Ervaring met Rapha broek, mooie stoffen maar niet per se over de pasvorm te spreken (strak bij de zak).quote:Op donderdag 24 november 2022 14:22 schreef Soldier2000 het volgende:
Iemand ervaring met MAAP of Rapha kleding, zijn het de hoge prijzen waard? Zelfs nu met de BF kortingen?
Nieuwe kogels en nieuwe conus doet wonderen. Ik heb dat onlangs bij de wielen van m’n crosser gedaan. Daar zitten Shimano XT naven in. Na 6 jaar was de body wel redelijk gaar en de rest eigenlijk ook wel. Heb toen twee nieuwe naven gekocht en het binnenwerk overgezet. Het is weer als nieuw nu!quote:Op donderdag 24 november 2022 10:29 schreef Z het volgende:
Mijn Fulcrum Racing Zero achterwiel liep niet meer zo lekker dus ik wilde de lagers vervangen. Eerst de as uit elkaar gehaald en tot mijn verrassing zitten er geen gesealde lagers in maar een soort van open systeem. De kogels zitten er (bij elkaar gehouden door een plastic frame) los in. Nieuwe (ceramische) lagers zijn me te duur, het wiel is oud, ik wil er nog 1 winter op rijden. Dus heb ik alles schoon gemaakt en weer opgebouwd. De lagers lekker in het lagervet gezet. Maar heel super lijkt het niet te lopen (wel veel beter dan het was). Zijn de kogels kan versleten dat het niet meer soepel draait? Moet je dit systeem op een bepaalde manier smeren? Doe ik iets verkeerd? In de freehub zitten wel gesealde lagers. Die heb ik vervangen.
Ik ook maar het zijn deze:quote:Op donderdag 24 november 2022 22:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik dacht trouwens altijd dat er gewone lagers in alle fulcrum wielen zaten.
Ik ben daar geen fan van. Industrielagers zijn zoveel makkelijker qua onderhoud. Je ramt er gewoon een nieuwe in.quote:Op vrijdag 25 november 2022 06:36 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook maar het zijn deze:
https://www.tradeinn.com/(...)eenheden/138982689/p .
Ik ook niet. Ik zie het voordeel ook niet t.o.v. industrielagers. Ze zijn per stuk ook duurder dan wat ik voor het wiel betaald heb.quote:Op vrijdag 25 november 2022 06:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben daar geen fan van. Industrielagers zijn zoveel makkelijker qua onderhoud. Je ramt er gewoon een nieuwe in.
En dan dat geklooi met afstellen… Echt onhandig allemaal!quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:44 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zie het voordeel ook niet t.o.v. industrielagers. Ze zijn per stuk ook duurder dan wat ik voor het wiel betaald heb.
Dan heb je op de verkeerde plek gekocht. Ik ging gewoon altijd naar het Kogellagerhuis, voor de prijs van een binnenband had ik een setje industrielagers van goede kwaliteit.quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:44 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zie het voordeel ook niet t.o.v. industrielagers. Ze zijn per stuk ook duurder dan wat ik voor het wiel betaald heb.
In een aantal steden kom je nog oude suppliers tegen. En dan niet online, maar zo'n stoffige winkel met een oude man in stofjas die op een ladder klimt om de juiste lagers uit een bakje te pakken. Vaak voor minder dan de verzendkosten van een online bestelling.quote:Op zaterdag 26 november 2022 08:33 schreef Z het volgende:
Die industrielagers zijn prima te betalen. Die ceramische open lagers zijn prijzig.
Dat is dan ook niet bedoeld voor je fiets.quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:50 schreef the_critic het volgende:
Zelfs het speciaal keramische vet is bizar duur
Dat vet moet in je keramische lagers (mijn oude set fulcrum red bijv)..quote:Op zondag 27 november 2022 11:22 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet bedoeld voor je fiets.
Meer bedoeld voor smering in een warme omgeving.
Keramische lagers zijn overigens ook meer een gimmick op de fiets.
Ook niet echt het ideale toepassings gebied.
Lagers in een fiets zijn een beetje apart geval, want relatief lage omwenteling snelheid, lage temperatuur en ongelijkmatige belasting.
het idee van ceramische lagers is juist dat ze een zeer lage, tot geen smering nodig hebben. geen idee wat fulcrum gebruikt, maar een vet doet het belangrijkste voordeel (lage rolweerstand) juist te niet.quote:Op zondag 27 november 2022 15:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
Dat vet moet in je keramische lagers (mijn oude set fulcrum red bijv)..
Hej Captain! Je leeft!quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij heeft een 'fantastische' foto gestuurd...wat is de best MTB winkel in de buurt van Hillversum, iemand een tip? Ga ik daar anders dit weekend maar even deze foto laten zien...
[ afbeelding ]
Jazeker! Fiets alleen wat minder, en daarom niet hier, dus ik heb mn goede voornemen voor 2023 al klaarquote:Op dinsdag 29 november 2022 09:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hej Captain! Je leeft!
Rijwielpaleis Bilthoven natuurlijk
Ziet er niet uit als een standaard padje idd. Suc6!quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij heeft een 'fantastische' foto gestuurd...wat is de best MTB winkel in de buurt van Hillversum, iemand een tip? Ga ik daar anders dit weekend maar even deze foto laten zien...
[ afbeelding ]
Ik maar hopen dat ie lekkere wijven zou posten.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hej Captain! Je leeft!
Rijwielpaleis Bilthoven natuurlijk
Hi CapFap, weet je zeker dat deze foto van de zijne is?quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien wil ie vrijdagmiddag rond 14.00 nog even terugkomen voor die belangrijke bijdragequote:Op dinsdag 29 november 2022 15:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik maar hopen dat ie lekkere wijven zou posten.
Ik heb van die GORE dingen, die zijn ook van Gore Tex Infinium gemaakt net zoals de nieuwe Perfetto/Gabba'squote:Op woensdag 30 november 2022 17:44 schreef Andyy het volgende:
Zoek warme armwarmers voor bij m'n (oude) gabba, de nieuwe Nanoflex zijn dunner dan de oude Nanoflex. Iemand aanbevelingen?
Tegen een vrachtwagen heb je weinig te vertellen.quote:Op woensdag 30 november 2022 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)leden-na-aanrijding/
Iemand uit Rusland zeg je? Stuur hem een handgranaat.quote:Op maandag 28 november 2022 18:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeienavond...Ik ben hier lang niet geweest, door omstandigheden niet zo veel kunnen fietsen. Maar vroegah zat hier best veel technbische kennis, dus ik probeer het maar:
Voor iemand in Rusland wil ik iets leuks kopen, en het is een fietser. Door de boycot zijn ook fietsonderdelen niet zo goed te krijgen, dus ik hoop hem daar een dienst mee te bewijzen. Hij heeft een Jamis Komodo MTB uit 2014. Z'n engels is niet zo goed, dus hij heeft 'dat ding dat het versnellingsaparaat aan de fiets vasthoud' nodig. Ik denk dat ie de bracket bedoelt waarmee de achterderaileur aan het frame zit, het paarse dingetje in de foto.
[ afbeelding ]
Maar hoe heet zo'n ding ook al weer precies?![]()
![]()
Anders is het niet te bestellen. En kent iemand het merk, zijn de onderdelen in nederland een beetje te krijgen?
Rustaaaaghquote:Op woensdag 30 november 2022 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iemand uit Rusland zeg je? Stuur hem een handgranaat.
Sportfull Fiandre? ik heb daar een broek en beenstukken van en ben daar wel over te sprekenquote:Op woensdag 30 november 2022 17:44 schreef Andyy het volgende:
Zoek warme armwarmers voor bij m'n (oude) gabba, de nieuwe Nanoflex zijn dunner dan de oude Nanoflex. Iemand aanbevelingen?
Ja die zijn fijnquote:Op donderdag 1 december 2022 10:01 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Sportfull Fiandre? ik heb daar een broek en beenstukken van en ben daar wel over te spreken
gokje ,quote:Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend voor het eerst meegedaan aan een crosswas wel even zoeken naar mijn behendigheid, ik heb al 2 maanden niet buiten gefietst, oeps.. en goed weg komen bij de start lukt me ook nog niet. Maar alles bij elkaar ging het wel beter dan verwacht en was het leuk! Een keertje gevallen maar zonder erg. Ik was best wel zenuwachtig maar durfde uiteindelijk toch alles te rijden..
Bedoel je van die fietsen met zo'n draaiknop? Lijkt me niet dat dat werkt, het idee van Zwift is juist dat de weerstand wordt aangepast afhankelijk van het parcours en het peloton..quote:Op maandag 5 december 2022 14:25 schreef mrPanerai het volgende:
Iemand ervaring met Spinningfietsen icm Zwift...
er schijnen fitnesfietsen/ spinningfietsen te zijn die vermogens data kunnen bijhouden en delen via bluetooth, en zo doende dus ook gekoppeld kunnen worden aan zwift.quote:Op maandag 5 december 2022 16:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedoel je van die fietsen met zo'n draaiknop? Lijkt me niet dat dat werkt, het idee van Zwift is juist dat de weerstand wordt aangepast afhankelijk van het parcours en het peloton..
Hierbij wel genoteerd dat ik denk ik al 6 jaar niet op een spinningfiets heb gezeten, dus wellicht zijn ze erg veranderd..
Leuk om te doen hè? Ik heb dit weekend ook eentje gereden. Natuurlijk ging het best redelijk, totdat ik na twee ronden al op m’n plaat gingquote:Op zaterdag 3 december 2022 15:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Vanochtend voor het eerst meegedaan aan een crosswas wel even zoeken naar mijn behendigheid, ik heb al 2 maanden niet buiten gefietst, oeps.. en goed weg komen bij de start lukt me ook nog niet. Maar alles bij elkaar ging het wel beter dan verwacht en was het leuk! Een keertje gevallen maar zonder erg. Ik was best wel zenuwachtig maar durfde uiteindelijk toch alles te rijden..
Staat bij..quote:Op maandag 5 december 2022 23:06 schreef mrPanerai het volgende:
Ik kwam deze tegen
https://www.virtufit.nl/p(...)-2-0i-spinningfiets/
Kost ongeveer even veel als een indoor trainer maar mijn fiets staat niet bij mijn woning dus dat leek me wel handig.
Niet elke Rus is voor deze oorlog...quote:Op woensdag 30 november 2022 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iemand uit Rusland zeg je? Stuur hem een handgranaat.
Nou laat ze met zn allen die kliek uit het kremlin trekken dan.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Niet elke Rus is voor deze oorlog...
Een direct drive kost ook 500¤quote:Op dinsdag 6 december 2022 20:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
Erg duur grapje mijns inziens. Beter een direct drive nemen en goedkope tweedehands fiets opzetten dan
Een film?quote:Op woensdag 7 december 2022 19:36 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Een direct drive kost ook 500¤
Dan moet er nog een film bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |