abonnement Unibet Coolblue
pi_206060797
Baudet zei tijdens de Algemene Beschouwingen dat Sigrid studeerde aan een faculteit van Oxford dat bekend staat als spionneschool. Kabinet liep weg waarna hij zei dat iedereen dit kan opzoeken. Zo gezegd, zo gedaan:

quote:
I myself was not a spy, even though the place at which I was doing my Soviet history doctorate, St Antony’s in Oxford, was notorious in both the British and Soviet press as a “spy college,” having been founded after the war by ex-intelligence people.
Bron: Washington Post

Ondanks de feitelijkheid van zijn uitspraak werd Baudet woord ontnomen. Democratie? Tja, op papier was de DDR dat ook.

quote:
Het hele kabinet is weggelopen tijdens het debat over de Prinsjesdagstukken vanwege opmerkingen van FvD-leider Baudet. Kamervoorzitter Bergkamp heeft hem inmiddels het woord ontnomen. Hij mag niet meer meedoen aan het debat, zei zij.

Baudet begon in zijn betoog over de opleiding van minister Kaag aan het St Anthony's College in Oxford, waar volgens hem marxistische studenten werken en spionnen worden opgeleid, daarmee suggererend dat zij mogelijk was gerekruteerd door een geheime dienst.

Minister van Financiën Kaag protesteerde eerst bij de voorzitter. Die wees Baudet erop dat er geen persoonlijke aanvallen worden gedaan, maar Baudet ging door, waarop Kaag wegliep, direct gevolgd door andere kabinetsleden en ten slotte door het hele kabinet. Het kabinetsvak K was binnen een minuut helemaal leeg.
Bron: NOS
pi_206060826
quote:
Het kabinetsvak K was binnen een minuut helemaal leeg.
Je hebt de F-Side, Bunnikside, en het Kabinetsvak K dus :+
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  donderdag 22 september 2022 @ 02:03:33 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206060898
Ontmaskert

:')
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 22 september 2022 @ 02:07:06 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206060907
Megalomane narcist Baudet serieus nemen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206060910
Voorzitter vraagt geen persoonlijke aanvallen te doen, Baudet gaat door. Kabinet weigert hiernaar te luisteren.

Conclusie: Nederland is geen democratie (of net zo'n democratie als de DDR)

Koekoek
  donderdag 22 september 2022 @ 02:20:34 #6
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206060911
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:14 schreef stalybridge het volgende:
Voorzitter vraagt geen persoonlijke aanvallen te doen, Baudet gaat door. Kabinet weigert hiernaar te luisteren.

Conclusie: Nederland is geen democratie (of net zo'n democratie als de DDR)

Koekoek
De vraag is wel of het hier een persoonlijke aanval is of niet, uiteraard is dat ook de opzet hier. Wellicht is het bij Baudet eerder een optelsom aangezien hij een soort beroepsquerulant is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206060914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De vraag is wel of het hier een persoonlijke aanval is of niet. Wellicht is het bij Baudet eerder een optelsom aangezien hij een soort beroepsquerulant is.
Doordat het geen toegevoegde waarde heeft voor het debat kan ik het niet anders zien dan een persoonlijke aanval. Maar goed de scheidsrechter heeft gefloten en Baudet gaat door.

Aah de democratie ligt onder vuur (aldus TS)
  donderdag 22 september 2022 @ 02:29:23 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206060916
Erg ver gezochte Guilt by Association drogredenatie. Daarnaast zijn er wel 100 zaken op dit moment belangrijker dan Baudets geratel.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_206060918
Kremlintroll Baudet moet gewoon verwijderd worden uit de politiek.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206060920
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:24 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Doordat het geen toegevoegde waarde heeft voor het debat kan ik het niet anders zien dan een persoonlijke aanval. Maar goed de scheidsrechter heeft gefloten en Baudet gaat door.

Aah de democratie ligt onder vuur (aldus TS)
Door weg te lopen hebben ze van de mug van Baudet een olifant gemaakt, het staat gewoon niet echt professioneel, ze hadden ook gewoon kunnen blijven zitten en een beetje filmpjes op hun telefoontjes kijken zoals ze wel vaker doen. :) of 'm na zijn betoog hardop uitlachen o.i.d.
Het enige wat ze nu bereikt hebben is veel meer aandacht hiervoor dan nodig was :+
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  donderdag 22 september 2022 @ 02:43:06 #11
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_206060922
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:37 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Door weg te lopen hebben ze van de mug van Baudet een olifant gemaakt, het staat gewoon niet echt professioneel, ze hadden ook gewoon kunnen blijven zitten en een beetje filmpjes op hun telefoontjes kijken zoals ze wel vaker doen. :) of 'm na zijn betoog hardop uitlachen o.i.d.
Het enige wat ze nu bereikt hebben is veel meer aandacht hiervoor dan nodig was :+
En minder aandacht voor andere zaken. Mooi 1-2’tje tussen Thierry en kabinet. Missie geslaagd.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_206060924
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:43 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
En minder aandacht voor andere zaken. Mooi 1-2’tje tussen Thierry en kabinet. Missie geslaagd.
Hmmmm...I like the way you think 🤔👍
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206060925
Ze hadden gewoon moeten blijven zitten en keihard lachen na elke zin.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 22 september 2022 @ 02:58:25 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206060928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:24 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Doordat het geen toegevoegde waarde heeft voor het debat kan ik het niet anders zien dan een persoonlijke aanval. Maar goed de scheidsrechter heeft gefloten en Baudet gaat door.

Aah de democratie ligt onder vuur (aldus TS)
Bijvoorbeeld Paternotte noemde Wilders de 'Bedrijfspoedel van Poetin!'

Dat is veel directer. Het blijft lastig in deze, maar het zou beter gedefinieerd moeten worden denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206060929
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld Paternotte noemde Wilders de 'Bedrijfspoedel van Poetin!'

Dat is veel directer. Het blijft lastig in deze, maar het zou beter gedefinieerd moeten worden denk ik.
Ook hier gaf de voorzitter aan dat er mee gestopt moest worden. Gelijk aan Baudet
pi_206060931
FvD verbieden net als de NSB toen.
  donderdag 22 september 2022 @ 03:36:21 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206060939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 03:01 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Ook hier gaf de voorzitter aan dat er mee gestopt moest worden. Gelijk aan Baudet
Juist, maar niet dat de woorden teruggenomen moesten worden.
Een verschil is wel dat het daar tussen kamerleden onderling ging en niet een kamerlid dat een kabinetslid indirect aanviel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206060956
De ‘ :') ‘ smilie is voor mensen als Thierry uitgevonden.
U MAD?
pi_206060964
Nou, aan deze bijdrage van Baudet heeft de hardwerkende Nederlander wat..... Je kan je gas en electra niet betalen maar Thierry heeft bedacht dat Sigrid al dan niet op een marxistisch college heeft gestudeerd......

Top Thierry ! Je helpt mensen door de winter hiermee !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206060966
Dat die Kaag een slang is, dat weten we allemaal ook wel.
Ex-diplomaat, dat zijn stuk voor stuk onzuivere figuren.

Baudet aan de andere kant snapt maar niet dat gewoon alles hard op zeggen, of het nou klopt of niet, je nogal als de dorpsgek over komt.
Niet anders dan steevast roepen dat hij door het Kremlin betaalt word, hoewel ik dat wel voor me zie als zijnde waar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 september 2022 @ 05:52:27 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206060976
Ontmaskert _O-

Het moet toch wel bijzonder zijn: je gaat je voorbereiden op die beschouwingen, waarbij een van je punten gaat zijn dat je met totaal onnozel complotgewauwel komt, niet om politiek iets bij te dragen, maar puur om eens te kijken hoe ver je dit keer kunt gaan. Je doet het daadwerkelijk, op het partijkantoortje lacht men zich waarschijnlijk kapot omdat je het echt doet, haha, die gekke Thierry! Dan wordt je, zoals je natuurlijk had verwacht, op je jatten getikt, en ga je enorm theatraal doen alsof je héél verontwaardigd bent _O- :D

1/10 voor het politieke effect, 8/10 voor het toneelspelletje van Thierry.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206060980
Ik heb het ook niet op Kaag maar haar een spion noemen is ronduit dom.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206061002
Ik mis een woordje in je bron van de Washington Post. Namelijk ‘suposedly’.

Leuk dat beetje knippen en plakken jn bronnen.
pi_206061009
Vak K? Fuck Kaag.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 06:44:46 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061034
Baudet heeft weer eens laten zien dat hij een achterlijke mongool is
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 06:50:08 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061041
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061042
Hij doet hiermee een open sollicitatie om de opvangbak te worden voor alle mensen met politiek ongenoegen. Dit was duidelijk provocatie en heeft gewerkt. Geen idee wat je anders had kunnen doen dan weglopen wat nog binnen professionaliteit valt. Het was inderdaad een guilt by association fallacy.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206061043
Vak K hooligans
pi_206061064
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 06:51 schreef Cupfighter het volgende:
Vak K hooligans
_O-
  donderdag 22 september 2022 @ 07:06:57 #30
80382 manny
30 is best veel
pi_206061069
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 05:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ex-diplomaat, dat zijn stuk voor stuk onzuivere figuren.
.
Dit soort teksten ook. Man man man.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 22 september 2022 @ 07:09:46 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206061071
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ze hadden gewoon moeten blijven zitten en keihard lachen na elke zin.
Zoiets valt bij Rutte niet op.

Ontopic; op Twitter zei iemand; “Nog nooit is een kabinet zó snel opgestapt!” :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206061080
Als het onzin was zou het kartel erom kunnen lachen. Nu wist het hele kabinet hoe snel ze de benen moesten nemen!
Zo kwam het op mij over.
pi_206061093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 06:50 schreef Akkerdjie het volgende:
Hij doet hiermee een open sollicitatie om de opvangbak te worden voor alle mensen met politiek ongenoegen. Dit was duidelijk provocatie en heeft gewerkt. Geen idee wat je anders had kunnen doen dan weglopen wat nog binnen professionaliteit valt. Het was inderdaad een guilt by association fallacy.
Maakt vak K zich hier niet zelf elke dag schuldig aan?
Poetinlover, Antisemiet, Fascist, Wappie. Ze doen zelf niet anders. Als een Sjoerd of Paternotte zn bek opentrekt rolt dat er allemaal uit.
pi_206061094
*zucht*

Baudet kan een grote drol voor de spreekstoel leggen, en dan vertellen dat hij dat doet omdat zn darm volzit en zn doktor zegt dattie niet te lang dit moet ophouden.

En daarin heeft hij dan verder gelijk.
Enkel moet hij dat niet op die plek doen.

Precies hetzelfde geld voor zn fixatie op Kaag en al zn paranoia complottheorieen.
Spreektijd tijdens de Algemene Beschouwingen is niet bedoeld daar dan domme social-media-gelul te gaan uitbazelen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Forum Admin donderdag 22 september 2022 @ 07:28:48 #35
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_206061113
Gelukkig hebben we geen belangrijkere zaken om op te lossen dat we ons tijdens de abp met het curriculum uit de jaren '70 van een Engelse universiteit moeten bezighouden.

Wat een beschamende vertoning van vak k en Baudet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_206061143
Wilders had m.i. hier een goed punt:

twitter


Geen idee wat Baudet verder met zijn opsomming van feitelijkheden m.b.t. het bekend staan van de school en het gegeven dat Kaag daar gestudeerd heeft willen bedoelen, anders dan een soort ' guilt by association', maar hij heeft als parlementarier het recht om dat te zeggen. Daarbij was het geen directe aanval, zoals we eerder in het debat wel zagen door Paternotte t.a.v. Wilders, Zijn ' bedrijfspoedel van Poetin' is een regelrecht persoonlijk verwijt aan Wilders als dat hij een 'spion' zou zijn van Poetin.

Wilders lacht het weg, maar blijft.

M.i. veel erger is de houding van het kabinet tijdens de spreektijd van Wilders en Marijnissen.

van de Burg met zijn snoer-de-mond-sleutel-weggooi-gebaartje:

twitter


En die van Kaag en Rutte:

twitter


Hieruit spreekt m.i. iets veel ergers, minachting, dedain, de verhevenheid boven het volk.

Dit kabinet is goed in zich ziek melden, andere dingen te doen hebben, weglopen, dan er zijn voor de eigen burger.

Nogmaals, Wilders had gelijk, en verder:

"Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen".

Geldt duidelijk niet voor dit Poldertotalitaire kabinet. Zij dulden geen tegenspraak, geen weerwoord, geen andere meningen. Nu lopen ze weg bij Baudet, straks blijven ze alleen nog zitten bij partijen die hen naar de mond praten. Een precedent is geschapen.

Oh, en Bergkamp is een voorzitter onwaardig, maar dat wisten we al veel langer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206061145
Haagse Poppenkast.
pi_206061167
Ts is weggelopen uit een inrichting.
pi_206061177
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:20 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Maakt vak K zich hier niet zelf elke dag schuldig aan?
Poetinlover, Antisemiet, Fascist, Wappie. Ze doen zelf niet anders. Als een Sjoerd of Paternotte zn bek opentrekt rolt dat er allemaal uit.
Paternotte en Sjoerdsma in vak K ja?
pi_206061180
Weglopen is een directe minachting van t volk (de Tweede Kamer). Ik snap ook wel dat Kaag geraakt is (hoezo dan, zit er een kern van waarheid in dan?), maar laar je niet zo kennen als Vak K en ga gewoon op je mobiel zitten kloten als normaal.

Je reinste 'schijt hebben aan alles wat niet vak K is' .

Maarja, wat verwachten we dan van huidige Politici als t lastig wordt? iets anders dan vallen of weglopen hebben we de afgelopebn jaren niet meer gezien.

Acha ja.

Heeft er iemand een goeie Popcorn-aanbieding?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 22 september 2022 @ 07:52:11 #41
104963 ETA
European Travel Author
pi_206061206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:29 schreef monkyyy het volgende:
Erg ver gezochte Guilt by Association drogredenatie. Daarnaast zijn er wel 100 zaken op dit moment belangrijker dan Baudets geratel.
OP geeft onbewust het bewijs dat Baudet niet het doel had om "alleen maar feiten" te noemen. OP bevestigd dat het doel was de insinuatie te maken over Kaag en is gelukt, want OP schrijft in titel "ontmaskerd".

Het is een veelgebruikte tactiek, doelbewust insinueren, maar wel ontkennen dat je het zo bedoelt. Bijvoorbeeld "tribunalen". Dit werd uiteraard genoemd in verband met WOII tribunalen, maar ja, hij heeft het niet zo specifiek gezegd. Al zijn aanhangers en ook alle anderen weten precies wat hij bedoelt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206061208
De enige reactie die het kabinet op een betoog van landverrader Baudet moet geven is een sarcastische "interessant" en daarna door gaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206061212
Ik heb gehoord dat er op Telegram een pedohandboek rondgaat. Weet je wie ook op Telegram zit? Thierry Baudet. Interesting.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206061214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat er op Telegram een pedohandboek rondgaat. Weet je wie ook op Telegram zit? Thierry Baudet. Interesting.
Wel belangrijk om te vermelden dat je alleen maar vragen stelt.
pi_206061223
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:54 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Wel belangrijk om te vermelden dat je alleen maar vragen stelt.
Ik stel zelfs feiten. Baudet. Instagram. Pedohandboek. 1 plus 1 plus 1 is 3 denk ik dan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206061227
quote:
19s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:06 schreef manny het volgende:

[..]
Dit soort teksten ook. Man man man.
Het zijn altijd de mensen met apart soort achtergronden, aristocraat achtig, veelal louche en onder de tafel deals moeten maken, daarvoor moet je weer de “juiste mensen” kennen.

Laten we aub niet gaan doen alsof het anders is.
pi_206061229
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik stel zelfs feiten. Baudet. Instagram. Pedohandboek. 1 plus 1 plus 1 is 3 denk ik dan.
Heb jij Thierry en Benno L weleens in dezelfde ruimte gezien?
pi_206061232
Ik snap het niet meer.

In Oekraïne opent Poetin, die met veel plezier de standbeelden van machtige leiders als marxist Lenin en Stalin overeind laat staan, een front tegen de neonazi's. En hier in Nederland laat hij zijn grondtroepen een offensief inzetten tegen marxist Kaag.

Leg het mij maar uit...
pi_206061233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb jij Thierry en Benno L weleens in dezelfde ruimte gezien?
Je weet het niet hé. Goed dat je dat soort vragen stelt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206061262
Mensen die baudet en de fvd steunen :')
  donderdag 22 september 2022 @ 08:18:57 #51
104963 ETA
European Travel Author
pi_206061315
n
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je weet het niet hé. Goed dat je dat soort vragen stelt.
niet vergeten na het vragen stellen je oren dicht te stoppen, want je stelt de vragen uiteraard niet om een antwoord te krijgen. Goed dicht stoppen, als je niet oppast, kan je zomaar per ongeluk echte feiten horen, dat kan niet de bedoeling zijn.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 22 september 2022 @ 08:23:30 #52
80382 manny
30 is best veel
pi_206061334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het zijn altijd de mensen met apart soort achtergronden, aristocraat achtig, veelal louche en onder de tafel deals moeten maken, daarvoor moet je weer de “juiste mensen” kennen.

Laten we aub niet gaan doen alsof het anders is.
Man man man. Wat bazel je nou. Alsof iemand die op een ambassade werkt als diplomaat in pak em beet Duitsland of Finland per definitie een schimmige boef is. Iets te veel films gekeken ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206061348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 05:52 schreef heywoodu het volgende:
Ontmaskert _O-

Het moet toch wel bijzonder zijn: je gaat je voorbereiden op die beschouwingen, waarbij een van je punten gaat zijn dat je met totaal onnozel complotgewauwel komt, niet om politiek iets bij te dragen, maar puur om eens te kijken hoe ver je dit keer kunt gaan. Je doet het daadwerkelijk, op het partijkantoortje lacht men zich waarschijnlijk kapot omdat je het echt doet, haha, die gekke Thierry! Dan wordt je, zoals je natuurlijk had verwacht, op je jatten getikt, en ga je enorm theatraal doen alsof je héél verontwaardigd bent _O- :D

1/10 voor het politieke effect, 8/10 voor het toneelspelletje van Thierry.
Dit is wel een beetje het bestaansrecht van Thierry, net zoals Wilders alleen maar kan roepen en vinger wijzen (vaak wel terecht overigens) maar nooit met een werkbare oplossing komt. Dat soort lui zitten er alleen voor zichzelf en het hoge salaris, ze moeten dit doen voor hun eigen toekomst, doen ze het niet dan stemt er niemand meer op ze en singer gedaan
pi_206061362
Dit zal wel weer koren op de molen van de volksbuurters zijn (=75% van FOK!)
  donderdag 22 september 2022 @ 08:30:34 #55
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206061364
quote:
Nice
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 22 september 2022 @ 08:31:17 #56
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206061371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat er op Telegram een pedohandboek rondgaat. Weet je wie ook op Telegram zit? Thierry Baudet. Interesting.
Je stelt alleen maar vragen toch ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206061434
Baudet is de buikspreekpop van het Kremlin. Als over tig jaar ergens een archief opengaat en het blijkt dat hij werkte voor de Russen dan zou mij dat niets verbazen. Wel denk ik dat het iets krachtiger had geweest om weg te lopen vanwege een niet-persoonlijke aanval. Het is vrij uniek dat een kabinet opstapt, dus dan moet je zoiets op het juiste moment uitvoeren. Ik weet niet of dit het moment was.
pi_206061467
Kaag is er gloeiend bij! *O*

Een oude oma als spion... :')

Tja, en maar weer doorrrrrrrrrrr want er zijn belangrijkere zaken te tekkelen!
pi_206061473
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 01:34 schreef JohnBMiller het volgende:
Baudet zei tijdens de Algemene Beschouwingen dat Sigrid studeerde aan een faculteit van Oxford dat bekend staat als spionneschool. Kabinet liep weg waarna hij zei dat iedereen dit kan opzoeken. Zo gezegd, zo gedaan:
[..]
Bron: Washington Post

Ondanks de feitelijkheid van zijn uitspraak werd Baudet woord ontnomen. Democratie? Tja, op papier was de DDR dat ook.
[..]
Bron: NOS
Altijd al gedacht dat er iets niet klopte aan dat mens.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 08:52:39 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:49 schreef Bocaj het volgende:
Kaag is er gloeiend bij! *O*

Een oude oma als spion... :')

Tja, en maar weer doorrrrrrrrrrr want er zijn belangrijkere zaken te tekkelen!
En zie hier het bewijs dat er keihard moet worden ingegrepen als Baudet wat roept. Figuren als Bocaj nemen klakkeloos over wat Baudet heeft geroepen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061487
Ze is wel van het weglopen/wegblijven die Kaag
Vreselijk mens
pi_206061496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:34 schreef Hathor het volgende:
Kremlintroll Baudet moet gewoon verwijderd worden uit de politiek.
Ik vraag me sowieso af wat ie hier nog doet. Had Putin niet alle strijdkrachten opgeroepen? Waarom heeft ie het vliegtuig naar Rusland nog niet gepakt?
pi_206061501
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En zie hier het bewijs dat er keihard moet worden ingegrepen als Baudet wat roept. Figuren als Bocaj nemen klakkeloos over wat Baudet heeft geroepen.
:') (Het staat op internet en wikipedia!)
Ik weet, mijn lieve Hopper, dat het dan nog niet meteen waar is natuurlijk maar wie weet gaan journalisten graven... :Y
  donderdag 22 september 2022 @ 08:57:29 #64
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206061507
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:42 schreef Jojoke het volgende:
Baudet is de buikspreekpop van het Kremlin. Als over tig jaar ergens een archief opengaat en het blijkt dat hij werkte voor de Russen dan zou mij dat niets verbazen. Wel denk ik dat het iets krachtiger had geweest om weg te lopen vanwege een niet-persoonlijke aanval. Het is vrij uniek dat een kabinet opstapt, dus dan moet je zoiets op het juiste moment uitvoeren. Ik weet niet of dit het moment was.
Perfect momentje zo aan de vooravond van terug de Corona hoek in, hernieuwde beperkingen en vaccinatie dwang, de false flag oorlog in het oosten met alle kunstmatig gecreërde tekorten en andere bijkomende problemen, het inzetten van nieuwe regels rondom energie en het doordrukken van een onzinnige milieu beleid.
Kans dat alles niets meer dan een mooi 1-2tje is wat we aanschouwen is groot. Netflix kan hier niet tegenop al is het wel jammer dat het geen fictie is en alle ellende daadwerkelijk over het volk heen geflikkerd wordt.
Mai pben rai~!
pi_206061515
Is dit niet meer iets voor BNW?
pi_206061520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik stel zelfs feiten. Baudet. Instagram. Pedohandboek. 1 plus 1 plus 1 is 3 denk ik dan.
Je had het net over telegram en nu instagram. Je begon geloofwaardig maar nu zie je al barstjes in je leugens
pi_206061524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:53 schreef BeriBeri het volgende:
Ze is wel van het weglopen/wegblijven die Kaag
Vreselijk mens
Nee, Baudet is lekker bezig :')
pi_206061537
Ik vertrouw die Kaag voor geen meter, maar Baudet moet helemaal zijn bek houden met zijn gelik bij Poetin.
  donderdag 22 september 2022 @ 09:03:16 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206061550
"Kaag is een spion" zei die man die op de loonlijst van het Kremlin staat. Je kunt de ironie gewoon snijden en serveren aan dat clubje kleuterige koorballen wat zich de FvD fractie noemt. Een beetje te joelen en rellen achterin de zaal op kosten van de belastingbetaler alsof ze in de collegebanken zitten. Wat een in en in treurige vertoning.

En dan ook nog menen dat je -in lijn van de Kremlin retoriek- wat kunt roepen over "echte mannen". Over echte mannen weten ze bij de FvD helemaal niets. Zoveel is wel duidelijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 22 september 2022 @ 09:04:50 #70
104963 ETA
European Travel Author
pi_206061563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:') (Het staat op internet en wikipedia!)
Ik weet, mijn lieve Hopper, dat het dan nog niet meteen waar is natuurlijk maar wie weet gaan journalisten graven... :Y
Doe je dit expres of snap je het gewoon niet?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206061584
Lul van een Bidet is de de grootste bondgenoot van dit kabinet. Door zijn clownsvoorstelling gaat het niet meer over de enorme armoedeval waarin Nederland dreigt te komen. En dit gedrag van Rutte en Kaag verdwijnt als achtergrondruis.
twitter
pi_206061592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:04 schreef ETA het volgende:

[..]
Doe je dit expres of snap je het gewoon niet?
Hoezo?
Die Uni in Oxford wordt beschuldigd als een spionage Uni... Check! (of het waar is staat er buiten.)
Kaag heeft op die Uni gestudeerd... Check!
Kaag is nu een Spion... Dat weten we niet! ;) (Het kan, maar het kan ook niet zo zijn... 50/50)
pi_206061610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Lul van een Bidet is de de grootste bondgenoot van dit kabinet. Door zijn clownsvoorstelling gaat het niet meer over de enorme armoedeval waarin Nederland dreigt te komen. En dit gedrag van Rutte en Kaag verdwijnt als achtergrondruis.
[ twitter ]
Dit soort dingen komen elk jaar voor....
Vorige keren zaten ze gewoon voetbal te kijken op hun laptops...

Snap dan ook dat men hier niet van leert... Je weet toch dat er tig camera's op je gericht zijn bij dit soort debatten...
pi_206061612
Jammer dat Baudet op deze manier weer zen aandacht krijgt terwijl er veel belangrijkere dingen op de agenda staan. Spreekverbod van een jaar en door.
pi_206061651
Baudet heeft zichzelf weer eens voor lul gezet.
Wat een afgang weer :')
pi_206061655
knettergek
  donderdag 22 september 2022 @ 09:18:57 #77
104963 ETA
European Travel Author
pi_206061658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hoezo?
Die Uni in Oxford wordt beschuldigd als een spionage Uni... Check! (of het waar is staat er buiten.)
Kaag heeft op die Uni gestudeerd... Check!
Kaag is nu een Spion... Dat weten we niet! ;) (Het kan, maar het kan ook niet zo zijn... 50/50)
ok, expres dus.

Niemand trekt die feiten in twijfel. Zijn doel was niet feiten brengen, zijn doel was insinueren dat Kaag spion was of een andere soort duister verleden had. Daar is geen bewijs van. Maar dat de boodschap is overgekomen, toon jij en de OP aan. Daar gaat de discussie over.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:24:37 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:') (Het staat op internet en wikipedia!)
Ik weet, mijn lieve Hopper, dat het dan nog niet meteen waar is natuurlijk maar wie weet gaan journalisten graven... :Y
Dat wil niet zeggen dat Kaag een spion is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:42 schreef Jojoke het volgende:
Baudet is de buikspreekpop van het Kremlin. Als over tig jaar ergens een archief opengaat en het blijkt dat hij werkte voor de Russen dan zou mij dat niets verbazen.
Mogen we dit ook scharen onder de term complottheorie? Of is het dan ' anders'.... :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:27:54 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:18 schreef ETA het volgende:

[..]
ok, expres dus.

Niemand trekt die feiten in twijfel. Zijn doel was niet feiten brengen, zijn doel was insinueren dat Kaag spion was of een andere soort duister verleden had. Daar is geen bewijs van. Maar dat de boodschap is overgekomen, toon jij en de OP aan. Daar gaat de discussie over.

En ondertussen kan Baudet zijn handjes wassen in onschuld want hij heeft niet gezegd dat Kaag een spion is :') Dat zijn achterban het verkeerd interpreteert is niet zijn schuld natuurlijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061726
Ze hadden het gewoon via de voorzitter moeten doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:28:48 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Mogen we dit ook scharen onder de term complottheorie? Of is het dan ' anders'.... :')
Baudet doet niet eens de moeite om het te verbergen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061735
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:28 schreef tesssssssss het volgende:
Ze hadden het gewoon via de voorzitter moeten doen.
Klopt, zoals Wilders ook al aangaf, maar de voorzitter is nogal incompetent.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 22 september 2022 @ 09:30:22 #84
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206061738
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 01:34 schreef JohnBMiller het volgende:
Het kabinetsvak Kaag was binnen een minuut helemaal leeg
Verbazingwekkend!
  donderdag 22 september 2022 @ 09:31:30 #85
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206061746
Double O Sigrid _O-
James Blond _O-
pi_206061756
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Baudet doet niet eens de moeite om het te verbergen.
Aha, het is dus 'anders' :') Wat mij betreft niets minder dan de complottheorie dat het WEF ons kabinet richting geeft en zij dus WEF marionetten zijn.

Als Baudet een Poetin marionet is dan zijn de leden van het kabinet WEF marionetten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 22 september 2022 @ 09:33:30 #87
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206061758
Baudet is gewoon een smerige hont en een sneaky schootteefje van vijand Poetin. Wat Baudet hier doet is gewoon zijn eigen problematiek en functioneren projecteren op Sigrid Kaag. Hij probeert Sigrid Kaag als spion af te schilderen en zo de aandacht af te leiden van de verraderlijke dubbelrol (spion) die hij zelfs speelt richting zijn eigen vaderland.

Deze man voegt dus niets toe aan het debat, maar wil alleen maar afbreken, verstoren en chaos creeeren. Voor een dergelijke uitzonderlijke situatie vind ik weglopen gepast om daarmee een duidelijk afkeurend signaal af te geven. Dit soort mensen moet je net als Poetin zelf gewoon boycotten en buiten spel zetten.
  donderdag 22 september 2022 @ 09:33:39 #88
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206061762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 05:52 schreef heywoodu het volgende:
Ontmaskert _O-

[...]

Dan wordt je,
:X
pi_206061776
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wil niet zeggen dat Kaag een spion is.
Dat zeg ik toch ook! Je mot wel goed lezen... :')
pi_206061779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Lul van een Bidet is de de grootste bondgenoot van dit kabinet. Door zijn clownsvoorstelling gaat het niet meer over de enorme armoedeval waarin Nederland dreigt te komen. En dit gedrag van Rutte en Kaag verdwijnt als achtergrondruis.
[ twitter ]
Het boeit ze geen reet. Niks.
Dat is echt veel erger dan een paar holle frazen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:36:07 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061797
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:33 schreef Montagui het volgende:

[..]
Aha, het is dus 'anders' :') Wat mij betreft niets minder dan de complottheorie dat het WEF ons kabinet richting geeft en zij dus WEF marionetten zijn.

Als Baudet een Poetin marionet is dan zijn de leden van het kabinet WEF marionetten.
Kijk deze eens: Zembla - Kremlin in de Kamer

En inmiddels kan er nog bij dat Laughland directeur is bij FvD. Duidelijker kan je het niet hebben. q
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:36:42 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook! Je mot wel goed lezen... :')
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:49 schreef Bocaj het volgende:
Kaag is er gloeiend bij! *O*

Een oude oma als spion... :')

Tja, en maar weer doorrrrrrrrrrr want er zijn belangrijkere zaken te tekkelen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061825
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]

Jij snapt de kracht van de SMILIES niet! :')
pi_206061831
Baudet is een mongool maar de rest van de mensen moet eens een lesje 'don't feed the trol' krijgen.

Kaag had serieus in een bond outfit moeten komen de volgende keer ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206061846
Dit soort gasten plaatsen zich ook wel echt compleet buiten het politieke discours. :') Vlemmix was een paar jaar geleden echt nog een vrij normale gast.

twitter
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206061848
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kijk deze eens: Zembla - Kremlin in de Kamer

En inmiddels kan er nog bij dat Laughland directeur is bij FvD. Duidelijker kan je het niet hebben. q
Net als al die lidmaatschappen van het WEF van de diverse kabinetsleden. Duidelijker kan je het inderdaad niet hebben.

Dus als Baudet beschuldigd mag worden van bias, dan mag Baudet dat ook bij kabinetsleden.

Niet zo hypocriet doen he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:42:27 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061849
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Baudet is een mongool maar de rest van de mensen moet eens een lesje 'don't feed the trol' krijgen.

Kaag had serieus in een bond outfit moeten komen de volgende keer ofzo.
Ze moeten net als hier gewoon de trollen eruit trappen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:42:53 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:42 schreef Montagui het volgende:

[..]
Net als al die lidmaatschappen van het WEF van de diverse kabinetsleden. Duidelijker kan je het inderdaad niet hebben.

Dus als Baudet beschudigd mag worden van bias, dan mag Baudet dat ook bij kabinetsleden.

Niet zo hypocriet doen he.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061863
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:')
Op de man? Jij bent af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:44:01 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Op de man? Jij bent af.
Neehoor. Jij bent af.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061890
Nee, JIJ bent af...
Neehoor, JIJ bent af...

Zeg kinderen! :')
Het is hier geen 2e kamer... :D
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 09:46:53 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206061895
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Nee, JIJ bent af...
Neehoor, JIJ bent af...

Zeg kinderen! :')
Het is hier geen 2e kamer... :D
Nee, hier wordt je naar BNW verwezen met wappie verhalen, in de 2e Kamer niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:47:34 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, hier wordt je naar BNW verwezen met wappie verhalen, in de 2e Kamer niet.
_O- ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061936
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Neehoor. Jij bent af.
Je wordt geconfronteerd met je eigen hypocrisie, en dus val je de brenger van deze boodschap maar persoonlijk aan.

Bekende taktiek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 22 september 2022 @ 09:51:32 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206061948
Eigenlijk zouden ze Baudet gewoon voor laster moeten aanklagen. Laat hem maar zeepjes rapen.
pi_206061951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:46 schreef Bocaj het volgende:
Nee, JIJ bent af...
Neehoor, JIJ bent af...

Zeg kinderen! :')
Het is hier geen 2e kamer... :D
De 2e kamer zou een afspiegeling van de maatschappij horen te zijn.

Zojuist hebben we het niveau van deze discussie zodanig omlaag gehaald dat die afspiegeling weer juist is. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:52:13 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061957
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:50 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je wordt geconfronteerd met je eigen hypocrisie, en dus val je de brenger van deze boodschap maar persoonlijk aan.

Bekende taktiek.
Hoezo hypocrisie? :')
En sinds wanneer is :') een persoonlijke aanval?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 09:53:03 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206061962
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:51 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk zouden ze Baudet gewoon voor laster moeten aanklagen. Laat hem maar zeepjes rapen.
Gewoon op het vliegtuig naar Moskou zetten. Wedden dat het hem daar tegen gaat vallen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206061978
Baudet is de Anton Mussert van 2022. Als je daar zo blind achteraan loopt zoals sommige in dit topic dan mag je van mij je paspoort inleveren en ergens een landje beginnen met een omgekeerde vlag.
pi_206061985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, hier wordt je naar BNW verwezen met wappie verhalen, in de 2e Kamer niet.
Nee, in de 2e kamer gaan ze cancelen.... :')
  donderdag 22 september 2022 @ 09:58:03 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206062006
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:55 schreef Document1 het volgende:
Baudet is de Anton Mussert van 2022. Als je daar zo blind achteraan loopt zoals sommige in dit topic dan mag je van mij je paspoort inleveren en ergens een landje beginnen met een omgekeerde vlag.
Wat mij betreft gooien ze de mensen die dat nog serieus nemen gewoon in het gekkenhuis want ze zijn een groot gevaar voor de openbare orde.
pi_206062060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:46 schreef Het_Bokje het volgende:
Weglopen is een directe minachting van t volk (de Tweede Kamer). Ik snap ook wel dat Kaag geraakt is (hoezo dan, zit er een kern van waarheid in dan?), maar laar je niet zo kennen als Vak K en ga gewoon op je mobiel zitten kloten als normaal.

Je reinste 'schijt hebben aan alles wat niet vak K is' .

Maarja, wat verwachten we dan van huidige Politici als t lastig wordt? iets anders dan vallen of weglopen hebben we de afgelopebn jaren niet meer gezien.

Acha ja.

Heeft er iemand een goeie Popcorn-aanbieding?
Ik weet niet precies wat voor werk jij doet? Maar probeer je eens voor te stellen, je probeert op je werk te doen wat jij denkt wat het beste is, hierin stop je best veel tijd. Ondertussen wordt je via social media met grote regelmaat beledigd en bedreigd, niet alleen om de keuzes die je qua werk maakt maar ook over allerhande onzinnig insinuaties.

Voor de ogen van al deze klanten komt er van één van je collega’s weer één zo’n onzinnig insinuatie, waar jij wel wat klaar mee bent omdat a. De collega alleen jou zwart wil maken , b. Jij weet dat dit weer een shitlood beledigingen oplevert en c. omdat je godverdomme gewoon serieus je werk wil doen.

Jullie leidinggevende zegt dan ook tegen je collega van hou je bek, maar nee hoor je collega gaat gewoon maar door. Dan ga je toch ook gewoon weg lopen?
pi_206062065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit soort gasten plaatsen zich ook wel echt compleet buiten het politieke discours. :') Vlemmix was een paar jaar geleden echt nog een vrij normale gast.

[ twitter ]
Vlemmix is nog voor vrijheid van meningsuiting. In de kamer (en hier) willen ze gelijk dat je gecanceld wordt als je de 'verkeerde' mening hebt.
pi_206062074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:51 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk zouden ze Baudet gewoon voor laster moeten aanklagen. Laat hem maar zeepjes rapen.
Ik heb het hele verhaal toch nog even teruggekeken (in die opzet is hij dan wel weer geslaagd) maar Baudet stelt alleen dat er op die Universiteit veel werd geronseld door geheime diensten. Wel een soort van insinuatie, maar om nou met het hele kabinet op te stappen, en Baudet het woord te ontnemen? Nee, daarmee genereert hij alleen maar meer aandacht (waarvan deze forumthread het bewijs is).

Gewoon glimlachen en negeren als je het onzin vindt.
pi_206062214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:04 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb het hele verhaal toch nog even teruggekeken (in die opzet is hij dan wel weer geslaagd) maar Baudet stelt alleen dat er op die Universiteit veel werd geronseld door geheime diensten. Wel een soort van insinuatie, maar om nou met het hele kabinet op te stappen, en Baudet het woord te ontnemen? Nee, daarmee genereert hij alleen maar meer aandacht (waarvan deze forumthread het bewijs is).

Gewoon glimlachen en negeren als je het onzin vindt.
De kamervoorzitter had gewoon moeten optreden maar Bergkamp is totaal ongeschikt voor deze rol en dan loopt het dus zo uit de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2022 10:18:03 ]
pi_206062223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:34 schreef Hathor het volgende:
Kremlintroll Baudet moet gewoon verwijderd worden uit de politiek.
Het fascisme is springlevend in Nederland. Waar wappies de knuppel horen te krijgen, oppositie uit de politiek verwijderd moeten worden en politici geliquideerd moeten worden.
pi_206062231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Vlemmix is nog voor vrijheid van meningsuiting. In de kamer (en hier) willen ze gelijk dat je gecanceld wordt als je de 'verkeerde' mening hebt.
:') :') :')
pi_206062235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het fascisme is springlevend in Nederland. Waar wappies de knuppel horen te krijgen, oppositie uit de politiek verwijderd moeten worden en politici geliquideerd moeten worden.
:') :') :')
pi_206062242
Totale overreactie.
pi_206062251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:51 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk zouden ze Baudet gewoon voor laster moeten aanklagen. Laat hem maar zeepjes rapen.
Dat gaat lastig. Want het was geen laster.
pi_206062300
Overigens wel komisch hoor die Kaag en de poppenkast in de tweede kamer.
Eerst word Wilders uitgemaakt voor bedrijfspoedel van Putin door Paternotte, vervolgens word er een onsmakelijke 2e Wereldoorlog vergelijking gemaakt door die bolle van het CDA. Maar nu zegt Baudet wat en is de wereld te klein.
En dan komt Kaag later in een interview met de insinuatie dat Baudet de spreekpop is van Putin in de 2e kamer.

Ik zou eigenlijk niet meer gaan stemmen maar ik ga het toch maar doen. FVD all the way. Niet omdat ik ze zo geweldig vind of dat ze iets kunnen bereiken maar mijn stem is gewoon een grote middelvinger.
Jaag die WEF poppetjes maar flink op de kast team FvD. Dat is het enige waar de 2e kamer nog goed voor is.
  donderdag 22 september 2022 @ 10:24:28 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_206062307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit soort gasten plaatsen zich ook wel echt compleet buiten het politieke discours. :') Vlemmix was een paar jaar geleden echt nog een vrij normale gast.

[ twitter ]
Baudet: Kaag is een buitenlandse spion, ik heb hier nul bewijs voor maar toch is het zo!

Ook Baudet: ik word gedemoniseerd!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206062315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat gaat lastig. Want het was geen laster.
Dit dus, Baudet moest een feit terugnemen. De totale waanzin is compleet in de 2e kamer.
pi_206062318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Vlemmix is nog voor vrijheid van meningsuiting. In de kamer (en hier) willen ze gelijk dat je gecanceld wordt als je de 'verkeerde' mening hebt.
Oneens.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 22 september 2022 @ 10:25:18 #125
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206062320
Wij hebben in Nederland geen vrijheid van meningsuiting voor zaadhaaien haatzaaien.
pi_206062324
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:24 schreef speknek het volgende:

[..]
Baudet: Kaag is een buitenlandse spion, ik heb hier nul bewijs voor maar toch is het zo!

Ook Baudet: ik word gedemoniseerd!
Leuk maar dat heeft Baudet natuurlijk niet gezegd. Dat maakt het eigenlijk nog leuker.
  donderdag 22 september 2022 @ 10:29:01 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_206062372
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Leuk maar dat heeft Baudet natuurlijk niet gezegd. Dat maakt het eigenlijk nog leuker.
Dit is bijna net zo'n geloofwaardige gotcha als zeggen dat je geen fan bent van de FvD maar wel op ze moet stemmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206062373
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit dus, Baudet moest een feit terugnemen. De totale waanzin is compleet in de 2e kamer.
Naja. Het was natuurlijk wel degelijk een indirecte verdachtmaking jegens Kaag, maar dat zei Baudet niet letterlijk. Juridisch kun je er dus weinig mee, denk ik zo.
pi_206062391
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Dit is bijna net zo'n geloofwaardige gotcha als zeggen dat je geen fan bent van de FvD maar wel op ze moet stemmen.
Tja je kunt het gewoon terugkijken, ik ben wel benieuwd waar Baudet Kaag een spion heeft genoemd.
pi_206062402
pi_206062408
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:24 schreef speknek het volgende:

[..]
Baudet: Kaag is een buitenlandse spion, ik heb hier nul bewijs voor maar toch is het zo!
Nee, dat zegt hij helemaal niet. Hij insinueert het niet eens. Hij zegt iets over de cultuur / ideologie van de Universiteit. Maar goed, hij had het beter niet kunnen zeggen, want het draagt niets bij. Maar de snelle gekwetstheid van Kaag slaat helemaal nergens op. En de support die ze bij iedereen krijgt voor haar slachtofferschap is ook veelzeggend.
pi_206062543
Ik hou er niet zo van als politici in de Tweede Kamer worden kalltgestellt omdat zij een mening hebben die je niet bevalt. Incompetent clubje schapen

Ben het overigens niet eens met Baudet, dat vind ik een enorme flapdrol
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 10:48:38 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206062565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik hou er niet zo van als politici in de Tweede Kamer worden kalltgestellt omdat zij een mening hebben die je niet bevalt. Incompetent clubje schapen

Ben het overigens niet eens met Baudet, dat vind ik een enorme flapdrol
Dit is geen mening. Dit is gewoon een walgelijke persoonlijke aanval.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 september 2022 @ 10:49:23 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_206062575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:32 schreef zoost het volgende:
Nee, dat zegt hij helemaal niet. Hij insinueert het niet eens.
:z.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206062578
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:51 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk zouden ze Baudet gewoon voor laster moeten aanklagen. Laat hem maar zeepjes rapen.
Paternotte dan ook neem ik aan. Zeker aangezien zijn verwijt richting Wilders wel juridisch richting laster gaat en wat Baudet zei eigenlijk helemaal niet.

Begrijp mij goed, Baudet is een gek. Maar ik lees vandaag weer dit stukje: https://www.telegraaf.nl/(...)eld-aan-mag-uitgeven

Dat is gewoon wat de complotgekkies allemaal denken waar de wereld naartoe gaat. Dus zeg het maar, SP-er die complotdenker is, of die complotdenkers hebben misschien wel een punt?

Het is allemaal zo verschrikkelijk selectief.

Dat gezegd hebbende: ik ben benieuwd of je vindt dat Paternotte ook zeepjes moet gaan rapen.
pi_206062592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:49 schreef speknek het volgende:

[..]
:z.
Wie de schoen past, trekke hem aan.
pi_206062651
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:20 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Maakt vak K zich hier niet zelf elke dag schuldig aan?
Poetinlover, Antisemiet, Fascist, Wappie. Ze doen zelf niet anders. Als een Sjoerd of Paternotte zn bek opentrekt rolt dat er allemaal uit.
Klopt, maar jouw punt, hoe valide ook, is ook een fallacy: tu quoque (jij-bak). Maar ook daarvan vind ik dat het benoemd moet worden. De politiek lijkt afgegleden naar een semantisch spelletje.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206062659
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:20 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Maakt vak K zich hier niet zelf elke dag schuldig aan?
Poetinlover, Antisemiet, Fascist, Wappie. Ze doen zelf niet anders. Als een Sjoerd of Paternotte zn bek opentrekt rolt dat er allemaal uit.
Als ze denken dat niet in lijn is met de regels van de Kamer kunnen ze dat toch ook gewoon aankaarten?
pi_206062665
Weglopen is wel dieptriest.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206062678
Wat een teringmongool is die Baudet ook _O- Of misschien niet en is hij slim, gebruikmakend van de altijd ontevreden zeikerds/racisten in onze maatschappij.

Ze zouden hem per direct uit de politiek moeten flikkeren want het niveau is echt lachwekkend aan het worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 10:58:00 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206062684
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 07:20 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Maakt vak K zich hier niet zelf elke dag schuldig aan?
Poetinlover, Antisemiet, Fascist, Wappie. Ze doen zelf niet anders. Als een Sjoerd of Paternotte zn bek opentrekt rolt dat er allemaal uit.
Sjoerdsma en Paternotte zitten niet in het kabinet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 september 2022 @ 10:58:07 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206062687
Ze hadden niet moeten weglopen maar hem zijn onzin laten uitbleren en hem tegengas geven of gewoon negeren.

Arme Baudet is nu weer zielig. Dezelfde truc die Geert Wilders al jarenlang beoefent, ook altijd hopende op dit effect.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 10:58:52 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206062693
quote:
13s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
Weglopen is wel dieptriest.
Het is terecht. Of zou jij je wel gewoon laten beledigen en laten uitmaken voor wat dan ook?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206062694
En dan lees ik net wat bullshit over hoe weglopen het vertrouwen in het kabinet juist zou moeten vergroten.

Wat slikken ze daar joh? _O-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206062700
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het is terecht. Of zou jij je wel gewoon laten beledigen en laten uitmaken voor wat dan ook?
Er zijn middelen voor, weglopen is daar geen van of pas als niets anders heeft gewerkt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206062702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:58 schreef Harvest89 het volgende:
Ze hadden niet moeten weglopen maar hem zijn onzin laten uitbleren en hem tegengas geven of gewoon negeren.

Arme Baudet is nu weer zielig. Dezelfde truc die Geert Wilders al jarenlang beoefent, ook altijd hopende op dit effect.
Geen argument gaat zijn gedrag doen veranderen. Op een of andere manier zijn er veel mensen die zich geroepen voelen tot dit gedrag en daar maakt hij gewoon gebruik van.
  donderdag 22 september 2022 @ 11:03:28 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_206062733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:51 schreef zoost het volgende:

[..]
Wie de schoen past, trekke hem aan.
Hier een klappende zeeleeuw voor je zeker zeer serieus bedoelde post.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206062768
Onze democratie wordt gewoon belachelijk gemaakt op deze manier, voor wie je ook stemt dit zou niet normaal moeten zijn.

Zodra we toe gaan staan dat een groep die op een bepaald moment(!) de meerderheid vormt andere mensen en groepen actief mogen buitensluiten omdat hun mening je niet bevalt zijn we diep gezonken. Vergeet niet dat ooit de rollen omgedraaid kunnen zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206062901
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
Onze democratie wordt gewoon belachelijk gemaakt op deze manier, voor wie je ook stemt dit zou niet normaal moeten zijn.

Zodra we toe gaan staan dat een groep die op een bepaald moment(!) de meerderheid vormt andere mensen en groepen actief mogen buitensluiten omdat hun mening je niet bevalt zijn we diep gezonken. Vergeet niet dat ooit de rollen omgedraaid kunnen zijn.
Het gaat niet om democratie maar om fatsoen en respect. Baudet maakt allerlei (offtopic) verwijten (met mogelijke consequenties), en levert daar 0,0 bewijs voor. Kun je net zo goed schreeuwen dat Rutte een vieze pedo is. Hij gedraagt zich extremer en extremer en is al lang de grens van aanvaardbaar overschreden. Als hij zich als een mongool wil gedragen zijn daar genoeg andere plekken voor, buiten de politiek.
pi_206062960
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het is terecht. Of zou jij je wel gewoon laten beledigen en laten uitmaken voor wat dan ook?
Het schept wel een precedent, mag het kabinet straks ook weglopen als een bepaalde speech ze niet bevalt? Bijvoorbeeld een Wilders die een asielstop wilt, BBB die van het stikstof beleid af wilt? Waar trekt je de grens? En mag die grens dan alleen gelden voor Baudet of de gehele kamer?
pi_206062963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het gaat niet om democratie maar om fatsoen en respect. Baudet maakt allerlei (offtopic) verwijten (met mogelijke consequenties), en levert daar 0,0 bewijs voor. Kun je net zo goed schreeuwen dat Rutte een vieze pedo is. Hij gedraagt zich extremer en extremer en is al lang de grens van aanvaardbaar overschreden. Als hij zich als een mongool wil gedragen zijn daar genoeg andere plekken voor, buiten de politiek.
Wellicht maar weglopen was nog totaal niet aan de orde. Hoe ie eventueel al langer bezig is lijkt me weinig relevant als je weigert de middelen te gebruiken die tot je beschikking staan. Wie bepaald anders wat aanvaardbaar is? Whatever groep de meerderheid weet te vormen op een bepaald moment?

Wat ie gezegd heeft vergeljken met Rutte een 'vieze pedo' noemen is ook nogal vergezocht.

Dit soort incidenten en de manier waarop ze ermee omgaan geeft mij een heel slecht beeld van de politiek. Besluiteloze minkukels die drukker zijn met alles behalve beleid voeren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206063035
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:24 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Wellicht maar weglopen was nog totaal niet aan de orde. Hoe ie eventueel al langer bezig is lijkt me weinig relevant als je weigert de middelen te gebruiken die tot je beschikking staan. Wie bepaald anders wat aanvaardbaar is? Whatever groep de meerderheid weet te vormen op een bepaald moment?

Wat ie gezegd heeft vergeljken met Rutte een 'vieze pedo' noemen is ook nogal vergezocht.

Dit soort incidenten en de manier waarop ze ermee omgaan geeft mij een heel slecht beeld van de politiek. Besluiteloze minkukels die drukker zijn met alles behalve beleid voeren.
Ik heb het vermoeden dat het onbreekt aan een gedragscode. Houd je je er niet aan -> oprotten.
Het debat ging over prinsjesdag, en dan gaat Baudet volledig offtopic met o.a. een lachwekkende persoonlijke aanval, want dat vindt zijn simpele zielenachterban lekker. Zonder bewijs omdat het natuurlijk onzin is. En als je dit maar toelaat, dus volledig offtopic gaan en iemand nog beschuldigen zonder bewijs, kun je idd net zo goed roepen dat iemand een vieze pedo is.
pi_206063135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:14 schreef stalybridge het volgende:
Voorzitter vraagt geen persoonlijke aanvallen te doen, Baudet gaat door. Kabinet weigert hiernaar te luisteren.

Conclusie: Nederland is geen democratie (of net zo'n democratie als de DDR)

Koekoek
Ja maar als in de kamer een gehele bevolkingsgroep onder beledigende uitspraken weggezet wordt dan is het ''in kamer moet alles gezegd kunnen worden...'' Als het even over Sigrid gaat dan is zij als individu plots belangrijker dan een gehele bevolkingsgroep en loopt ze weg.

Lafaards zijn het en ook mensen die dubbele moraal hanteren als het gaat om democratie.
  donderdag 22 september 2022 @ 11:56:16 #154
104963 ETA
European Travel Author
pi_206063313
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En ondertussen kan Baudet zijn handjes wassen in onschuld want hij heeft niet gezegd dat Kaag een spion is :') Dat zijn achterban het verkeerd interpreteert is niet zijn schuld natuurlijk.
Dat is een bewuste strategie wat je vaker in die hoek ziet. Het valt samen met Trumpiaanse uitspraken die beginnen met "someone said......", "many people say.....". Dan kan je van alle invullen en insinueren, maar je kan nooit gepakt worden want het zijn niet jouw woorden, dit terwijl de boodschap wel overkomt. En dit werkt heel goed voor een grote groep makkelijk beïnvloedbare mensen helaas.

Het valt ook samen met de vaak geziene "ik steun racistische uitspraken/mensen/acties, maar ik doe het zelf niet, daarmee ben ik geen racist".
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 22 september 2022 @ 12:02:58 #155
104963 ETA
European Travel Author
pi_206063391
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Leuk maar dat heeft Baudet natuurlijk niet gezegd. Dat maakt het eigenlijk nog leuker.
"Wist je dat er mensen zeggen dat user xxxxxx een terrorist is? Die user is ook een man, en meeste terroristen zijn mannen. Hij heeft ook baardgroei, dat zie je ook bij veel terroristen. xxxxx heeft ook nooit ontkend dat hij terrorist is."

Dit zijn allemaal feiten. Maar als ik daar een username invul, krijg ik een ban vanwege persoonlijke aanval. Het is overduidelijk een onredelijke insinuatie verhuld met irrelevante feiten. Domme mensen die denken dat ze kritisch nadenken terwijl ze dat in werkelijkheid niet doen, trappen hier snel in. Het duurt vaak niet lang en dan wordt ineens deze insinuatie als feit aangenomen, want ze hadden dat toch ergens gelezen...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206063411
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 03:07 schreef Gehrman het volgende:
FvD verbieden net als de NSB toen.
In tijden van oorlog kun je inderdaad maar beter de vijand uit de buurt van je machtscentra houden.
  Beste debater 2022 donderdag 22 september 2022 @ 12:06:19 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206063431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het schept wel een precedent, mag het kabinet straks ook weglopen als een bepaalde speech ze niet bevalt? Bijvoorbeeld een Wilders die een asielstop wilt, BBB die van het stikstof beleid af wilt? Waar trekt je de grens? En mag die grens dan alleen gelden voor Baudet of de gehele kamer?
Dat zou raar zijn want dan gaat het over beleid.

Dit was gewoon weer een stukje vuilspuiterij van onze boreale intellectueel die een krom syllogisme inzette om Kaag als persoon weg te zetten als spion.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 september 2022 @ 12:14:15 #158
104963 ETA
European Travel Author
pi_206063526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het schept wel een precedent, mag het kabinet straks ook weglopen als een bepaalde speech ze niet bevalt? Bijvoorbeeld een Wilders die een asielstop wilt, BBB die van het stikstof beleid af wilt? Waar trekt je de grens? En mag die grens dan alleen gelden voor Baudet of de gehele kamer?
het verschil tussen waarover inhoudelijk over gediscussieerd mag worden en op welke manier die discussie plaatsvind, die onderscheid kan jij niet maken? Heel sneaky om dit met elkaar te vermengen. Doe je dit expres of snap je het verschil niet?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 22 september 2022 @ 12:16:16 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206063552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat het onbreekt aan een gedragscode. Houd je je er niet aan -> oprotten.
Het debat ging over prinsjesdag, en dan gaat Baudet volledig offtopic met o.a. een lachwekkende persoonlijke aanval, want dat vindt zijn simpele zielenachterban lekker. Zonder bewijs omdat het natuurlijk onzin is. En als je dit maar toelaat, dus volledig offtopic gaan en iemand nog beschuldigen zonder bewijs, kun je idd net zo goed roepen dat iemand een vieze pedo is.
Daar ontbreekt het niet aan. Die is er gewoon (regelement van orde). De voorzitter is echter nogal laks qua ingrijpen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206063570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 05:52 schreef heywoodu het volgende:
Ontmaskert _O-

Het moet toch wel bijzonder zijn: je gaat je voorbereiden op die beschouwingen, waarbij een van je punten gaat zijn dat je met totaal onnozel complotgewauwel komt, niet om politiek iets bij te dragen, maar puur om eens te kijken hoe ver je dit keer kunt gaan. Je doet het daadwerkelijk, op het partijkantoortje lacht men zich waarschijnlijk kapot omdat je het echt doet, haha, die gekke Thierry! Dan wordt je, zoals je natuurlijk had verwacht, op je jatten getikt, en ga je enorm theatraal doen alsof je héél verontwaardigd bent _O- :D

1/10 voor het politieke effect, 8/10 voor het toneelspelletje van Thierry.
Je hebt wel dat deze willekeurige verstoringen eigenlijk indirect vanuit het Kremlin worden gedirigeerd. Bij de Republikeinen in de VS en Trump wordt ook uit wat roebelvaatjes getapt. Het is niet voor niets Trump, die geen reet van Nederland weet een paar maanden onze boeren hier en partijen elders in Europa steunde in het dwarsliggen van diverse Europese regeringen. Ook al heeft de Amerikaan en Trump hier persoonlijk totaal geen belang in.

Dat is gewoon Kremlinpropaganda en doordat deze idioten als Baudet zo nu en dan debiel doen van ons belastinggeld worden momenten waarop iets belangrijks besproken had kunnen worden min of meer gewoon moedwillig door Rusland gesaboteerd.
pi_206063585
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:14 schreef ETA het volgende:

[..]
het verschil tussen waarover inhoudelijk over gediscussieerd mag worden en op welke manier die discussie plaatsvind, die onderscheid kan jij niet maken? Heel sneaky om dit met elkaar te vermengen. Doe je dit expres of snap je het verschil niet?
Ik hoop dat ie het verschil ziet anders komt ie vroeg of laat wel een keer flink in de problemen tijdens een vergadering op het werk :D.
pi_206063664
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het gaat niet om democratie maar om fatsoen en respect. Baudet maakt allerlei (offtopic) verwijten (met mogelijke consequenties), en levert daar 0,0 bewijs voor. Kun je net zo goed schreeuwen dat Rutte een vieze pedo is. Hij gedraagt zich extremer en extremer en is al lang de grens van aanvaardbaar overschreden. Als hij zich als een mongool wil gedragen zijn daar genoeg andere plekken voor, buiten de politiek.
Dit. Ik weet alleen niet of weglopen een juiste oplossing is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206063674
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik hoop dat ie het verschil ziet anders komt ie vroeg of laat wel een keer flink in de problemen tijdens een vergadering op het werk :D.
Denk je nu echt dat de Baudet meelopers functies hebben waarbij men serieuze vergaderingen moet voeren. _O-
pi_206063724
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zou raar zijn want dan gaat het over beleid.

Dit was gewoon weer een stukje vuilspuiterij van onze boreale intellectueel die een krom syllogisme inzette om Kaag als persoon weg te zetten als spion.
Het ging bij Baudet uiteindelijk ook om beleid maar dat stuk hebben we helaas niet mogen zien in de kamer.
Ik vind het gewoon komisch de gespeelde verontwaardiging voor iets wat niet eens is gezegd.
Slechte voorzitter ook dat ze zich zo laat piepelen door het kabinet. Ik ben helemaal klaar met die idioten in de kamer en in het bijzonder in het kabinet. Dat er maar meer Baudets opstaan om het debat te ontregelen.
Die idioten daar verdienen niet beter.
pi_206063756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:14 schreef ETA het volgende:

[..]
het verschil tussen waarover inhoudelijk over gediscussieerd mag worden en op welke manier die discussie plaatsvind, die onderscheid kan jij niet maken? Heel sneaky om dit met elkaar te vermengen. Doe je dit expres of snap je het verschil niet?
Baudet kwam niet eens aan de inhoud toe. Het WEF poppetje Kaag heeft denk ik last van haar maandelijkse periode. Waarom anders storm je de kamer uit met Rutte het schoothondje erachter aan.
pi_206063758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:24 schreef Chivaz het volgende:
Overigens wel komisch hoor die Kaag en de poppenkast in de tweede kamer.
Eerst word Wilders uitgemaakt voor bedrijfspoedel van Putin door Paternotte, vervolgens word er een onsmakelijke 2e Wereldoorlog vergelijking gemaakt door die bolle van het CDA. Maar nu zegt Baudet wat en is de wereld te klein.
En dan komt Kaag later in een interview met de insinuatie dat Baudet de spreekpop is van Putin in de 2e kamer.

Ik zou eigenlijk niet meer gaan stemmen maar ik ga het toch maar doen. FVD all the way. Niet omdat ik ze zo geweldig vind of dat ze iets kunnen bereiken maar mijn stem is gewoon een grote middelvinger.
Jaag die WEF poppetjes maar flink op de kast team FvD. Dat is het enige waar de 2e kamer nog goed voor is.
Musschien moeten kamerleden en kabinets leden eens wat fatsoenlijker elkaar aanspreken. Heeft geeft geen vertrouwen als ze elkaar steeds uitmaken voor rotte vis. Als ik dat wil zien kijk ik temptation island wel ofzo
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206063766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:33 schreef Tengano het volgende:
Baudet is gewoon een smerige hont en een sneaky schootteefje van vijand Poetin. Wat Baudet hier doet is gewoon zijn eigen problematiek en functioneren projecteren op Sigrid Kaag. Hij probeert Sigrid Kaag als spion af te schilderen en zo de aandacht af te leiden van de verraderlijke dubbelrol (spion) die hij zelfs speelt richting zijn eigen vaderland.

Deze man voegt dus niets toe aan het debat, maar wil alleen maar afbreken, verstoren en chaos creeeren. Voor een dergelijke uitzonderlijke situatie vind ik weglopen gepast om daarmee een duidelijk afkeurend signaal af te geven. Dit soort mensen moet je net als Poetin zelf gewoon boycotten en buiten spel zetten.
Mee eens. Al was het strategisch slimmer geweest als de ministers bleven zitten en desnoods youtubefilmpjes zouden kijken op hun telefoon. Dan Baudet aanzienlijk minder aandacht gehad.

Aan de andere kant denk ik dat de ministers er ook weer baat bij hebben. Genoeg problemen in het land waar de aandacht ook weer weg bij is. Ik vond de ministers ook behoorlijk vlot reageren, zal me niets verbazen dat ze afgesproken hadden om te vertrekken als Baudet/Wilders iets ergs zou zeggen.
pi_206063773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:28 schreef Chivaz het volgende:
Dat er maar meer Baudets opstaan om het debat te ontregelen.
We zijn nu wel op het punt dat het allicht beter is om die hele poppenkast in de fik te zetten en met iets mooiers te vervangen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206063810
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
We zijn nu wel op het punt dat het allicht beter is om die hele poppenkast in de fik te zetten en met iets mooiers te vervangen.
Ik zou al blij zijn met bindende referenda, het is toch verschrikkelijk dat je als burger afhankelijk bent van een kabinet vol landverraders.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:34:12 #170
104963 ETA
European Travel Author
pi_206063825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Baudet kwam niet eens aan de inhoud toe. Het WEF poppetje Kaag heeft denk ik last van haar maandelijkse periode. Waarom anders storm je de kamer uit met Rutte het schoothondje erachter aan.
Wat is dit nu weer voor argument. Snap je dat je nu toegeeft dat je fout zat en mij volledig gelijk geeft?

Want je zegt nu dat dat hij NIET is beoordeeld op het inhoudelijke, dus alleen op zijn gedrag. Dus het argument wat je ervoor gaf, dat dit aanleiding zou kunnen zijn dat sommige items niet inhoudelijk mogen worden besproken, dat dit volledig teniet is gedaan door jouw "argument" nu?

Discussies met jou zijn geniaal leuk :D
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 22 september 2022 @ 12:35:38 #171
104963 ETA
European Travel Author
pi_206063852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zou al blij zijn met bindende referenda, het is toch verschrikkelijk dat je als burger afhankelijk bent van een kabinet vol landverraders.
Je snapt hoe de Nederlandse democratie werkt? We stemmen op vertegenwoordigers, die nemen de moeilijke en complexe beslissingen voor ons.

ps. omdat je niet je zin krijgt, betekend niet dat we ineens "ondemocratische regering" hebben.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206063855
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef luxerobots het volgende:
Aan de andere kant denk ik dat de ministers er ook weer baat bij hebben. Genoeg problemen in het land waar de aandacht ook weer weg bij is. Ik vond de ministers ook behoorlijk vlot reageren, zal me niets verbazen dat ze afgesproken hadden om te vertrekken als Baudet/Wilders iets ergs zou zeggen.
Bingo. Ze wilden aftasten of ze (dit is incluis de voorzitster die gehoor geeft aan de wil van het kabinet) een nieuw precedent konden zetten en voila; het volk staat ze toe te juichen onderwijl ze de zaag weer wat dieper in de stoelpoot rammen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206063860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Baudet kwam niet eens aan de inhoud toe. Het WEF poppetje Kaag heeft denk ik last van haar maandelijkse periode. Waarom anders storm je de kamer uit met Rutte het schoothondje erachter aan.
Complotdenken, beledigen en op de persoon spelen in één post. :|W
pi_206063887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Complotdenken, beledigen en op de persoon spelen in één post. :|W
Je bent vergeten om het complotdenken in post #160 aan te kaarten. Of is dat een gewenste variant?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 22 september 2022 @ 12:38:22 #175
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_206063899
Wat een debiele TT.
pi_206063949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef maxi-mus het volgende:
Wat een debiele TT.
Het halve topic hangt dan ook vol met debielen die dit gedrag van baudet heel normaal vinden. 8)7
pi_206063951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:40 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja maar als in de kamer een gehele bevolkingsgroep onder beledigende uitspraken weggezet wordt dan is het ''in kamer moet alles gezegd kunnen worden...'' Als het even over Sigrid gaat dan is zij als individu plots belangrijker dan een gehele bevolkingsgroep en loopt ze weg.

Lafaards zijn het en ook mensen die dubbele moraal hanteren als het gaat om democratie.
Het gaat hier om persoonlijke aanvallen en niet om de inhoud. Dit verstoord alleen maar het debat. Onvergelijkbaar met wat jij stelt.

Als er bewijs is dat Kaag een spion is lijkt mij dat wel een separaat debat waard, waar zij dan ook niet weg zal kunnen. Nu is het alleen maar om de aandacht tijdens de algemene beschouwingen.
pi_206063988
De kamer/oppositie dient ook ter controle van het regeringsbeleid.

Zonder dat is de democratie op sterven na dood.

We zien al jaren dat de oppositie gedwarsboomd wordt in juist die controle. Dat is al een eerste stap.

Het weglopen is weer een stap in die richting, omdat het horen van de mening van oppositiepartijen OOK een onderdeel is van een goede democratie. Ook al is die mening abject en infaam. Dan lach je het maar weg (zoals diverse kabinetsleden, als ook Wilders, dat gisteren ook zo gedaan hebben).

En als er geen goede democratie met voor- en tegenmeningen meer is, wat hebben we dan? Hoe noemen we een regering waarin alleen maar plaats is voor 'de juiste mening'?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206063994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je bent vergeten om het complotdenken in post #160 aan te kaarten. Of is dat een gewenste variant?
Dat is alleen complotdenken. :P
pi_206064017
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Baudet doet niet eens de moeite om het te verbergen.
Dat vindt Baudet waarschijnlijk ook van Kaag.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206064023
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:43 schreef Montagui het volgende:
De kamer/oppositie dient ook ter controle van het regeringsbeleid.

Zonder dat is de democratie op sterven na dood.

We zien al jaren dat de oppositie gedwarsboomd wordt in juist die controle. Dat is al een eerste stap.

Het weglopen is weer een stap in die richting, omdat het horen van de mening van oppositiepartijen OOK een onderdeel is van een goede democratie. Ook al is die mening abject en infaam. Dan lach je het maar weg (zoals diverse kabinetsleden, als ook Wilders, dat gisteren ook zo gedaan hebben).

En als er geen goede democratie met voor- en tegenmeningen meer is, wat hebben we dan? Hoe noemen we een regering waarin alleen maar plaats is voor 'de juiste mening'?
Je misdragen (want dat heeft ie gedaan, hij houdt zich niet aan het Reglement van Orde van de Tweede Kamer) valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Als jij je baas tijdens een vergadering ooit een kankerhomo noemt kom je ook niet onder maatregelen uit door je op de vrijheid van meningsuiting te beroepen.
pi_206064050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:45 schreef Tocadisco het volgende:
Als jij je baas tijdens een vergadering ooit een kankerhomo noemt kom je ook niet onder maatregelen uit door je op de vrijheid van meningsuiting te beroepen.
Ja, probleempje: het kabinet is niet zijn baas.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 12:48:15 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206064066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je misdragen (want dat heeft ie gedaan, hij houdt zich niet aan het Reglement van Orde van de Tweede Kamer) valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Als jij je baas tijdens een vergadering ooit een kankerhomo noemt kom je ook niet onder maatregelen uit door je op de vrijheid van meningsuiting te beroepen.
Als je "Hoi Baas, ik vind jou een kankerhomo." zegt, dan valt het onder vrijheid van meningsuiting :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206064093
Dit legt het kwalijke van Baudet bloot. Wat hij zegt klopt en hij maakt daarbij ook geen rechtstreeks verwijt of opmerking in de richting van de Kaag. Zijn bedoeling, het impliciete verwijt dat Kaag onderdeel is van een marxistische deep state, is echter duidelijk. En die bedoeling maakt uit in de politiek, de betekenis achter de woorden.

Het kwalijke hieraan is dat de mensen die dit niet begrijpen alleen zien dat Baudet technisch niets over Kaag zegt en toch niks meer mag zeggen. En zo het beeld, dat FvD wordt onderdrukt, versterkt.

Dus neem je oogkleppen af en zie Baudet voor de onruststoker, en niet op een goede manier, dat hij is
Pauperz
pi_206064111
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, probleempje: het kabinet is niet zijn baas.
Bij veruit de meeste werkplaatsen (in ieder geval de fatsoenlijke) kom je ook in de problemen als je collega's of mensen die onder je werken zo noemt.
pi_206064135
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bij veruit de meeste werkplaatsen (in ieder geval de fatsoenlijke) kom je ook in de problemen als je collega's of mensen die onder je werken zo noemt.
Gelukkig dan maar dat de tweede kamer niet hetzelfde is als de meeste werkplaatsen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206064153
Baudet had het over een cultureel marxistische overname van Europa/Nederland, en dat die lui in de kamer dat precies allemaal zijn.
Eens kijken
pi_206064170
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gelukkig dan maar dat de tweede kamer niet hetzelfde is als de meeste werkplaatsen.
De Tweede Kamer is niet hetzelfde in de zin van dat je als Kamerlid niet ontslagen kan worden en niet strafrechtelijk vervolgd kunt worden voor wat je in de parlementaire zaal zegt, maar voor de rest is het een gewone werkplaats net als elke andere.
pi_206064184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:49 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Het kwalijke hieraan is dat de mensen die dit niet begrijpen alleen zien dat Baudet technisch niets over Kaag zegt en toch niks meer mag zeggen. En zo het beeld, dat FvD wordt onderdrukt, versterkt.
Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat de meeste van hen van mening zijn dat er de vrijheid dient te zijn om insinuaties de wereld in te helpen. Het probleem is dat er teveel mensen zijn die te dom zijn om dát te begrijpen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 22 september 2022 @ 12:58:45 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206064218
Liegen alsof het gedrukt staat is geen probleem maar met een kwinkslag iets duidelijk maken is vloeken in de kerk. Uiteraard speelt enorm mee wie er wat zegt.
Terecht dat de kamer zo reageert
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 22 september 2022 @ 13:02:59 #191
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206064262
Onzin topic.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 13:03:13 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206064264
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:02 schreef puzziepie het volgende:
Onzin topic.
Jah
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 september 2022 @ 13:04:52 #193
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206064275
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:02 schreef puzziepie het volgende:
Onzin topic.
Als je het niet bevalt dan stap je maar op

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 22-09-2022 13:12:47 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 22 september 2022 @ 13:05:51 #194
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206064292
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:04 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als je het niet bevalt dan stap je maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar de Wappies?
Dit is gewoon een wéér een wappie topic.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_206064323
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:02 schreef puzziepie het volgende:
Onzin topic.
Ga je nu boos weglopen?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 22 september 2022 @ 13:09:46 #196
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206064330
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ga je nu boos weglopen?
Ik ben heul niet boos :?
Ik zeg gewoon dat dit een onzin topic is.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 22 september 2022 @ 13:13:00 #197
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206064371
Dat Baudet het spoor een beetje bijster is is al wel langer bekend, maar toch vind ik dat ze gewoon hadden moeten blijven zitten. Wees in ieder geval consistent. Er wordt gepleit om elkaar te respecteren in de kamer, maar het hangt er nogal van af wie wat roept volgens mij. Als een Wilders als een Putin schoothondje wordt neergezet blijft iedereen rustig zitten; lachen ze wellicht nog wat mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206064373
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:09 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik ben heul niet boos :?
Ik zeg gewoon dat dit een onzin topic is.
gelukkig.
  donderdag 22 september 2022 @ 13:16:43 #199
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206064417
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De Tweede Kamer is niet hetzelfde in de zin van dat je als Kamerlid niet ontslagen kan worden en niet strafrechtelijk vervolgd kunt worden voor wat je in de parlementaire zaal zegt, maar voor de rest is het een gewone werkplaats net als elke andere.
Wel een vermoeiend conflictueuze werkplaats dan, waarin mensen het bijna alleen al om het principe niet met elkaar eens willen zijn. Misschien moeten ze een weekendje gaan teambuilden op Schiermonnikoog of zo.
pi_206064428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Complotdenken, beledigen en op de persoon spelen in één post. :|W
Met de laatste 2 ben ik met je eens, maar het eerste is gewoon een feit.
pi_206064538
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:35 schreef ETA het volgende:

[..]
Je snapt hoe de Nederlandse democratie werkt? We stemmen op vertegenwoordigers, die nemen de moeilijke en complexe beslissingen voor ons.

ps. omdat je niet je zin krijgt, betekend niet dat we ineens "ondemocratische regering" hebben.
De Nederlandse democratie werkt voor geen meter. Daarom zijn referenda nodig om het kabinet bij te sturen.
Je moet wel erg blind en naïef zijn om te geloven dat de Nederlander vertegenwoordigt word in de kamer.
pi_206064578
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:49 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Dit legt het kwalijke van Baudet bloot. Wat hij zegt klopt en hij maakt daarbij ook geen rechtstreeks verwijt of opmerking in de richting van de Kaag. Zijn bedoeling, het impliciete verwijt dat Kaag onderdeel is van een marxistische deep state, is echter duidelijk. En die bedoeling maakt uit in de politiek, de betekenis achter de woorden.

Het kwalijke hieraan is dat de mensen die dit niet begrijpen alleen zien dat Baudet technisch niets over Kaag zegt en toch niks meer mag zeggen. En zo het beeld, dat FvD wordt onderdrukt, versterkt.

Dus neem je oogkleppen af en zie Baudet voor de onruststoker, en niet op een goede manier, dat hij is
Maar dat mag dus niet benoemt worden blijkbaar, de vrijheid van meningsuiting in de kamer is dood.
pi_206064598
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De Nederlandse democratie werkt voor geen meter. Daarom zijn referenda nodig om het kabinet bij te sturen.
Je moet wel erg blind en naïef zijn om te geloven dat de Nederlander vertegenwoordigt word in de kamer.
Driekwart van de bevolking is achterlijk tot zeer achterlijk, referenda zijn voor hen veel te ingewikkeld. We hebben gewoon het minst slechte systeem van alle bestaande systemen.
Het is koud, het is guur....
pi_206064607
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar dat mag dus niet benoemt worden blijkbaar, de vrijheid van meningsuiting in de kamer is dood.
Hij roeptoetert maar wat zonder bewijs, dus dat is gewoon laster.
Het is koud, het is guur....
  donderdag 22 september 2022 @ 13:35:23 #205
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206064674
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Driekwart van de bevolking is achterlijk tot zeer achterlijk, referenda zijn voor hen veel te ingewikkeld. We hebben gewoon het minst slechte systeem van alle bestaande systemen.
Tot welk deel reken je jezelf?
pi_206064684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Met de laatste 2 ben ik met je eens, maar het eerste is gewoon een feit.
Definieer de formulering WEF-poppetje dan maar eens.
pi_206064703
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206064709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Driekwart van de bevolking is achterlijk tot zeer achterlijk, referenda zijn voor hen veel te ingewikkeld. We hebben gewoon het minst slechte systeem van alle bestaande systemen.
Dat klopt, daarom is het standaard npc riedeltje dat de volksvertegenwoordiging het volk vertegenwoordigt nog steeds populair.
pi_206064729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar dat mag dus niet benoemt worden blijkbaar, de vrijheid van meningsuiting in de kamer is dood.
Hij mag alles zeggen maar als het niet ter zake doet tijdens een dure vergadering verspilt hij zomaar flink wat belastinggeld door de kleuter uit te hangen. Blijkbaar willen de droeftoeter aanhangers nog meer geld verkwisten terwijl ze niet ter zake doende dingen blijven roeptoeter. 8)7
pi_206064733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Definieer de formulering WEF-poppetje dan maar eens.
Waarom? Je spreekt toch Nederlands mag ik aannemen?
pi_206064745
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hij mag alles zeggen maar als het niet ter zake doet tijdens een dure vergadering verspilt hij zomaar flink wat belastinggeld door de kleuter uit te hangen. Blijkbaar willen de droeftoeter aanhangers nog meer geld verkwisten terwijl ze niet ter zake doende dingen blijven roeptoeter. 8)7
Oh het is een geldkwestie lmao….
Leuk gevonden hoor en behoorlijk origineel.
pi_206064754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hij roeptoetert maar wat zonder bewijs, dus dat is gewoon laster.
Wat heeft hij dan gezegd dat niet bewijsbaar is tijdens zijn speech?
pi_206064806
twitter

Heerlijk hoe hij daar staat, als een vader die teleurgesteld naar zijn zoon zit te kijken die zich onsterfelijk belachelijk maakt. Echt wat een shitshow lmao.
pi_206064807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tot welk deel reken je jezelf?
Topt het slimste kwart en de diploma's to prove it.
Het is koud, het is guur....
pi_206064820
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt, daarom is het standaard npc riedeltje dat de volksvertegenwoordiging het volk vertegenwoordigt nog steeds populair.
Dat is ook zo. Wil je elke week verkiezingen of zo? :')
Het is koud, het is guur....
pi_206064870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:44 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Wil je elke week verkiezingen of zo? :')
Nee ik wil bindende referenda zodat we die landverraders zoveel mogelijk buitenspel kunnen zetten.
pi_206064896
Dat muziekje op nu.nl in dat filmpje waarin het kabinet vertrekt :D
pi_206064940
twitter

En dan heb je vandaag dit, rules for thee but not for me. En dat in het hart van onze democratie, serieus wat een poppenkast.
pi_206065001
twitter

De grootste stoorzender in de kamer die regelmatig heel de kamer inclusief kabinet op de kast krijgt. Zo’n figuur verdient wat mij betreft een zetel voor het leven.
  donderdag 22 september 2022 @ 14:00:36 #220
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206065034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:43 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Topt het slimste kwart en de diploma's to prove it.
40% van de Nederlanders tussen de 25 en 64 is hogeropgeleid. Daarboven zit dus ook nog een percentage ouderen dat hogeropgeleid is, en in de generatie daaronder (0 tot 24 dus) stijgt dat percentage alleen maar.

Maar volgens jou is 3/4 van Nederland "achterlijk tot zeer achterlijk" en reken je jezelf tot "het slimste kwart" met je diploma's. Het blijft vermakelijk, die totaal ongefundeerde hoogmoed. :')
pi_206065045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom? Je spreekt toch Nederlands mag ik aannemen?
Ja spreek ik. Kun je alsjeblieft uitleggen wat je bedoelt met WEF-poppetje?
pi_206065049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat de meeste van hen van mening zijn dat er de vrijheid dient te zijn om insinuaties de wereld in te helpen. Het probleem is dat er teveel mensen zijn die te dom zijn om dát te begrijpen.
Oh nee, dat begrijp ik helemaal en goed dat het zo is. Het enige dat mensen vergeten is dat vrijheid niet betekent dat er geen consequenties zitten aan het gebruik van maken van je vrijheid.

Ik vind Baudet een opperkneus maar hij mag dit zeggen. Hij moet alleen niet de onschuld zelf spelen als er gevolgen aan zitten, dat is het punt.
Pauperz
pi_206065054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je misdragen (want dat heeft ie gedaan, hij houdt zich niet aan het Reglement van Orde van de Tweede Kamer) valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Als jij je baas tijdens een vergadering ooit een kankerhomo noemt kom je ook niet onder maatregelen uit door je op de vrijheid van meningsuiting te beroepen.
Alsof andere Kamerleden dat niet doen, of vind jij het wel normaal om andere Kamerleden uit te maken voor 'bedrijfspoedel' van Poetin (Paternotte tav Wilders) of extreem recht (Yesilgoz tav van Haga). Daarmee (net als dat Baudet zaken insinueerde) ook insinuerend dat Wilders heult met Poetin (misschien ook wel als spion?) of dat van Haga daarmee mogelijk nazi sympathieën zou hebben.

De hypocrisie is walgelijk.

En nogmaals, het is aan Bergkamp om de orde te handhaven en Baudet eventueel te laten verwijderen. Wat het kabinet deed is democratie onwaardig en ondermijnend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206065060
twitter


Het zou me niet sieren dit niet te plaatsen, nu ik het gezien heb.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206065079
Wat is een WEF-poppetje? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 14:04:22 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206065088
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De Nederlandse democratie werkt voor geen meter. Daarom zijn referenda nodig om het kabinet bij te sturen.
Je moet wel erg blind en naïef zijn om te geloven dat de Nederlander vertegenwoordigt word in de kamer.
Mwah, zelfs de wappies en complot gekkies hebben een eigen partij in de Kamer tegenwoordig, me dunkt dat iedereen toch wel vertegenwoordigd is in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206065089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:01 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Oh nee, dat begrijp ik helemaal en goed dat het zo is. Het enige dat mensen vergeten is dat vrijheid niet betekent dat er geen consequenties zitten aan het gebruik van maken van je vrijheid.

Ik vind Baudet een opperkneus maar hij mag dit zeggen. Hij moet alleen niet de onschuld zelf spelen als er gevolgen aan zitten, dat is het punt.
Maar het gevolg is dat hij niet mag spreken. Dat is de consequentie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206065098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
De grootste stoorzender in de kamer die regelmatig heel de kamer inclusief kabinet op de kast krijgt. Zo’n figuur verdient wat mij betreft een zetel voor het leven.
In een circus ja.
Ik wil daar geen 100k per jaar voor betalen voor zo'n clown.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206065099
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee ik wil bindende referenda zodat we die landverraders zoveel mogelijk buitenspel kunnen zetten.
Ik heb je net uitgelegd dat dat onmogelijk is. :')
Het is koud, het is guur....
pi_206065102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja spreek ik. Kun je alsjeblieft uitleggen wat je bedoelt met WEF-poppetje?
Ik doe niet mee met dit soort rare spelletjes. Als je de Nederlandse taal machtig bent dan weet je precies wat er staat en wat er mee bedoelt word.
pi_206065103
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is een WEF-poppetje? :?
Waarschijnlijk iemand die stelt zich aan te sluiten bij een 'stroom van denkers bij het WEF' en zich gecommitteerd heeft aan het een en ander gerelateerd aan diezelfde organisatie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 14:06:11 #232
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206065115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee ik wil bindende referenda zodat we die landverraders zoveel mogelijk buitenspel kunnen zetten.
Landverraders zoals mensen die met hoge Russische onderscheiding rondlopen als volksvertegenwoordiger? Hm? Of bedoel je die niet?
Volksvertegenwoordigers die complot verhalen verspreiden en buitenlandse mogendheden actief steunen? Hm? Leg eens uit wat volgens jou landverraders zijn?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 14:08:50 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206065146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarschijnlijk iemand die stelt zich aan te sluiten bij een 'stroom van denkers bij het WEF' en zich gecommitteerd heeft aan het een en ander gerelateerd aan diezelfde organisatie.
Is er enig bewijs dat mensen in de Nederlandse regering zich gecommitteerd hebben aan een buitenlandse organisatie of zijn dat weer de gebruikelijke fantastietjes?

Ach, weet je, doe maar niet antwoorden, ik wil het niet eens meer horen, er lopen teveel mensen rond met psychische problemen die overal complotten in zien tegenwoordig, ik ga wat anders doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206065165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, zelfs de wappies en complot gekkies hebben een eigen partij in de Kamer tegenwoordig, me dunkt dat iedereen toch wel vertegenwoordigd is in Nederland.
Maar als ze dan hun complotten etaleren en op hun offtopic gelul aangesproken worden gaat de wappies modus aan en beginnen ze als kleine kleuters op de grond te stampen en wat te schreeuwen over vrijheids van meningsuiting, wef poppetjes, ondemocratisch en andere drogredenen die objectief zo door te prikken zijn behalve door sommigen in dit topic.
pi_206065178
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is een WEF-poppetje? :?
Ik vermoed een persoon die via het World Economic Forum onderdeel uitmaakt van de wereldelite die crises misbruikt voor eigen gewin.
pi_206065187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is er enig bewijs dat mensen in de Nederlandse regering zich gecommitteerd hebben aan een buitenlandse organisatie of zijn dat weer de gebruikelijke fantastietjes?

Ach, weet je, doe maar niet antwoorden, ik wil het niet eens meer horen, er lopen teveel mensen rond met psychische problemen die overal complotten in zien tegenwoordig, ik ga wat anders doen.
https://www.wyniasweek.nl(...)e-nederlandse-staat/
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206065214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Landverraders zoals mensen die met hoge Russische onderscheiding rondlopen als volksvertegenwoordiger? Hm? Of bedoel je die niet?
Volksvertegenwoordigers die complot verhalen verspreiden en buitenlandse mogendheden actief steunen? Hm? Leg eens uit wat volgens jou landverraders zijn?
Nee de landverraders die bij het WEF zitten en de Nederlandse bevolking stelselmatig voor de gek houden voor de verkiezingen om na de verkiezingen een ander pad in te slaan en het dan ook nog eens democratie te noemen. Die landverraders.
pi_206065218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee de landverraders die bij het WEF zitten en de Nederlandse bevolking stelselmatig voor de gek houden voor de verkiezingen om na de verkiezingen een ander pad in te slaan en het dan ook nog eens democratie te noemen. Die landverraders.
Ah je kunt lid zijn van het WEF.
Zeg eens eerlijk zijn dat ook de reptilians?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206065222
Hahaha, ik zei het nog.
pi_206065226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee de landverraders die bij het WEF zitten en de Nederlandse bevolking stelselmatig voor de gek houden voor de verkiezingen om na de verkiezingen een ander pad in te slaan en het dan ook nog eens democratie te noemen. Die landverraders.
Koekoek
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206065231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ah je kunt lid zijn van het WEF.
Zeg eens eerlijk zijn dat ook de reptilians?
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206065249
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee de landverraders die bij het WEF zitten en de Nederlandse bevolking stelselmatig voor de gek houden voor de verkiezingen om na de verkiezingen een ander pad in te slaan en het dan ook nog eens democratie te noemen. Die landverraders.
De borrel is weer eens vroeg begonnen zie ik.
pi_206065258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En dan heb je vandaag dit, rules for thee but not for me. En dat in het hart van onze democratie, serieus wat een poppenkast.
Het is wel enorm hypocriet.
pi_206065266
Even los van alle discussie hierboven, vind ik het zeer belangrijk om even te vermelden dat ik vind dat Thierry echt een dikke kop heeft gekregen. Hij mag wel eens gaan afvallen.
Eens kijken
pi_206065289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:20 schreef Maharski het volgende:
Even los van alle discussie hierboven, vind ik het zeer belangrijk om even te vermelden dat ik vind dat Thierry echt een dikke kop heeft gekregen. Hij mag wel eens gaan afvallen.
Leven met een zwangere vrouw is niet goed voor de lijn. Ik kan het weten.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 14:24:12 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206065301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:20 schreef Maharski het volgende:
Even los van alle discussie hierboven, vind ik het zeer belangrijk om even te vermelden dat ik vind dat Thierry echt een dikke kop heeft gekregen. Hij mag wel eens gaan afvallen.
Zit hij samen met Poetin aan de prednison?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206065307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:18 schreef XSbig het volgende:

[..]
De borrel is weer eens vroeg begonnen zie ik.
Mwah, als ik drink dan roep ik altijd dat we in een functionerende democratie leven om vervolgens in slaap te vallen op de bank.
pi_206065309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:22 schreef Chivaz het volgende:
Leven met een zwangere vrouw is niet goed voor de lijn. Ik kan het weten.
Is dat zo?
Tja, je bent natuurlijk wel samen zwanger ja.
Eens kijken
pi_206065319
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:24 schreef Maharski het volgende:

[..]
Is dat zo?
Tja, je bent natuurlijk wel samen zwanger ja.
Ja helaas wel, samen met Corona was dat wel goed voor zeker 15 kilo.
pi_206065321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mwah, als ik drink dan roep ik altijd dat we in een functionerende democratie leven om vervolgens in slaap te vallen op de bank.
+1 voor je zelfspot wel.
pi_206065515
Gewauwel van Baudet. :')
Over onderwerpen kleppen die niks met de algemene beschouwingen te maken hebben. :')
Baudet zelf. :')
FvD. :')

Maar ook...

Het kabinet dat weg liep. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206065546
quote:
Er is dus geen bewijs? Helder.
  donderdag 22 september 2022 @ 15:13:06 #253
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206065753
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:05 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik heb je net uitgelegd dat dat onmogelijk is. :')
Een op niets gebaseerd lulverhaal dat driekwart van Nederland "achterlijk tot zeer achterlijk" is voor wie referenda "veel te ingewikkeld" zijn, wil jij serieus doen voorkomen als een "uitleg". Je denkt dat je kunt vaststellen dat referenda onmogelijk zijn omdat je jezelf tot het kwart "slimste" rekent vanwege je diploma's. :')

Je bent uiterst vermakelijk. Ik ben benieuwd naar je "uitleg" waarom het in Zwitserland wel kan.
pi_206065808
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Een op niets gebaseerd lulverhaal dat driekwart van Nederland "achterlijk tot zeer achterlijk" is voor wie referenda "veel te ingewikkeld" zijn, wil jij serieus doen voorkomen als een "uitleg". Je denkt dat je kunt vaststellen dat referenda onmogelijk zijn omdat je jezelf tot het kwart "slimste" rekent vanwege je diploma's. :')

Je bent uiterst vermakelijk. Ik ben benieuwd naar je "uitleg" waarom het in Zwitserland wel kan.
In Zwitserland gaan referenda alleen over randzaken. Voor belangrijke zaken zou het vervallen tot een vorm van superpopulisme waardoor beleid onmogelijk wordt. Bovendien zijn veel dingen niet met een eenvoudig ja of nee te beantwoorden.
pi_206065868
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:47 schreef HSG het volgende:
Gewauwel van Baudet. :')
Over onderwerpen kleppen die niks met de algemene beschouwingen te maken hebben. :')
Baudet zelf. :')
FvD. :')

Maar ook...

Het kabinet dat weg liep. :')
Dat weglopen was imho gewoon minachting van de kamervoorzitter.
pi_206065883
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In Zwitserland gaan referenda alleen over randzaken. Voor belangrijke zaken zou het vervallen tot een vorm van superpopulisme waardoor beleid onmogelijk wordt. Bovendien zijn veel dingen niet met een eenvoudig ja of nee te beantwoorden.
Zoals?
pi_206065926
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoals?
Ja.
pi_206065938
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja.
Ik zie een antwoord.
pi_206065954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoals?
Energie bijvoorbeeld, complex vraagstuk.
Het is koud, het is guur....
  donderdag 22 september 2022 @ 15:29:14 #260
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206065961
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In Zwitserland gaan referenda alleen over randzaken. Voor belangrijke zaken zou het vervallen tot een vorm van superpopulisme waardoor beleid onmogelijk wordt. Bovendien zijn veel dingen niet met een eenvoudig ja of nee te beantwoorden.
Hou nou toch op man. Zwitserland kent verplichte referenda die o.a. over grondwetswijzigingen gaan. Dat zijn 'randzaken'?

Hoe denk jij dat een motie in de Tweede Kamer wel of niet wordt aangenomen?
pi_206065963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoals?
Randvoorwaarden. Het is altijd ja mits, nee mits etc. Het is niet zo simpel.
pi_206065984
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Energie bijvoorbeeld, complex vraagstuk.
Referenda gaan over bepaalde voorstellen. Ben je het eens met deze voorgestelde wet/maatregel?
Ja of nee is dan een prima antwoord. Als het antwoord nee is, dan kun je het altijd opnieuw indienen met aanpassingen.
pi_206066018
Statistisch gezien is de kans trouwens groter dat er tegen een voorstel wordt gestemd.
pi_206066020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zoals?
nee
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206066042
Hoezo is dit topic nog steeds open met zo’n TT en OP?
pi_206066050
Ik ben sowieso tegen referenda omdat het grootste deel van de bevolking te weinig kennis heeft en/of te dom is om een inschatting van de gevolgen van keuzes te kunnen overzien.
  donderdag 22 september 2022 @ 15:36:33 #267
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Randvoorwaarden. Het is altijd ja mits, nee mits etc. Het is niet zo simpel.
Nee, dat is het niet "altijd". Dat is het nooit. De discussie vindt vooraf plaats en wordt verwerkt in de motie of het wetsvoorstel. Dan zijn er twee opties: voor of tegen.
  donderdag 22 september 2022 @ 15:38:02 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_206066067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:03 schreef Enchanter het volgende:
Ontmaskert

:')
De topictitel is goed, hooguit had er ter verduidelijking een ; achter ontmaskerd kunnen staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206066102
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:38 schreef speknek het volgende:

[..]
De topictitel is goed, hooguit had er ter verduidelijking een ; achter ontmaskerd kunnen staan.
Zo las ik het in eerste instantie. maar ik kon de komma niet vinden. :')
pi_206066109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik ben sowieso tegen referenda omdat het grootste deel van de bevolking te weinig kennis heeft en/of te dom is om een inschatting van de gevolgen van keuzes te kunnen overzien.
Te dom? Dat is interessant. Wanneer acht jij burgers dan slim genoeg?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206066122
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Te dom? Dat is interessant. Wanneer acht jij burgers dan slim genoeg?
Vrijwel nooit. Alleen een klein percentage is slim genoeg. Kijk maar naar dit topic.
Het is koud, het is guur....
pi_206066141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie een antwoord.
Misschien.
  donderdag 22 september 2022 @ 15:47:18 #273
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066142
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik ben sowieso tegen referenda omdat het grootste deel van de bevolking te weinig kennis heeft en/of te dom is om een inschatting van de gevolgen van keuzes te kunnen overzien.
Man man man. De bevolking maakt toch geen beleid met een referendum? Er wordt beleid voorgesteld en men kan aangeven of men het daarmee eens is of niet. "De bevolking" is dus wel 'slim' genoeg om te stemmen op partijen waaruit uiteindelijk een regering ontstaat, maar dan zijn ze opeens "te dom" om te bepalen of ze het ergens wel of niet mee eens zijn. :')
pi_206066157
Is het niet ook een beetje kinnesinne van Baudet, dat Kaag op Oxford heeft rondgelopen, terwijl hij het met Leiden en Cliteur moest doen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206066192
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Te dom? Dat is interessant. Wanneer acht jij burgers dan slim genoeg?
Wanneer burgers politiek gezien onderzoek doen naar de gevolgen en uitvoerbaarheid, de kosten en baten, de menselijke maat en rechtvaardigheid en ze in ieder geval niet handelen uit sentiment.

90% van de Frontpage valt dan al af en waarschijnlijk 95% van de mensen die op Twitter posten. Dan verder vrijwel alle groenteboeren en fietsenmakers en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_206066251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wanneer burgers politiek gezien onderzoek doen naar de gevolgen en uitvoerbaarheid, de kosten en baten, de menselijke maat en rechtvaardigheid en ze in ieder geval niet handelen uit sentiment.

90% van de Frontpage valt dan al af en waarschijnlijk 95% van de mensen die op Twitter posten. Dan verder vrijwel alle groenteboeren en fietsenmakers en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Iedereen een toets af laten nemen en iedereen die onder een 9 scoort mag niet stemmen, dat lijkt me dan zelf nog beter dan kijken naar beroep van mensen. ;)
pi_206066271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Iedereen een toets af laten nemen en iedereen die onder een 9 scoort mag niet stemmen, dat lijkt me dan zelf nog beter dan kijken naar beroep van mensen. ;)
Ik maakte min of meer een grapje. Maar voor bijvoorbeeld landelijke, provinciale staten etc verkiezingen zou een toets inzake staatsinrichting wellicht een goed idee zijn.
  donderdag 22 september 2022 @ 16:06:45 #278
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wanneer burgers politiek gezien onderzoek doen naar de gevolgen en uitvoerbaarheid, de kosten en baten, de menselijke maat en rechtvaardigheid en ze in ieder geval niet handelen uit sentiment.

90% van de Frontpage valt dan al af en waarschijnlijk 95% van de mensen die op Twitter posten. Dan verder vrijwel alle groenteboeren en fietsenmakers en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mogen die mensen wel stemmen van jou, of liever ook niet?

Denk jij dat alle 150 kamerleden bij elk voorstel zo diep in de materie zitten als jij beschrijft? Je weet wat een portefeuille is?
pi_206066317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Mogen die mensen wel stemmen van jou, of liever ook niet?

Denk jij dat alle 150 kamerleden bij elk voorstel zo diep in de materie zitten als jij beschrijft? Je weet wat een portefeuille is?
Prima dat die mensen mogen stemmen met landelijke, provinciale staten etc verkiezingen. Volksvertegenwoordigers dienen een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Daarom zitten we ook met een Thierry Baudet en Geert Wilders.

Referenda vind ik veel te gevaarlijk als Henk en Ingrid gaan meebepalen.
  donderdag 22 september 2022 @ 16:12:10 #280
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066342
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Prima dat die mensen mogen stemmen op landelijke, provinciale staten etc verkiezingen. Volksvertegenwoordigers dienen een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Daarom zitten we ook met een Thierry Baudet en Geert Wilders.

Referenda vind ik veel te gevaarlijk als Henk en Ingrid gaan meebepalen.
Wat vind je daar "gevaarlijk" aan?
pi_206066346
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Prima dat die mensen mogen stemmen op landelijke, provinciale staten etc verkiezingen. Volksvertegenwoordigers dienen een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Daarom zitten we ook met een Thierry Baudet en Geert Wilders.

Referenda vind ik veel te gevaarlijk als Henk en Ingrid gaan meebepalen.
Maar als Geert en Thierry Henk en Ingrid vertegenwoordigen, zouden zij dan wel in een stemhokje hun keuze mogen maken over een referendum-item? Als dat item niet hun expertise is...
pi_206066362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat vind je daar "gevaarlijk" aan?
Zeer onverstandige besluiten die daar uit voortvloeien..
pi_206066402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar als Geert en Thierry Henk en Ingrid vertegenwoordigen, zouden zij dan wel in een stemhokje hun keuze mogen maken over een referendum-item? Als dat item niet hun expertise is...
Ja prima. Wat ik verder vind: stemrecht afnemen vanaf de 70 jarige leeftijd.
  donderdag 22 september 2022 @ 16:24:04 #284
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zeer onverstandige besluiten die daar uit voortvloeien..
Het is echt niet te geloven. We hebben dus parlementsverkiezingen waaruit een regering en een oppositie voortvloeit. Dat zijn exact dezelfde mensen die stemmen bij een referendum. Wanneer een regering dus doet waarvoor zij van "het volk" een mandaat hebben gekregen, zou er bij een referendum dus geen probleem moeten zijn om een meerderheid die voor is te krijgen. Er is dan niet opeens een grote meederheid "Henk en Ingrids" die voor "zeer onverstandige besluiten" kunnen zorgen.

Het is daarentegen wel een mooie peilstok om te zien of "het volk" het beleid van de door hen verkozen volksvertegenwoordigers steunt. Wanneer er geen meerderheid voor is, geeft de kiezer (dus ook de kiezer op regeringspartijen) een signaal af dat men terug naar de tekentafel moet.
pi_206066492
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is echt niet te geloven. We hebben dus parlementsverkiezingen waaruit een regering en een oppositie voortvloeit. Dat zijn exact dezelfde mensen die stemmen bij een referendum. Wanneer een regering dus doet waarvoor zij van "het volk" een mandaat hebben gekregen, zou er bij een referendum dus geen probleem moeten zijn om een meerderheid die voor is te krijgen. Er is dan niet opeens een grote meederheid "Henk en Ingrids" die voor "zeer onverstandige besluiten" kunnen zorgen.

Het is daarentegen wel een mooie peilstok om te zien of "het volk" het beleid van de door hen verkozen volksvertegenwoordigers steunt. Wanneer er geen meerderheid voor is, geeft de kiezer (dus ook de kiezer op regeringspartijen) een signaal af dat men terug naar de tekentafel moet.
Nee dat is anders. Met een referendum is er geen sprake van een coalitie met bijbehorende onderhandelingen.
  donderdag 22 september 2022 @ 16:36:49 #286
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee dat is anders. Met een referendum is er geen sprake van een coalitie met bijbehorende onderhandelingen.
Dat is nogal logisch. Wat heeft dit ermee te maken?
pi_206066541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is nogal logisch. Wat heeft dit ermee te maken?
Alles, omdat er als het goed is een coalitie-akkoord ligt voor vier jaar om beleid te maken en uit te voeren. Tenminste, dat is het idee. Bij referenda heb je te maken met de waan van de dag. Dat is iets wezenlijk anders.
pi_206066560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Prima dat die mensen mogen stemmen met landelijke, provinciale staten etc verkiezingen. Volksvertegenwoordigers dienen een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Daarom zitten we ook met een Thierry Baudet en Geert Wilders.

Referenda vind ik veel te gevaarlijk als Henk en Ingrid gaan meebepalen.
Hmm, dus als mensen niet zo stemmen als jij wilt, dan is het ineens problematisch, vreemd. Want dit heeft natuurlijk niets te maken met een vermeend 'gevaar' of een gebrek aan intelligentie, wel met jouw eigen autoritaire neigingen. Mensen die PVV of Forum stemmen hebben ook een ander wereldbeeld dan ik, maar het zijn wel burgers en dus hebben zij stemrecht en als we referenda zouden hebben daar dus ook. Nu ben ik trouwens zelf ook geen voorstander van referenda, maar dat heeft niets maken met de bovenstaande drogredenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 22 september 2022 @ 16:44:07 #289
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206066574
Waarom werd Kaag zo uiterst ongemakkelijk alsof ze betrapt was??

Als het onzin was dan lacht ze het toch weg zoals ze altijd deed? Ze heeft heeeeel wat te verbergen deze duistere dame.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_206066577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Alles, omdat er als het goed is een coalitie-akkoord ligt voor vier jaar om beleid te maken en uit te voeren. Tenminste, dat is het idee. Bij referenda heb je te maken met de waan van de dag. Dat is iets wezenlijk anders.
Dit is een beter argument, het gevaar aan referenda is dat mensen impulsief gaan handelen en het gebruiken om een spreekwoordelijke middelvinger te geven richting politiek Den Haag. Helemaal in tijden van maatschappelijke spanning en economische tegenspoed is die kans groot. Dan wordt 'het moment' belangrijker dan de mogelijke gevolgen. Maar dit heeft niets te maken met dat mensen te dom zijn of een bepaalde politieke voorkeur hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206066581
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, dus als mensen niet zo stemmen als jij wilt, dan is het ineens problematisch, vreemd. Want dit heeft natuurlijk niets te maken met een vermeend 'gevaar' of een gebrek aan intelligentie, wel met jouw eigen autoritaire neigingen. Mensen die PVV of Forum stemmen hebben ook een ander wereldbeeld dan ik, maar het zijn wel burgers en dus hebben zij stemrecht en als we referenda zouden hebben daar dus ook. Nu ben ik trouwens zelf ook geen voorstander van referenda, maar dat heeft niets maken met de bovenstaande drogredenen.
Je probeert me hier een oor aan te naaien en dat gaat je niet lukken. Ik heb aangegeven dat onze volksvertegenwoordiging een afspiegeling van de bevolking dient te zijn. Blijkbaar horen Thierry Baudet en Geert Wilders daar bij. Dat is democratie. Nu nog voldoende steun in de Eerste en Tweede Kamer vergaren.. Het is niet de bedoeling dat Ongehoord Nederland volk met hun max 20% electoraat hier de dienst gaan uitmaken. 80% van de opkomst heeft namelijk niet op PVV of FvD gestemd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Niels0Kurovski op 22-09-2022 17:00:10 ]
pi_206066599
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 02:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De vraag is wel of het hier een persoonlijke aanval is of niet, uiteraard is dat ook de opzet hier. Wellicht is het bij Baudet eerder een optelsom aangezien hij een soort beroepsquerulant is.
De vraag????????? Werkelijk?

Natuurlijk heeft Baudet dit op een strategisch moment naar voren gebracht en was het dus keiharde opzet om het tijdens de algemene beschouwingen te doen!

Hij had het al maanden, zo niet jaren eerder op tafel kunnen gooien. Die man is geen beroepsquerulant, hij is een psychopaat van de hoogste graad.
pi_206066600
Bidet is zelf een spion
  donderdag 22 september 2022 @ 16:48:48 #294
104963 ETA
European Travel Author
pi_206066601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Man man man. De bevolking maakt toch geen beleid met een referendum? Er wordt beleid voorgesteld en men kan aangeven of men het daarmee eens is of niet. "De bevolking" is dus wel 'slim' genoeg om te stemmen op partijen waaruit uiteindelijk een regering ontstaat, maar dan zijn ze opeens "te dom" om te bepalen of ze het ergens wel of niet mee eens zijn. :')
Ja exact.

Je kiest bij een verkiezing voor een vertegenwoordiger die voor jou in de materie duikt en dan de meest verstandige keuze kiest. Ben je het toch niet eens met zijn keuze, dan mag je volgende keer je laten vertegenwoordigen door iemand anders.

Bij een referendum kan je niet verwachten dat elke burger dermate in de materie verdiept om tot een goede keuze te komen, daarvoor zijn veel vraagstukken te complex en zijn de gevolgen van de keuze moeilijk te overzien.

Zo complex is het toch niet om dit te begrijpen?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206066610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je probeert me hier een oor aan te naaien en dat gaat je niet lukken. Ik heb aangegeven dat onze volksvertegenwoordiging een afspiegeling van de bevolking dient te zijn. Blijkbaar horen Thierry Baudet en Geert Wilders daar bij. Dat is democratie.
Dat is te makkelijk gezegd. Want je gaat er van uit dat die politici dan niet tegen het volk liegen. Hoe kun je die mening hoog houden en tegelijkertijd de mening aangedaan zijn dat politici beroepsleugenaars zijn?
pi_206066802
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:49 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat is te makkelijk gezegd. Want je gaat er van uit dat die politici dan niet tegen het volk liegen. Hoe kun je die mening hoog houden en tegelijkertijd de mening aangedaan zijn dat politici beroepsleugenaars zijn?
Lastige dit. Ik wil je hier wel een uitgebreid antwoord op geven, maar later. Eerst de supermarkt, voedselvoorbereiding, beetje ouwehoeren in KLB, wat gamen en ja, na negenen of zo. Ik heb dan wel wat bier op is de verwachting, maar ik kan er op ingaan want ik heb een behoorlijke hekel aan liegen en bedriegen.
  donderdag 22 september 2022 @ 17:40:00 #297
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206066910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Alles, omdat er als het goed is een coalitie-akkoord ligt voor vier jaar om beleid te maken en uit te voeren. Tenminste, dat is het idee. Bij referenda heb je te maken met de waan van de dag. Dat is iets wezenlijk anders.
Wanneer het een grondwetswijziging betreft, vind jij dat "de waan van de dag"?

Je denkt daarnaast dat alle wetsvoorstellen en beleid voor de komende vier jaar volledig verankerd zijn in een regeerakkoord? Je weet vooraf als kiezer al precies wat er gaat gebeuren en hoe de regering/het parlement daarop handelt? Je stem op een bepaalde partij verzekert je ervan dat ervan dat zij op elk gebied jouw standpunten uitdragen?

Stel dat de partij van jouw keuze (een van de) de grootste wordt en gaat regeren. Tijdens de regeerperiode volgt er echter een beleidsvoorstel dat behoorlijke impact heeft op het persoonlijke leven van iedere Nederlander (in welke vorm dan ook), bijvoorbeeld tijdens een onvoorziene crisis. De beslissing heeft ingrijpende consequenties, maar je bent het er fundamenteel mee oneens en vindt dat het anders moet. Het standpunt van je partij was geen onderdeel van hun verkiezingsprogramma en de maatregel was ook geen onderdeel van het regeerakkoord. Je hebt er als kiezer dus niet bewust voor dit beleid gekozen op dit vlak.

Alleen partijen waarmee je het grootste deel van hun standpunten niet deelt, zijn het net als jij oneens met deze voorgestelde maatregelen. Moet je dan bij volgende verkiezingen maar op die partijen gaan stemmen, terwijl je het merendeel van hun standpunten niet onderschrijft om daarmee een signaal af te geven? Lijkt me niet ideaal. Maar welke mogelijkheid heb je dan om je standpunt op een bepaald vlak duidelijk te maken?
  donderdag 22 september 2022 @ 17:52:51 #298
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206067007
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:48 schreef ETA het volgende:

[..]
Ja exact.

Je kiest bij een verkiezing voor een vertegenwoordiger die voor jou in de materie duikt en dan de meest verstandige keuze kiest. Ben je het toch niet eens met zijn keuze, dan mag je volgende keer je laten vertegenwoordigen door iemand anders.

Bij een referendum kan je niet verwachten dat elke burger dermate in de materie verdiept om tot een goede keuze te komen, daarvoor zijn veel vraagstukken te complex en zijn de gevolgen van de keuze moeilijk te overzien.

Zo complex is het toch niet om dit te begrijpen?
Stop nou eens met dat "begrijpen". Je zit hier geen razend ingwikkelde theorie uit te leggen aan een leek, je hebt slechts een andere mening. Het heeft geen reet met "begrijpen" te maken.

Net zoals een burger zich niet overal in kan verdiepen, kan een premier, minister of parlementslid dat evenmin. Dat is ook de reden dat we ministeries hebben en kamerleden een portefeuille hebben m.b.t. een bepaalde expertise. Echter stemmen al die 150 kamerleden uiteindelijk wel voor of tegen een wetsvoorstel of motie, zonder dat ze zich collectief volledig hebben verdiept in de materie. Zij zijn net zo goed burger als ieder ander, dus is de 'gewone burger' prima in staat om ook die afweging te maken. Het is aan de partijen om hun achterban te overtuigen wat het verstandigste besluit is en daarnaar te handelen.

Uiteraard moet je niet voor elk lullig dingetje een referendum uitschrijven, maar het kan geen kwaad om voor bepaalde issues met grote impact voor je bevolking tussentijds een raadpleging te doen. Eens in de vier jaar een hokje rood kleuren is wel erg summier.
pi_206067252
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Lul van een Bidet is de de grootste bondgenoot van dit kabinet. Door zijn clownsvoorstelling gaat het niet meer over de enorme armoedeval waarin Nederland dreigt te komen. En dit gedrag van Rutte en Kaag verdwijnt als achtergrondruis.
[ twitter ]
We weten niet of ze de hele tijd met elkaar aan het praten waren. Bovendien was dit voorbeeld #67 van arm persoon in de maatschappij.
pi_206067268
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Lul van een Bidet is de de grootste bondgenoot van dit kabinet. Door zijn clownsvoorstelling gaat het niet meer over de enorme armoedeval waarin Nederland dreigt te komen. En dit gedrag van Rutte en Kaag verdwijnt als achtergrondruis.
[ twitter ]
Zoals je zelf laat zien maakt het geen ruk uit of je het er wel of niet over hebt. Alles glijd van ze af.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206067274
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Prima dat die mensen mogen stemmen met landelijke, provinciale staten etc verkiezingen. Volksvertegenwoordigers dienen een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Daarom zitten we ook met een Thierry Baudet en Geert Wilders.

Referenda vind ik veel te gevaarlijk als Henk en Ingrid gaan meebepalen.
Ik begin dit land gevaarlijk te vinden als mensen zoals jou stemrecht houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')