abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:37:11 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206118986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Op de zeebodem :?
Wat dacht je van het zeeoppervlak?
Huilen dan.
pi_206118989
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je hebt zelfs een Nederlandse die aan die onzin mee doet.
[ twitter ]
https://pointer.kro-ncrv.(...)or-syrie-en-oekraine

Fijne meid...

quote:
Nu trekt ze in Oekrane als enige Nederlandse verslaggever mee met het Russische leger. Hierover vertelt ze voor duizenden volgers via sociale media, haar eigen websites en nationale en internationale alternatieve media de Russische kant van het verhaal. Als de reguliere media melden dat Oekrane Cherson wil heroveren, vertelt Van den Ende vanuit Cherson dat ze er niets van ziet. Als verschillende media melden dat Rusland Oekraense ziekenhuizen bombardeert, verschijnt Van den Ende even later met het Russische leger bij een van die ziekenhuizen om te vertellen dat "het niet de Russen waren maar het Oekraense leger".
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:38:09 #228
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206118991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Op de zeebodem :?
Nee, waar het het water uitborrelt. Een klein gedeelte lost op in het water, maar merendeel zal de lucht in gaan.

Wordt ook wel eens gedaan bij boortorens, als de controle kwijt is en de gaswolk bevat bijv giftig H2S of er is een risico dat brandbare concentratie gas over een weg of bewoond gebied gaat. Dan wordt het in de fik gezet, is minder risico.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206119004
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Beter steken ze die even aan. CO2 is een minder sterk broeikasgas dan methaan. Als je het “gecontroleerd “ aansteekt is er ook geen risico meer dat het per ongeluk door bijv een vliegtuig dat moet monitoren ontstoken wordt.
Plus dat het gas gevolgen heeft voor het drijfvermogen van schepen en het draagvermogen van vliegtuigen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:41:04 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206119017
https://www.telegraaf.nl/(...)ange-files-bij-grens
Poetin: ook boeren worden opgeroepen voor mobilisatie
Ook boeren worden opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekrane. Dat maakte de Russische president Poetin woensdag bekend. Rusland is de grootste exporteur van graan in de wereld. Mogelijk komt een deel van de oogst in gevaar, meldt persbureau Reuters.
De herfst is een drukke tijd voor graanboeren. Er wordt gezaaid voor de volgende oogst en de sojabonen en zonnebloemen worden van het land gehaald.
  Overall beste user 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 15:42:30 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206119026
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ange-files-bij-grens
Poetin: ook boeren worden opgeroepen voor mobilisatie
Ook boeren worden opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekrane. Dat maakte de Russische president Poetin woensdag bekend. Rusland is de grootste exporteur van graan in de wereld. Mogelijk komt een deel van de oogst in gevaar, meldt persbureau Reuters.
De herfst is een drukke tijd voor graanboeren. Er wordt gezaaid voor de volgende oogst en de sojabonen en zonnebloemen worden van het land gehaald.
Zou Baudet de boeren steunen als die gaan protesteren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:44:42 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_206119037
Het kan verkeren

twitter


Niet dat er iets anders verwacht werd, maar waarschijnlijk bommen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206119042
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ange-files-bij-grens
Poetin: ook boeren worden opgeroepen voor mobilisatie
Ook boeren worden opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekrane. Dat maakte de Russische president Poetin woensdag bekend. Rusland is de grootste exporteur van graan in de wereld. Mogelijk komt een deel van de oogst in gevaar, meldt persbureau Reuters.
De herfst is een drukke tijd voor graanboeren. Er wordt gezaaid voor de volgende oogst en de sojabonen en zonnebloemen worden van het land gehaald.
Ik weet niet of ik blij moet zijn dat Poetin een dag in de toekomst leeft.
Of gaat het om afgelopen woensdag? In dat geval rijkelijk laat nieuws...
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:47:13 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206119060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als de VS achter het opblazen van NS zit hebben ze trouwens groot gelijk. Europa denkt weer eens te veel alleen aan centjes, geeft miljarden aan een imperialistische dictator, Europa instabiel en de VS mag de rotzooi weer opruimen omdat er in Europa geen fatsoenlijk leger te vinden is.
De enige fout van Europa is dat er geen gezamenlijk sterk leger is.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:48:08 #235
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206119067
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar wat is nou je punt precies? Want ik zie je alleen maar theoretische zaken roepen die nog helemaal niet aan de hand zijn, om vervolgens wel heel hard te pleiten voor een de-escalatie (lees: Oekrane opgeven).

We zijn er niet, Rusland heeft nog geen landsgrens verloren, hun voortbestaan wordt niet bedreigd door wie dan ook anders dan door Putin, Putin heeft nog zat opties om hieruit te komen (lees; terugtrekken) maar toch blijf je maar hameren op een doemscenario om ons te overtuigen dat we maar in moeten binden. Is dat dan je punt? Want ik lees alleen maar continue deze doemretoriek bij je en ik word er een beetje simpel van eerlijk gezegd.
Het is handiger om een discussie te herleiden naar de start om te zien in welke context en waarom iemand een reactie geeft, dan middenin de vraag te stellen waarom iemand het daarover heeft.

De hele discussie is ontstaan vanuit de stelling dat je nucleaire dreigementen niet meer serieus hoeft te nemen omdat het al de zoveelste keer is en er toch nooit iets is gebeurd. Ik reageerde daarop dat dat geen garantie geeft voor de toekomst (in analogie met Putin die 14 jaar lang heeft aangegeven in te grijpen kn Oekrane en dat uiteindelijk ook daadwerkelijk heeft gedaan) en dat het maar 1 keer wel echt hoeft te gebeuren. De daaropvolgende discussie gaat er dan over wat je op dat moment moet doen en of je het hier echt op aan zou moeten laten komen, dus hoe ver je bereid bent te gaan.

Ik weet dat het theoretische zaken zijn die nog niet zijn voorgevallen, maar we hadden het dus over de hypothetische situatie wanneer dit wel gebeurt en daar gaf ik mijn mening over. Dus het moment dat Rusland zegt dat het dit beschouwt als een bedreiging van zijn voortbestaan en daarnaar gaat handelen. Dan gaat het er dus niet over of dat waar/niet waar, realistisch/onrealistisch of terecht/onterecht is. Het is op dat moment een gegeven en dan heb je zelf de keuze hoe je daar op reageert.

Mijn standpunt is dan dat ik het op dat moment niet meer waard vind om koste wat het kost door te gaan en dat risico te aanvaarden, omdat (naar mijn mening) uiteindelijk niemand daarmee geholpen is. Je kunt dan menen het rechtvaardige te hebben gedaan en niet te hebben gebogen en dat is uiteraard een nobel streven, maar er zijn na zo'n extreem event aan beide zijden dan nog weinig tot geen mensen (ook toekomstige generaties) over die daar iets aan hebben gehad. Omdat ze simpelweg dood zijn en zo niet, de komende decennia/eeuwen op een planeet leven die vrij slecht bewoonbaar is.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn en ik pretendeer ook niet dat mijn scenario klopt, het is slechts wat ik vind.
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:48:14 #236
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206119069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zou Baudet de boeren steunen als die gaan protesteren?
Als je daar de vlag op de kop hangt, wordt je afgevoerd naar Belgorod.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:50:53 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206119089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ange-files-bij-grens
Poetin: ook boeren worden opgeroepen voor mobilisatie
Ook boeren worden opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekrane. Dat maakte de Russische president Poetin woensdag bekend. Rusland is de grootste exporteur van graan in de wereld. Mogelijk komt een deel van de oogst in gevaar, meldt persbureau Reuters.
De herfst is een drukke tijd voor graanboeren. Er wordt gezaaid voor de volgende oogst en de sojabonen en zonnebloemen worden van het land gehaald.
Energie, eten, nu nog watermedewerkers en ambtenaren, dan ligt RF op zn gat :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206119094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ange-files-bij-grens
Poetin: ook boeren worden opgeroepen voor mobilisatie
Ook boeren worden opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekrane. Dat maakte de Russische president Poetin woensdag bekend. Rusland is de grootste exporteur van graan in de wereld. Mogelijk komt een deel van de oogst in gevaar, meldt persbureau Reuters.
De herfst is een drukke tijd voor graanboeren. Er wordt gezaaid voor de volgende oogst en de sojabonen en zonnebloemen worden van het land gehaald.
Maar ik heb op rt gelezen dat alle honger in de wereld de schuld is van EU ethanol productie voor auto's en Rusland er alles aan doet om iedereen te voederen. HEEFT RT GELOGEN!?
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:52:08 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206119102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
Het kan verkeren

[ twitter ]

Niet dat er iets anders verwacht werd, maar waarschijnlijk bommen.

[ afbeelding ]
Ja explosieven gelegd door ofwel een expert duikteam (is op randje van wat je kunt duiken, 70m diep), maar waarschijnlijker (onbemande) duikboten
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206119119
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
Het kan verkeren

[ twitter ]

Niet dat er iets anders verwacht werd, maar waarschijnlijk bommen.

[ afbeelding ]
Muti Merkel ;( Dacht alles steeds op te lossen / goed te houden met een kopje koffie bij Putin :')
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:56:48 #241
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206119149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:48 schreef Repentless het volgende:
Mijn standpunt is dan dat ik het op dat moment niet meer waard vind om koste wat het kost door te gaan en dat risico te aanvaarden, omdat (naar mijn mening) uiteindelijk niemand daarmee geholpen is.
Naar "jouw mening" is oekraine niet geholpen met haar vrijheid.

Sterk verhaal joh.

Maar is makkelijk lullen, als het niet jouw land is wat onder de knoet land h.
&lt;signature here&gt;.
pi_206119155
Trump had wel gelijk over Nordstream.
Maar enfin.
Hopelijk vinden vissen en krabben er een mooi ecosysteem.
  dinsdag 27 september 2022 @ 15:58:52 #243
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206119173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
Het kan verkeren

[ twitter ]

Niet dat er iets anders verwacht werd, maar waarschijnlijk bommen.

[ afbeelding ]
Ah en dat zijn dan nog civiele data. Denk dat de navo misschien nog betere data heeft, zou me heel erg verbazen als er geen sonar detectie systemen door die hele zee liggen om Rus onderzeers te volgen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 27 september 2022 @ 16:00:59 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206119203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:44 schreef speknek het volgende:
Het kan verkeren

[ twitter ]

Niet dat er iets anders verwacht werd, maar waarschijnlijk bommen.

[ afbeelding ]
Dit soort verwijten aan het adres van Duitsland vind ik altijd wat flauw en hypocriet, helemaal gezien waar wij de olie vandaan halen.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 27 september 2022 @ 16:02:33 #245
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206119219
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Naar "jouw mening" is oekraine niet geholpen met haar vrijheid.

Sterk verhaal joh.

Maar is makkelijk lullen, als het niet jouw land is wat onder de knoet land h.
Dat is niet wat ik zeg. Natuurlijk is Oekrane geholpen met zijn vrijheid. Maar niet wanneer het streven naar die vrijheid in het extreemste geval erin resulteert dat er niemand meer over is om in die vrijheid te leven.
pi_206119234
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is handiger om een discussie te herleiden naar de start om te zien in welke context en waarom iemand een reactie geeft, dan middenin de vraag te stellen waarom iemand het daarover heeft.

De hele discussie is ontstaan vanuit de stelling dat je nucleaire dreigementen niet meer serieus hoeft te nemen omdat het al de zoveelste keer is en er toch nooit iets is gebeurd. Ik reageerde daarop dat dat geen garantie geeft voor de toekomst (in analogie met Putin die 14 jaar lang heeft aangegeven in te grijpen kn Oekrane en dat uiteindelijk ook daadwerkelijk heeft gedaan) en dat het maar 1 keer wel echt hoeft te gebeuren. De daaropvolgende discussie gaat er dan over wat je op dat moment moet doen en of je het hier echt op aan zou moeten laten komen, dus hoe ver je bereid bent te gaan.

Ik weet dat het theoretische zaken zijn die nog niet zijn voorgevallen, maar we hadden het dus over de hypothetische situatie wanneer dit wel gebeurt en daar gaf ik mijn mening over. Dus het moment dat Rusland zegt dat het dit beschouwt als een bedreiging van zijn voortbestaan en daarnaar gaat handelen. Dan gaat het er dus niet over of dat waar/niet waar, realistisch/onrealistisch of terecht/onterecht is. Het is op dat moment een gegeven en dan heb je zelf de keuze hoe je daar op reageert.

Mijn standpunt is dan dat ik het op dat moment niet meer waard vind om koste wat het kost door te gaan en dat risico te aanvaarden, omdat (naar mijn mening) uiteindelijk niemand daarmee geholpen is. Je kunt dan menen het rechtvaardige te hebben gedaan en niet te hebben gebogen en dat is uiteraard een nobel streven, maar er zijn na zo'n extreem event aan beide zijden dan nog weinig tot geen mensen (ook toekomstige generaties) over die daar iets aan hebben gehad. Omdat ze simpelweg dood zijn en zo niet, de komende decennia/eeuwen op een planeet leven die vrij slecht bewoonbaar is.

Daar hoef je het niet mee eens te zijn en ik pretendeer ook niet dat mijn scenario klopt, het is slechts wat ik vind.
Je zou het al bijna gaan vergeten na een halfjaar aan andere bullshitverhalen uit het Kremlin, maar Poetin heeft een casus belli gebruikt die ook van toepasbaar is op een groot deel van de oostelijke EU en NAVO-landen en als we Oekraine nu dumpen dan leren we hem dat dreigen met nucleaire wapens werkt. Wat kan er fout gaan?
pi_206119259
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zou Baudet de boeren steunen als die gaan protesteren?
Beter roepen ze Baudet ook op.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206119260
Zo zien uitslagen van zeeeer eerlijke referenda er uit:
twitter


_O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 27 september 2022 @ 16:06:50 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206119263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ange-files-bij-grens
Poetin: ook boeren worden opgeroepen voor mobilisatie
Ook boeren worden opgeroepen om mee te vechten in de oorlog in Oekrane. Dat maakte de Russische president Poetin woensdag bekend. Rusland is de grootste exporteur van graan in de wereld. Mogelijk komt een deel van de oogst in gevaar, meldt persbureau Reuters.
De herfst is een drukke tijd voor graanboeren. Er wordt gezaaid voor de volgende oogst en de sojabonen en zonnebloemen worden van het land gehaald.
Woensdag? Het is nu dinsdag..
Zwaar belegen nieuws derhalve :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206119290
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De enige fout van Europa is dat er geen gezamenlijk sterk leger is.
Als we een gezamenlijke leger zouden hebben, hadden de Duitsers en Fransen het meeste invloed gehad op dat leger maw Oekrane moest het maar lekker zelf uitzoeken tegen de Russen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')