abonnement Unibet Coolblue
pi_206230299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat er mogelijk meer treinen geschrapt moeten worden door het personeelstekort
Als de NS geen mensen kan vinden dan moeten ze eens uitzoeken waarom niemand voor ze wil werken. Want dit is een sterfhuisconstructie en geen houdbare situatie.
pi_206230368
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In het Griekse stadsvervoer geldt ook nog een mondneusmaskerverplichting (streekvervoer weet ik niet), alleen in langeafstandstreinen en -bussen is de mondneusmaskerverplichting vervallen sinds 1 juni. De afschaffing van de mondneusmaskerverplichting in Spanje is volgens mij nog niet definitief bevestigd, althans ik kan nog geen bronnen vinden waar de afschaffing van de mondneusmaskerverplichting im Spanje definitief bevestigd is. Hier staat een lijst met landen welke wel en welke geen mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer hanteren (https://www.drehscheibe-o(...)?030,10016906,page=1
Iedereen draagt hier in de bus een mondkapje. Regio Murcia, Spanje.
Bier.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:02:12 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206230371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als de NS geen mensen kan vinden dan moeten ze eens uitzoeken waarom niemand voor ze wil werken. Want dit is een sterfhuisconstructie en geen houdbare situatie.
Er is in elke sector personeelstekort. NS zal gewoon meer moeten betalen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:02:48 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206230378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 00:12 schreef _serial_ het volgende:
Zo de Locov veegt even de vloer aan met het voornemen van de NS om de dienstregeling aan te passen.

Advies aanpassing dienstregeling 2023 vanwege personeelstekorten

Zo, die gaan er even stevig in. En terecht!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206230429
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er is in elke sector personeelstekort. NS zal gewoon meer moeten betalen.
Vraag stellen is hem beantwoorden natuurlijk. Veel bedrijven hebben jarenlang hun personeel uitgeknepen terwijl directie en aandeelhouders zich hebben volgevreten. Die tijden zijn nu voorbij. Net als die hele arrogante houding van “je mag hier werken en anders tief je maar op” :')
pi_206232240
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als de NS geen mensen kan vinden dan moeten ze eens uitzoeken waarom niemand voor ze wil werken. Want dit is een sterfhuisconstructie en geen houdbare situatie.
Nou ja, ze betalen niet heel erg slecht voor een OV bedrijf. Maar als het personeelstekort oploopt, is het een sneeuwbal effect -> werkdruk verhoging -> slechtere roosters -> weglopend personeel -> werving die door algemene tekort niet het effect sorteert, etc.

Het is wel iets waar veel bedrijven last van hebben, ook mijn werkgever.

Maar het is nog steeds geen excuus om maar 13% van de dienstregeling weg te snijden onder het mom van.

De bonden hebben er ook een deel van de schuld in, want bepaalde zaken worden door hun afgedwongen, bijvoorbeeld de bezetting van een trein.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2022 @ 01:38:22 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206232428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:44 schreef Salatrel het volgende:
DJMO kan wel voor de Telegraaf gaan schrijven :P
:N
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206233365
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 06:54 schreef DJMO het volgende:

[..]
De ns heeft zichzelf volkomen verkwanseld ... ritten vallen uit door gebrek aan personeel, maar ondertussen sturen ze machinisten en conducteurs naar school om voor te lezen in het kader van de kinderboekenweek, in plaats van ze te laten doen waar ze voor betaald worden. :')
Al die machinisten en conducteurs doen dat vrijwillig in hun vrije tijd, er is niet één dienst hiervoor opgeofferd hoor.

Was ook al gezegd zie ik, had de volgende pagina niet gezien. Maargoed misschien dat het met de kracht van herhaling eindelijk wel eens doordringt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ireyon op 07-10-2022 09:18:16 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:19:26 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206233396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Al die machinisten en conducteurs doen dat vrijwillig in hun vrije tijd, er is niet één dienst hiervoor opgeofferd hoor.
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206233411
Ja, want een woordvoerder weet echt altijd 100% waar-ie over praat en wat de regelingen voor dit soort dingen zijn :')
Voor de zoveelste keer: De collega's doen dit soort dingen altijd in eigen tijd, zoals al gezegd is. Ze worden er ook niet er speciaal voor vrijgemaakt.
pi_206233432
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:08 schreef MTL het volgende:
^^ Dat inderdaad. Mensen doen dit op hun vrije dag, en krijgen er compensatie voor in de vorm van 'overuren terug', die dus voor verlof gebruikt kunnen worden.
Er heeft geen trein minder door gereden.
Als je er verlofuren voor terugkrijgt, is het toch niet in je eigen tijd? :D 8)7
pi_206233580
Collega's krijgen er misschien uren voor terug (er zijn ook collega's die niet zo'n regeling hebben en het puur en alleen op vrijwillige basis doen), maar denk je werkelijk met het huidige personeelstekort dat ze er ook maar iets aan hebben? :')
Ze mogen blij zijn als ze die misschien ergens volgend jaar een keertje op kunnen nemen.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:58:35 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206233757
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:25 schreef Piles het volgende:

[..]
Als je er verlofuren voor terugkrijgt, is het toch niet in je eigen tijd? :D 8)7
Klopt

Echter de conclusie dat er dús treinen door uitvallen, en zeker op dit moment in tijd, is compleet niet te trekken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:01:35 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206233779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef DJMO het volgende:

[..]
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
Nee, maar Rikus wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206233782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef DJMO het volgende:

[..]
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
1 onwetende woordvoerder zegt iets wat mijn standpunt bevestigt: Zie je wel.
20 erbij betrokken NS'ers leggen uit hoe het daadwerkelijk zit: Lalala ik hoor jullie niet.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:02:03 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206233786
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:19 schreef DJMO het volgende:

[..]
De NS heeft aan Rikus Spithorst, voorzitter van Voor Beter OV, bevestigd dat de betrokkenen het in de baas hun tijd doen. en dus ten koste van hun inzet op de trein. Ik lul echt niet zomaar uit m'n nek hoor.
Nee, dat is de conclusie van dhr. Spithorst.

Op de website van Voor Beter OV is het onderstaande te vinden, en dat is een heel stuk genuanceerder dan hoe het op o.a. Twitter is verschenen:
quote:
De NS heeft aan ons bevestigd dat de betrokken machinisten en conducteurs de uren die ze aan het voorlezen besteden, in verloftegoed terugkrijgen. Daarnaast voert de NS aan dat de afspraken met de onderwijssector al van voor de zomer dateren, en dus niet konden worden teruggedraaid.

Wij constateren dat de inzet van treinpersoneel als kinderboekenvoorlezer, hoe sympathiek ook, uiteindelijk zal leiden tot verminderde beschikbaarheid op de trein. Ze zullen op enig moment hun verlof willen opnemen, terwijl de treinuitval wegens personeelstekort tot zeker eind 2023 zal voortduren.

Het argument dat al voor de zomer afspraken werden gemaakt over de voorleesconducteurs praat de inzet van deze voorleesconducteurs niet goed. Ook voor de zomer was al bekend dat de personeelssituatie bij de NS penibel was en blijft. Ook had ruim op tijd de onderwijssector kunnen worden medegedeeld dat het plan helaas niet door zou kunnen gaan, zodat scholen andere leuke voorlezers hadden kunnen vinden.
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:03:44 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206233797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef James1988 het volgende:

[..]
Nee, dat is de conclusie van dhr. Spithorst.

Op de website van Voor Beter OV is het onderstaande te vinden, en dat is een heel stuk genuanceerder dan hoe het op o.a. Twitter is verschenen:
[..]
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.
Op zich wel geinig wanbeleid. Voor de zomer was er natuurlijk nog niet bekend dat personeel schaars was en zou blijven? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- :R
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206233799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef James1988 het volgende:
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.
Ja, dat geloof ik wel :)
Maar uiteindelijk zijn het niet je eigen uren (want je krijgt verlof), het probleem wordt nu alleen vooruit geschoven door verlof niet uit te keren. Ooit kan dat wel, en dan gaat het dus wel ten koste van de bezetting (of kost het geld als uren uitbetaald worden)...
pi_206234202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:03 schreef Piles het volgende:

[..]
Ooit kan dat wel, en dan gaat het dus wel ten koste van de bezetting
nee want als ik vrij kan krijgen dan rijdt een ander mijn dienst. In tegenstelling tot kantoorlaven kan ik niet tijdens de lunch zeggen ik neem 4 uur verlof op vanmiddag hef de treinen van vanmiddag maar op.
pi_206234815
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]
nee want als ik vrij kan krijgen dan rijdt een ander mijn dienst. In tegenstelling tot kantoorlaven kan ik niet tijdens de lunch zeggen ik neem 4 uur verlof op vanmiddag hef de treinen van vanmiddag maar op.
Ja, dat snap ik...
Maar als je als NS 100.000 uur aan personeelsinzet hebt, en daar gaan 1000 uur vanaf omdat er meer verlof gegeven wordt, dan heb je toch minder capaciteit...
Het zal op het totaal bijna nihil zijn, maar het raakt toch echt wel je capaciteit.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:19:43 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206234925
Het is vooral een openstaande schuld. Daar zal de afdeling Finance van NS vast niet blij mee zijn (vandaar dus ook dat ze er onderuit wilden krabbelen), maar het is niet zo dat er op korte termijn minder treinen rijden omdat een HC in een klas zit met een boek.
pi_206235435
Deze hele discussie slaat wat mij betreft ook echt nergens op. Aan de ene kant wordt er geroepen dat de NS meer personeel moet werven met goede arbeidsvoorwaarden, maar aan de andere kant mag er geen compensatie gegeven worden aan personeel dat zich maatschappelijk verantwoord een paar uur per jaar inzet. Met leuke extra's afschaffen werf je blijkbaar personeel?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:40:04 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206237009
nou het is gelukt hoor *O*

500.000 spoorkilometers sinds 1 januari 2006 _O_ Rest van de dag aan de bieries en op naar de miljoen *O*

Oh nee Deventer ligt er 2 weken uit na vandaag :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:55:06 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206237110
Taxi naar Bad Bentheim en vanaf daar een maand lang het Fernverkehr helemaal uitbuiten tot je geen trein meer kunt zien. :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:55:59 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206237117
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:55 schreef James1988 het volgende:
Taxi naar Bad Bentheim en vanaf daar een maand lang het Fernverkehr helemaal uitbuiten tot je geen trein meer kunt zien. :P
yo momma :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206238328
Volgens ns planner rijden morgen nog gewoon treinen in Deventer?
pi_206238406
Correct. De treinvrije periode is pas later. Wel zijn er kleine wijzigingen in de dienstregeling.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:23:49 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206238411
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 18:23 schreef MTL het volgende:
Correct. De treinvrije periode is pas later.
Wat voor de godverdommee nou weer. 8-23 oktober zeiden ze :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:32:17 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206238479
Een spoorvervoerder die niet eens weet hoe zijn eigen stations heten. En daar moet je terecht voor reisinformatie? Laat ook maar.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:32:54 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206238488
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
nou het is gelukt hoor *O*

500.000 spoorkilometers sinds 1 januari 2006 _O_ Rest van de dag aan de bieries en op naar de miljoen *O*

Oh nee Deventer ligt er 2 weken uit na vandaag :')
Gefeliciteerd *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:34:00 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206238498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:02 schreef James1988 het volgende:

[..]
Nee, dat is de conclusie van dhr. Spithorst.

Op de website van Voor Beter OV is het onderstaande te vinden, en dat is een heel stuk genuanceerder dan hoe het op o.a. Twitter is verschenen:
[..]
Verloftegoed krijgen is één, het uitgekeerd krijgen is twee. Er zijn de laatste tijd genoeg verhalen geweest over hoe het nagenoeg onmogelijk is om binnen NS verlof te krijgen ivm de tekorten.
Bij de andere Nederlandse vervoerders is het beeld op dit moment niet veel beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206238811
quote:
Klachtenregen over volle treinen: ook in de daluren
Reizigersvereniging Rover krijgt steeds meer klachten over volle treinen. Waar het eerder om 200 a 300 klachten per maand ging, ontving Rover in september ruim 1600 klachten over te drukke treinen. En ook in oktober regent het klachten.
https://www.treinreiziger(...)k-in-de-daluren/amp/

Het is echt een totale fuckup aan het worden hè :')

Overigens is het sinds de zomer wel echt weer veel drukker in de treinen. Heb het idee dat veel bedrijven hun personeel weer terug naar kantoor gefloten hebben.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:21:07 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206238889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
https://www.treinreiziger(...)k-in-de-daluren/amp/

Het is echt een totale fuckup aan het worden hè :')

Overigens is het sinds de zomer wel echt weer veel drukker in de treinen. Heb het idee dat veel bedrijven hun personeel weer terug naar kantoor gefloten hebben.
Dat laatste klopt, én veel mensen gaan uit zichzelf weer meer naar kantoor ook. Stikt ook weer van de boomers overal, evenementen gaan weer door etc etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:33:47 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206239037
ja en er worden steeds minder en kortere treinen ingezet want $kutsmoes

Het spoor heeft zijn tijd wel gehad lijkt het. Er is geen kennis van zaken meer bij de top van de spoorbedrijven, er is geen wil of mogelijkheid om een fatsoenlijk salaris te betalen dus niemand wil er meer werken, ondertussen rijzen tarieven de pan uit voor een aftakelend product. GAME OVER.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:43:21 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206239173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en er worden steeds minder en kortere treinen ingezet want $kutsmoes

Het spoor heeft zijn tijd wel gehad lijkt het. Er is geen kennis van zaken meer bij de top van de spoorbedrijven, er is geen wil of mogelijkheid om een fatsoenlijk salaris te betalen dus niemand wil er meer werken, ondertussen rijzen tarieven de pan uit voor een aftakelend product. GAME OVER.
Alles moet kapot, WEF!!!!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')