abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207098050
Prachtig weer. Zo leuk om te zien hoe iedere keer weer mooier is geworden
We have far more in common than that which devides us..
pi_207098392
Trouwens: goed om te lezen, dat jullie voor hoge plinten kiezen in die hoge ruimten.
Ben wel benieuwd welke kleur de plinten worden… O-)
pi_207144603
Ik zit nog elke dag even op de vloer te genieten O+

@AnneX : ja goeed vraag. Wel licht, maar niet spierwit. We zijn op zoek naar een wittint met een wat grijzige ondertoon, niet te kil, maar ook weer niet te geel. Hopeloos.

De muren in de hal zijn weer overgeschilderd, nu dus in het mengsel van Early Dew en Dolfijn. En ze zijn perfect qua kleur *O*

Tevens zat ik een beetje te sippen dat we dit jaar geen kerstboom hadden (voor het eerst in mijn leven geen boom :o ;( ), dus toen ik vannacht om 3 uur weer thuis kwam van werk, trof ik dit:

~:) *;
Je kon me opdweilen....

Goed, genoeg sentimenteel gezemel. Tijd voor verdere beslissingen. Vloertegels en wandtegeltjes in de keuken.

Allemachtig wat is dat moeilijk...

In eerste instantie wilde we voor oudhollandse witjes gaan. Maar we vonden zelf de keuken stiekum eigenlijk wel een beetje aan de (te) witte kant voor ons doen. En toen de keukenmonteur er ook al over begon (hij vond de kleuren in de kamers geweldig en de keuken wat uit de toon vallen :D ) en mijn ouders het later ook nog eens opmerkten.......

.... zijn we richting een tegelzaak gereden. Qua vloertegels waren we er al snel uit dat het matte, donkere/antracieten keramische tegels moeten worden met iets van wat relief erin. oid. We hebben monsterstalen aangevraagd. Niet heel spannend, behalve dat we die tegels er de komende 30 jaar niet meer uit slopen dus we nemen gewoon de tijd om dat te beslissen.

Qua wandtegels wordt het een heel ander verhaal. We vielen voor twee soorten tegeltjes.

De witjes, maar dan blauwgrijsjes:

of... en dit is gewoon natuurlijk een enorme trend ( :@ ) , de rechthoekige groen/blauw/grijsjes:

Het eerste plan was om tot halverwege de muur achter de kookplaat de wand te betegelen, en dan de hoek om achter de kraan ook. Dat is nog steeds wel het idee, maar we hebben met wat mislukt knip&plakwerk en gesnuffel op Google besloten dat het dan wel een erg dominant element in de ruime wordt. De grijsblauwe optie iets minder maar toch ook nog steeds wel, de donkere groene echt wel enorm.

Even een (niet helemaal accuraat, maar wel enigszins dezelfde teinten blad/fronten en zelfde indeling, en ook dus een donkergekleurde wand) voorbeeld waar ik bang voor ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus we willen het dan gaan combineren met witte varianten; gekleurde tegels op de muur achter de kookplaat en dan witte tegels op de muur achter de kraan. Wel dus zelfde soort en zelfde hoogte, maar dan wat euh..' subtieler'.

Ok top...en toen kwam de vraag welke tegels het dan zouden worden. Zouden we voor de wat klassiekere, oude-sfeer grijsblauwe, of de wat modernere groene gaan?

We neigen nu toch naar de groene. Vooral vriend heeft er een grote voorkeur voor. De kleuren zijn echt heel mooi diep (foto doet er geen recht aan) en we vinden de grijsblauwe toch wat minder 'spannend' (sorry, kan even geen beter woord vinden :') ) dan de groene, wat we als we dan toch slechts 1 wand doen, eigenlijk wel zoeken. En ik denk dat zo langwerpig wel mooi is qua vorm omdat we dus tot halverwege de wand willen gaan.

Maar ik ben nog even in conclaaf met mezelf of ik het idee van het uit de hal terugkerende grijsblauw en het meer ' authentieke' gevoel van 'witjes' al naast me neer wil leggen. En dat we weer eens zwichten voor een enorme trend vind ik ook ergens maar matig, hoewel dat nergens op slaat. (Met de kleuren in huis kan ik tenminste nog zeggen dat ik ze 10 jaar geleden al had, voordat VT wonen er mee aan de haal ging :+ )

En ondertussen probeer ik te bedenken waar ik die blauwgrijsjes dan toch ergens in huis terug kan laten komen :D
(Wellicht de wc? De badkamer wil ik denk ik wel iets anders).

Luxeprobleem dit hoor, haha :P
pi_207144824
De groene langwerpige zijn té modieus voor de komende 30 jaar. Trust me.
De blauwgrijze zijn kleur genoeg voor de ‘saaie’ keuken en passen meer bij huis. Imho.

Je kunt ook een een /twee muurverfkleuren kiezen…ook kiezen 😎 en dan een glasplaat ervoor.
Ben je de kleur zat, makkelijker dan tegels vervangen.
(Drom nog steeds witte muren achter de glasplaat hiero)

Wat plinten betreft: in de kleur van de muur? Of strakwit zoals je wel eens ziet in films in Engelse of Franse huizen. Heel klassiek. Alweer imho.
  maandag 19 december 2022 @ 13:08:15 #105
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207144874
Ooooh die blauwgrijsjeswitjes, past veel meer bij de uitstraling van jullie huis vind ik! En dat van iemand die WEL lekker in trends enzo meegaat :P. Maar vind die blauwgrijze oprecht mooier.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207145001
Ja jongens nu twijfel ik nog steeds }:|

(vriend is er dus al wel uit, ik dacht dat ik eruit was.... :') )
pi_207145042
>:) Zodra je tegen jezelf zegt “té groen/blauw” ben je eruit >:)

Durf je een poll aan? zoals Seven regelmatig deed.
Trouwens, wat is de afzuigkap mooi opgeborgen!👍🏼
pi_207145175
Oh ik durf best een poll aan hoor :D Ik ga alleen niet beloven dat we iets met de uitslag doen.
(Vriend heeft ook een stem en een mening. Ik krijg hier nog geen IKEA krukje binnen zonder wederzijdse goedkeuring in drievoud..)

Ik vind het voor een enkele wand overigens niet te groen of blauw, maar voor een halve keuken vind ik beide te overheersend.

POLL
pi_207145176
quote:
17s.gif Op maandag 19 december 2022 13:08 schreef Debsterr het volgende:
Ooooh die blauwgrijsjeswitjes, past veel meer bij de uitstraling van jullie huis vind ik! En dat van iemand die WEL lekker in trends enzo meegaat :P. Maar vind die blauwgrijze oprecht mooier.
Hier sluit ik me bij aan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207145220
Moet ik nu serieus zelf stemmen om de uitslag te zien? :D
pi_207145233
Ondanks dat ik van groen hou, zou ik hier ook echt voor de blauwe tegeltjes gaan. En dan juist wel gewoon doortrekken ook op de andere muur. :Y
pi_207145238
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 13:28 schreef Candaasje het volgende:
Moet ik nu serieus zelf stemmen om de uitslag te zien? :D
100% blauw zie ik nu.
pi_207145263
Overigens ook het gevoel dat die groene tegeltjes er wat groezelig uit kunnen gaan zien. Dat kan een look zijn, maar ik zou het zelf liever niet in de keuken willen.
pi_207145329
Nog een andere optie voor het tegelen: doorgaan tot het plafond. Dat kan ook rustiger ogen dan alleen het onderste deel en dan het hoekje om.

Het gedeelte om de afzuigkap zou je mee kunnen schilderen (ton-sur-ton).
  maandag 19 december 2022 @ 13:35:07 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207145348
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 12:51 schreef Candaasje het volgende:

of... en dit is gewoon natuurlijk een enorme trend ( :@ ) , de rechthoekige groen/blauw/grijsjes:
[ link | afbeelding ]
Dit hebben wij overwogen voor de badkamer maar als je online zoekt naar grotere oppervlaktes hiermee dan oogde dat super lelijk dus ik zou 'm niet aanraden, los van of het bij de sfeer van jullie huis past.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207145775
Jullie zijn wel lekker eensgezind, ik moest drie keer kijken of ik wel op Fok! zat :P

Hmmm.. het groezelig-element kan ik wel inkomen, hoewel ik de groene tegels in het echt wel veel mooier vind dan dat ze op de foto overkomen.

@Claudia_x ik vind je tweede voorbeeld wel rustiger ja... maar misschien dat ik er dan toch eerder voor zou kiezen de grijsblauwe tegeltjes tot aan de planken te tegelen, en dan de hoek om witjes (zelfde fabrikant, dus qua glans e.d. zelfde uitstraling).

Ik ben er nog niet uit -O-
pi_207146456
Hoezo eigenlijk tegeltjes?
Optie: Ga anders voor een schrobvaste verf. In een kleur naar jullie smaak…
  Public Relations / Redactie Film maandag 19 december 2022 @ 14:55:30 #118
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_207146606
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 14:46 schreef AnneX het volgende:
Hoezo eigenlijk tegeltjes?
Optie: Ga anders voor een schrobvaste verf. In een kleur naar jullie smaak…
Hebben wij ook. vorige week nog rode kool gemaakt. Spetters waren er met een veeg vanaf.
pi_207146773
Ik vind het allebei niets. Groen te heftig en modieus. Blauw te weinig afstekend bij je aanrechtblad, dat maakt alles een stuk saaier.

Ik vind dat tot plafond tegelen prachtig trouwens O+
Spoilers!
pi_207146846
Kijk, dit begint al vertrouwder te worden, allerlei verschillende meningen :D

Schrobvaste verf hebben we nu. Ik vind het ok voor nu tijdelijk, maar ik hou enorm van de uitstraling van tegeltjes en ik wil ook gewoon met kurkuma kunnen rondspetteren en het er de volgende dag pas af kunnen poetsen :P
  maandag 19 december 2022 @ 15:20:23 #121
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207146936
Ik vind de vierkante tegeltjes echt veel mooier en passen beter bij het huis.
Wel lijkt het mij juist minder mooi als je deze met witte tegeltjes gaat combineren.
Dat geeft toch een beetje zo'n 'we willen wel maar durven niet echt' gevoel.
En dat past niet bij de rest van jullie huis! :D
pi_207146982
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:20 schreef gcjoel het volgende:
Wel lijkt het mij juist minder mooi als je deze met witte tegeltjes gaat combineren.
Kies maar weer partij voor @Myraela :'(

:D

gvd jongens, nu weet ik het helemaal niet meer.

Bestaan er fatsoenlijke ontwerpprogramma's om je tegeltjes tegen een muur te kunnen aanschouwen? De tegelzaak had er wel een voor de vloertegels, maar voor de wandtegels kan ik niks vinden.
  maandag 19 december 2022 @ 15:54:59 #123
244125 laziness
pi_207147397
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 15:13 schreef Candaasje het volgende:
Kijk, dit begint al vertrouwder te worden, allerlei verschillende meningen :D

Schrobvaste verf hebben we nu. Ik vind het ok voor nu tijdelijk, maar ik hou enorm van de uitstraling van tegeltjes en ik wil ook gewoon met kurkuma kunnen rondspetteren en het er de volgende dag pas af kunnen poetsen :P
Kan gewoon is mijn ervaring :D
pi_207147440
Ik wil tegeltjes :6
  maandag 19 december 2022 @ 16:00:47 #125
244125 laziness
pi_207147464
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 15:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil tegeltjes :6
Is ook mooi dus ik geef je groot gelijk :Y
pi_207147575
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:20 schreef gcjoel het volgende:
Ja, dat vind ik ook wel. Pak er gewoon flink mee uit! En het gaat er denk ik sowieso tof uitzien als je achter de planken door tegelt.
  maandag 19 december 2022 @ 16:20:10 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207147649
Zijn die groene er niet in het vierkant?
Want daar waar ik niet van groen houd vind ik deze wel weer mooi, maar dat langwerpige vind ik en te modegevoelig en niet in het huis passen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 december 2022 @ 16:20:51 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207147656
Ik wil graag even melden dat ik er geen enkele mening over heb. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207147759
Ik kom ook even mijn mening geven: ik zou niet combineren met witte tegeltjes wegens wat @gcjoel zegt. Liever een groot vlak. Wat mij stoort in het voorbeeld dat je geeft met die hard-groene tegeltjes (wat je liever niet wilt) is juist die smalle rand tegeltjes waardoor het juist erg opvalt en daardoor wringt. En ik ben het ook eens met dat de vierkante tegeltjes minder trendgevoelig zijn en beter bij het huis passen. Maar het grijzige is inderdaad wel een beetje grijs in combinatie met het grijze aanrechtblad. Alleen, die tegeltjes zijn er toch in 278391 kleuren? Misschien is er een kleur die bij jullie allebei genoeg sprankeling in de ogen brengt en mooi bij de rest van het huis past? Want nu lijkt het wel erg op een compromis uit te draaien…
pi_207147864
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 16:30 schreef yinu het volgende:
Ik kom ook even mijn mening geven: ik zou niet combineren met witte tegeltjes wegens wat @:gcjoel zegt. Liever een groot vlak. Wat mij stoort in het voorbeeld dat je geeft met die hard-groene tegeltjes (wat je liever niet wilt) is juist die smalle rand tegeltjes waardoor het juist erg opvalt en daardoor wringt. En ik ben het ook eens met dat de vierkante tegeltjes minder trendgevoelig zijn en beter bij het huis passen. Maar het grijzige is inderdaad wel een beetje grijs in combinatie met het grijze aanrechtblad. Alleen, die tegeltjes zijn er toch in 278391 kleuren? Misschien is er een kleur die bij jullie allebei genoeg sprankeling in de ogen brengt en mooi bij de rest van het huis past? Want nu lijkt het wel erg op een compromis uit te draaien…
Als je de twee kleuren combineert, krijg je zoiets:

Dit vind ik ook een lekker kleurtje:

Fijne sfeer zo met die planten erbij. Maar ik vind het grijsblauw ook heel mooi.
pi_207147892
Ik vind een groter oppervlak wel mooi, maar dan zou ik vooral nu gaan bedenken of ik achter de planken door kan tegelen, dat vind ik wel een toffe suggestie :Y
De andere wand meepakken vind ik nog steeds wat too much worden, dat alle aandacht opeist. Was eerst wel het idee, maar we vonden het ook vanuit de eetkamer enorm overheersend. En ik hou best van wat kleur, maar... nah, ik vind het witte ook wel rustgevend zo boven de kraan/naast de buitendeur. Of het moeten gewoon overal witte witjes worden die we overal doortrekken, maar dat heeft nog niet mijn voorkeur. Das weer te wit. (Ik ben verder niet moeilijk hoor :+ )

De kleur van de grijsblauwe tegeltjes is inderdaad niet heel sterk contrasterend met het aantrechtblad (hoewel in het echt iets blauwer dan op de foto), maar ik vind het zo gaaf dat het (bijna) de kleur is vanuit de gang die terugkomt. Ooit was er het idee om de keukenfronten in die kleur te doen.

Of de groene tegeltjes er in vierkantjes zijn weet ik niet, niet van dit merk maar wellicht wel van een andere fabrikant. Weet alleen niet of ik dan niet gewoon gelijk liever voor grijsblauwe witjes ga.
(En dan misschien deze groene tegels, of in een aqua variant, verwerken in de badkamer. Of niet, en heel wat anders. Maar dat is voorlopig toch nog niet aan de orde)
pi_207147923
Oh ja C wil geen aqua in de keuken, dat vind ie meer voor badkamers/niet voor deze keuken.
Denk dat ik hem daarin wel een beetje gelijk geef, hoezeer ik ook verliefd ben op donker groenblauwe kleuren (zie slaapkamer...)
  woensdag 11 januari 2023 @ 09:09:26 #133
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207507306
En, al tegel keuzes gemaakt O+?
pi_207518069
Nop :') er is nog een monster besteld voor de vloertegel in de keuken, en we hebben zwarte tegeltjes gevonden voor de schouw (enkelen waren gesneuveld) en verder is het voor nu maar even voor latere zorg :P

Maar we zijn inmiddels bezig met project ‘plint’ .
Was nog gedoe met schilderen (bleek toch iets van siliconen vervuiling te zijn, dus alle plinten 4x kunnen schilderen…). In de voorkamer zitten ze inmiddels op de muren 8-)

De oude bank hebben we naar beneden verplaatst, dus we leven nu meer beneden en de konijnen hebben een kamer voor zichzelf.

Tevens bestelden we een nieuwe bank, deze maar dan in okergeel:

Komt ergens einde maart.

Een eind deze maand komen ze al het glas vervangen. Dus ik hoop op een beetje mooi weer.

Voor de komende tijd is het vooral opruimen (gereedschap naar de schuur zodat we weer ruimte hebben in de kelder) en de opslag leeghalen, en transport regelen voor de piano. Daarna weer verder met klussen/schilderen.
pi_207518442
En zoiets?

donderdag 12 januari 2023 @ 08:00:47 #136
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207521294
Mooie bank! Ben benieuwd hoe het straks allemaal staat in je woonkamer O+
pi_207522061
Wij hebben een wat knalgroener tegeltje in de achterwand van onze keukennis, wel iets feller dan de kleuren die je hier beschrijft. Misschien nog een leuke ter inspiratie:

afbeeldinge n
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:14:50 #138
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207523963
Ik vind die groene tegels echt geweldig. :Y
De blauwe vind ik wat flets, dan vind ik die aqua kleur mooier.
To BG or not to BG!
  donderdag 12 januari 2023 @ 13:09:32 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207524716
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:10 schreef Candaasje het volgende:
Nop :') er is nog een monster besteld voor de vloertegel in de keuken, en we hebben zwarte tegeltjes gevonden voor de schouw (enkelen waren gesneuveld) en verder is het voor nu maar even voor latere zorg :P

Maar we zijn inmiddels bezig met project ‘plint’ .
Was nog gedoe met schilderen (bleek toch iets van siliconen vervuiling te zijn, dus alle plinten 4x kunnen schilderen…). In de voorkamer zitten ze inmiddels op de muren 8-)

De oude bank hebben we naar beneden verplaatst, dus we leven nu meer beneden en de konijnen hebben een kamer voor zichzelf.

Tevens bestelden we een nieuwe bank, deze maar dan in okergeel:

[ afbeelding ]

Komt ergens einde maart.

Een eind deze maand komen ze al het glas vervangen. Dus ik hoop op een beetje mooi weer.

Voor de komende tijd is het vooral opruimen (gereedschap naar de schuur zodat we weer ruimte hebben in de kelder) en de opslag leeghalen, en transport regelen voor de piano. Daarna weer verder met klussen/schilderen.
Och, soms moet iets ook gewoon even rusten qua keuze :).

Mooie bank wel!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 maart 2023 @ 13:39:40 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_208372304
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:39 schreef Kreator het volgende:
Dipje?
Beetje wel ja :D

Hoewel er toch nog wel wat gebeurd is, ligt het tempo wel wat lager. En veel dingen zijn niet zo foto waardig, zoals dozen uitpakken en dat soort geneuzel.

Maar ik zal even een rondje door het huis maken met wat foto’s. :)
pi_208372675
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Beetje wel ja :D

Hoewel er toch nog wel wat gebeurd is, ligt het tempo wel wat lager. En veel dingen zijn niet zo foto waardig, zoals dozen uitpakken en dat soort geneuzel.

Maar ik zal even een rondje door het huis maken met wat foto’s. :)
*O*
pi_208373486
Ik ben een beetje kwijt waar we precies waren/wat we allemaal gedaan hebben voor kleine zaken, dus het wordt een soort samenvatting. (Mijzelf kennende zijn die toch altijd al meer dan lang genoeg ;) )

Ze zijn dus eind januari het glas komen vervangen. Deze mannen werkten ontzettend snel (en netjes) dus we hebben echt amper in de kou hoeven zitten. Binnen 1,5 dag waren ze klaar met het vervangen van het glas in de voorkamer, eetkamer, de hal, de slaapkamer en keuken.

Doordat de kozijnen maar 3mm dik oud glas hielden, en wij wel HR++ wilden én de schuiffunctie van drie ramen wilden behouden, moesten er opdeklatten geplaatst worden. Die gaan straks nog wel in de (groene) verf mee gelukkig, maar voor nu ziet het er een beetje matig uit aan de buitenkant. Ze hebben wel waar het kon gebruik gemaakt van mooie schuine latjes die al veel meer in het kozijn vallen :) .

Ik zal eerlijk zijn; ik moest even slikken toen ik het nieuwe glas in de woonkamer zag. Het gele Byzantijn had echt wel wat, maar het was ook wel heel sfeerbepalend en op bepaalde momenten gaf het heel vreemd licht. En dan ook vooral in de slaapkamer en eetkamer. (Maar enkel daar wit glas doen zou er weer raar uitzien). Het nieuwe glas (wit fijn Byzantijn) zorgt wel weer voor een veel lichtere kamer. En de hal heeft natuurlijk wel weer geel glas gekregen, om de oude uistraling te behouden :) .

Voor:

Na:
[/url]

Goed, genoeg over glaswerk. Al het houtwerk moest ook nog eens in de verf. Dus het schuren, primeren, gronden en schilderen kon beginnen. We hebben gelukkig een oom die schilder is, en deze klus voor ons doet O+
Er moeten nog wat zaken in de zijdeglans gezet worden en de trap moet nog helemaal gedaan worden, maar de kozijnen zitten in de lak en de deuren hebben in elk geval al hun kleur gekregen dus het begint ergens op te lijken.

Hal

Voor de kleuren in de hal hebben we gezocht naar de oude kleuren die er al op zaten. Hoewel het echt een soort grijsblauw lijkt voor het oog, is het grijsgroen. Iets blauwer dan Early Dew, maar zeker weer niet té. Met een hele dikke stalenwaaier van de verfwinkel om de hoek zijn we eruit gekomen. Oom vond het wel een tof idee het brievenbusdeurtje ook eens wat meer naar voren te laten komen ('Want wie heeft dit unieks nu nog?!!) , dus in plaats van wit is deze ook grijs/blauw/groen. O+

Het schuren gaf best een tof effect (maar wel mooier op de foto dan in real life)

Ik vind het heel erg leuk dat je in een hal komt met 5 blauwe deuren (eetkamer, voorkamer, wc, kelder, voordeur) en het (bij wijze van spreken dan) een verrassing is wat er achter een deur tevoorschijn komt :D .

Tevens is de radiator geplaatst en aangesloten. Een Jaga Strada, zodat we altijd nog kunnen upgraden met fannetjes. Ik wil enkel nog graag zwarte voetjes ipv de witte die er nu op zitten.

To do in de hal:
- Schilderwerk verder afmaken (trap nog volledig)
- Vloer eens goed boenen
- Traploper reinigen en terugplaatsen (op zoek naar mooiere roedes?)
- Kapstok...

De wc staat voorlopog nog niet hoog op het prioriteitenlijstje, dat komt pas wanneer we de badkamer gaan doen. (En dat zal niet dit jaar zijn, want dat wordt een groter project).

Woonkamer/voorkamer:
De nieuwe bank kwam wat eerder dan verwacht O+
Er zit alleen een haaltje in een van de kussens, dus vrijdag komen ze even terug om die netjes weg te steken.

Wat we in de woonkamer nog willen is een houtkachel (moet alleen de pijp wel voor vervangen worden), raambekleding (iets lichts...) en ik wil iets anders voor de salontafel. Oh en ik wil graag een paar kussens en een mooi plaid voor op de bank. En nog wat toffe planten. En een schilderij of iets anders boven de bank....

Maar het begint tenminste een beetje op een (t)huis te lijken nu *O*

Waar nu dus dat krukje staat zou dan een houtkacheltje komen.

Ook kregen we een oude pendule (staat op de kast). Komt bij oma van mijn lief vandaan. We hebben hem iets te goed opgewonden, want hij blijft maar lopen. Elk kwartier galmt hier Westminster Abby Chimes door de kamer. En niet te zuinig qua volume :')(Dat is het deuntje dat je op Utrecht CS hoort. Ik mis echt enkel nog een klapperbord en een omroepstem....)
Dus voor de foto mocht ie even op de kast, zometeen ligt ie weer in een dikke deken gewikkeld :+

Eetkamer

En dan kwam ein-de-lijk na jaaaaren wachten (want op een flatje geen mogelijkheid) mijn oude liefde; de piano die ooit bij mijn ouders terecht is gekomen zodat ik op pianoles kon O+ O+ O+

[/url]

Hij wordt begin mei gestemd, maar hij klinkt nog steeds prachtig warm. (Nu moet ik weer op les! )

We kozen voor groene deuren om ze weer wat naar voren te halen (het is de 'middelste' kleur van de kleuren op de muur). Dat vonden we erg geslaagd uitpakken.

En we gaan nog wel op zoek naar in elk geval andere eetstoelen (deze krijg je echt een houten reet van :P ) maar dat is voor latere zorg.
De bloem (lamp) is meeverhuisd uit het appartement. Mijn vriend is hem zat, maar ik ben er nog steeds helemaal weg van. Hate it or love it gevalletje denk ik :+

To do:
- Raambekleding
- Schilderwerk deuren afmaken
- Aankleding (boven de piano e.d.)
- Meer licht want nu wat donker.

De keuken:
Nog weinig te melden hier :@ Nouja, er is een vloerstaal onderweg. Duurde effe. Dus wordt vervolgd.

De slaapkamer
Hier niet veel gedaan/afgewerkt nog, maar wel al een begin gemaakt met de afwerking van de dakkapel. Moet nog geschilderd worden.

Rest van de bovenverdieping weinig te melden. Of nouja, we zijn bezig met het plaatsen van de radiatoren (gisteren nog sleuven gefreesd) en we hebben de werkkamer weer eens wat beter ingericht; de konijnen hebben een fijnere plek en de VR set is weer operationeel *O*

De tuin
Vooral vriend is druk bezig geweest met de oorlog verklaren aan de braamstruiken achterin de tuin. Daar staat/stond ongeveer 10x10m braam.....

Verder is er een boomverzorger langsgeweest. De bomen zijn gezond en vormen geen gevaar. De enorme den/spar (wat is het?) is weliswaar kaal aan een kant, maar dat moet gewoon herstellen met de jaren.
Toch prettig om te weten, want de buren hebben net een vrij luxe overkapping met 24 zonnepanelen naast de boom laten neerzetten.

That's all folks! 8-)

[ Bericht 11% gewijzigd door Candaasje op 14-03-2023 17:01:32 ]
  dinsdag 14 maart 2023 @ 17:12:33 #144
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208373795
Je kleuren in de hal O+

Je bank brengt de gelige gloed wel weer een beetje terug in je woonkamer.
Spoilers!
pi_208373853
Wat een leuk huis O+
  dinsdag 14 maart 2023 @ 17:23:02 #146
244125 laziness
pi_208373975
Prachtige bank en de deuren in de hal O+
  dinsdag 14 maart 2023 @ 17:36:54 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208374141
Wordt echt heel mooi. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208374197
Prach.Tig. Vooral de deuren! En de kleuren. En ik vind de bank mooi en met het gele glas was het misschien wel ietsjes aan de gele kant geworden. Je went er vanzelf aan!
pi_208374213
Wat een goede en kleurrijke samenvatting.
Grote stappen hebben jullie gemaakt zeg! _O_
HR++ is zó veel comfortabeler. De kleuren zijn prachtig.
En de tuin is groooooot!
pi_208374236
Die kleuren, die deuren, die H O+ L _O_
Dat knopje bij de trap O+ half half geschilderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')