Die struiken hebben wel ellendige stekels ja, dus niet heeel raar dat men in landsdelen die naam zo verzint.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:41 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja krosjelevlaai zei ook iemand, maar de meerderheid noemde het steksbearen of een variant daarvan, is Noord Limburgs denk ik. Voor mij vertaalden ze het naar het Nederlands,steekberen dus
(en iemands dochter noemde het seksberen, maar dat schijnt toch weer wat anders te zijn)
Klopt, venijnige krengen zijn hetquote:Op dinsdag 27 september 2022 17:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die struiken hebben wel ellendige stekels ja, dus niet heeel raar dat men in landsdelen die naam zo verzint.
Ja zo'n kale struik heb ik wel eens gezien, maar dat kan ook elke andere kale struik zijn! Kaal is niet altijd beterquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:07 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
"Kruisbessenstruik helemaal kaal" heet het plaatje. Leek me gepast.
Geloof me, kroenselen plukken is een avontuur met als gevolg opengereten handen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:11 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja zo'n kale struik heb ik wel eens gezien, maar dat kan ook elke andere kale struik zijn! Kaal is niet altijd beter
Dan mogen de oudjes de bessen zelf plukken!quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Geloof me, kroenselen plukken is een avontuur met als gevolg opengereten handen.
En dat allemaal voor een zure vlaai
De oudjes hier begaan er een moord voor.
Ik ben niet zeker maar ik denk dat wij hier in Limburg al eerder vlaai hadden dan de Nederlanders. Velen vanuit NL Limburg komen de grens ook over voor onze vlaai daar deze beter zou zijn. Sowieso nog veel warme bakkers hier.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:30 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Dan mogen de oudjes de bessen zelf plukken!wat leuk dat ze in Belgisch Limburg ook vlaaien hebben! Ik kwam meestal in Gent-Brugge-Antwerpen en daar nooit echt vlaai gezien. Ze zeiden in Zeeuws Vlaanderen wel altijd dat als we goed gebak wilden we het in België moesten halen.
Stelen jullie pikken?quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:35 schreef Lenny77 het volgende:
En daarna wij en pas een paar 100 jaar later NL zie ik
Dus een klein juichje hier, ook al zijn wij zelf pikkedieven
ik ben klaar met dit jaarquote:Op dinsdag 27 september 2022 21:41 schreef fietsie het volgende:
Ik ben nu wel redelijk klaar met de dag eigenlijk. Beetje te druk op het moment
quote:
Ok eerst nog kerst.quote:Op dinsdag 27 september 2022 21:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]maar kerst is nog niet geweest. Eerst kerst en dan ben ik wel klaar met het jaar, scheelt dat het jaar dan ook wel bijna klaar is
quote:Op dinsdag 27 september 2022 21:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ok eerst nog kerst.
Hopelijk heb ik dit jaar de energie om de boom te zetten
Ik heb vandaag in een opwelling een geurkaars bij de Lidl gekocht, in de geur Christmas tree, maar durf de verpakking nog niet te openen, meestal vind ik geurkaarsen stinken eigenlijkquote:
Hoe ruiken opiumkaarsen? Zegt me helemaal niets eigenlijk.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:35 schreef fietsie het volgende:
Ik heb een hele primaire herinnering aan geurkaarsen. Waren in Duitsland op de kerstmarkt in Keulen: opiumkaarsen...
quote:Op woensdag 28 september 2022 10:25 schreef puzziepie het volgende:
ff een dikke knuffel voor @:Lenny77
Oh geen fan van koriander, maar klinkt alsof het een lekker ouderwetse geur is!quote:Op woensdag 28 september 2022 21:57 schreef fietsie het volgende:
Opium bestaat uit een exotisch mengsel van wilde en rijke kruiden met diepe houtaroma's,
gecombineerd met mandarijn, pruim, kruidnagels, koriander, anjer en mirre.
Oei... euh das een geur? Zeer populair bij de hippies destijds en meer van dat alto volk later in de jaren 80-90 (New Wave, Punk enz).. Is een vrij zware zeer herkenbare geur.quote:Op woensdag 28 september 2022 22:13 schreef fietsie het volgende:
Ik heb het woord vaker gehoord maar waar staat het voor?
Ik snap, alleen ik kan me er geen beeld van vormen, moet dus maar even ruiken morgen als ik bij t tuincentrum ben waar ze van die geur-wax-tabletten verkopenquote:Op woensdag 28 september 2022 22:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oei... euh das een geur? Zeer populair bij de hippies destijds en meer van dat alto volk later in de jaren 80-90 (New Wave, Punk enz).. Is een vrij zware zeer herkenbare geur.
Dus de kaars ruikt naar spar? Wel lekker.quote:Op woensdag 28 september 2022 21:01 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb vandaag in een opwelling een geurkaars bij de Lidl gekocht, in de geur Christmas tree, maar durf de verpakking nog niet te openen, meestal vind ik geurkaarsen stinken eigenlijk
In het ABM ( Algemeen Beschaafd Maastrichts ) zijn dat krooooonschele. Dus met een heel lang getrokken ooh.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben niet zeker maar ik denk dat wij hier in Limburg al eerder vlaai hadden dan de Nederlanders. Velen vanuit NL Limburg komen de grens ook over voor onze vlaai daar deze beter zou zijn. Sowieso nog veel warme bakkers hier.
Sinterklaas komt niet uit Turkije.quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:44 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
In het ABM ( Algemeen Beschaafd Maastrichts ) zijn dat krooooonschele. Dus met een heel lang getrokken ooh.
Overigens, ze komen oorspronkelijk uit Turkije.
Net als Sinterklaas ....
...quote:
Ik heb zoveel vlaai gegeten in mijn leven dat het niet meer hoeft...quote:
Warm hartig snackenquote:
quote:
Ja zo kun je het ook noemenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:19 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]nu heb ik zin in een saucijzenbroodje
![]()
misschien moet ik maar eens gaan ontbijten
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de pelletkachel ga aanzetten... heb het tot nu toe nog niet gedaan.quote:
Ik heb hier net voor het eerst dit jaar de CV aangezet omdat gisteravond de druppels van het dubbelglas af parelden, het was zo vochtig in huis daar moest even wat warmte in.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de pelletkachel ga aanzetten... heb het tot nu toe nog niet gedaan.
Zou 17 graden koud genoeg zijn om te starten?
Ik ben altijd bang om dat ding de eerste keer aan te zetten in het seizoen.. wat als ie niet goed trekt, wat als ie barst door schade, hij rammelt ook altijd zo hard de eerste keerquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb hier net voor het eerst dit jaar de CV aangezet omdat gisteravond de druppels van het dubbelglas af parelden, het was zo vochtig in huis daar moest even wat warmte in.
En nu is iedereen in huis dus voelt het ook nuttig; vanavond is het toch dekentjestijd op mn troon dus dan is het veel minder nuttig
Zoom los tornen , strijkband kopen en in de pijpen strijkenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:06 schreef Lenny77 het volgende:
Mijn 2 nieuwe broeken zijn een beetje te kort trouwensDAMN those leggs!
Nu ben ik ook aan het twijfelen of ik de zoom vanonder gewoon niet los ga maken, dan win ik zomaar 3 cm! Maar dan heb ik een stuk wat gaat rafelen![]()
Kijk, daarom kan ik dus beter werken.. dan hou ik mij niet bezig met dit soort onzin.. dan ben ik gewoon blij dat ik even kan slapen tussen diensten in![]()
Is dat genoeg? Zo een band? Want dat zou super nieuws zijnquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:14 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zoom los tornen , strijkband kopen en in de pijpen strijken
Je kan het redelijk opstrijken ,dan gaat het minder rafelen . of met belegquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is dat genoeg? Zo een band? Want dat zou super nieuws zijn![]()
Het is een floeren broek (euh.. denk dat jullie dat ribfluweel noemen)
Beleg?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:23 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Je kan het redelijk opstrijken ,dan gaat het minder rafelen . of met beleg
Oh.ik zou strijkband kopen (zoom band , en dan strijk pers je het er in. Dat houdt het rafelen misschien iets langer tegengaanquote:
quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:29 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Oh. ehm ik zou strijkband kopen (zoom band , en dan strijk pers je het er in. Dat houdt het rafelen misschien iets langer tegengaan
Ja maar daar gaat het dus mis.. heb geen naaimachinequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:30 schreef fietsie het volgende:
Ja hoor met ribfluweel is opstrijken van strijkband al genoeg
En als je erg vaak met je schoenen-rand in de zoom loopt is een enkele rechte steek rondom naaien met de naaimachine een eventuele versteviging.
Sommige naaimachines hebben ook een afwerksteek...
Maar is u 1?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar daar gaat het dus mis.. heb geen naaimachine
??quote:Op vrijdag 30 september 2022 16:15 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Sinterklaas komt niet uit Turkije.
Zout erop? (de vlek, niet het wondjequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:05 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Ben die stomme broek aan het losmaken en ongemerkt is een sneetje van in de week op mijn duim beginnen bloeden en nu hangt er bloed op die broek![]()
EEN WITTE BROEK
Ik heb mijn wetenschappelijk brein laten werken en heb er gewoon aan liggen likken (enzymen dit dat)quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:29 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Zout erop? (de vlek, niet het wondje)
Mieperdquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:05 schreef Lenny77 het volgende:
![]()
Ben die stomme broek aan het losmaken en ongemerkt is een sneetje van in de week op mijn duim beginnen bloeden en nu hangt er bloed op die broek![]()
EEN WITTE BROEK
Ja dat krijg je als mensen dingen gaan doen waar ze geen verstand van hebbenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mieperd![]()
Beetje baking soda helpt ook.
Zoomband of strijkband is heel goedkoop en makkelijk in gebruik.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als mensen dingen gaan doen waar ze geen verstand van hebben
Ja ik heb een decousvitequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:54 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zoomband of strijkband is heel goedkoop en makkelijk in gebruik.
Je hebt wel een tornmesje?
Met dat strijkband pers je ook een beetje de zoomnaden eruitquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja ik heb een decousviteDat stuk is al klaar bij broek 1.
Er bleek een nog grotere omslag te zijn dan verwacht () dus die band is niet nodig denk ik. Ik heb de randen afgebrand met een briquet en terug naar binnen geplooid en ben nu het betere handnaaiwerk aan het uitvoeren
Hm das ook wel weer waar.. Ik ga seffens even naar de winkel voor eentje..quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:59 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Met dat strijkband pers je ook een beetje de zoom strak
Wordt ie mooier van.
Kleine tip
quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hm das ook wel weer waar.. Ik ga seffens even naar de winkel voor eentje..
Broddelwerk afleveren kan altijd nog
quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yeahhh dat werkt het beter af
Dit is Ikea ,maar je kan het ook beter bij de Wibra of action , Hema kopen voor 2 euro . Meestal een rol 2cm breedquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]Oh das nog iets anders dan dat ik dacht
Thxquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:07 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dit is Ikea ,maar je kan het ook beter bij de Wibra of action , Hema kopen voor 2 euro . Meestal een rol 2cm breed
Oooow je bent al klaar!quote:
Dat was destijds onderdeel van het Oost Romeinse Rijk. Sinterklaas was een Griek.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:13 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
??
Wikkiepikkie zegt
Waar komt Sinterklaas vandaan? Of Sinterklaas echt heeft bestaan is niet helemaal zeker. Historici vermoeden dat hij is gebaseerd op de bisschop Nicolaas. Hij leeft rond de vierde eeuw na Christus in Myra, een stad in het huidige Zuid-Turkije.
Waarom vieren we Sinterklaas? - NPO Kennishttps://npokennis.nl › longread › waarom-vieren-we-sinte...
Afbeeldingsresultaat voor waar komt sinterklaas vandaan
Ah zo bedoel je dat. Was ie dan een Griek Orthodoxe Bisschop? Met die baard zou dat best wel eens zo kunnen zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:52 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dat was destijds onderdeel van het Oost Romeinse Rijk. Sinterklaas was een Griek.
Nee, katholiek. Het Orthodoxe geloof bestond nog niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 22:18 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ah zo bedoel je dat. Was ie dan een Griek Orthodoxe Bisschop? Met die baard zou dat best wel eens zo kunnen zijn.
Ja, wel nog zonder band, daar ga ik in de week voor kijken. Maar de rest is klaar, ook het omnaaien enzquote:
Heb je het met de naaimachine gedaan? Dat persen kan je beter doen voordat je iets gaat zomen. Maar goed om te lezenquote:Op zondag 2 oktober 2022 18:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja, wel nog zonder band, daar ga ik in de week voor kijken. Maar de rest is klaar, ook het omnaaien enz
Happy met het resultaat! Nu wel lang genoeg om niet als een sukkelaar over straat te gaan lopen
Nee met de handquote:Op zondag 2 oktober 2022 18:41 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Heb je het met de naaimachine gedaan?Dat presen kan je beter doen voordat je iets gaat zomen. Maar goed om te lezen
Ahquote:Op zondag 2 oktober 2022 18:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee met de hand![]()
Maar ik heb er alleen maar voor gezorgd dat er 1 omslag op de plaats blijft zitten.
Dus er is plaats genoeg nog om te werken met die band
Ja joh, je dacht toch niet dat ik dat helemaal toppie in orde zou krijgenquote:
Fijn dat het gelukt isquote:Op zondag 2 oktober 2022 18:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja joh, je dacht toch niet dat ik dat helemaal toppie in orde zou krijgen
Ja hij valt net niet op de grond (3mm er vanaf dus ik weer helemaal blij)quote:
Het is fijn as je erachter komt dat je toch wat meer zoom hebtquote:Op zondag 2 oktober 2022 18:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja hij valt net niet op de grond (3mm er vanaf dus ik weer helemaal blij)
Zelfs dubbel zoveel als verwachtquote:Op zondag 2 oktober 2022 18:50 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Het is fijn as je erachter komt dat je toch wat meer zoom hebt
Ga dan buiten spelen!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:37 schreef MizzezAmy het volgende:
Toch fijn om dan binnen te moeten zitten
quote:
Moet moet, mag, ik hou niet van dwangquote:
Mag ook dan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 15:11 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Moet moet, mag, ik hou niet van dwang
Nog steeds aan het rentenieren jij?
Slechts sexueel gefrustreerdquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:56 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met ons. Altijd gefrusteerd lol.
Mooi dat je er blij mee bentquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:26 schreef Medusa666 het volgende:
Die vibrator werkt trouwens wel super goed. Maar ik ben nu ongesteld dus dan wil ik het niet gebruiken uiteraard.
Ja je begrijpt het niet, maar het is daar ook gevoeliger dan, waardoor het echt niet gaatquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:38 schreef Faxie het volgende:
[..]
Mooi dat je er blij mee bent![]()
En lekker boeiend, je spoelt 'm toch af
Standje lager danquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:42 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ja je begrijpt het niet, maar het is daar ook gevoeliger dan, waardoor het echt niet gaat
Oke dan nietquote:Op zondag 9 oktober 2022 22:43 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Nee het werkt niet zo. Geloof me nou maar gewoon
Getal onder de 10!quote:
Nou vooruit, ik reken het goed.quote:
Oeh, wat heb ik nu gewonnen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:50 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nou vooruit, ik reken het goed.
Weet ik veel. Een aai over de bol!quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:57 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Weet ik veel. Een aai over de bol!
Gemiste kans ditquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:57 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Weet ik veel. Een aai over de bol!
Doe je best. Blijf maar raden!quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:05 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]kan ik ook doorgaan voor de koelkast?
Weet ik, maar ik hou het netjes.quote:
6! meest geschikte cijferquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Doe je best. Blijf maar raden!
[..]
Weet ik, maar ik hou het netjes.
Enige perfecte getal onder de 10!quote:
Haha, maar dat was niet het juiste getal. Je zit er wel dichtbij btw.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:29 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Enige perfecte getal onder de 10!
De 7 is het hier niet mee eensquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:29 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Enige perfecte getal onder de 10!
De 7 kan priemen zoveel die wil, maar het is geen volmaakt getal!quote:
Wijsneus!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:36 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
De 7 kan priemen zoveel die wil, maar het is geen volmaakt getal!
Hier in Drenthe noemen we die bessen 'kruudoorns'. Was al wat ouder toen ik er achter kwam dat het kruisbessen zijn. Heb ze ook in de tuin.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Geloof me, kroenselen plukken is een avontuur met als gevolg opengereten handen.
En dat allemaal voor een zure vlaai
De oudjes hier begaan er een moord voor.
Ik had ze in mn vorige tuin in zowel witte als donkerrode variant; welke heb jij?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:12 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hier in Drenthe noemen we die bessen 'kruudoorns'. Was al wat ouder toen ik er achter kwam dat het kruisbessen zijn. Heb ze ook in de tuin.
Groene.quote:Op zondag 16 oktober 2022 20:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had ze in mn vorige tuin in zowel witte als donkerrode variant; welke heb jij?
Ahja die noemde mijn opa altijd "witte" vanwege die steepjes op de bessenquote:
Dacht even dat ik een bijzonder soort had 😂quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja die noemde mijn opa altijd "witte" vanwege die steepjes op de bessen
Ik denk dat die jij hebt staan het meest bekend zijn eigenlijkquote:Op zondag 16 oktober 2022 22:55 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dacht even dat ik een bijzonder soort had 😂
Hier werden ze ook wit genoemd.quote:Op zondag 16 oktober 2022 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja die noemde mijn opa altijd "witte" vanwege die steepjes op de bessen
quote:
*gniffel*quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 17:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]ik had nog een post klaarstaan voor deze sc :
[ afbeelding ]
Maar gelukkig nu niet meer van toepassing
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
*gniffel*
Ik deed een post die achteraf misschien net niet kon en dan heb ik weer een boze @:Lenny77 dus die maar verwijderd..
Ze schijnen wel te kunnen steken als je ze wil plukkenquote:
quote:Op zondag 30 oktober 2022 22:58 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ze schijnen wel te kunnen steken als je ze wil plukken
quote:
Wat je zegt klopt wel maar dat is stiekem wel heel schattigquote:Op dinsdag 15 november 2022 12:44 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Haha maar in het echt ook nog wel, best vervelend, maar denk dan altijd maar dat blozende mensen betrouwbaarder en aardiger gevonden worden dan niet blozende mensen
En heel irritant somsquote:Op dinsdag 15 november 2022 13:07 schreef rival het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt wel maar dat is stiekem wel heel schattig
Vinden mannen leuk.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:44 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Haha maar in het echt ook nog wel, best vervelend, maar denk dan altijd maar dat blozende mensen betrouwbaarder en aardiger gevonden worden dan niet blozende mensen
Ik blijf gewoon posten, gelukkig praat er af en toe nog iemand terugquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:34 schreef Koen66 het volgende:
zie ik zowaar deze weer eens in m'n AT
Goed plan welquote:Op dinsdag 15 november 2022 21:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon posten, gelukkig praat er af en toe nog iemand terug
ja, ik jou ookquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Goed plan wel
Kom jou sowieso op meerdere plekken tegen
kloptquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:07 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
ja, ik jou ook
En op meerdere tijdstippen
Haha ik ben nog geen 40+quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:08 schreef Koen66 het volgende:
[..]
klopt
Heb je nog niet in de KSC gezien
en 40+
en ESF
KSC is al een jaar of 10 mijn thuis SC, kent hoogte en dieptepunten qua drukte en gezelligheidquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:15 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Haha ik ben nog geen 40+
ESF zegt me zo niets.
KSC wel eens een blik geworpen, maar niets gezegd
Maar ESF is van het Eurovisie Song Festivalquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:17 schreef Koen66 het volgende:
[..]
KSC is al een jaar of 10 mijn thuis SC, kent hoogte en dieptepunten qua drukte en gezelligheid
lokpostquote:Op dinsdag 15 november 2022 22:31 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Maar ESF is van het Eurovisie Song Festival![]()
dat kijk ik al vanaf mn 12e ofzo (vooral omdat mn ouders ook keken, maar ben het blijven kijken
)
Zit je ook mee te zingen?quote:Op dinsdag 15 november 2022 22:31 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Maar ESF is van het Eurovisie Song Festival![]()
dat kijk ik al vanaf mn 12e ofzo (vooral omdat mn ouders ook keken, maar ben het blijven kijken
)
Net zo vals als sommige zangersquote:
Dat maakt het alleen maar leuker.quote:Op woensdag 16 november 2022 10:02 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Net zo vals als sommige zangers
Ik kijk het meestal in mn eentjequote:Op woensdag 16 november 2022 13:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dat maakt het alleen maar leuker.
Awwww...quote:Op woensdag 16 november 2022 20:28 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik kijk het meestal in mn eentje
Maar in mn eentje kijken is altijd nog leuker dan kijken met mensen die het niet leuk vinden!quote:
quote:Op donderdag 17 november 2022 22:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Maar in mn eentje kijken is altijd nog leuker dan kijken met mensen die het niet leuk vinden!
Zit wat in. Maar zelf als het niveau laag is, dan is het nog (leed) vermakelijk om naar te kijken.quote:Op donderdag 17 november 2022 22:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Maar in mn eentje kijken is altijd nog leuker dan kijken met mensen die het niet leuk vinden!
Vind ik ook, altijd leuk om het aantal glitterjurken te turvenquote:Op vrijdag 18 november 2022 09:47 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar zelf als het niveau laag is, dan is het nog (leed) vermakelijk om naar te kijken.
Nee, dat WK word hier ook niet gevierd. Heb nog geen oranje vlaggetjes gezien. Nu vieren ze sowieso in Emmen weinig.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:32 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Vind ik ook, altijd leuk om het aantal glitterjurken te turven
Maar dat duurt nog wel even, eerst het WK overleven, geloof dat dat binnenkort begint, maar merk er niet zo heel veel van eigenlijk.
Emmen partytown!quote:Op vrijdag 18 november 2022 13:29 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee, dat WK word hier ook niet gevierd. Heb nog geen oranje vlaggetjes gezien. Nu vieren ze sowieso in Emmen weinig.
Partytown nog wel.quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Emmen partytown!
Mja, ik vond Wildlands wel leuk.
Maar goed, als Nederland ver komt, ga ik er vast wel wat van meekrijgen, 18 december ofzo.
Ik las "18 centimeter ofzo"quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:27 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Emmen partytown!
Mja, ik vond Wildlands wel leuk.
Maar goed, als Nederland ver komt, ga ik er vast wel wat van meekrijgen, 18 december ofzo.
quote:
Het lukte vanmorgen om even te gaan winkelen, maar ik was ook wel weer blij in de auto terug te zitten..quote:Op zaterdag 19 november 2022 15:24 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]nog steeds niet helemaal helder na die corona?
Ah, gaat dus wel de goede kant op! Toch wel meer last dan verwacht en dat na al die vaccinatiesquote:Op zaterdag 19 november 2022 15:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het lukte vanmorgen om even te gaan winkelen, maar ik was ook wel weer blij in de auto terug te zitten..
Nu wel met nieuwe schoenen
Ja ik had met 4 coronaprikken en een jaarlijkse griepprik geen rekening gehouden met 3 weken compleet niet inzetbaar zijn, en een nasleep erachteraan...quote:Op zaterdag 19 november 2022 15:29 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ah, gaat dus wel de goede kant op! Toch wel meer last dan verwacht en dat na al die vaccinaties
Ja, longcovid is ook echt wel een ding. Maar hopelijk blijft dat je bespaard! Vandaag beetje lekker gewerkt?quote:Op zaterdag 19 november 2022 15:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja ik had met 4 coronaprikken en een jaarlijkse griepprik geen rekening gehouden met 3 weken compleet niet inzetbaar zijn, en een nasleep erachteraan...
Vandaag was het natuurlijk lekker koud en droog buiten, en was Sneek wel even fijn rustig wandelen
Vandaag hele goede gesprekken gehad met potentiele nieuwe collega's, een veelbelovend CV aangeprezen en lekker spin-in-het-web gespeeldquote:Op maandag 21 november 2022 18:12 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, longcovid is ook echt wel een ding. Maar hopelijk blijft dat je bespaard! Vandaag beetje lekker gewerkt?
Klinkt alsof je weer helemaal beter bent! Of iig dat het weer de goede kant op gaatquote:Op maandag 21 november 2022 20:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vandaag hele goede gesprekken gehad met potentiele nieuwe collega's, een veelbelovend CV aangeprezen en lekker spin-in-het-web gespeeld
Ook alweer wezen fietsen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:11 schreef fietsie het volgende:
Ja ik krijg meer energie en voel me ook weer lekker; nu nog op het werk weer wat rust zien te krijgen.
Alleen kleine stukjes, tot zo'n 20km. Helaas hielp het weer de afgelopen dagen niet echt; zondag was het lekker (vries)koud tot rond 13:00, toen die dooizone binnenschoof in Noord-Nederland, en het ineens waterkoud werd.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:48 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ook alweer wezen fietsen?
Gewoon thuis werken, dan krijg je het vast een stuk rustiger
20 km vind ik niet zo'n heel klein stukjequote:Op dinsdag 22 november 2022 18:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Alleen kleine stukjes, tot zo'n 20km. Helaas hielp het weer de afgelopen dagen niet echt; zondag was het lekker (vries)koud tot rond 13:00, toen die dooizone binnenschoof in Noord-Nederland, en het ineens waterkoud werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It could have been much worse, but it should have been better 🎶
quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:01 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
20 km vind ik niet zo'n heel klein stukjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga doorgaans door een meer euh, impact hebbende rit ja
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
En, alweer een impact hebbende rit gemaakt?quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga doorgaans door een meer euh, impact hebbende rit ja
Ik ben net terug uit Deutschland...quote:Op donderdag 24 november 2022 14:13 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
En, alweer een impact hebbende rit gemaakt?
Of op de planning voor het weekend?
Helemaal op de fiets?quote:Op donderdag 24 november 2022 23:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben net terug uit Deutschland...
Met de autoquote:
quote:Op donderdag 24 november 2022 23:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met de autoWerd nog staande gehouden ook toen ik het land weer in was gereden
"Identiteitscontrole van alle auto's met passagiers".quote:Op donderdag 24 november 2022 23:42 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]doen ze dat nog ja? Om te controleren op smokkelwaar?
Ah ik ga volgend weekend naar een kerstmarkt in Duitsland, Bad Bentheim, beetje jouw kant opquote:Op donderdag 24 november 2022 23:46 schreef fietsie het volgende:
Was even leuk een kerstmarkt over terwijl ik wachtte op een treinpassagier; die reed met me mee terug omdat via het OV het uren langer zou duren om in Leeuwarden te komen; kwam mij goed uit want ik moest boodschappen hebben. Vriezer zit nu weer fijn vol
Is daar ook een kerstmarkt ja? Een leuke?quote:Op donderdag 24 november 2022 23:49 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ah ik ga volgend weekend naar een kerstmarkt in Duitsland, Bad Bentheim, beetje jouw kant op
Boodschappen in Duitsland is niet veel goedkoper meer dacht ik, maar wel altijd leuk, even in het buitenland shoppen!
Geen idee of het een leuke kerstmarkt is, ik ben er nog nooit geweest, maar de verhalen zijn goed, rondom het slot, met oude ambachtskraampjes.quote:Op donderdag 24 november 2022 23:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is daar ook een kerstmarkt ja? Een leuke?
Ik kon nu nog mooi even die kant op zonder winterbanden; die heb ik bij deze auto niet![]()
Als je gericht shopt wel; op drank scheelde het best aardig wat (handig voor de feestdagen) en ik heb voor mijn BBQ hobby graag groter gesneden stukken vlees, en dat kan je in NL wel vergeten tegen leuke prijzen. Dat kan daar wel.
En cosmetica, shampoo enz is , ten opzichte van Friesland, zeker goedkoper. Wellicht dat in jouw regio een zekere prijsbalans is ontstaan?
Ja nee voor de dagelijkse dingen hoef je het niet te doen; nu ja, een doos cornflakes van 750gram voor 2,29 was ik in NL nog niet tegengekomen maar dat maakt nou niet het grote verschilquote:Op donderdag 24 november 2022 23:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Geen idee of het een leuke kerstmarkt is, ik ben er nog nooit geweest, maar de verhalen zijn goed, rondom het slot, met oude ambachtskraampjes.
Ah ja, ik bedoelde voor de dagelijkse boodschappen, cosmetica en alcohol is inderdaad nog wel goedkoper, maar dat koop ik niet zoveel.
Nee, maar het is wel altijd leuk te zien wat ze hebben. Soms toch weer net wat andere producten.quote:Op vrijdag 25 november 2022 00:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja nee voor de dagelijkse dingen hoef je het niet te doen; nu ja, een doos cornflakes van 750gram voor 2,29 was ik in NL nog niet tegengekomen maar dat maakt nou niet het grote verschil
Hehehe ja dat laatste herken ik welquote:Op vrijdag 25 november 2022 00:12 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel altijd leuk te zien wat ze hebben. Soms toch weer net wat andere producten.
Maar uit gemakzucht doe ik meestal in Nederland mn boodschappen. Is ook wel beter voor mn portemonnee, in Duitsland kom ik steeds dingen tegen die ik wil proberen
quote:
Ik ookquote:Op donderdag 1 december 2022 14:02 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]ik word altijd heel nieuwsgierig van verwijderde posts
quote:Op donderdag 1 december 2022 14:02 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]ik word altijd heel nieuwsgierig van verwijderde posts
Ik zat in de CUL SC in een heel leuk gesprek , wisselde toen wat tabbladen voor een copy-paste en die belandde helaas in het verkeerde SC venstertje....quote:
Ahaaaaquote:Op donderdag 1 december 2022 14:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
Ik zat in de CUL SC in een heel leuk gesprek , wisselde toen wat tabbladen voor een copy-paste en die belandde helaas in het verkeerde SC venstertje....
Als ik het me goed herinner was het een Quote van een krant die het voortdurend had over de anonieme " Pieter W. " om vervolgens te melden dat het een Friese Wielrenner was, gevolgd door zijn erelijst met jaartallen en gewonnen wielerkoersen, om zijn anonimiteit wat te waarborgen.
En een foto, in tenue. Met een balkje.
Ben jij Pieter W?quote:Op donderdag 1 december 2022 14:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
[..]
Ik zat in de CUL SC in een heel leuk gesprek , wisselde toen wat tabbladen voor een copy-paste en die belandde helaas in het verkeerde SC venstertje....
Als ik het me goed herinner was het een Quote van een krant die het voortdurend had over de anonieme " Pieter W. " om vervolgens te melden dat het een Friese Wielrenner was, gevolgd door zijn erelijst met jaartallen en gewonnen wielerkoersen, om zijn anonimiteit wat te waarborgen.
En een foto, in tenue. Met een balkje.
Yeahhh dat is altijd fijnquote:Op donderdag 1 december 2022 17:40 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ben jij Pieter W?
Haha maar bedankt voor de toelichting, nu kan ik weer rustig slapen
Geerdje tochquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:09 schreef Geerd het volgende:
Tering hey...ik trek het niet meer letterlijk...ik wil niet meer...zo 6e keer...maar geen voldoening ofzo...iemand nog tips?
Nu nog 100 jaar wachtenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:17 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb een paar weken geleden een nieuwe besteld
Niet blauw meer?
En dan chickies scoren, pas maar op voor golddiggers!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
Valt mee. Laatste update zei mei, maar dealer vond dat iets te optimistisch en verwacht juni.
Dat zeiden ze van m'n huidige auto ookquote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:28 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
En dan chickies scoren, pas maar op voor golddiggers!
Je vertoont wel princessengedrag...quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Mag ik alleen passenger princes zijn?
die laten zich rijden, ik rij liever zelf.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:30 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je vertoont wel princessengedrag...
Ik zeg toch dat je wellicht mag rijden als je lief vraagt
De kans dat je mag rijden neemt rechtevenredig toe met hoe leuk je je kleedtquote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:37 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
die laten zich rijden, ik rij liever zelf.
Een nieuwe?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:17 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb een paar weken geleden een nieuwe besteld
Niet blauw meer?
Leuke bak!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 16:23 schreef Faxie het volgende:
Min of meer dit model. Geen oranje reflectors (niet nodig in NL, gewoon carroseriekleur), geen satelietantenne op de kofferbak en leer is witter:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is jouw beleving van leuk kleden?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:41 schreef Faxie het volgende:
[..]
De kans dat je mag rijden neemt rechtevenredig toe met hoe leuk je je kleedt
Alles erop en eraanquote:Op woensdag 15 maart 2023 07:49 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Een nieuwe?
Nee al jaren niet meer
Nee, nee. Ik rij een hele oude Duitse wagen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:14 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Heb jij ook zo’n geile bak als Faxie dan?
Schaars doch stijlvolquote:Op woensdag 15 maart 2023 08:25 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Wat is jouw beleving van leuk kleden?
Kan jij ook niets aan doenquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:48 schreef rival het volgende:
[..]
Nee, nee. Ik rij een hele oude Duitse wagen.
Ag wat volwassen!quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
Jawel want dat is een hele bewuste keuze
Nee, geen wankelmotor. Maar de motor zit nog wel achter de vooras, en vermogen/gewicht is iets gunstiger.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
Lekker driften
Daar zit niet zo'n rotording in toch?
Verras mequote:Op woensdag 15 maart 2023 10:51 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Jurkje en een panty voldoende?
Ja maar je rijdt waarschijnlijk al 15 jaar in auto's waar je gewoon vol het gas in kunt trappen. En dan rij je ineens in een auto waar dat niet zomaar kan en dan wordt het een ander verhaal. Waarschijnlijk wil je je nog een beetje uitsloven om te laten zien hoe goed je bent.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:56 schreef Monsterkoekie het volgende:
Jullie mannen doen altijd zo spastisch over auto rijdende vrouwen. Ik heb mijn rijbewijs al 15 jaar nog nooit schade gereden.
Altijd nagaan nooit aannemen. En uitsloven? Ik ben geen man he..quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:06 schreef rival het volgende:
[..]
Ja maar je rijdt waarschijnlijk al 15 jaar in auto's waar je gewoon vol het gas in kunt trappen. En dan rij je ineens in een auto waar dat niet zomaar kan en dan wordt het een ander verhaal. Waarschijnlijk wil je je nog een beetje uitsloven om te laten zien hoe goed je bent.
Huppa weer eentje total loss.
En uiteraard mag mijn vriendin gewoon in m'n auto rijden. Maar een eerste date? Nooit.
Better save than sorryquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:06 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Altijd nagaan nooit aannemen.
Wat moet ik dan in de tussentijd doen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:05 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij wilt rijden. Als je mij zou laten rijden heb je dat probleem niet!
Wat zou ik in de tussentijd moeten doen dan?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:08 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat moet ik dan in de tussentijd doen?
Wat een opmerkingen verzin je om in iemands wagen te rijden. Waarom kom je niet gewoon met je eigen coole wagen?quote:
Je mag de pook bedienenquote:Op woensdag 15 maart 2023 11:09 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Wat zou ik in de tussentijd moeten doen dan?
Goede vraag!quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:10 schreef rival het volgende:
[..]
Wat een opmerkingen verzin je om in iemands wagen te rijden. Waarom kom je niet gewoon met je eigen coole wagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |