abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206044974
Mij bekruipt het gevoel dat we schaakmat gezet gaan worden als het referendum in de Donbas wordt ingezet.

Vanzelfsprekend zal de meerderheid in die gebieden op 'ja, we willen bij Rusland horen' stemmen (omdat de Oekraïens gezinde weg gevlucht zijn of andere hebben een pistool letterlijk en figuurlijk tegen hun harses dat de stem beïnvloed.

Door het referendum zal Rusland "de stem van het volk" honoreren en de gebieden in beslag nemen.

Het gebied terugveroveren is een aanval op Russisch grondgebied en we weten waar dat toe kan leiden

Hiermee heeft Putin de Donbas veroverd en zal de oorlog stoppen. Putin heeft zijn "speciale operatie" succesvol behaald en iedereen die er iets tegen wil doen, is schaakmat gezet.

Maar ik ben benieuwd hoe deze hypothese ontkracht kan worden, graag uw reactie in deze :)
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_206045163
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:46 schreef Fe2O3 het volgende:
Wil je meer reactie dan 'wat een dom gelul' ?
Neen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206045191
Hij heeft geen recht daar een referendum te houden. Er wordt alweer gebroed op sancties vanwege die voorgenomen referenda.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206045324
Net als in Tilburg een referendum uitschrijven of Poetin aan moet blijven. :')
Definitely not CIA
pi_206045411
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:42 schreef Oostblokkert het volgende:
Maar ik ben benieuwd hoe deze hypothese ontkracht kan worden, graag uw reactie in deze :)
Het is pas einde oorlog als Oekraïne vindt dat het einde oorlog is.
Aangezien er vorige week gemeld is dat 3000 vierkante kilometer op Rusland is heroverd, lijkt me dat niet het geval.

Het referendum is ongeldig, omdat Poetin recht poogt uit te spreken over delen land dat de jure bij een ander soeverein land hoort.
Google is your friend, abuse your friends
pi_206045555
Hadden ze eerder moeten doen.

Ze hadden alles eerder moeten doen, toen Trump nog president was. Waren ze wellicht wel mee weggekomen en veel minder problemen dan nu gehad hebben.

Een referendum houden en winnen betekent niet dat het legitiem is. Het maakt grondgebied van Rusland niet automatisch Russisch of zo. Internationaal gezien wordt de Krim nog steeds gezien als een onderdeel van Oekraïne bijvoorbeeld.

Dat ze Oekraïne niet kunnen stoppen met voortgang maken is een ander punt; Oekraïne erkent geen referenda van Rusland en valt bezetters aan.

Referenda is één ding, grond onder controle hebben is één ding en internationale erkenning is één ding.

Rusland bepaalt niet langer wat er gebeurt.

Ergo: referenda verandert niets. Enige voorwaarde is wel dat het Westen blijft helpen.
pi_206045699
Een referenda gaat op zich voor Oekraine niet veel betekenen, de Krim is ook Russisch grondgebied, en aanvallen daarop worden ook niet beantwoord als aanval als Rusland.
Hetzelfde zal gelden voor de Donbass, simpelweg omdat een schijnreferendum nog niet betekent dat de rest van de wereld het zo ziet en zelfs de eigen bevolking niet.

Wat Rusland er wel mee kan is mobilisatie afkondigen in die gebieden, en dat gaat men daar, en naar verwachting ook in de grensregio's van Rusland doen.
En men heeft ook al een wet aangenomen dat desertie of vrijwillig overgeven zwaar bestraft gaat worden, dus de inwonders van de Donbass zijn het haasje.

De reden voor ook een gedeeltelijke mobilisatie in de grensgebieden van Rusland is weer dat op die manier de troepen die daar nu zijn voor bewaking van de grens, beroepsmilitairen, kunnen dan ingezet worden in de Donbass en kunnen de dienstplichtigen de grens gaan bewaken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_206046270
En toch blijft dat wel zorgelijker dan sommigen hier schetsen hoor.

Nu de Krim weer aanvallen (volgens Rusland hun gebied ook al vinden wij allemaal van niet) en zeker met westerse wapens, zal Rusland zien als een aanval op her gehele land zelf en zal daartoe heftig reageren.
Chemische kernwapens verwacht ik echter niet ivm hoge druk vanuit China.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_206046285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:55 schreef miss_sly het volgende:
Hij heeft geen recht daar een referendum te houden. Er wordt alweer gebroed op sancties vanwege die voorgenomen referenda.
Alsof Rusland volgen de regels speelt.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_206046353
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:06 schreef Oostblokkert het volgende:
En toch blijft dat wel zorgelijker dan sommigen hier schetsen hoor.

Nu de Krim weer aanvallen (volgens Rusland hun gebied ook al vinden wij allemaal van niet) en zeker met westerse wapens, zal Rusland zien als een aanval op her gehele land zelf en zal daartoe heftig reageren.
Gelukkig hebben ze de afgelopen tijd al niet hun best gedaan en hebben ze tot nu toe rustig aan gedaan. Het echte werk komt nog.
pi_206048956
Nee want vrijwel geen enkel land gaat die uitslag erkennen. China niet vanwege Taiwan.
  woensdag 21 september 2022 @ 11:17:12 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206049567
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:06 schreef Oostblokkert het volgende:
En toch blijft dat wel zorgelijker dan sommigen hier schetsen hoor.

Nu de Krim weer aanvallen (volgens Rusland hun gebied ook al vinden wij allemaal van niet) en zeker met westerse wapens, zal Rusland zien als een aanval op her gehele land zelf en zal daartoe heftig reageren.
Chemische kernwapens verwacht ik echter niet ivm hoge druk vanuit China.
De krim is al herhaaldelijk aangevallen. Een hele vliegbasis is zelfs 'gedelete'

Behalve burgers bombarderen heeft rusland niks gedaan.
Dum de dum
pi_206049774
Er komt helemaal geen referendum
pi_206049803
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef capricia het volgende:
Net als in Tilburg een referendum uitschrijven of Poetin aan moet blijven. :')
Laten we een fokpoll houden.

POLL

Zo dat zal deze dictator wel een stapje terug laten doen. :D
pi_206050623
Ik heb nee gestemd.

Poetin mag van mij langdurig pijn lijden 😁
pi_206050832
Oekraine heeft al vaker rusland aangevallen en ook de krim. Het resultaat vanuit rusland was: dat is niet gebeurd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206051056
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 22:01 schreef capricia het volgende:
Net als in Tilburg een referendum uitschrijven of Poetin aan moet blijven. :')
Tilburg, Tilburg, schijt aan iedereen...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 21 september 2022 @ 14:10:30 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206051579
Ik zou niet weten hoe een nep-referendum de oorlog gaat stoppen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206052118
Ik gok dat Poetin de referenda gaat gebruiken om een tactisch kernwapen in te 'kunnen' zetten en het Westen af te schrikken. Wat er daarna gebeurt? Geen enkel idee.
  woensdag 21 september 2022 @ 15:03:32 #20
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206052179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:56 schreef Liefleven het volgende:
Ik gok dat Poetin de referenda gaat gebruiken om een tactisch kernwapen in te 'kunnen' zetten en het Westen af te schrikken. Wat er daarna gebeurt? Geen enkel idee.
Gelukkig gok je verkeerd :)

Oa NATO en de VS afzonderlijk hebben aangegeven dat dat einde rusland gaat zijn, en Oekraine eigenlijk door beiden wat meer beschermd gaat worden dan alleen wapenleveringen.
Dum de dum
pi_206052318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Laten we een fokpoll houden.

[poll=4445]

Zo dat zal deze dictator wel een stapje terug laten doen. :D
Aan de ene kant lijkt het een onbekwaam manneke wat niet per se slecht is voor hier, aan de andere kant lijkt die ook aardig gestoord.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206052357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Gelukkig gok je verkeerd :)

Oa NATO en de VS afzonderlijk hebben aangegeven dat dat einde rusland gaat zijn, en Oekraine eigenlijk door beiden wat meer beschermd gaat worden dan alleen wapenleveringen.
Dat klopt niet helemaal volgens mij. De NATO als geheel heeft hierover niks gezegd volgens mij. Biden heeft wel aangegeven dat gebruik van kernwapens voor de VS 'een rode lijn' is, maar nog niet aangegeven hoe ze hier op gaan reageren, toch? Of heb jij andere bronnen? Ik denk wel dat, mocht Poetin een kernwapen op het slagveld (of boven de zee, ter afschrikking) er op gereageerd zal worden, door zowel de VS als NATO. Waarschijnlijk met militair ingrijpen/No Fly zone. Wat ook eng is. Het wordt hoe dan ook een hele spannende week denk ik.
pi_206052500
wordt toch niet erkend...
oekraine zegt dat het oekraine is. en dat is het ook.
pi_206052541
Referendum gaat begin zijn van oorlog. Als ze 'ja we willen bij Rusland' stemmen valt de Oekraïne in feite Rusland aan, en kan Rusland andere dingen doen die ook een fallout hier kunnen hebben.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_206052631
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:36 schreef Resistor het volgende:
Referendum gaat begin zijn van oorlog.
Begin van oorlog?


De realiteit is dat er allang een oorlog is. Dat Rusland dat anders ziet verandert de realiteit niet.

Ergo: echt heel erg lekker boeiend wat Rusland denkt en doet. Ze zijn al af.
  woensdag 21 september 2022 @ 17:17:43 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206053988
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:36 schreef Resistor het volgende:
ls ze 'ja we willen bij Rusland' stemmen valt de Oekraïne in feite Rusland aan
Iedereen die überhaupt denkt dat dit gewone referenda zijn die eerlijk gaan verlopen is behoorlijk naïef.
Dum de dum
  woensdag 21 september 2022 @ 18:49:35 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_206055048
Putain is een dictatortje en dat referendum gaat hem in zijn hoofd het recht geven om er een schepje bovenop te doen. Of dat 'schepje' iets met kernwapens is weet niemand, maar dat zou een stomme zet zijn, want ik weet bijna zeker dat het in de wateren rondom Rusland wemelt van de subs die rustig liggen te wachten op een teken van de baas dat er een 'pakketje' richting Kremlin moet..

En tevens denk ik niet dat er veel Oekies zijn die die vraag voor hem positief gaan beantwoorden.

Het zou de wereld niet verkeerd uitkomen als er eens een UFO boven Rusland per ongeluk iets zou laten vallen wat bij die ongelofelijke droplul op zijn knar zou vallen.
Of een scenario dat er vanuit het midden van de Noordpool ineens een raket uit het ijs omhoog geschoten wordt die hem per ongeluk raakt tijdens zijn ochtend hardlooprondje... en dan van alle landen die ze hebben daar overal subs laten opduiken en dat ze allemaal om het hardst roepen dat zij het niet waren... :! Oepsie!, wat jammer nou O-)

Die man helpt effe de halve wereld naar de klote, en daarna gaat ie op zijn gemakkie lekker kapot aan whatever hij onder de leden schijnt te hebben, met een dikke grijns op zijn bek.. iemand moet die idioot toch effe fiksen? Wat is deze? :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_206055160
Ik vermoed dat Poetin het referendum wil gaan gebruiken om er een schepje bovenop te doen.

Uiteraard komt er een totale fake uitkomst uit dat referendum waaruit zou blijken dat ze graag bij Rusland zouden willen horen.

Uiteraard zal Oekraïne zich blijven verdedigen wat Rusland zal beschouwen als een aanval op hun grondgebied en dan daarmee de inzet van een kernwapen legitimeert (in de ogen van Poetin).

Dan is het afwachten hoe de Navo daarop reageert. Maar mogelijk is dat dan het begin van escalatie van de oorlog (of de 3e wereldoorlog zo u wilt).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_206055322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vermoed dat Poetin het referendum wil gaan gebruiken om er een schepje bovenop te doen.

Uiteraard komt er een totale fake uitkomst uit dat referendum waaruit zou blijken dat ze graag bij Rusland zouden willen horen.

Uiteraard zal Oekraïne zich blijven verdedigen wat Rusland zal beschouwen als een aanval op hun grondgebied en dan daarmee de inzet van een kernwapen legitimeert (in de ogen van Poetin).

Dan is het afwachten hoe de Navo daarop reageert. Maar mogelijk is dat dan het begin van escalatie van de oorlog (of de 3e wereldoorlog zo u wilt).
Het bestaan van oekraine als onafhankelijk land is een aanval op Russisch grondgebied, met of zonder Donbas en de Krim volgens de Russische ultra nationalisten. Elke vorm van een stukje land voor vrede zal niet meer zijn dan een tijdelijke gevechtspauze. De Russen zullen doorgaan totdat het moederland stevig verankerd in de Karpaten zit en het gedeelte van de Europese vlakte dat ze moeten verdedigen op zijn smalst. De oekrainers snappen dat maar al te goed. Die gaan door tot het bittere einde of de overwinning. Daar gaat geen referendum, mobilisatie of atoombom verandering in brengen.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:15:48 #30
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206055359
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vermoed dat Poetin het referendum wil gaan gebruiken om er een schepje bovenop te doen.
Dat is natuurlijk de insteek

Maar ze halen nu al tanks uit 1961 uit de mottenballen. Ural trucks van 1960< en ze kunnen het volk wat er nu loopt al niet eens proper voeden of bewapenen met normale handvuurwapens ed.

Die 300.000 die nu opgeroepen worden, en niet willen, gaan geen fijne herfst en winter tegemoed. Eerst in de regen en blubber worden beschoten terwijl je vast zit met je oude zooi, en daarna in de vrieskou je tenen verliezen terwijl ze vanuit de Oekraine met thermisch en nachtzicht op je jagen. zgn fish in een barrel.

Het is een rare zet van putin, het volk begint nu ook lokaal al te demonstreren. Misschien wordt hij gewoon constant voorgelogen door 'yes men' en denk hij dat het er allemaal beter voorstaat oid.

Het gebruik van kernwapens is vooralsnog niet aan de orde imho. Hij moet dan iets in Oekraïne opblazen. Dat werkt alleen maar als een rode lap op een stier. Hij kan nooit genoeg opblazen daar voor Oekraïne om zich over te geven, en niet tegelijkertijd een artikel 5 van Polen om de oren te krijgen vanwege de fallout die die kant op waait.
Dum de dum
  woensdag 21 september 2022 @ 19:16:14 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_206055369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vermoed dat Poetin het referendum wil gaan gebruiken om er een schepje bovenop te doen.

Uiteraard komt er een totale fake uitkomst uit dat referendum waaruit zou blijken dat ze graag bij Rusland zouden willen horen.

Uiteraard zal Oekraïne zich blijven verdedigen wat Rusland zal beschouwen als een aanval op hun grondgebied en dan daarmee de inzet van een kernwapen legitimeert (in de ogen van Poetin).

Dan is het afwachten hoe de Navo daarop reageert. Maar mogelijk is dat dan het begin van escalatie van de oorlog (of de 3e wereldoorlog zo u wilt).
Ja, dat is ws ook een beetje zijn plan... alleen is het wel een zekerheidje dat zodra er kernwapens gebruikt gaan worden, de rest vd wereld dat gaat zien als de langverwachte kans om er eentje midden in zijn Brinta te parkeren, dan is het feestje zo afgelopen. Ik denk niet dat er daarna nog helden daar rondlopen die dat stokje gaan oppakken. Er zullen er vast een paar op zijn stoel willen zitten, maar die zullen ongetwijfeld een factortje of wat minder maf zijn en snappen dat dit iets is wat voor helemaal niemand goed is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 september 2022 @ 19:23:39 #32
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206055437
Men vergeet ook dat kernwapens niet zoals in de film een koffertje met een rode knop en een joystick is oid.

Ook in rusland is er de chain of command en moet een order langs een rij volk voor goedkeuring, en moet er uitendelijk ook twee sleutels (ICBM) of een knop oid ergens ingedrukt worden.

Langs die hele rits moet iedereen dus voldoende suïcidaal of achterlijk of beiden zijn wil het überhaupt tot inzet komen.

We weten dat dit in het verleden al, gelukkig, daarop is vastgelopen. Geen meerderheid om te lanceren na een foutief order en geen alarm omdat de computer zonlicht oid inschatte als lanceringen vanaf de VS bijv. En dat zijn dan de momenten waarvan we weten. Vandaar dat rusland ook bijv. het 'dode hand (dead hand)' systeem heeft. Of dat werkt is een 2e natuurlijk. Maar het is niet zo simpel als dat die kale bejaarde net als in de royal club relcame zegt "doe maar een kernbommetje op x"
Dum de dum
  woensdag 21 september 2022 @ 19:23:57 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_206055443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:13 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Het bestaan van oekraine als onafhankelijk land is een aanval op Russisch grondgebied, met of zonder Donbas en de Krim volgens de Russische ultra nationalisten. Elke vorm van een stukje land voor vrede zal niet meer zijn dan een tijdelijke gevechtspauze. De Russen zullen doorgaan totdat het moederland stevig verankerd in de Karpaten zit en het gedeelte van de Europese vlakte dat ze moeten verdedigen op zijn smalst. De oekrainers snappen dat maar al te goed. Die gaan door tot het bittere einde of de overwinning. Daar gaat geen referendum, mobilisatie of atoombom verandering in brengen.
Hoezo zou iemand iets moeten willen verdedigen? Er is geen enkel Europees land van plan om die ouwe meuk daar in te lijven. De moeder van die gedachte is gewoon oud zeer over het uiteenvallen van de USSR en hun eigen oorlogs- en wraakzuchtige kut-mentaliteit.

De wereld zit niet op achtergebleven Russisch grondgebied te wachten, we willen gewoon lekker leven zonder al te veel gezeik, en hun fucking gas kopen zonder daar salto's en koprolletjes voor te maken en alsjeblieft - dankjewel te zeggen.. iedereen was blij en gelukkig zoals het was, alleen die mongool niet, want er woonden Nazi's ( :') ²)bij de buren.

Paddo's zijn niet voor iedereen een even goed idee.

En je schrijft Oekraïne expres zonder hoofdletter?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_206068965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Gelukkig gok je verkeerd :)

Oa NATO en de VS afzonderlijk hebben aangegeven dat dat einde rusland gaat zijn, en Oekraine eigenlijk door beiden wat meer beschermd gaat worden dan alleen wapenleveringen.
Heb je een bron waarin de NATO en VS hebben aangegeven dat het 'einde Rusland' gaat zijn?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:44:01 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074172
Het is eigenlijk sowieso al raar dat een ander land referenda gaat uitschrijven in je eigen land. Dat klopt toch niet?

Ik snap die logica niet want in feite geef je daarmee aan dat je al de baas bent in die gebieden, dus waarom dan nog een referendum?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 24 september 2022 @ 13:33:05 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206085820
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:42 schreef Oostblokkert het volgende:
Mij bekruipt het gevoel dat we schaakmat gezet gaan worden als het referendum in de Donbas wordt ingezet.

Vanzelfsprekend zal de meerderheid in die gebieden op 'ja, we willen bij Rusland horen' stemmen (omdat de Oekraïens gezinde weg gevlucht zijn of andere hebben een pistool letterlijk en figuurlijk tegen hun harses dat de stem beïnvloed.

Door het referendum zal Rusland "de stem van het volk" honoreren en de gebieden in beslag nemen.

Het gebied terugveroveren is een aanval op Russisch grondgebied en we weten waar dat toe kan leiden

Hiermee heeft Putin de Donbas veroverd en zal de oorlog stoppen. Putin heeft zijn "speciale operatie" succesvol behaald en iedereen die er iets tegen wil doen, is schaakmat gezet.

Maar ik ben benieuwd hoe deze hypothese ontkracht kan worden, graag uw reactie in deze :)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206109125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:55 schreef miss_sly het volgende:
Hij heeft geen recht daar een referendum te houden. Er wordt alweer gebroed op sancties vanwege die voorgenomen referenda.
Technisch gezien houden de regeringen van Donetsk en Luhansk de referenda... En aangezien die hun onafhankelijkheid al in 2014 (was het geloof ik,) hadden uitgeroepen, en hun onafhankelijkheid inmiddels door 2 landen (misschien al meer, maar het is toch maar een technicality) is erkend, hebben ze dat recht dus.

Dit is niet mijn mening ofzo, maar hoe Internationaal Recht werkt. Er is geen Internationale Wet, alleen Internationaal Recht. Er is geen wereldregering met een wereldpolitie die er op toeziet dat de wet wordt nageleefd. Hoewel de VS zich die rol wel probeert toe te eigenen (met vaak desastreuze gevolgen overigens, wat dan weer wel een mening is).

Zijn er ook al referenda in Zaporizhzha en Kherson? Want volgens mij hebben die nog geen onafhankelijkheid uitgeroepen, en zou het referendum inderdaad zonder enige rechtsbasis zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 26-09-2022 15:18:18 ]
pi_206109319
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:25 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Heb je een bron waarin de NATO en VS hebben aangegeven dat het 'einde Rusland' gaat zijn?
Er zijn verschillende bronnen, dit is er een van:

https://thehill.com/polic(...)-on-nuclear-weapons/

Niet per se het einde, maar "the consequenses will be horific".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206109353
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:11 schreef RetepV het volgende:

[..]
Technisch gezien houden de regeringen van Donetsk en Luhansk de referenda... En aangezien die hun onafhankelijkheid al in 2014 (was het geloof ik,) hadden uitgeroepen, en hun onafhankelijkheid inmiddels door 2 landen (misschien al meer, maar het is toch maar een technicality) is erkend, hebben ze dat recht dus.

Dit is niet mijn mening ofzo, maar hoe Internationaal Recht werkt. Er is geen Internationale Wet, alleen Internationaal Recht. Er is geen wereldregering met een wereldpolitie die er op toeziet dat de wet wordt nageleefd. Hoewel de VS zich die rol wel probeert toe te eigenen (met vaak desastreuze gevolgen overigens, wat dan weer wel een mening is).

Zijn er ook al referenda in Zaporizhzha en Kherson? Want volgens mij hebben die nog geen onafhankelijkheid uitgeroepen, en zou het referendum inderdaad zonder enige rechtsbasis zijn.
Zo werkt het niet. Het is niet zo dat wanneer een groepje mensen in een regio hun onafhankelijkheid afkondigt, dit ook een feit is.

Ook in Zaporzhzha en Kherson zijn referena gehouden of aangekondigd. Ook niet legaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206128189
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn verschillende bronnen, dit is er een van:

https://thehill.com/polic(...)-on-nuclear-weapons/

Niet per se het einde, maar "the consequenses will be horific".
Maar hij schreef - einde Rusland -.

Best een aparte en wilde uitspraak zonder onderbouwing, maar wel mijn theorie als dom gelul wegzetten.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:16:50 #41
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206148658
Zou best kunnen....
Bij wijze van spreke schiet hij zichzelf nu in zijn voet.
Hij bezweert dat zijn paar ingenomen regio's van Oekraïne met zijn schijnreferendum bij Rusland horen. Maar in werkelijk is het van Oekraïne. Een voet over de grens en Poetin is van Zelensky!

Wat er dan gebeurt....
Dat mag je zelf verzinnen.

Kom op hé. Een schijnreferendum houden zonder goedkeur van het land waar je het houdt. Het is niet eens geldig 8)7. Nu moet Zelensky gewoon even zijn ballen laten zien.
pi_206149256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk de insteek

Maar ze halen nu al tanks uit 1961 uit de mottenballen. Ural trucks van 1960< en ze kunnen het volk wat er nu loopt al niet eens proper voeden of bewapenen met normale handvuurwapens ed.

Die 300.000 die nu opgeroepen worden, en niet willen, gaan geen fijne herfst en winter tegemoed. Eerst in de regen en blubber worden beschoten terwijl je vast zit met je oude zooi, en daarna in de vrieskou je tenen verliezen terwijl ze vanuit de Oekraine met thermisch en nachtzicht op je jagen. zgn fish in een barrel.

Het is een rare zet van putin, het volk begint nu ook lokaal al te demonstreren. Misschien wordt hij gewoon constant voorgelogen door 'yes men' en denk hij dat het er allemaal beter voorstaat oid.

Het gebruik van kernwapens is vooralsnog niet aan de orde imho. Hij moet dan iets in Oekraïne opblazen. Dat werkt alleen maar als een rode lap op een stier. Hij kan nooit genoeg opblazen daar voor Oekraïne om zich over te geven, en niet tegelijkertijd een artikel 5 van Polen om de oren te krijgen vanwege de fallout die die kant op waait.
Laatst was er een NAVO-man of iets in die richting op het nieuws die zei dat hij de kans op een atoombom op de schaal van 1-10 inschatte op tussen 1 en 2, en dan met name een ontploffing boven de Zwarte Zee.
  vrijdag 30 september 2022 @ 09:02:35 #43
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206149770
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:57 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Maar hij schreef - einde Rusland -.

Best een aparte en wilde uitspraak zonder onderbouwing, maar wel mijn theorie als dom gelul wegzetten.
Einde rusland als in einde (het beetje wat ze nog hebben) invasie. NATO delete bijv. de russische zwarte zee vloot, en zo'n beetje alle S300 / S400 terwijl ze dat doen. Dat slaat een gigantisch tactics gat voor Oekraine.
Dum de dum
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 09:29:43 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206150123
Dankzij het referendum escaleert Rusland de oorlog.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206150314
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:29 schreef Starhopper het volgende:
Dankzij het referendum escaleert Rusland de oorlog.
Zo, dit topic kan dicht na deze allesbeslissende opmerking.
pi_206151161
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 15:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zo werkt het niet. Het is niet zo dat wanneer een groepje mensen in een regio hun onafhankelijkheid afkondigt, dit ook een feit is.
Het is de de-facto standaard manier hoe landen hun onafhankelijkheid winnen wanneer ze die niet zelf kunnen winnen. Het werkt wel zo. Er zijn namelijk geen regels voor dat soort zaken, en er is ook niemand die dat soort regels zou handhaven. Want dat zou dan een 'wereldpolitie' zijn, en die is er niet.

Het is dus een grijs gebied, en niemand kan zeggen wat wel of niet legaal is. Men kan het er alleen mee eens zijn of niet mee eens. Zo is de Krim op dezelfde manier 'bevrijdt', en is er geen enkele manier om het rechterlijk aan te pakken. Een eventuele rechter zal zeggen: "Sja, er zijn geen regels en wetten, dus kan er geen misdaad gepleegd zijn".

Let ook op dat dit ook geldt voor iedereen in de wereld. En dat andere landen (onder andere de VS zelf) in het verleden exact dezelfde taktiek heeft gevolgd en er ook mee weg zijn gekomen.

quote:
Ook in Zaporzhzha en Kherson zijn referena gehouden of aangekondigd. Ook niet legaal.
Dat is zeker een punt. Die twee regio's zijn volgens mij formeel werkelijk veroverd door Rusland. ALS ze hun onafhankelijkheid hebben verklaard (ik weet niet precies), en Rusland die erkend heeft, dan was dat volgens mij pas nadat Rusland die regio's al binnengetrokken was. Formeel gezien is Rusland dan nog steeds Oekraïne binnengevallen, en dat was illegaal.

Let op dat ik hier niet mijn mening over de oorlog of de oorlogshandelingen geef, maar alleen probeer aan te geven wat er legaal is, wat illegaal is, en wat grijs gebied is en dus formeel ook niet illegaal is omdat er geen wereldautoriteit is.

Over de moraliteit van de gebeurtenissen wil ik liever niet discussiëren omdat dat toch een emotionele discussie zonder eind zal worden omdat iedereen toch al zijn eigen kampioenen heeft gekozen.
pi_206151271
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 september 2022 01:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Zou best kunnen....
Bij wijze van spreke schiet hij zichzelf nu in zijn voet.
Hij bezweert dat zijn paar ingenomen regio's van Oekraïne met zijn schijnreferendum bij Rusland horen.
Weer even: het gaat om de details. De regio's zijn nu verklaard tot autonome gebieden die deel uitmaken van de Russische Federatie. Dat is niet hetzelfde als 'bij Rusland horen'. De gebieden zijn formeel de 'Donetsk People's Republic' (DPR) en de 'Luhansk People's Republic' (LPR) en hebben hun eigen regering.

Laten we niet discussieren over de zin of onzin, of schijn en realiteit hiervan. Ik heb het alleen over formaliteiten.

Zaporizhia en Kherson zijn imo wel veroverd door Rusland. Ik heb van hen nog geen onafhankelijkheidsverklaring of uitroep tot republiek gezien. Ik heb geen idee welke (schijn-)status die twee gebieden nu zouden moeten hebben. En volgens mij is Poetin in die twee gebieden werkelijk een duidelijk gedefinieerde grens over gegaan en is er geen grijs gebied: Rusland heeft die twee gebieden volgens alle standaards bij Rusland geannexeerd. Maar misschien kan iemand anders hier nog wat meer licht op schijnen?

In ieder geval betekent het volgens mij dat niemand Oekraïne legaal iets in de weg kan leggen om in Zaporizhia en Kherson te blijven vechten.

In Donetsk en Luhansk is dat nu een moeilijker zaak. Voornamelijk omdat er 5 landen zijn die ze officieel als onafhankelijke staat erkennen: Rusland, Zuid-Ossetië, Abchazië, Noord-Korea en Syrië.

Laten we niet discussiëren over de toestand in die 5 landen... Ze zijn autonoom en soeverein en mogen hun eigen beslissingen nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RetepV op 30-09-2022 11:02:03 ]
  vrijdag 30 september 2022 @ 11:01:08 #48
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206151356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 10:52 schreef RetepV het volgende:

Volgens mij moet je wat vaker op de kaart kijken ipv naar de russische vlag in je slaapkamer.

rusland bezet van sommige gebieden nog niet eens de helft van waar ze nu een referenda hebben uitgeroepen. Een referendum waarbij stembiljetten zonder stemmen zijn geteld, of beweerd wordt dat er een opkomst was van 90+% terwijl rusland niet eens de helft van de provincie bezet.

suf russisch fanboi gelul. ugh.
Dum de dum
pi_206151432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:01 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je wat vaker op de kaart kijken ipv naar de russische vlag in je slaapkamer.
[...]
suf russisch fanboi gelul. ugh.
Volgens mij moet je wat vaker oefenen in beleefdheid en het maken van onderscheid tussen de termen 'objectief' en 'subjectief'. Ook zou ik je aanraden om, als je een mening wil geven, je eerst de onderbouwing schrijft zodat iedereen begrijpt hoe je tot je mening bent gekomen.

Bijvoorbeeld: leg in objectieve termen op een voor iedereen bevredigende manier uit hoe je tot de conclusie gekomen bent dat ik een Russische fanboi ben. Let op: bevredigend voor iedereen. Er is niemand die jou jezelf wil zien bevredigen, behalve misschien wat vrienden van je.
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:08:12 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206152106
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:14 schreef jakosi het volgende:

[..]
Laatst was er een NAVO-man of iets in die richting
Had ie een uniform aan? Was het de Hoop Scheffer?
quote:
op het nieuws
Welk nieuws?
quote:
die zei dat hij de kans op een atoombom op de schaal van 1-10
Op de schaal van Richter? Beaufort?
quote:
inschatte op tussen 1 en 2,
Procent? Promille?
quote:
en dan met name een ontploffing boven de Zwarte Zee.
Dus Jaap postte op 8chan dat er een kans van 1 of 2 promille is dat een atoombom van 1 of 10 Beaufort ontploft, voornamelijk boven de Zwarte Zee.

Dus welke deel van de bom ontploft dan naast de Zwarte Zee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')