de eerste koetsen zonder paard ervoor dat was ook ff wennenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.
Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.
Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben
[..]
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
De wereldwijde automarkt is al decennia een vechtmarktquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.
Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.
Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben
[..]
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk, omdat er geen massa produktie zal komen van miljoenen autos , wat echt een bestaans voorwaarde isquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De wereldwijde automarkt is al decennia een vechtmarkt.
Het gaat erom om de eerste te zijn, of iig heel snel na de eerste te komen, de fabrikant die dat lukt zal namelijk een enorm voordeel hebben.
Eigen autobezit zal misschien op termijn er onder lijden maar daar zal tegenover staan dat als het delen van auto's echt een grote vlucht neemt het gebruik van auto's goedkoper zal worden per kilometer, en daarmee zal de vraag toenemen. Plus dat mensen die niet willen of kunnen rijden ineens ook weer consument kunnen worden van autogebruik.
Als autofabrikant zeggen "ja, daar gaan we niet in mee hoor" is iig een stupide strategie. Ze kiezen er dan ook niet voor. Van budget tot premium, meer en geavanceerdere rijhulpen zijn de trend en dat zal nog wel even zo blijven.
Wat moet die Turkse SUV in een topic over zelfrijdende auto's?quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk
https://www.autovisie.nl/nieuws/togg-naar-nederland/
Die Musk zal er niet voor Jan Doedel bijgehaald zijnquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat moet die Turkse SUV in een topic over zelfrijdende auto's?
Bosch?quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Musk zal er niet voor Jan Doedel bijgehaald zijn
delen van software bijvoorbeeld
erzijn slecht enkele software leveranciers , daar zal Tesla zeker bij horen, Waymo , Baidu en Apple
https://waymo.com/
Massaproductie is niet echt noodzakelijk als je standaard onderdelen in elkaar zet. Je hebt namelijk nauwelijks ontwikkelingskostenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk, omdat er geen massa produktie zal komen van miljoenen autos , wat echt een bestaans voorwaarde is
https://www.autovisie.nl/nieuws/togg-naar-nederland/
Heel FOK! bedankt je dat je deze overduidelijke informatie nog even wat extra kracht hebt bij gezet.quote:Op zaterdag 17 september 2022 07:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En vliegverkeer is dan ook echt vergelijkbaar met het dagelijkse verkeer op straat.
En daarnaast, als een bepaalde vlucht een instructie krijgt van de verkeersleiding (wijziging hoogte of richting), moeten de vliegers een handmatige invoer doen. De autopilot kan dat niet zelf. Dus, nee, een vliegtuig is niet volledig autonoom.
en polen heeft nu ook eene eigen automerkquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Massaproductie is niet echt noodzakelijk als je standaard onderdelen in elkaar zet. Je hebt namelijk nauwelijks ontwikkelingskosten
Met de elektrische auto kan iedereen met geld een automerk op de markt brengen, je laat een studio een ontwerp maken, van standaard onderdelen in een Foxconn fabriek in elkaar zetten en je brengt hem op de markt. Je kan alles van begin tot einde uitbesteden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en polen heeft nu ook eene eigen automerk
https://izera.com/
Gemak. We zijn van nature nogal luiquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?
Dat is het nu juist, ieder land wil ook een eigen autoindustriequote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Met de elektrische auto kan iedereen met geld een automerk op de markt brengen, je laat een studio een ontwerp maken, van standaard onderdelen in een Foxconn fabriek in elkaar zetten en je brengt hem op de markt. Je kan alles van begin tot einde uitbesteden.
zelf rijdend voertuig is een mijlpaal in artificial intellligencequote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?
Je kunt bedenken dat als zo'n zelfrijdende auto een fout maakt dat dit een gigantisch grote impact zal hebben. waar de meeste ongelukken op 80 km-wegen gebeuren, zullen ongevallen met zelfrijdende auto's op de snelweg plaatsvinden.
een ander probleem is dat de systemen voor zelf rijdende autos ontiegelijk kwetsbaar zijn. zo moet bij het minst geringste deukje alles opnieuw uitgelijnd worden, net als bij autos met rijhulpsystemen (ADAC). Als later iemand denkt dit zelf te kunnen inregelen dan heb je een levensgevaarlijk projectiel op de weg. En gezien de torenhoge kosten die een schadeherstel gaat kosten met rijhulp- of autopilot, is die kans aanwezig dat men zelf aan de klus gaat.
De vraag is echter of VW (of Tesla) een soort Medion van de autoindustrie willen worden, cq überhaupt het besef hebben dat dit hun toekomst is.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is het nu juist, ieder land wil ook een eigen autoindustrie
Terwijl het veel slimmer is om dit uit te besteden aan een VW of een TESLA in Duitsland , die veel en veel goedkoper kunnen produceren , TOGG is overigens afgeleid van de Ford Mustang
Er zijn inderdaad genoeg scenario's te bedenken waarin het fout kan gaan en welke risico's en nadelen er zijn. Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?
Je kunt bedenken dat als zo'n zelfrijdende auto een fout maakt dat dit een gigantisch grote impact zal hebben. waar de meeste ongelukken op 80 km-wegen gebeuren, zullen ongevallen met zelfrijdende auto's op de snelweg plaatsvinden.
een ander probleem is dat de systemen voor zelf rijdende autos ontiegelijk kwetsbaar zijn. zo moet bij het minst geringste deukje alles opnieuw uitgelijnd worden, net als bij autos met rijhulpsystemen (ADAC). Als later iemand denkt dit zelf te kunnen inregelen dan heb je een levensgevaarlijk projectiel op de weg. En gezien de torenhoge kosten die een schadeherstel gaat kosten met rijhulp- of autopilot, is die kans aanwezig dat men zelf aan de klus gaat.
en mensen die niet meer mogen rijden als ouderen , alcoholisten of om een andere reden hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt kunnen toch naar het werk en opgehaald wordenquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad genoeg scenario's te bedenken waarin het fout kan gaan en welke risico's en nadelen er zijn. Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?
Ik ben er lang niet zeker van dat die rekensom altijd in het voordeel van 100% menselijke bestuurders blijft uitvallen. Integendeel zelfs.
Voor altijd is een lange tijd natuurlijkquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:
Ik ben er lang niet zeker van dat die rekensom altijd in het voordeel van 100% menselijke bestuurders blijft uitvallen. Integendeel zelfs.
Zeker, ik verbind er ook geen tijdspad aan. Maar het de OP gaat erover dat de zelfrijdende auto er "wellicht nooit" gaat komen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor altijd is een lange tijd natuurlijk
Idd. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat het nooit bereikt zal worden overigens. Maar hoe lang het nog gaat duren, no idea.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker, ik verbind er ook geen tijdspad aan. Maar het de OP gaat erover dat de zelfrijdende auto er "wellicht nooit" gaat komen.
Alsof jij dat al wist.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heel FOK! bedankt je dat je deze overduidelijke informatie nog even wat extra kracht hebt bij gezet.
Die 100% zelfrijdende auto's, zijn dat dan allemaal Dacia's of BMW's?quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:
Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?
Level 4 toch wel hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ik zit er zo eens wat over te lezen en eigenlijk zitten we dus pas op level 2-3 van autonoom rijden.
https://images.synopsys.c(...)00&ts=1661796884358&$responsive$&fit=constrain&dpr=off[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |