Vanwaar is deze zo duur?quote:Op woensdag 14 september 2022 07:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik heb deze.
https://duux.com/product/edge-1000-wit-uk/
Ja, duur. Bij de Action kost zo'n convector kachel 17,95.quote:
Misschien sowieso handig om alleen kamers te verwarmen waar je gebruik van maakt. Heb hier altijd al enkel de woonkamer aan staan overdag en in de winter soms de slaapkamer een uurtje voor we gaan slapen.quote:Op woensdag 14 september 2022 07:25 schreef roos94 het volgende:
Als ik alleen mijn woonkamer de radiatorkraan aanzet op 17 graden en de rest vh huis uit, en dan in de kinderkamer zo'n elektrische kachel. Bespaart dit aanzienlijk geld? Betreffende kamer is 14m2
Tenzij je om die ene slaapkamer te verwarmen zo’n beetje het hele huis warm moet stoken.quote:
Ja ho 'es... dan moet ze niet in de OP dit zeggen:quote:Op woensdag 14 september 2022 08:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tenzij je om die ene slaapkamer te verwarmen zo’n beetje het hele huis warm moet stoken.
K&W / Iemand verstand van eenpijpssysteem verwarming?
quote:Op woensdag 14 september 2022 07:25 schreef roos94 het volgende:
Als ik alleen mijn woonkamer de radiatorkraan aanzet op 17 graden en de rest vh huis uit,
Nee, dan is niet heel duidelijk wat de besparing gaat zijn.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja ho 'es... dan moet ze niet in de OP dit zeggen:
[..]
Chinese goedkope meuk vertrouwen en dan met name electrische die nog een verwarmende functie hebben. Ik zeg doen.quote:Op woensdag 14 september 2022 08:33 schreef Clubman het volgende:
[..]
Ja, duur. Bij de Action kost zo'n convector kachel 17,95.
En die heeft ook 3 standen en een thermostaat.
Ik gebruik deze op zolder omdat ik daar nu werk en er geen radiator hangt.
Ik zet hem soms een paar minuten aan op de laagste stand en dan is het wel uit te houden.
Op die manier zijn de kosten nog wel te overzien, maar goedkoop is het niet.
Ik zou zo'n ding ook niet zonder toezicht in een kinder kamer zetten.
Duur is persoonlijk, of koop je ook wasmachines van ¤299 of accuboormachines van ¤17.95?quote:Op woensdag 14 september 2022 08:33 schreef Clubman het volgende:
[..]
Ja, duur. Bij de Action kost zo'n convector kachel 17,95.
En die heeft ook 3 standen en een thermostaat.
Ik gebruik deze op zolder omdat ik daar nu werk en er geen radiator hangt.
Ik zet hem soms een paar minuten aan op de laagste stand en dan is het wel uit te houden.
Op die manier zijn de kosten nog wel te overzien, maar goedkoop is het niet.
Ik zou zo'n ding ook niet zonder toezicht in een kinder kamer zetten.
gekocht bij de Action is wel wat anders dan zelf bij Ali besteld. Bij de Action zit er een echt CE merk op. En is Action vetantwoordelijk voor de veiligheid.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:25 schreef Grebneseih het volgende:
[..]
Chinese goedkope meuk vertrouwen en dan met name electrische die nog een verwarmende functie hebben. Ik zeg doen.
De verwarmingselementen van zo'n kacheltje als in de OP worden gauw 500 °C, of misschien wel meer. Wat denk je dat er gebeurt wanneer daar - al dan niet per ongeluk - een stuk papier in terechtkomt?quote:Op woensdag 14 september 2022 09:56 schreef roos94 het volgende:
Hoe komen jullie erbij dat het zo gevaarlijk is dan?
Wat een aanstellerij, de halve wereld verwarmt zichzelf met dit soort kacheltjes. Alleen in rubberen tegeltjes-nederland zou het onveilig zijn. Waarom denk je dat er een rooster om het verwarmingselement zit?quote:Op woensdag 14 september 2022 10:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De verwarmingselementen van zo'n kacheltje als in de OP worden gauw 500 °C, of misschien wel meer. Wat denk je dat er gebeurt wanneer daar - al dan niet per ongeluk - een stuk papier in terechtkomt?
Denk je dat ik dat ding zet waar mijn kind bij kanquote:Op woensdag 14 september 2022 10:10 schreef Isdatzo het volgende:
Is goed joh, laat jij lekker je kinderen met elektrische kachels spelen.
Zoek eerst maar eens uit hoe je radiatoren aan elkaar geknoopt zijn.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Denk je dat ik dat ding zet waar mijn kind bij kan
Maar goed ik twijfel nu wel, ik weet het ook even niet meer
Dat laatste kan je je nog om verbazen. Er wordt gekeken wat er in de handleiding staat en er wordt aangenomen dat iedereen zich daaraan houdt. En juist het onbewaakt aan laten staan mag niet volgens de handleiding.quote:Op woensdag 14 september 2022 10:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Wat een aanstellerij, de halve wereld verwarmt zichzelf met dit soort kacheltjes. Alleen in rubberen tegeltjes-nederland zou het onveilig zijn. Waarom denk je dat er een rooster om het verwarmingselement zit?
Als ze onveilig zouden zijn waren ze al lang uit de handel genomen
Nog even n.a.v. opmerkingen in dat andere topic.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:56 schreef roos94 het volgende:
Hoe komen jullie erbij dat het zo gevaarlijk is dan?
Ik was uiteraard niet van plan mijn kind daar alleen te laten bij een kachel die aanstaat. Wilde het overdag gebruiken om de kamer een beetje te verwarmen, niet op de hoogste stand. Snachts uit.
Dat gaat een elektrisch kacheltje dat uit staat als ze slaapt ook niet oplossen.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:17 schreef roos94 het volgende:
Mijn dochter wordt snel koud, afgelopen winter had ik de verwarming aan en soms meette ik snachts 34.9 met 3 tog slaapzak en dikke trui-broek
Die vindt die lagere lichaamstemperatuur geen probleem?quote:Op woensdag 14 september 2022 12:29 schreef roos94 het volgende:
De kinderarts vindt er niks van dus kan er ook weinig mee verder
Neem aan dat het de huidtemperatuur is. Dan is 's nachts 35 graden heel normaal.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die vindt die lagere lichaamstemperatuur geen probleem?
Ik heb gezegd dat haar temperatuur snachts daalt maar ze zei oh ja dat kan en ging toen verder met ander onderwerp. Ik heb het toen ook besproken met consultatiebureau maar die zeggen dat het geen kwaad kan. Alsnog vind ik het niet fijn als ze kou moet lijden in haar kamer.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die vindt die lagere lichaamstemperatuur geen probleem?
Maar is het kou lijden als het bedje gewoon lekker warm is?quote:Op woensdag 14 september 2022 12:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat haar temperatuur snachts daalt maar ze zei oh ja dat kan en ging toen verder met ander onderwerp. Ik heb het toen ook besproken met consultatiebureau maar die zeggen dat het geen kwaad kan. Alsnog vind ik het niet fijn als ze kou moet lijden in haar kamer.
Dat is hartstikke normaal.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat haar temperatuur snachts daalt
Hoe weet je dat ze kou lijdt?quote:maar ze zei oh ja dat kan en ging toen verder met ander onderwerp. Ik heb het toen ook besproken met consultatiebureau maar die zeggen dat het geen kwaad kan. Alsnog vind ik het niet fijn als ze kou moet lijden in haar kamer.
Dit is echt onzin, kacheltjes die je in Nederland koopt moeten aan exact dezelfde veiligheidseisen voldoen. Of ze nu 18 euro of 180 euro kosten. Bij Duux betaal je vooral voor het merk en de smarfuncties. Als je dat allemaal niet nodig hebt kun je prima die van 18 euro kopen.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:25 schreef Grebneseih het volgende:
[..]
Chinese goedkope meuk vertrouwen en dan met name electrische die nog een verwarmende functie hebben. Ik zeg doen.
De vraag is of ze er ook aan voldoen als je direct uit china kooptquote:Op woensdag 14 september 2022 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt onzin, kacheltjes die je in Nederland koopt moeten aan exact dezelfde veiligheidseisen voldoen. Of ze nu 18 euro of 180 euro kosten. Bij Duux betaal je vooral voor het merk en de smarfuncties. Als je dat allemaal niet nodig hebt kun je prima die van 18 euro kopen.
Het ging over de Action dus die vraag is niet echt relevant.quote:Op woensdag 14 september 2022 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De vraag is of ze er ook aan voldoen als je direct uit china koopt
Oh dat had ik gemistquote:Op woensdag 14 september 2022 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het ging over de Action dus die vraag is niet echt relevant.
Inderdaad, niks zo lekker als een koude slaapkamerquote:Op woensdag 14 september 2022 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is het kou lijden als het bedje gewoon lekker warm is?
Ja en nu is ze weer een jaartje ouder en kan ze wat meer hebben. Het zou geen probleem moeten zijn als de temperatuur boven de 16 graden zit die ze overal aanbevelen.quote:Op woensdag 14 september 2022 12:17 schreef roos94 het volgende:
Mijn dochter wordt snel koud, afgelopen winter had ik de verwarming aan en soms meette ik snachts 34.9 met 3 tog slaapzak en dikke trui-broek
Maar het blijven elektrische kacheltjes met allemaal hetzelfde rendement, je gaat er niets mee besparen.quote:Op woensdag 14 september 2022 14:10 schreef Fogel het volgende:
Voor sporadisch bijverwarmen zijn die dingen uit de OP wel OK, maar als je het als ‘hoofdwarmtebron’ wil gebruiken zou ik toch echt voor iets gaan dat je aan de wand schroeft.
Ik heb op de meeste slaapkamers dit soort dingen hangen; https://millnorway.no/produkt/mill-invisible-wifi-panelovn-1000w/
Voor bijverwarmen (als ik zelf in de ruimte ben) gebruik ik soms deze: Mill SG2000MEC.
quote:Op woensdag 14 september 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar het blijven elektrische kacheltjes met allemaal hetzelfde rendement, je gaat er niets mee besparen.
quote:Op woensdag 14 september 2022 08:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tenzij je om die ene slaapkamer te verwarmen zo’n beetje het hele huis warm moet stoken.
K&W / Iemand verstand van eenpijpssysteem verwarming?
Klopt, en ik beweer dan ook nergens dat je er iets mee kan besparen. Alleen dat het ene iets veiliger is dan het andere en dat ik er ervaring mee heb.quote:Op woensdag 14 september 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar het blijven elektrische kacheltjes met allemaal hetzelfde rendement, je gaat er niets mee besparen.
Dan gaat je cv in storingquote:Op woensdag 14 september 2022 15:35 schreef skrn het volgende:
Ja, radiator kan gewoon dicht. Alleen niet alle, want als de thermostaat aangeeft warmte te willen, en alles is dicht, kan het systeem niet zijn warmte kwijt, en dat is wel slecht.
Dus goed gebruik is radiatoren openhouden in dezelfde ruimte als thermostaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |