Het is wel een hot item ja. Mensen maken zich zorgen!quote:Op donderdag 8 september 2022 11:41 schreef zalkc het volgende:
De energieprijzen rijzen de pan uit! Waar gaat dit eindigen.
Geen verwarmd zwembad meer. 1e wereldproblemen.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:28 schreef BertV het volgende:
Ik hoor hier een verhaal over iemand uit Laren met een villa uit 1914 die 6000m3(!) per jaar verstookt.
Die mensen, hoe rijk dan ook, beginnen zich nu (pas) druk te maken.
Beetje laat.
Best netjes in vergelijking met de inkoopprijs van 800eur per mwh wat ik laatst zag.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef paulowna het volgende:
Eneco berichtte me, stroom gaat per 1 okt. van 0,4 naar 0,6 E/kwh
hmm, toch 50% verhoging.
Veluwe is fuckedquote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef skrn het volgende:
Hier.
https://cbsinuwbuurt.nl/#(...)d_gasverbruik_woning
Zo kun je effectief maatregelen nemen.
Ik link deze post hier even...quote:Op donderdag 8 september 2022 12:12 schreef Jaeger85 het volgende:
De Essent verbruikersapp ligt alweer plat. Voor hun website hebben ze nu een wachtrij ingezet. Ben ik eindelijk door die wachtrij heen kan ik mijn verbruik nog niet inzien door een storing. Wat een amateuristisch zooitje daar.
Het zou me niets verbazen als Essent en dochter Energiedirect een serieus probleem van een heel andere orde hebben, als de eigen medewerkers niet bij de klantgegevens kunnenquote:Op donderdag 8 september 2022 07:14 schreef F_r het volgende:
In de krant en stukje over essent en energiedirect
Hier ook long time customer van Vattenfall met de maximale Blijven loont korting van en zelfde prijs voor stroom. Ik heb geen gas, maar Stadsverwarming. Mijn moeder ook bij Vttenfall en de maximale Blijven loont korting, heeft wel gas en gaat per 1 oktober ook €2,02 betalen. De elders genoemde prijs van €1,53 is alleen voor de variabele leveringskosten, daar komt nog €0,49 bij voor de overheidsheffingen.quote:Op donderdag 8 september 2022 10:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Long time customer hier nuon/vattenfall, met maximale blijven loont korting
Gas gaat van 1,47 naar 2,02. Dat is conform wat ik ook op andere plekken zie.
stroom 0,24 --> 0,35
Goed om te weten, zelfde situatie ging uit van 1.53. Hopelijk gaan die heffingen er nog af in januari. Al zal dat wel weer niet.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:31 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Hier ook long time customer van Vattenfall met de maximale Blijven loont korting van en zelfde prijs voor stroom. Ik heb geen gas, maar Stadsverwarming. Mijn moeder ook bij Vttenfall en de maximale Blijven loont korting, heeft wel gas en gaat per 1 oktober ook €2,02 betalen. De elders genoemde prijs van €1,53 is alleen voor de variabele leveringskosten, daar komt nog €0,49 bij voor de overheidsheffingen.
Op Twitter had iemand zijn tarieven (wel zonder die Blijven loont korting) geplaatst waar dat van die gasprijs ook te zien is.
https://pbs.twimg.com/media/Fb-6n-HXgAEiv4F?format=jpg&name=large
Precies, daarom gelook ik (naast de blijven loontkorting) ook niet in speciale tarievenquote:Op donderdag 8 september 2022 12:31 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Hier ook long time customer van Vattenfall met de maximale Blijven loont korting van en zelfde prijs voor stroom. Ik heb geen gas, maar Stadsverwarming. Mijn moeder ook bij Vttenfall en de maximale Blijven loont korting, heeft wel gas en gaat per 1 oktober ook €2,02 betalen. De elders genoemde prijs van €1,53 is alleen voor de variabele leveringskosten, daar komt nog €0,49 bij voor de overheidsheffingen.
Op Twitter had iemand zijn tarieven (wel zonder die Blijven loont korting) geplaatst waar dat van die gasprijs ook te zien is.
https://pbs.twimg.com/media/Fb-6n-HXgAEiv4F?format=jpg&name=large
Aan wat voor problemen denk je dan?quote:Op donderdag 8 september 2022 12:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik link deze post hier even...
[..]
Het zou me niets verbazen als Essent en dochter Energiedirect een serieus probleem van een heel andere orde hebben, als de eigen medewerkers niet bij de klantgegevens kunnen
Ik denk aan ransomwarequote:Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aan wat voor problemen denk je dan?
Idd zie je bij IHG (hotels) ook deze week. Kunnen opeens niets meer, geen boekingen zelfs. Hotels kunnen niet in/uitchecken, geen creditcard betalingen meer etc etc. En nu idd na paar dagen geven ze toe gehackt te zijn.quote:
Ik denk wat @sjorsie1982 denkt, maar... als dat zo is dan weten ze het goed binnenskamers te houden, dus het kan ook een stuk minder ernstig zijn.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aan wat voor problemen denk je dan?
Dat is ook wel les 1 bij ransom ware, je mond houden naar buiten. De medewerkers weten normaal gesproken van niets.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk wat @:sjorsie1982 denkt, maar... als dat zo is dan weten ze het goed binnenskamers te houden, dus het kan ook een stuk minder ernstig zijn.
Dan hebben ze in ieder geval gereageerd .... en twitter werkt dus wel ....quote:Op donderdag 8 september 2022 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reactie van Energiedirect ook...
[ twitter ]
Energiedirect is een dochter van Essent, dus die delen dan blijkbaar ook het zelfde IT-systeemquote:Op donderdag 8 september 2022 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reactie van Energiedirect ook...
[ twitter ]
Essent heeft met dezelfde smoes gereageerd:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |