Geen schande, het is geen eenvoudige opgave. Netjes dat hij een stapje opzij doet.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Wat er aan de hand is? Heel simpel: niet goed genoeg. Lag al veel langer onder vuur en nu verliezen we de derogatie en wordt zijn ‘perspectiefbrief’ door de top van het kabinet afgekeurd wegens kwalitatief ondermaats. Was gewoon onhoudbaar geworden.
Netjes dat hij de eer aan zichzelf houdt.
Die is net over de helft van z’n eerste termijn hier in Overijssel. Zou wel snel zijn om weg te gaan. Aan de andere kant is de vijver waarin de CU vist beperkt natuurlijk.quote:Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Een opvolger vinden zal wel niet meevallen. Andries Heidema misschien?
Hij krijgt wel drie topics op fok!quote:Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Jahr00n het volgende:
Ik deze man ook het slachtoffer van Rutte geworden?
Ik denk wel dat de CU buiten de politiek nog wel een stil vijvertje heeft. Bestuurders uit het bedrijfsleven of het middenveld met een CU-kleur. Gezien het toch een partij is de op een relgieuze identiteit gebouwd is.quote:Op maandag 5 september 2022 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die is net over de helft van z’n eerste termijn hier in Overijssel. Zou wel snel zijn om weg te gaan. Aan de andere kant is de vijver waarin de CU vist beperkt natuurlijk.
Waarom zou zij moeten aftreden?quote:Op maandag 5 september 2022 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
Gelukkig
https://www.telegraaf.nl/(...)aghouwer-cu-stapt-op
Nu van de wal nog
Ik noemde net Tjisse Stelpstra al, Drenthe. Net iets meer ervaren en ook aan het eind van zijn carriere.quote:Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Ja, maar dat zijn enorm veel school(koepel)directeuren en directies uit de zorg. Echt, het stikt van zulke mensen op een CU congres. Echt zware functies uit het bedrijfsleven net wat minder.quote:Op maandag 5 september 2022 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de CU buiten de politiek nog wel een stil vijvertje heeft. Bestuurders uit het bedrijfsleven of het middenveld met een CU-kleur. Gezien het toch een partij is de op een relgieuze identiteit gebouwd is.
Die zal zo weer een baan hebben, denk ik eigenlijk. Helemaal geen slechte bestuurder, maar wel totaal de verkeerde man op deze plek. Geen crisismanager. Maar was ik pakweg een christelijke scholenkoepel die een bestuurder zoekt, zou ik deze week toch eens een mailtje sturen.quote:
Veel hoger. De WW is gemaximeerd op iets van 40.000 euro per jaar...quote:Op maandag 5 september 2022 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zal zo weer een baan hebben, denk ik eigenlijk. Helemaal geen slechte bestuurder, maar wel totaal de verkeerde man op deze plek. Geen crisismanager. Maar was ik pakweg een christelijke scholenkoepel die een bestuurder zoekt, zou ik deze week toch eens een mailtje sturen.
Maar inderdaad, hij heeft recht op wachtgeld:
Ministers en staatsecretarissen vallen onder de tweede afdeling van de Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers.
Als een minister of staatssecretaris aftreedt, heeft hij of zij recht op een uitkering van:
- 80 procent van de laatstgenoten bezoldiging in het eerste jaar;
- 70 procent van de laatstgenoten bezoldiging vanaf het tweede jaar.
De uitkering duurt even lang als de periode die persoon als minister of staatssecretaris heeft vervuld, maar geldt minimaal twee jaar.
Net iets hoger dan de ww-uitkering.
Oké, veel hoger dan. Maar ik vind het niet onredelijk hoog of lang.quote:Op maandag 5 september 2022 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veel hoger. De WW is gemaximeerd op iets van 40.000 euro per jaar...
Net zoals Jetten, Kaag, Rutte, Hoekstra en de rest? Nee, liever gaat Nederland kapot dan je eer opgeven.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef trein2000 het volgende:
Wat er aan de hand is? Heel simpel: niet goed genoeg. Lag al veel langer onder vuur en nu verliezen we de derogatie en wordt zijn ‘perspectiefbrief’ door de top van het kabinet afgekeurd wegens kwalitatief ondermaats. Was gewoon onhoudbaar geworden.
Netjes dat hij de eer aan zichzelf houdt.
Stel je aan zegquote:Op maandag 5 september 2022 21:44 schreef Antares1981 het volgende:
[..]
Net zoals Jetten, Kaag, Rutte, Hoekstra en de rest? Nee, liever gaat Nederland kapot dan je eer opgeven.
Had ik in NWS ook geopperd. Enige zwaargewicht van de CU momenteel.quote:Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Maar is pas net over de helft van zn eerste termijn hier in Overijssel. Wel snel om weer te jobhoppen... Dan zou ik nog eerder Blokhuis terugvragen, maar die heeft een gezin en ik weet niet of je dat moet willen...quote:Op maandag 5 september 2022 21:54 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Had ik in NWS ook geopperd. Enige zwaargewicht van de CU momenteel.
Drie ministers op LNV? Dat lijkt me overtrokken.quote:Op maandag 5 september 2022 22:02 schreef Metalfrost het volgende:
Met het takenpakket van de huidige ministerspost Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lijkt me een splitsing van de portefeuilles geen slecht plan, aangezien het gros, zo niet alle bedrijven binnen de landbouwsector te maken hebben met minister van der Wal, alsmede zij het detail Natuur in handen heeft. Een dubbele agenda.
Dan blijft Voedselkwaliteit nog over. Misschien dat de heer Staghouwer daarmee een herstart binnen de ministerskern kan maken?
Twee;quote:Op maandag 5 september 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Drie ministers op LNV? Dat lijkt me overtrokken.
Staghouwer is onhoudbaar. Die moet lekker met pensioen. En Van der Wal is wel druk genoeg. En ook om inhoudelijke redenen zou ik die posten niet vermengen. Dan krijg je dezelfde spagaat waar schouten in zatquote:Op maandag 5 september 2022 22:09 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Twee;
Hare Excellentie mevrouw van der Wal-Zeggelink op de ministerspost Landbouw, Natuur en Stikstof
De heer Staghouwer op de ministerspost Voedselkwaliteit.
Die kinderen van Blokhuis zijn toch allemaal ruim volwassen?quote:Op maandag 5 september 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar is pas net over de helft van zn eerste termijn hier in Overijssel. Wel snel om weer te jobhoppen... Dan zou ik nog eerder Blokhuis terugvragen, maar die heeft een gezin en ik weet niet of je dat moet willen...
Ik had in mijn hoofd dat die jonger waren inderdaad...quote:Op maandag 5 september 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die kinderen van Blokhuis zijn toch allemaal ruim volwassen?
In dat geval zou ik kiezen voor iemand met een academische titel met affiniteit voor de landbouw, alsmede geteste kennis vanuit de levensmiddelenindustrie.quote:Op maandag 5 september 2022 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staghouwer is onhoudbaar. Die moet lekker met pensioen. En Van der Wal is wel druk genoeg. En ook om inhoudelijke redenen zou ik die posten niet vermengen. Dan krijg je dezelfde spagaat waar schouten in zat
En wat een succes is het he dat ministerschap? Eerste Kamer die de coronawet afstemt, huisartsendemonstratie waar hij niet komt opdagen, een zorgakkoord dat van alle kanten onder vuur ligt nog voor het gesloten is. Nee, ervaring in het veld is bepaald geen garantie of vereiste.quote:Op maandag 5 september 2022 22:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In dat geval zou ik kiezen voor iemand met een academische titel met affiniteit voor de landbouw, alsmede geteste kennis vanuit de levensmiddelenindustrie.
Net zoals Zijn Excellentie minister Kuipers een goede achtergrond bleek te hebben voor de ministerspost Gezondheid, Welzijn en Sport.
Je hebt gewoon een goede bestuurder nodig. Een type Remkes, die een visie kan opstellen en uitdragen.quote:Wetenschap van de voedingsmiddelenindustrie betreffende alléén het bakkerswezen zoals de heer Staghouwer dat heeft, is, gezien het vertrek uit de ministerpost, blijkbaar niet voldoende.
Waarom Remkes zelf niet?quote:Op maandag 5 september 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:
Je hebt gewoon een goede bestuurder nodig. Een type Remkes, die een visie kan opstellen en uitdragen.
Hij stapt in elk geval niet op. Misschien is dat de nieuwe tendens; blijf doorgaan met je werk totdat de termijn erop zit. En niet denken aan stoppen, zoals Schouten en Staghouwer wel deden.quote:Op maandag 5 september 2022 22:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wat een succes is het he dat ministerschap? Eerste Kamer die de coronawet afstemt, huisartsendemonstratie waar hij niet komt opdagen, een zorgakkoord dat van alle kanten onder vuur ligt nog voor het gesloten is. Nee, ervaring in het veld is bepaald geen garantie of vereiste.
Remkes.quote:[..]
Je hebt gewoon een goede bestuurder nodig. Een type Remkes, die een visie kan opstellen en uitdragen.
bron: https://www.volkskrant.nl(...)-inwilligt~bd0b1902/quote:Boeren toch in gesprek met kabinet over stikstof, nu Remkes hun agenda-eisen inwilligt
De grote boerenorganisaties gaan woensdagochtend toch met het kabinet in overleg over het stikstofbeleid. Ze hadden Remkes’ uitnodiging voor een tweede gesprek in eerste instantie afgeslagen, maar veranderden van gedachten toen de oud-informateur plotseling al hun eisen inwilligde.
Dat is voor het belangrijkste ambt ter wereld ook geen issue.quote:
De paus is idd nog ouder.quote:Op dinsdag 6 september 2022 00:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is voor het belangrijkste ambt ter wereld ook geen issue.
71, kan nog wel maar is op het randje. Alleen z’n betrokkenheid bij het stikstofgebeuren lijkt me ook niet ter aanbeveling strekken voor de minister die de ‘Good cop’-rol moet vertolken. En het feit dat hij VVD-coryfee is past ook niet. De optelsom past gewoon niet.quote:
Ik doelde meer op Hugh Hefner.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |