot te maken indien Rusland de invasie zou beginnen.![]()
Waarom zou hij dit zo openlijk zeggen, terwijl bondskanselier Scholz naast hem staat?
Als de VS willen dat de pijpleiding niet wordt gebruikt, volstaat diplomatieke druk dan kennelijk niet?
Als de zee vol afluister apparatuur zit, dan had een Amerikaanse operatie ook opgevallen.quote:We wisten wel dat de VS tegen die leiding waren, maar het feit dát Biden dreigt de leiding op te blazen is ronduit bizar.
Heeft iemand hiervoor al een goede verklaring gehoord?
Zouden de Amerikanen toch achter de aanslagen zitten, eventueel met medeweten van Scholz, die definitieve sluiting van NS 1 en 2 thuis politiek niet kan verkopen?
Zouden de Russen in staat zijn om bommen door die leidingen te manoevreren, terwijl er wel gas in zat maar niet stroomde, en dan precies buiten de territoriale wateren laten ontploffen? Lijkt me heel sterk verhaal, doet meer denken aan James Bond.
Van buitenaf drie explosieven plaatsen ... zou kunnen maar kunnen de Russen dat nu nog wel, zulke complexe operaties uitvoeren zonder gesnapt te worden? De zeeën worden constant gemonitord met afluisterapparatuur, zou echt knap zijn als de Russen dit nu kunnen.
Persoonlijk denk ik nog steeds dat het de Russen waren, wat des te zorgelijker is dan een scenario waarin de VS erachter zitten.
[ twitter ]
Inderdaad. Daarnaast even wat aanhalen in dat bijvoorbeeld Biden door Maga Trumpers een dictator werd genoemd omdat hij regels oplegt, hetgeen een hele moeilijke discussie werd.quote:Op donderdag 29 september 2022 06:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou en? Er worden hier doorlopend dingen doorgevoerd waar geen tot amper draagvlak voor is. Onze premier heeft bijvoorbeeld amper draagvlak en wordt door 80% van de bevolking uitgekotst, toch zit hij er nog.
Politiek is soms ook impopulaire beslissingen nemen en dit valt daar ook onder.
Ik begrijp je reactie niet. Waarom kots je de huidige golf vluchtelingen uit?quote:Op donderdag 29 september 2022 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb een eerste vluchteling Rus in huis gehad. Die was bang. Die Russen die nu vertrekken![]()
Moeilijke materie
Het zijn er wss zoveel dat je ze niet allemaal meteen kunt opruimenquote:Op donderdag 29 september 2022 07:50 schreef quirina het volgende:
Waarom ruimen ze lijken niet op in Oekraïne ? Kreeg een berichtje waarop te zien was hoe dieren de lijken aanvreten
Omdat de Russen die nu vluchten Poetlul wel steunen, maar niet willen vechten.quote:Op donderdag 29 september 2022 07:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet. Waarom kots je de huidige golf vluchtelingen uit?
Getver. En wie stuurt je zulke berichten?quote:Op donderdag 29 september 2022 07:50 schreef quirina het volgende:
Waarom ruimen ze lijken niet op in Oekraïne ? Kreeg een berichtje waarop te zien was hoe dieren de lijken aanvreten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |