Hoe ziet dat eruit?quote:Op zondag 11 september 2022 07:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
Waar zit de retour dan? Maak eens een foto?
Kloptquote:Op zondag 11 september 2022 08:17 schreef Nitzer het volgende:
Ik denk dat TS één zone bedoelt, waarbij de slaapkamer van de dochter als laatste wordt bediend.
Het is een seriegeschakeld systeem met een bypass aan iedere kraan. Zo krijg je een enkele ringleiding.quote:Op zondag 11 september 2022 07:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
Waar zit de retour dan? Maak eens een foto?
Ah op die manier, dan staat de bypass natuurlijk standaard minimaal open? Dat verklaart dan waarom de laatste slaapkamer het minste krijgt als ze de radiatoren in de overige dicht draait. Het openzetten van de bypasses van de overige zou dat dan moeten opheffen.quote:Op zondag 11 september 2022 08:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is een seriegeschakeld systeem met een bypass aan iedere kraan. Zo krijg je een enkele ringleiding.
Je zou de aanvoertemperatuur kunnen verhogen, Als je de kranen van alle voorgaande radiatoren wat dicht zet blijft er meer over voor de slaapkamer.
Ik weet niet of het kan, want ik ben verder niet bekend met dit systeem, maar de aanvoer en retour omwisselen bij de cv zou de slaapkamer prioriteit kunnen geven. Mits er geen kleppen of andere stomingsafhankelijke componenten in het systeem zitten.
Hoe doe ik dit?quote:Op zondag 11 september 2022 08:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is een seriegeschakeld systeem met een bypass aan iedere kraan. Zo krijg je een enkele ringleiding.
Je zou de aanvoertemperatuur kunnen verhogen, Als je de kranen van alle voorgaande radiatoren wat dicht zet blijft er meer over voor de slaapkamer.
Ik weet niet of het kan, want ik ben verder niet bekend met dit systeem, maar de aanvoer en retour omwisselen bij de cv zou de slaapkamer prioriteit kunnen geven. Mits er geen kleppen of andere stomingsafhankelijke componenten in het systeem zitten.
Hoe doe ik ditquote:Op zondag 11 september 2022 08:51 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ah op die manier, dan staat de bypass natuurlijk standaard minimaal open? Dat verklaart dan waarom de laatste slaapkamer het minste krijgt als ze de radiatoren in de overige dicht draait. Het openzetten van de bypasses van de overige zou dat dan moeten opheffen.
Klopt mijn redenatie?
Begin eerst met google. Check je kranen, zoek de typenummers op, lees je in hoe die dingen werken. Als je een regelbare bypass hebt kun je de slaapkamer knijpen en de rest open zetten. Op deze manier krijgt de alaapkamerradiator de beste doorstroming.quote:
Zijn veel verschillende soorten kranen iig qua hoe het eruit ziet, weet niet of dat uitmaaktquote:Op zondag 11 september 2022 09:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Begin eerst met google. Check je kranen, zoek de typenummers op, lees je in hoe die dingen werken. Als je een regelbare bypass hebt kun je de slaapkamer knijpen en de rest open zetten. Op deze manier krijgt de alaapkamerradiator de beste doorstroming.
Kun je foto's van je radiatorkranen posten?
Mocht je er nog steeds niet uitkomen, dan wordt hwt tijd dat iemand met verstand dit voor je doet.
Waar de kranen zitten.quote:
Op kantoor zie ik die al niet.quote:Op zondag 11 september 2022 10:12 schreef Clubman het volgende:
De radiatorkraan is niet belangrijk. Het gaat om het zogenaamde voetventiel.
Die zit op de aavoerleiding, onderaan de radiator.
Met het voetventiel kun je instellen hoeveel water er direkt doorstroom naar de volgende radiator in de serie.
Heb je de radiatoren weleens ontlucht?quote:Op zondag 11 september 2022 10:19 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Op kantoor zie ik die al niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |