Het is wel een hot item ja. Mensen maken zich zorgen!quote:Op donderdag 8 september 2022 11:41 schreef zalkc het volgende:
De energieprijzen rijzen de pan uit! Waar gaat dit eindigen.
Geen verwarmd zwembad meer. 1e wereldproblemen.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:28 schreef BertV het volgende:
Ik hoor hier een verhaal over iemand uit Laren met een villa uit 1914 die 6000m3(!) per jaar verstookt.
Die mensen, hoe rijk dan ook, beginnen zich nu (pas) druk te maken.
Beetje laat.
Best netjes in vergelijking met de inkoopprijs van 800eur per mwh wat ik laatst zag.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef paulowna het volgende:
Eneco berichtte me, stroom gaat per 1 okt. van 0,4 naar 0,6 E/kwh
hmm, toch 50% verhoging.
Veluwe is fuckedquote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef skrn het volgende:
Hier.
https://cbsinuwbuurt.nl/#(...)d_gasverbruik_woning
Zo kun je effectief maatregelen nemen.
Ik link deze post hier even...quote:Op donderdag 8 september 2022 12:12 schreef Jaeger85 het volgende:
De Essent verbruikersapp ligt alweer plat. Voor hun website hebben ze nu een wachtrij ingezet. Ben ik eindelijk door die wachtrij heen kan ik mijn verbruik nog niet inzien door een storing. Wat een amateuristisch zooitje daar.
Het zou me niets verbazen als Essent en dochter Energiedirect een serieus probleem van een heel andere orde hebben, als de eigen medewerkers niet bij de klantgegevens kunnenquote:Op donderdag 8 september 2022 07:14 schreef F_r het volgende:
In de krant en stukje over essent en energiedirect
Hier ook long time customer van Vattenfall met de maximale Blijven loont korting van en zelfde prijs voor stroom. Ik heb geen gas, maar Stadsverwarming. Mijn moeder ook bij Vttenfall en de maximale Blijven loont korting, heeft wel gas en gaat per 1 oktober ook ¤2,02 betalen. De elders genoemde prijs van ¤1,53 is alleen voor de variabele leveringskosten, daar komt nog ¤0,49 bij voor de overheidsheffingen.quote:Op donderdag 8 september 2022 10:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Long time customer hier nuon/vattenfall, met maximale blijven loont korting
Gas gaat van 1,47 naar 2,02. Dat is conform wat ik ook op andere plekken zie.
stroom 0,24 --> 0,35
Goed om te weten, zelfde situatie ging uit van 1.53. Hopelijk gaan die heffingen er nog af in januari. Al zal dat wel weer niet.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:31 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Hier ook long time customer van Vattenfall met de maximale Blijven loont korting van en zelfde prijs voor stroom. Ik heb geen gas, maar Stadsverwarming. Mijn moeder ook bij Vttenfall en de maximale Blijven loont korting, heeft wel gas en gaat per 1 oktober ook ¤2,02 betalen. De elders genoemde prijs van ¤1,53 is alleen voor de variabele leveringskosten, daar komt nog ¤0,49 bij voor de overheidsheffingen.
Op Twitter had iemand zijn tarieven (wel zonder die Blijven loont korting) geplaatst waar dat van die gasprijs ook te zien is.
https://pbs.twimg.com/media/Fb-6n-HXgAEiv4F?format=jpg&name=large
Precies, daarom gelook ik (naast de blijven loontkorting) ook niet in speciale tarievenquote:Op donderdag 8 september 2022 12:31 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Hier ook long time customer van Vattenfall met de maximale Blijven loont korting van en zelfde prijs voor stroom. Ik heb geen gas, maar Stadsverwarming. Mijn moeder ook bij Vttenfall en de maximale Blijven loont korting, heeft wel gas en gaat per 1 oktober ook ¤2,02 betalen. De elders genoemde prijs van ¤1,53 is alleen voor de variabele leveringskosten, daar komt nog ¤0,49 bij voor de overheidsheffingen.
Op Twitter had iemand zijn tarieven (wel zonder die Blijven loont korting) geplaatst waar dat van die gasprijs ook te zien is.
https://pbs.twimg.com/media/Fb-6n-HXgAEiv4F?format=jpg&name=large
Aan wat voor problemen denk je dan?quote:Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik link deze post hier even...
[..]
Het zou me niets verbazen als Essent en dochter Energiedirect een serieus probleem van een heel andere orde hebben, als de eigen medewerkers niet bij de klantgegevens kunnen
Ik denk aan ransomwarequote:Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aan wat voor problemen denk je dan?
Idd zie je bij IHG (hotels) ook deze week. Kunnen opeens niets meer, geen boekingen zelfs. Hotels kunnen niet in/uitchecken, geen creditcard betalingen meer etc etc. En nu idd na paar dagen geven ze toe gehackt te zijn.quote:
Ik denk wat @sjorsie1982 denkt, maar... als dat zo is dan weten ze het goed binnenskamers te houden, dus het kan ook een stuk minder ernstig zijn.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aan wat voor problemen denk je dan?
Dat is ook wel les 1 bij ransom ware, je mond houden naar buiten. De medewerkers weten normaal gesproken van niets.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk wat @:sjorsie1982 denkt, maar... als dat zo is dan weten ze het goed binnenskamers te houden, dus het kan ook een stuk minder ernstig zijn.
Dan hebben ze in ieder geval gereageerd .... en twitter werkt dus wel ....quote:Op donderdag 8 september 2022 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reactie van Energiedirect ook...
[ twitter ]
Energiedirect is een dochter van Essent, dus die delen dan blijkbaar ook het zelfde IT-systeemquote:Op donderdag 8 september 2022 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reactie van Energiedirect ook...
[ twitter ]
Essent heeft met dezelfde smoes gereageerd:
[ twitter ]
Heel simpel gezegd,quote:
Van wat er al van de overheidsplannen die op Prinsjesdag bekend worden gemaakt al was uitgelekt, gaat de energiebelasting omlaag (maar met hoeveel is nog wel de vraag) en gaat de BTW weer naar 21%.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Goed om te weten, zelfde situatie ging uit van 1.53. Hopelijk gaan die heffingen er nog af in januari. Al zal dat wel weer niet.
50 cent er bij is te overzien maar ik maak me wel zorgen waar we uit komen, normaal gesproken elk half jaar een update qua prijs maar ze kunnen als het uit de klauwen loopt elke week of elke maand hun tarieven wel verhogen.
Ik weet hetquote:Op donderdag 8 september 2022 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Energiedirect is een dochter van Essent, dus die delen dan blijkbaar ook het zelfde IT-systeem
edit: of zeg ik nu iets overduidelijks![]()
Maar dan failliet vanwege te hoge inkoop of omdat mensen massaal hun termijnbedrag (fors) omlaag zetten?quote:Op donderdag 8 september 2022 13:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Heel simpel gezegd,
Dat ze failliet gaan.
Geen van beide. Failliet omdat ze geen bedrijfsvoering meer kunnen doen. Dat is wel een worstcase scenario hoor. De meeste bedrijven die door ransomware getroffen worden vallen niet om.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dan failliet vanwege te hoge inkoop of omdat mensen massaal hun termijnbedrag (fors) omlaag zetten?
quote:Op donderdag 8 september 2022 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dan failliet vanwege te hoge inkoop of omdat mensen massaal hun termijnbedrag (fors) omlaag zetten?
Jupquote:Op donderdag 8 september 2022 13:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen van beide. Failliet omdat ze geen bedrijfsvoering meer kunnen doen. Dat is wel een worstcase scenario hoor. De meeste bedrijven die door ransomware getroffen worden vallen niet om.
Ben je een vrouwquote:Op donderdag 8 september 2022 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij varieert het. Ik kan het heel koud hebben bij 19 en op andere momenten rood worden van de warmte bij 17 graden. Dat heeft niks te maken met inspanning heb ik gemerkt.
Tja, is eigenlijk niet te doen, zou de ACM een rol in moeten pakken wat mij betreft. Ga er zelf altijd vanuit dat zolang je bij een van de grote jongens zit, ze too big to fail zijn.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:39 schreef monkyyy het volgende:
Moeten we dus naast de prijs van energie ook nog op de solvabiliteit van energieleveranciers gaan letten bij het afsluiten van een contract.
Dat ze minder geld hebben omdat ze betalen zoals velen doenquote:
Dat lijkt mij altijd in elke situatie een nobrainer en dat is altijd een nobrainer geweest.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:39 schreef monkyyy het volgende:
Moeten we dus naast de prijs van energie ook nog op de solvabiliteit van energieleveranciers gaan letten bij het afsluiten van een contract.
Haha neequote:
Is dat de all-in prijs?quote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef paulowna het volgende:
Eneco berichtte me, stroom gaat per 1 okt. van 0,4 naar 0,6 E/kwh
hmm, toch 50% verhoging.
quote:Op donderdag 8 september 2022 15:45 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Is dat de all-in prijs?
En je gas?
komt nog 5,40/maand leveringskosten bij,quote:Op donderdag 8 september 2022 15:45 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Is dat de all-in prijs?
En je gas?
Ik heb mezelf vandaag bij Frank Energie aangemeld, mede doordat Eneco weigert te vertellen wat mijn tarieven gaan worden als mijn contract over 1,5 maand afloopt.
Yup, suggereerde ik in de vorige reeks al. Ransomware lijkt mij, of, iets ergers wat de continuering van de bedrijfsvoering in de problemen brengt.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik link deze post hier even...
[..]
Het zou me niets verbazen als Essent en dochter Energiedirect een serieus probleem van een heel andere orde hebben, als de eigen medewerkers niet bij de klantgegevens kunnen
Post dan de originele tweet gewoonquote:Op donderdag 8 september 2022 15:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vroeger toen je een energierekening had van 900 euro kwam de politie kijken waar je je plantage verstopt had
![]()
![]()
![]()
Als ze nog middenin de onderhandelingen zit, is dat niet echt een optie.quote:Op donderdag 8 september 2022 16:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Yup, suggereerde ik in de vorige reeks al. Ransomware lijkt mij, of, iets ergers wat de continuering van de bedrijfsvoering in de problemen brengt.
Alleen waarom zou je niet gewoon zeggen, ransomware we zetten de backups terug. Tenzij je die niet hebt ... en je geen idee hebt van voorschotten of meterstanden bijv.
Het is een vaag verhaal ...
Die gegevens zijn niet weg. Ik kreeg vandaag gewoon mijn maandelijkse energierapport over de voorafgaande maand. En gistermiddag kon ik nog een keer wél in de app en daarin waren mijn verbruiksgegevens bijgewekt t/m 6 september.quote:Op donderdag 8 september 2022 16:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Yup, suggereerde ik in de vorige reeks al. Ransomware lijkt mij, of, iets ergers wat de continuering van de bedrijfsvoering in de problemen brengt.
Alleen waarom zou je niet gewoon zeggen, ransomware we zetten de backups terug. Tenzij je die niet hebt ... en je geen idee hebt van voorschotten of meterstanden bijv.
Het is een vaag verhaal ...
Ook de website bevat de gegevens. Het zal wel los lopenquote:Op donderdag 8 september 2022 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gegevens zijn niet weg. Ik kreeg vandaag gewoon mijn maandelijkse energierapport over de voorafgaande maand. En gistermiddag kon ik nog een keer wél in de app en daarin waren mijn verbruiksgegevens bijgewekt t/m 6 september.
Het schijnt dat er ook mensen gewoon wel in kunnen want ik hoor in mijn omgeving verschillende mensen die gewoon wél bij hun gegevens kunnen.quote:Op donderdag 8 september 2022 16:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gegevens zijn niet weg. Ik kreeg vandaag gewoon mijn maandelijkse energierapport over de voorafgaande maand. En gistermiddag kon ik nog een keer wél in de app en daarin waren mijn verbruiksgegevens bijgewekt t/m 6 september.
De app doet het niet.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het schijnt dat er ook mensen gewoon wel in kunnen want ik hoor in mijn omgeving verschillende mensen die gewoon wél bij hun gegevens kunnen.
Oh zo specifiek heb ik 't niet gevraagd. Dan gok ik dat de 2 die reageerden dat het werkte vanaf hun pc/laptop hebben gekeken (of logenquote:Op donderdag 8 september 2022 17:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De app doet het niet.
De website wel.
Verbruik meldingen zijn stuk.
Termijn kan je zien en aanpassen
Ik ben zelf ook klant daar hahaquote:Op donderdag 8 september 2022 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh zo specifiek heb ik 't niet gevraagd. Dan gok ik dat de 2 die reageerden dat het werkte vanaf hun pc/laptop hebben gekeken (of logen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |