abonnement Unibet Coolblue
pi_206079851
Minister De Jonge wil minder migranten in Nederland

ANP - 23-9-2022


DEN HAAG (ANP) - Minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting) vindt dat er in Nederland minder migranten moeten worden opgenomen. Het migratiesaldo is te hoog, zegt hij in het Nederlands Dagblad. Een concreet getal wil hij niet noemen, maar het moet "heel veel minder" zijn dan het huidige migratiesaldo.



‘Ik ga geen getal noemen; dat zullen we met elkaar moeten formuleren." Het migratiesaldo - hoeveel meer mensen naar Nederland verhuizen dan naar het buitenland vertrekken - is volgens De Jonge nu meer dan 100.000 mensen per jaar. De minister zegt dat "middenpartijen demografische ontwikkelingen negeren", omdat "we het op een gegeven moment een rechts thema zijn gaan vinden." Nederland kan zich echter niet veroorloven "geen grip te hebben op migratie", zegt de CDA-minister in het interview met de krant. Hij doelt ook op arbeidsmigranten.

In politiek Den Haag wordt continu gezegd dat Nederland vanwege internationale verdragen het migratiesaldo niet kan beïnvloeden, maar De Jonge vindt dat geen sluitend argument. "'Er zijn landen om ons heen die het echt beter doen. Je kunt niet schouderophalend voorbijgaan aan een groei die in potentie disruptief is voor alles wat we belangrijk vinden."

Het is niet de eerste keer dat De Jonge pleit voor minder migranten. Dat deed hij onder meer verschillende keren in 2020, toen De Jonge in de race was voor het lijsttrekkerschap van het CDA en ook toen hij eenmaal tot lijsttrekker was gekozen.

In het regeerakkoord van Rutte IV staat dat wordt overwogen met een "beleidsmatig richtgetal" te gaan werken voor arbeids-, kennis- en asielmigratie, mede om daarmee meer grip te krijgen op migratie.

_____________________________

De Kogel is door de kerk hoor!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Spellchecker vrijdag 23 september 2022 @ 20:10:08 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206079877
Oke. Zullen we naar kijken zodra hij de woningcrisis heeft opgelost.
You need to be cold to be queen.
pi_206079896
De migranten die hij nodig heeft om de wooncrisis te verhelpen, wil hij wegjagen? Lijkt me nou niet echt verstandig beleid...

Minder kennismigranten, oftewel minder buitenlandse studenten, lijkt me wel een prima idee.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hanca op 23-09-2022 20:21:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206079926
De verkiezingscampagne is begonnen.
pi_206080115
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:13 schreef Hanca het volgende:
De migranten die hij nodig heeft om de wooncrisis te verhelpen, wil hij wegjagen? Lijkt me nou niet echt verstandig beleid...

Minder kennismigranten, oftewel minder buitenlandse studenten, lijkt me wel een prima idee.
Hoeveel % van het totale aantal migranten (buitenlandse studenten, expats, arbeidsmigranten, statushouders) werkt in de bouw?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206080157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoeveel % werkt in de bouw?
Het is dacht ik de 4e sector, na logistiek (de postbezorgers en pakkettenverzamelaars), tuinbouw en de voedingsindustrie (beide in de kassen). Ik zie ook niet zo goed hoe Nederland deze 4 sectoren op kan vangen zonder arbeidsmigranten. Dan moeten er dus gewoon bedrijven hier weg, we hebben er dan immers het personeel niet meer voor.


Het gaat in elk geval om 28.000 (CBS) tot 120.000 (Bouwpas) arbeidsmigranten in de bouw: https://www.cobouw.nl/304(...)maar-nog-niet-genoeg
En de bouw zit te springen om meer.

quote:
Bouwpas verzamelt gegevens van meer dan 55.000 aangesloten bouwbedrijven om een overzicht te creëren over wie er op bouwplaatsen aan het werk is en helpt zo bedrijven te voldoen aan wet- en regelgeving. Ieder jaar komen er nieuwe bedrijven bij en breidt het databestand van Bouwpas over bouwpersoneel zich uit.
Als die zeggen dat het er meer dan 100.000 zijn, zullen die er niet ver naast zitten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 23-09-2022 20:43:07 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206080280
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is dacht ik de 4e sector, na logistiek (de postbezorgers en pakkettenverzamelaars), tuinbouw en de voedingsindustrie (beide in de kassen). Ik zie ook niet zo goed hoe Nederland deze 4 sectoren op kan vangen zonder arbeidsmigranten. Dan moeten er dus gewoon bedrijven hier weg, we hebben er dan immers het personeel niet meer voor.

Het gaat in elk geval om 28.000 (CBS) tot 120.000 (Bouwpas) arbeidsmigranten in de bouw: https://www.cobouw.nl/304(...)maar-nog-niet-genoeg
En de bouw zit te springen om meer.
[..]
Als die zeggen dat het er meer dan 100.000 zijn, zullen die er niet ver naast zitten.
Helder, dank voor de info ^O^

Dat conflicteert dan inderdaad flink met elkaar, want 100k is geen kattenpis.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206080378
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Helder, dank voor de info ^O^

Dat conflicteert dan inderdaad flink met elkaar, want 100k is geen kattenpis.
Kortom: dit is verkiezingsretoriek, het CDA is wanhopig. Eerst Hoekstra die stemmen bij BBB wil terugwinnen en nu De Jonge die stemmen van rechts wil winnen. Maar echt serieus is het allemaal niet. Die arbeidsmigranten kunnen we niet missen en asielmigratie is al maximaal beperkt.

Al gaan universiteiten wel over tot het toelaten van minder buitenlandse studenten. Dat is wel een groep die verkleind kan en moet worden, er is namelijk ook een enorm gebrek aan studentenhuisvesting. En zo moeilijk is het niet om een maximum aan nieuwe buitenlandse studenten per universiteit per jaar in te stellen. Die groep kennismigratie kan dus wel kleiner.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 23 september 2022 @ 20:56:10 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206080496
Als De Jonge minder migratie wil moet hij de immigratie uit Europa vooral afknijpen, dat betekent dus minder medewerkers voor de bouw, voor in de kassen en voor in de haven van Rotterdam.

Je richten op beperking van migratie uit bijvoorbeeld Afrika heeft niet zoveel zin, van daaruit komen namelijk nauwelijks mensen hier heen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206082571
Het eerst zinvolle wat Hugo ooit heeft gezegd. Nu nog waarmaken.
pi_206082634
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:13 schreef Hanca het volgende:
De migranten die hij nodig heeft om de wooncrisis te verhelpen
:')

De wooncrisis wordt veroorzaakt door te veel migranten. Niet andersom.
pi_206082656
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Je richten op beperking van migratie uit bijvoorbeeld Afrika heeft niet zoveel zin, van daaruit komen namelijk nauwelijks mensen hier heen.
Dat zegt De Jonge toch ook niet? Bovendien is dit niet waar, er komen juist veel te veel kansloze mensen naar Europa vanuit Afrika. Het is een Europees probleem.
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 01:46:38 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206082864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Als De Jonge minder migratie wil moet hij de immigratie uit Europa vooral afknijpen, dat betekent dus minder medewerkers voor de bouw, voor in de kassen en voor in de haven van Rotterdam.

Je richten op beperking van migratie uit bijvoorbeeld Afrika heeft niet zoveel zin, van daaruit komen namelijk nauwelijks mensen hier heen.
Europese (EU) migratie afknijpen is echter vrijwel onmogelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 september 2022 @ 03:18:22 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206082978
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zegt De Jonge toch ook niet? Bovendien is dit niet waar, er komen juist veel te veel kansloze mensen naar Europa vanuit Afrika. Het is een Europees probleem.
Nee, er komen eigenlijk nauwelijks mensen uit Afrika naar Nederland. 14000 in totaal is niet verschrikkelijk veel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 01:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Europese (EU) migratie afknijpen is echter vrijwel onmogelijk.
Dan zullen we dus uit de EU moeten. Take back control.

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 24-09-2022 03:34:13 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_206083022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 00:51 schreef Fietsenrek het volgende:
Het eerst zinvolle wat Hugo ooit heeft gezegd. Nu nog waarmaken.
Hij zegt meestal dingen, die hij graag zou willen. Of het ook kan, daar denkt ie, merk ik, bijna nooit aan!
Hij stelt een soort doel zeg maar. En doet dan net alsof, wanneer je een doel stelt, je dat dan ook gaat halen.

Een soort voetballer, die 20 doelpunten in een wedstrijd wil scoren. Maar in de realiteit kan dat natuurlijk niet. Maar volgens de logica van hugo, bereik je zo iets.
pi_206083055
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
:')

De wooncrisis wordt veroorzaakt door te veel migranten. Niet andersom.
Nonsens, de wooncrisis komt door een tekort aan huizen (wat weer bepaalde oorzaken heeft). Niet een teveel aan arbeidsmigranten die allereerst grotendeels binnen 5 jaar weer weg zijn en daarnaast vaak in huisvesting wonen op een manier waarop de autochtone Nederlanders helemaal niet willen wonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206083062
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zegt De Jonge toch ook niet? Bovendien is dit niet waar, er komen juist veel te veel kansloze mensen naar Europa vanuit Afrika. Het is een Europees probleem.
Slechts 7% van de immigranten heeft een Afrikaanse achtergrond, uit de EU (52%), Azië (20%) en zelfs Amerika (11%) en Nederland (8% is terugkeer) komen er meer. Maar jij wil aan de schuld geven aan die 7%, een paar duizend mensen. Alleen al uit Polen komen er meer mensen hier heen dan uit heel Afrika:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

Maar bij die Polen zie je ook dat ze vertrekken. Ja, het migratiesaldo is momenteel hoog, dat komt omdat we pas de laatste jaren erg ons best doen om Oost-Europese arbeidsmigranten aan te trekken. Als we er daar elk jaar evenveel van gaan hebben, zal het migratiesaldo weer richting 0 gaan: er zijn dan praktisch evenveel migranten hier een jaar of 5 en die vertrekken dan dus weer. Het percentage immigranten dat hier na 3 of 10 jaar nog woont wordt met het jaar kleiner, zoals je in mijn bron kunt lezen.

Dus ja, De Jonge wil hier met name snijden in arbeidsmigranten als hij wat aan migratie wil doen. En ja, dan komt de bouw stil te liggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206083282
wat gaat hij doen dan..
pi_206083320
Hugo de Jonge kan niets. Behalve anderen de schuld geven van de problemen die hij op zou moeten lossen (in dit geval de woningencrisis)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_206083904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 06:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nonsens, de wooncrisis komt door een tekort aan huizen (wat weer bepaalde oorzaken heeft). Niet een teveel aan arbeidsmigranten die allereerst grotendeels binnen 5 jaar weer weg zijn en daarnaast vaak in huisvesting wonen op een manier waarop de autochtone Nederlanders helemaal niet willen wonen.
Als migranten na 5 jaar weer weg zijn zouden we nooit er netto ruim 100.000 inwoners per jaar bij krijgen. Veel Poolse medewerkers bij het bedrijf waar ik werk hebben zich gewoon gesetteld en wonen in normale huizen.

De wegwerp uitzendkrachten in de logistiek en tuinderij ja die worden schandalig gehuisvest. Maar goed dat mag he, een overheid heeft bedacht dat voor hun 10 vierkante meter woonoppervlakte genoeg is, dus 6 mensen mogen permanent gehuisvest worden in een kleine stacaravan.

Verder ligt de meeste glastuinbouw op dit moment stil omdat het stoken van de kassen te duur is, eens kijken wat dat aan de stroom ww gaat doen.
pi_206083949
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als migranten na 5 jaar weer weg zijn zouden we nooit er netto ruim 100.000 inwoners per jaar bij krijgen. Veel Poolse medewerkers bij het bedrijf waar ik werk hebben zich gewoon gesetteld en wonen in normale huizen.
Het CBS zegt wat anders, zie mijn bron.

En waarom er nu nog een netto saldo is, leg ik ook uit: we hebben de laatste jaren een flinke toename in arbeidsmigranten gehad. Als dat op een gegeven moment een heel aantal jaren een stabiel aantal is, zal de netto migratie richting 0 zakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206083960
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De wegwerp uitzendkrachten in de logistiek en tuinderij ja die worden schandalig gehuisvest. Maar goed dat mag he, een overheid heeft bedacht dat voor hun 10 vierkante meter woonoppervlakte genoeg is, dus 6 mensen mogen permanent gehuisvest worden in een kleine stacaravan.
Ik vind een stacaravan van 60 vierkante meter behoorlijk groot! Maar niet echt groot als je er met 6 in woont.
pi_206084432
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 06:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nonsens, de wooncrisis komt door een tekort aan huizen (wat weer bepaalde oorzaken heeft). Niet een teveel aan arbeidsmigranten die allereerst grotendeels binnen 5 jaar weer weg zijn en daarnaast vaak in huisvesting wonen op een manier waarop de autochtone Nederlanders helemaal niet willen wonen.
Ik zeg migranten, niet arbeidsmigranten. Kom op zeg.
pi_206084442
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 07:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Slechts 7% van de immigranten heeft een Afrikaanse achtergrond,
Nou en?
  zaterdag 24 september 2022 @ 10:45:27 #26
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206084453
Pvv corvee
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206084469
Zoiets zei Janmaat ook, aan de galg met deze man!
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_206084475
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik zeg migranten, niet arbeidsmigranten. Kom op zeg.
Migranten = arbeidsmigranten. Dat is echt de enorm grote hoop. Daarna komen de studenten, de terugkerende Nederlanders en dan pas asielzoekers voor een heel klein percentage. Als je wat aan migratie wil doen, moet je dus de arbeidsmigratie aanpakken. Dat is de enige categorie die zoden aan de dijk zet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206084488
Goh, komen er weer verkiezingen aan?
pi_206084489
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou en?
Jij zit leugens te verkondigen dat er zo veel kansloze migranten uit Afrika hierheen komen, dat heb ik dus met bronnen weerlegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206084535
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het CBS zegt wat anders, zie mijn bron.

En waarom er nu nog een netto saldo is, leg ik ook uit: we hebben de laatste jaren een flinke toename in arbeidsmigranten gehad. Als dat op een gegeven moment een heel aantal jaren een stabiel aantal is, zal de netto migratie richting 0 zakken.
Ik geloof er weinig van dat de netto migratie naar 0 gaat dat roepen beleidsmakers al 20 jaar.

Bij een eerste golf arbeidsmigranten uit Polen werd dat ook gezegd ,nu bijna 20 jaar later wonen er 220.000

2004 waren het er 21.000
2015 108.000


Het CBS doet verder aan selectieve statistiek. Uit jou link:
Van 2003 tot en met 2007 was het migratiesaldo negatief: er waren minder immigranten dan emigranten.

In 2003 we in nl 16.25 miljoen inwoners hadden en in 2007 16.38 miljoen, dus een toename van 130.000 mensen terwijl ons geboortecijfer echt niet omhoog gesprongen was die periode. Heb jij daar een verklaring voor?
pi_206084571
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In 2003 we in nl 16.25 miljoen inwoners hadden en in 2007 16.38 miljoen, dus een toename van 130.000 mensen terwijl ons geboortecijfer echt niet omhoog gesprongen was die periode. Heb jij daar een verklaring voor?
Ja, want zelfs nu nog hebben we meer geboortes dan sterfte, dus toen was er ook gewoon bevolkingsgroei door geboorte.

Dit is in een coronajaar:

quote:
door natuurlijke aanwas (geboorte minus sterfte) nam de bevolking toe met 8 469 personen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206084581
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik geloof er weinig van dat de netto migratie naar 0 gaat dat roepen beleidsmakers al 20 jaar.

Bij een eerste golf arbeidsmigranten uit Polen werd dat ook gezegd ,nu bijna 20 jaar later wonen er 220.000

2004 waren het er 21.000
2015 108.000

Dus van de 100 duizenden migranten uit Polen zijn er sinds 2015 100.000 blijven plakken. Precies wat het CBS zegt dus: meer dan 70% vertrekt gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 11:12:24 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206084616
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 03:18 schreef -XOR- het volgende:

Dan zullen we dus uit de EU moeten. Take back control.
Nee, dank je. Als iets een recept is om er op acheruit te gaan is dat het wel en ik zie ook niet hoe het de situatie qua woningbouw cq tekorten aanpakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206084622
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 06:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nonsens, de wooncrisis komt door een tekort aan huizen (wat weer bepaalde oorzaken heeft). Niet een teveel aan arbeidsmigranten die allereerst grotendeels binnen 5 jaar weer weg zijn en daarnaast vaak in huisvesting wonen op een manier waarop de autochtone Nederlanders helemaal niet willen wonen.
Dat laatste is gewoonweg onwaar... En dat weet ik omdat ze hier bij mij in de straat wonen in precies eenzelfde huis als de rest van de autochtonen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206084651
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat laatste is gewoonweg onwaar... En dat weet ik omdat ze hier bij mij in de straat wonen in precies eenzelfde huis als de rest van de autochtonen?
Deels inderdaad wel. Maar hele grote groepen zijn gewoon met een heleboel migranten samen in een woning gestopt. Daar zie ik in mijn omgeving ook meerdere voorbeelden van. Dit komt ook echt niet uit het niets: https://www.rijksoverheid(...)tie-arbeidsmigranten

quote:
Nog te veel arbeidsmigranten in Nederland wonen en werken in slechte omstandigheden. Sommige werkgevers en/of uitzendbureaus misbruiken hun kwetsbare positie. Zij hebben slechte huisvesting en krijgen niet genoeg loon. De overheid neemt diverse maatregelen om de positie van arbeidsmigranten te verbeteren.

...

Er is ¤ 50 miljoen beschikbaar voor meer en betere woonruimte voor kwetsbare groepen, zoals arbeidsmigranten. Gemeenten gaan 4.700 extra woningen bouwen en omvormen voor arbeidsmigranten. Ook via woondeals en regiodeals wil de Rijksoverheid het woningaanbod vergroten. Gemeenten kunnen steun krijgen van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) voor het maken van beleid of het realiseren van een huisvestinglocatie.
Doen alsof dit niet waar is omdat je 1 arbeidsmigrant in je straat hebt is echt je kop in het zand steken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206084703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus van de 100 duizenden migranten uit Polen zijn er sinds 2015 100.000 blijven plakken. Precies wat het CBS zegt dus: meer dan 70% vertrekt gewoon.
Ja en 30% blijft dus wel op jaarbasis hangen. :')
Daarvoor hebben we voor die 100.000 polen alleen al dus wel 50.000 woningen nodig, je kunt toch niet met droge ogen blijven beweren dat de aanwas van onze bevolking niet een van de grotere oorzaken van de woon crisis is. Zolang de instroom groter blijft als het aantal opgeleverde nieuwe woningen wordt de crisis die al 20 jaar aan de gang is alleen maar erger.
pi_206084751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja en 30% blijft dus wel op jaarbasis hangen. :')
Daarvoor hebben we voor die 100.000 polen alleen al dus wel 50.000 woningen nodig, je kunt toch niet met droge ogen blijven beweren dat de aanwas van onze bevolking niet een van de grotere oorzaken van de woon crisis is. Zolang de instroom groter blijft als het aantal opgeleverde nieuwe woningen wordt de crisis die al 20 jaar aan de gang is alleen maar erger.
Ik beweer dat de oorzaken vooral ergens anders liggen: 5/6 jaar lang praktisch niks bouwen in de kredietcrisis scheelt al meer dan de 400.000 huizen die we nu missen. En het feit dat we meer huizen nodig hebben komt maar voor een vrij klein deel door de bevolkingsgroei, de grootste oorzaak is dat we met steeds minder mensen samenwonen. Langer alleen blijven, vaker scheidingen en langer thuis blijven wonen. Dat zijn de hoofdredenen. Dat bijna elk gezin 2 gezinswoningen nodig heeft, dat hakt er met name in. En daar heeft de overheid te weinig rekening mee gehouden, de modellen zijn veel te laat aangepast.


Nu de arbeidsmigranten weg jagen die onze huizen bouwen omdat er praktisch geen Nederlander in de bouw werkt, dat gaat het probleem echt niet oplossen. En met de vergrijzing gaan we vrees ik alleen maar meer arbeidsmigranten nodig hebben, Nederlanders krijgen gewoon niet genoeg kinderen om straks genoeg werkenden te hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206084846
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zit leugens te verkondigen dat er zo veel kansloze migranten uit Afrika hierheen komen, dat heb ik dus met bronnen weerlegd.
Nee, je verdraait steeds mijn woorden en dan reageer je op iets wat ik niet zeg. Smerig trucje, maar ook zeer doorzichtig.

Er komen te veel.
pi_206084849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Migranten = arbeidsmigranten.
Nee.
pi_206084865
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, je verdraait steeds mijn woorden en dan reageer je op iets wat ik niet zeg. Smerig trucje, maar ook zeer doorzichtig.

Er komen te veel.
Er komen te veel is insinueren dat het er veel zijn. Je kunt als je één muis in je huis hebt ook zeggen dat er 'inmiddels veel te veel muizen in mijn huis wonen'. Heb je dan gelijk in, want je wil er 0. Maar iedereen denkt dan aan hele groepen. Jij gebruikt dus een smerig retorisch trucje. En sowieso is de Afrikaanse migratie als je het hebt over het migratieoverschot dus behoorlijk offtopic, omdat die migratie nauwelijks iets voor stelt. Zelfs de terugkerende Nederlanders zijn in dat kader relevanter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206084925
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik beweer dat de oorzaken vooral ergens anders liggen: 5/6 jaar lang praktisch niks bouwen in de kredietcrisis scheelt al meer dan de 400.000 huizen die we nu missen. En het feit dat we meer huizen nodig hebben komt maar voor een vrij klein deel door de bevolkingsgroei, de grootste oorzaak is dat we met steeds minder mensen samenwonen. Langer alleen blijven, vaker scheidingen en langer thuis blijven wonen. Dat zijn de hoofdredenen. Dat bijna elk gezin 2 gezinswoningen nodig heeft, dat hakt er met name in. En daar heeft de overheid te weinig rekening mee gehouden, de modellen zijn veel te laat aangepast.


Nu de arbeidsmigranten weg jagen die onze huizen bouwen omdat er praktisch geen Nederlander in de bouw werkt, dat gaat het probleem echt niet oplossen. En met de vergrijzing gaan we vrees ik alleen maar meer arbeidsmigranten nodig hebben, Nederlanders krijgen gewoon niet genoeg kinderen om straks genoeg werkenden te hebben.
Volgens het UWV was in 2018 naar schatting 1/5 mensen in de bouw een arbeidsimmigrant. Hoeze dan praktisch geen Nederlander die in de bouw werkt? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206084993
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Volgens het UWV was in 2018 naar schatting 1/5 mensen in de bouw een arbeidsimmigrant. Hoeze dan praktisch geen Nederlander die in de bouw werkt? :?
Praktisch niemand is inderdaad een lichte overdrijving, maar wat denk je dat het met de bouw doet als 21% van de werknemers verdwijnt? Jij denkt dat de bouw dan in hetzelfde tempo door gaat of zelfs de stijging haalt die de bouw nodig heeft?

Hier een bron voor die 21%
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206085036
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als migranten na 5 jaar weer weg zijn zouden we nooit er netto ruim 100.000 inwoners per jaar bij krijgen. Veel Poolse medewerkers bij het bedrijf waar ik werk hebben zich gewoon gesetteld en wonen in normale huizen.

De wegwerp uitzendkrachten in de logistiek en tuinderij ja die worden schandalig gehuisvest. Maar goed dat mag he, een overheid heeft bedacht dat voor hun 10 vierkante meter woonoppervlakte genoeg is, dus 6 mensen mogen permanent gehuisvest worden in een kleine stacaravan.

Verder ligt de meeste glastuinbouw op dit moment stil omdat het stoken van de kassen te duur is, eens kijken wat dat aan de stroom ww gaat doen.
De schuld van de huisvesting ligt bij de overheid en natuurlijk niet bij de uitbuiters van de industrie? :') Verder maakt het niet uit hoe jij verzint dat de cijfers in elkaar steken, de cijfers van het CBS zijn duidelijk genoeg toch?
  Vis een optie? zaterdag 24 september 2022 @ 12:06:10 #45
70532 loveli
N
pi_206085049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er komen te veel is insinueren dat het er veel zijn. Je kunt als je één muis in je huis hebt ook zeggen dat er 'inmiddels veel te veel muizen in mijn huis wonen'. Heb je dan gelijk in, want je wil er 0. Maar iedereen denkt dan aan hele groepen. Jij gebruikt dus een smerig retorisch trucje. En sowieso is de Afrikaanse migratie als je het hebt over het migratieoverschot dus behoorlijk offtopic, omdat die migratie nauwelijks iets voor stelt. Zelfs de terugkerende Nederlanders zijn in dat kader relevanter.
Realitycheck, er bestaat niet zoiets als 1 muis.
crap in = crap out
pi_206085054
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik geloof er weinig van dat de netto migratie naar 0 gaat dat roepen beleidsmakers al 20 jaar.
De werkelijkheid boeit t niet wat jij wel en niet gelooft.
quote:
Bij een eerste golf arbeidsmigranten uit Polen werd dat ook gezegd ,nu bijna 20 jaar later wonen er 220.000

2004 waren het er 21.000
2015 108.000


Het CBS doet verder aan selectieve statistiek. Uit jou link:
Van 2003 tot en met 2007 was het migratiesaldo negatief: er waren minder immigranten dan emigranten.

In 2003 we in nl 16.25 miljoen inwoners hadden en in 2007 16.38 miljoen, dus een toename van 130.000 mensen terwijl ons geboortecijfer echt niet omhoog gesprongen was die periode. Heb jij daar een verklaring voor?
Mensen gingen niet dood. Dit niet zelf kunnen verzinnen :')
pi_206085144
Met het tekort aan arbeidskrachten in praktische sectoren als de bouw - waar je niet wil beknibbelen op het werknemerspotentieel momenteel - moet die afname van migranten komen uit andere sectoren... Nu kan ik zo wel 2 in NL aanwezige takken noemen met amper economische impact die wel bizar veel infrastructuur en goedkope en dus buitenlandse krachten nodig hebben:

- De landbouw en dan met name (glas)kwekerijen alsook agrarische nevenactiviteiten zoals slachthuizen.
- Nederland transportland.

Vermindering aan arbeidsmigranten (verreweg de grootste groep migranten) zou denk ik op korte termijn het beste/goedkoopst/efficientst uit deze hoek komen.
pi_206085220
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 07:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Slechts 7% van de immigranten heeft een Afrikaanse achtergrond, uit de EU (52%), Azië (20%) en zelfs Amerika (11%) en Nederland (8% is terugkeer) komen er meer. Maar jij wil aan de schuld geven aan die 7%, een paar duizend mensen. Alleen al uit Polen komen er meer mensen hier heen dan uit heel Afrika:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

Maar bij die Polen zie je ook dat ze vertrekken. Ja, het migratiesaldo is momenteel hoog, dat komt omdat we pas de laatste jaren erg ons best doen om Oost-Europese arbeidsmigranten aan te trekken. Als we er daar elk jaar evenveel van gaan hebben, zal het migratiesaldo weer richting 0 gaan: er zijn dan praktisch evenveel migranten hier een jaar of 5 en die vertrekken dan dus weer. Het percentage immigranten dat hier na 3 of 10 jaar nog woont wordt met het jaar kleiner, zoals je in mijn bron kunt lezen.

Dus ja, De Jonge wil hier met name snijden in arbeidsmigranten als hij wat aan migratie wil doen. En ja, dan komt de bouw stil te liggen.
7% immigranten een Afrikaanse afkomst :')

De rest valt zeker onder het kopje overig? Of die 52% vanuit de EU zijn doorreizigers, want de extreem veranderde samenstelling van de bevolking in zo'n korte tijd kan nooit veroorzaakt worden door 7%.
  Vis een optie? zaterdag 24 september 2022 @ 12:22:03 #49
70532 loveli
N
pi_206085280
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 12:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
7% immigranten een Afrikaanse afkomst :')

De rest valt zeker onder het kopje overig? Of die 52% vanuit de EU zijn doorreizigers, want de extreem veranderde samenstelling van de bevolking in zo'n korte tijd kan nooit veroorzaakt worden door 7%.
Je hebt geen andere cijfers maar je gelooft de echte niet!!! En hoe meet jij precies de extreem veranderde samenstelling van de bevolking?
pi_206085307
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 12:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
7% immigranten een Afrikaanse afkomst :')

De rest valt zeker onder het kopje overig? Of die 52% vanuit de EU zijn doorreizigers, want de extreem veranderde samenstelling van de bevolking in zo'n korte tijd kan nooit veroorzaakt worden door 7%.
Lastig he, de waarheid... want dit gaat wel degelijk om afkomst, er komt echt maar 7% uit Afrika.

En als je kijkt: er is geen kopje overig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206085946
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je hebt geen andere cijfers maar je gelooft de echte niet!!! En hoe meet jij precies de extreem veranderde samenstelling van de bevolking?
Hoe meet het cbs deze? Staan ze langs de grens te tellen of moeten ze het doen met de cijfers die gemeentes of asielorganisaties aanleveren? Dezelfde gemeentes en organisaties die keer op keer op keer met alle plezier alle negatieve cijfers aangaande de asielproblematiek onder de pet houden. Het cbs is ook een overheidsinstelling he. Er zouden ook maar 1 miljoen moslims in Nederland wonen, zoals vorig jaar, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor etc.

Voor een kliekje wat de laatste 2 decennia keer op keer is ingehaald door de realiteit hebben enkelen van jullie wel praatjes zeg. Ik zou wat terughoudender zijn in dit soort discussies als achteraf keer op keer blijkt dat de deugers ongelijk hadden, maar jullie niet. We praten nog wel een keer zodra er weer een artikel verschijnt dat die cijfers niet kloppen, hoewel dan zien we de deugers weer niet in die topics.
pi_206085960
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 12:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lastig he, de waarheid... want dit gaat wel degelijk om afkomst, er komt echt maar 7% uit Afrika.

En als je kijkt: er is geen kopje overig.
Ja sorry, beetje gefrustreerd. Krijgen we maar 7% mensen uit Afrika binnen blijken ze die 7% alleen in mijn omgeving te plaatsen. De rest van Nederland inclusief de randstad moet toch krijtwit zijn inmiddels
pi_206085977
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Hoe meet het cbs deze? Staan ze langs de grens te tellen of moeten ze het doen met de cijfers die gemeentes of asielorganisaties aanleveren? Dezelfde gemeentes en organisaties die keer op keer op keer met alle plezier alle negatieve cijfers aangaande de asielproblematiek onder de pet houden. Het cbs is ook een overheidsinstelling he. Er zouden ook maar 1 miljoen moslims in Nederland wonen, zoals vorig jaar, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor etc.

Voor een kliekje wat de laatste 2 decennia keer op keer is ingehaald door de realiteit hebben enkelen van jullie wel praatjes zeg. Ik zou wat terughoudender zijn in dit soort discussies als achteraf keer op keer blijkt dat de deugers ongelijk hadden, maar jullie niet. We praten nog wel een keer zodra er weer een artikel verschijnt dat die cijfers niet kloppen, hoewel dan zien we de deugers weer niet in die topics.
De betrouwbaarheid van het CBS in twijfel trekken, dat is gewoon laag. En ja, je hebt gelijk dat het percentage moslims al decennia vrijwel gelijk is. Klopt ook gewoon feitelijk. Misschien vindt die zogenaamde verandering in de bevolkingssamenstelling die jij denkt te zien ook gewoon helemaal niet plaats, heb je daar al aan gedacht? Bij zoiets is waarneming door personen vaak helemaal niet betrouwbaar, als je je aan iets ergert zie je dat vaker dan als je je er niet aan ergert.

Feitelijk komt dus maar 7% van de immigranten uit Afrika. En de bron is heel simpel en 1 van de meest betrouwbare bronnen ter wereld: ons onvolprezen bevolkingsregister.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206086007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De betrouwbaarheid van het CBS in twijfel trekken, dat is gewoon laag. En ja, je hebt gelijk dat het percentage moslims al decennia vrijwel gelijk is. Klopt ook gewoon feitelijk. Misschien vindt die zogenaamde verandering in de bevolkingssamenstelling die jij denkt te zien ook gewoon helemaal niet plaats, heb je daar al aan gedacht? Bij zoiets is waarneming door personen vaak helemaal niet betrouwbaar, als je je aan iets ergert zie je dat vaker dan als je je er niet aan ergert.

Feitelijk komt dus maar 7% van de immigranten uit Afrika.
Zolang er bij elke overheidsinstelling mensen werken die als hoofdtaak hebben hun politieke belangen te vertegenwoordigen trek ik elke overheidsinstelling in twijfel.

Maar ik zal wel fout zitten, is ook het verhaal van de dag hier in de buurt. Geen woning meer vrij, één naar een Duitser, de ander naar een Fransman, weer een ander naar een Belg en overal Aziaten. Overal zijn ze ook die Europeanen en Aziaten aan het plaatsen, je ziet ze ook meer en meer in het straatbeeld. Op dit tempo zit Nederland binnenkort vol met Europeanen en Aziaten.
pi_206086020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Zolang er bij elke overheidsinstelling mensen werken die als hoofdtaak hebben hun politieke belangen te vertegenwoordigen trek ik elke overheidsinstelling in twijfel.
Het bevolkingsregister in twijfel trekken, dat is toch echt gewoon diep de complottheorieën in duiken hoor...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206086046
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het bevolkingsregister in twijfel trekken, dat is toch echt gewoon diep de complottheorieën in duiken hoor...
Hoeveel illegalen die hier rondstruinen en waarvan ze geen idee hebben waar ze uithangen staan in het bevolkingsregister? Misschien is die 7% maar hetgeen wat een verblijfsvergunning krijgt?
pi_206086088
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Hoeveel illegalen die hier rondstruinen en waarvan ze geen idee hebben waar ze uithangen staan in het bevolkingsregister? Misschien is die 7% maar hetgeen wat een verblijfsvergunning krijgt?
Ja, immigranten zijn inderdaad de mensen met een verblijfsvergunning, dat is logisch. Maar de illegalen hebben ook gewoon geen huis, dus dat heeft niks met de uitspraak van De Jonge te maken.

We moeten het aantal illegalen trouwens ook niet overdrijven, dat aantal is ook aan het dalen: https://www.rijksoverheid(...)illegalenschattingen
Natuurlijk is dat teveel, mensen zonder verblijfsvergunning die niet meer op de asielprocedure wachten horen hier niet. Maar het is toch ook niet zo dat Nederland overspoeld wordt met illegalen, of iets dergelijks. Het worden er zoals gezegd dus zelfs steeds minder.

De illegalen zijn trouwens voor een heel deel Oost-Europees.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:33:38 #59
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206086278
De peilingen bevielen niet bij het CDA ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_206086300
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:33 schreef Enchanter het volgende:
De peilingen bevielen niet bij het CDA ?
Dat is inderdaad gewoon de conclusie. Waar Hoekstra eerder BBB corvee had, heeft De Jonge nu weer ouderwets PVV corvee. Jammer dat ze zich daar voor lenen, trouwens. Want ze weten heel goed dat wat ze zeggen niks met de werkelijkheid of beleid te maken heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206086353
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Hoe meet het cbs deze?
Toegang tot bevolkingsregisters.
pi_206086359
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ja sorry, beetje gefrustreerd. Krijgen we maar 7% mensen uit Afrika binnen blijken ze die 7% alleen in mijn omgeving te plaatsen. De rest van Nederland inclusief de randstad moet toch krijtwit zijn inmiddels
Ik heb vooral te doen met je omgeving omdat ze in je omgeving wonen.
pi_206086407
Hij heeft zelf gezegd over statushouders "Dat zijn Nederlanders", wat niet klopt en aangeeft wat het Nederlands staatsburgerschap deze globalist nog waard is. Maar als het Nederlanders zijn, zijn het ook geen migranten dus probleem opgelost voor Mr. 'er komen nog een miljoen mensen bij'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:11:23 #64
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206087457
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 12:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lastig he, de waarheid... want dit gaat wel degelijk om afkomst, er komt echt maar 7% uit Afrika.

En als je kijkt: er is geen kopje overig.
Turkije, Syrië, Irak, Afghanistan, is allemaal Azië. Tel daar bij die 7% bij zit je nog op bijna 1/3 niet Westerse import.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:17:19 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206087505
De Jonge mogen ze van mij vastbinden op een stoel in het voortuintje van een slecht geïsoleerde jaren 60 duplexwoning in een achterstandswijk zodat hij met volle teugen de vruchten van zijn geliefde gezinshereniging en arbeidsimmigratie kan plukken. Wat een kutpartij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206087507
Was die man niet minister van huisvesting?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206087523
En inderdaad, het is keuzes maken. Én én kan niet. Dus zeg maar waar je dan op wil inkorten. Die paar buitenlandse studenten die na vier jaar weer weg zijn red je het niet mee iig. Als je dat al wil.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:25:31 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206087570
Zou wel eens fijn zijn als hij zegt hoe in plaats van dit soort natte scheten.
pi_206087704
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:17 schreef nostra het volgende:
Was die man niet minister van huisvesting?
Het huizen bouwen lukt niet dus dan maar de bevolking terugbrengen.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 18:14:17 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206088021
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Hoeveel illegalen die hier rondstruinen en waarvan ze geen idee hebben waar ze uithangen staan in het bevolkingsregister? Misschien is die 7% maar hetgeen wat een verblijfsvergunning krijgt?
Nul? Als je illegaal in Nederland bent kan jij niet in de GBA staan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:19:22 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206088084
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dank je. Als iets een recept is om er op acheruit te gaan is dat het wel en ik zie ook niet hoe het de situatie qua woningbouw cq tekorten aanpakt.
Overigens wordt er ook gedaan of de EU een soort in steen gebeitelde entiteit is. De EU is Nederland ook zelf natuurlijk voor een deel. Als bepaalde EU regels voor Nederland erg nadelig uitpakken kan de regering natuurlijk eerst eens vragen of er wat aan te doen is. Er is nog nooit een regering geweest die daar in dit dossier ook maar enig initiatief in heeft genomen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 19:54:17 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206089124
De overheid heeft het monopolie op wonen en maakt daar driftig misbruik van , dus er gaan vanzelf wel mensen weg uit Nederland , of dat immigranten zijn , dat weet ik niet

als de overheid ook een monpolie op drinkwater zou krijgen zouden we allemaal erge dorst hebben

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 24-09-2022 20:39:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 september 2022 @ 19:58:00 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206089160
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dank je. Als iets een recept is om er op acheruit te gaan is dat het wel en ik zie ook niet hoe het de situatie qua woningbouw cq tekorten aanpakt.
Het is niet mijn idee, he. Huug wil minder migranten. Misschien moet hij eerst bedenken met welk oogmerk. Blijkbaar staat hij het Franse model voor:

quote:
"'Er zijn landen om ons heen die het echt beter doen. Je kunt niet schouderophalend voorbijgaan aan een groei die in potentie disruptief is voor alles wat we belangrijk vinden."
Frankrijk is de enige "landen om ons heen" met een lager netto-migratiecijfer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206092000
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft het monopolie op wonen en maakt daar driftig misbruik van , dus er gaan vanzelf wel mensen weg uit Nederland , of dat immigranten zijn , dat weet ik niet

als de overheid ook een monpolie op drinkwater zou krijgen zouden we allemaal erge dorst hebben
Ik zou graag weg willen, maar waar naartoe?

Hier even wat statistieken:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)0migratieachtergrond.
pi_206092058
Hugo de Jonge is een klootzak en een korte termijn denker, in zijn eigen straatje dus. Geen visie, net als Rutte en Kaag. Hopen dat de zooi niet ploft, verder niks eigenlijk.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206093209
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is niet mijn idee, he. Huug wil minder migranten. Misschien moet hij eerst bedenken met welk oogmerk. Blijkbaar staat hij het Franse model voor:
[..]
Frankrijk is de enige "landen om ons heen" met een lager netto-migratiecijfer.
Inderdaad, De Jonge zit er ook nog eens feitelijk naast. Zelfs Denemarken heeft blijkbaar 2,5 keer zo veel netto migratie, ook België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Finland, Noorwegen is allemaal hoger. De meesten zelfs ruim meer dan 2 keer zo veel. Alleen Frankrijk en Spanje zitten er inderdaad een klein beetje onder (en Polen en Oost-Europa, maar die hebben een negatief saldo: de bevolking trekt weg, lijkt me ook niet wat De Jonge wil).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206093567
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 07:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, De Jonge zit er ook nog eens feitelijk naast. Zelfs Denemarken heeft blijkbaar 2,5 keer zo veel netto migratie, ook België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Finland, Noorwegen is allemaal hoger. De meesten zelfs ruim meer dan 2 keer zo veel. Alleen Frankrijk en Spanje zitten er inderdaad een klein beetje onder (en Polen en Oost-Europa, maar die hebben een negatief saldo: de bevolking trekt weg, lijkt me ook niet wat De Jonge wil).
Ik heb altijd het idee dat voor en tegenstanders die cijfers echt volledig voor hun eigen standpunt gebruiken of misbruiken. Links zegt dat we een extreem streng beleid hebben, rechts zegt dat het veel te soft is, het hier overloopt en we elk jaar een stad nieuwe mensen erbij krijgen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206093889
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 08:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik heb altijd het idee dat voor en tegenstanders die cijfers echt volledig voor hun eigen standpunt gebruiken of misbruiken. Links zegt dat we een extreem streng beleid hebben, rechts zegt dat het veel te soft is, het hier overloopt en we elk jaar een stad nieuwe mensen erbij krijgen.
Maar de cijfers van @-XOR- komen van een niet Nederlandse bron, dat lijkt me dus wel redelijk betrouwbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 september 2022 @ 13:44:15 #79
423737 NM07
Backwards cap
pi_206096839
Het positieve migratiesaldo is nodig om de vacatures op te vullen. M.a.w. gedreven door economie.

Landen als Hongarije gooien de grens dicht en zetten economische groei op plaats 2. Kies maar wat je wil.
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')