abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2022 @ 19:47:35 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205858979
Dat verdient wel een eigen topic

Wel benieuwd wat hier aan de hand is. En wie hem gaat opvolgen.
https://nos.nl/artikel/24(...)-minister-staghouwer
pi_205859043
Wie
pi_205859068
Wat er aan de hand is? Heel simpel: niet goed genoeg. Lag al veel langer onder vuur en nu verliezen we de derogatie en wordt zijn ‘perspectiefbrief’ door de top van het kabinet afgekeurd wegens kwalitatief ondermaats. Was gewoon onhoudbaar geworden.

Netjes dat hij de eer aan zichzelf houdt.
zie email 27 oktober
  maandag 5 september 2022 @ 19:51:54 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205859087
Ik denk inderdaad ook dat het hem boven zijn hoofd is gegroeid. Beetje zoals Haijo Apotheker destijds.
  maandag 5 september 2022 @ 19:55:12 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205859181
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Wat er aan de hand is? Heel simpel: niet goed genoeg. Lag al veel langer onder vuur en nu verliezen we de derogatie en wordt zijn ‘perspectiefbrief’ door de top van het kabinet afgekeurd wegens kwalitatief ondermaats. Was gewoon onhoudbaar geworden.

Geen schande, het is geen eenvoudige opgave. Netjes dat hij een stapje opzij doet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 5 september 2022 @ 19:56:12 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205859216
Een opvolger vinden zal wel niet meevallen. Andries Heidema misschien?
pi_205859228
Ik deze man ook het slachtoffer van Rutte geworden?
pi_205859272
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Die is net over de helft van z’n eerste termijn hier in Overijssel. Zou wel snel zijn om weg te gaan. Aan de andere kant is de vijver waarin de CU vist beperkt natuurlijk.
zie email 27 oktober
  maandag 5 september 2022 @ 19:58:47 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205859288
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Jahr00n het volgende:
Ik deze man ook het slachtoffer van Rutte geworden?
Hij krijgt wel drie topics op fok!
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 5 september 2022 @ 20:01:33 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205859351
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die is net over de helft van z’n eerste termijn hier in Overijssel. Zou wel snel zijn om weg te gaan. Aan de andere kant is de vijver waarin de CU vist beperkt natuurlijk.
Ik denk wel dat de CU buiten de politiek nog wel een stil vijvertje heeft. Bestuurders uit het bedrijfsleven of het middenveld met een CU-kleur. Gezien het toch een partij is de op een relgieuze identiteit gebouwd is.
  maandag 5 september 2022 @ 20:04:38 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205859418
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205859567
quote:
Ik noemde net Tjisse Stelpstra al, Drenthe. Net iets meer ervaren en ook aan het eind van zijn carriere.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205859601
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk wel dat de CU buiten de politiek nog wel een stil vijvertje heeft. Bestuurders uit het bedrijfsleven of het middenveld met een CU-kleur. Gezien het toch een partij is de op een relgieuze identiteit gebouwd is.
Ja, maar dat zijn enorm veel school(koepel)directeuren en directies uit de zorg. Echt, het stikt van zulke mensen op een CU congres. Echt zware functies uit het bedrijfsleven net wat minder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205859764
Ik hoorde trouwens rondom de aanstelling van dit kabinet dat het allemaal wel erg 'GPV' was, wat dat betreft is Peter van ‘t Hoog van Gelderland ook een optie, ex-RPF. Die ken ik alleen niet zo goed.
pi_205859891
Politiek levert dit Rutte 4 niet echt wat op. Als in, wisselgeld in de stikstof discussie met boeren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_205860235
Die krijgt dus wachtgeld?
pi_205860264
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 20:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gezien de korte tijd is het meer Henk Stagehouwer geworden
pi_205860340
quote:
Die zal zo weer een baan hebben, denk ik eigenlijk. Helemaal geen slechte bestuurder, maar wel totaal de verkeerde man op deze plek. Geen crisismanager. Maar was ik pakweg een christelijke scholenkoepel die een bestuurder zoekt, zou ik deze week toch eens een mailtje sturen.

Maar inderdaad, hij heeft recht op wachtgeld:

Ministers en staatsecretarissen vallen onder de tweede afdeling van de Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers.

Als een minister of staatssecretaris aftreedt, heeft hij of zij recht op een uitkering van:

- 80 procent van de laatstgenoten bezoldiging in het eerste jaar;
- 70 procent van de laatstgenoten bezoldiging vanaf het tweede jaar.
De uitkering duurt even lang als de periode die persoon als minister of staatssecretaris heeft vervuld, maar geldt minimaal twee jaar.

Net iets hoger dan de ww-uitkering.
pi_205860383
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zal zo weer een baan hebben, denk ik eigenlijk. Helemaal geen slechte bestuurder, maar wel totaal de verkeerde man op deze plek. Geen crisismanager. Maar was ik pakweg een christelijke scholenkoepel die een bestuurder zoekt, zou ik deze week toch eens een mailtje sturen.

Maar inderdaad, hij heeft recht op wachtgeld:

Ministers en staatsecretarissen vallen onder de tweede afdeling van de Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers.

Als een minister of staatssecretaris aftreedt, heeft hij of zij recht op een uitkering van:

- 80 procent van de laatstgenoten bezoldiging in het eerste jaar;
- 70 procent van de laatstgenoten bezoldiging vanaf het tweede jaar.
De uitkering duurt even lang als de periode die persoon als minister of staatssecretaris heeft vervuld, maar geldt minimaal twee jaar.

Net iets hoger dan de ww-uitkering.
Veel hoger. De WW is gemaximeerd op iets van 40.000 euro per jaar...
zie email 27 oktober
pi_205860395
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Veel hoger. De WW is gemaximeerd op iets van 40.000 euro per jaar...
Oké, veel hoger dan. Maar ik vind het niet onredelijk hoog of lang.
pi_205860867
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef trein2000 het volgende:

Net zoals Jetten, Kaag, Rutte, Hoekstra en de rest? Nee, liever gaat Nederland kapot dan je eer opgeven.
pi_205860902
quote:
Ja. Dus?
pi_205860921
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:44 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Net zoals Jetten, Kaag, Rutte, Hoekstra en de rest? Nee, liever gaat Nederland kapot dan je eer opgeven.
Stel je aan zeg :')
pi_205860977
Dag Henk, het was eigenlijk op geen enkel moment een succes, helaas.

Geen idee wie m moet opvolgen, tis ook geen vrijgevig dossier wat je krijgt.
pi_205861050
quote:
Had ik in NWS ook geopperd. Enige zwaargewicht van de CU momenteel.
pi_205861179
Met het takenpakket van de huidige ministerspost Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lijkt me een splitsing van de portefeuilles geen slecht plan, aangezien het gros, zo niet alle bedrijven binnen de landbouwsector te maken hebben met minister van der Wal, alsmede zij het detail Natuur in handen heeft. Een dubbele agenda, aangezien de ministerspost van Hare Excellentie mevrouw van der Wal ook een onderdeel 'Natuur' in de functieomschrijving heeft staan.

Dan blijft Voedselkwaliteit nog over. Misschien dat de heer Staghouwer daarmee een herstart binnen de ministerskern kan maken?
Google is your friend, abuse your friends
pi_205861205
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Had ik in NWS ook geopperd. Enige zwaargewicht van de CU momenteel.
Maar is pas net over de helft van zn eerste termijn hier in Overijssel. Wel snel om weer te jobhoppen... Dan zou ik nog eerder Blokhuis terugvragen, maar die heeft een gezin en ik weet niet of je dat moet willen...
zie email 27 oktober
pi_205861213
quote:
5s.gif Op maandag 5 september 2022 22:02 schreef Metalfrost het volgende:
Met het takenpakket van de huidige ministerspost Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lijkt me een splitsing van de portefeuilles geen slecht plan, aangezien het gros, zo niet alle bedrijven binnen de landbouwsector te maken hebben met minister van der Wal, alsmede zij het detail Natuur in handen heeft. Een dubbele agenda.

Dan blijft Voedselkwaliteit nog over. Misschien dat de heer Staghouwer daarmee een herstart binnen de ministerskern kan maken?
Drie ministers op LNV? Dat lijkt me overtrokken.
zie email 27 oktober
  maandag 5 september 2022 @ 22:06:41 #30
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205861242
Zal bij het plan van God horen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205861263
Laat hem maar gewoon weer bakker zijn, het heeft ons nog niets opgeleverd.
pi_205861283
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Drie ministers op LNV? Dat lijkt me overtrokken.
Twee;
Hare Excellentie mevrouw van der Wal-Zeggelink op de ministerspost Landbouw, Natuur en Stikstof
De heer Staghouwer op de ministerspost Voedselkwaliteit.
pi_205861294
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 22:09 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Twee;
Hare Excellentie mevrouw van der Wal-Zeggelink op de ministerspost Landbouw, Natuur en Stikstof
De heer Staghouwer op de ministerspost Voedselkwaliteit.
Staghouwer is onhoudbaar. Die moet lekker met pensioen. En Van der Wal is wel druk genoeg. En ook om inhoudelijke redenen zou ik die posten niet vermengen. Dan krijg je dezelfde spagaat waar schouten in zat
zie email 27 oktober
  maandag 5 september 2022 @ 22:13:44 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205861349
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar is pas net over de helft van zn eerste termijn hier in Overijssel. Wel snel om weer te jobhoppen... Dan zou ik nog eerder Blokhuis terugvragen, maar die heeft een gezin en ik weet niet of je dat moet willen...
Die kinderen van Blokhuis zijn toch allemaal ruim volwassen?
pi_205861394
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die kinderen van Blokhuis zijn toch allemaal ruim volwassen?
Ik had in mijn hoofd dat die jonger waren inderdaad...
zie email 27 oktober
pi_205861409
Een wat eenvoudige man die helaas slachtoffer is van een nare politiek.
Vakman pur sang
pi_205861433
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Staghouwer is onhoudbaar. Die moet lekker met pensioen. En Van der Wal is wel druk genoeg. En ook om inhoudelijke redenen zou ik die posten niet vermengen. Dan krijg je dezelfde spagaat waar schouten in zat
In dat geval zou ik kiezen voor iemand met een academische titel met affiniteit voor de landbouw, alsmede geteste kennis vanuit de levensmiddelenindustrie.
Net zoals Zijn Excellentie minister Kuipers een goede achtergrond bleek te hebben voor de ministerspost Gezondheid, Welzijn en Sport.

Wetenschap van de voedingsmiddelenindustrie betreffende alléén het bakkerswezen zoals de heer Staghouwer dat heeft, is, gezien het vertrek uit de ministerpost, blijkbaar niet voldoende.
pi_205861508
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 22:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
In dat geval zou ik kiezen voor iemand met een academische titel met affiniteit voor de landbouw, alsmede geteste kennis vanuit de levensmiddelenindustrie.
Net zoals Zijn Excellentie minister Kuipers een goede achtergrond bleek te hebben voor de ministerspost Gezondheid, Welzijn en Sport.
En wat een succes is het he dat ministerschap? Eerste Kamer die de coronawet afstemt, huisartsendemonstratie waar hij niet komt opdagen, een zorgakkoord dat van alle kanten onder vuur ligt nog voor het gesloten is. Nee, ervaring in het veld is bepaald geen garantie of vereiste.
quote:
Wetenschap van de voedingsmiddelenindustrie betreffende alléén het bakkerswezen zoals de heer Staghouwer dat heeft, is, gezien het vertrek uit de ministerpost, blijkbaar niet voldoende.
Je hebt gewoon een goede bestuurder nodig. Een type Remkes, die een visie kan opstellen en uitdragen.
zie email 27 oktober
  maandag 5 september 2022 @ 22:32:21 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205861602
Het moet duidelijk iemand die met een visie komt. Het hoeft dan niet eens uit die persoon zelf te komen maar die moet dan wel mensen aanstellen die een visie kunnen vormen.
pi_205861673
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:
Je hebt gewoon een goede bestuurder nodig. Een type Remkes, die een visie kan opstellen en uitdragen.
Waarom Remkes zelf niet?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_205861721
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Waarom Remkes zelf niet?
Van de VVD, te betrokken bij het stikstofgebeuren, te oud.
zie email 27 oktober
pi_205861782
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En wat een succes is het he dat ministerschap? Eerste Kamer die de coronawet afstemt, huisartsendemonstratie waar hij niet komt opdagen, een zorgakkoord dat van alle kanten onder vuur ligt nog voor het gesloten is. Nee, ervaring in het veld is bepaald geen garantie of vereiste.
Hij stapt in elk geval niet op. Misschien is dat de nieuwe tendens; blijf doorgaan met je werk totdat de termijn erop zit. En niet denken aan stoppen, zoals Schouten en Staghouwer wel deden.
quote:
[..]
Remkes.
Het heerschap Remkes kiest wat voor Remkes zelf het beste uitkomt, concludeert uit de eerste bijeenkomst met de boeren dat er een 'serieuze vertrouwenscrisis' is tussen overheid en de beroepsbeoefenaars binnen de agrarische sector. Nota bene degene die zélf verantwoordelijk is voor de aftrap van de stikstofcrisis middels het presideren van het 'Adviescollege Stikstofproblematiek' . bron: https://www.aanpakstiksto(...)iet-alles-kan-overal
Om vervolgens de boeren het vrije pad te laten kiezen;
quote:
Boeren toch in gesprek met kabinet over stikstof, nu Remkes hun agenda-eisen inwilligt

De grote boerenorganisaties gaan woensdagochtend toch met het kabinet in overleg over het stikstofbeleid. Ze hadden Remkes’ uitnodiging voor een tweede gesprek in eerste instantie afgeslagen, maar veranderden van gedachten toen de oud-informateur plotseling al hun eisen inwilligde.
bron: https://www.volkskrant.nl(...)-inwilligt~bd0b1902/

Een regelrechte draaikont.
Draaikonten hebben we genoeg gehad.
  maandag 5 september 2022 @ 23:06:01 #43
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_205861941
Als hij zich van tevoren wat beter geïnformeerd had over wat de baan inhield had hij deze conclusie ook in december al kunnen trekken. Ik vraag me af of het lukt om een vervanger te vinden. Ik zie nog eerder Schouten weer teruggaan naar LNV en een nieuwe minister voor Armoedebeleid, een Blokhuis ofzo.
Never explain, never apologize.
pi_205862071
De kranten zijn ook niet mild moet ik zeggen, met recht een mislukking dit ministerschap. Ik had hem niet op dat lijstje staan, maar hij is echt flink door het ijs gezakt. Visserij is drama, stikstof verkeerd aangepakt, mestderogatie (alhoewel mij niet helemaal duidelijk is wat hem daar persoonlijk in te verwijten is). En daar staat helemaal niets positiefs tegenover...
zie email 27 oktober
pi_205862081
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Waarom Remkes zelf niet?
DIe is 80 ofzo...
pi_205862280
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
DIe is 80 ofzo...
Dat is voor het belangrijkste ambt ter wereld ook geen issue.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_205862309
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2022 00:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is voor het belangrijkste ambt ter wereld ook geen issue.
De paus is idd nog ouder.
pi_205862328
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
DIe is 80 ofzo...
71, kan nog wel maar is op het randje. Alleen z’n betrokkenheid bij het stikstofgebeuren lijkt me ook niet ter aanbeveling strekken voor de minister die de ‘Good cop’-rol moet vertolken. En het feit dat hij VVD-coryfee is past ook niet. De optelsom past gewoon niet.
zie email 27 oktober
pi_205862329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 00:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De paus is idd nog ouder.
Ik doelde meer op Hugh Hefner.
pi_205862336
https://stadskanaal.chris(...)6/wethouder-hamster-(christenunie)-beste-bestuurder-van-nederland.html

Fantastisch nieuws voor onze wethouder Johan Hamster én voor de gemeente Stadskanaal. Johan is door Binnenlands bestuur op het jaarlijkse event Kompas editie 2021 uitgeroepen tot Beste Bestuurder van Nederland! Hij is de opvolger van burgemeester Aboutaleb die vorig jaar deze titel kreeg.

Deze bevlogen en sympathieke Groninger dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')