Je krijgt een like ondanks dat ik niet meer kijk. (Ik wacht totdat het hele seizoen beschikbaar is. Ik kan er niet tegen om steeds te moeten wachten.) Wel fijn dat een ervaren reviewer als jij de serie zo hoog blijft beoordelen. Hierdoor kijk ik er nog meer naar uitquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:13 schreef GGMM het volgende:
Oh ja een review
Aflevering 4:
7,1/10 (7,1 als er Hobbits te zien waren, eigenlijk vind ik die niet per se meer/minder storend dan 'de rest')
@:onlogisch @:sked @:scrummie @:maxi-mus
quote:Op zaterdag 17 september 2022 08:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
Waarom gebruiken schrijvers nog steeds die waterputact? Zo vermoeiend is dat altijd.
Op naar het FB topic!quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:17 schreef superniger het volgende:
Wat een vermoeiend topic is dit. Ik lees al 3 pagina's gelul over imdb en RT scores. Weinig inhoudelijke discussie. Heel jammer dat een enkele user een heel topic kan kapen.
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar de elven maken in de boeken voortdurend domme fouten, en galadriel is ook beschreven als trots en heethoofdig, dus op zijn best is het eeuwige leven in de boeken van Tolkien gewoon niet zo consistent geschreven. Misschien worden ze ook gewoon veel langzamer volwassen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:19 schreef Coco het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Verder vind ik Galadriel echt het minst interessante personage.
Die gedraagt zich als een naïeve puber terwijl ze al een wijze giga boomer zou moeten zijn.
Maak jezelf nou nog niet sneuer dan je al bent. Losers die elke keer maar weer aantonen dat ze losers zijn, zijn toch echt wel een speciaal soort sneuneuzen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet wachten tot het officieel word toegegeven dat het een flop is inderdaad en dat het amazon zoveel gekost heeft dat ze (qua amazon media) de deuren kunnen sluiten.
Iemand?quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:37 schreef Nielsch het volgende:
Waarom bouwen die dwergen die toren voor Elrond en die archtictuurelf? What's in it for them? En waarvoor is die toren?
Haha je bent gewoon zuur omdat de series afwijkt van jouw heilige boekjes.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alles? Ik bedoel wat klopt wel?
Het enige wat min of meer klopt is dat ze 4 broers heeft en heel oppervlakkig haar “jeugd”.
Verder was ze helemaal niet uit op morgoth (of Sauron), omdat ze niet geloofde dat zij (en de elven etc) de kracht had om ze te verslaan, alleen de valar konden dit, wat ook klopte uiteindelijk.
Ze speelde ook helemaal geen rol in de strijd tegen morgoth. (in The first age)
Ook de reden voor het vertrekken naar middle earth is compleet afwijkend van de silmarillion, fijn dat je boek noemt er niks vanaf weet trouwens.
Ze vertrok, tegen de wil van de valar, met wat andere van de noldor om de silmarils terug te veroveren.. niet om te vechten zozeer tegen morgoth met de gedachte om hem te verslaan.(want ze geloofde niet dat ze dit konden immers)
En niet eens zozeer om de silmarils terug te krijgen nee, ze wilde haar eigen domein hebben om over te heersen.
Maw haar rol in de lore is vele malen complexer als karakter.
Dat ze zich uit de boot gooide omdat ze perse Sauron wilde verslaan, in plaats van terug naar Valinor, klopt ook totaal niet, dit is nooit gebeurd in de boeken.
In de serie word ze neergezet als een krachtige strijder met zwaard in de hand.
In de boeken word ze weliswaar omschreven als een van de machtigste elven (in midden aarde) maar dat uitte zich op een totaal andere manier, meer zoals Peter Jackson dat liet zien in zijn trilogie.
Meer van minds and hearts zeg maar.
Ik kan nog zo doorgaan maar dan kom je in spoiler gebied terecht.
Kort gezegd dus, klopt galadriel qua lore versus de serie echt van geen kanten.
Maar dit zal wel weer vlugg worden afgedaan met een "dit is uit de ongeschreven zooi van Tolkien herrppppp".
Dat wordt de smidse die heet genoeg is om de great rings of power te maken. Daar vroeg Celembrimbor om in de eerste aflevering.quote:
Wel knap. Zo ver zijn in 3 dagenquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat wordt de smidse die heet genoeg is om de great rings of power te maken. Daar vroeg Celembrimbor om in de eerste aflevering.
Het is vooral een allegorie voor de toren van Babel.
[ afbeelding ]
Hopelijk rijdt er in de volgende aflevering een vrachtwagen over haar heen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:19 schreef Coco het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Verder vind ik Galadriel echt het minst interessante personage.
Die gedraagt zich als een naïeve puber terwijl ze al een wijze giga boomer zou moeten zijn.
nou nou nouquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hopelijk rijdt er in de volgende aflevering een vrachtwagen over haar heen.
Allemaal waar. Je moet het gewoon zien als fan fiction, het heeft vrijwel niks met het werk van J.R.R Tolkien te maken. Als je dat niet loslaat kun je beter helemaal niet kijken.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alles? Ik bedoel wat klopt wel?
Het enige wat min of meer klopt is dat ze 4 broers heeft en heel oppervlakkig haar “jeugd”.
Verder was ze helemaal niet uit op morgoth (of Sauron), omdat ze niet geloofde dat zij (en de elven etc) de kracht had om ze te verslaan, alleen de valar konden dit, wat ook klopte uiteindelijk.
Ze speelde ook helemaal geen rol in de strijd tegen morgoth. (in The first age)
Ook de reden voor het vertrekken naar middle earth is compleet afwijkend van de silmarillion, fijn dat je boek noemt er niks vanaf weet trouwens.
Ze vertrok, tegen de wil van de valar, met wat andere van de noldor om de silmarils terug te veroveren.. niet om te vechten zozeer tegen morgoth met de gedachte om hem te verslaan.(want ze geloofde niet dat ze dit konden immers)
En niet eens zozeer om de silmarils terug te krijgen nee, ze wilde haar eigen domein hebben om over te heersen.
Maw haar rol in de lore is vele malen complexer als karakter.
Dat ze zich uit de boot gooide omdat ze perse Sauron wilde verslaan, in plaats van terug naar Valinor, klopt ook totaal niet, dit is nooit gebeurd in de boeken.
In de serie word ze neergezet als een krachtige strijder met zwaard in de hand.
In de boeken word ze weliswaar omschreven als een van de machtigste elven (in midden aarde) maar dat uitte zich op een totaal andere manier, meer zoals Peter Jackson dat liet zien in zijn trilogie.
Meer van minds and hearts zeg maar.
Ik kan nog zo doorgaan maar dan kom je in spoiler gebied terecht.
Kort gezegd dus, klopt galadriel qua lore versus de serie echt van geen kanten.
Maar dit zal wel weer vlugg worden afgedaan met een "dit is uit de ongeschreven zooi van Tolkien herrppppp".
En dit is dus onzin. Het pakt de sfeer van Tolkien prima en blijft echt ook behoorlijk dicht bij de boeken. Af en toe wat afwijkingen door problemen met de rechten. Maar bijvoorbeeld de voorspelling van de Val van Numenor, dat inderdaad ten onder gaat en in zee verdwijnt in de boeken, is gewoon weer mooi gedaan.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:10 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Allemaal waar. Je moet het gewoon zien als fan fiction, het heeft vrijwel niks met het werk van J.R.R Tolkien te maken. Als je dat niet loslaat kun je beter helemaal niet kijken.
quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dit is dus onzin. Het pakt de sfeer van Tolkien prima en blijft echt ook behoorlijk dicht bij de boeken. Af en toe wat afwijkingen door problemen met de rechten. Maar bijvoorbeeld de voorspelling van de Val van Numenor, dat inderdaad ten onder gaat en in zee verdwijnt in de boeken, is gewoon weer mooi gedaan.
Wat mij betreft zit deze serie tot nu toe een stuk dichter bij de boeken dan de hele Lord of the Rings trilogie
Galadriel komt juist helemaal niet emotieloos over. Ze is een aantal keer vrij hysterisch zoals in aflevering 3 toen ze uithaalde naar Miriel. Het past totaal niet bij dit personage. Wat dat betreft is Arondir veel geloofwaardiger.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:10 schreef Hanca het volgende:
De elfen zijn inderdaad wat emotieloos, ook Galadriel. Alleen woede kun je zien, de rest niet. Maar volgens mij komt dat juist omdat ze zich wat te strak aan de boeken houden, volgens Tolkien hadden elfen nooit een rimpel in hun huid. En dan krijg je dus botox-gezichten.
Ja, alles van Tolkien. Grotendeels zowel Engels als Nederlands. Silmarillion zo'n 5x, LotR een keer of 10. En ook alles wat ik kon vinden over Tolkien en de Inglings, mede omdat C.S.Lewis een favoriete schrijver van me is.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:53 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]![]()
![]()
Heb je de boeken überhaupt wel gelezen? nog nooit zoveel onzin gelezen in 2 alinea's.
eeuh nee, ik denk dat we qua leesgedrag redelijk overeenkomen.. Ik zou vrijwel dezelfde cijfers opdreunen en mijn moeder heeft Engels gestudeerd met CS Lewis als afstudeerscriptie, dus daar stond onze boekenkast ook vol mee. (dat theologische werk interesseerde me niet maar heb ook al zijn fantasy verhalen gelezen)quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:06 schreef Hanca het volgende:
Wellicht las jij de boeken pas voor de eerste keer ná de films? Dat zou dat kunnen verklaren...
Ze zit drie minuten in de film en is daar een keer behoorlijk hysterisch in.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Galadriel komt juist helemaal niet emotieloos over. Ze is een aantal keer vrij hysterisch zoals in aflevering 3 toen ze uithaalde naar Miriel. Het past totaal niet bij dit personage. Wat dat betreft is Arondir veel geloofwaardiger.
Corey Olsen lijkt vooralsnog behoorlijk tevreden met de serie.quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:13 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
eeuh nee, ik denk dat we qua leesgedrag redelijk overeenkomen.. Ik zou vrijwel dezelfde cijfers opdreunen en mijn moeder heeft Engels gestudeerd met CS Lewis als afstudeerscriptie, dus daar stond onze boekenkast ook vol mee. (dat theologische werk interesseerde me niet maar heb ook al zijn fantasy verhalen gelezen)
Maar blijkbaar trekken we geheel verschillende conclusies
Ja dit is wat ik meteen zei na de afleveringquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |