Kamikazki.quote:Op zondag 25 september 2022 22:51 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Goeie huisvesting ook voor de gemobiliseerde Russen.
Straks mogen ze in loopgraven en schuttersputjes slapen. Vergeleken met dat is op de grond binnen slapen luxueus.quote:Op zondag 25 september 2022 22:51 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Viel te verwachten.quote:Op zondag 25 september 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die gekke dictator van Wit-Rusland komt ook in het nauw...
Allemaal onze schuld. Oekraïne moet gewoon toegeven aan de eisen van Rusland maar door de westerse steunen vechten ze door. Die arme Russische jongens tochquote:Op zondag 25 september 2022 22:51 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hier is toch helemaal geen draagvlak voor in Wit-Rusland. De legertop heeft ooit gezegd niet tegen Oekraïne te willen vechten.quote:Op zondag 25 september 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad, draagvlak en dictators gaan niet goed samen.quote:Op zondag 25 september 2022 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier is toch helemaal geen draagvlak voor in Wit-Rusland. De legertop heeft ooit gezegd niet tegen Oekraïne te willen vechten.
Niet dat draagvlak verder iets boeit voor Lukashenko.
Deze oorlog begint steeds meer weg te hebben van iemand die constant met zijn hoofd tegen de muur slaat, maar onderwijl beweert dat het de muur is die heen en weer beweegt.quote:Op zondag 25 september 2022 22:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Allemaal onze schuld. Oekraïne moet gewoon toegeven aan de eisen van Rusland maar door de westerse steunen vechten ze door. Die arme Russische jongens toch
Een mobilisatie afkondigen is wel het laatste wat Lukashenko wil, dat is een gegarandeerde volksopstand in Belarus.quote:Op zondag 25 september 2022 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik ben dan weer benieuwd naar de aankomende ommezwaai, want ik schat in dat Lukashenko uiteindelijk ook moet uitvoeren wat Putin wil.quote:Op zondag 25 september 2022 22:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een mobilisatie afkondigen is wel het laatste wat Lukashenko wil, dat is een gegarandeerde volksopstand in Belarus.
Dat scheelde eerder dit jaar al weinig.
Dit zijn de laatste dagen/weken van Poetin.quote:Op zondag 25 september 2022 22:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Deze oorlog begint steeds meer weg te hebben van iemand die constant met zijn hoofd tegen de muur slaat, maar onderwijl beweert dat het de muur is die heen en weer beweegt.
Correct. Ik denk dat hij het niet eens kan, die legerleiding daar heeft heel duidelijk geen zin in dit gebeuren.quote:Op zondag 25 september 2022 22:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een mobilisatie afkondigen is wel het laatste wat Lukashenko wil, dat is een gegarandeerde volksopstand in Belarus.
Ik hoop het, maar dat lees ik nu al bijna een jaar.quote:Op zondag 25 september 2022 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit zijn de laatste dagen/weken van Poetin.
Waarom dan? Poetin heeft zo veel militaire capaciteit over dat hij wel even orde op zaken komt stellen?quote:Op zondag 25 september 2022 23:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben dan weer benieuwd naar de aankomende ommezwaai, want ik schat in dat Lukashenko uiteindelijk ook moet uitvoeren wat Putin wil.
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 25 september 2022 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit zijn de laatste dagen/weken van Poetin.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-aslin-vrijgelatenquote:Russen mishandelden Britse huurling maandenlang: 'Moest kiezen tussen snelle of mooie dood'
Bij die eerste ondervraging kreeg hij klappen na elk antwoord dat hij gaf. "Ik had niet gedacht dat ik het zou overleven." Ook zouden zijn belagers hebben gedreigd één van zijn oren af te snijden.
(...)
Het grootste deel van zijn gevangenschap zat hij met vier man opgesloten in een tweepersoonscel, zegt Aslin. Er was geen wc: ze moesten hun behoefte doen in flessen.
Volkslied meezingen
Het Russische volkslied werd achter elkaar afgespeeld tot de gevangenen het konden meezingen. Dat moesten ze elke ochtend uit volle borst doen, vertelt Aslin. "Als je niet meedeed, werd je gestraft. Dan kreeg je een pak slaag."
Dat moet blijken, want tot nu toe komt ie netjes naar Sochi toe. Ik vraag me werkelijk af hoe 'stoer' Lukashenko dan is op Russisch gebied. Ik zie hem ook niet tegen Putin in gaan, maar ik ben daar dan ook geen expert in.quote:Op zondag 25 september 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom dan? Poetin heeft zo veel militaire capaciteit over dat hij wel even orde op zaken komt stellen?
Als het leger zich tegen Lukashenko keert dan is het einde oefening voor hem.quote:Op zondag 25 september 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Correct. Ik denk dat hij het niet eens kan, die legerleiding daar heeft heel duidelijk geen zin in dit gebeuren.
Belarus houdt al vanaf het begin de voet stevig op de rem (Of Luka daar zelf nog iets over te zeggen heeft is maar de vraag, er doen geruchten de ronde dat het leger gewoon niet wil...). Want Luka weet ook dat als hij wel Oekraïne in gaat hij zelf afgezet wordt.quote:Op zondag 25 september 2022 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat moet blijken, want tot nu toe komt ie netjes naar Sochi toe. Ik vraag me werkelijk af hoe 'stoer' Lukashenko dan is op Russisch gebied. Ik zie hem ook niet tegen Putin in gaan, maar ik ben daar dan ook geen expert in.
Omdat hij in toenemende mate paniekerige maatregelen neemt. Hij is de greep aan het verliezen. Kwestie van (waarschijnlijk verrassend weinig) tijd voor hij zo zwak is dat hij afgezet wordt.quote:
Rusland heeft jarenlang in burenlanden lopen stoken.quote:Op zondag 25 september 2022 23:02 schreef polderturk het volgende:
Stel je voor dat je een week lang op de grond moet slapen en daarna de oorlog wordt ingestuurd.
Zonder bed kan ik nauwelijks slapen. En zo zullen er veel zijn.
Heel slecht voor het moraal.
[ twitter ]
Ik heb dat best lang gedaan, dat went vanzelf.quote:Op zondag 25 september 2022 23:02 schreef polderturk het volgende:
Stel je voor dat je een week lang op de grond moet slapen en daarna de oorlog wordt ingestuurd.
Zonder bed kan ik nauwelijks slapen. En zo zullen er veel zijn.
Heel slecht voor het moraal.
[ twitter ]
Ik hoop fat het waar is dat zijn leger gewoonweg niet wil. Maar dat is en blijft speculeren.quote:Op zondag 25 september 2022 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Belarus houdt al vanaf het begin de voet stevig op de rem (Of Luka daar zelf nog iets over te zeggen heeft is maar de vraag, er doen geruchten de ronde dat het leger gewoon niet wil...). Want Luka weet ook dat als hij wel Oekraïne in gaat hij zelf afgezet wordt.
Op dit punt heeft putin geen leger meer om op belarus af te sturen.quote:Op zondag 25 september 2022 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat moet blijken, want tot nu toe komt ie netjes naar Sochi toe. Ik vraag me werkelijk af hoe 'stoer' Lukashenko dan is op Russisch gebied. Ik zie hem ook niet tegen Putin in gaan, maar ik ben daar dan ook geen expert in.
Wees gerust, de wereld is extreem overbevolkt en het sterven wordt beter geaccepteerd als je uberhaupt beseft geen keuze te hebben. Dat voordeel hebben zij in ieder geval boven ons.quote:Op zondag 25 september 2022 22:42 schreef UitStraling het volgende:
Die Russische dienstplichtigen russen zijn ook maar arme slachtoffers zonder echte keuze en als je hier leest hoeveel hi ha ho die oproepen als ze sterven hoop je maar dat er weinig Fokkers in de gezondheidszorg zitten.
Zou mooi zijn maar beter niet vanuit gaan. Bovendien kan weinig tijd ook nog 1-2 jaar zijn, kan ie nog genoeg rare dingen doen.quote:Op zondag 25 september 2022 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat hij in toenemende mate paniekerige maatregelen neemt. Hij is de greep aan het verliezen. Kwestie van (waarschijnlijk verrassend weinig) tijd voor hij zo zwak is dat hij afgezet wordt.
Mooie kans voor het gewapende verzet in Belarus. Dan hebben ze ook het leger achter zich.quote:Op zondag 25 september 2022 22:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |