SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de staatsobligatie tegen 2% risicoloos is, dan Progress de Evenaar tegen 4,8% ook.quote:Op woensdag 21 september 2022 07:07 schreef Crowdmeister het volgende:
De rente stijgt maar door, inmiddels zit de risicoloze 5 jaars Nederlandse staatslening op 1,98%.
Projecten waar je 6% bruto, ongeveer 5% netto voor krijgt(niet iedereen heeft diamant status), zoals ik die nog bij CCF voorbij zie komen voor 60 maanden, zijn totaal niet aantrekkelijk meer.
quote:Op woensdag 21 september 2022 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber een non publieke funding bij Collin van mensen die het breed hebben maar even door een verbouwing krap bij kas zitten. Naar mijn idee moet de Rabo maar even een vierde hypotheek verstrekken maar je kan er anders over denken.Staat sinds 10.00 uur open voor geselecteerde Collin investeerders. Gaat wel hard.
Snelle jongens met blabla verbeter management na 3 hypotheken van de rabo. Nee dank u.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 september 2022 10:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber een non publieke funding bij Collin van mensen die het breed hebben maar even door een verbouwing krap bij kas zitten. Naar mijn idee moet de Rabo maar even een vierde hypotheek verstrekken maar je kan er anders over denken.Staat sinds 10.00 uur open voor geselecteerde Collin investeerders. Gaat wel hard.
Maar dan vooral een verbouwing aan de wirwar aan bv’sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pfff…quote:Wim Huisk*ns wil met zijn holding Domar*es Beheer B.V. zijn investering in de deelneming T-M* Beheer B.V. herfinancieren.
Wacht nog even. Kan dan instappen in de 5e hypotheek als 5e wiel aan de wagen.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Snelle jongens met blabla verbeter management na 3 hypotheken van de rabo. Nee dank u.
Boeterente lijkt me niet juist berekend, dat zou de resterende rente tot einde looptijd moeten zijn maar het totaal van alle betaalde rentebedragen is niet gelijk aan 24* de maandtermijn (schijf 1a). Er ontbreekt ruim een halve maand.quote:Op woensdag 21 september 2022 10:05 schreef Bieselke het volgende:
Je hebt geïnvesteerd in het project Pleinweg 38 A Rotterdam. De hypotheek is 19 september 2022 afgelost.
Dat was mij ook al opgevallen dat de rente niet klopt.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Boeterente lijkt me niet juist berekend, dat zou de resterende rente tot einde looptijd moeten zijn maar het totaal van alle betaalde rentebedragen is niet gelijk aan 24* de maandtermijn (schijf 1a). Er ontbreekt ruim een halve maand.
Die Snijder is ook geen CCF direct. Link zeer welkom!quote:Op woensdag 21 september 2022 11:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/kubus-goor-2/
Ik vind 6% wel erg mager voor financiering van dit appartementsrecht van dit project. Daar naast zal de financiele positie in prive gegeven de eerste lening ook niet super zijn.https://www.collincrowdfu(...)3059710aabf909a6b194
https://kadastralekaart.c(...)n-6/1735200000030661
Dan zie ik in deze Collin lening veel meer perspectief. Dezelfde lage rente. Maar lage LTV en combinatie wonen en werken.
https://www.collincrowdfund.nl/bouw-onderhoudsbedrijf-snijder/
https://www.funda.nl/koop(...)is-42640091-mast-20/
Ik ga er uiteraard van uit dat je de staatsobligaties aanhoudt tot aflossing, net zoals een 60 maand cf.quote:Op woensdag 21 september 2022 09:31 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
risicoloos? De onderliggende obligatie heeft toch een koers die daalt als de rente nog verder stijgt
Snijderquote:Op woensdag 21 september 2022 11:40 schreef impact9 het volgende:
[..]
Die Snijder is ook geen CCF direct. Link zeer welkom!
Of anderen die wel van een riskant gokje houdenquote:Op woensdag 21 september 2022 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/hopmans-service-b-v/
Staat nu open. Lijkt mij ook iets voor de ING om wat meer in te investeren.
Is natuurlijk appels met peren vergelijken, maar wel iets om in de gaten te houden en de platformen zullen echt wel wat aan de rente moeten gaan doen. Dat zie ik nu nog niet in elk geval.quote:Op woensdag 21 september 2022 07:07 schreef Crowdmeister het volgende:
De rente stijgt maar door, inmiddels zit de risicoloze 5 jaars Nederlandse staatslening op 1,98%.
Projecten waar je 6% bruto, ongeveer 5% netto voor krijgt(niet iedereen heeft diamant status), zoals ik die nog bij CCF voorbij zie komen voor 60 maanden, zijn totaal niet aantrekkelijk meer.
Maar wel een andere tak van sport..... een belegging met totaal andere kenmerken. Natuurlijk zou er een correlatie/bandbreedte moeten zijn met de rente in CF. Maar denk niet dat ik voor 2% ga beleggen terwijl de inflatie 10% of zo bedraagt en je bijna 2% box 3 moet betalen. Dat is 100% zeker dik geld verliezen.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:25 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Hoezo? staatsobligatie is de basis van je rendementseis met daarbovenop een risico opslag.
Je krijgt gelijk, laatste restje inzake Assen is net binnen.quote:Op een tijdje geleden schreef tnhb het volgende:
Dat is de vraag, ik begreep namelijk dat er ca. 4 maanden (extra)boeterente van toepasing is, de rente die ik nu ontvangen heb is net iets minder dan 4 maanden dus dat zal die wel zijn, maar dan mist nog de afgelopen maand? Renteopbrengst voor uiteindelijk minder dan 3 maanden is best aardig, maar vergeet niet dat er ook 0.9% kosten van toepassing zijn die er natuurlijk wel hard inhakken.
Toevoeging: ik keek net online en zag dat er op 16/9 ook nog een maand (lopende)rente zou zijn betaald, dus die zal nog wel ergens onderweg zijn.
Even melden dus. Gedaan?quote:Op woensdag 21 september 2022 11:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Boeterente lijkt me niet juist berekend, dat zou de resterende rente tot einde looptijd moeten zijn maar het totaal van alle betaalde rentebedragen is niet gelijk aan 24* de maandtermijn (schijf 1a). Er ontbreekt ruim een halve maand.
Ben ik het niet mee eens. Beide zijn gewoon vastrentende producten met alleen een ander risicoprofiel. Dat verschillende risicoprofiel is behoorlijk en daar hoort ook een flinke rentespread tussen te zitten. Deze vind ik nu te klein worden en deel daarom de mening van Crowdmeister. De platforms moeten er gewoon minimaal een procentje opgooien. Tot die tijd ben ik terughoudend met nieuwe projecten.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Maar wel een andere tak van sport..... een belegging met totaal andere kenmerken. Natuurlijk zou er een correlatie/bandbreedte moeten zijn met de rente in CF. Maar denk niet dat ik voor 2% ga beleggen terwijl de inflatie 10% of zo bedraagt en je bijna 2% box 3 moet betalen. Dat is 100% zeker dik geld verliezen.
De platformen bepalen de rente niet, vraag en aanbod doet dat. Pas als projecten niet volkomen zal de rente gaan stijgen, en gelukkig zien we hier en daar al dat projecten langer nodig hebben om vol te lopen.quote:Op woensdag 21 september 2022 14:42 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Beide zijn gewoon vastrentende producten met alleen een ander risicoprofiel. Dat verschillende risicoprofiel is behoorlijk en daar hoort ook een flinke rentespread tussen te zitten. Deze vind ik nu te klein worden en deel daarom de mening van Crowdmeister. De platforms moeten er gewoon minimaal een procentje opgooien. Tot die tijd ben ik terughoudend met nieuwe projecten.
Bijv. vastgoedportefeuille nu op GVE met LTV van bijna 90% 6% rente slaat helemaal nergens op.
Er zijn ook tuinders die op een gunstig moment gas hebben ingekocht en hun posities nu kunnen verkopen. Die maken een gigantische klapper en leggen de boel een tijdje stil.quote:Op woensdag 21 september 2022 14:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.faillissement(...)m_medium=nieuwsflits
Hoe zou het gesteld zijn met het kassenbedrijf van SIG? Startende onderneming met hoge schulden en dan deze gasprijs. Zou me niet verbazen als die binnekort in het rijtje op deze site staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |