KAA / Ik ben Nederland zat. Wie helpt me met emigreren?quote:Op zondag 18 september 2022 20:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
R&P / geen goeie toekomst meer zien
Je bent niet enige die zoiets overdenkt.
Misschien kunnen jullie beiden samen emigreren.
Ik ben Nederland niet zat, ik ben bezorgd. En dat topic is echt totaal niet realistisch van de TS.quote:Op zondag 18 september 2022 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
KAA / Ik ben Nederland zat. Wie helpt me met emigreren?
Waarom relativeer je hier niet? Welk deel van deze opsomming raakt jou op dit moment persoonlijk zo hard? De huidige economische en maatschappelijke ontwikkelingen zijn zeker zorgelijk, maar in elk land spelen problemen in meer of mindere mate wel. (Jeugdzorg in Nederland; in Spanje is corruptie een groter probleem bijv.)quote:Op zondag 18 september 2022 19:58 schreef Dennisweb het volgende:
Ze gaan noodgedwongen weer bij hun ouders of vrienden moeten wonen.
Oorzaak: de torenhoge energieprijzen, kosten van boodschappen. Gierende inflatie. Alle verschillende crises die het land kent. Alles is nu een crisis. Klimaat. Energie. Asielzoekers. Aardbevingen. Jeugdzorg, ga zo maar door. Voor mijn gevoel is dit land naar de kloten aan het gaan. Mijn ouders stellen bezorgd de vraag of ik er wel bij stil heb gestaan dat het ook mogelijk is dat "je niet op jezelf kan, door deze situatie."
[...]
Any thoughts?
Dat is niet gek, maar houd er rekening mee dat veel kan veranderen en dat niet alle problemen jouw situatie daadwerkelijk raken. Oja, als je vakgebied journalistiek is, is het niet zo gek om eens in de zoveel tijd neerslachtig te worden van de negatieve prikkels waar je mee dealt.quote:Op zondag 18 september 2022 19:58 schreef Dennisweb het volgende:
Is het dan zo gek dat ik geen toekomst meer voor mezelf in Nederland zie?
Waarschijnlijk het feit dat je zonder een stevige dosis geluk en/of bestaand vermogen en/of twee fantastische inkomens en/of vermogende ouders gedoemd bent om tot je 50e bij je ouders te blijven wonen of genoegen moet nemen met een studio acht hoog tussen de sissende parels.quote:Op zondag 18 september 2022 23:26 schreef Justinn het volgende:
[..]
Waarom relativeer je hier niet? Welk deel van deze opsomming raakt jou op dit moment persoonlijk zo hard? De huidige economische en maatschappelijke ontwikkelingen zijn zeker zorgelijk, maar in elk land spelen problemen in meer of mindere mate wel. (Jeugdzorg in Nederland; in Spanje is corruptie een groter probleem bijv.)
Voorkom in elk geval vluchtgedrag. Emigreren is een net zo goed zeer ingrijpend proces. Het land van bestemming moet jou en vice versa wel echt wat bieden. Onderschat de uitdagingen die samenhangen met een andere taal, cultuur en de vervreemding (vereenzaming) niet. Dat Spanje een aantal selectieve zaken in jouw ogen goed aan pakt, maakt er nog geen topland van. Tunnelvisie ligt op de loer.
Als je echt weg wil, kan je wel een veiligere tussenstap pakken en bijv. max een maand of 3 in Spanje gaan werken en vertoeven en daarna de beslissing voor de langere termijn maken.
[..]
Dat is niet gek, maar houd er rekening mee dat veel kan veranderen en dat niet alle problemen jouw situatie daadwerkelijk raken. Oja, als je vakgebied journalistiek is, is het niet zo gek om eens in de zoveel tijd neerslachtig te worden van de negatieve prikkels waar je mee dealt.
Jij beschrijft geen feiten, maar pessimisme; overigens om terechte reden. Maar wat doe jij er mee dan?quote:Op zondag 18 september 2022 23:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het feit dat je zonder een stevige dosis geluk en/of bestaand vermogen en/of twee fantastische inkomens en/of vermogende ouders gedoemd bent om tot je 50e bij je ouders te blijven wonen of genoegen moet nemen met een studio acht hoog tussen de sissende parels.
En dat was voor de 20% jaarlijkse inflatie van de afgelopen twee jaar.
Daar leg je wel de vinger op de zere plek. In ieder geval kan ik me een kabinet herinneren dat bij het uitbreken van de coronacrisis er als de kippen bij was: 1,5 meter afstand en mondkapjes dragen zou ‘het nieuwe normaal’ worden. Het ‘oude normaal’ zou nooit meer terugkomen. We zijn nu twee jaar verder en ik vind de huidige manier van met corona dealen toch wel heel erg lijken op het oude normaal.quote:Op zondag 18 september 2022 23:26 schreef Justinn het volgende:
[..]
Waarom relativeer je hier niet? Welk deel van deze opsomming raakt jou op dit moment persoonlijk zo hard? De huidige economische en maatschappelijke ontwikkelingen zijn zeker zorgelijk, maar in elk land spelen problemen in meer of mindere mate wel. (Jeugdzorg in Nederland; in Spanje is corruptie een groter probleem bijv.)
Voorkom in elk geval vluchtgedrag. Emigreren is een net zo goed zeer ingrijpend proces. Het land van bestemming moet jou en vice versa wel echt wat bieden. Onderschat de uitdagingen die samenhangen met een andere taal, cultuur en de vervreemding (vereenzaming) niet. Dat Spanje een aantal selectieve zaken in jouw ogen goed aan pakt, maakt er nog geen topland van. Tunnelvisie ligt op de loer.
Als je echt weg wil, kan je wel een veiligere tussenstap pakken en bijv. max een maand of 3 in Spanje gaan werken en vertoeven en daarna de beslissing voor de langere termijn maken.
[..]
Dat is niet gek, maar houd er rekening mee dat veel kan veranderen en dat niet alle problemen jouw situatie daadwerkelijk raken. Oja, als je vakgebied journalistiek is, is het niet zo gek om eens in de zoveel tijd neerslachtig te worden van de negatieve prikkels waar je mee dealt.
Ik verkeer in de fortuinlijke positie dat ik ruim voor de oogwaterende prijsstijgingen van de afgelopen jaren heb kunnen kopen, veel geluk gehad heb met de opkomst van crypto, mee heb kunnen liften op de geldpers gerelateerde beursexplosie, relatief vermogende ouders heb en altijd een goed inkomen heb genoten.quote:Op zondag 18 september 2022 23:47 schreef Justinn het volgende:
[..]
Jij beschrijft geen feiten, maar pessimisme; overigens om terechte reden. Maar wat doe jij er mee dan?
Met alle respect en vooral mijn medeleven, als je aangewezen blijft op een sociale huurwoning dan is dat zeker van toepassing en anders zal het dat absoluut worden de komende ~5-10 jaar. Als je een beetje locatieonafhankelijk je journalistieke werk kunt uitvoeren dan zou ik emigratie zeker overwegen, hoewel je gezondheid één en ander natuurlijk wel lastiger maakt.quote:Op maandag 19 september 2022 00:06 schreef Dennisweb het volgende:
@:Grems: daar maak je het niet echt gezelliger van en bovendien ook niet helemaal van toepassing op mij. Zouden de energieprijzen zakken, dan zou ik een huurwoning prima kunnen betalen. Ik woon niet in de Randstad, maar in de regio van Groningen. Er staan zelfs nieuwbouwwoningen in de sociale verhuur.
Natuurlijk zijn er hier ook wijken waar je liever niet wilt wonen. Je gaat me niet vertellen dat het fijn is om in de Bijlmer te gaan wonen.Maar er zijn genoeg leuke plekjes in mijn woonplaats waar ik graag zou wonen. Ook in de sociale huur. Het is puur de ‘cost of living’ op dit moment.
Even relativeren: ook al zouden Oekraïne en Rusland nog 50 jaar oorlog voeren, dan nog zal dat niet zo lang gevolgen hebben voor onze energieprijzen. We hebben gezien dat afhankelijk zijn van Rusland dit soort gevolgen kan hebben, dus worden er nu andere oplossingen gezocht. Over een paar jaar is dat vast weer iets beter.
Wat wel raakt: in de regio Groningen stikt het van de asielzoekers. En nee, dat zijn geen mooie Oekraïense dames, maar vooral Afrikanen die bovengemiddeld crimineel gedrag vertonen. Feit is dat de buurt er behoorlijk van achteruit gaat. Mensen zullen het racisme noemen, maar het is echt niet leuk als ze opeens bij je in de achtertuin kamperen, je koelkast leegroven en hem dan ook nog meenemen, of je gewoon beroven.
Heb er al eens aan gedacht om wellicht ook in te schrijven voor een regio verder weg van Ter Apel. Dan is dat een zorg minder.
Dat is inderdaad het probleem. Ik werk als zzp copywriter en heb een computer of laptop en internet nodig. Dan kan ik m’n werk al doen.quote:Op maandag 19 september 2022 00:13 schreef Grems het volgende:
[..]
Met alle respect en vooral mijn medeleven, als je aangewezen blijft op een sociale huurwoning dan is dat zeker van toepassing en anders zal het dat absoluut worden de komende ~5-10 jaar. Als je een beetje locatieonafhankelijk je journalistieke werk kunt uitvoeren dan zou ik emigratie zeker overwegen, hoewel je gezondheid één en ander natuurlijk wel lastiger maakt.
Ik wens je hoe dan ook het beste, extra vervelende tijd om in zo'n situatie te zitten.
Spanje, het land met zo'n beetje de grootste jeugdwerkloosheid van West Europa. Okee het gaat iets beter dan een paar jaar geleden, maar er waren / zijn juist een heleboel afgestudeerde Spaanse jongeren die daar wegtrokken omdat er simpelweg geen werk was. Zo heeft elk land wel iets. Nou hoef jij daar misschien geen last van te hebben hoor, dus als je daar wel een fijne woning kan vinden in een lekker klimaat zou ik het zeker doen.quote:Op zondag 18 september 2022 21:35 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Nou, ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van hoe men in Spanje de problematiek aanpakt.
Ik zie niet in hoe je hier iets toevoegt aan de discussie. Als het allemaal zo gemakkelijk is, mag je best een huis voor me kopen, m'n energierekening betalen en nog een gulle gift doen.quote:Op maandag 19 september 2022 12:53 schreef Hexagon het volgende:
Wat een sneeuwvlokjes tegenwoordig. Het is een keerje moeilijk en meteen "hEel NeDuRlANd NaaR DeKlOtHuHH"
Pffff
Is dat geen gevalletje van dat 'het gras groener bij de buren lijkt'? Want wat weet je daar nou werkelijk van? Van Nederland weet je in ieder geval zeker dat er een vangnet is voor mensen met jouw problematiek. Ik zou dat van Spanje nog niet zo snel denken. Maar ook daar weer, wat weet ík er nou van?quote:Op zondag 18 september 2022 21:35 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Nou, ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van hoe men in Spanje de problematiek aanpakt.
Nee dat hoef ik niet, het is mijn verantwoordelijkheid niet.quote:Op maandag 19 september 2022 13:01 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je hier iets toevoegt aan de discussie. Als het allemaal zo gemakkelijk is, mag je best een huis voor me kopen, m'n energierekening betalen en nog een gulle gift doen.
Het zou kunnen. Binnen 5 jaar is 80% van de emigranteb weer terug. Er zal ze dan toch wel iets tegenstaan aan hun nieuwe land.quote:Op maandag 19 september 2022 13:05 schreef DjVero het volgende:
[..]
Is dat geen gevalletje van dat 'het gras groener bij de buren lijkt'? Want wat weet je daar nou werkelijk van? Van Nederland weet je in ieder geval zeker dat er een vangnet is voor mensen met jouw problematiek. Ik zou dat van Spanje nog niet zo snel denken. Maar ook daar weer, wat weet ík er nou van?
ik heb gratis een heel goed advies voor je; laat je geluk niet afhangen van de huidige regering en al helemaal niet van mogelijke toekomstige regeringen. zelfs als er een kabinet komt waar je je wellicht wel in kan vinden, zul je zien dat dat echt heel weinig tot niets doet voor je geluksgevoel.quote:Op maandag 19 september 2022 13:18 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Het zal vast een stuk beter worden als we over een paar jaar eens een ander kabinet hebben.
Sowieso, ieder Europees land heeft nu last van het gedoe met energie. Wonderlijk hoe sommigen denken dat het aan de regering ligt.quote:Op maandag 19 september 2022 13:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik heb gratis een heel goed advies voor je; laat je geluk niet afhangen van de huidige regering en al helemaal niet van mogelijke toekomstige regeringen. zelfs als er een kabinet komt waar je je wellicht wel in kan vinden, zul je zien dat dat echt heel weinig tot niets doet voor je geluksgevoel.
Een deel van deze situatie ligt wel degelijk aan de regering. Dat we de effecten voelen van een oorlog in Oekraïne, daar kan het kabinet weinig aan doen. Maar het kabinet kan wel degelijk wat doen aan de steeds maar stijgende zorgpremie.quote:Op maandag 19 september 2022 13:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, ieder Europees land heeft nu last van het gedoe met energie. Wonderlijk hoe sommigen denken dat het aan de regering ligt.
Het probleem is dat spanje vanuit nederlqnd een perfect land is, maar ook spanje heeft zn eigen problemen. Maar die ga je pas meemaken als je daar woont en ingeburgerd bent.quote:Op zondag 18 september 2022 21:35 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Hij heeft erg concrete zaken waar hij last van heeft of het niet mee eens is. Als je op Svalbard woont en je hebt een godsgruwelijke hekel aan kou dan is verhuizen naar het zuiden een prima oplossing. Als je in Molenbeek woont en het zat bent dat je dochter van 8 uitgemaakt wordt voor kankerkech omdat ze haar enkels onbedekt heeft dan is verhuizen naar een gehucht in Twente een uitstekende oplossing. Als je in Alabama woont en van mening bent dat je kind zichzelf moet kunnen steriliseren is het een geweldig idee om naar Californië te verhuizen.quote:Op maandag 19 september 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
'het zijn de buitenlanders'
'het komt door d66'
'spanje is beter'
Ik weet niet hoor. Maar misschien moet je je te tevredenheid niet zo extern zoeken. En niet meteen van alles buiten jezelf de schuld geven.
Je leeft nu. En het beste kun je gelukkig met jezelf leren te zijn. Want ook als je naar Spanje gaat, zit je nog steeds met jezelf opgescheept.
Leer relativeren. Deze crises gaan wel weer voorbij, en dan is er vast wel weer een nieuwe crisis. Want die zijn er altijd.
Uhm, het verhogen van het eigen risico = de stijging dempen. Eigen risico heeft een dempend effect op de premie.quote:Op maandag 19 september 2022 23:41 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Een deel van deze situatie ligt wel degelijk aan de regering. Dat we de effecten voelen van een oorlog in Oekraïne, daar kan het kabinet weinig aan doen. Maar het kabinet kan wel degelijk wat doen aan de steeds maar stijgende zorgpremie.
Het eigen risico gaat waarschijnlijk naar 500 euro. Dan vraag ik me af: “waarom precies nu? Nu mensen het al zo moeilijk hebben?” En er zijn vast meer mensen die zo denken, gezien de beoordeling van een 3,3 voor dit kabinet. Maar goed, er zijn natuurlijk ook mensen die juist nu een feestje vieren. Als je D66 stemt en diehard aanhanger bent, is dit wel alles wat je je kan wensen.
Vandaar mijn opmerking. Waarschijnlijk krijgen we de volgende ronde wel iets beters en worden we ook wat meer uit die situatie getrokken. Geluk hangt niet af van een kabinet, maar als alles je extreem moeilijk wordt gemaakt, zal het je stemming zeker beïnvloeden.
Maar ik zal hier wel gewoon blijven uiteindelijk. Mij krijg je niet zomaar klein. Alle landen worden fors duurder.
Of gewoon niet zoveel van die mensen laten huisvesten in Europa..zou dat geen betere oplossing zijnquote:Op dinsdag 20 september 2022 01:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Hij heeft erg concrete zaken waar hij last van heeft of het niet mee eens is. Als je op Svalbard woont en je hebt een godsgruwelijke hekel aan kou dan is verhuizen naar het zuiden een prima oplossing. Als je in Molenbeek woont en het zat bent dat je dochter van 8 uitgemaakt wordt voor kankerkech omdat ze haar enkels onbedekt heeft dan is verhuizen naar een gehucht in Twente een uitstekende oplossing. Als je in Alabama woont en van mening bent dat je kind zichzelf moet kunnen steriliseren is het een geweldig idee om naar Californië te verhuizen.
Ja, want die lui zitten echt niet meer enkel in de grote steden.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Of gewoon niet zoveel van die mensen laten huisvesten in Europa..zou dat geen betere oplossing zijn
Uuh...dat zeg ik toch ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, want die lui zitten echt niet meer enkel in de grote steden.
Jij niet, degene op wie je reageert denkt blijkbaar dat het opgelost is als je in een gehucht gaat wonen.quote:
ehm .. Als ik het goed lees, kun je gewoon als ZZPér werken en gaat dit zelf volgens je eigen inschatting 'succesvol' en je 'inkomen stijgt met het jaar'...quote:Op zondag 18 september 2022 19:58 schreef Dennisweb het volgende:
Ik ben juist trots op het feit dat ik als chronisch zieke als nog aan het werk ben, werk heb wat ik leuk vind om te doen, dat het qua onderneming ieder jaar beter gaat. Het inkomen stijgt met het jaar. Hartstikke mooi. En toch heb ik het gevoel dat het voor Nederland 'niet genoeg' is.
Naja ding met Spanje is dat er sowieso een heul stuk minder sociaal vangnet is dan Nederland. Tevens is de werkgelegenheid, buiten de grote steden deplorabel. Het is in dat opzicht dus een minder aantrekkelijk land voor veel "veiligelanders".quote:Op maandag 19 september 2022 13:18 schreef Dennisweb het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Binnen 5 jaar is 80% van de emigranteb weer terug. Er zal ze dan toch wel iets tegenstaan aan hun nieuwe land.
Het zal vast een stuk beter worden als we over een paar jaar eens een ander kabinet hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |