Kinderen de deur uit trappen of verplicht Monopoly aan de eettafel?quote:Op maandag 19 september 2022 21:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
En daar zit dus een flink deel van je besparing voor de komende periode
Je bedoelt dat ik ze t huis uit moet zetten ?quote:Op maandag 19 september 2022 21:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
Bepaal jij niet.quote:Op maandag 19 september 2022 21:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!quote:Op maandag 19 september 2022 21:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik ze t huis uit moet zetten ?
Spelletjes aan tafel bijvoorbeeld inderdaad. Dat deden we vroeger ook zoquote:Op maandag 19 september 2022 21:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kinderen de deur uit trappen of verplicht Monopoly aan de eettafel?
Klopt!quote:
Dat gaat niks worden. Het zijn geen kleine kinderen meer. En ik ben allang blij dat ze hun eigen ding doen op hun kamer.quote:Op maandag 19 september 2022 21:50 schreef Papabear het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!
[..]
Spelletjes aan tafel bijvoorbeeld inderdaad. Dat deden we vroeger ook zo
[..]
Klopt!
In de plaggenhut, mooie tijden waren dat.quote:Op maandag 19 september 2022 21:52 schreef Papabear het volgende:
Het is toch van de zotte dat kinderen maar in hun eigen kamer computers hebben draaien, verwarming aan, etc.
En dat meen ik oprecht hoor. In mijn tijd kwamen we alleen maar in onze slaapkamers om te slapen, waarbij in de winter de ijsbloemen op de ramen stonden.
Ja, dat begrijp ik ook heus wel. Ik kom hier niet om de boel aan te vallen. En dat zijn ze inmiddels vast wel gewend hoe het nu gaat.quote:Op maandag 19 september 2022 21:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat niks worden. Het zijn geen kleine kinderen meer. En ik ben allang blij dat ze hun eigen ding doen op hun kamer.
Jaren '80, nog net voordat de plaggenhutten riolering kregen.quote:Op maandag 19 september 2022 21:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
In de plaggenhut, mooie tijden waren dat.
Projecten, werkstukken, huiswerk.quote:Op maandag 19 september 2022 21:59 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook heus wel. Ik kom hier niet om de boel aan te vallen. En dat zijn ze inmiddels vast wel gewend hoe het nu gaat.
Maar in tijd van nood is het helemaal niet verkeerd om daar nog eens goed over na te denken, want nog niet zo heel lang geleden was het nog niet de standaard dat elk kind een eigen tv, computer, laptop of whatever op de slaapkamer had.
Nu is dat vast wel gestandaardiseerd of zo, maar helemaal niet nodig.
In mijn tijd ging dat ook zo en als wij in verzet kwamen omdat we gewoon ons eigen leven wilden leiden was de reactie * daar is het gat van de deur *quote:Op maandag 19 september 2022 21:52 schreef Papabear het volgende:
Het is toch van de zotte dat kinderen maar in hun eigen kamer computers hebben draaien, verwarming aan, etc.
En dat meen ik oprecht hoor. In mijn tijd kwamen we alleen maar in onze slaapkamers om te slapen, waarbij in de winter de ijsbloemen op de ramen stonden.
Geen fijne reactie. Ik heb dat helaas niet zo ervaren of meegemaakt.quote:Op maandag 19 september 2022 22:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In mijn tijd ging dat ook zo en als wij in verzet kwamen omdat we gewoon ons eigen leven wilden leiden was de reactie * daar is het gat van de deur *
Ik doe het dus liever anders.
Dat is wat je gewend bent. Maar niet wat nodig is om in een fatsoenlijke eerste levensbehoefte te voorzien. Die luxe is nu fors duurder geworden.quote:Op maandag 19 september 2022 21:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heb nog 2 kinderen thuis en die kijken idd op hun eigen kamer tv. Gamen ook op hun eigen kamer. En die kamer moet uiteraard ook verwarmt worden.
Dat kan ook in de huiskamerquote:Op maandag 19 september 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Projecten, werkstukken, huiswerk.
Voor school.
Moet allemaal op de pc.
Waarom lieten je ouders je in de kou gamen dan? Slaat toch nergens op.quote:Op maandag 19 september 2022 22:04 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is wat je gewend bent. Maar niet wat nodig is om in een fatsoenlijke eerste levensbehoefte te voorzien. Die luxe is nu fors duurder geworden.
Ik had wel mijn pc op de kamer, maar daar was het dan wel ijskoud in de winter. Dus zat ik daar moet een extra vest over mijn trui heen en een paar extra dikke sokken en warme sloffen.
Mijn favoriete drankje tijdens het gamen bestond in de winter dan ook uit thee. Ideaal om tussendoor even handen op te warmen. De pc onder het bureau blies nog wel wat warme lucht.
Dus met drie kinderen, moeten er 3 pc's op de eettafel neergezet worden? En alle werkgroepjes moeten ook aanschuiven.quote:
Ditquote:Op maandag 19 september 2022 21:52 schreef Papabear het volgende:
Klaarblijkelijk groeide iedereen hier op in armoedequote:Op maandag 19 september 2022 22:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom lieten je ouders je in de kou gamen dan? Slaat toch nergens op.
Oh, vroeger was alles beter.quote:Op maandag 19 september 2022 21:52 schreef Papabear het volgende:
3 pc's? Kom op zeg!quote:Op maandag 19 september 2022 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus met drie kinderen, moeten er 3 pc's op de eettafel neergezet worden? En alle werkgroepjes moeten ook aanschuiven.![]()
Bestond nog niet eens? Hoe oud ben jij wel niet man?quote:Op maandag 19 september 2022 21:54 schreef Papabear het volgende:
Wij hadden niet eens verwarming in de slaapkamers trouwens! Alleen een gaskachel in de woonkamer en die ging ruim van tevoren uit alvorens we naar bed gingen.
Centrale verwarming bestond toen nog niet eens
Waarschijnlijk ouder dat je had verwachtquote:Op maandag 19 september 2022 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bestond nog niet eens? Hoe oud ben jij wel niet man?
Omstebeurt huiswerk maken en aan de studie gaan..quote:Op maandag 19 september 2022 22:09 schreef Papabear het volgende:
[..]
3 pc's? Kom op zeg!
Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken. Jij verdomt het gewoon om ook maar een beetje mee te denken om de energierekening een beetje omlaag te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |