Heb in Sept nu 4 dagen het huis verwarmd met overproductie, bespaart nogal wat gas.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
Ik had deze maand nog 270 kWh over, oktober verwacht ik ook nog met een overschotje af te sluiten. 4 kWp was gedimensioneerd om ook aan de warmtepomp te kunnen met de eigen opwek maar dat plan staat in de ijskast op dit moment. Hoop dat de prijzen nog een jaartje hoog blijven, dan heb ik mijn zonnepanelen grotendeels terug verdiend.
Er is bijna geen installateur of warmtepomp te vinden op dit moment. En omdat ik minder dan 500 m3 gas gebruik in een normale winter is het ook niet heel erg urgent in mijn geval. Ik neem aan dat je niet met COP 1 elektrisch aan het verwarmen bent want met de contracten die ik heb, ben ik dan beter af met verwarmen op gas en elektriciteit terug leveren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 10:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb in Sept nu 4 dagen het huis verwarmd met overproductie, bespaart nogal wat gas.
Niet eerst afwachten wat dit prijsplafond met de TLV's gaat doen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:40 schreef Scorpie het volgende:
Iemand die weet waar we nu de beste terugleververgoeding kunnen krijgen?
Niet als je bijna de sleutel krijgt van je nieuwe huis, want dan moet je iets, plus dat het variabel is dus je kunt gewoon weer wisselen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet eerst afwachten wat dit prijsplafond met de TLV's gaat doen?
Ah ja, wie er allemaal sleutels krijgt volg ik niet zo. Maar goed, dan gaat de post erna op: maakt in de winter geen fluit uit waar je zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet als je bijna de sleutel krijgt van je nieuwe huis,
Hoezo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, wie er allemaal sleutels krijgt volg ik niet zo. Maar goed, dan gaat de post erna op: maakt in de winter geen fluit uit waar je zit.
Omdat je wel heel erg je best moet doen met paneeltjes op je dak leggen wil je in de winter meer opwekken dan verbruiken.quote:
Ja true, maar het wordt niet per maand afgerekend maar per jaar. Al weet je natuurlijk ook niet wat de TLV tegen die tijd is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat je wel heel erg je best moet doen met paneeltjes op je dak leggen wil je in de winter meer opwekken dan verbruiken.
Ja, dus? Prima toch. Als je wat je verbruikt hebt in de winter weggestreept hebt stap je in het voorjaar over naar de partij met de meest gunstige TLV. Maakt dan niet uit of je in de winter 3ct per kWh betaalt of 3 euro, je eindigt toch met een saldo van 0.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja true, maar het wordt niet per maand afgerekend maar per jaar.
Daarom is het zinloos om daar nu mee bezig te zijn.quote:Al weet je natuurlijk ook niet wat de TLV tegen die tijd is.
Hier ook al 283kwh meer dan heel 2021. Ik moet nog 242kwh om beste jaar ooit (2020) te verslaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:34 schreef Faraday01 het volgende:
Het is vandaag 4 oktober en ik heb op dit moment al meer zonne-energie opgewerkt dan in heel 2021![]()
Om het beste jaar te verbeteren is er nog een stukje te gaan maar ook dat ziet er goed uit
Wow! Dat gaat lekker dan en komende week is volgens mij ook nog erg goed. Ik zit pas 63kWh en vorig had ik 284kWh over de hele maand.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:34 schreef Faraday01 het volgende:
Het is vandaag 4 oktober en ik heb op dit moment al meer zonne-energie opgewerkt dan in heel 2021![]()
Om het beste jaar te verbeteren is er nog een stukje te gaan maar ook dat ziet er goed uit
93% als in je heb 10kWp en 9.300 kWh geproduceerd? (Rekenvoorbeeld)quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:35 schreef Kreator het volgende:
Over het afgelopen jaar 93% rendement gehaald. Op zich niet verkeerd, maar had iets meer verwacht.
Kan deze maand voor het eerst vergelijken met vorig jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |