Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop trouwens dat de uitkeringsinstanties hun sociaal rechercheurs deze winter een beetje kort houden, dat ze 2 AOW-ers of mensen in de bijstand niet gelijk van samenwonen gaan betichten als ze 2 weken bij de een en dan 2 weken bij de ander eten en wellicht zelfs logeren om op die manier het gasverbruik zoveel mogelijk te beperken.
Kan ik me ook goed voorstellen als je een beetje in de buurt woont, nog gratis koffie/thee met je Family-pas ook.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:23 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.
In de koffiehoek bij de AH en Jumbo gaat het nog druk worden. Maar daar kun je niet douchenquote:Op donderdag 8 september 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan ik me ook goed voorstellen als je een beetje in de buurt woont, nog gratis koffie/thee met je Family-pas ook.
Maar het gros van NL woont niet bij Ikea om de hoek.
Nou zal mijn vader de energierekening wel kunnen blijven betalen, maar het zou wat sneu zijn als hij tijdens de koudste maanden hier iedere avond zou eten en verblijven en dat er dan gedaan zou worden alsof hij niet alleenstaand is.
En dan heb ik het dus vooral over anderen in zijn positie, die geen goed pensioen hebben.
Of mensen in de bijstand die tijdelijk bij elkaar gaan zitten om gas te besparen.
Net zoals zomers, als ze smelten in hun flatjesquote:Op donderdag 8 september 2022 13:23 schreef maily het volgende:
[..]
Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.
Ooooh, wat zal je geschrokken zijn.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Dat belletje dat je nooit hoopt te krijgen: opvang belde dat Aapie van de glijbaan was gevallen en een flinke bult op z’n voorhoofd had. Meteen naar de huisarts gegaan en het lijkt mee te vallen (al ziet hij er behoorlijk gehavend uit) maar ik ben wel even 10 jaar ouder geworden zeg
ik vind dat sowieso altijd al een vreemde zaak, dat mensen in de bijstand dat niet gewoon zelf mogen bepalen. Als ze een eigen adres hebben is het verder toch gewoon hun zaak waar ze hun tijd doorbrengen?quote:Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop trouwens dat de uitkeringsinstanties hun sociaal rechercheurs deze winter een beetje kort houden, dat ze 2 AOW-ers of mensen in de bijstand niet gelijk van samenwonen gaan betichten als ze 2 weken bij de een en dan 2 weken bij de ander eten en wellicht zelfs logeren om op die manier het gasverbruik zoveel mogelijk te beperken.
oh bah Majo, wat een schrik.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Dat belletje dat je nooit hoopt te krijgen: opvang belde dat Aapie van de glijbaan was gevallen en een flinke bult op z’n voorhoofd had. Meteen naar de huisarts gegaan en het lijkt mee te vallen (al ziet hij er behoorlijk gehavend uit) maar ik ben wel even 10 jaar ouder geworden zeg
Oei, dat is schrikken idd...quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Ach gossie!quote:Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Wat raar dat juf niet gebeld heeft😳. Als zoiets gebeurt wil je dat toch meteen weten?quote:Op donderdag 8 september 2022 17:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ach gossie!
Toen onze jongste op het schoolplein was gevallen op haar hoofd, inclusief bril aan gort, hoorde ik het pas toen ik haar op kwam halen. Juf had ook niet gekoeld en je kan de bult (weliswaar een stuk kleiner dan toen) nog steeds een beetje zien...
Ik had bij toeval gisteren de nasi al gekookt.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Fok!ken, koken en de BBC volgen tegelijk, gaat niet helemaal goed, geloof ik
Ik denk dat dit is omdat men ergens een grens moet trekken en dat er, naast dat het een goed vangnet is voor iedereen, ook heel veel misbruik van wordt gemaakt.quote:Op donderdag 8 september 2022 14:09 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind dat sowieso altijd al een vreemde zaak, dat mensen in de bijstand dat niet gewoon zelf mogen bepalen. Als ze een eigen adres hebben is het verder toch gewoon hun zaak waar ze hun tijd doorbrengen?
Nou... De hoeveelheid fraude valt heel erg mee. In 2016 minder dan 0,2 procent van het totaal uitgekeerde bedrag. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ond-uitkeringsfraudequote:Op donderdag 8 september 2022 17:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik denk dat dit is omdat men ergens een grens moet trekken en dat er, naast dat het een goed vangnet is voor iedereen, ook heel veel misbruik van wordt gemaakt.
Oeh, dan heb je zeker wel een niksdoedagje verdiend. Geniet ervan!quote:Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef BE het volgende:
[..]
Ik had bij toeval gisteren de nasi al gekookt.Dus verder is er vanmiddag niks anders uit mijn handen gekomen dan het fixen van een kettinkje met een schuifknoop.
![]()
Ik heb sinds de dag dat ik thuis kwam van vakantie 4,5 week non-stop gewerkt, dus nu een dagje echt helemaal niks nuttigs doen is best prima eigenlijk.
Zou zonder deze regels fraude niet makkelijker worden? Want dan zijn de regels er dus niet voor niets.quote:Op donderdag 8 september 2022 18:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nou... De hoeveelheid fraude valt heel erg mee. In 2016 minder dan 0,2 procent van het totaal uitgekeerde bedrag. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ond-uitkeringsfraude
En fraude is daarin nog heel breed gedefinieerd. Per ongeluk een formulier verkeerd invullen (en we weten allemaal hoe helder de belastingdienst communiceert, dus dat gebeurt al snel) is al fraude als dat financieel in je voordeel uitpakt. In de meest recente cijfers die ik kon vinden (Q3 2019) was slechts in 40 gevallen sprake van bewijsbare opzet. Als dat representatief is komt het dus neer op 160 gevallen van bewuste fraude per jaar. Op circa 400.000 mensen die bijstand ontvangen (dat is dus 0,04 procent). Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)estatistiek-kw3-2019
Verder vind ik ook nog wel wat van of bijstand een goed vangnet is, maar het punt is duidelijk geloof ik. In algemene zin vind ik dat het hele Nederlandse systeem veel te veel gericht is op of een paar mensen misschien mogelijk meer ontvangen dan de bedoeling is, in plaats van op of de mensen die het nodig hebben wel genoeg ontvangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op donderdag 8 september 2022 18:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zou zonder deze regels fraude niet makkelijker worden? Want dan zijn de regels er dus niet voor niets.
En ik ken wel gevallen van fraude (of de regels net even ‘verkeerd interpreteren’), niet perse met bijstand, wel met arbeidsongeschiktheid. Ik heb daar wel moeite mee.Het zal ongetwijfeld gebeuren, dat ontken ik ook niet. Maar je stelling dat er heel veel misbruik van wordt gemaakt, wordt niet ondersteund door de cijfers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan is de vraag of dat hele controle- en opsporingsapparaat wel in verhouding staat tot de daadwerkelijke fraude. (Het gemiddelde fraudebedrag is bijvoorbeeld ook 17 euro, waar hébben we het dan over)
Nahhhh was je zo dicht bij m'n huis en dat zeg je niet eensquote:Op donderdag 8 september 2022 18:57 schreef amaranta het volgende:
Om het even over een andere boeg te gooien hè…
Ik was vandaag in Rotterdam. Wat is het idee achter die kabouter met dildo??
Herstel: butplug
Had ik moeten weten. Maar het zit zo. Ik heb een vriendin en die is onder behandeling daar in het Erasmus. En zij mag niet autorijden na de behandeling. Dus ik was mee als taxichauffeur. Daarna zijn we even gaan lunchen en wandelen door de stad. En toen zag ik die kabouter dus. Mocht ik weer eens een keer meegaan als taxichauffeur dan laat ik het weten. Want nu heb ik gewoon in de hal op haar gewacht.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:22 schreef Aure het volgende:
[..]
Nahhhh was je zo dicht bij m'n huis en dat zeg je niet eens
Hij heet eigenlijk Santa Claus en het is een kerstboom
Nee, we hebben geen wekadvies gekregen maar ik ben tijdens zijn middagtukkie wel af en toe bij hem gaan kijken.quote:Op donderdag 8 september 2022 14:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ooooh, wat zal je geschrokken zijn.Gelukkig valt het mee. Moet je hem om de zoveel uur wakker maken vannacht?
Moest met dochter toen wel nadat ze van een kruk in de badkamer was gekukeld omdat ze wilde weten wat er gebeurde als je zeep op de kruk smeerde en er daarna op ging staan. Met natte voeten
Knuffelen hebben we veel gedaanquote:Op donderdag 8 september 2022 15:06 schreef exode het volgende:
Ja, dan schrik je wel even Majo. Goed koelen en veel knuffelen.
Dat is wel echt bizarquote:Op donderdag 8 september 2022 17:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ach gossie!
Toen onze jongste op het schoolplein was gevallen op haar hoofd, inclusief bril aan gort, hoorde ik het pas toen ik haar op kwam halen. Juf had ook niet gekoeld en je kan de bult (weliswaar een stuk kleiner dan toen) nog steeds een beetje zien...
Beetje overdreven reactie wel 😅quote:Op donderdag 8 september 2022 20:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee, we hebben geen wekadvies gekregen maar ik ben tijdens zijn middagtukkie wel af en toe bij hem gaan kijken.
[..]
Knuffelen hebben we veel gedaan![]()
Gelukkig gaat het weer helemaal goed. Vanochtend was hij wat timide en stil maar nu is hij weer als vanouds aan het spelen.
[..]
Dat is wel echt bizarIk ben wel blij dat ze het zo serieus namen, ze waren ook heel erg geschrokken en voelden zich heel schuldig. Dat is natuurlijk nergens voor nodig, ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Mijn man wilde meteen weten welk kind hem van de glijbaan had getrokken, zijn bloed kookte helemaal. Ik maakte me meer zorgen om Aapie, zo'n kind doet het ook niet expres.
Ah lief dat je haar heen en weer rijdt! Laat maar weten hoor als je er weer eens bent en moet wachten! Ik kan meestal wel flexibel zijn met m'n werkquote:Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Had ik moeten weten. Maar het zit zo. Ik heb een vriendin en die is onder behandeling daar in het Erasmus. En zij mag niet autorijden na de behandeling. Dus ik was mee als taxichauffeur. Daarna zijn we even gaan lunchen en wandelen door de stad. En toen zag ik die kabouter dus. Mocht ik weer eens een keer meegaan als taxichauffeur dan laat ik het weten. Want nu heb ik gewoon in de hal op haar gewacht.
Even terug naar schoolquote:Op donderdag 8 september 2022 20:22 schreef amaranta het volgende:
Mocht King Charles (73) ook zo oud worden dan kan hij nog 26 jaar op de troon zitten.
Is ook overdreven, maar was puur de reactie toen hij hem binnen zag komen met z'n gehavende gezicht. Hij snapt natuurlijk ook wel dat zo'n kind daar niets aan kan doenquote:Op donderdag 8 september 2022 20:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beetje overdreven reactie wel 😅
Gelukkig maakt aapje het goed. Ik snap wel dat je in eerste instantie schrikt.
Ha ik start ook net maandag in gr3 😜😛quote:Op donderdag 8 september 2022 20:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Even terug naar school23 jaar
[..]
Is ook overdreven, maar was puur de reactie toen hij hem binnen zag komen met z'n gehavende gezicht. Hij snapt natuurlijk ook wel dat zo'n kind daar niets aan kan doen
Zal ik doen :-)quote:Op donderdag 8 september 2022 20:45 schreef Aure het volgende:
[..]
Ah lief dat je haar heen en weer rijdt! Laat maar weten hoor als je er weer eens bent en moet wachten! Ik kan meestal wel flexibel zijn met m'n werk
Hier ook flinke flitsen. Maar was wel allemaal ver weg. Al had ik het idee toen ik van het sporten naar huis fietste gisteren dat nadat de hemel verlicht was er een enorme klap zou volgen, zo flink verlicht was het. Maar het bleef ver weg.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:11 schreef Tink89 het volgende:
Wat een enorm onweer hier. Het duurt ook al echt heel lang. En heel heel heel veel regen vandaag. Herfst
Ja! Dat was hier ook. Ik liep met de hont buiten en er bleven maar flitsen flitsen, maar er kwam geen klap.quote:Op vrijdag 9 september 2022 07:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier ook flinke flitsen. Maar was wel allemaal ver weg. Al had ik het idee toen ik van het sporten naar huis fietste gisteren dat nadat de hemel verlicht was er een enorme klap zou volgen, zo flink verlicht was het. Maar het bleef ver weg.
Touchequote:Op donderdag 8 september 2022 22:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ha ik start ook net maandag in gr3 😜😛
Ik kwam vanochtend iemand tegen op de fiets met handschoenen en een winterjas aan.quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
Wat een rotweer. Ik zie mensen met winterjas maar ook mensen met blote buik en benen. En vooral veel kindjes met korte broeken en t shirt terwijl mama en papa goed zijn ingepakt.
Ja hiero! Verloofde ging dik ingepakt onze zomerse kinderen naar school brengen. B heeft het altijd warm en Juul weigerde een lange broek aan te doen. Dus die is in korte broek, shirt en sandalen naar school.quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
Wat een rotweer. Ik zie mensen met winterjas maar ook mensen met blote buik en benen. En vooral veel kindjes met korte broeken en t shirt terwijl mama en papa goed zijn ingepakt.
Zou die niet gewoon blij zijn met zijn nieuwe winterjas en 'm aan hebben gedaan bij de eerste de beste gelegenheid dat de mussen níet van het dak vallenquote:Op vrijdag 9 september 2022 09:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik kwam vanochtend iemand tegen op de fiets met handschoenen en een winterjas aan.
Heb je ons zien fietsen?quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
Haha het was wel een mooie jas, dus dat zou kunnen!quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zou die niet gewoon blij zijn met zijn nieuwe winterjas en 'm aan hebben gedaan bij de eerste de beste gelegenheid dat de mussen níet van het dak vallen
Hier ook. Ik vind het fris, hij niet. Was net als de rest ook niet te bewegen om een jas aan te trekken, dat was een raar idee van mij.quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
Gewoon laten dragen tot de tenen dubbel zittenquote:Op vrijdag 9 september 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:
Voor de jongste kochten we in Zweden vet leuke schoenen. Goretex bovenmateriaal dus lekker weersbestendig. Alle maten gepast en deze waren perfect. Nog wel groeiruimte, een maat groter was echt geen optie. Vanmorgen: Mama, het spijt me, maar ik denk dat mijn schoenen nu al te klein worden!
4 weken. 4!!!
Oh hier ook hoor. Kinderen doen hun eigen styling en met name Sticker stelt awesomeness boven comfort. Mijn kinderen hebben het sowieso altijd warmer dan ik.quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
Ik heb helemaal geen zin in een spijkerbroek, wel in mijn vrolijk gekleurde Snag Tights en mijn comfy laarzen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 09:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik werd ook weer helemaal blij van weer een spijkerbroek en iets met lange mouwen hoor
Vond ik ook, zeker omdat ook de bril flink kapot was.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat raar dat juf niet gebeld heeft😳. Als zoiets gebeurt wil je dat toch meteen weten?
Ik heb laatst voor minder een ouder gebeld.quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Vond ik ook, zeker omdat ook de bril flink kapot was.
En waarschijnlijk had ze een hersenschudding (hoofdpijn en niet helemaal lekker ook)... ze kwam naar buiten lopen naar me toe en toen zag ik dat ze een bult had en de bril stuk, daarna kwam juf pas naar me toe lopen.
Als ik juf was geweest had ik het anders gedaan... maar kind had niet heel hard staan brullen dus juf had ingeschat dat het wel meeviel...
Dat ligt aan je koffie routine. Als je steeds 1 of 2 kopjes drinkt, kan je beter zo'n capsule ding kopen. Filterkoffie is vooral fijner als je veel koffie drinkt denk ik.quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:56 schreef amaranta het volgende:
Er was hier iemand met dezelfde bonen koffiemachine als ik. Nijna of Cathmar dacht ik.
Ik vind nu al voor de tweede keer maden in het koffie apparaat. In het bakje waar de koffieprut ligt. Dus dat ding gaat er uit. Nu kan ik via de Philips pop-up store een goedkope kopen. ik hoef niet per se meer een apparaat met bonenmaler. Iemand bekend met L’or? Dat is met capsules. Of kan ik beter gewoon voor een filter koffie apparaat gaan? Ja, ik vloek in de kerk van sommige mensen. Maar ik ben klaar met het apparaat.
Dat denk ik ook idd. Wij hebben zo'n klein Nespresso apparaatje, prima ding. Zelf even op avontuur welke capsules je het lekkerst vindt.quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Dat ligt aan je koffie routine. Als je steeds 1 of 2 kopjes drinkt, kan je beter zo'n capsule ding kopen. Filterkoffie is vooral fijner als je veel koffie drinkt denk ik.
Filterkoffie is goedkoper, maar ik weet niet of dat onderdeel van je keuze is.
Bak openquote:Op vrijdag 9 september 2022 11:05 schreef BE het volgende:
Oh brrr...
Hier is onze groene bak ontploft en lopen die krengen over de stoep.Echt... gisteren al de brander er op gezet, maar vandaag weer een groot feest.
Mijn lieftallige en ik kunnen het niet eens worden over de beste remedie. Hij zegt bak open, dan vreten de vogels ze wel op, en ik denk dan 'dan komen er juist vliegen bij'.
Plus dat het voor het huis meurt alsof we op een vuilnisbelt zelf wonen.![]()
Wij hebben behalve lekkere koffie, ook nog eens capsules die in de groen bak mogen, van de Koffiejongens. Zeker niet goedkoop, maar ik vond het milieu ook wel meetellen in onze overweging.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd. Wij hebben zo'n klein Nespresso apparaatje, prima ding. Zelf even op avontuur welke capsules je het lekkerst vindt.
Bak schoonmaken zodra deze geleegd is. En dan open laten staan, zo lang als mogelijk. Bij ons was het ook steeds feest in die bak.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:05 schreef BE het volgende:
Oh brrr...
Hier is onze groene bak ontploft en lopen die krengen over de stoep.Echt... gisteren al de brander er op gezet, maar vandaag weer een groot feest.
Mijn lieftallige en ik kunnen het niet eens worden over de beste remedie. Hij zegt bak open, dan vreten de vogels ze wel op, en ik denk dan 'dan komen er juist vliegen bij'.
https://www.bol.com/nl/nl(...)0v/9300000040920643/quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:56 schreef amaranta het volgende:
Er was hier iemand met dezelfde bonen koffiemachine als ik. Nijna of Cathmar dacht ik.
Ik vind nu al voor de tweede keer maden in het koffie apparaat. In het bakje waar de koffieprut ligt. Dus dat ding gaat er uit. Nu kan ik via de Philips pop-up store een goedkope kopen. ik hoef niet per se meer een apparaat met bonenmaler. Iemand bekend met L’or? Dat is met capsules. Of kan ik beter gewoon voor een filter koffie apparaat gaan? Ja, ik vloek in de kerk van sommige mensen. Maar ik ben klaar met het apparaat.
Dat is zijn taak, want hij vindt die schoonmaakdienst te duur.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:09 schreef exode het volgende:
[..]
Bak schoonmaken zodra deze geleegd is. En dan open laten staan, zo lang als mogelijk. Bij ons was het ook steeds feest in die bak.
En klimop takjes erin, dat doen wij standaard omdat onze klimop veel te hard groeit. Maar dat schijnen ze ook niet fijn te vinden. En lavendel, dat vinden ze stinken. En voordeel, stinkt het voor jou minder.
Je lief heeft gelijk.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:05 schreef BE het volgende:
Oh brrr...
Lief dat je het vraagtquote:
geen idee van je financiële situatie, maar ik las van de week dat de koffieprijzen absurd zijn gestegen/gaan stijgen. als je rekening moet/wilt houden met tha moneys, dan zit je beter met een filter apparaat.quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:56 schreef amaranta het volgende:
Oja, goede herinnering. Als onze bak zometeen geleegd is, meteen even schoonspuiten. Tnxquote:Op vrijdag 9 september 2022 11:09 schreef exode het volgende:
[..]
Bak schoonmaken zodra deze geleegd is. En dan open laten staan, zo lang als mogelijk.
quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je lief heeft gelijk.
Die vliegen komen er toch wel bij, ook met een dichte bak. Anders had je nu geen maden.
Vliegend buffet is ook nog eens leuk om naar te kijken.
Mijn moeder heeft die van Lor. Kunnen gewone of extra grote nespressocapsules in. Die extra grote zijn er alleen van Lor zelf. Niks mis mee, gewoon een iets goedkopere nespresso.quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:56 schreef amaranta het volgende:
Nee helaas. Ik zit nu in de wachtkamer om hechtingen te laten verwijder en schijt 20 kleuren stront vanwege een oud hechting verwijder trauma.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:35 schreef Tally het volgende:
Iemand ervaring met het laten bloedprikken van een kind met trauma? Normaal bloedprikken gaat echt niet. Maar ik heb geen idee wat ik nog meer zou kunnen doen. De huisarts opperde een verdovingszalfje maar het probleem is niet daf ze bang is dat het zeer doet. Het is meer alles eromheen. De laatste keer hebben ze bovenop haar gelegen om te prikken daar heeft ze dus die trauma van opgelopen.
Dank je wel en sterkte!quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee helaas. Ik zit nu in de wachtkamer om hechtingen te laten verwijder en schijt 20 kleuren stront vanwege een oud hechting verwijder trauma.
Maar ik heb geen keus en moet ff tandjes op elkaar.
Sterkte ermee Tally.
Heb je een kinderprikpunt in de buurt? B is er ook echt heeeel erg bang voor, als hij weer moet, gaan we naar een kinderprikpunt in Utrecht.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:35 schreef Tally het volgende:
Iemand ervaring met het laten bloedprikken van een kind met trauma? Normaal bloedprikken gaat echt niet. Maar ik heb geen idee wat ik nog meer zou kunnen doen. De huisarts opperde een verdovingszalfje maar het probleem is niet daf ze bang is dat het zeer doet. Het is meer alles eromheen. De laatste keer hebben ze bovenop haar gelegen om te prikken daar heeft ze dus die trauma van opgelopen.
Verschrikkelijk is dat hè. Je zou het liefst in haar plaats bloedprikken maar dat gaat nietquote:Op vrijdag 9 september 2022 11:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Dank je wel en sterkte!
Ik heb gister zelf een potje staan janken omdat ik zag dat ze zo bang was en ik kon/kan er niets aan doen.
Jij houdt niet van vogels?quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:29 schreef BE het volgende:
[..]Gadver! Daar heb ik toch een andere mening over.
Ik heb er net een berg lavendel in gegooid en dat wat buiten rondkroop met de onkruidbrander tot popcorn gefrituurd.![]()
Eerst zorgen dat het kind EMDR krijgt voor het eerder opgelopen trauma zodat je daarna kunt bloedprikken met een kind zonder trauma. Dat de huisarts daar niet opkomt.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:35 schreef Tally het volgende:
Daar zijn we geweest gister. En was ook een hele lieve vrouw. Dat zei mn dochter ook meteen en achteraf nog een keer. Ze heeft ook een miljoen keer haar excuses aangeboden dat ze zo bang was maar helaas werkte niks.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:47 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je een kinderprikpunt in de buurt? B is er ook echt heeeel erg bang voor, als hij weer moet, gaan we naar een kinderprikpunt in Utrecht.
Ze mogen alles hebben behalve mn kindjequote:Op vrijdag 9 september 2022 11:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is dat hè. Je zou het liefst in haar plaats bloedprikken maar dat gaat niet
Wat moeilijk Tallyquote:Op vrijdag 9 september 2022 11:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Daar zijn we geweest gister. En was ook een hele lieve vrouw. Dat zei mn dochter ook meteen en achteraf nog een keer. Ze heeft ook een miljoen keer haar excuses aangeboden dat ze zo bang was maar helaas werkte niks.
Ah wat naar, jeetje. Dan denk ik dat LeSage VANYEL een goed punt heeft.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Daar zijn we geweest gister. En was ook een hele lieve vrouw. Dat zei mn dochter ook meteen en achteraf nog een keer. Ze heeft ook een miljoen keer haar excuses aangeboden dat ze zo bang was maar helaas werkte niks.
Ik ga maar eens opzoek hiernaar. Dank je.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerst zorgen dat het kind EMDR krijgt voor het eerder opgelopen trauma zodat je daarna kunt bloedprikken met een kind zonder trauma. Dat de huisarts daar niet opkomt.
LeSage, rly?quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ah wat naar, jeetje. Dan denk ik dat LeSage een goed punt heeft.
Vreselijk is dat hè, je kindjequote:Op vrijdag 9 september 2022 11:45 schreef Tally het volgende:
[..]
Dank je wel en sterkte!
Ik heb gister zelf een potje staan janken omdat ik zag dat ze zo bang was en ik kon/kan er niets aan doen.
Nou, dit ja. Er bestaan ook speciale psychologische behandelprotocollen voor mensen met prikangst.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eerst zorgen dat het kind EMDR krijgt voor het eerder opgelopen trauma zodat je daarna kunt bloedprikken met een kind zonder trauma. Dat de huisarts daar niet opkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@amaranta, jij ook sterkte![]()
Ooit leer ik het wel in 1x, spoilers
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, dus omdat jouw dochter geen flinke keel opzette vond juf bellen niet nodigquote:Op vrijdag 9 september 2022 10:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
En waarschijnlijk had ze een hersenschudding (hoofdpijn en niet helemaal lekker ook)... ze kwam naar buiten lopen naar me toe en toen zag ik dat ze een bult had en de bril stuk, daarna kwam juf pas naar me toe lopen.
Als ik juf was geweest had ik het anders gedaan... maar kind had niet heel hard staan brullen dus juf had ingeschat dat het wel meeviel...
quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:55 schreef amaranta het volgende:
Bij mijn dochter sloeg emdr niet aan. Maar dat komt omdat er geen aanwijsbaar begin trauma is.
Normaliter zou je met emdr wel goede resultaten moeten kunnen boeken
Bij mijn dochter sloeg emdr niet aan. Maar dat komt omdat er geen aanwijsbaar begin trauma is.
Normaliter zou je met emdr wel goede resultaten moeten kunnen boekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is nu klaar.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Je kan niet bovenaan op het jaartal klikken? Dan hoef je ook niet 600 maanden terug in de tijd.quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Wilde een account bij de ha aanmaken. Kan geboortedatum niet zo invullen, neehee, dat moet met zo'n kalender. Moet ik ruim 600x op dat knopje drukken. Kan ik daarna mooi meteen een afspraak inplannen voor een lamme duim
Wacht wel tot ik een keer zin heb![]()
Al die huisvrouwen lijken ook op elkaar.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
LeSage, rly?![]()
@:Tally let erop dat ze dan naast het voorbije trauma gelijk ook de angst voor toekomstig prikken behandelen. Dat zijn 2 soort van verschillende dingen die je apart kunt aanpakken.
Oquote:Op vrijdag 9 september 2022 13:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Je kan niet bovenaan op het jaartal klikken? Dan hoef je ook niet 600 maanden terug in de tijd.
Serieus, schrijven ze dat nog steeds? Weet niet beter of er staat dit: Beste ouder(s), verzorger(s). En dat op de basisschool én nu op het VO.quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:11 schreef exode het volgende:
Gelukkig weer achter de rug amaranta! Niet gek toch, ik zou ook zenuwachtig zijn.
Weten jullie mijn tirade op het schoolplein vorige week vrijdag nog tegen de directeur van B zijn school?
Nou zag ik verloofde gisteren al behoorlijk geirriteerd op haar laptop rammen. Ik dacht vast haar werk. Maar ze had een mail gestuurd naar dezelfde directeur dat ze het niet vind kunnen dat op de formulieren van school nog steeds vader en moeder staat. Dat wij dus steeds vader moeten doorkrassen, waarom dat niet ouder/verzorger kan zijn.
En net antwoord terug met excuses, dat ze het gaan veranderen. Nou is verloofde niet het type actievoerder zeg maar, ze was het zat zei ze. Elk formulier handmatig aanpassen.
En ik denk dat de directeur blij is dat ie bijna met pensioen gaat
Heeft ze een hoge pijngrens/weinig uiting?quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het zou mij eerlijk gezegd niet zoveel uitmaken of de buufs moeder ook een goeie therapeut was, bij zo'n relatief rechttoe rechtaan trauma. Als ze maar goed was in de EMDR.quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
Zoek alsjeblieft wel een goede therapeut, want iedereen en z'n moeder doet tegenwoordig EMDR. Hier bijvoorbeeld, maar een afdeling medische psychologie van een gemiddeld ziekenhuis kan dit ook, als je dochter bij een medisch specialist onder behandeling is.
Ik heb Mrs V ook zonder aanwijsbaar begin goed resultaat zien halen hoor. Was dat dan niet een voorbeeld van Clubs iedereen zijn moeder?quote:Op vrijdag 9 september 2022 12:55 schreef amaranta het volgende:
Normaliter zou je met emdr wel goede resultaten moeten kunnen boeken
quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:06 schreef exode het volgende:
[..]
Al die huisvrouwen lijken ook op elkaar.
Die heeft vandaag dus niets schoongemaakt he. Ze is wel naar de gordijnenwinkel in het dorp geweest en heeft volgens mij alle stalen stof meegekregen die ze hadden.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Hou jij het maar beter bij je eigen huisvrouw
Clubs iedereen zijn moeder?quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb Mrs V ook zonder aanwijsbaar begin goed resultaat zien halen hoor. Was dat dan niet een voorbeeld van Clubs iedereen zijn moeder?
En terecht!quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:11 schreef exode het volgende:
Gelukkig weer achter de rug amaranta! Niet gek toch, ik zou ook zenuwachtig zijn.
Weten jullie mijn tirade op het schoolplein vorige week vrijdag nog tegen de directeur van B zijn school?
Nou zag ik verloofde gisteren al behoorlijk geirriteerd op haar laptop rammen. Ik dacht vast haar werk. Maar ze had een mail gestuurd naar dezelfde directeur dat ze het niet vind kunnen dat op de formulieren van school nog steeds vader en moeder staat. Dat wij dus steeds vader moeten doorkrassen, waarom dat niet ouder/verzorger kan zijn.
En net antwoord terug met excuses, dat ze het gaan veranderen. Nou is verloofde niet het type actievoerder zeg maar, ze was het zat zei ze. Elk formulier handmatig aanpassen.
En ik denk dat de directeur blij is dat ie bijna met pensioen gaat
Dat bedoel ik ook, dat het iemand is die voldoende getraind is in EMDR. Het is relatief eenvoudig, maar vraagt wel meer training dan alleen met je vingers wapperen en ook enige ervaringquote:Op vrijdag 9 september 2022 14:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het zou mij eerlijk gezegd niet zoveel uitmaken of de buufs moeder ook een goeie therapeut was, bij zo'n relatief rechttoe rechtaan trauma. Als ze maar goed was in de EMDR.
Ja, dat is in principe een goed opgeleide psycholoog, alleen zijn die ze niet allemaal ook geschoold in EMDR. En in sommige gevallen is EMDR gewoon geen wondermiddel en werkt het onvoldoende.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Clubs iedereen zijn moeder?
Edit: volgens mij niet. Een gz psycholoog met BiG registratie.
Dat is toch wel een goede club?
Deze mevrouw deed het met een lamp en niet met haar vingers.quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, dat het iemand is die voldoende getraind is in EMDR. Het is relatief eenvoudig, maar vraagt wel meer training dan alleen met je vingers wapperen en ook enige ervaring
In theorie welquote:Op vrijdag 9 september 2022 14:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Clubs iedereen zijn moeder?
Edit: volgens mij niet. Een gz psycholoog met BiG registratie.
Dat is toch wel een goede club?
Onze jongste is ook gegroeid van de zomer, daar hebben we vorige week een nieuwe fiets voor gekocht. Wel pas in de 6e winkel, want er was erg weinig aanbod...quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:36 schreef LeSage het volgende:
Ik vroeg of de jongens een jas aan wilden doen, Mijm trok hem aan, S. pakte hem van de haak en nam hem zonder aan te trekken mee de bakfiets in. Lekker nuttig zo.
En toen wilde ik fietsen, maar bleek een band lek, gelukkig stond vriend nog voor het huis en heeft hij ze naar school kunnen brengen. Dadelijk lopend en dat is best ver helaas.
Vanmiddag moeten we ook nog weg, maar dan moet S. maar zelf fietsen op zijn veel te kleine fietsje![]()
We zagen deze week dat hij bijna met zijn knieën tegen het stuur aan zit![]()
Dus hier ook een zomerse groeispurt…
Normaliter zou je met emdr wel goede resultaten moeten kunnen boekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Mushanga71, ze heeft een blijvend litteken/plek die wat dikker is op haar voorhoofd. Maar verder functioneert alles nog zoals het moet en ze draagt inmiddels lenzen ipv een bril.
@Deepfreeze, wel een aardig hoge pijngrens denk ik ja.
Ze piept niet zo snel. Heeft ook een keer haar teen gebroken waarschijnlijk, teentje staat in een hoek naar beneden en kan niet meer recht. Maar dat vertelde ze toen ik zag dat ze een rare teen had en toen was het al heel lang geleden.
Ik heb emdr gehad en vond het behoorlijk intens, maar het had wel effect!
Ik had toen de keuze of mijn eigen therapeute dat zou doen of een collega, heb voor mn eigen gekozen, omdat dat het veiligste voelde.
Ze hebben nog overwogen om het in te zetten voor iets anders, maar omdat daar niet een concrete situatie bij was, dachten ze dat dat niet zoveel zou doen...Fake it till you make it...
Oogbewegingen zijn inderdaad bewezen het meest effectief omdat ze voor de meeste werkgeheugenbelasting zorgen. Ik val voor epilepsiepatiënten wel vaak terug op auditieve + tactiele prikkels omdat de oogbewegingen soms epileptische aanvallen uitlokken en dat niet altijd de bedoeling isquote:Op vrijdag 9 september 2022 15:57 schreef vlindertje89 het volgende:
N=1 bewijs hier van dat de manier waarop EMDR gedaan wordt, nogal uit kan maken voor hoe goed het werkt. Jaar of tien geleden EMDR met klikjes via een koptelefoon gehad, totaal geen effect.
Vlak voor corona nog een keer, met een lamp die heen en weer ging over een balkje met aanpasbare snelheid en die ook verschillende kleuren kon worden, en ondertussen rekensommen oplossend, heeft wel degelijk geholpen. Ook zonder duidelijk aanwijsbaar trauma-moment, met het flash forward protocol waar Vanyel het ook over had (aanpakken van de situaties waar ik zo bang voor was dat ze zouden kunnen gebeuren, ipv situaties die in het verleden daadwerkelijk waren gebeurd).
Maar het werkt zoals Club terecht zei ook gewoon niet op alles en bij iedereen, helaas.
Een lamp is prima voor therapeuten die denken een lamme arm te krijgenquote:Op vrijdag 9 september 2022 15:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Deze mevrouw deed het met een lamp en niet met haar vingers.
Ze vertelde ook dat ze de “wond” open aan het leggen was. En elke sessie de wond een beetje verder open zou leggen. Maar na twee of drie sessies zijn ze dus gestopt.
Probleem waarvoor dochter ging is nog niet opgelost maar het gaat wel beter.
Buitengewoon intrigerend dit.quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oogbewegingen zijn inderdaad bewezen het meest effectief omdat ze voor de meeste werkgeheugenbelasting zorgen. Ik val voor epilepsiepatiënten wel vaak terug op auditieve + tactiele prikkels omdat de oogbewegingen soms epileptische aanvallen uitlokken en dat niet altijd de bedoeling isMaar de hele theorievorming rondom de werkgeheugenbelasting maximaliseren is inderdaad een vrij recente ontwikkeling.
Als je opgenomen bent in een centrum voor epilepsie om te onderzoeken hoe de aanvallen verlopenquote:Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Buitengewoon intrigerend dit.
Wanneer wel, vraag ik me af.
Maar waarom zit Club je daar dan te EMDRen?quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:26 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als je opgenomen bent in een centrum voor epilepsie om te onderzoeken hoe de aanvallen verlopen
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb zelf EMDR gedaan (ptss) en in het proces van zoeken naar 'een fijne hulpverlener die weet wat hij/zij doet' heb ik me enorm verbaasd over hoeveel van diezelfde hulpverleners riepen 'joh na 2 keer ben jij overal vanaf hoor'. Dat voelde heel erg niet oke en ook niet passend. Uiteindelijk erg lang bezig geweest met het hele traject, maar het heeft wonderen gedaan. EMDR heeft mij mijn leven terug gegeven, ik ben groot fan.quote:Op vrijdag 9 september 2022 16:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oogbewegingen zijn inderdaad bewezen het meest effectief omdat ze voor de meeste werkgeheugenbelasting zorgen. Ik val voor epilepsiepatiënten wel vaak terug op auditieve + tactiele prikkels omdat de oogbewegingen soms epileptische aanvallen uitlokken en dat niet altijd de bedoeling isMaar de hele theorievorming rondom de werkgeheugenbelasting maximaliseren is inderdaad een vrij recente ontwikkeling.
Met een helder theoretisch kader lukt het 9 van de 10 keer goed en zie je echt klachtenreductie. Maar soms is EMDR gewoon niet de beste keus. Het is juist belangrijk dat van te voren goed helder te krijgen, want het is een wel een misvatting dat EMDR probleemloos alles oplost.
Toevallig zat ik ook te kijken. Ik heb van vrienden al goede verhalen over Stoov gehoord en ook dat het aan te raden is om gelijk de Bug Hug XL te bestellen, zeker icm bureaustoel (vaak een wat langere rugleuning). Vanmorgen waren veel van de Wooly's uitverkocht, maar door jouw post ging ik weer kijken en iig de bruine was weer op voorraad. Dus gelijk maar besteldquote:Op vrijdag 9 september 2022 16:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zit (mede door de verhalen hier) voor de herfst/winter te denken aan een elektrische bovendeken/omslagdeken of zoiets als een Stoov Big Hug XL. Heeft iemand hier aan- of afraders? Ik zie door de bomen het bos ff niet meer. Flinke prijsverschillen ook..
Ik formuleerde het wat bout, epileptische aanvallen zijn inderdaad iets wat je wilt vermijdenquote:Op vrijdag 9 september 2022 16:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh, die komen meestal vanzelf wel bij stoppen van medicatie (of slaapdeprivatie). Hebben ze mij niet voor nodigquote:Op vrijdag 9 september 2022 16:26 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als je opgenomen bent in een centrum voor epilepsie om te onderzoeken hoe de aanvallen verlopen
quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toevallig zat ik ook te kijken. Ik heb van vrienden al goede verhalen over Stoov gehoord en ook dat het aan te raden is om gelijk de Bug Hug XL te bestellen, zeker icm bureaustoel (vaak een wat langere rugleuning). Vanmorgen waren veel van de Wooly's uitverkocht, maar door jouw post ging ik weer kijken en iig de bruine was weer op voorraad. Dus gelijk maar besteld.
Bij enkelvoudige trauma's kan het best snel gaan, maar ik plan altijd zeker wel drie sessies in (na uitgebreide intake en theorievorming). Maar bij een complexer verhaal is dat echt kort door de bocht. Bovendien vind ik dat je als patiënt niet het gevoel moet krijgen dat het gehaast moet of 'nu maar eens klaar moet zijn', dat werkt zo averechts.quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:02 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik heb zelf EMDR gedaan (ptss) en in het proces van zoeken naar 'een fijne hulpverlener die weet wat hij/zij doet' heb ik me enorm verbaasd over hoeveel van diezelfde hulpverleners riepen 'joh na 2 keer ben jij overal vanaf hoor'. Dat voelde heel erg niet oke en ook niet passend. Uiteindelijk erg lang bezig geweest met het hele traject, maar het heeft wonderen gedaan. EMDR heeft mij mijn leven terug gegeven, ik ben groot fan.
Ja er was hier wel sprake van meervoudig trauma inderdaad. Daarnaast reageerde ik heel erg heftig op een sessie, waardoor ik na elke behandeling wel even bij moest komen. Er schijnen ook mensen te zijn die naast hun werk even emdr doen, dat heb ik me nooit kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 17:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij enkelvoudige trauma's kan het best snel gaan, maar ik plan altijd zeker wel drie sessies in (na uitgebreide intake en theorievorming). Maar bij een complexer verhaal is dat echt kort door de bocht. Bovendien vind ik dat je als patiënt niet het gevoel moet krijgen dat het gehaast moet of 'nu maar eens klaar moet zijn', dat werkt zo averechts.
En wat fijn dat het zo'n succes voor je wasIk ben ook zo blij dat ik het heb kunnen leren, je kunt er mensen (in mijn setting) relatief eenvoudig zo enorm verder mee helpen.
Ik geef dat ook altijd aan, dat het heel intens kan zijn en kan nawerken. Hele logische reactie en heel verstandig om ook tijd te nemen om dát te verwerken.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:18 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ja er was hier wel sprake van meervoudig trauma inderdaad. Daarnaast reageerde ik heel erg heftig op een sessie, waardoor ik na elke behandeling wel even bij moest komen. Er schijnen ook mensen te zijn die naast hun werk even emdr doen, dat heb ik me nooit kunnen voorstellen.
Doen! Hier betrof het een bevalling met wat nare momenten, maar het heeft er flink ingehakt bij mij. Verder denk ik: al heb je ptss omdat de hond van de buren tegen je aan piste, als dat voor jou erg was dan mag je daar gewoon hulp bij krijgen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:13 schreef MaJo het volgende:
Als ik het zo lees zou ik ook wel eens EMDR willen doen, ik dacht zelf dat het alleen voor hele grote trauma's was. Mijn eigen PTSS vind ik blijkbaar niet heftig genoegIk heb het wel aardig een plekje kunnen geven allemaal maar laatst triggerde iets me wel en raakte ik helemaal in paniek, dus misschien niet zo'n slecht idee om toch eens naar te kijken.
Er hangt zeker een emotionele lading aan: medisch traject inclusief de miskramen/buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Laatst had ik steken in mijn schouder die me aan het laatste deden denken en raakte helemaal in paniek, tot zover de goede verwerking. Meestal kan ik het wel een plekje geven maar af en toe komt het zeker weer boven.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik geef dat ook altijd aan, dat het heel intens kan zijn en kan nawerken. Hele logische reactie en heel verstandig om ook tijd te nemen om dát te verwerken.
@:MaJo, traumatische herinneringen zijn maar zelden 'te klein'. Er moet wel enige emotionele lading aan hangen, maar het hoeft heus geen jarenlange mishandeling of bijna-dood-ervaring te zijn. Als je er last van hebt, is dat reden genoeg om te verkennen of behandeling mogelijk en zinvol is.
Ik kan me met jouw geschiedenis heel goed voorstellen dat dat er flink heeft ingehakt. Fijn om te horen dat je dit nu beter een plek kunt gevenquote:Op vrijdag 9 september 2022 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Doen! Hier betrof het een bevalling met wat nare momenten, maar het heeft er flink ingehakt bij mij. Verder denk ik: al heb je ptss omdat de hond van de buren tegen je aan piste, als dat voor jou erg was dan mag je daar gewoon hulp bij krijgen.
Wel ervaring, helaas geen kant-en-klare-oplossing. Wel even melden vantevoren dat het speelt. En wij kregen dan een soort pleister die je vooraf kon plakken en dat zou dat een soort verdoving zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:35 schreef Tally het volgende:
EMDRquote:Op vrijdag 9 september 2022 20:18 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ja er was hier wel sprake van meervoudig trauma inderdaad. Daarnaast reageerde ik heel erg heftig op een sessie, waardoor ik na elke behandeling wel even bij moest komen. Er schijnen ook mensen te zijn die naast hun werk even emdr doen, dat heb ik me nooit kunnen voorstellen.
Ik zou denken; je man weet de situatie nu toch al, dus wat maakt het uit als hij ze dan een beetje helpt?quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:04 schreef livelink het volgende:
Iets heel anders. Mijn ouders beginnen nu echt oud te worden en het gaat steeds vaker mis met bijv. financiële zaken. Dat kost ze nu geld, want ze krijgen boetes en zo.
Ze bellen dan in paniek mijn man en die is nu al een paar keer mee geweest naar de bank met hen en heeft ook zaken rechtgezet met hun. Vandaag belden ze weer omdat er iets mis is gegaan met de belastingopgave en ze een boete hebben gehad. Totaal in paniek, dus we gaan er morgen heen om te kijken wat er aan de hand is en te redden wat er te redden valt.
Nu heeft mijn man net bij mij aangegeven dat hij dat eigenlijk niet meer wil, omdat hij zich ongemakkelijk voelt dat hij zo veel inzage heeft in de financiën van mijn ouders en dat hij daar als aangetrouwde eigenlijk niks mee te maken heeft.
Maar ik belde net mijn moeder en die geeft aan dat ze echt alleen vertrouwen hebben in hem in dit soort situaties en minder in mij en mijn broers en zus. Dus ik voel me nu een beetje tussen twee vuren staan. Kijk, morgen gaan we er sowieso heen, dat staat buiten kijf, maar daarna wil mijn man eigenlijk dat één van ons het moet overnemen, maar mijn moeder raakte aan de telefoon al in paniek toen ik het aanstipte.
Ik vertrouw mijn man voor 100% en weet dat hij echt nooit misbruik zal maken van mijn ouders, maar ik snap ook wel dat hij zich er niet echt gemakkelijk bij voelt.
Ja, ik zit er ook niet mee en mijn broers en zus ook absoluut niet. Hij vindt het zelf alleen eigenlijk niet kunnen dat hij zoveel weet van hun financiën.quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zou denken; je man weet de situatie nu toch al, dus wat maakt het uit als hij ze dan een beetje helpt?
Maar dit is misschien een beetje te kort door de bocht.
Maar hij kan het niet zo bekijken dus? Van; ik weet het nu toch al?quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik zit er ook niet mee en mijn broers en zus ook absoluut niet. Hij vindt het zelf alleen eigenlijk niet kunnen dat hij zoveel weet van hun financiën.
Kennelijk niet. Nou ja, ik zal het maar eens met mijn oudste broer overleggen hoe we hier verder mee om moeten gaan. Het is in ieder geval duidelijk dat ze meer hulp nodig hebben en dat zal dan toch wat meer officieel moeten gaan, denk ik. Ik denk stiekem dat mijn ouders daar juist bang voor zijn; dat ze het helemaal uit handen moeten geven.quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar hij kan het niet zo bekijken dus? Van; ik weet het nu toch al?
Lastig
Wat is niet kunnen? Ik begrijp dat niet zo goed.quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik zit er ook niet mee en mijn broers en zus ook absoluut niet. Hij vindt het zelf alleen eigenlijk niet kunnen dat hij zoveel weet van hun financiën.
Bij mij was EMDR een soort van bij-ding bij de therapie. Wel belangrijk voor die paar keer dat we het deden, maar niet hoofddoel. Nou plande ik mijn therapie altijd sowieso op een vrije dag, maar ik was erna meestal meer met de nietEMDR bezig dan met de wel. Behalve die ene keer dat het heel fantastisch werkte zoals het bedoeld was , toen wilde ik vooral graag vertellen hoe gaaf het gewerkt had. Maar weinig emotionele lading dus.quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
EMDRwerkte voor mij heel goed voor een trauma wat ik op mijn werk opliep. Ik heb een paar sessies nodig gehad en sliep na iedere sessie 12 uur. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat iemand dit er even bij kan doen.
Ja het zou kunnen dat dat het is. Aan de andere kant, behalve de belastingaangifte gaat eigenlijk vrijwel alles wel automatisch toch? Ik heb jarenlang de financiën van mijn oma gedaan (nu haar erfenis afwikkelen) en nu doe ik het ook voor m'n moeder, maar eigenlijk is er behalve de belastingaangifte weinig te doen. Zo nu en dan help ik eens even met het insturen van een rekening aan de zorgverzekering enzo, maar dat is het eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Nou ja, ik zal het maar eens met mijn oudste broer overleggen hoe we hier verder mee om moeten gaan. Het is in ieder geval duidelijk dat ze meer hulp nodig hebben en dat zal dan toch wat meer officieel moeten gaan, denk ik. Ik denk stiekem dat mijn ouders daar juist bang voor zijn; dat ze het helemaal uit handen moeten geven.
Dat ligt ook aan het leven wat ze leiden natuurlijk. Ik doe ook alle financien etc voor mijn moeder. Daarbij horen ook dingen als op tijd APK keuring inplannen, geld overmaken voor uitjes met de clubjes waar ze bij zit, nu ook de energie rekening narekenen, meterstanden doorgeven, brieven lezen die binnenkomen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja het zou kunnen dat dat het is. Aan de andere kant, behalve de belastingaangifte gaat eigenlijk vrijwel alles wel automatisch toch? Ik heb jarenlang de financiën van mijn oma gedaan (nu haar erfenis afwikkelen) en nu doe ik het ook voor m'n moeder, maar eigenlijk is er behalve de belastingaangifte weinig te doen. Zo nu en dan help ik eens even met het insturen van een rekening aan de zorgverzekering enzo, maar dat is het eigenlijk.
En ik lees alle belangrijke brieven die ze krijgt, want ze snapt het zelf meestal niet of ze leest niet goed.
Ja dat is waar. Dat heeft mijn moeder eigenlijk allemaal automatisch gelukkig en met de ING app kan ze nog wel zelf iets overmaken als het moet. APK is ook wel zo'n ding idd. Dat is iets wat ik tegenwoordig eerst check voordat ze dingen gaan uitvoeren, want ondanks dat ze al jaren bij die garage komt hebben ze laatste toch iets te veel 'gemaakt' naar mijn zin.quote:Op vrijdag 9 september 2022 22:17 schreef exode het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan het leven wat ze leiden natuurlijk. Ik doe ook alle financien etc voor mijn moeder. Daarbij horen ook dingen als op tijd APK keuring inplannen, geld overmaken voor uitjes met de clubjes waar ze bij zit, nu ook de energie rekening narekenen, meterstanden doorgeven, brieven lezen die binnenkomen.
En steeds samen kijken wat ze uit kan geven.
Livelink:
Ik snap je man ook wel een beetje. Het is niet 'eigen'. Maar je kan vast een manier vinden dat het wel fijn is voor je man en je ouders.
quote:Op vrijdag 9 september 2022 15:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Onze jongste is ook gegroeid van de zomer, daar hebben we vorige week een nieuwe fiets voor gekocht. Wel pas in de 6e winkel, want er was erg weinig aanbod...
@:amaranta, wij hebben geen bonen machine. Wij hebben een nespresso geval, geen ervaring met maden in het koffieprut bakje, er groeien wel mooie oranje schimmels in de bak met gebruikte capsules...![]()
Als je weinig koffie drinkt dan kan je prima uit met een capsule apparaat, maar als je veel koffie drinkt dan zou ik eerder voor filterkoffie gaan.
Groene bak perikelen, die van ons wordt 1x per maand gereinigd door cleanprofs, maar wij hebben er toch ook af en toe maden in zitten.
[..]Ik ben weer lekker bezig merk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Mushanga71, ze heeft een blijvend litteken/plek die wat dikker is op haar voorhoofd. Maar verder functioneert alles nog zoals het moet en ze draagt inmiddels lenzen ipv een bril.
@:Deepfreeze, wel een aardig hoge pijngrens denk ik ja.
Ze piept niet zo snel. Heeft ook een keer haar teen gebroken waarschijnlijk, teentje staat in een hoek naar beneden en kan niet meer recht. Maar dat vertelde ze toen ik zag dat ze een rare teen had en toen was het al heel lang geleden.
Ik heb emdr gehad en vond het behoorlijk intens, maar het had wel effect!
Ik had toen de keuze of mijn eigen therapeute dat zou doen of een collega, heb voor mn eigen gekozen, omdat dat het veiligste voelde.
Ze hebben nog overwogen om het in te zetten voor iets anders, maar omdat daar niet een concrete situatie bij was, dachten ze dat dat niet zoveel zou doen...Fijn wel dat ze nu lenzen heeft
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ja, mijn ouders wel. Die willen ook het liefst dat mijn man hen hierin helpt. Maar mijn man is denk ik bang voor ruzie later. Hij komt zelf uit een gezin vol conflicten, waar werkelijk altijd ruzie was om alles (en vooral geld), dus ik denk dat dat een rol speelt. Nou ja, ik ga het maar eens met mijn broers en zus bespreken hoe hier mee om te gaan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 09:56 schreef Mushanga71 het volgende:
@:livelink ik snap beide kanten heel goed en weet zo even niet wat wijsheid is. Zelf zal ik nooit iets voor mijn ouders/schoonouders hoeven te doen (een dood en de ander amper contact en schoonma in buitenland wat geregeld wordt en haar man is al heel lang dood) maar als ik mezelf neem later, als ik het niet meer zou kunnen, dan zou ik het wel vinden als mijn kinderen eventueel helpen. En dat mag schoonzoon ook zijn, die beschouw ik ook als kind. Dat gezegd hebbende: kan het niet zo zijn dat jouw ouders er ook zo naar kijken?
Moeilijk dan idd. Hoewel je man ook ziet hoe het er bij je ouders aan toe gaat. Maar alles bespreken lijkt me een goed begin en ik denk wel dat er een oplossing komtquote:Op zaterdag 10 september 2022 10:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders wel. Die willen ook het liefst dat mijn man hen hierin helpt. Maar mijn man is denk ik bang voor ruzie later. Hij komt zelf uit een gezin vol conflicten, waar werkelijk altijd ruzie was om alles (en vooral geld), dus ik denk dat dat een rol speelt. Nou ja, ik ga het maar eens met mijn broers en zus bespreken hoe hier mee om te gaan.
Grrr, reactie getypt, maar toen was alles wegquote:Op vrijdag 9 september 2022 17:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ze worden vrij snel weer aangevuld is mijn ervaring (je kunt een e-mail alert instellen), behalve de zwarte.
Ik twijfel omdat ze én vrij duur zijn én meer zijn om óp te zitten/liggen. Dat is uiteraard ideaal voor op een bureaustoel, maar voor op de bank lijkt iets om ónder te liggen ook wel erg fijn.
Gebruiken jouw vrienden ze ook op andere meubels dan bureaustoelen? Zo ja, hoe bevalt dat?
Niet eigen misschien niet, maar livelink en man zijn toch al heel lang samen? Ik bedoel, mijn schoonouders voelen na 22 jaar ook wel voor 95% eigen. Maar misschien speelt dan ook wel mee dat mijn eigen ouders al jaren niet meer leven. Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens gezegd dat ik gewoon ook als een dochter voel, superlief. Dus voor jouw ouders is dat misschien ook veel minder een issue?quote:Op vrijdag 9 september 2022 22:17 schreef exode het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan het leven wat ze leiden natuurlijk. Ik doe ook alle financien etc voor mijn moeder. Daarbij horen ook dingen als op tijd APK keuring inplannen, geld overmaken voor uitjes met de clubjes waar ze bij zit, nu ook de energie rekening narekenen, meterstanden doorgeven, brieven lezen die binnenkomen.
En steeds samen kijken wat ze uit kan geven.
Livelink:
Ik snap je man ook wel een beetje. Het is niet 'eigen'. Maar je kan vast een manier vinden dat het wel fijn is voor je man en je ouders.
Thanks, helder!quote:Op zaterdag 10 september 2022 12:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Grrr, reactie getypt, maar toen was alles weg.
Nog een poging: ze hebben hem ook wel op de bank liggen, maar wel om op te zitten dan, niet als dekentje. Ik zag dat bijvoorbeeld Klarstein wel elektrische dekens heeft (speciaal om om je heen te slaan, niet die dingen voor in bed), ook wat lager geprijsd, maar dan zit je wel met een stroomkabel volgens mij. Bij Stoov vind ik het wel fijn dat het met accu werkt.
Zelf heb ik een alpacawollen deken voor op de bank, die is ook hemels warm, ik wil de big hug juist voor de werkkamer. Die verwarm ik niet meer via de cv, maar met infraroodpaneel. En dan nu deze erbij voor als dat niet voldoende is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Oh wat fijn! Ik blijf duimen!quote:Op zondag 11 september 2022 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wou even komen zeggen dat we goed nieuws hebben gehad over m'n schoonmoeder: ze is vrijdag ineens ontslagen uit het ziekenhuis. De komende tijd blijft spannend, maar een week geleden maakten we ons nog op voor het ergste scenario. Voorlopig zijn we dus blij!
Heel groot?quote:Op zondag 11 september 2022 10:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
I reach out for your hand..
Hoog op de rug..
Geen idee, volgende week bij de afspraak wordt hij getekend en gezet. Ik heb al een paar lettertypes doorgestuurd, wellicht is de artieste daar al mee aan de slag gegaan.quote:Op zondag 11 september 2022 10:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heel groot?
En heeft deze tekst een speciale betekenis voor jou?
Als het goed stuurt ze het ontwerp van te voren al door. Dat jij er alvast naar kunt kijken. Welke dag laat je hem zetten?quote:Op zondag 11 september 2022 15:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Geen idee, volgende week bij de afspraak wordt hij getekend en gezet. Ik heb al een paar lettertypes doorgestuurd, wellicht is de artieste daar al mee aan de slag gegaan.
Hij verwijst naar mijn dochter: ik kreeg je, pak je hand en neem je mee het leven door.![]()
Fijn van je schoonmoeder Claudia, ik heb even teruggelezen wat er aan de hand was. Heftig allemaal hè. Heel herkenbaar allemaal..
Vrijdag, ze heeft ruim de tijd voor me gereserveerd. Ze zei toen ik in de shop was: "we gaan samen iets moois maken".quote:Op zondag 11 september 2022 16:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als het goed stuurt ze het ontwerp van te voren al door. Dat jij er alvast naar kunt kijken. Welke dag laat je hem zetten?
Hoe kom ik dan bij het idee dat jij al meer hebt dan 1?quote:Op zondag 11 september 2022 17:08 schreef lunapuella het volgende:
Tof Rijst! Klinkt als een mooi idee. Ik heb 3 maanden geleden mijn eerste tatoeage laten zetten en ben er nog steeds zo blij mee.
Haha geen idee, ik zal iets uitstralen ofzo.quote:Op zondag 11 september 2022 17:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hoe kom ik dan bij het idee dat jij al meer hebt dan 1?Tof! Wat heb jij laten zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 september 2022 18:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha geen idee, ik zal iets uitstralen ofzo.Hoe kom je daar nou bij?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Weer eens iets heel anders dit..Wir müssen leben, bis wir sterben!
Klopt. Hij zit er nu al bijna 2 mnd op.quote:Op zondag 11 september 2022 22:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jij zat ook een tattoo te overwegen, toch?
Oh wow, time flies.quote:Op zondag 11 september 2022 22:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Klopt. Hij zit er nu al bijna 2 mnd op.
Zeker!quote:Op zondag 11 september 2022 22:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh wow, time flies.![]()
Hoe bevalt het?
quote:Op zondag 11 september 2022 18:01 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha geen idee, ik zal iets uitstralen ofzo.De mooiste scène uit een van de mooiste films ooitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Daar maakte ik voor het eerst kennis met het concept inderdaad. Altijd janken die scène.quote:Op maandag 12 september 2022 10:43 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
De mooiste scène uit een van de mooiste films ooit![]()
![]()
![]()
![]()
wij hebben de vierseizoenen en de allerdunste synthetische vd ikea, ik vond de vier seizoenen altijd gruwelijk veel te warm, dus tenzij je echt een heeeel koud huis hebt of een onwijze koukleum bent, is ie best erg dik (maar he, je hebt twee laagjes, dus een eraf en haske primaquote:Op maandag 12 september 2022 14:26 schreef exode het volgende:
Alle vragen worden hier altijd opgelost.
Wie heeft er een synthetisch dekbed en is er tevreden over? Ons dekbed is helemaal op, daar komen we de winter niet mee door. Ik lees dat het 4 seizoenen dekbed van de Ikea goed door testen heenkomt en best goede ervaringen lees ik. Maar de ervaringen zijn meestal als iemand een dekbed een week heeft en die testen gaan ook niet over jaren gebruik.
En nee, een wollen of donsen versie is geen optie ivm allergien.
Dank!quote:Op maandag 12 september 2022 14:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hebben de vierseizoenen en de allerdunste synthetische vd ikea, ik vond de vier seizoenen altijd gruwelijk veel te warm, dus tenzij je echt een heeeel koud huis hebt of een onwijze koukleum bent, is ie best erg dik (maar he, je hebt twee laagjes, dus een eraf en haske prima)
4 seizoenen ikea super tevreden overquote:Op maandag 12 september 2022 14:26 schreef exode het volgende:
Wie heeft er een synthetisch dekbed en is er tevreden over? Ons dekbed is helemaal op, daar komen we de winter niet mee door. Ik lees dat het 4 seizoenen dekbed van de Ikea goed door testen heenkomt en best goede ervaringen lees ik. Maar de ervaringen zijn meestal als iemand een dekbed een week heeft en die testen gaan ook niet over jaren gebruik.
Mijn kinderen hebben een synthetisch dekbed van Ikea, 2 delen zomer en herfst deel, die je aan elkaar kan maken.quote:Op maandag 12 september 2022 14:26 schreef exode het volgende:
Hoop dat ie jullie gaat bevallenquote:Op maandag 12 september 2022 18:22 schreef exode het volgende:
Wij willen wel 1 dekbed, die van Mushanga wordt het denk ik. Die heeft een katoenen tijk, dat scheel met die van de Ikea. En anti allergie, extra fijn.
Dekbed opmaken best makkelijk met de "burritotruc" (niet de versie waarin je jezelf erin rolt zoals ik graag in de winter doequote:Op maandag 12 september 2022 17:53 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben lits jumeaux 4-seizoenen, maar ik heb iedere helft in een eigen dekbedhoes, dan is het in de winter ook niet zo vreselijk zwaar opmaken met één dubbel dekbed in één hoes, plus dat je bij enorme kou daardoor sowieso een extra hoes en dus extra warmte hebt.
In dit huis nog niet beide delen tegelijk erop gehad, alleen het zomer- of herfstdeel.
We hebben ieder deel ook in een flanellen dekbedhoes trouwens, dat is ook wel heel erg lekker
Dit is mij nog nooit gelukt. Maar ik heb dan ook van die onhandige dekbedhoezen van de IKEA met alleen maar een super klein gat, waar dan het dekbed doorheen moet. Dus ik ben sneller als ik het gewoon met de hand doen.quote:Op maandag 12 september 2022 19:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dekbed opmaken best makkelijk met de "burritotruc" (niet de versie waarin je jezelf erin rolt zoals ik graag in de winter doe).
Mijn ouders, en ik in mijn jeugd. Slapen/sliepen ook altijd met een laken en een deken. 2 dekens in de winter.quote:Op maandag 12 september 2022 18:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoop dat ie jullie gaat bevallenIk gebruik zelf geen dekbed, heb een laken, 2 spreien en eventueel een dekentje. Heb het snel warm en met laagjes is dat goed op te lossen. Maar toen ik deze voor zoon binnenkreeg, wilde ik er eigenlijk ook één
Hij is heel fluffy, dik maar ook heel luchtig.
Ben best een tijdje toen bezig geweest om er ééntje uit te zoeken. Zeker qua allergieën én deze is ook anti huisstofmijt. Toen zoon eronder kroop zei hij de volgende dag dat ie héérlijk had geslapen. Helaas slaapt ie toch fijner naast mij
Zo knap! Ik ben altijd in gevecht, zou dat nooit redden in 10 minquote:Op maandag 12 september 2022 19:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dit is mij nog nooit gelukt. Maar ik heb dan ook van die onhandige dekbedhoezen van de IKEA met alleen maar een super klein gat, waar dan het dekbed doorheen moet. Dus ik ben sneller als ik het gewoon met de hand doen.
Kun je eens nagaan hè, mijn moeder heeft bij de Housekeeping gewerkt in een hotel. En die moest soms in der eentje zo’n bed verschonen. En dan had je ook maar 3 minuten per kamer of zo bij wijze van spreken.
Die dekensquote:Op maandag 12 september 2022 19:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn ouders, en ik in mijn jeugd. Slapen/sliepen ook altijd met een laken en een deken. 2 dekens in de winter.
Ik had hele mooie met een poesje erop en met een paard erop. Was zo trots op die dekens.
Sowieso heb ik de indruk, tenminste dat zie ik bij mijn familie in Spanje. Dat daar dekbedden minder worden gebruikt dan hier
Die liggen waarschijnlijk nog steeds op mijn bed. Waar vroeger mijn dochter altijd in sliep als ze er ging logeren. Maar nu is ze natuurlijk te groot om te gaan logeren bij opa en oma.quote:Op maandag 12 september 2022 19:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Die dekensHeb je ze nog?
Nou je het zegt, in Pakistan hebben ze ook geen dekbedden (en daar is het in de winter echt koud!) maar ook lakens en dekens van fluweel of iets. Geen wol. Misschien toch iets van de noordelijker landen?
En je moeder! Respect voor housekeepingZoveel in zo weinig tijd, das nog steeds zo. En die dekbedden zijn best groooot en zwaar.
Ik vind die van Ikea juist geweldig, want de juiste maat en niet zo'n vreselijke instopstrook.quote:Op maandag 12 september 2022 19:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dit is mij nog nooit gelukt. Maar ik heb dan ook van die onhandige dekbedhoezen van de IKEA met alleen maar een super klein gat, waar dan het dekbed doorheen moet. Dus ik ben sneller als ik het gewoon met de hand doen.
Kun je eens nagaan hè, mijn moeder heeft bij de Housekeeping gewerkt in een hotel. En die moest soms in der eentje zo’n bed verschonen. En dan had je ook maar 3 minuten per kamer of zo bij wijze van spreken.
Dan nog is het me te zwaar als er 2 dekbeddelen in 1 dekbedhoes moeten, plus dat ik geen hoezen met instopstrook heb, dus dat werkt hier sowieso niet.quote:Op maandag 12 september 2022 19:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dekbed opmaken best makkelijk met de "burritotruc" (niet de versie waarin je jezelf erin rolt zoals ik graag in de winter doe).
Wat omslachtig...quote:Op maandag 12 september 2022 19:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 12 september 2022 19:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wat omslachtig...
Ik pak de puntjes en schud
Precies. Even alle hoekjes erin, beetje kloppen en klaar.quote:Op maandag 12 september 2022 19:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Hoes binnenstebuiten, handen in de hoeken, hoeken van de dekbed pakken en er zo overheen laten vallen.
Beetje naar beneden trekken, onderste hoeken van het dekbed in de hoeken van de hoes en een beetje uitkloppen.
Idd..quote:Op maandag 12 september 2022 19:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Hoes binnenstebuiten, handen in de hoeken, hoeken van de dekbed pakken en er zo overheen laten vallen.
Beetje naar beneden trekken, onderste hoeken van het dekbed in de hoeken van de hoes en een beetje uitkloppen.
Is er al een datum bekend dat verloofde promoveert naar echtgenote?quote:Op maandag 12 september 2022 20:15 schreef exode het volgende:
De kinderen halen hier de bedden af en verloofde dekt ze op. Onze 2 persoons heeft ze ook in no time gedaan.
Ik lag vroeger onder een laken en deken. Ik reageerde alleen nogal op wol dus had een zweetdeken.
Ik slaap sowieso altijd met laken, die gaat ook elke vakantie mee net zoals onze kussens.
Ik denk dat we het zo latenquote:Op maandag 12 september 2022 20:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Is er al een datum bekend dat verloofde promoveert naar echtgenote?
Nog even sparen en besparen danquote:Op maandag 12 september 2022 20:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ik denk dat we het zo latenScheelt een hoop geld.
Ik denk/gok/vermoed volgend jaar winter.
Dat kreeg ik met 2.20x2.40 4 seizoenen echt niet zomaar voor elkaar.quote:Op maandag 12 september 2022 19:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wat omslachtig...
Ik pak de puntjes en schud
Ja, na het dak, openslaande deuren, airco, gevel restauratie en een nieuwe bank, kunnen we gaan sparenquote:Op maandag 12 september 2022 20:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Nog even sparen en besparen dan
Wij voorheen met 240x220 dons.quote:Op maandag 12 september 2022 20:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat kreeg ik met 2.20x2.40 4 seizoenen echt niet zomaar voor elkaar.
Gelukkig zijn we weer synthetisch gegaanNiet alleen minder zwaar, het vormt ook beter waardoor je niet van die irritante gaten hebt overal, die open blijven en lucht binnen laten.
Ik heb ook niks tegen de dekbedden. En ook niet tegen hoezen daarvan. Alleen dat dus de truc daarmee niet werkt.quote:Op maandag 12 september 2022 19:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind die van Ikea juist geweldig, want de juiste maat en niet zo'n vreselijke instopstrook.
Maar dat trucje werkt daarmee idd niet.
Ja idd, thnx!quote:Op maandag 12 september 2022 20:44 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Was jij vandaag niet jarig? Als ik dat goed onthouden heb, gefeliciteerd!
Zijn jullie heel klein of gewoon niet zo veeleisend?quote:Op maandag 12 september 2022 20:37 schreef exode het volgende:
Wij hebben volgens mij een 200 x 200 dekbed.
Dit ja, 2.20*2.40 is soms al een probleem...quote:Op maandag 12 september 2022 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn jullie heel klein of gewoon niet zo veeleisend?
2x2, ril. Dat zou hier nachten lang ruzie opleveren.
Wij slapen in een 140 bed, groter dekbed is niet handig. Ik lig nooit zonder dekbed eigenlijk en als ik het dekbed naar me toe trek, komt verloofde mee. Win-win.quote:Op maandag 12 september 2022 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn jullie heel klein of gewoon niet zo veeleisend?
2x2, ril. Dat zou hier nachten lang ruzie opleveren.
Juist lekker warmquote:Op maandag 12 september 2022 21:26 schreef Vanyel het volgende:
Ja dubbele ril. 140. Huuuuuu.
Zo krap.
Ik zou heel graag m'n eigen slaapkamer willen, precies om deze redenen. Hij mag wel af en toe komen logeren.quote:Op maandag 12 september 2022 21:38 schreef lily het volgende:
Ik vind 180 al te krap bij wijze van sprekenIk heb het ook altijd bloedheet.
Het is dat we geen slaapkamers over hebben maar anders zou ik liever alleen slapen.
Niet omdat ik mijn man zo vreselijk vind, helemaal niet, het is een schat, maar alleen slapen is zo heerlijk.
Geen geluiden, raam open wanneer ik dat wil, midden in de nacht lezen wanneer ik dat wil (ik slaap niet zo best). Ja, dat dus.
Dat denk ik nietquote:Op maandag 12 september 2022 21:45 schreef exode het volgende:
Ja sorry, wij slapen vaak lepeltje lepeltje. Dat is vast over als we getrouwd zijn.
Jup. Ik wist dat het er meer waren, maar kwam alleen op jouw naamquote:Op maandag 12 september 2022 20:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, thnx!
Jij ook toch? Ook gefeliciteerd
En uiteraard @:SQ en @:aapieannie ook gefeliciteerd
quote:Op maandag 12 september 2022 21:45 schreef exode het volgende:
Ja sorry, wij slapen vaak lepeltje lepeltje. Dat is vast over als we getrouwd zijn.
Overigens past Juul er ook nog tussen. Die heeft best lang bij ons in bed geslapen.
+1 - het lakenquote:Op maandag 12 september 2022 22:05 schreef BE het volgende:
Het lijkt mij idd zalig, apart slapen (geen gesnurk, geen ademhaling, geen noemmaarop, ongestoord zeesterren in bed), maar ik denk wel dat dat de doodssteek voor ons huwelijk zou zijn.
Mijn libido heeft het al zo moeilijk.
*opsom
1.80 bed
In de winter een 2-persoonsdekbed samen.
In de zomer elk ons eigen laken.
Sex en slapen zijn gewoon echt andere dingen. Duhquote:Op maandag 12 september 2022 22:05 schreef BE het volgende:
Het lijkt mij idd zalig, apart slapen (geen gesnurk, geen ademhaling, geen noemmaarop, ongestoord zeesterren in bed), maar ik denk wel dat dat de doodssteek voor ons huwelijk zou zijn.
Mijn libido heeft het al zo moeilijk.
Hier ook! 140! Hartstikke krap, maar wel gezelligquote:Op maandag 12 september 2022 22:11 schreef exode het volgende:
Ik weet het, wij zijn de enige reden dat ze uberhaupt 140 bedden fabriceren. Maar misschien denk ik wel dat we lepeltje lepeltje liggen en doet zij de Ross roll.
We hebben het ook met huizen, we houden van knusse huisjes. Worden onrustig van grote huizen. We zijn gewoon raar.maar wel samen raar.
Ja, op zich snap ik dat, maar dan zou ik net even te makkelijk weg kunnen glijden in mijn eigen slaap- en werk-cocon dat ik die sex echt acuut zou vergeten zeg maar.quote:Op maandag 12 september 2022 22:23 schreef lily het volgende:
[..]
Sex en slapen zijn gewoon echt andere dingen. DuhHet staat gewoon los van elkaar.
Maar ik weet, het apart slapen is nogal taboe.
Ik heb vrienden (kinderloos) die slapen al jaren op hun eigen slaapkamer maar hebben een top huwelijk en sexleven. Maar ze hebben andere slaapritmes en behoeftes dus ze zweren erbij.
quote:Op maandag 12 september 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Ik slaap voor het eerst sinds jaren alleen vannacht. In het ziekenhuis. Net geopereerd aan een blindedarmontsteking.![]()
Helaas met een buurvrouw die snurkt en ruft. Ah well…
Ik mis m’n kindjes, slaap voor het eerst zonder hun.
Dit precies.quote:Op maandag 12 september 2022 21:35 schreef Donna het volgende:
Gevoelsmatig heeft mijn vriend een lichaamstemperatuur van minstens 45 graden, dus ik wil daar heul niet in de buurt liggen.
Kindjes missen is echt zo naarquote:Op maandag 12 september 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Ik slaap voor het eerst sinds jaren alleen vannacht. In het ziekenhuis. Net geopereerd aan een blindedarmontsteking.![]()
Och jeetjequote:Op maandag 12 september 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Beterschap!quote:Op maandag 12 september 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Darn, zo verdrietig, zo'n kleintje met oorontstekingquote:Op dinsdag 13 september 2022 02:27 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap arvensis!
En een te laat gefeliciteerd aan de jarigen!
Mijn jongste heeft weer eens oorontsteking. Na een heleboel pijnstillers en urenlang non stop krijsen is m'n man nu maar met 'm gaan autorijden. Ik ben zelf nog steeds ziek en kon echt niet meer. Maar het arme ventje, hij kronkelt al uren van de pijn.. Morgenvroeg maar weer huisarts en/of kno bellen, want dit gaat zo niet.
En nu even snel en uurtje slapen. Truste!
Ach wat sneu zeg!quote:Op dinsdag 13 september 2022 02:27 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap arvensis!
Mijn jongste heeft weer eens oorontsteking. Na een heleboel pijnstillers en urenlang non stop krijsen is m'n man nu maar met 'm gaan autorijden. Ik ben zelf nog steeds ziek en kon echt niet meer. Maar het arme ventje, hij kronkelt al uren van de pijn.. Morgenvroeg maar weer huisarts en/of kno bellen, want dit gaat zo niet.
Oorpijn is zo gemeen.. Maar snel bellen vanochtend!quote:Op dinsdag 13 september 2022 02:27 schreef Tink89 het volgende:
Beterschap arvensis!
Beterschap!quote:Op maandag 12 september 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Met die Ikea dekbedovertrekken met kleine gaten geen ervaring, ik kies ze nu bewust zo uit dat ze een brede opening hebben onderaan, die van ons in elk geval.quote:Op maandag 12 september 2022 19:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ook dekbedovertrekken die van links naar rechts open zijn, maar daar merk ik dat na verloop van tijd het dekbed verzakt en er stilaan uit schuift. Ik heb m’n dekbed los op bed, niet ingestopt. En we hebben ook geen plank als voeteneind. Geen idee of het daaraan ligt. Maar als deze zijn versleten (waren een keer best dure dus vind het eigenlijk zonde) dan komen er weer met smalle openingen zodat ik dat dekbed niet steeds kwijt ben.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Met die Ikea dekbedovertrekken met kleine gaten geen ervaring, ik kies ze nu bewust zo uit dat ze een brede opening hebben onderaan, die van ons in elk geval.
Lintjes bovenaan aan het dekbed, lintjes bovenaan aan de binnenkant van de dekbedhoes. Strikje erin, klaar.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:24 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb ook dekbedovertrekken die van links naar rechts open zijn, maar daar merk ik dat na verloop van tijd het dekbed verzakt en er stilaan uit schuift. Ik heb m’n dekbed los op bed, niet ingestopt. En we hebben ook geen plank als voeteneind. Geen idee of het daaraan ligt. Maar als deze zijn versleten (waren een keer best dure dus vind het eigenlijk zonde) dan komen er weer met smalle openingen zodat ik dat dekbed niet steeds kwijt ben.
(Al van alles geprobeerd met klemmetjes aan de onderkant en zo.. maar helaas)
Ik mag vast niet zeggen dat het smaller maken van de opening van een dekbedovertrek ongeveer 3 minuten kost met een naaimachine he?quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:24 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik heb ook dekbedovertrekken die van links naar rechts open zijn, maar daar merk ik dat na verloop van tijd het dekbed verzakt en er stilaan uit schuift. Ik heb m’n dekbed los op bed, niet ingestopt. En we hebben ook geen plank als voeteneind. Geen idee of het daaraan ligt. Maar als deze zijn versleten (waren een keer best dure dus vind het eigenlijk zonde) dan komen er weer met smalle openingen zodat ik dat dekbed niet steeds kwijt ben.
Het dekbed voor wat we nu hadden, was ook gedeeltelijk open aan de onderkant en dicht in de hoeken, maar toch kroop het dekbed er alsnog altijd uit. Ik vind het zo irritant, want ik vind zo'n leeg stukje overtrek bovenaan heel stom voelen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik mag vast niet zeggen dat het smaller maken van de opening van een dekbedovertrek ongeveer 3 minuten kost met een naaimachine he?
En als je geen naaimachine hebt kost het ongeveer een half uurtje met de hand
Ik vouw ze om de matras heen met de instopstrook, dan gaan ze er niet uit.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:24 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Bedankt nog! Jij en @ SQ ook nog gefeliciteerd!quote:Op maandag 12 september 2022 20:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd, thnx!
Jij ook toch? Ook gefeliciteerd
En uiteraard @:SQ en @:aapieannie ook gefeliciteerd
@Rock-Y en ik slapen ook in een 140 bed en ik ben hem altijd kwijt ‘s nachts als we in een hotel met een groter bed slapen. Dan raak ik in paniekquote:Op maandag 12 september 2022 22:11 schreef exode het volgende:
Ik weet het, wij zijn de enige reden dat ze uberhaupt 140 bedden fabriceren. Maar misschien denk ik wel dat we lepeltje lepeltje liggen en doet zij de Ross roll.
We hebben het ook met huizen, we houden van knusse huisjes. Worden onrustig van grote huizen. We zijn gewoon raar.maar wel samen raar.
Ja ik weet niet hoe wij slapen, maar als het aan de onderkant dicht zit, zaktie soms nog. Dus ook daarom de lintjes maar. Is inderdaad zo gepiept en best handig al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het dekbed voor wat we nu hadden, was ook gedeeltelijk open aan de onderkant en dicht in de hoeken, maar toch kroop het dekbed er alsnog altijd uit. Ik vind het zo irritant, want ik vind zo'n leeg stukje overtrek bovenaan heel stom voelen.
Ik vind de lintjes optie van @:Donna helemaal niet gek, eigenlijk. Misschien ga ik daar van het weekend even voor zitten.
Haha, ja dat dus. Wij slapen dus beide belabberd in grotere bedden. Zeker als er zo'n ravijn tussen zit.quote:Op dinsdag 13 september 2022 16:12 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
@:Rock-y en ik slapen ook in een 140 bed en ik ben hem altijd kwijt ‘s nachts als we in een hotel met een groter bed slapen. Dan raak ik in paniekHij klaagt altijd dat ie te weinig ruimte heeft, maar ligt vervolgens wel de halve nacht half op mij.
![]()
Terwijl er ook best nog een kleuter tussen ons in past.
Ik heb een hoogzwangere vriendin die mij vanochtend heeft gebeld, maar zeneemt niet meer op als ik terug bel en stuurt ook geen berichtje. Begin nu zenuwachtig te worden…
Nu voel ik me oudquote:Op dinsdag 13 september 2022 15:50 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Bedankt nog! Jij en @ SQ ook nog gefeliciteerd!
Ik ben twee dagen in het zonnetje gezet, dacht vier het niet maar daar dacht mn omgeving anders over. Je word maar 1 keer 30 tenslotte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |