abonnement Unibet Coolblue
pi_206016421



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!



[ Bericht 0% gewijzigd door Rob op 26-09-2022 00:41:23 ]
pi_206016439
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zal een prijsverschil zijn tussen Arriva en NS. Omdat Arriva een regionale vervoerder is, in opdracht van de Provincie, zal dezelfde rit duurder zijn dan bij NS.

Het verkrijgen van een ticket en/of inchecken bij de juiste vervoerder geeft verwarring. Dit werkt wel bij andere stations, echter is Schiphol een vreemde eend in de bijt omdat buitenlandse toeristen hier niet bekend zijn met het verschil tussen NS en Arriva. Het is al ingewikkeld genoeg om een treinticket te kopen. Op schiphol had je een automaat die alleen maar treinkaartjes gaf naar Amsterdam Centraal station, dat scheelt al.
Aankomende vliegtuig passagiers zouden imo eigenlijk met hun vliegticket gratis met de trein naar plaats van bestemming moeten kunnen reizen. Ook geen last van die irritante taxirunners en andere criminelen.
pi_206016454
Nu in IC Direct richting Rotterdam die bij Zoetermeer is gestopt en 30 minuten later weer terug richting Schiphol gaat rijden. Ach, geld terug bij vertraging eens uitproberen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 18 september 2022 @ 11:49:02 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206016517
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:43 schreef exelletor het volgende:
Nu in IC Direct richting Rotterdam die bij Zoetermeer is gestopt en 30 minuten later weer terug richting Schiphol gaat rijden. Ach, geld terug bij vertraging eens uitproberen.
Ik wens je veel succes. Ik heb op dit moment zes gtbv claims en twee stakingsclaims openstaan. En het kan nog wel even duren voor de verzoeken afgehandeld worden :')

twitter


twitter
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206016650
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op schiphol had je een automaat die alleen maar treinkaartjes gaf naar Amsterdam Centraal station, dat scheelt al.
Die automaat die bij Engelse taalkeuze automatisch voor dure 1e klas koos? :D
  zondag 18 september 2022 @ 12:10:31 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206016737
quote:
Op het moment zijn de GTBV-claims erg vertraagd
Bestaat er ook een GTBGTBV-V?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 18 september 2022 @ 12:15:46 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206016768
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bestaat er ook een GTBGTBV-V?
Ik vroeg al of ik rente in rekening mocht brengen, maar daar kreeg ik (wijselijk) geen reactie op. :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 18 september 2022 @ 12:52:23 #8
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206017181
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:49 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik wens je veel succes. Ik heb op dit moment zes gtbv claims en twee stakingsclaims openstaan. En het kan nog wel even duren voor de verzoeken afgehandeld worden :')
Je hebt ze in ieder geval kunnen indienen. Ik krijg al twee weken lang de melding “Ons systeem is momenteel niet in staat om te beoordelen of u geld kunt terugvragen voor deze transactie. Probeer het later nog eens”. :N
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 18 september 2022 @ 13:26:50 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206017630
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:52 schreef Eix het volgende:

[..]
Je hebt ze in ieder geval kunnen indienen. Ik krijg al twee weken lang de melding “Ons systeem is momenteel niet in staat om te beoordelen of u geld kunt terugvragen voor deze transactie. Probeer het later nog eens”. :N
Ik vraag ze altijd aan zonder ns account, dus handmatig invullen in plaats van via m'n reishistorie. Misschien werkt dat wel voor je?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 13:39:59 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206017791
quote:
80s.gif Op zondag 18 september 2022 11:41 schreef Rob het volgende:

[..]
Aankomende vliegtuig passagiers zouden imo eigenlijk met hun vliegticket gratis met de trein naar plaats van bestemming moeten kunnen reizen. Ook geen last van die irritante taxirunners en andere criminelen.
Wie mag dat gaan betalen? Uiteindelijk de reiziger. Terwijl die er misschien helemaal niets aan heeft, bijvoorbeeld als je 's avonds laat nog naar Harlingen om Emmen moet. Dan betaal je zowel om te parkeren als om met de trein te gaan

Dan zou de NS ook boekingen van alle luchtvaartmaatschappijen moeten kunnen inzien. Anders kun je vrij eenvoudig steeds je ticket kunnen aanpassen met een andere datum.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 14:09:14 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206018146
Tering, wat een bloedzuigers bij de SNCF. ¤3 voor WiFi en vervolgens ook nog een 401 krijgen als je wil gaan betalen met een verder geheel Franse uitleg.

Krijg lekker jeuk om je rug en te korte armen. Tussenstations even bekeken, blijkbaar hobbelen we eerst drie uur langs de kust om pas bij Aix- en Provence gas te gaan geven want vanaf daar is het 3 uur naar Parijs.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 september 2022 @ 16:15:37 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206019915
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een Wink kan gewoon onder de bovenleiding elektrisch rijden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja maar ik vermoed dat een toelating wel dusdanig gedetailleerd zal zijn dat er gespecificeerd zal worden dat de toelating alleen geldt voor bedrijf met panto.
Er is getest met de panto, maar de initiële reizigerstoelating is alleen in dieselmodus. Vermoedelijk zal het een formaliteit zijn om ook in e-modus te mogen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 17:05:44 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206020595
Net Aix-en-Provence uit en er wordt ook echt gas gegeven. Das weel heel bruut.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 19:29:04 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206022316
Rijdt een Ouigo/TGV duplex echt 400km/u was was m'n app een beetje in de war? Tot ongeveer een kwartier terug was de gemiddelde snelheid 270km/u. De momenten dat ik op de app keek zaten we tussen de 260 en 320, dat lijkt wel aardig te kloppen. Maar 400 lijkt me sterk.

Nu twintig de minuten voor Parijs, snelheid van 160-180.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206022409
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Rijdt een Ouigo/TGV duplex echt 400km/u was was m'n app een beetje in de war?
Ja.

Hehehehehe.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 september 2022 @ 19:38:09 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206022432
300 is zo'n beetje de max in de dienstregeling, volgens mij is alleen dat nieuwe traject in het noordoosten van Frankrijk 320 per uur
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 18 september 2022 @ 20:57:45 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206023286
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2022 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
[..]
Er is getest met de panto, maar de initiële reizigerstoelating is alleen in dieselmodus. Vermoedelijk zal het een formaliteit zijn om ook in e-modus te mogen rijden.
Nee dat is geen formaliteit. Hij moet worden toegelaten als dieseltrein en als elektrische trein. Bij de toelating als elektrische trein horen o.a. testen met de stroomafnemer en metingen aan de stoorstromen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 september 2022 @ 21:21:06 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206023536
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2022 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]
Nee dat is geen formaliteit. Hij moet worden toegelaten als dieseltrein en als elektrische trein. Bij de toelating als elektrische trein horen o.a. testen met de stroomafnemer en metingen aan de stoorstromen.

Zoiets dus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206023538
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2022 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
300 is zo'n beetje de max in de dienstregeling, volgens mij is alleen dat nieuwe traject in het noordoosten van Frankrijk 320 per uur
Ook het stukje Aix-en-Provence tot Avignon is voor 320 geschikt (al heeft dat verschil niet heel veel nut op die 80 kilometer)
pi_206038019
Een Vechtdal GTW mag wel door heel het land rijden. Dat is ook nog een optie voor de Groningen-Schiphol trein.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 14:45:37 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206040395
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:11 schreef WcPot het volgende:
Een Vechtdal GTW mag wel door heel het land rijden. Dat is ook nog een optie voor de Groningen-Schiphol trein.
Dat is de eerder genoemde Emmer lijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 september 2022 @ 15:14:55 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206040646
Zojuist een mailtje dat mijn claim van 25 augustus is goedgekeurd. Nu de rest nog :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Sport woensdag 21 september 2022 @ 01:22:08 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206047113
In de VS een onderzoek naar aanleiding van een aanrijding tussen een trein en een boot. Alleen het onderzoek wordt gedaan door de scheepvaart-afdeling van de NTSB en dat levert een aantal nogal hilarische vragen op _O-

https://twitter.com/moritzkraehe/status/1571551369877950465
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 21 september 2022 @ 08:08:42 #24
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206047625
Op Oebb.at kun je al de dienstregeling van 2023 vinden.

Enkele hoogtepunten:

-De ICE 27 van Dortmund (v 8:37) naar Wien (a 18:47) rijdt via Duisburg in plaats van Wuppertal.

-De EN van München naar Budapest/Zagreb/Rijkja/Venezia wordt doorgetrokken naar Stuttgart met stops in Göppingen, Ulm en Augsburg.

-De NJ Zürich-Berlin/Hamburg wordt gesplitst in een NJ Zürich-Hamburg en een NJ Zürich-Berlin/Praag

-De NJ Wien-Roma/Milano wordt ook gesplitst en de NJ naar Milano rijdt door naar Genova. Ook de NJ München-Milano rijdt door naar Genova.

-De D-Trein Wien-Budapest-Zahony-Kiev staat ondanks de speciale militaire operatie in Oekraïne gewoon in de dienstregeling.

-De EN Paris-Moskva en EN Berlin-Moskva gaan waarschijnlijk komende dienstregeling nog niet rijden door de speciale militaire operatie in Oekraïne.

Interessante aanvullingen zijn welkom.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 september 2022 @ 09:25:59 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206048398
Hee NS wanneer gaan jullie de reisplanner eens aanpassen? Het is jullie misschien ontgaan, maar Lelystad - Dronten ligt eruit 8)7 Ook volgende week.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')