abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205890087
Waar we afwegen hoe hoog de thermostaat mag staan
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205890170
Ik hoop trouwens dat de uitkeringsinstanties hun sociaal rechercheurs deze winter een beetje kort houden, dat ze 2 AOW-ers of mensen in de bijstand niet gelijk van samenwonen gaan betichten als ze 2 weken bij de een en dan 2 weken bij de ander eten en wellicht zelfs logeren om op die manier het gasverbruik zoveel mogelijk te beperken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker donderdag 8 september 2022 @ 13:23:46 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205890267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop trouwens dat de uitkeringsinstanties hun sociaal rechercheurs deze winter een beetje kort houden, dat ze 2 AOW-ers of mensen in de bijstand niet gelijk van samenwonen gaan betichten als ze 2 weken bij de een en dan 2 weken bij de ander eten en wellicht zelfs logeren om op die manier het gasverbruik zoveel mogelijk te beperken.
Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.
pi_205890327
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:23 schreef maily het volgende:

[..]
Mensen gaan gewoon hele of halve dagen bij de ikea of woonboulevard zitten met hun puzzelboekjes en breiwerken.
Kan ik me ook goed voorstellen als je een beetje in de buurt woont, nog gratis koffie/thee met je Family-pas ook.

Maar het gros van NL woont niet bij Ikea om de hoek.
Nou zal mijn vader de energierekening wel kunnen blijven betalen, maar het zou wat sneu zijn als hij tijdens de koudste maanden hier iedere avond zou eten en verblijven en dat er dan gedaan zou worden alsof hij niet alleenstaand is.

En dan heb ik het dus vooral over anderen in zijn positie, die geen goed pensioen hebben.
Of mensen in de bijstand die tijdelijk bij elkaar gaan zitten om gas te besparen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 13:32:09 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205890374
Dat belletje dat je nooit hoopt te krijgen: opvang belde dat Aapie van de glijbaan was gevallen en een flinke bult op z’n voorhoofd had. Meteen naar de huisarts gegaan en het lijkt mee te vallen (al ziet hij er behoorlijk gehavend uit :X ) maar ik ben wel even 10 jaar ouder geworden zeg :{
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205890617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kan ik me ook goed voorstellen als je een beetje in de buurt woont, nog gratis koffie/thee met je Family-pas ook.

Maar het gros van NL woont niet bij Ikea om de hoek.
Nou zal mijn vader de energierekening wel kunnen blijven betalen, maar het zou wat sneu zijn als hij tijdens de koudste maanden hier iedere avond zou eten en verblijven en dat er dan gedaan zou worden alsof hij niet alleenstaand is.

En dan heb ik het dus vooral over anderen in zijn positie, die geen goed pensioen hebben.
Of mensen in de bijstand die tijdelijk bij elkaar gaan zitten om gas te besparen.
In de koffiehoek bij de AH en Jumbo gaat het nog druk worden. Maar daar kun je niet douchen :P Dat wordt met washandjes aan de slag. Of in een turbotempo douchen.
pi_205890691
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:23 schreef maily het volgende:

[..]
Net zoals zomers, als ze smelten in hun flatjes |:(

Maar idd, als ze er straks op afgerekend worden, terwijl ze eigenlijk geen keus hebben. Dat is ook niet fijn.
pi_205890714
@MaJo wat schrikken! Het overkomt elke ouder op een gegeven moment, maar het blijft naar als je kind pijn heeft en gewond is :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205890740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef MaJo het volgende:
Dat belletje dat je nooit hoopt te krijgen: opvang belde dat Aapie van de glijbaan was gevallen en een flinke bult op z’n voorhoofd had. Meteen naar de huisarts gegaan en het lijkt mee te vallen (al ziet hij er behoorlijk gehavend uit :X ) maar ik ben wel even 10 jaar ouder geworden zeg :{
Ooooh, wat zal je geschrokken zijn. ;( Gelukkig valt het mee. Moet je hem om de zoveel uur wakker maken vannacht?
Moest met dochter toen wel nadat ze van een kruk in de badkamer was gekukeld omdat ze wilde weten wat er gebeurde als je zeep op de kruk smeerde en er daarna op ging staan. Met natte voeten :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 8 september 2022 @ 14:09:10 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205890755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
ik vind dat sowieso altijd al een vreemde zaak, dat mensen in de bijstand dat niet gewoon zelf mogen bepalen. Als ze een eigen adres hebben is het verder toch gewoon hun zaak waar ze hun tijd doorbrengen?
in de haak.
  donderdag 8 september 2022 @ 14:09:54 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205890763
quote:
oh bah Majo, wat een schrik. :{ Gelukkig lijkt het mee te vallen. :*
in de haak.
pi_205891279
quote:
Oei, dat is schrikken idd...
Komt wel goed :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205891605
Ja, dan schrik je wel even Majo. Goed koelen en veel knuffelen.
  donderdag 8 september 2022 @ 15:35:04 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205892166
Wat een schrik Majo! Knuffel hem maar flink idd.
pi_205893814
quote:
Ach gossie!

Toen onze jongste op het schoolplein was gevallen op haar hoofd, inclusief bril aan gort, hoorde ik het pas toen ik haar op kwam halen. Juf had ook niet gekoeld en je kan de bult (weliswaar een stuk kleiner dan toen) nog steeds een beetje zien...
Fake it till you make it...
pi_205894031
Toen zoon verkeerd terecht gekomen was met gym, werd ik wel meteen gebeld. Lag net op de bank bij fysio. Zij pakte de auto (dochter en ik waren met de fiets) en we scheurden naar school en ze constateerde direct een gebroken hiel. Kostte het amc nog 3 uur om tot dezelfde conclusie te komen :')
If they say
pi_205894093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:16 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ach gossie!

Toen onze jongste op het schoolplein was gevallen op haar hoofd, inclusief bril aan gort, hoorde ik het pas toen ik haar op kwam halen. Juf had ook niet gekoeld en je kan de bult (weliswaar een stuk kleiner dan toen) nog steeds een beetje zien...
Wat raar dat juf niet gebeld heeft😳. Als zoiets gebeurt wil je dat toch meteen weten?
If they say
pi_205894107
Fok!ken, koken en de BBC volgen tegelijk, gaat niet helemaal goed, geloof ik :')
If they say
  donderdag 8 september 2022 @ 17:43:00 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205894164
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Fok!ken, koken en de BBC volgen tegelijk, gaat niet helemaal goed, geloof ik :')
Ik had bij toeval gisteren de nasi al gekookt. :7 Dus verder is er vanmiddag niks anders uit mijn handen gekomen dan het fixen van een kettinkje met een schuifknoop. :D :@

Ik heb sinds de dag dat ik thuis kwam van vakantie 4,5 week non-stop gewerkt, dus nu een dagje echt helemaal niks nuttigs doen is best prima eigenlijk. :D
pi_205894325
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:09 schreef trui het volgende:

[..]
ik vind dat sowieso altijd al een vreemde zaak, dat mensen in de bijstand dat niet gewoon zelf mogen bepalen. Als ze een eigen adres hebben is het verder toch gewoon hun zaak waar ze hun tijd doorbrengen?
Ik denk dat dit is omdat men ergens een grens moet trekken en dat er, naast dat het een goed vangnet is voor iedereen, ook heel veel misbruik van wordt gemaakt.
En daar worden zoals altijd de mensen die het wel goed willen doen de dupe van :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205894508
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:55 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik denk dat dit is omdat men ergens een grens moet trekken en dat er, naast dat het een goed vangnet is voor iedereen, ook heel veel misbruik van wordt gemaakt.
Nou... De hoeveelheid fraude valt heel erg mee. In 2016 minder dan 0,2 procent van het totaal uitgekeerde bedrag. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ond-uitkeringsfraude

En fraude is daarin nog heel breed gedefinieerd. Per ongeluk een formulier verkeerd invullen (en we weten allemaal hoe helder de belastingdienst communiceert, dus dat gebeurt al snel) is al fraude als dat financieel in je voordeel uitpakt. In de meest recente cijfers die ik kon vinden (Q3 2019) was slechts in 40 gevallen sprake van bewijsbare opzet. Als dat representatief is komt het dus neer op 160 gevallen van bewuste fraude per jaar. Op circa 400.000 mensen die bijstand ontvangen (dat is dus 0,04 procent). Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)estatistiek-kw3-2019

Verder vind ik ook nog wel wat van of bijstand een goed vangnet is, maar het punt is duidelijk geloof ik. In algemene zin vind ik dat het hele Nederlandse systeem veel te veel gericht is op of een paar mensen misschien mogelijk meer ontvangen dan de bedoeling is, in plaats van op of de mensen die het nodig hebben wel genoeg ontvangen.
pi_205894554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:43 schreef BE het volgende:

[..]
Ik had bij toeval gisteren de nasi al gekookt. :7 Dus verder is er vanmiddag niks anders uit mijn handen gekomen dan het fixen van een kettinkje met een schuifknoop. :D :@

Ik heb sinds de dag dat ik thuis kwam van vakantie 4,5 week non-stop gewerkt, dus nu een dagje echt helemaal niks nuttigs doen is best prima eigenlijk. :D
Oeh, dan heb je zeker wel een niksdoedagje verdiend. Geniet ervan!
If they say
pi_205895028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:13 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Nou... De hoeveelheid fraude valt heel erg mee. In 2016 minder dan 0,2 procent van het totaal uitgekeerde bedrag. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ond-uitkeringsfraude

En fraude is daarin nog heel breed gedefinieerd. Per ongeluk een formulier verkeerd invullen (en we weten allemaal hoe helder de belastingdienst communiceert, dus dat gebeurt al snel) is al fraude als dat financieel in je voordeel uitpakt. In de meest recente cijfers die ik kon vinden (Q3 2019) was slechts in 40 gevallen sprake van bewijsbare opzet. Als dat representatief is komt het dus neer op 160 gevallen van bewuste fraude per jaar. Op circa 400.000 mensen die bijstand ontvangen (dat is dus 0,04 procent). Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)estatistiek-kw3-2019

Verder vind ik ook nog wel wat van of bijstand een goed vangnet is, maar het punt is duidelijk geloof ik. In algemene zin vind ik dat het hele Nederlandse systeem veel te veel gericht is op of een paar mensen misschien mogelijk meer ontvangen dan de bedoeling is, in plaats van op of de mensen die het nodig hebben wel genoeg ontvangen.
Zou zonder deze regels fraude niet makkelijker worden? Want dan zijn de regels er dus niet voor niets.
En ik ken wel gevallen van fraude (of de regels net even ‘verkeerd interpreteren’), niet perse met bijstand, wel met arbeidsongeschiktheid. Ik heb daar wel moeite mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205895047
Om het even over een andere boeg te gooien hè…
Ik was vandaag in Rotterdam. Wat is het idee achter die kabouter met dildo??
Herstel: butplug
pi_205895302
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:55 schreef LeSage het volgende:

[..]
Zou zonder deze regels fraude niet makkelijker worden? Want dan zijn de regels er dus niet voor niets.
En ik ken wel gevallen van fraude (of de regels net even ‘verkeerd interpreteren’), niet perse met bijstand, wel met arbeidsongeschiktheid. Ik heb daar wel moeite mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal ongetwijfeld gebeuren, dat ontken ik ook niet. Maar je stelling dat er heel veel misbruik van wordt gemaakt, wordt niet ondersteund door de cijfers.

En dan is de vraag of dat hele controle- en opsporingsapparaat wel in verhouding staat tot de daadwerkelijke fraude. (Het gemiddelde fraudebedrag is bijvoorbeeld ook 17 euro, waar hébben we het dan over)
pi_205895473
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:57 schreef amaranta het volgende:
Om het even over een andere boeg te gooien hè…
Ik was vandaag in Rotterdam. Wat is het idee achter die kabouter met dildo??
Herstel: butplug
Nahhhh was je zo dicht bij m'n huis en dat zeg je niet eens ;(

Hij heet eigenlijk Santa Claus en het is een kerstboom :+
pi_205896556
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:22 schreef Aure het volgende:

[..]
Nahhhh was je zo dicht bij m'n huis en dat zeg je niet eens ;(

Hij heet eigenlijk Santa Claus en het is een kerstboom :+
Had ik moeten weten. Maar het zit zo. Ik heb een vriendin en die is onder behandeling daar in het Erasmus. En zij mag niet autorijden na de behandeling. Dus ik was mee als taxichauffeur. Daarna zijn we even gaan lunchen en wandelen door de stad. En toen zag ik die kabouter dus. Mocht ik weer eens een keer meegaan als taxichauffeur dan laat ik het weten. Want nu heb ik gewoon in de hal op haar gewacht.
pi_205896730
The Queen is no more ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 20:02:56 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205896740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ooooh, wat zal je geschrokken zijn. ;( Gelukkig valt het mee. Moet je hem om de zoveel uur wakker maken vannacht?
Moest met dochter toen wel nadat ze van een kruk in de badkamer was gekukeld omdat ze wilde weten wat er gebeurde als je zeep op de kruk smeerde en er daarna op ging staan. Met natte voeten :')
Nee, we hebben geen wekadvies gekregen maar ik ben tijdens zijn middagtukkie wel af en toe bij hem gaan kijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 15:06 schreef exode het volgende:
Ja, dan schrik je wel even Majo. Goed koelen en veel knuffelen.
Knuffelen hebben we veel gedaan :Y O+

Gelukkig gaat het weer helemaal goed. Vanochtend was hij wat timide en stil maar nu is hij weer als vanouds aan het spelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:16 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ach gossie!

Dat is wel echt bizar :o Ik ben wel blij dat ze het zo serieus namen, ze waren ook heel erg geschrokken en voelden zich heel schuldig. Dat is natuurlijk nergens voor nodig, ongelukken gebeuren nou eenmaal.

Mijn man wilde meteen weten welk kind hem van de glijbaan had getrokken, zijn bloed kookte helemaal. Ik maakte me meer zorgen om Aapie, zo'n kind doet het ook niet expres.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205897120
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:02 schreef PoesInDoos het volgende:
The Queen is no more ;(
Ja, toch gek. Maar 96, ik hoop het te halen.
pi_205897317
Mocht King Charles (73) ook zo oud worden dan kan hij nog 26 jaar op de troon zitten.
pi_205897350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee, we hebben geen wekadvies gekregen maar ik ben tijdens zijn middagtukkie wel af en toe bij hem gaan kijken.
[..]
Knuffelen hebben we veel gedaan :Y O+

Gelukkig gaat het weer helemaal goed. Vanochtend was hij wat timide en stil maar nu is hij weer als vanouds aan het spelen.
[..]
Dat is wel echt bizar :o Ik ben wel blij dat ze het zo serieus namen, ze waren ook heel erg geschrokken en voelden zich heel schuldig. Dat is natuurlijk nergens voor nodig, ongelukken gebeuren nou eenmaal.

Mijn man wilde meteen weten welk kind hem van de glijbaan had getrokken, zijn bloed kookte helemaal. Ik maakte me meer zorgen om Aapie, zo'n kind doet het ook niet expres.
Beetje overdreven reactie wel 😅
Gelukkig maakt aapje het goed. Ik snap wel dat je in eerste instantie schrikt.
pi_205897849
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Had ik moeten weten. Maar het zit zo. Ik heb een vriendin en die is onder behandeling daar in het Erasmus. En zij mag niet autorijden na de behandeling. Dus ik was mee als taxichauffeur. Daarna zijn we even gaan lunchen en wandelen door de stad. En toen zag ik die kabouter dus. Mocht ik weer eens een keer meegaan als taxichauffeur dan laat ik het weten. Want nu heb ik gewoon in de hal op haar gewacht.
Ah lief dat je haar heen en weer rijdt! Laat maar weten hoor als je er weer eens bent en moet wachten! Ik kan meestal wel flexibel zijn met m'n werk :P
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 20:48:51 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205897890
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:22 schreef amaranta het volgende:
Mocht King Charles (73) ook zo oud worden dan kan hij nog 26 jaar op de troon zitten.
Even terug naar school ;) 23 jaar :D

quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Beetje overdreven reactie wel 😅
Gelukkig maakt aapje het goed. Ik snap wel dat je in eerste instantie schrikt.
Is ook overdreven, maar was puur de reactie toen hij hem binnen zag komen met z'n gehavende gezicht. Hij snapt natuurlijk ook wel dat zo'n kind daar niets aan kan doen :)
pi_205899388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Even terug naar school ;) 23 jaar :D
[..]
Is ook overdreven, maar was puur de reactie toen hij hem binnen zag komen met z'n gehavende gezicht. Hij snapt natuurlijk ook wel dat zo'n kind daar niets aan kan doen :)
Ha ik start ook net maandag in gr3 😜😛
pi_205899410
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:45 schreef Aure het volgende:

[..]
Ah lief dat je haar heen en weer rijdt! Laat maar weten hoor als je er weer eens bent en moet wachten! Ik kan meestal wel flexibel zijn met m'n werk :P
Zal ik doen :-)
  donderdag 8 september 2022 @ 23:11:39 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205900688
Wat een enorm onweer hier. Het duurt ook al echt heel lang. En heel heel heel veel regen vandaag. Herfst O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205902124
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 23:11 schreef Tink89 het volgende:
Wat een enorm onweer hier. Het duurt ook al echt heel lang. En heel heel heel veel regen vandaag. Herfst O+
Hier ook flinke flitsen. Maar was wel allemaal ver weg. Al had ik het idee toen ik van het sporten naar huis fietste gisteren dat nadat de hemel verlicht was er een enorme klap zou volgen, zo flink verlicht was het. Maar het bleef ver weg.
pi_205902277
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 07:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier ook flinke flitsen. Maar was wel allemaal ver weg. Al had ik het idee toen ik van het sporten naar huis fietste gisteren dat nadat de hemel verlicht was er een enorme klap zou volgen, zo flink verlicht was het. Maar het bleef ver weg.
Ja! Dat was hier ook. Ik liep met de hont buiten en er bleven maar flitsen flitsen, maar er kwam geen klap.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 09:20:41 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205902917
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ha ik start ook net maandag in gr3 😜😛
Touche _O-
pi_205902940
Ik zette vanochtend de (volle) kliko op mijn grote teen :') Die heeft nu een snee op het topje en is blauw.

Gisteren een paar flitsen gezien, vannacht heeft het wel fiks geregend. Hopelijk regenen de zonnepanelen een beetje schoon :P

De eerste week school zit er weer bijna op. Het wordt een lang schooljaar, vrees ik.
pi_205902972
Wat een rotweer. Ik zie mensen met winterjas maar ook mensen met blote buik en benen. En vooral veel kindjes met korte broeken en t shirt terwijl mama en papa goed zijn ingepakt.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 09:25:36 #43
382129 crew  Donna
pi_205902986
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 09:24 schreef arvensis het volgende:
Wat een rotweer. Ik zie mensen met winterjas maar ook mensen met blote buik en benen. En vooral veel kindjes met korte broeken en t shirt terwijl mama en papa goed zijn ingepakt.
Ik kwam vanochtend iemand tegen op de fiets met handschoenen en een winterjas aan. :Y
pi_205903038
quote:
Ja hiero! Verloofde ging dik ingepakt onze zomerse kinderen naar school brengen. B heeft het altijd warm en Juul weigerde een lange broek aan te doen. Dus die is in korte broek, shirt en sandalen naar school.

Ik zou vandaag naar kantoor gaan maar aangezien de treinen niet rijden gaan er verder geen collega's en ik heb geen zin om in de regen terug te fietsen, dus home office.
pi_205903040
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 09:25 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik kwam vanochtend iemand tegen op de fiets met handschoenen en een winterjas aan. :Y
Zou die niet gewoon blij zijn met zijn nieuwe winterjas en 'm aan hebben gedaan bij de eerste de beste gelegenheid dat de mussen níet van het dak vallen ;)
  vrijdag 9 september 2022 @ 09:30:10 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205903045
quote:
Heb je ons zien fietsen?

Gesprek met zoon vanochtend:

Ik: J, het wordt vandaag niet zon lekker weer, wil je geen lange broek aan?
J (9 jaar): Hoe warm wordt het dan?
Ik: 17 graden, en het kan ook gaan regenen
J: 17 graden is toch niet koud, ik heb geen zin om me om te kleden

Even later

ik: kom, we gaan naar school, pakken jullie je spullen
J staat buiten zonder jas, in t shirt
Ik: kom, doe toch maar even je jas aan
J: mopper mopper, vooruit dan maar
J stapt op fiets met jas open, half uit
Ik: I give up, eigen keus...
pi_205903058
Ik kon mijn peuter vanochtend ook met geen mogelijkheid bewegen tot het dragen van een jas. :') Een lange broek ging gelukkig wel zonder morren aan. (Hoewel, lange, het wordt hoogwater, verdraaide groeispurten...)
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 09:33:20 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205903091
Kinderen zijn over het algemeen ook veel actiever en die krijgen het sneller warm dan wij. Ik kan op een zomerdag zelfs met een vest en sokken achter de laptop hangen. Als ik dan buiten kom heb ik pas door hoe warm het is :')

Maar voor de statistieken heeft Aapie vandaag ook een lange broek en een shirt met lange mouwen :Y
pi_205903102
Hier vertrokken ze ook in korte broek. Wel een vest aan..

Onze fietsenmaker heeft het druk en de fiets van oudste is kapot. Klein klusje, maar ze hebben pas dinsdag tijd. Nu deal gemaakt; ik heb materiaal en kleine uitleg gekregen, als het me lukt hoef ik dus geen manuren te betalen. En anders breng ik hem dinsdag alsnog. YouTube was mijn grote vriend zei hij.. ik mag dat soort mensen wel :P
pi_205903136
B weigert principieel voordat de herfst begint een lange broek aan te doen.
En zijn jas is te klein geworden want mijnheer heeft weer eens een groeispurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')