ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Rob op 26-09-2022 00:41:23 ]
Op zondag 18 september 2022 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende: Er zal een prijsverschil zijn tussen Arriva en NS. Omdat Arriva een regionale vervoerder is, in opdracht van de Provincie, zal dezelfde rit duurder zijn dan bij NS.
Het verkrijgen van een ticket en/of inchecken bij de juiste vervoerder geeft verwarring. Dit werkt wel bij andere stations, echter is Schiphol een vreemde eend in de bijt omdat buitenlandse toeristen hier niet bekend zijn met het verschil tussen NS en Arriva. Het is al ingewikkeld genoeg om een treinticket te kopen. Op schiphol had je een automaat die alleen maar treinkaartjes gaf naar Amsterdam Centraal station, dat scheelt al.
Aankomende vliegtuig passagiers zouden imo eigenlijk met hun vliegticket gratis met de trein naar plaats van bestemming moeten kunnen reizen. Ook geen last van die irritante taxirunners en andere criminelen.
Nu in IC Direct richting Rotterdam die bij Zoetermeer is gestopt en 30 minuten later weer terug richting Schiphol gaat rijden. Ach, geld terug bij vertraging eens uitproberen.
Op zondag 18 september 2022 11:43 schreef exelletor het volgende: Nu in IC Direct richting Rotterdam die bij Zoetermeer is gestopt en 30 minuten later weer terug richting Schiphol gaat rijden. Ach, geld terug bij vertraging eens uitproberen.
Ik wens je veel succes. Ik heb op dit moment zes gtbv claims en twee stakingsclaims openstaan. En het kan nog wel even duren voor de verzoeken afgehandeld worden
Op zondag 18 september 2022 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende: Op schiphol had je een automaat die alleen maar treinkaartjes gaf naar Amsterdam Centraal station, dat scheelt al.
Die automaat die bij Engelse taalkeuze automatisch voor dure 1e klas koos?
[..] Ik wens je veel succes. Ik heb op dit moment zes gtbv claims en twee stakingsclaims openstaan. En het kan nog wel even duren voor de verzoeken afgehandeld worden
Je hebt ze in ieder geval kunnen indienen. Ik krijg al twee weken lang de melding “Ons systeem is momenteel niet in staat om te beoordelen of u geld kunt terugvragen voor deze transactie. Probeer het later nog eens”.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
[..] Je hebt ze in ieder geval kunnen indienen. Ik krijg al twee weken lang de melding “Ons systeem is momenteel niet in staat om te beoordelen of u geld kunt terugvragen voor deze transactie. Probeer het later nog eens”.
Ik vraag ze altijd aan zonder ns account, dus handmatig invullen in plaats van via m'n reishistorie. Misschien werkt dat wel voor je?
[..] Aankomende vliegtuig passagiers zouden imo eigenlijk met hun vliegticket gratis met de trein naar plaats van bestemming moeten kunnen reizen. Ook geen last van die irritante taxirunners en andere criminelen.
Wie mag dat gaan betalen? Uiteindelijk de reiziger. Terwijl die er misschien helemaal niets aan heeft, bijvoorbeeld als je 's avonds laat nog naar Harlingen om Emmen moet. Dan betaal je zowel om te parkeren als om met de trein te gaan
Dan zou de NS ook boekingen van alle luchtvaartmaatschappijen moeten kunnen inzien. Anders kun je vrij eenvoudig steeds je ticket kunnen aanpassen met een andere datum.
Tering, wat een bloedzuigers bij de SNCF. ¤3 voor WiFi en vervolgens ook nog een 401 krijgen als je wil gaan betalen met een verder geheel Franse uitleg.
Krijg lekker jeuk om je rug en te korte armen. Tussenstations even bekeken, blijkbaar hobbelen we eerst drie uur langs de kust om pas bij Aix- en Provence gas te gaan geven want vanaf daar is het 3 uur naar Parijs.
Op zaterdag 17 september 2022 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja maar ik vermoed dat een toelating wel dusdanig gedetailleerd zal zijn dat er gespecificeerd zal worden dat de toelating alleen geldt voor bedrijf met panto.
Er is getest met de panto, maar de initiële reizigerstoelating is alleen in dieselmodus. Vermoedelijk zal het een formaliteit zijn om ook in e-modus te mogen rijden.
Rijdt een Ouigo/TGV duplex echt 400km/u was was m'n app een beetje in de war? Tot ongeveer een kwartier terug was de gemiddelde snelheid 270km/u. De momenten dat ik op de app keek zaten we tussen de 260 en 320, dat lijkt wel aardig te kloppen. Maar 400 lijkt me sterk.
Nu twintig de minuten voor Parijs, snelheid van 160-180.
[..] [..] Er is getest met de panto, maar de initiële reizigerstoelating is alleen in dieselmodus. Vermoedelijk zal het een formaliteit zijn om ook in e-modus te mogen rijden.
Nee dat is geen formaliteit. Hij moet worden toegelaten als dieseltrein en als elektrische trein. Bij de toelating als elektrische trein horen o.a. testen met de stroomafnemer en metingen aan de stoorstromen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Nee dat is geen formaliteit. Hij moet worden toegelaten als dieseltrein en als elektrische trein. Bij de toelating als elektrische trein horen o.a. testen met de stroomafnemer en metingen aan de stoorstromen.
Op zondag 18 september 2022 19:38 schreef Peterselieman het volgende: 300 is zo'n beetje de max in de dienstregeling, volgens mij is alleen dat nieuwe traject in het noordoosten van Frankrijk 320 per uur
Ook het stukje Aix-en-Provence tot Avignon is voor 320 geschikt (al heeft dat verschil niet heel veel nut op die 80 kilometer)
Op dinsdag 20 september 2022 10:11 schreef WcPot het volgende: Een Vechtdal GTW mag wel door heel het land rijden. Dat is ook nog een optie voor de Groningen-Schiphol trein.
In de VS een onderzoek naar aanleiding van een aanrijding tussen een trein en een boot. Alleen het onderzoek wordt gedaan door de scheepvaart-afdeling van de NTSB en dat levert een aantal nogal hilarische vragen op
Op Oebb.at kun je al de dienstregeling van 2023 vinden.
Enkele hoogtepunten:
-De ICE 27 van Dortmund (v 8:37) naar Wien (a 18:47) rijdt via Duisburg in plaats van Wuppertal.
-De EN van München naar Budapest/Zagreb/Rijkja/Venezia wordt doorgetrokken naar Stuttgart met stops in Göppingen, Ulm en Augsburg.
-De NJ Zürich-Berlin/Hamburg wordt gesplitst in een NJ Zürich-Hamburg en een NJ Zürich-Berlin/Praag
-De NJ Wien-Roma/Milano wordt ook gesplitst en de NJ naar Milano rijdt door naar Genova. Ook de NJ München-Milano rijdt door naar Genova.
-De D-Trein Wien-Budapest-Zahony-Kiev staat ondanks de speciale militaire operatie in Oekraïne gewoon in de dienstregeling.
-De EN Paris-Moskva en EN Berlin-Moskva gaan waarschijnlijk komende dienstregeling nog niet rijden door de speciale militaire operatie in Oekraïne.
Interessante aanvullingen zijn welkom.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.