abonnement Unibet Coolblue
pi_206001733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Er was zo'n voorbeeld met een Tesla achter een paard en wagen, waarbij het object voortdurend veranderde tussen een vrachtwagen en iets anders omdat het geen chocola kon maken van wat het zag.
Bierfiets ook zoiets. Of een carnavalswagen. Het is wat flauw natuurlijk. Maar het is moeilijk, zeer moeilijk. De commercie is niet gediend bij zo'n inzicht uiteraard. En dan gaat het serieus over "level 5" en meer. Alsof dat ooit zal bestaan.

Je kunt natuurlijk wel "fly by wire" zones maken op de snelweg. Maar dan zitten ze dus aan een draadje, niet autonoom.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 17 september 2022 @ 07:44:37 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206004333
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:05 schreef Bocaj het volgende:
Maar even bij de bron lezen want Volkskrant maar niet achter betaalmuur...

Ook fabrikanten denken nu: die zelfrijdende auto komt er wellicht nooit...

De mensen van Petrolheads zeiden het altijd al... "Autonoom blijft een droom!"...
Goh... :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 september 2022 @ 07:49:02 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206004346
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 21:19 schreef Id_do_her het volgende:
In vliegtuigen hebben ze al lang deze optie.
En vliegverkeer is dan ook echt vergelijkbaar met het dagelijkse verkeer op straat. :')

En daarnaast, als een bepaalde vlucht een instructie krijgt van de verkeersleiding (wijziging hoogte of richting), moeten de vliegers een handmatige invoer doen. De autopilot kan dat niet zelf. Dus, nee, een vliegtuig is niet volledig autonoom.

[ Bericht 8% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 17-09-2022 07:54:06 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 september 2022 @ 07:58:34 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206004384
Eerlijk gezegd, voor woon werkverkeer lijkt me het heerlijk. Of lange reizen.
Gaat nog wel een tijdje duren.
  zaterdag 17 september 2022 @ 08:20:37 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206004504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:40 schreef nils7 het volgende:

PetrolHeads... die 2 fossielen die alles waar geen bezine in gaat afschiet of zelfs moeite voor doet om in diskrediet te brengen.

A worthy cause. ^O^

Vraagje: Welke taal probeer je eigenlijk te schrijven? Met samengeknepen ogen lijkt het op Nederlands, maar dat is het niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 september 2022 @ 08:45:47 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206004626
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
A worthy cause. ^O^

Vraagje: Welke taal probeer je eigenlijk te schrijven? Met samengeknepen ogen lijkt het op Nederlands, maar dat is het niet.
Je bent eigenlijk net Joop Braakhekke die Keith Floyd nadeed, in jouw geval Joop Braakhekke die Jeremy Clarkson nadoet.
  zaterdag 17 september 2022 @ 09:01:31 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206004735
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:05 schreef Bocaj het volgende:
Maar even bij de bron lezen want Volkskrant maar niet achter betaalmuur...

Ook fabrikanten denken nu: die zelfrijdende auto komt er wellicht nooit...

De mensen van Petrolheads zeiden het altijd al... "Autonoom blijft een droom!"...
nee we blijven paard en wagen rijden

die zelfrijdende koets die komt er nooit

het moet verboden worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 september 2022 @ 09:06:25 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206004776
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Je bent eigenlijk net Joop Braakhekke ...
Als je aan Joop Braakhekke refereeft, opereren wij zeker niet op hetzelfde niveau. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 september 2022 @ 09:09:53 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206004806
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:01 schreef michaelmoore het volgende:

nee we blijven paard en wagen rijden

Bedoelde jij?

quote:
Nee, we blijven paard en wagen rijden.
Godverdomme, man. Interpunctie.



Zag eergisteren nog een pas-getrouwd stelletje in een koetsje met paarden. Leuk, man. Toch zonde als ze dan worden verpulverd door een 'autonome' Tesla.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 september 2022 @ 09:20:25 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206004906
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als je aan Joop Braakhekke refereeft, opereren wij zeker niet op hetzelfde niveau. :')
We zijn het eindelijk een keer eens.
  zaterdag 17 september 2022 @ 10:28:04 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206005578
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Bedoelde jij?
[..]
Godverdomme, man. Interpunctie.

[ afbeelding ]

Zag eergisteren nog een pas-getrouwd stelletje in een koetsje met paarden. Leuk, man. Toch zonde als ze dan worden verpulverd door een 'autonome' Tesla.
nee dat kan niet , autonoom tesla heeft ogen net als jij, maar dan 20 ogen en verschillende ogen en denkt en reageert 100.000 keer sneller dan jij, maakt alleen andere fouten dan jij




[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2022 10:34:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:07 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206005607
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:28 schreef michaelmoore het volgende:

nee dat kan niet
De praktijk heeft al aangetoond dat dat wel degelijk kan.

quote:
autonoom tesla heeft ogen net als jij, maar dan 20 ogen en denkt en reageert 100.000 keer sneller dan jij
En dat is allemaal niet genoeg om in Rome een kwartiertje rond te rijden zonder brokken te maken. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 september 2022 @ 10:33:46 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206005640
musk had FSD toch allang opgelost. wat is dit terugkrabbelen nou ineens?

dus alle critici hadden gelijk over hem en zijn overdreven claims en beloftes?

huh?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 17 september 2022 @ 10:36:17 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206005669
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:33 schreef SpecialK het volgende:
musk had FSD toch allang opgelost. wat is dit terugkrabbelen nou ineens?

dus alle critici hadden gelijk over hem en zijn overdreven claims en beloftes?

huh?
opgelost ?? SD zal nooit perfect zijn , net als jij dat niet bent

het aantal ongelukken zal wel met een factor 100.000 dalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206006412
quote:
Het is een ongeluk met Autopilot geactiveerd.
Voor de duidelijkheid: Autopilot draait op heel andere software (stack) en is geen FSD.

Autopilot is een adaptieve cruise control met lane assist en wat andere trucjes.
Meer kan het niet en mag het ook niet wegens wetgeving.

Mijn Volvo heeft "Pilot Assist" en "ACC" en kan dus ook zelf volgen en tussen de lijntjes rijden maar als ik ergens bovenop knal omdat ik ondertussen de krant lees, dan ben ik verantwoordelijk, niet de auto.

FSD Bèta wordt ontwikkeld met als doel de bestuurder uiteindelijk te vervangen. Alleen geregistreerde bèta-users met een hoge rijscore (dit wordt geregistreerd voor dit doel) kunnen zich aanmelden.
En ook als je daaraan deelneemt moet je altijd je handen op het stuur houden en ieder moment kunnen ingrijpen, want het is bèta
Momenteel werkt FSD nog niet op autosnelwegen, in dat geval draai je nog op de Autopilot software stack.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat dit samengevoegd wordt.

Doe ermee wat je wil maar weet dat er onderscheid is en dat het nutteloos is om Autopilot ongevallen (waar de bestuurder overigens ook altijd zelf moet kunnen ingrijpen) toe te schrijven aan FSD.
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:57:00 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206006492
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is een ongeluk met Autopilot geactiveerd.
Voor de duidelijkheid: Autopilot draait op heel andere software (stack) en is geen FSD.

Autopilot is een adaptieve cruise control met lane assist en wat andere trucjes.
Meer kan het niet en mag het ook niet wegens wetgeving.

Mijn Volvo heeft "Pilot Assist" en "ACC" en kan dus ook zelf volgen en tussen de lijntjes rijden maar als ik ergens bovenop knal omdat ik ondertussen de krant lees, dan ben ik verantwoordelijk, niet de auto.

FSD Bèta wordt ontwikkeld met als doel de bestuurder uiteindelijk te vervangen. Alleen geregistreerde bèta-users met een hoge rijscore (dit wordt geregistreerd voor dit doel) kunnen zich aanmelden.
En ook als je daaraan deelneemt moet je altijd je handen op het stuur houden en ieder moment kunnen ingrijpen, want het is bèta
Momenteel werkt FSD nog niet op autosnelwegen, in dat geval draai je nog op de Autopilot software stack.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat dit samengevoegd wordt.

Doe ermee wat je wil maar weet dat er onderscheid is en dat het nutteloos is om Autopilot ongevallen (waar de bestuurder overigens ook altijd zelf moet kunnen ingrijpen) toe te schrijven aan FSD.
er komt een tijd dat je een leeg voertuig of met al enkele passagiers erin, met je mobiel kunt oproepen , om je naar een positie te brengen,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206007130
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er komt een tijd dat je een leeg voertuig of met al enkele passagiers erin, met je mobiel kunt oproepen , om je naar een positie te brengen,
De vraag is alleen of wij dat gaan meemaken voordat we zelf niet meer mogen rijden wegens ouderdom.
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:56:05 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206007375
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De vraag is alleen of wij dat gaan meemaken voordat we zelf niet meer mogen rijden wegens ouderdom.
ik misschien niet, omdat ik 70 ben
maar mijn kinderen wel

Het is net zo zeker als dat chriet titulaer in 1980 voorspelde dat de krant via glasvezel naar ons toe zou komen , we op de fiets kunnen telefoneren en we digitaal zouden gaan winkelen in het jaar 2000
Iedereen dacht die man is knettergek , met zijn rare stemmetje
Griet Kietelaer is het met hem eens overigens


[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2022 18:35:46 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206007413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik misschien niet, omdat ik 70 ben
maar mijn kinderen wel

Het is net zo zeker als dat chriet titulaer in 1970 voorspelde dat de krant via glasvezel naar ons toe zou komen , we op de fiets kunnen telefoneren en we digitaal zouden gaan winkelen in het jaar 2000
Iedereen dacht die man is knettergek , met zijn rare stemmetje

De opname is van de 80's iig, niet de 70's ;)
pi_206007941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik misschien niet, omdat ik 70 ben
maar mijn kinderen wel

Het is net zo zeker als dat chriet titulaer in 1980 voorspelde dat de krant via glasvezel naar ons toe zou komen , we op de fiets kunnen telefoneren en we digitaal zouden gaan winkelen in het jaar 2000
Iedereen dacht die man is knettergek , met zijn rare stemmetje
Wat een held was dat he _O_
  zaterdag 17 september 2022 @ 18:53:19 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206009642
Griet Kietelaer zou gezegd hebben dat je met je telefoon je positie kan doorgeven aan een taxi die je dan komt ophalen naar de positie die je ook met je mobiel doorgeeft met chaufeur en later ook zonder chaufeur

Dus dat de lege taxi of al met anderen erin je op komt halen en dan voortdurend mensen aflevert op hun bestemming, dus met 4 beschikbare zitplaatsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206010075
Tjah, wat hebben autoleleveranciers hiermee te winnen? Als auto's volledig gerobotiseerd zijn kun je ze veel makkelijker delen met de app. X wordt eerst weggebracht, dan y, etc etc.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_206010264
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah, wat hebben autoleleveranciers hiermee te winnen? Als auto's volledig gerobotiseerd zijn kun je ze veel makkelijker delen met de app. X wordt eerst weggebracht, dan y, etc etc.
Van alles, omdat er plenty mensen zijn die zo'n ding zouden kopen. De eerste fabrikant die er in slaagt om een volledig autonome auto te maken heeft goud in handen.

Wanneer dat gaat gebeuren, beats me. Hangt volledig af van de ontwikkelingen in AI eigenlijk. Ogen, oren en andere zintuigen kunnen we een auto al geven, nu moet het ding alleen slim genoeg worden om het met al die info beter te kunnen doen dan een menselijke bestuurder.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 17 september 2022 @ 19:55:16 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206010370
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah, wat hebben autoleleveranciers hiermee te winnen? Als auto's volledig gerobotiseerd zijn kun je ze veel makkelijker delen met de app. X wordt eerst weggebracht, dan y, etc etc.
het is inderdaad het einde van de automobiel industrie voor veel merken

het eigen bezit van een euto is dan wel echt een luxe als je met je buren een autonome auto kunt delen , die je op komt halen in bij de kroeg, in het midden van de stad op komt halen of naar het vliegveld brengt

een eigen auto is dan meer een last en een kostenpost
ik heb een auto, maar ik gebruik hem wekenlang niet

Overigens gaan nieuwe auto s nu al 30 jaar mee zonder problemen , dus er zullen er wel wat merkenfailliet gaan de komende decennia
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206010449
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is inderdaad het einde van de automobiel industrie voor veel merken

het eigen bezit van een euto is dan wel echt een luxe als je met je buren een autonome auto kunt delen , die je op komt halen in bij de kroeg, in het midden van de stad op komt halen of naar het vliegveld brengt

een eigen auto is dan meer een last en een kostenpost
ik heb een auto, maar ik gebruik hem wekenlang niet

Overigens gaan nieuwe auto s nu al 30 jaar mee zonder problemen , dus er zullen er wel wat merkenfailliet gaan de komende decennia
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.

Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.

Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Van alles, omdat er plenty mensen zijn die zo'n ding zouden kopen. De eerste fabrikant die er in slaagt om een volledig autonome auto te maken heeft goud in handen.

Wanneer dat gaat gebeuren, beats me. Hangt volledig af van de ontwikkelingen in AI eigenlijk. Ogen, oren en andere zintuigen kunnen we een auto al geven, nu moet het ding alleen slim genoeg worden om het met al die info beter te kunnen doen dan een menselijke bestuurder.
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')