Alsof jij dat al wist.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heel FOK! bedankt je dat je deze overduidelijke informatie nog even wat extra kracht hebt bij gezet.
Die 100% zelfrijdende auto's, zijn dat dan allemaal Dacia's of BMW's?quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:
Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?
Level 4 toch wel hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ik zit er zo eens wat over te lezen en eigenlijk zitten we dus pas op level 2-3 van autonoom rijden.
https://images.synopsys.c(...)00&ts=1661796884358&$responsive$&fit=constrain&dpr=off[ afbeelding ]
wat een raar antwoord waarin je er soort van expres vanuit gaat dat ik iets niet snap.quote:Op zaterdag 17 september 2022 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opgelost ?? SD zal nooit perfect zijn , net als jij dat niet bent
het aantal ongelukken zal wel met een factor 100.000 dalen
iets zoals dit is er niet ineens wereldwijdquote:Op zondag 18 september 2022 12:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
wat een raar antwoord waarin je er soort van expres vanuit gaat dat ik iets niet snap.
met FSD oplossen bedoel ik dat voor meeste situaties (modussen zoals vrwchtwagenverkeer, drukke binnensteden, etc..) de computer minder schade en letsel veroorzaakt dan een gemiddelde (doch vaardige) menselijke bestuurder.
Daar zijn we nog zo ver van verwijderd dat het lachwekkend is om jaar na jaar Musk te zien beloven dat het er over een paar maandjes wel is.
Als een kind wat pappa belooft morgen die lego-titanic af te hebben na het in elkaar zetten van 1 reddingbootje.
En al 10 jaar en de vooruitgang is vrijwel non-existent. Dus wachten we op het moment dat de auto-fabrikanten zeggen 'Te veel kosten voor veel te weinig. We zijn er klaar mee'.quote:Op zondag 18 september 2022 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
eerst in test gebieden , die zijn er al volop
zeg dat maar tegen elon musk. niet tegen mij.quote:Op zondag 18 september 2022 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iets zoals dit is er niet ineens
Jaja we zijn bekend met je Elon-trauma.quote:Op zondag 18 september 2022 13:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
zeg dat maar tegen elon musk. niet tegen mij.
Dus wachten we op de eerste stad die er officeel mee aan de slag gaat en dan afwachten waarmee de meeste ongelukken gebeurenquote:Op zondag 18 september 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En al 10 jaar en de vooruitgang is vrijwel non-existent. Dus wachten we op het moment dat de auto-fabrikanten zeggen 'Te veel kosten voor veel te weinig. We zijn er klaar mee'.
China. Volledig vertrouwen in de transparante overheid daar dat ze ook keurig elk incident melden.quote:Op zondag 18 september 2022 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus wachten we op de eerste stad die er officeel mee aan de slag gaat en dan afwachten waarmee de meeste ongelukken gebeuren
koetsen zonder paard ervoor was ook een hele stap
er worden miljarden in gepompt, omdat wie de beste en betrouwbaarste software heeft , ook de grootste licentieverkoper zal wordenquote:Op zondag 18 september 2022 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
China. Volledig vertrouwen in de transparante overheid daar dat ze ook keurig elk incident melden.
Geen idee. Vanwaar de vraag?quote:Op zondag 18 september 2022 06:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die 100% zelfrijdende auto's, zijn dat dan allemaal Dacia's of BMW's?
automerk is dan niet belangrijk, de software is belangrijkquote:Op zondag 18 september 2022 06:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die 100% zelfrijdende auto's, zijn dat dan allemaal Dacia's of BMW's?
quote:Who needs a car made with heavier-gauge steel and eight airbags (not to mention a body shop) if accidents are so rare?
Who needs a parking spot close to work if your car can drive you there, park itself miles away, only to pick you up later?
Who needs to buy a flight from Boston to Cleveland when you can leave in the evening, sleep much of the way, and arrive in the morning?
Indeed, one of Google s goals is to facilitate car-sharing.
Ik snap ook wel dat het min of meer reclame filmpjes zijn maar met name dat eerste filmpje geeft wel aan hoe gecompliceerd verkeer is. Ik moet nog zien of ik daar zonder te zweten zou kunnen rijden. Als ze het inderdaad in dergelijk verkeer voor elkaar krijgen op level vier of vijf dan wil ik best even applaudisseren.quote:
Muskratquote:Op zondag 18 september 2022 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jaja we zijn bekend met je Elon-trauma.
Waymo zit momenteel op level 4.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ik zit er zo eens wat over te lezen en eigenlijk zitten we dus pas op level 2-3 van autonoom rijden.
https://images.synopsys.c(...)00&ts=1661796884358&$responsive$&fit=constrain&dpr=off[ afbeelding ]
Welke technologie tolereer jij eigenlijk wel in de auto?quote:Op zondag 18 september 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En al 10 jaar en de vooruitgang is vrijwel non-existent. Dus wachten we op het moment dat de auto-fabrikanten zeggen 'Te veel kosten voor veel te weinig. We zijn er klaar mee'.
Teleporteren?quote:Op maandag 19 september 2022 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige reden dat er geen zelfrijdende auto komt is omdat we tegen die tijd veel geavanceerdere vervoersmiddelen hebben. Daarom hebben we nu geen paarden met elektrische ramen.
The Jetsons.quote:
De afgelopen 10 jaar zijn er forse stappen gezet. Op de snelwegen is het al beter dan de mens.quote:Op zondag 18 september 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En al 10 jaar en de vooruitgang is vrijwel non-existent. Dus wachten we op het moment dat de auto-fabrikanten zeggen 'Te veel kosten voor veel te weinig. We zijn er klaar mee'.
CJS komt mij over dat ie een startmotor nog net wil accepteren, tijdens het rijden in de benzine wil roeren en alles moet analoog zijn.quote:Op maandag 19 september 2022 16:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De afgelopen 10 jaar zijn er forse stappen gezet. Op de snelwegen is het al beter dan de mens.
Ok, daar is het ook voor de technologie behapbaar. Maar toch.
en een reservewiel met extra binnenband, een krik in de auto, die je ook kan gebruiken om de auto aan te slingerenquote:Op maandag 19 september 2022 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
CJS komt mij over dat ie een startmotor nog net wil accepteren, tijdens het rijden in de benzine wil roeren en alles moet analoog zijn.
Op de kofferbak buiten of twee stuks achter de voorspatborden voor de treeplankquote:Op maandag 19 september 2022 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en een reservewiel met extra binnenband
Ik denk dat het ook wat te maken kan hebben met dat Musk hier veel in investeert. CJS krijgt jeuk van Tesla cs…quote:Op maandag 19 september 2022 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
CJS komt mij over dat ie een startmotor nog net wil accepteren, tijdens het rijden in de benzine wil roeren en alles moet analoog zijn.
waar het om gaat bij self driving is interpretatie van gegevens zoals jij dat zelf ook doet , niets meer en niets minder ,quote:Op maandag 19 september 2022 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige reden dat er geen zelfrijdende auto komt is omdat we tegen die tijd veel geavanceerdere vervoersmiddelen hebben. Daarom hebben we nu geen paarden met elektrische ramen.
Het zijn juist vrij weinig autofabrikanten die bezig zijn met het "kraken" van autonoom rijden.quote:Op zondag 18 september 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En al 10 jaar en de vooruitgang is vrijwel non-existent. Dus wachten we op het moment dat de auto-fabrikanten zeggen 'Te veel kosten voor veel te weinig. We zijn er klaar mee'.
Bosch maakt geeneens zelf autos, maar is een belangrijke speler, Tesla leunt nogal op Bosch systemenquote:Op maandag 19 september 2022 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn juist vrij weinig autofabrikanten die bezig zijn met het "kraken" van autonoom rijden.
Autofabrikanten beperken zich vooral tot varianten op rij-assistenten met namen als "BlueCruise", "Pilot Assist", "Travel Assist", "Drive Pilot", etc. Dat gaat meestal om adaptieve cruise control, lane assist, borden lezen, parkeerhulp, etc.
De voertuigen hebben meestal ook niet voldoende sensoren, camera's en computer hardware (rekenkracht) om veel meer te kunnen dan dat.
Alleen Tesla heeft standaard sinds 2016 (?) een stuk of 8 camera's aan boord waarmee ook echt iets concreets gedaan kan worden. Tesla heeft daardoor ook honderdduizenden auto's op de weg om hun AI-systemen te kunnen voeden met verkeerssituaties en die situaties duizenden keren te kunnen simuleren en daarmee de AI te trainen.
Kijk je naar bedrijven die zich serieus bezig houden met "autonoom rijden" dan kom je naast Tesla vooral uit op Waymo, Cruise, Uber, Lyft, Aurora, Apple (project "Titan"), Zoox, etc. Niet bepaald je standaard autofabrikant.
https://nos.nl/artikel/24(...)matige-intelligentiequote:Straks fabrikanten aansprakelijk bij schade door kunstmatige intelligentie
Dat is vooral slecht nieuws voor verzekeringsmaatschappijen. Dan heb je als bezitter/gebruiker geen verzekering meer nodig want de merken zijn groot zat dat risico zelf te dragen.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dit gaat niet helpen.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)matige-intelligentie
Verzekeringsmaatschappijen zorgen er altijd voor dat zij niet de rekening gaan betalen.quote:Op woensdag 28 september 2022 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Dat is vooral slecht nieuws voor verzekeringsmaatschappijen.
verzekering tegen krassen en pech of derden zal altijd blijven, minder schade is meer winstquote:Op woensdag 28 september 2022 16:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is vooral slecht nieuws voor verzekeringsmaatschappijen. Dan heb je als bezitter/gebruiker geen verzekering meer nodig want de merken zijn groot zat dat risico zelf te dragen.
de beste software zal winnen en dan geef ik Apple en Tesla de beste kansenquote:Op maandag 19 september 2022 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn juist vrij weinig autofabrikanten die bezig zijn met het "kraken" van autonoom rijden.
Autofabrikanten beperken zich vooral tot varianten op rij-assistenten met namen als "BlueCruise", "Pilot Assist", "Travel Assist", "Drive Pilot", etc. Dat gaat meestal om adaptieve cruise control, lane assist, borden lezen, parkeerhulp, etc.
De voertuigen hebben meestal ook niet voldoende sensoren, camera's en computer hardware (rekenkracht) om veel meer te kunnen dan dat.
Alleen Tesla heeft standaard sinds 2016 (?) een stuk of 8 camera's aan boord waarmee ook echt iets concreets gedaan kan worden. Tesla heeft daardoor ook honderdduizenden auto's op de weg om hun AI-systemen te kunnen voeden met verkeerssituaties en die situaties duizenden keren te kunnen simuleren en daarmee de AI te trainen.
Kijk je naar bedrijven die zich serieus bezig houden met "autonoom rijden" dan kom je naast Tesla vooral uit op Waymo, Cruise, Uber, Lyft, Aurora, Apple (project "Titan"), Zoox, etc. Niet bepaald je standaard autofabrikant.
We hebben het over aansprakelijkheid. Een autonome auto die iemand doodrijdt wordt dus altijd de schuld van de fabrikant. En terecht, natuurlijk.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
verzekering tegen krassen en pech of derden zal altijd blijven,
Dit is zo waar. De meest winstgevende onderdelen van verzekeraars zijn de afdelingen die er op gericht zijn onder claims uit te komen.quote:Op woensdag 28 september 2022 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Verzekeringsmaatschappijen zorgen er altijd voor dat zij niet de rekening gaan betalen.
er komt een tijd dat je een auto wilt die ook autonoom kan rijden en ook leeg naar je toe kan komen om je op te halen , mocht het zover komenquote:Op woensdag 28 september 2022 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We hebben het over aansprakelijkheid. Een autonome auto die iemand doodrijdt wordt dus altijd de schuld van de fabrikant. En terecht, natuurlijk.
En dat zal het voor fabrikanten een klap minder interessant maken. Uberhaupt, trouwens. Een fabrikant verdient niets extra aan een autonome auto. En als de verdiensten en de 'prestige' niet opwegen tegen de potentiele kosten en risico's, is het een zeer aannemelijk verhaal dat ze het uiteindelijk gewoon laten zitten.
Wishfull thinkingquote:Op woensdag 28 september 2022 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
er komt een tijd dat je een auto wilt die ook autonoom kan rijden en ook leeg naar je toe kan komen om je op te halen , mocht het zover komen
Tesla software? Daar ga jij op vertrouwen? Omdat Tesla zo'n uitstekend en betrouwbaar merk is?quote:de beste software zal winnen, ik zie Tesla de software gaan verkopen en je een auto wilt met Tesla software
ik denk niet dat microsoft die SD software heeft, apple wel , waymo en Google ookquote:Op woensdag 28 september 2022 21:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wishfull thinking
[..]
Tesla software? Daar ga jij op vertrouwen? Omdat Tesla zo'n uitstekend en betrouwbaar merk is?![]()
Kies ik nog liever voor Microsoft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |