Ben gewoon benieuwd hoe zoiets gaat.quote:
Je zou eens op de site van de fabrikant kunnen kijken. Sommige hebben dit er op staan. Ook voor de wielen checken dan uiteraard!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
[schaamvraag]
Ooit begonnen met wielrennen als ondersteuning om uit een depressie te komen. Het hielp niks maar wel ontdekt dat het de manier van sporten voor mij was. Ben er dus mee doorgegaan.
Helaas gestopt na mijn laatst terugval van zo'n drie jaar geleden. Sindsdien geleefd als een levensgenieter en dat is qua gewicht flink uit de klauwen gelopen. Laatste keer op de weegschaal schrok ik me kapot en stond er 130kg...
Nu wil ik graag weer gezonder gaan leven, en ook weer meer gaan bewegen.. Vraag is alleen.. houd mijn fiets me nog... Ik ben bang van niet en dus wil ik weer starten met een gewone fiets.
Of moet het wel kunnen? Of wanneer zou het weer kunnen bij 110kg? 100kg?
[/schaamvraag]
Als je in een jaar of zes drie keer depressief bent geweest wil je in de stabiele periode wel zoveel mogelijk genieten. Alleen nu de boel onder controle lijkt te zijn duurt de stabiele periode al zo'n drie jaar.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben gewoon benieuwd hoe zoiets gaat.
Maar idd gewoon lekker beginnen met veel stevig wandelen en veel minder eten, maar wel genoeg gezonde eten eten. Je moet de motor namelijk wel draaiende houden om veel te bewegen en voorkomt dat je gaat snaaien. Dus veel vezels en groenten. Echt bord vol groente!
Dat het iets uit de klauwen gelopen is.quote:
Tof dat je het zo serieus wil aanpakken! En inderdaad wat LaTramposa zegt, misschien kan de fietsenmaker je ook wel wat zeggen. Wat voor fiets (en eventueel afwijkende wielen) heb je nu?quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je in een jaar of zes drie keer depressief bent geweest wil je in de stabiele periode wel zoveel mogelijk genieten. Alleen nu de boel onder controle lijkt te zijn duurt de stabiele periode al zo'n drie jaar.
En dan is het schrikken als je voor het eerst in drie jaar jezelf weegt. Natuurlijk zie je wel dat de buik groeit maar voor mijn gevoel viel dat wel mee.
Wat ook niet helpt is dat de medicatie voor honger gevoel zorgt. Dat is op te lossen door water te drinken of gewoon rauwkost te snoepen.
[..]
Dat het iets uit de klauwen gelopen is.
Verder alle anderen bedankt voor de tips, gezonder eten stond Natuurlijk al op nummer één hier. Verder zullen we als gezin meer gaan wandelen dan wel fietsen.
Misschien lukt het om het genieten niet uit eten te halen maar uit sporten. Er is ook steeds meer bewijs dat bewegen essentieel is voor de mentale gezondheid. Succes in ieder geval en blijf ons vooral meenemen in je belevenissen op de fiets!quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je in een jaar of zes drie keer depressief bent geweest wil je in de stabiele periode wel zoveel mogelijk genieten. Alleen nu de boel onder controle lijkt te zijn duurt de stabiele periode al zo'n drie jaar.
En dan is het schrikken als je voor het eerst in drie jaar jezelf weegt. Natuurlijk zie je wel dat de buik groeit maar voor mijn gevoel viel dat wel mee.
Wat ook niet helpt is dat de medicatie voor honger gevoel zorgt. Dat is op te lossen door water te drinken of gewoon rauwkost te snoepen.
[..]
Dat het iets uit de klauwen gelopen is.
Verder alle anderen bedankt voor de tips, gezonder eten stond Natuurlijk al op nummer één hier. Verder zullen we als gezin meer gaan wandelen dan wel fietsen.
Als ervaringsdeskundige in de viesdikkologie; Meestal heb je het zelf ook idd wel dondersgoed door. Ondanks dat 'het er langzaam insluipt'. Broekjes gaan strakker zitten, die riem moet toch een gaatje losser, etc.quote:
Tuurlijk. Ik zou mss eventjes niet met je lichtste carbon wielen over de kasseistroken rossen, maar gewoon een rondje om de kerk breek je dat ding heus niet mee.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
Vraag is alleen.. houd mijn fiets me nog...
Waarom zou je niet de sport gaan doen die je leuk vindt? Dan ga je ook makkelijker naar buiten. Zoals gezegd zorg voor een beetje stevige wielen en rag m niet over de stoeprand en je komt een heel eind. En dan breek je een keer een spaak... dat kost ook niet zoveel en je hebt weer een goed verhaal.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:21 schreef Zwansen het volgende:
Als je 130kg bent, lijkt me stap 1 dat je significant minder moet gaan eten. Sporten komt daarna wel. Ga eerst maar eens afvallen in combinatie met flinke afstanden wandelen ofzo.
Er zijn nog plekken voor de marmotte 2023!quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:35 schreef muzas het volgende:
Ondertussen ben ik overigens ook weer teringdik. Zat er ineens aan.
Mwoah scheelt niet veel denk ik haha. Zit nu wel op het punt dat ik er een serieuze poging aan wil wagen er wat aan te doen. Vooral omdat ik gewoon veel meer energie had toen ik fitter was.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:11 schreef Gripper het volgende:
Betekent ook dat je dit kunstje nog een keer kan herhalen, en je hoeft van minder ver te komen dan op die ene beruchte foto die je thuis ingelijst hebt staan toch?
Wat dacht je van ddx? Die kon over z'n pens amper zn sigma ROX aflezen op het stuur van zn fitnessbike. Die heeft nu 3000 dagen achter elkaar gefietst, gaat niet voor minder dan 200km de deur uit en weegt minder dan mijn onderkin.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:11 schreef Gripper het volgende:
dacht ik wel als eerste aan jouw afval prestaties
Dat moet wel lukken en gewoon snacks vervangen door gezonde dingen. Ipv een reep chocolade of chips gewoon een zakje rauwkost wat ik eigenlijk net zo lekker vind.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien lukt het om het genieten niet uit eten te halen maar uit sporten. Er is ook steeds meer bewijs dat bewegen essentieel is voor de mentale gezondheid. Succes in ieder geval en blijf ons vooral meenemen in je belevenissen op de fiets!
Lekker man, ik wil dan ook van mijn 81 --> 75-76kg zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:20 schreef Zwansen het volgende:
Over de Marmotte gesproken, de weegschaal gaf eergisteren 85kg aan.
Daar moet zeker 7kg (en liefst 8-9kg) van af voordat ik de Marmotte ga fietsen.
Afgelopen jaar met de Trois Ballon zat ik op iets van 78 dus het is wel haalbaar.
Waar moet ik aan denken qua prijzen bij een instap aanschaf?quote:Op maandag 2 januari 2023 20:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van 1 van je vrienden een ouwe fiets overkopen en kijken of je het leuk vind. Al met al is het een vrij prijzige hobby dus als je het een keer of wat kan proberen scheelt dat.
Vroeger kon je nog wel een knap fietsje vinden op MP voor 300 euro, sinds de coronakrapte is dat wel erg moeilijk. Maar wie weet met goed speuren vind je wat, zeker als je het niet erg vindt om zelf kabels of een ketting te vervangen. Wel even een vriend(in) met kennis meenemen om te kijken of je geen barrel koopt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar moet ik aan denken qua prijzen bij een instap aanschaf?
Ik heb wel een handvol vrienden die echt veel kennis hebben over degelijk materiaalquote:Op woensdag 4 januari 2023 14:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vroeger kon je nog wel een knap fietsje vinden op MP voor 300 euro, sinds de coronakrapte is dat wel erg moeilijk. Maar wie weet met goed speuren vind je wat, zeker als je het niet erg vindt om zelf kabels of een ketting te vervangen. Wel even een vriend(in) met kennis meenemen om te kijken of je geen barrel koopt.
Weet je al welke framemaat je nodig hebt?quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb wel een handvol vrienden die echt veel kennis hebben over degelijk materiaal
Ben 1,83m, dus kom uit op een frame maat van 57-58cm.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Weet je al welke framemaat je nodig hebt?
Ik denk eerder 56.. Een te grote racefiets wil je niet.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben 1,83m, dus kom uit op een frame maat van 57-58cm.
Zo zwart-wit is het niet qua framemaat. Giant noemt een maat 'L' een 56... Ik had een L TCR, maar toen ik naar een specialized Tarmac overstapte een 58. En mijn Trek is nu een 60.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk eerder 56.. Een te grote racefiets wil je niet.
Ja dat is ook zo, om het helemaal goed te weten moet je natuurlijk naar je binnenbeenlengte kijken, en dan nog zal er met een bikefit wellicht iets anders uitkomen. En er even op gaan fietsen natuurlijk. Maar over het algemeen kun je een iets te kleine fiets makkelijker aanpassen dan een iets te grote fiets, en veel mensen zitten op een te grote fiets. Toen ik (ben zelf 1.76m met lange benen en armen) overging van 57 naar 54 was dat zo fijn, mijn zwaartepunt zat ineens veel meer onder me en ik kwam beter de bochten door. Daarna is bij de bikefit zelfs nog aangeraden om een 2cm kortere stuurpen te nemen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet qua framemaat. Giant noemt een maat 'L' een 56... Ik had een L TCR, maar toen ik naar een specialized Tarmac overstapte een 58. En mijn Trek is nu een 60.
Stack/Reach allemaal vergelijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |