abonnement Unibet Coolblue
pi_205952050
Ok, hoe gaan we dit beginnen.
Sinds corona werk ik, als we in Spanje op onze finca zijn, thuis. Vanuit de caseta.
K&W / sigme's olijfboomgaard deel 3

Dat wil eigenlijk niet goed, die is wel wat erg klein. Lees: als ik aan de tafel zit te vergaderen, mag mijn liefste enkel doodstil bij de kachel zitten óf hij moet buiten zijn, want anders loopt ie in beeld.
Dus dat werkt niet geweldig. Maar eigenlijk is het wel geweldig om in Spanje te kunnen zitten thuiswerken.

Herfst 2021 waren weer op onze finca, en besloten we dat we toch echt iets wilden gaan doen hiermee. Onze caseta verbouwen, of een nieuwe caseta bijbouwen, of een andere finca kopen met een grotere caseta daarop. Zoiets.
Dus voordat we in lente 2022 weer naar Spanje zouden gaan, gingen we oriënteren. Er was een mooie finca met een heel mooi huis erop te koop, maar dat bleek gereserveerd. Te laat!

Andere finca's waren er wel, maar niks wat ons aanstond. Toen viel ons oog op een te koop staand huis in een nabijgelegen dorp. Mooi en (vooral) spotgoedkoop.
Na wat bijstellen van plannen en ideeën was dat misschien ook nog niet zo'n gekke optie: onze finca en caseta gewoon laten zoals ze zijn, kunnen we heerlijk op wieberen, en dan in een nabijgelegen plaatsje een gewoon huis met echte nutsvoorzieningen enzo. Ok, dat leek ons eigenlijk ook best een plan.

Dat huis bleek ook al gereserveerd. Te laat!
Tot dan toe hadden we enkel gekeken naar finca's en huizen die onze 'eigen' makelaar in portefeuille had. Maar in die portefeuille zat nu niks meer wat ons wat leek. Dus toch maar eens de Spaanse funda's bij langs.
Uiteindelijk vonden we daar twee huizen die ons wel interessant leken.

Eenmaal in Spanje aangekomen, februari 2022, zijn we bij die 2 huizen even langsgereden. Het ene ligt in een dorpje op 10km van onze finca. In het dorpje rondrijdend en -lopend werden we overvallen door een aanval van dorpsclaustrofobie. Dat viel af, wij moeten niet in een dorp. Huuh!

Het andere huis staat in een stadje. In het oude deel van dat stadje, aan de rand van het oude centrum. Eigenlijk stond dat huis ons wel heel erg aan. Stadje staat ons ook erg aan, er is een station aan een tamelijk grote spoorlijn, en het ligt op zo'n 20km van onze finca.

Dus tsja, dan maar de verkoopmakelaar benaderen, dat we ongeveer 3 weken in Spanje waren en z'n huis graag wilden zien. Die makelaar zelf zit dan weer 200km verderop, dus het duurde wel even voordat hij bij dat huis kon komen om ons een rondleiding te geven. Maar afspraak werd gemaakt, en op de betreffende dag waren wij er, was hij er, stonden we voor de voordeur, hadden we de buitenkant nog eens bewonderd en waren we allemaal klaar om het huis te bezichtigen.

En toen wou de voordeur niet open. Sleutel paste best in dat slot, maar was niet de sleutel van dat slot.
Jammer maar helaas: het huis was gekraakt.
Geen bezichtiging, huis ging van de markt af.
Wij lieten de makelaar nog weten graag op de hoogte te worden gehouden, en we dropen af en moesten ook weer terug naar Nederland. Navraag leerde dat zulke zaken jaren kunnen slepen.

-----------------------------------------------------------------

Na een paar maanden heb ik de verkoopmakelaar nog eens aangeschreven, of er al nieuws was. Dat was er: er lag een uitspraak: de krakers moesten er per eind juni uit. Nou, dat was dan toch mooi vlot gegaan!
Wij kunnen niet zomaar op stel & sprong in juni naar Spanje, maar de makelaar liet weten dat het geen probleem zou zijn als we later zouden bezoeken.

In augustus hebben we onze 'eigen' makelaars, waarmee we ooit de finca gekocht hebben dus, gevraagd om eens contact op te nemen met de verkoopmakelaar, of het gelukt was met die krakers enzo. En of zij niet eens dat huis zouden kunnen gaan bezichtigen en ons de binnenkant laten zien. Zo gezegd zo gedaan: onze makelaar ging erheen, mocht er in, en heeft voor ons een heleboel foto's en een filmpje gemaakt.

Dus. Nu hebben we een bod gedaan. En dat is aangenomen; hoewel het papierwerk daarvan nog even geformaliseerd moet worden. Daar heeft de verkoopmakelaar wel een modern proces voor waarbij je op je mobiel officiële documenten kan tekenen :D. Wij hebben getekend. Nu zitten we vast aan een reservering. In oktober hopen we het huis dan ook te gaan bekijken, en als het goed is, dan ook maar direct tekenen bij de notaris. In het ergste geval kunnen we dan nog duiken en zijn we onze reservering kwijt maar daaraan gaan we niet failliet.

------------------------------------------------------------------

Deze draad is waardeloos zonder foto's *G*

Het huis ligt in een doodlopend straatje en heeft 2 gevels aan de straat. Het is wat ingewikkeld, maar het zit wat tussen een rijtjeshuis en een hoekhuis in. It's complicated.


Voorgevel, ligt pal op het zuiden
Verdieping met klein balkonnetje, verdieping met minibalkonnetje, bovenverdieping met relatief grote ramen


Zijgevel, op het oosten
Op elke verdieping ramen, bovenste verdieping een overdekt dakterras


Authentiek detail: een kapelletje in onze zijgevel

Voor ons de belangrijkste redenen om op *dit* huis te vallen:
• De locatie in de oude binnenstad
• Het uitzicht vanaf de bovenste verdieping

Andere huizen kijken vaak vooral tegen de buren aan. Heb je wel een dakterras, maar geen zicht. Dit huis ligt hóóg. Zowel in de stad op een heuveltje als net iets hoger dan de omliggende huizen.


Uitzicht vanaf de ramen in de voorgevel, over de oude binnenstad


Uitzicht vanaf het dakterras de stad uit
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205952201
Wow …wat een pareltje 👍🏼

Feliz cumpleaños 🇧🇴
pi_205952242
Jullie hebben een nieuw project _O_ Wat leuk voor ons allemaal *O*
Spoilers!
  maandag 12 september 2022 @ 20:52:40 #4
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205952279
Tof *O*
pi_205952393
Verpakte TVP.
Sterkheidsbaas van alles.
  Spellchecker maandag 12 september 2022 @ 21:43:01 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205954136
¡Qué casa tan bonita!

Gefeliciteerd! Gaan jullie er nog iets aan doen? Hoe is de binnenkant?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:21:18 #8
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_205955476
Leuk een spanje-verbouw project. Waren jullie ook niet de mensen die ooit ergens in een binnenstad een pied-a-terre hadden?
pi_205955618
Oeh, nog een stadshuisje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205955643
Wat een leuk project! Tenminste, het staat hier in K&W dus ik neem aan dat er nog wel iets aan geklust gaat worden?
pi_205956091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
Leuk een spanje-verbouw project. Waren jullie ook niet de mensen die ooit ergens in een binnenstad een pied-a-terre hadden?
Jazekers! K&W / De verbouwing van sigme's pied-à-terre #2
We hebben het pied-a-terre nog steeds, hoewel we nu overwegen om dat dan ooit binnenkort misschien eventueel te verkopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205956097
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
¡Qué casa tan bonita!

Gefeliciteerd! Gaan jullie er nog iets aan doen? Hoe is de binnenkant?
Nou, daar zal wel iets aan moeten gebeuren :+
Ik zal zo daar eens wat foto's van neerzetten. Het is een grooooot huis, zeker voor onze begrippen. In de originele advertentie stond 200m2.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:56 schreef yinu het volgende:
Wat een leuk project! Tenminste, het staat hier in K&W dus ik neem aan dat er nog wel iets aan geklust gaat worden?
Iets van klussen gaat vast nodig zijn _O-
Sowieso willen we graag als allereerste de voordevel laten opknappen, zodat het er minder sjofel uit ziet. Als het gekraakt is geweest kan het opnieuw gekraakt worden, en we willen dat risico verlagen door het er bewoonder en beter uit te laten zien. Oh, en dat balkonnetje moet ook worden opgeknapt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205956597
Kun je met dezelfde aannemer in zee, ofschoon 20 km verderop (?) als bij de finca?
Met die man had je goede ervaringen toch.
Tenminste: ik neem aan dat jullie niet zelf de buitengevel restaureren.
Twee.honderd.vierkante.meter daarin passen al jullie Spaanse en Groningse
finca’s :D
pi_205957153
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:57 schreef AnneX het volgende:
Kun je met dezelfde aannemer in zee, ofschoon 20 km verderop (?) als bij de finca?
Met die man had je goede ervaringen toch.
Tenminste: ik neem aan dat jullie niet zelf de buitengevel restaureren.
Twee.honderd.vierkante.meter daarin passen al jullie Spaanse en Groningse
finca’s :D
:D
Ja, ons vloeroppervlak is meer dan verdubbeld.

We gaan onze makelaars vragen of zijn een goede aannemer kennen in dat stadje. Ik verwacht dat dat niet dezelfde gaat zijn als van onze caseta, ik heb de indruk dat aannemers/bouwbedrijven daar lokaler werken dan hier. Maar wie weet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205957444
In februari hadden op de site van de verkoopmakelaar een stuk of 5 foto's gezien van de binnenkant van het huis. Zag er niet best maar ook niet rampzalig uit. Die foto's hadden we natuurlijk niet lokaal opgeslagen, toen het huis van de site verdween, restte ons alleen nog maar een herinnering. En we zijn er nooit in geweest :D
Vorige week is onze aankoopmakelaar in het huis geweest en die heeft op ons verzoek veeeeel foto's gemaakt, dus nu hebben we dan enig zicht op de binnenzijde.

Belangrijkste attractie van het huis voor ons is het uitzicht, dus de bovenverdieping. Volgens mij was daar geen enkele foto van. Maar dat hebben we nu dus wel, en omdat het voor ons een belangrijke verdieping is, begin ik met foto's van de zolder.

Maar eerst nog even iets over het huis. Het zijn in zekere zin twee huizen. Ik heb de indruk dat je daar aan de binnenkant weinig van verneemt, maar juist op de zolderverdieping is het nogal manifest omdat je daar onder twee daken zit, die niet heel vanzelfsprekend op elkaar aansluiten. Dus dat behoeft even een schetsje.

Van het kapelletje weet ik niet precies waar het in de gevel zit, en ergens op die hoogte moet ook nog een raam zitten met een klein kamertje in ons huis daarachter.

Goed, laten we binnen gaan kijken. Op de zolderverdieping dus.
We beginnen op de grotere zolder, met de grote ramen op het zuiden. Daar komt de trap ook in uit.
Kijkend vanaf de trap naar de ramen:

Een eenvoudige ruimte, leeg. Plafond is gemaakt van rondhout, en daartussen aangesmeerd. Boven die stuuk zitten matten (riet? wilgentenen?), en daarboven de pannen.
Als je goed kijkt, zie je aan de rechterkant ook nog een klein raampje. Dat kijkt op het westen.

Kijkend vanaf de ramen naar de trap:

De deur die je ziet is de deur naar de 'andere' zolder.
Het luikje rechtsboven lijkt een houten luik zonder glas oid, met de blauwe lucht daarachter.

Door de deur naar de andere zolder. Dat is een kleinere zolderkamer.

Als je vanaf die deur de zolderkamer inkijkt. Deze zolder heeft een nieuwer dak, met betonnen balken en terracotta platen. Daarboven liggen golfplaten. Asbest ofzo.


Staande in die zolderkamer, kijkend naar de deur naar de grote zolder (je ziet nog net de ramen op het zuiden).
De deur links gaat naar het dakterras.


Vanaf de deur naar het dakterras en dan zie je het uitzicht *G*


Vanaf het dakterras, kijkend naar de deur en de ramen van de kamer.


Links de open kant, recht voor ons de achtergevel van de hoge zolder en rechts de deur naar de kleine zolderkamer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205957570
Tof huisje, Sigme *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_205957635
Oh wow
pi_205957703
Wat leuk! Een nieuw project! *O*
Is dat zo?
pi_205957719
De tekening zou ik inlijsten 😉

Ben reuze benieuwd naar jullie plannen.
  Moderator dinsdag 13 september 2022 @ 12:48:26 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205959130
Oh wauw ! De bedoeling is dat jullie het andere huisje gewoon aanhouden begrijp ik.

Ben heel erg benieuwd wat de plannen zijn :)
pi_205959189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Oh wauw ! De bedoeling is dat jullie het andere huisje gewoon aanhouden begrijp ik.

Ben heel erg benieuwd wat de plannen zijn :)
Voor jou heb ik ook twee foto's:

De meterkast, die hangt in de buitengevel en is van buitenaf afleesbaar


De stoppenkast, binnen in de gang achter de voordeur. Die moet vrij recent zijn geplaatst, er is ook her en der gesleufd. Dat is duidelijk niet af gekomen, een groot deel van het huis lijkt ergens in een verbouwing gestrand te zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205968135
Wat een onwijs gaaf verhaal weer.

Ik irriteerde me ook regelmatig bij het thuis werken. Dan weer kinderen die rondliepen, dan weer mijn vrouw die tijdens een meeting roept of ik wil eten. Behalve een paar extra flessen wijn hebben we verder niets gekocht.

Jullie kopen gewoon een heel groot huis, naast jullie mini huis. Ik ben heel benieuwd wat nu het plan is over het gebruik. Gaat 1 van jullie nu alleen naar het grote huis als er gewerkt moet worden of gedoucht?

Of wordt de finca een vakantie verblijf binnen een vakantie verblijf?

Ik ken je natuurlijk alleen via een aantal topics, maar vindt het leuk te lezen hoe jullie gewoon doen wat jullie willen en dan vooral vaak van de gebaande paden af.
pi_205968486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:21 schreef Nico987 het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat nu het plan is over het gebruik. Gaat 1 van jullie nu alleen naar het grote huis als er gewerkt moet worden of gedoucht?

Of wordt de finca een vakantie verblijf binnen een vakantie verblijf?
Ik ben ook heel benieuwd _O-

We hebben in Nederland naast ons pied-a-terre natuurlijk ook nog een hutje op de hei, met F&F / sigme's diergaarde deel 7 en F&F / sigme's fruitgaarde en daar willen we ook goed gebruik van blijven maken. Maarrrrrr we willen natuurlijk ook meer naar Spanje.

Afgelopen jaren streefden wij er naar om november en februari in Spanje te zijn, onder andere omdat december en januari vaak echt fris & nattig zijn, en dan wil je wat meer binnen zijn en dan moet je stoken etc etc. En een dagje gezellig knus binnen zitten bij de kachel in de caseta is leuk, maar na een weekje is daar niks meer aan.

Dus 1 van de zaken waar we dit huis voor denken te gaan inzetten, is om de periode waarin we comfortabel in Spanje kunnen zijn, uit te breiden met de maanden december & januari.

En hoe de verdeling finca/casa uitpakt zal wel steeds erg afhangen van het weer (en of ik moet werken).
Trouwens ook wel van wat voor vervoersmiddel we bij ons hebben. Met de auto race je zo heen en weer, maar als we per trein zijn aangekomen, is het een half uur met de bus en 3,5km lopen. Of 20km lopen ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205971844
Wat een lief huis en de bovenverdieping vormen een grappig gezicht. Kapelletje superleuk detail en een prachtig uitzicht ook.

Veel plezier met het verbouwen en het aankleden naar jullie smaak.

Omdat dit een groter huis is kunnen jullie, als jullie dat willen, natuurlijk ook een gedeelte (tijdelijk) verhuren en zo extra inkomsten genereren.
pi_205972348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:49 schreef rutger05 het volgende:
Wat een lief huis en de bovenverdieping vormen een grappig gezicht. Kapelletje superleuk detail en een prachtig uitzicht ook.

Veel plezier met het verbouwen en het aankleden naar jullie smaak.
Dank!
quote:
Omdat dit een groter huis is kunnen jullie, als jullie dat willen, natuurlijk ook een gedeelte (tijdelijk) verhuren en zo extra inkomsten genereren.
Ik moet er niet aan denken :D
Ten eerste valt het nu in de categorie 'krot', en als dat al mensen trekt, dan geen mensen die ik in mijn huis wil.
Als het straks naar onze normen zeer comfortabel en bewoonbaar is, zal het dat niet zijn in de ogen van veel mensen, en zeker niet in de ogen van betalende vreemden.
En ik moet er niet aan denken, vrimden in mijn Spaanse huis terwijl ik in Nederland zit. Of vrimden in mijn Spaanse huis terwijl ik zelf in Spanje ben :D.

Nee, delen van het huis zal hooguit met vrienden en familie zijn. Dat zou ik wel heel leuk vinden, als dat wat aanloop genereert, maar dat levert financieel gelukkig niks op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205972501
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2022 13:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Dank!
[..]
Ik moet er niet aan denken :D
Ten eerste valt het nu in de categorie 'krot', en als dat al mensen trekt, dan geen mensen die ik in mijn huis wil.
Als het straks naar onze normen zeer comfortabel en bewoonbaar is, zal het dat niet zijn in de ogen van veel mensen, en zeker niet in de ogen van betalende vreemden.
En ik moet er niet aan denken, vrimden in mijn Spaanse huis terwijl ik in Nederland zit. Of vrimden in mijn Spaanse huis terwijl ik zelf in Spanje ben :D.

Nee, delen van het huis zal hooguit met vrienden en familie zijn. Dat zou ik wel heel leuk vinden, als dat wat aanloop genereert, maar dat levert financieel gelukkig niks op.
Na het opknappen bedoelde ik. ;)

Ik kan het mij goed voorstellen. Vrienden en familie prima, maar betalende vreemden niet. Maar goed, genoeg mensen die hier anders over denken en voor wie het financieel een uitkomst kan zijn.

Het zijn waarschijnlijk een tweetal huizen geweest die op een gegeven moment samengevoegd zijn. Begrijp ik dat goed? Weet je ook het bouwjaar?

Ik zie overigens dat op jullie de eerbiedwaardige taak kan rusten om de planten in potten bij het kapelletje tijdig water te geven als jullie er zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 september 2022 @ 17:04:13 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_205974591
Oeh leuk! Huis met potentie, graag meer foto's O-)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_205975179
Vind het toch altijd mooi om jou/jullie projecten te lezen en proeven “vark”
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_205979240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:52 schreef Bzzzzt het volgende:
Vind het toch altijd mooi om jou/jullie projecten te lezen en proeven “vark”
:D! Leuk om jou eens terug te zien :Y)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205979736
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik ben ook heel benieuwd _O-

We hebben in Nederland naast ons pied-a-terre natuurlijk ook nog een hutje op de hei, met F&F / sigme's diergaarde deel 7 en F&F / sigme's fruitgaarde en daar willen we ook goed gebruik van blijven maken. Maarrrrrr we willen natuurlijk ook meer naar Spanje.

Afgelopen jaren streefden wij er naar om november en februari in Spanje te zijn, onder andere omdat december en januari vaak echt fris & nattig zijn, en dan wil je wat meer binnen zijn en dan moet je stoken etc etc. En een dagje gezellig knus binnen zitten bij de kachel in de caseta is leuk, maar na een weekje is daar niks meer aan.

Dus 1 van de zaken waar we dit huis voor denken te gaan inzetten, is om de periode waarin we comfortabel in Spanje kunnen zijn, uit te breiden met de maanden december & januari.

En hoe de verdeling finca/casa uitpakt zal wel steeds erg afhangen van het weer (en of ik moet werken).
Trouwens ook wel van wat voor vervoersmiddel we bij ons hebben. Met de auto race je zo heen en weer, maar als we per trein zijn aangekomen, is het een half uur met de bus en 3,5km lopen. Of 20km lopen ;)
Daar hebben ze de fiets voor uitgevonden ;)

Leuk project *O*
pi_205988953
Meer foto's, voor @Rewimo

Het ordenen van de foto's was veel werk, we kregen het ongesorteerd en dan van een huis waar ik nooit in geweest ben :D. Gelukkig ook een filmpje, dat hielp om de ruimtes hun plaats te kunnen wijzen. Niet genoeg om echt plattegronden te kunnen maken, maar wel om te weten wat op welke verdieping zit, en als er ramen in zitten: of de ruimte uitkijkt op het zuiden of op het oosten.

Begane grond. Daar moeten wat kelder-achtige hokken/ruimtes zitten, waar ik geen foto's van heb. Wel van hal/trap, en een klein kamertje. Dat kamertje zit een beetje verhoogd op de begane grond en kijkt uit op het oosten.


De trap achter de voordeur; naar het kleine kamertje. Trap gaat haaks linksom naar de eerste verdieping.


Het kleine kamertje. Achter de wand aan de linkerkant zit nog een donkere ruimte, heb ik geen foto's van. Inloopkast? Provisiekast? Kinderkamer? Geen idee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205989181
Ow, de vloer en de traptreden beloven al wat O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 september 2022 @ 10:39:12 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_205994387
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:14 schreef sigme het volgende:
Meer foto's, voor @Rewimo
O+

Prachtige vloeren zeg! Lekker koel in de zomer, die tegels. En dat kamertje zal ook koel zijn in de zomer, omdat het op het oosten ligt. Kan dus best lekker zijn als zomerslaapkamer :z
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_205994430
Fijn, weer een @sigme -project!
pi_205996905
@AnneX, @Rewimo, helaas houdt de mooie vloer hier op. Ik probeer later vandaag even foto's van de 1e verdieping te selecteren, dan krijg je daar wat beeld van.

Dat kleine kamertje zal inderdaad een van de koelste kamers zijn; laag in het huis, klein raampje op het oosten. Het straatje is daar smal, dus er zal nooit direct zon in schijnen.
Omdat wij het huis eigenlijk alleen in de winter denken te gaan gebruiken, denk ik niet dat we het als slaapkamer zullen inrichten, wat bij zomergebruik inderdaad vast het beste zou zijn.

Het lijkt me voor ons (op termijn, op termijn) vast een goede plaats voor provisiekasten. Ik heb graag eten op voorraad. Ik ben een hamster :@
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205998616
Zie dit nu pas. Wat een gaaf project. Ben heel benieuwd naar de rest van de foto's maar vooral naar het verslag van wanneer jullie er geweest zijn.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 16 september 2022 @ 17:44:27 #37
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205999164
Oeh, snel volgen!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_205999452
*Volgt* *O*

Ik vind het wel lef hebben hoor, zo op basis van foto's een huis kopen :D Maar dat past jullie ook wel natuurlijk :D
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 18:29:41 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205999617
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Voor jou heb ik ook twee foto's:
[ afbeelding ]
De meterkast, die hangt in de buitengevel en is van buitenaf afleesbaar

[ afbeelding ]
De stoppenkast, binnen in de gang achter de voordeur. Die moet vrij recent zijn geplaatst, er is ook her en der gesleufd. Dat is duidelijk niet af gekomen, een groot deel van het huis lijkt ergens in een verbouwing gestrand te zijn.
We zullen maar zeggen dat het niet helemaal conform de huidige wet en regelgeving is :+
Dat buiten is natuurlijk wel de hoofdaansluiting vanuit de straat dus dat klopt wel qua kast enzo, en die onderverdeler in de woning is toch wat gedateerd denk ik.

Lijkt er dan op dat het huis in zijn geheel al een tijd niet bewoond is geweest.
pi_205999820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
We zullen maar zeggen dat het niet helemaal conform de huidige wet en regelgeving is :+
Dat buiten is natuurlijk wel de hoofdaansluiting vanuit de straat dus dat klopt wel qua kast enzo, en die onderverdeler in de woning is toch wat gedateerd denk ik.

Lijkt er dan op dat het huis in zijn geheel al een tijd niet bewoond is geweest.
Je hebt wel meegekregen dat het huis in Spanje staat hè? Daar hebben ze andere normen en waarden dan wij hier ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 19:28:58 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206000339
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:45 schreef sigme het volgende:

[..]
Je hebt wel meegekregen dat het huis in Spanje staat hè? Daar hebben ze andere normen en waarden dan wij hier ;)
Europees is er wel het één en ander gelijk getrokken ;)
pi_206001203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Europees is er wel het één en ander gelijk getrokken ;)
Regelgeving is één ding, normen en waarden een heel ander ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 16 september 2022 @ 23:34:26 #43
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206003190
Zal ik onze Argentijnse installatie weer eens posten? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206005893
De eerste verdieping.
Op de eerste verdieping bevinden zich:
* een kamer met raam op het oosten
* een klein badkamerhok
* een kamer met klein balkon op het zuiden met
** een open haard
** een keukenachtig iets

Eerst maar de eenvoudige kamer, die met raam op het oosten.


Om met DS4 (ik mis hem!) te spreken:
quote:
12s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:31 schreef DS4 het volgende:
Gatverdamme!

Laminaat... :r
Maar goed, dat terzijde, en we zullen het voorlopig vast laten liggen. Die deur gaat naar het trappenhuis.

De andere kamer, met klein balkonnetje op het zuiden:

Hier dus een open haard. Ik denk niet dat wij willen verwarmen met een open haard, maar er is dus een rookkanaal en dat is voor ons wel belangrijk. Dan kan er een hout- of pelletkachel ergens worden aangesloten.
Verder ligt er hier een zo te zien redelijke tegelvloer.
Aan de rechterkant een keuken waarbij vast grote plannen hoorden, maar wat in een karkasfase is blijven steken.


Ik denk dat we dat er heel vlot allemaal uithalen. Ik heb nog liever een provisorische schragentafel om op te werken dan dit, denk ik.

Het sanitairhokje:

Moeilijk in te schatten hoeveel hiervan uberhaupt iets *is*. De WC heeft geen stortbak, die douchebak geen douchekraan. Kan ook voor mensen met heel andere gewoontes bedoeld geweest zijn; een voetenwasbak en WC waarbij je een losse fles water gebruikt, bijvoorbeeld. Op zich kan ik daar ook mee uit de voeten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 september 2022 @ 12:54:45 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206006986
De keuken en het sanitair behoeven wel enige aandacht ja :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_206007129
Enige aandacht… of serieuze verandering van gewoontes. Ik ben benieuwd naar de rest!
pi_206007213
Er zit waterleiding achter de wc dus kan je een stortbak ophangen. Wel lelijk dat die wc scheef staat. Recht zetten komt ie te veel tegen de muur aan denk ik. Dat veranderen is wel veel breken vrees ik.

Normaal stel ik weinig eisen maar deze keuken ging er bij mij ook vlot uit denk ik. Vergaan en een vervelende indeling.

Maar eh, verder een prachtig huis, heerlijk die slaapkamer op het oosten. Of wordt dat woonkamer?
  zaterdag 17 september 2022 @ 14:43:33 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206007724
Dat ziet er veel beter uit dan ik had verwacht ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206032525
De tweede verdieping
• kamer met raam op oosten
• kamer met raam op zuiden
• sanitairhok


De kamer met raam op het oosten. Ik denk dat deze vloer een vloer is van lijmresten, maar het is lastig te zien.
Oh, en een werkende plafondlamp, zo te zien :P


Kamer met raam op het zuiden. Er ligt een vloer, zullen we maar zeggen.


Dit sanitairhok is zo mogelijk nog moeilijker te begrijpen dan die een verdieping lager.
Een hele hippe moderne waskom, met een hippe spiegel erboven. Er lijkt een soort douchecabine te zijn. Er staat een wc-pot maar die heeft niet alleen geen stortbak, zoals die beneden, maar je komt er ook lastig op.
Dit alles onder een fraai plafonnetje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 19 september 2022 @ 20:16:20 #50
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206033914
Ik zeg: niets meer aan doen :D ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206034985
Ha, leuk! Even volgen O-)
Ja doei.
  maandag 19 september 2022 @ 23:41:30 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206036190
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, leuk! Even volgen O-)
MoBlo? Jij hier?? Doe je volgend seizoen dan weer mee met het Voospel-spel??? *;
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206038897
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 23:41 schreef flipsen het volgende:

[..]
MoBlo? Jij hier?? Doe je volgend seizoen dan weer mee met het Voospel-spel??? *;
Neen, ik wil gewoon @sigme volgen!
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2022 @ 13:14:05 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206039442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 12:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Neen, ik wil gewoon @:sigme volgen!
Waar is die downvote knop gebleven? :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206110393
Het bod is geaccepteerd!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206110514
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 17:17 schreef sigme het volgende:
Het bod is geaccepteerd!
Aha…je kunt los met het topic🇧🇴
pi_206110921
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 17:17 schreef sigme het volgende:
Het bod is geaccepteerd!
Wat leuk! Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen. *O*
Is dat zo?
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 21:54:13 #58
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206113648
Volgende week gaan we die kant op, met een beetje mazzel kunnen we dan ook een keer *in* ons nieuwe huis kijken (liefst een dagje voordat we het kopen :'))
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 26 september 2022 @ 21:56:51 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206113649
Feli!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206113690
Olé (paella) *O*
Spoilers!
  maandag 26 september 2022 @ 22:10:34 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206113794
Tvp.
Huilen dan.
pi_206127296
Wat een leuk nieuw avontuur sigme! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 september 2022 @ 11:56:25 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206127368
Oeh, da's lastig plassen, die tweede wc :P Gefeliciteerd met jullie aankoop! *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_206128235
Gefeliciteerd met de aankoop sigme! Ik vind het nog een beetje verwarrend, jullie in zo'n groot huis. Maar wat een fantastische actie weer. Volg graag wat jullie ervan gaan maken.

Mocht je, wegens al te veel onroerend goed om te kunnen bolwerken 8-) de pied à terre hier om de hoek willen verkopen, dan zou je buurman E. eens kunnen vragen. Die heeft wel eens geopperd de hele steeg te willen hebben. Moest ik meteen aan denken toen ik dit topic zag. :D

Succes met het opknappen van dit mooie huis.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206128417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Gefeliciteerd met de aankoop sigme! Ik vind het nog een beetje verwarrend, jullie in zo'n groot huis. Maar wat een fantastische actie weer. Volg graag wat jullie ervan gaan maken.

Mocht je, wegens al te veel onroerend goed om te kunnen bolwerken 8-) de pied à terre hier om de hoek willen verkopen, dan zou je buurman E. eens kunnen vragen. Die heeft wel eens geopperd de hele steeg te willen hebben. Moest ik meteen aan denken toen ik dit topic zag. :D

Succes met het opknappen van dit mooie huis.
Dank :)

Zodra we serieus gaan overwegen de pied a terre uit handen te geven, gaan we E. zeker vragen. Al was het maar omdat we dan zeker weten dat hij niet de hele boel eruit sloopt om te vervangen door donkergrijs behang met laminaat. Er is nogal veel van zijn hand, bij ons binnen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206129914
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Dank :)

Zodra we serieus gaan overwegen de pied a terre uit handen te geven, gaan we E. zeker vragen. Al was het maar omdat we dan zeker weten dat hij niet de hele boel eruit sloopt om te vervangen door donkergrijs behang met laminaat. Er is nogal veel van zijn hand, bij ons binnen
Ja. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206230353
Helemaal gemist! Ik ben benieuwd naar alle verhalen die gaan komen ;)
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:09:02 #69
296595 foodlover
live and learn
pi_206230477
He he post gevonden #spuit elf. Leuk hoor, ik volg :P
Groetjes vanuit Finca Olivo y Almendro Bullas Murcia ES.
O+
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 01:57:07 #70
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206232475
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:09 schreef foodlover het volgende:
He he post gevonden #spuit elf. Leuk hoor, ik volg :P
Groetjes vanuit Finca Olivo y Almendro Bullas Murcia ES.
O+
Murcia?? Ken jij toevallig Carolijne en Jur? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_206263226
We hebben het huis bezocht. Het dak is lek. De zoldervloer golft gezellig mee als je erover loopt. Het sanitair is zelfs niet provisorisch bruikbaar.

We hebben nog wel het voorlopig koopcontract getekend, maar twee dagen later besloten om ons toch terug te trekken. Sindsdien slapen we beter :')

Jammer maar helaas.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 9 oktober 2022 @ 14:32:42 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206263236
Verstandig besluit zo te horen :Y

Komt vast een nieuwe kans, en anders, is het leven toch ook nog steeds superleuk *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206263298
Dat klinkt als een heel verstandig besluit.
We have far more in common than that which devides us..
  Spellchecker zondag 9 oktober 2022 @ 14:44:14 #74
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206263376
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat klinkt als een heel verstandig besluit.
Dit dus :Y
  zondag 9 oktober 2022 @ 16:49:01 #75
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_206264944
Opgelost, slotje ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Vis een optie? zondag 9 oktober 2022 @ 16:59:49 #76
70532 loveli
N
pi_206265083
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:49 schreef flipsen het volgende:
Opgelost, slotje ^O^
Nah, even snoozen tot het volgende project.
crap in = crap out
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:04:07 #77
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_206265132
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:49 schreef flipsen het volgende:
Opgelost, slotje ^O^
Nee joh! Ze vinden vast wel een andere casa
  zondag 9 oktober 2022 @ 17:53:55 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206265880
Jammer maar verstandig.
Had jullie makelaar die de foto's genomen had dat niet gemeld?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 9 oktober 2022 @ 17:54:33 #79
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206265893
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:31 schreef sigme het volgende:
We hebben het huis bezocht. Het dak is lek. De zoldervloer golft gezellig mee als je erover loopt. Het sanitair is zelfs niet provisorisch bruikbaar.

We hebben nog wel het voorlopig koopcontract getekend, maar twee dagen later besloten om ons toch terug te trekken. Sindsdien slapen we beter :')

Jammer maar helaas.
Soms is het ook gewoon goed om ergens bij weg te lopen ^O^
Wel zonde van de tijd en energie, maar er komt vast nog wel iets op jullie pad !
pi_206266247
Dit leek ook wel een erg ambitieus project en iets too much om op afstand te kunnen runnen.

Verstandig en je nu verheugen op de volgende uitdaging! *O*
Is dat zo?
pi_206267310
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:31 schreef sigme het volgende:
We hebben het huis bezocht. Het dak is lek. De zoldervloer golft gezellig mee als je erover loopt. Het sanitair is zelfs niet provisorisch bruikbaar.

We hebben nog wel het voorlopig koopcontract getekend, maar twee dagen later besloten om ons toch terug te trekken. Sindsdien slapen we beter :')

Jammer maar helaas.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Jammer sigme, maar nu kunnen jullie weer op jacht en daarvan genieten.
  zondag 9 oktober 2022 @ 20:07:38 #82
296595 foodlover
live and learn
pi_206267769
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:31 schreef sigme het volgende:
We hebben het huis bezocht. Het dak is lek. De zoldervloer golft gezellig mee als je erover loopt. Het sanitair is zelfs niet provisorisch bruikbaar.

We hebben nog wel het voorlopig koopcontract getekend, maar twee dagen later besloten om ons toch terug te trekken. Sindsdien slapen we beter :')

Jammer maar helaas.
Als het niet goed voelt dan is het verstandig om niet door te zetten. Maar wat in het vat zit verzuurt niet dus wellicht in de toekomst nog een ander huis?
pi_206268626
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:31 schreef sigme het volgende:
We hebben het huis bezocht. Het dak is lek. De zoldervloer golft gezellig mee als je erover loopt. Het sanitair is zelfs niet provisorisch bruikbaar.

We hebben nog wel het voorlopig koopcontract getekend, maar twee dagen later besloten om ons toch terug te trekken. Sindsdien slapen we beter :')

Jammer maar helaas.
Plaatsvervangend opgelucht! ^O^ Maar ook heel jammer natuurlijk. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206269323
Jammer signe, maar gelukkig konden jullie nu het besluit nog nemen zonder dat het een blok aan het been werd.
  zondag 9 oktober 2022 @ 22:10:50 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206269610
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:31 schreef sigme het volgende:
Sindsdien slapen we beter
Is ook wat waard.
Huilen dan.
pi_206271380
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 14:32 schreef Molo het volgende:
Verstandig besluit zo te horen :Y

Komt vast een nieuwe kans, en anders, is het leven toch ook nog steeds superleuk *O*
Precies dit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')