abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205991799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 14:18 schreef Tuindier het volgende:
Vanaf 1 oktober betaal ik
elektriciteit laag tarief ; ¤0,70340 / hoog tarief ¤1,04253 / gas ¤3,44115
Belachelijk! Dit voelt zo ongelijk. Lui die jaren op hun reet lagen en te lui waren om eens naar hun energierekeningen te kijken en bleven zitten waar ze zitten en hebben nu geluk, want variabel stijgt wel, maar niet zo belachelijk als iemand die van een jaarcontract (met bonus, want elke nieuwe klant liever binnen) dan een oude klant zijn. Die 'oude' klanten hebben jarenlang geprofiteerd in de schommelingen van de markt. Elke sukkel die een jaarcontract maakte is nu de sjaak.
  donderdag 15 september 2022 @ 23:38:09 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205991875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Belachelijk! Dit voelt zo ongelijk. Lui die jaren op hun reet lagen en te lui waren om eens naar hun energierekeningen te kijken en bleven zitten waar ze zitten en hebben nu geluk, want variabel stijgt wel, maar niet zo belachelijk als iemand die van een jaarcontract (met bonus, want elke nieuwe klant liever binnen) dan een oude klant zijn. Die 'oude' klanten hebben jarenlang geprofiteerd in de schommelingen van de markt. Elke sukkel die een jaarcontract maakte is nu de sjaak.
Ik volg dit niet. Die luie vaste klanten die nooit overstapten hebben jarenlang geprofiteerd? Huh? Dat waren toch de mensen die elk jaar overstapten, bonus pakten. Die hebben toch jarenlang geprofiteerd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205991896
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik volg dit niet. Die luie vaste klanten die nooit overstapten hebben jarenlang geprofiteerd? Huh? Dat waren toch de mensen die elk jaar overstapten, bonus pakten. Die hebben toch jarenlang geprofiteerd?
Zo lijkt het inderdaad, ja. Die worden hard aangepakt. Maar waarvan hebben die geprofiteerd tov variabele vaste luie klanten?
  donderdag 15 september 2022 @ 23:41:36 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205991899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo lijkt het inderdaad, ja. Die worden hard aangepakt. Maar waarvan hebben die geprofiteerd tov variabele vaste luie klanten?
Nee, ik snapte jouw eerste tekst al niet.
pi_205991932
quote:
5s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:12 schreef Vallon het volgende:

[..]
//--//
Wanneer iemand verhuisd moet die dan een nieuw(model) contract afsluiten ?
Geen idee eigenlijk en mijn laatste verhuizing is inmiddels ook al van ruim voor de oorlog.
Een energiecontract voor bepaalde tijd is persoonsgebonden. Dus die blijft in stand, alleen even nieuw adres doorgeven
pi_205991933
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, ik snapte jouw eerste tekst al niet.
Iemand die nooit de moeite heeft genomen om zijn energierekening (variabel) eens te gaan bekijken, krijgt nu een minieme verhoging van de energieprijzen, in tegenstelling tot lui die van een vast jaarcontract ineens naar variabel moeten.
  donderdag 15 september 2022 @ 23:48:06 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205991959
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Iemand die nooit de moeite heeft genomen om zijn energierekening (variabel) eens te gaan bekijken, krijgt nu een minieme verhoging van de energieprijzen, in tegenstelling tot lui die van een vast jaarcontract ineens naar variabel moeten.
Oh, bedoel je dat.

Ik lees mee in deze topics, maar die conclusie heb ik nog niet kunnen trekken uit wat mensen posten.
pi_205991966
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Oh, bedoel je dat.

Ik lees mee in deze topics, maar die conclusie heb ik nog niet kunnen trekken uit wat mensen posten.
Ik wel, helaas. Het verschil is enorm.
pi_205992006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mensen met een variabel contract betalen zich al scheel sinds april.
pi_205992032
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Mensen met een variabel contract betalen zich al scheel sinds april.
Onzin, als je al jarenlang bij een en dezelfde energie leverancier zit is het verschil een paar tientjes voorschot per maand en dat wordt dan ook nog lief gevraagd.
pi_205992066
quote:

[..]
//--//
Geen idee eigenlijk en mijn laatste verhuizing is inmiddels ook al van ruim voor de oorlog.
Als je gaat verhuizen kun je beter je bestaande contract; al dan niet variabel, meeverhuizen. Terugvaltarieven bij "vaste" klanten zijn doorgaans lager dan een nieuw modelcontract.

Wacht met doorgeven van de verhuizing niet tot de laatste dag want dan is de kans dat door de aanmelding van een nieuwe bewoner je contract vervalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 16-09-2022 00:04:02 ]
pi_205992126
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Onzin, als je al jarenlang bij een en dezelfde energie leverancier zit is het verschil een paar tientjes voorschot per maand en dat wordt dan ook nog lief gevraagd.
Lol, tarief is verviervoudigd in april ten opzichte van vorig jaar, wat lul je allemaal :')
pi_205992132
Inmiddels trouwens bijna het 8 voudige...

Maar je komt een beetje als Calimero over.
pi_205992214
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 00:04 schreef PS. het volgende:

[..]
Lol, tarief is verviervoudigd in april ten opzichte van vorig jaar, wat lul je allemaal :')
Als iemand ergens rond september of oktober'21 particulier variabel is gegaan kan het nog zijn dat die tarieven vanaf dat punt nog een jaar geldig zijn onder de oude pre-crisis voorwaarden. Maar dan komt de verhoging een van deze maanden nog.

Bij zeer lage verbruiken zal die klap wel wat meevallen. Voorbeelden gezien van 400m3 pj. Betaal je met 4,xeuro de m3 nog 1600 euro. Maar dat is met 130 tot 140 euro termijn voor alleen gas pm wel redelijk dekkend te krijgen. Blijft nog wel belachelijk voor t beetje waar een flinke steen op ligt qua geldzakken, maar daarom maar een sport van maken veel te meten en zoveel mogelijk naar elektra over te brengen.

Buizenversterkers kopen, heb je warmte en goed geluid. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 16-09-2022 00:27:09 ]
pi_205992350
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 00:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Variabel dagtarief, niet voor mensen die al jarenlang variabel bij een en dezelfde energiemaatschappij zitten,
Dagtarieven is weer een andere sport. Al denk ik dat mensen die nog een jaar op rond de euro voor gas hebben gezeten er best ok voor stonden.

Bevalt dat nog wat die dagtarieven? Ik kijk eerst nog graag hoe deze gebruikers delen van de crisis en winter gaan doorkomen en dan is het misschien wel te overwegen. Maar zit toch gasloos, dus dan zal het alleen voor elektra een optie zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door noodgang op 16-09-2022 08:26:14 (Quote aangepast ) ]
pi_205992385
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 00:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dagtarieven is weer een andere sport. Al denk ik dat mensen die nog een jaar op rond de euro voor gas hebben gezeten er best ok voor stonden.

Bevalt dat nog wat die dagtarieven? Ik kijk eerst nog graag hoe deze gebruikers delen van de crisis en winter gaan doorkomen en dan is het misschien wel te overwegen. Maar zit toch gasloos, dus dan zal het alleen voor elektra een overweging zijn.
Dagtarieven is zelfs het verkeerde woord, ik bedoelde eigenlijk dat de stijging, halfjaarlijks of soms kwartaal niet gelijk stijgt tot een maandelijks voorschot van meer dan 300%, dat is alleen voor energieklanten die van een jaar vast ineens naar variabel moeten.
pi_205992640
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:40 schreef Firuze60 het volgende:
Die overstappers worden niet hard aangepakt. Het verschil zit 'm in het feit dat de energieleveranciers de energie voor de luie vaste klanten al in een eerder stadium heeft ingekocht en dus niet tegen de huidige hoge marktprijzen hoeft in te kopen. Die kosten worden stapsgewijs ook wel steeds wat hoger, maar dat gaat inderdaad minder hard.

Maar waarom heb je je tarieven de laatste keer niet voor vijf jaar vastgelegd? Waarschijnlijk omdat je wilde profiteren van het jaarlijks overstappen of niet? You win some you lose some.
pi_205993098
quote:
Die overstappers worden niet hard aangepakt. Het verschil zit 'm in het feit dat de energieleveranciers de energie voor de luie vaste klanten al in een eerder stadium heeft ingekocht en dus niet tegen de huidige hoge marktprijzen hoeft in te kopen. Die kosten worden stapsgewijs ook wel steeds wat hoger, maar dat gaat inderdaad minder hard.

Maar waarom heb je je tarieven de laatste keer niet voor vijf jaar vastgelegd? Waarschijnlijk omdat je wilde profiteren van het jaarlijks overstappen of niet? You win some you lose some.
Ja, je moet nu niet willen switchen. Aanbieders die bestaande klanten elders willen wegtrekken moeten zich nu in vreemde bochten wringen zoals het termijnbedrag onrealistisch verlagen en adverteren op kale prijs in de consumentenmarkt. Dan ben je met de jaarnota de sjaak.

5 jarige contracten zijn wel uitzonderlijke opties geweest in die tijden en werden inderdaad ook niet veel gekozen in de maand(en) dat ze ergens beschikbaar waren om juist de reden van cashbacks elders en stabiele tarieven. Soms waren er periodes dat variabele contracten een fractie goedkoper waren en werd er bewust niets vastgezet.

Kleine bedrijven waarbij procentueel vele klanten 5 jarig zaten zijn inmiddels trouwens ook failliet.
pi_205993288
quote:

[..]
//--//
Nee dat hoeft ook niet, die neem ik ook mee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205995161
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:23 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je omvormer heeft toch wel een display?
Klaarblijkelijk. Zojuist gekeken. Als ik op het knopje druk dan komen er allemaal getalletjes voorbij die mij niks zeggen. En E-total=4909kWh

Geen idee hoe lang die panelen hier liggen, huis is in 2018 opgeleverd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205995865
Ik ben benieuwd of mijn energieleverancier uiteindelijk ook failliet gaat. Mijn tarieven staan vast tot en met 1-4-2026. Contract had ik vorig jaar in september al afgesloten en ging pas in april in. Nu ontzettend blij met mijn tarieven, maar hopelijk blijft hij dus ook bestaan, aangezien het een kleine leverancier is met een buitenlandse moederonderneming.
pi_205995931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 23:34 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Ja, wij zitten bij Prik Energie.
Een tijd geleden had m'n vriendin zich telefonisch een contract laten aanpraten bij Discount Energie, voor 5 jaar nog wel. Ik was er op dat moment niet zo blij mee, maar 1,5 jaar later begon de gekte en sindsdien blijkt het toch een erg goede deal te zijn.
Begin dit jaar gingen ze failliet maar gelukkig nam Prikenergie het contract over. Maar helaas, die gaan er nu ook aan onderdoor.
Het voorstel wat er nu ligt is dus om het contract op te zeggen, of vrijwillig hogere tarieven te accepteren. Of niets doen, met grote kans dat ze dus failliet gaan. Volgens hun bericht moet minimaal 80% van de klanten in gaan op hun voorstel, anders zijn ze failliet.

M'n huidige tarief is slechts ¤0,35 voor gas en ¤0,11 voor stroom en het loopt nog tot half 2026. In het aanbod wat ze nu doen kunnen we kiezen om vrijwillig naar ¤1,58 te gaan. En uiteraard is electriciteit ook ruim 3 keer zo duur. Op zich is het aanbod nog steeds veel lager dan de huidige markt prijs dus als dit er voor nodig is om niet failliet te gaan lijkt me het een prima voorstel.
Ik ben alleen een beetje bang dat ze niet aan die 80% komen en alsnog failliet gaan. En een bijkomend probleem is ook dat ons voorschot bedrag veel te hoog is.
Heeft goed uitgepakt ^O^

twitter
pi_205996216
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik wel, helaas. Het verschil is enorm.
Ik vond juist die hoppers altijd slecht, die hebben de markt ook verpest.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 13:27:00 #99
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205996266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 01:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja dit ja. Als je nu zit te janken omdat de variabele contracten maar 'een beetje' naar boven gaan tov de mensen die vanuit een vast contract naar een variabel contract gaan, dan heb je 1. het eerste deel van jouw uitleg niet gesnapt, en 2. als het dan zo'n intens slecht idee was om je contract vast te leggen, waarom had toen dan niet ook variabele tarieven in plaats van een vast contract?

Dit is maximaal de Calimero uithangen.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 16 september 2022 @ 13:27:29 #100
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205996272
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Heeft goed uitgepakt ^O^

[ twitter ]
In de huidige markt is die toko over een week gewoon weer verliesgevend (wat op zich best gek is) ... uitstel van executie denk ik
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')