Ja, net zo soepel. Een elektrische deken is veel stuggerquote:Op maandag 3 oktober 2022 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon een snuggie gekruist met een elektrische deken
Eh, gewoon ophangen op een wasrek? Ik heb echt nog nooit een wasdroger gehad en doe de verwarming ook niet speciaal aan om de was te drogen. Het duurt wat langer, maar het wordt gewoon droog hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:38 schreef eudaemonia het volgende:
Weet iemand nog een slimme manier om was die niet in de droger mag te drogen als het straks kouder gaat worden? (liefst zonder dat de verwarming aan hoeft).
Ophangen in een kamer waar de zon binnen kan schijnen, en waar je een raam open kunt zetten. Hoeft niet ver open.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:38 schreef eudaemonia het volgende:
Weet iemand nog een slimme manier om was die niet in de droger mag te drogen als het straks kouder gaat worden? (liefst zonder dat de verwarming aan hoeft).
Da’s hier ook. Geen droger, altijd op een rek (zie vorige pagina)quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, gewoon ophangen op een wasrek? Ik heb echt nog nooit een wasdroger gehad en doe de verwarming ook niet speciaal aan om de was te drogen. Het duurt wat langer, maar het wordt gewoon droog hoor.
Maar sommige broeken kan ik 2 dagen aan het droogrek hangen en dan zijn ze nog steeds niet helemaal droog, is dat wel okay dan?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:41 schreef Isabeau het volgende:
Het duurt wat langer, maar het wordt gewoon droog hoor.
Zorg dat de dikke stukken vrij hangen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:47 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Maar sommige broeken kan ik 2 dagen aan het droogrek hangen en dan zijn ze nog steeds niet helemaal droog, is dat wel okay dan?
Misschien extra centrifugeren? Zodat ze al wat droger zijn? Wat is jouw situatie? Balkon, tuin, iets overdektsquote:Op maandag 3 oktober 2022 23:47 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Maar sommige broeken kan ik 2 dagen aan het droogrek hangen en dan zijn ze nog steeds niet helemaal droog, is dat wel okay dan?
Waarom zou dat niet ok zijn? Er kan niets gebeuren hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:47 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Het moet niet te lang duren want dan gaat het stinken ...quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet ok zijn? Er kan niets gebeuren hoor.
Als je zorgt dat je wasrek een beetje handig indeelt, kan dat veel schelen. Dikke dingen zo breed en vrij mogelijk ophangen, af en toe omdraaien als je haast hebt.
Als je natte was niet uitslaat en op een prop ergens laat liggen gaat het stinken ja. Van normaal op een wasrek hangen niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:55 schreef maily het volgende:
[..]
Het moet niet te lang duren want dan gaat het stinken ...
De boorden of capuchons bv, dat zijn dikke stukken stof.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je natte was niet uitslaat en op een prop ergens laat liggen gaat het stinken ja. Van normaal op een wasrek hangen niet.
Jawel, je was kan gaan stinken. Ik trek de geur van slecht gedroogde was echt voor geen meter, en dan moet er weer een 60 graden was tegenaan om die geur er weer uit te krijgen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet ok zijn? Er kan niets gebeuren hoor.
Of de wifipunten. Wij hebben drie wifipunten van Delta gekregen omdat de originele router niet het volledige huis kon afdekken. Die dingen gebruiken 5 watt per stuk, ons continuverbruik is daarmee gestegen van 25w naar 40w. Toch zo'n 130kWh per jaar er bij.quote:Op zaterdag 24 september 2022 20:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wacht maar tot je de pomp van de vloerverwarming meet.
Als het vochtig is in je huis en er is niet voldoende ventilatie dan blijft de was in het voorjaar in najaar in natte periodes zolang nat dat het enorm gaat stinken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:55 schreef Isdatzo het volgende:
Was die gaat stinken op het wasrek? Daar heb ik nog nooit van gehoord, laat staan meegemaakt.
echt nooit van elektrische wasrekken gehoord. goh, elke dag leer je weer ietsquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jawel, je was kan gaan stinken. Ik trek de geur van slecht gedroogde was echt voor geen meter, en dan moet er weer een 60 graden was tegenaan om die geur er weer uit te krijgen.
Daarom heb ik ook elektrische wasrekken voor de winter![]()
Elektrische wasrekken? Nooit van gehoord, maar ze lijken echt te bestaan. En hoe lang duurt het dan voor je was droog is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jawel, je was kan gaan stinken. Ik trek de geur van slecht gedroogde was echt voor geen meter, en dan moet er weer een 60 graden was tegenaan om die geur er weer uit te krijgen.
Daarom heb ik ook elektrische wasrekken voor de winter![]()
Dit. En de was ruim ophangen, ik laat vaak een lijntje er tussen zodat er genoeg ventilatie ruimte tussen zit. En als je echt haast hebt kan je er nog een ventilator op zetten.quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:42 schreef maily het volgende:
[..]
Ophangen in een kamer waar de zon binnen kan schijnen, en waar je een raam open kunt zetten. Hoeft niet ver open.
Hang je die broeken wel op aan wasknijpers, dus niet gedrapeerd over een lijntje?quote:Op maandag 3 oktober 2022 23:47 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat kleding van boven naar beneden droogt. Aan de pijpen hangen droogt een broek wel mooier maar zeker niet sneller. Ik hang broeken altijd aan de broekband maar dan wel zo dat de broek open staat. Dus zeg maar knijpers bij de de twee lusjes aan de achterkant. Of de broekband (achterkant) klemmen in een rok hanger.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 10:54 schreef Lienekien het volgende:
Ook kun je ze ophangen aan de pijpen, dan drogen de dikkere delen ook sneller.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat kleding van boven naar beneden droogt. Aan de pijpen hangen droogt een broek wel mooier maar zeker niet sneller. Ik hang broeken altijd aan de broekband maar dan wel zo dat de broek open staat. Dus zeg maar knijpers bij de de twee lusjes aan de achterkant. Of de broekband (achterkant) klemmen in een rok hanger.
De kern van het verhaal is dat je zo weinig als mogelijk lagen tegen elkaar wilt hebben. En voldoende ventileren in de droogruimte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |