abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207098050
Prachtig weer. Zo leuk om te zien hoe iedere keer weer mooier is geworden
We have far more in common than that which devides us..
pi_207098392
Trouwens: goed om te lezen, dat jullie voor hoge plinten kiezen in die hoge ruimten.
Ben wel benieuwd welke kleur de plinten worden… O-)
pi_207144603
Ik zit nog elke dag even op de vloer te genieten O+

@AnneX : ja goeed vraag. Wel licht, maar niet spierwit. We zijn op zoek naar een wittint met een wat grijzige ondertoon, niet te kil, maar ook weer niet te geel. Hopeloos.

De muren in de hal zijn weer overgeschilderd, nu dus in het mengsel van Early Dew en Dolfijn. En ze zijn perfect qua kleur *O*

Tevens zat ik een beetje te sippen dat we dit jaar geen kerstboom hadden (voor het eerst in mijn leven geen boom :o ;( ), dus toen ik vannacht om 3 uur weer thuis kwam van werk, trof ik dit:

~:) *;
Je kon me opdweilen....

Goed, genoeg sentimenteel gezemel. Tijd voor verdere beslissingen. Vloertegels en wandtegeltjes in de keuken.

Allemachtig wat is dat moeilijk...

In eerste instantie wilde we voor oudhollandse witjes gaan. Maar we vonden zelf de keuken stiekum eigenlijk wel een beetje aan de (te) witte kant voor ons doen. En toen de keukenmonteur er ook al over begon (hij vond de kleuren in de kamers geweldig en de keuken wat uit de toon vallen :D ) en mijn ouders het later ook nog eens opmerkten.......

.... zijn we richting een tegelzaak gereden. Qua vloertegels waren we er al snel uit dat het matte, donkere/antracieten keramische tegels moeten worden met iets van wat relief erin. oid. We hebben monsterstalen aangevraagd. Niet heel spannend, behalve dat we die tegels er de komende 30 jaar niet meer uit slopen dus we nemen gewoon de tijd om dat te beslissen.

Qua wandtegels wordt het een heel ander verhaal. We vielen voor twee soorten tegeltjes.

De witjes, maar dan blauwgrijsjes:

of... en dit is gewoon natuurlijk een enorme trend ( :@ ) , de rechthoekige groen/blauw/grijsjes:

Het eerste plan was om tot halverwege de muur achter de kookplaat de wand te betegelen, en dan de hoek om achter de kraan ook. Dat is nog steeds wel het idee, maar we hebben met wat mislukt knip&plakwerk en gesnuffel op Google besloten dat het dan wel een erg dominant element in de ruime wordt. De grijsblauwe optie iets minder maar toch ook nog steeds wel, de donkere groene echt wel enorm.

Even een (niet helemaal accuraat, maar wel enigszins dezelfde teinten blad/fronten en zelfde indeling, en ook dus een donkergekleurde wand) voorbeeld waar ik bang voor ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus we willen het dan gaan combineren met witte varianten; gekleurde tegels op de muur achter de kookplaat en dan witte tegels op de muur achter de kraan. Wel dus zelfde soort en zelfde hoogte, maar dan wat euh..' subtieler'.

Ok top...en toen kwam de vraag welke tegels het dan zouden worden. Zouden we voor de wat klassiekere, oude-sfeer grijsblauwe, of de wat modernere groene gaan?

We neigen nu toch naar de groene. Vooral vriend heeft er een grote voorkeur voor. De kleuren zijn echt heel mooi diep (foto doet er geen recht aan) en we vinden de grijsblauwe toch wat minder 'spannend' (sorry, kan even geen beter woord vinden :') ) dan de groene, wat we als we dan toch slechts 1 wand doen, eigenlijk wel zoeken. En ik denk dat zo langwerpig wel mooi is qua vorm omdat we dus tot halverwege de wand willen gaan.

Maar ik ben nog even in conclaaf met mezelf of ik het idee van het uit de hal terugkerende grijsblauw en het meer ' authentieke' gevoel van 'witjes' al naast me neer wil leggen. En dat we weer eens zwichten voor een enorme trend vind ik ook ergens maar matig, hoewel dat nergens op slaat. (Met de kleuren in huis kan ik tenminste nog zeggen dat ik ze 10 jaar geleden al had, voordat VT wonen er mee aan de haal ging :+ )

En ondertussen probeer ik te bedenken waar ik die blauwgrijsjes dan toch ergens in huis terug kan laten komen :D
(Wellicht de wc? De badkamer wil ik denk ik wel iets anders).

Luxeprobleem dit hoor, haha :P
pi_207144824
De groene langwerpige zijn té modieus voor de komende 30 jaar. Trust me.
De blauwgrijze zijn kleur genoeg voor de ‘saaie’ keuken en passen meer bij huis. Imho.

Je kunt ook een een /twee muurverfkleuren kiezen…ook kiezen 😎 en dan een glasplaat ervoor.
Ben je de kleur zat, makkelijker dan tegels vervangen.
(Drom nog steeds witte muren achter de glasplaat hiero)

Wat plinten betreft: in de kleur van de muur? Of strakwit zoals je wel eens ziet in films in Engelse of Franse huizen. Heel klassiek. Alweer imho.
  maandag 19 december 2022 @ 13:08:15 #105
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207144874
Ooooh die blauwgrijsjeswitjes, past veel meer bij de uitstraling van jullie huis vind ik! En dat van iemand die WEL lekker in trends enzo meegaat :P. Maar vind die blauwgrijze oprecht mooier.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207145001
Ja jongens nu twijfel ik nog steeds }:|

(vriend is er dus al wel uit, ik dacht dat ik eruit was.... :') )
pi_207145042
>:) Zodra je tegen jezelf zegt “té groen/blauw” ben je eruit >:)

Durf je een poll aan? zoals Seven regelmatig deed.
Trouwens, wat is de afzuigkap mooi opgeborgen!👍🏼
pi_207145175
Oh ik durf best een poll aan hoor :D Ik ga alleen niet beloven dat we iets met de uitslag doen.
(Vriend heeft ook een stem en een mening. Ik krijg hier nog geen IKEA krukje binnen zonder wederzijdse goedkeuring in drievoud..)

Ik vind het voor een enkele wand overigens niet te groen of blauw, maar voor een halve keuken vind ik beide te overheersend.

POLL
pi_207145176
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2022 13:08 schreef Debsterr het volgende:
Ooooh die blauwgrijsjeswitjes, past veel meer bij de uitstraling van jullie huis vind ik! En dat van iemand die WEL lekker in trends enzo meegaat :P. Maar vind die blauwgrijze oprecht mooier.
Hier sluit ik me bij aan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207145220
Moet ik nu serieus zelf stemmen om de uitslag te zien? :D
pi_207145233
Ondanks dat ik van groen hou, zou ik hier ook echt voor de blauwe tegeltjes gaan. En dan juist wel gewoon doortrekken ook op de andere muur. :Y
pi_207145238
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 13:28 schreef Candaasje het volgende:
Moet ik nu serieus zelf stemmen om de uitslag te zien? :D
100% blauw zie ik nu.
pi_207145263
Overigens ook het gevoel dat die groene tegeltjes er wat groezelig uit kunnen gaan zien. Dat kan een look zijn, maar ik zou het zelf liever niet in de keuken willen.
pi_207145329
Nog een andere optie voor het tegelen: doorgaan tot het plafond. Dat kan ook rustiger ogen dan alleen het onderste deel en dan het hoekje om.

Het gedeelte om de afzuigkap zou je mee kunnen schilderen (ton-sur-ton).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 december 2022 @ 13:35:07 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207145348
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 12:51 schreef Candaasje het volgende:

of... en dit is gewoon natuurlijk een enorme trend ( :@ ) , de rechthoekige groen/blauw/grijsjes:
[ link | afbeelding ]
Dit hebben wij overwogen voor de badkamer maar als je online zoekt naar grotere oppervlaktes hiermee dan oogde dat super lelijk dus ik zou 'm niet aanraden, los van of het bij de sfeer van jullie huis past.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207145775
Jullie zijn wel lekker eensgezind, ik moest drie keer kijken of ik wel op Fok! zat :P

Hmmm.. het groezelig-element kan ik wel inkomen, hoewel ik de groene tegels in het echt wel veel mooier vind dan dat ze op de foto overkomen.

@Claudia_x ik vind je tweede voorbeeld wel rustiger ja... maar misschien dat ik er dan toch eerder voor zou kiezen de grijsblauwe tegeltjes tot aan de planken te tegelen, en dan de hoek om witjes (zelfde fabrikant, dus qua glans e.d. zelfde uitstraling).

Ik ben er nog niet uit -O-
pi_207146456
Hoezo eigenlijk tegeltjes?
Optie: Ga anders voor een schrobvaste verf. In een kleur naar jullie smaak…
  Public Relations / Redactie Film maandag 19 december 2022 @ 14:55:30 #118
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_207146606
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 14:46 schreef AnneX het volgende:
Hoezo eigenlijk tegeltjes?
Optie: Ga anders voor een schrobvaste verf. In een kleur naar jullie smaak…
Hebben wij ook. vorige week nog rode kool gemaakt. Spetters waren er met een veeg vanaf.
pi_207146773
Ik vind het allebei niets. Groen te heftig en modieus. Blauw te weinig afstekend bij je aanrechtblad, dat maakt alles een stuk saaier.

Ik vind dat tot plafond tegelen prachtig trouwens O+
Spoilers!
pi_207146846
Kijk, dit begint al vertrouwder te worden, allerlei verschillende meningen :D

Schrobvaste verf hebben we nu. Ik vind het ok voor nu tijdelijk, maar ik hou enorm van de uitstraling van tegeltjes en ik wil ook gewoon met kurkuma kunnen rondspetteren en het er de volgende dag pas af kunnen poetsen :P
  maandag 19 december 2022 @ 15:20:23 #121
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207146936
Ik vind de vierkante tegeltjes echt veel mooier en passen beter bij het huis.
Wel lijkt het mij juist minder mooi als je deze met witte tegeltjes gaat combineren.
Dat geeft toch een beetje zo'n 'we willen wel maar durven niet echt' gevoel.
En dat past niet bij de rest van jullie huis! :D
pi_207146982
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:20 schreef gcjoel het volgende:
Ik vind de vierkante tegeltjes echt veel mooier en passen beter bij het huis.
Wel lijkt het mij juist minder mooi als je deze met witte tegeltjes gaat combineren.
Dat geeft toch een beetje zo'n 'we willen wel maar durven niet echt' gevoel.
En dat past niet bij de rest van jullie huis! :D
Kies maar weer partij voor @Myraela :'(

:D

gvd jongens, nu weet ik het helemaal niet meer.

Bestaan er fatsoenlijke ontwerpprogramma's om je tegeltjes tegen een muur te kunnen aanschouwen? De tegelzaak had er wel een voor de vloertegels, maar voor de wandtegels kan ik niks vinden.
  maandag 19 december 2022 @ 15:54:59 #123
244125 laziness
pi_207147397
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 15:13 schreef Candaasje het volgende:
Kijk, dit begint al vertrouwder te worden, allerlei verschillende meningen :D

Schrobvaste verf hebben we nu. Ik vind het ok voor nu tijdelijk, maar ik hou enorm van de uitstraling van tegeltjes en ik wil ook gewoon met kurkuma kunnen rondspetteren en het er de volgende dag pas af kunnen poetsen :P
Kan gewoon is mijn ervaring :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207147440
Ik wil tegeltjes :6
  maandag 19 december 2022 @ 16:00:47 #125
244125 laziness
pi_207147464
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 15:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil tegeltjes :6
Is ook mooi dus ik geef je groot gelijk :Y