Koele kikker inderdaad. Lijkt mij een prima eigenschap voor het ambt wat hij nu gaat vervullen. Want niks is zo lastig als een gevierd leider opvolgen.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:53 schreef rutger05 het volgende:
In Australië heeft Charles een keer een aanslag overleefd. Hij ondergaat de aanslag koeltjes.
Ik hoop dat Australië de historische band in ere zal houden.
Wat voor een pistool was dat? Iedereen kijkt van: "He tried". Komen nog wel een paar bodyguards aanrennen omdat ze wel begrijpen wat de man probeert te doen.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In Australië heeft Charles een keer een aanslag overleefd. Hij ondergaat de aanslag koeltjes.
Ik hoop dat Australië de historische band in ere zal houden.
"Wel geinig" Godskolere, hoe krijg je het je strot uit.quote:
Nounou ff rustig hee.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:02 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
"Wel geinig" Godskolere, hoe krijg je het je strot uit.
En wat mankeert je als krant om dit stel een podium te geven
Tsja, dat is het Engelse koningshuis hè, die stoppen niet, die gaan door tot de dood.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:58 schreef Nia het volgende:
Ben je 73 jaar en denk je van je welverdiende pensioen te kunnen genieten. Koningin Beatrix stopte er rond die leeftijd mee om het stokje aan haar zoon door te geven.
Ik vind ons systeem een stuk beter en meer passend voor een tijd waarin een staatshoofd niet 50 jaar wordt maar meestal veel ouder. Ik denk dat de Britten het ook gaan veranderen. Onder Charles of anders William.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:58 schreef Nia het volgende:
Ben je 73 jaar en denk je van je welverdiende pensioen te kunnen genieten. Koningin Beatrix stopte er rond die leeftijd mee om het stokje aan haar zoon door te geven.
Ook Britse vorsten kunnen abdiceren hoor. Had Elizabeth ook kunnen doen. Is niet persee een systeem maar een keuze.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind ons systeem een stuk beter en meer passend voor een tijd waarin een staatshoofd niet 50 jaar wordt maar meestal veel ouder. Ik denk dat de Britten het ook gaan veranderen. Onder Charles of anders William.
Wie bepalen daar nog die verschrikkelijke regels? Het staatshoofd moet zelf toch in staat zijn om dat protocol te doorbreken?quote:Op donderdag 8 september 2022 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, dat is het Engelse koningshuis hè, die stoppen niet, die gaan door tot de dood.
Onvoorstelbaar eigenlijk, ze had nog zoveel leuke jaren met Philip kunnen hebben als ze lekker op haar 70ste met pensioen gegaan was.
En misschien omdat ze zorgeloos kon leven door haar pensioen had ze 100+ kunnen worden en had Philip mss dan nog geleeftquote:Op donderdag 8 september 2022 23:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, dat is het Engelse koningshuis hè, die stoppen niet, die gaan door tot de dood.
Onvoorstelbaar eigenlijk, ze had nog zoveel leuke jaren met Philip kunnen hebben als ze lekker op haar 70ste met pensioen gegaan was.
Mogen we toch maar wat blij zijn met ons jonge en eigentijdse koningspaar.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
73 jaar. Hij kan maximaal 20-25 jaar ongeveer op de troon zitten. William zou dan ongeveer 60 tot 65 jaar zijn wanneer hij aan de beurt is. Praten we van het jaar 2047-2052 ongeveer
Uiteraard, maar daar was Elizabeth het type niet voor, die deed dingen zoals het hoorde.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:08 schreef Nia het volgende:
[..]
Wie bepalen daar nog die verschrikkelijke regels? Het staatshoofd moet zelf toch in staat zijn om dat protocol te doorbreken?
Niet elk land is zo 'nuchter' en zakelijk als Nederland. De monarchie heeft daar een diepere betekenis. Als de Nederlandse monarchie de 21e eeuw overleeft zou het me ontzettend verbazen.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik vind ons systeem een stuk beter en meer passend voor een tijd waarin een staatshoofd niet 50 jaar wordt maar meestal veel ouder. Ik denk dat de Britten het ook gaan veranderen. Onder Charles of anders William.
Dat bepalen ze zelf, je kunt afstand doen van de troon ook in Engeland.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:08 schreef Nia het volgende:
[..]
Wie bepalen daar nog die verschrikkelijke regels? Het staatshoofd moet zelf toch in staat zijn om dat protocol te doorbreken?
Ook in Noorwegen, Zweden en Denemarken zit er een behoorlijk oude koning(in) op de troon, waarvan Carl Gustav van Zweden met zijn 76 jaar het jongst is.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet elk land is zo 'nuchter' en zakelijk als Nederland. De monarchie heeft daar een diepere betekenis. Als de Nederlandse monarchie de 21e eeuw overleeft zou het me ontzettend verbazen.
Maar kan een zittend staatshoofd ook afstand doen van de troon of geldt dat alleen voor mensen in lijn van troonopvolging?quote:Op donderdag 8 september 2022 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat bepalen ze zelf, je kunt afstand doen van de troon ook in Engeland.
In hun systeem is het staatshoofd ook het hoofd van de staatskerk. Ik denk dat Elizabeth het als haar goddelijke taak zag om aan te blijven. Ik denk wel dat Charles of William hun taken anders zullen zien. De paus is ooit ook afgetreden vanwege ouderdom, dus er is ruimte om zoiets anders te gaan zien. Een keuze inderdaad, hoewel iemand als Elizabeth dat niet zo heeft ervaren.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook Britse vorsten kunnen abdiceren hoor. Had Elizabeth ook kunnen doen. Is niet persee een systeem maar een keuze.
Zittend ook ze kon net als Beatrix abdicatie doen. Is niet gebruikelijk in Engeland maar kan wel.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:15 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar kan een zittend staatshoofd ook afstand doen van de troon of geldt dat alleen voor mensen in lijn van troonopvolging?
Die Nicholas Witchell ziet er ook uit alsof die 96 isquote:Op donderdag 8 september 2022 22:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik blijf angstvallig bij de BBC, al heb ik ook daarvan het geluid ff afgezet.
Yep.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ook Britse vorsten kunnen abdiceren hoor. Had Elizabeth ook kunnen doen. Is niet persee een systeem maar een keuze.
Nederland laat zich ook al bijna 500 jaar door de Oranjes leiden. Pas de afgelopen 2 eeuwen als koning, maar een stadhouder met erfopvolging is niet heel anders. Het leiden heeft nu vooral een symbolische functie. Ik denk dat de Oranje het zo lang volhouden in lichtelijk republikeins Nederland, omdat ze meebuigen.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet elk land is zo 'nuchter' en zakelijk als Nederland. De monarchie heeft daar een diepere betekenis. Als de Nederlandse monarchie de 21e eeuw overleeft zou het me ontzettend verbazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |